Programa 597 - Origin Records: Jordan VamHemert, Geoff Stradling & The StradBand i Ben Patterson Jazz Orchestra, dimecres 29 de maig de 2024.
0 comentaris Enllaç directe a l'àudio del Programa:
Molt bona nit a
tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit
aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a
Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà amb un programa de Jazz per a vosaltres que us
agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu.
A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un
petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla,
presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i
editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma
col·lectiva i internacional anomenada “Esfera
Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
https://originarts.com/recordings/recording.php?TitleID=82892.
Amb una banda
d'estrelles i un monumental swing al remolc, el saxofonista Jordan VanHemert torna a les seves
arrels a “Deep in the Soil”, deixant
de banda el seu saxo tenor habitual, passant a l'alt, i revisant els sons i la
força vital de Charlie Parker, la
música del qual primer va donar forma a la seva manera de tocar. Amb els seus
socis a la primera línia —el trompetista Terell
Stafford i el trombonista/coproductor Michael
Dease— i la secció de ritme del trio a de Helen Sung, Rodney Whitaker i Lewis Nash, VanHemert explota amb un
conjunt d'originals de jazz modern, composts per ell mateix, Dease, Stafford, Jimmy Heath i Sharel
Cassity, juntament amb un arranjament efervescent de "Superwoman"
de l’Stevie Wonder.
I sí que hi tenim a Charlie Parker, sí, cosa que podem
notar tot i escoltant la preciosa balada composta pel líder Jordan VanHemert i anomenada....
1.4.- Everything Changes,
Everything Stays the Same (J. VanHemert) 7:42.
I ja veieu de quina
dolça manera hem començat el programa d’avui, amb una balada amb tots els aires
de Bird, de Parker. I és curiós que el líder, essent com és un saxo tenor,
s’hagi volgut involucrar en el seu món, i esclar que per això ha agafat el saxo
alt en aquest projecte. Un tema fet a quartet de saxo, piano, contrabaix i
bateria, amb una melodia d’una bellesa remarcable, després de la qual ell mateix
ha encetat la seva improvisació feta amb igual sentiment. Se’ns ha mostrat com
a molt bon solista, també pel so “parkerià” que n’obté, que és força proper al
del nostre gran geni. Sí que el trio liderat per la pianista Helen Sung l’ha acompanyat des del
principi, seguint ella amb la seva delicada improvisació. Ens ha agradat també
el seu “pianíssim”, ens ha acaronat, sí. Tema de nou i final, ideal composició
del líder Jordan VanHemert per
començar-los a escoltar.
I seguirem ara amb un
altre d’aquests grans temes, a tot Funk en el tema que ens recorda als que feia
Cannonball Adderley amb Joe Zawinul al piano...i és el compost
per Terell Stafford el magnífic...
2.8.- Blues For JT
(Terell Stafford) 6:23.
Eps, amb aquest tema
ens hem posat a tope, un Blues amb una trempera brutal, a tot Funk, coses que
ens ha marcat la base rítmica. I aquí sí que hem escoltat més vents, sí perquè
hem escoltat un quintet. Jordan l’ha
començat amb melodia, curteta com totes les dels Blues, per després fer la seva
increïble improvisació. Ha demostrat domini del llenguatge del Blues alhora que
ha sabut conjuminar-lo amb d’altres línies melòdiques. Terell Stafford amb la trompeta ens ha enlluernat per la seva
brillantor en el registre agut de l’instrument fent també un gran solo, tècnic,
sí, però també melòdic. I de fons el “Merci Merci Merci” de Joe Zawinul pels acords de la pianista,
això sí, a un tempo més vital. Ella mateixa ha seguit la tanda de solos, i de
nou ens ha impressionat la seva mestria alhora que interpretat amb elegància.
També el baixista ha fet una bona tasca solista en aquest “Blues for JT”, que
no sabem de qui són les inicials de J. i T. ell que és Rodney Whitaker, contrabaix, sense oblidar a Lewis Nash, a la bateria. I de nou els dos vents han
recuperat la curteta melodia d’aquest Blues per acabar-lo de cop. Brutal.
L'ofici de músic, de líder, és ajustat, la sensació és refrescant, el so és ràpid i precís, fent que les veus individuals dels músics esdevinguin en un col·lectiu. Robin James, All About Jazz.
