Programa 616: Jordi Bonell - Jordi Farrés; David Sancho i Gonzalo del Val, dimecres 27 de novembre de 2024.
0 comentarisEnllaç a l'àudio del programa:
Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà amb un programa de Jazz per a vosaltres que us
agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu.
A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un
petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla,
presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i
editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma
col·lectiva i internacional anomenada “Esfera
Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
I ves per on que aquest programa és un homenatge a Jordi Bonell, un dels més grans guitarristes de l’Univers, que ens va deixar la setmana passada amb només 66 anys. Nascut a Barcelona el 1958 i traspassat el 2024 a Caldes d’Estrach. https://ca.wikipedia.org/wiki/Jordi_Bonell_i_Deià.
https://jazzclubdenit.blogspot.com/2024/01/programa-580-j-bonell-jfarres-m-tuset-j.html i ara amb els quatre darrers, i dir-vos que tots quatre són composicions de Farrés. Enregistrats a Moojal Records. Mix & Mastering: Aniol Bestit. Artworks, portades dels singles d’Alba Colls. I els començarem escoltant amb els dos més curtets seguits, resultant ser el primer i darrer del compacte...
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
La seva música comporta una intrínseca malenconia plena de vitalitat, com un capvespre que podria semblar perpetu si no fos perquè és el preludi de la nit que l'allotja. És evocació, és somni i pur prodigi, perquè ningú com ell té entre els seus dits la capacitat de congregar a l'uníson la talla de mestres com Jim Hall, John Abercrombie, Manolo Bolau o Sean Levitt, per citar-ne només uns quants. Bé en saben els Serrat, Auserón, Gato Pérez, Moncho i Mariola que tant li deuen. Com tots aquells a qui ell sempre ha donat sense demanar res a canvi.
I ara se'ns ha anat prematurament amb el mateix sigil amb què va existir. Al voltant de la mitjanit. Amb el primer fred en caure el sol i l'últim alè d'aquesta respiració assistida que el va apartar de la vida pública i ens va deixar orfes d'aquella humanitat immensa que transmetia a les cordes. Tot i això, el seu sol resol tenia la força i l'impacte de mil huracans. A les proves em va remetre amb la seva empremta darrera en aquesta joia del seu germà Benavent que ja per si mateix justificava el títol de l'obra -Belle solitude-; la seva rúbrica poètica als imprescindibles Ajuares de la indispensable Mariola Membrives -quatre ep's que són el goig màxim de l'excel·lència acústica-; la seva sensibilitat extrema amb aquest disc inesperat, “Musica Cordis”, que només fa uns dies m'arribava de mans de Jordi Farrés i que ara es converteix en el testimoni pòstum de la seva grandesa. Un tresor absolut. Com si fos la seva darrera voluntat que la música tingués l'última paraula. Moltes gràcies Pere.
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
I un altre preciós i molt delicat tema és
“Gris”, potser un dels més lents alhora que ple de profunditat. I un tema
sorprenent és la “Intro-Mente en progreso”, amb la veu de Artes a tot delicat Rap. I els podríem escoltar molt tranquilets en
el primer track on Caparrós toca el baix
i la guitarra i anomenat “Progre”, però creixerem de tempo, una mica en una
composició força potent anomenada...
5.5.- Loving Life (David Sancho) 9:09.