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
I seguirem amb Geoff Stradling & The StradBand, “Nimble Digits” publicat el 26 d’abril i enregistrat el 20 i 21 de juliol de 2023 per Ben Burget a l'EastWest Studio 1, Los Angeles, CA. Assistent de gravació: Logan Taylor. Teclats gravats per Geoff Stradling a StradMan Music, juliol - octubre de 2023. Enregistrament addicional de Glen Berger, Jeff Driskill, Kye Palmer, Aaron Janik, Stan Martin, Barbara Laronga i Cooper Appelt. Mesclat per Ben Burget a 206 Studios, Van Nuys, CA. Masteritzat per Dave Donnelly a DNA Mastering, Woodland Hills, CA. Tècnic de piano: Teri Meredyth. Fotos de Curt Sletten. Fotografia addicional de Ben Burget, Geoff Stradling. Portada de Clive Watts. Disseny i maquetació de la portada per John Bishop. Produït per Geoff Stradling. Productors executius: Rick i Enid Wood. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
TROMPETA / FLUGELHORN: Javier Gonzalez, Kye Palmer, Barbara Laronga, Matt Fronke, Stan Martin, Rob Schaer, Aaron Janik.
TROMBONS: Dave Richards, Erm Navarro, Lori Stuntz, Juliane Gralle, Ryan Dragon, Erik Hughes, Francisco Torres, Scott Whitfield.
BASE RÍTMICA: Geoff Stradling, Bruce Lett, Cooper Appelt, Ross Schodek, Adam Alesi, Kristin Olson, Michael Spiro, Joey De Leon, Nate Werth.
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
I ja els acabarem d’escoltar en el tema que titula el disc, també del líder i anomenat...
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres ja fins el 14 de juny que podrem gaudir amb els TRONIK liderats pel Toni Saigi, piano; Jaume Ferrer, saxo tenor; Marc Cuevas, contrabaix i Carlos Falanga, bateria, esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i organitzat des del Jazz Club la Vicentina. Us hi esperem.
I ja per anar encarant el final del programa d’avui seguirem amb l’altre Big Band, la Ben Patterson Jazz Orchestra, “Groove Junkies”, publicat el 17 de maig i enregistrat i mesclat per Bob Dawson del 20 al 21 de novembre i l'1 de desembre de 2023. Enginyeria addicional de Brian Jacobs al BIAS Studios, Springfield, VA. Masteritzat per Mike Monseur a Axis Studios, Nashville, TN. Fotos de Kevin Burns. Disseny i maquetació de la portada per John Bishop. Produït per Ben Patterson, Rich Sigler i Bob Dawson.
Antonio Orta - saxo alt i soprano, Mike Cemprola - saxo alt, flauta, clarinet, Tedd Baker - saxo tenor, flauta, clarinet, Xavier Pérez - saxo tenor, flauta, clarinet, Doug Morgan - saxo bari, flauta, clarinet baix, Bill Mulligan - piccolo (1), flauta (3). Brian MacDonald - trompeta principal, Kevin Burns - trompeta (principal a “Stank Face”), Luke Brandon i Alec Aldred – trompeta. Ben Patterson - trombó principal, Kevin Cerovich i Dave Perkel – trombó, Ben Polk - trombó baix. Shawn Purcell – guitarra, Chris Ziemba - piano, Fender Rhodes, teclats, Paul Henry - baix elèctric, Todd Harrison - bateria, percussió, Fran Vielma - congues, percussió (#3,4,6). Totes les composicions i els arranjaments són de Ben Patterson, Pro Jazz Charts (ASCAP), excepte "Exclamation", composta per Chris Potter, Chris Potter Music (BMI). I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Programa 596 - Jazz in CAT: Fredrik Carlquist, Irene Reig - Bop Collective i Luismi Segurado Quintet, dimecres 22 de maig de 2024.
0 comentarisI començarem el programa molt delicadament a tot “Cool Jazz with Fred” amb l’amic Fredrik Carlquist en formació de quartet. Enregistrat a Barcelona l'11 de novembre de 2023. Enregistrat i produït per Fredrik Carlquist. Foto de portada de Noa Lundgren. Amb Fredrik Carlquist, clarinet; Jaume Llombart, guitarra; Marc Cuevas, contrabaix, Carlos Falanga, bateria.
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
I amb un punt més de tempo i a tot Samba, els escoltarem en el tema de Paul Desmond i anomenat...
I ja els acabarem d’escoltar en el vital tema dels germans Gershwin tot i ser instrumental i anomenat...