I quin tema més sorprenent, sobretot pels canvis
rítmics i de potències sonores, dinàmiques sonores, encabides en ell. Tema
llarg de més de 9 minuts on hem gaudit ara del so del violí d’Amara Rios, ella havent fet una súper
delicada improvisació. I els canvis que us he comentat han estat diversos; el
tema ja ha començat amb un marcatge a càrrec dels acords del líder al
piano/teclat, amb el baix de contrapunt, jo diria, o potser d’un so
sintetitzat. Arpegis del piano, una estona, i ja el motiu principal i rítmic
entretallat, sons de la flauta de Mansilla
amb la melodia, i al final del primer tram, per ja aparèixer la suavitat sonora
amb Amara i el seu excels violí i
seva interpretació, i per descomptat que canvi rítmic. La seva interpretació ha
anat creixent d’intensitat, gràcies també a la presència dels companys,
arribant a un final sublim. De nou un canvi de la mà dels arpegis del pianista,
i de nou altre moguda melòdica i rítmica. Flauta i teclat fan un nou motiu
principal de manera persistent, i de nou un canvi rítmic amb el marcatge del
baterista Barrueta i el baix de Caparrós, ells dos acompanyant al líder
Sancho, ell brillant de nou en la
seva inversemblant improvisació. I com es va “estirant” el tema, 10-n’hi-C. I
ja per arribar al darrer canvi, amb uns moments intensos i repetitius de
teclat, piano i flauta mentre Barrueta
fa un tros de solo a la seva bateria. I tot això amb un crescendo dinàmic
impressionant, arribant al final d’aquest brutal tema, i final delicat amb sons
estratosfèrics. Brutal tema de David
Sancho.
Us recordo també que entreu a les següents
pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club, Barcelona:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz Club, Girona:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
"La identitat d’aquest disc es pot considerar un autoretrat, un relat de vida guiat per la memòria, un viatge a través dels meus records musicals carregat d’emocions i de nostàlgia. Cada tema reflecteix una part de la meva història, evocant moments que van marcar la meva infància, la meva etapa escolar, les festes del meu poble, melodies escoltades a casa meva i transmeses de generació en generació. Aquest àlbum sorgeix de la necessitat vital d'expressar aquesta música, on els sons tradicionals de Mèxic s'entrellacen amb arranjaments contemporanis, creant una connexió profunda amb allò que sóc i amb allò que sé”. Gonzalo del Val, setembre de 2024.
I un de força sorprenent és “Farolito”, iniciat per les timbales picades amb la mà, la de Gonzalo i el so elèctric d’una guitarra rockera, la de Luís Giménez i la veu de Valentina. I el guitarrista farà un solo preciós a tot preciós Swing i aquest també l’escoltarem...
Llibreria Byron: Barcelona
https://llibreriabyron.com/calendari/
Nova Jazz Cava: Terrassa
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres el 13 de desembre que podrem gaudir amb l’Ensemble del Mareme amb Ivó Oller, trompeta; Ayna López, saxo alt; Gerard Nieto, orgue Hammond i Joan Casares, bateria, organitzat des del Jazz Club la Vicentina i aquesta vegada amb aportació. Us hi esperem.
Programa 615 - Sedajazz Records: Martina Sabariego, E-Spice Project, Yuri Storione i Latino Blanco-Mark Nighttingale & friends, dimecres 20 de novembre de 2024.
1 comentaris Enllaç a l'àudio del programa:
https://sedajazz.es/tienda_sedajazz_discos.php.
Començaré el programa amb el “xano xano” de Martina Sabariego, publicat el 2023. Mesclat per Bernat Villà i masteritzat per Álex Almirall. Amb Martina Sabariego, contrabaix, guitarres, veus, direcció artística i composicions. Joan Saus, saxo alt; José Luís Rodrigo, trompeta; Isaac Romagosa, guitarra; Pablo Rizo, teclats; Daniel Orts, piano i Josep Reillo, bateria.
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
I seguirem i així més o menys de càlids amb un altre molt bonic tema anomenat “Elvira” i ara amb la trompeta d’entrada de José Luís Rodrigo ell fent-ne la melodia que de ben segur us agradarà força. De nou un tempo mèdium slow ideal per gaudir amb la melodia. Ell mateix n’iniciarà les improvisacions quasi de manera ininterrompuda després de la melodia. El ritme del tema és així com trencat, cosa que notareu de ben segur. I el pianista Daniel Orts ens tornarà a impressionar per la calidesa del seu discurs en la seva improvisació, així com també farà la líder que ens en farà una també de magnífica i profunda. I la dolça trompeta de Rodrigo acabarà el tema amb una mena de “Turn Around” preciós, som-hi doncs amb...
I Martina també canta en un tema “Anestesia” on Romagosa fa una Intro a guitarra sol, i després ells dos segueixen desenvolupant-lo amb la mateixa delicadesa. I també Romagosa comença el “Bolero Tonal” ara però amb la guitarra elèctrica i també ella el canta, i ves per on que també només són ells dos els que ens en fan tota la molt bonica música.
3.2.1.- Intro (Martina Sabariego) 2:53.
3.3.2.- Follow Follow (M. Sabariego) 1:19.
I seguirem ara una mica més vitals i amb un canvi estilístic de la mà del grup i projecte anomenat “E-Spioca Project” publicat aquest 2024. Gravat, mesclat i masteritzat per Sergio Peiró a Pentasonic Studios, els dies 2 i 3 de desembre de 2023. Amb Borja Baixauli – Ewi, Jaume Pedrós – Guitarra, Oscar Cuchillo – Contrabaix i Joan Muñoz – Bateria. Borja Baixauli ha fet servir un sintetitzador DSI Evolver amb sons de John Swana, i altres programats a partir d'aquests. Borja ha compost 3 temes i Jaume 4. I l’enllaç a la pàgina web del disc és https://sedajazz.es/tienda_sedajazz_discos_detalle.php?disco=253.
I els seguirem escoltant en el gran tema de Borja i primer track anomenat “Criatures de l’infern”, tema amb un punt de “Funk” i on el so de l’EWI torna a ser-ne protagonista. El baix de l’ Oscar marca el ritme amb les seves notes alhora que la bateria de Joan. La melodia semblen fer-la a duet de guitarra i EWI, ells dos que són Jaume i Borja. Després es desmarcaran i cadascú anirà a la seva bola, però serà aquest darrer qui farà la primera brutal i llarga improvisació. El guitarrista li farà acords a mode de contrapunt en un tema llarg proper als 9 minuts. Jaume a la guitarra el seguirà fent una brutal improvisació en format trio de guitarra, baix i bateria. I sí perquè el so em sembla més de baix que de contrabaix. I després ells dos tornaran a recuperar el motiu principal i melodia per acabar aquest magnífic tema...escoltem-los en l’ anomenat...
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
I ja els acabarem d’escoltar en el tema també de Jaume a tot Swing, i anomenat “Changes”. I aquest tema és més vital i positiu, i de nou escoltarem la melodia a càrrec de l’EWI de Borja, i a vegades els escoltarem a tots dos a duet. Serà però el guitarrista qui farà la primera i magnífica improvisació, i el Swing serà impressionant, el del “Walking” del baixista Trujillo i la bateria de Muñoz. També Borja ens enlluernarà de nou amb el so de l’EWI tot i fent una brutal improvisació. Aquest parell de músics ens han impressionat molt gratament, i això ho escoltarem de nou en aquest tema. Uns “vuits” compassos entre ells dos, guitarrista i saxofonista, amb el baterista ens aproparan al final d’aquest gran tema de Jaume Pedrós on recuperaran el motiu principal. Escoltem-los en aquest...
I ara deixarem la modernitat instrumental per endinsar-nos en una de més clàssica, instrumental, i amb tota una referència a la “tradició” del Jazz ben entesa i interpretada amb tota la més recent actualitat amb el disc de Yuri Storione, “Where do we Start” publicat aquest 2024. Enregistrat, mesclat i masteritzat per Hannes Kumke al Bird’s Eye de Basilea el 19 i 20 de setembre de 2023. I aquí hi tenim a Perico Sambeat, saxo alt; Yuri Storione, piano; Joan Codina, contrabaix i , Marton Juhasz, bateria. Produït per Yuri Storione ell que hi participa amb 5 temes, mentre que n’hi ha de Jimmy McHugh, Vinicius de Moraes, McCoy Tyner i Harry Warren, completant així els 9 temes del disc.
I quina delícia de tema acabem d’escoltar, una preciositat de música d’un dels més genials compositors del segle XX, el més melòdic, per descomptat. La melodia ens l’ha fet el grandíssim i estimat Perico Sambeat, ell que com totes i tots els nostre amics valencians haurà patit per les pèrdues de tantes i tantes vides amigues i estimades. Una melodia que ha deixat pas a la primera improvisació a càrrec del baixista Joan Codina, ell un tros de baixista. Magnífica improvisació de Codina, amb una gran profunditat de so, afinació i gust musical de l’alçada d’un campanar. També Perico ens ha meravellat per la calidesa del seu so alhora que per com ha gestionat l’harmonia del tema en la seva improvisació. I no coneixíem les virtuts del líder i pianista Yuri Storione i ves per on que ens ha agradat força la seva delicada pulsió i el seu pianíssim, en la seva impro. I la melodia ens ha apropat al final del tema, ideal per començar-los a escoltar.
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
I els seguirem escoltant en un tema del líder i ja amb un tarannà més potent i rítmic en l’anomenat..
I ja els acabarem d’escoltar amb un altre magnífic tema propi, el primer track del disc i anomenat..
I nosaltres ja acabarem aquest programa dedicat a les nostres amigues i amics de Sedajazz Col·lectiu de Músics amb seu a València, amb el Cd del seu director Latino Blanco – Mark Nigthtingale & Friends, “Cool Session”. Publicat aquest 2024. Disc enregistrat en dues dates diferents a Millenia el 13 de novembre de 2009 i el 22 de juny de 2022 i per això amb dues bases rítmiques diferents, amb Jordi Vila, contrabaix i Jeff Jerolamanon, bateria el 2009 i Miquel Álvarez, contrabaix i Vicente Espí, bateria, i esclar que sempre ells dos Latino Blanco, saxo baríton i Mark Nigthtingale, trombó. És per això un homenatge al quartet de Gerry Mulligan en l’època que hi hagué Bob Brookmeyer al trombó, i no tant a la de Chet Baker amb la trompeta. I aquest és el Bandcamp del disc:
https://sedajazz.bandcamp.com/album/cool-session i aquest l’enllaç a la botiga.
Francisco Blanco Latino està embolicat sempre en més aventures de les que sembla raonable, però d'alguna manera aconsegueix sortir-ne amb èxit, amb un optimisme a prova de bomba i una inesgotable capacitat de gaudir com a senyes d'identitat. Una d'aquestes aventures és recordar-nos de tant en tant la seva admiració per Gerry Mulligan, tant en versió de quartet sense piano com al capdavant d'una orquestra. Va fer el primer ja fa bastants anys amb David Pastor a la trompeta, gràcies a una invitació del club Jimmy Glass de València. Després, el 2006, el festival de jazz de Xàbia va produir el seu espectacle “Around Mulligan”, per a big band, que en anys successius ha pogut mostrar a nombrosos escenaris nacionals i internacionals amb diferents protagonistes. Finalment, el 2009, la bona disposició del trombonista britànic Mark Nightingale durant una fructífera estada a València li va permetre evocar el quartet de Mulligan amb Bob Brookmeyer. Van tocar en públic i fins i tot van gravar set temes, però per diferents raons la sessió va romandre inèdita. Latino se n'havia d'acordar cada vegada que entrava en un estudi, però el 2022 Nightingale va accedir encantat a una nova col·laboració per rematar la feina amb sis temes més. El resultat, estimat lector, és el que tens entre mans (o a la pantalla més propera, qualsevol sap avui dia).
I sí que el disc comença amb un temarro de Walter Donaldson el conegut i vital “Love me or Leave me”. I segueixen amb un altre gran tema, un dels dos de Bob Brookmeyer i també conegut “Open Country”. I el 4r és un dels grans temes de Gerry Mulligan el “Five Brothers”.
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Llibreria Byron: https://llibreriabyron.com/calendari/
Nova Jazz Cava:
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres fins el 13 de desembre amb un Ensemble Maresme amb l’Ivó Oller, trompeta; Ayna López,saxo alt i veu; Gerard Nieto, orgue Hammond i Joan Casares, bateria en un esdeveniment organitzat des del Jazz Club la Vicentina. Us hi esperem a partir de les 22h. Aquesta vegada s’haurà de col·laborar.
Subscribe to:
Missatges (Atom)