I seguirem amb el treball de la gran saxo alt, compositora, docent i líder de banda, na Irene Reig – The Bop Collective, “Coratge i Decisió” publicat per The Changes el 17 de novembre de 2023. Gravat per Marc Pinya al Local Estudi el 29 i 30 August 2023. Edició d'àudio i Master: Jan Valls. Diseny: Joan Casares. Notes de folre: Verónica Nieto. Pintures i dibuixos de Maria Fuster i Julia Bueno. Amb Irene Reig, composicions i arranjaments, saxo alt, saxo soprano i flauta; Marta Garrett, veu (#1, #2, #3, #4, #8); Héctor Floría, saxo tenor; Joan Mar Sauqué, trompeta; Alba Pujals, trombó; Joan Monné, piano; Giuseppe Campisi, contrabaix & Joan Casares, bateria. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç al Bandcamp del disc:
https://thechangesmusic.bandcamp.com/album/decisi-i-coratge.
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
I encara escoltarem un altre magnífic tema d’aquest projecte compost per Irene Reig i anomenat..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
Irene Reig, Marta Garrett, Héctor Floría, Joan Mar Sauqué, Alba Pujals, Joan Monné, Giuseppe Campisi i Joan Casares.
I ja per acabar el programa escoltarem el darrer disc de Luismi Segurado Quintet, “Bud in Green” publicat per The Changes el 3 de maig de 2024. Gravat per l'Alberto Pérez el 6 de març de 2024 a Sol De Sants Studios i mesclat per Jordi Vidal. Il·lustracions de Luismi Segurado. Fotografia: Nil Mujal. Disseny gràfic: Joan Casares. Amb Luismi Segurado, piano i composicions; Adrian Cunningham, saxo tenor; Oriol Vallès, trompeta, Marc Cuevas, contrabaix; Joan Casares, bateria amb Fede Álvarez, saxo alt #3. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç al seu Bandcamp:
https://thechangesmusic.bandcamp.com/album/bud-in-green.
I ara els escoltarem
a tot Swing en el tema dedicat a Lee
Morgan i anomenat...
10.4.- Lee (Luismi
Segurado) 6:49.
I quina trempera de tema que acabem d’escoltar, per la melodia, però també pel seu aspecte rítmic. I sí que està dedicat a Lee Morgan i a ritme de “marxa”, no endebades Lee va formar part dels llegendaris Jazz Messengers amb l’Art Blakey al capdavant de tots ells. Aleshores Lee formava part del front line de vents amb l’encara viu Benny Golson. I ves per on que un dels temes emblemàtics de la banda havia estat el “Blue March” de Golson, i abans també el “Moanin’” de Timmons. I aquest “Lee” de Luismi ben bé podria estar entre aquests dos anteriors, car té totes les virtuts que ha de tenir un tema a tot Hard Bop com és aquest. Una melodia enganxosa; un ritme a tota marxa; Uns moments de Swing en les improvisacions, tot i el ritme de marxa. I ara hem escoltat l’altre exponent del metall més daurat, la trompeta amb l’Oriol Vallès. Ell ens ha mostrat també les seves virtuts, que en són moltes. Un so més ple, fraseig inversemblant, velocitat d’execució, línies melòdiques i un llenguatge jazzero com el tenen tots ells, i elles en l’anterior treball d’Irene. Adrian al tenor ha fet de nou una feina brutal, veloç com el raig, brillant per so un tan estripat a moments i a voluntat. Frases increïbles, lligades i també arribant al registre més agut, allà a dalt de tot, esclatant l’instrument. I encara Luismi ha fet el seu, tot i començant a base d’acords una bona estona, cercant els més inversemblants, els invertits, els més complexos. I ja tots ells fent-ne la melodia, potent en la A del tema, i més delicada en la B, i ja acabar-lo de manera brutal i de cop.
Us recordo també que
entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
Nova Jazz Cava:
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la
Vicentina:
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres ja fins el 14 de juny que podrem gaudir amb els TRONIK liderats pel Toni Saigi, piano; Jaume Ferrer, saxo tenor; Marc Cuevas, contrabaix i Carlos Falanga, bateria, esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i organitzat des del Jazz Club la Vicentina. Us hi esperem.
I quina trempera de tema que acabem d’escoltar, per la melodia, però també pel seu aspecte rítmic. I sí que està dedicat a Lee Morgan i a ritme de “marxa”, no endebades Lee va formar part dels llegendaris Jazz Messengers amb l’Art Blakey al capdavant de tots ells. Aleshores Lee formava part del front line de vents amb l’encara viu Benny Golson. I ves per on que un dels temes emblemàtics de la banda havia estat el “Blue March” de Golson, i abans també el “Moanin’” de Timmons. I aquest “Lee” de Luismi ben bé podria estar entre aquests dos anteriors, car té totes les virtuts que ha de tenir un tema a tot Hard Bop com és aquest. Una melodia enganxosa; un ritme a tota marxa; Uns moments de Swing en les improvisacions, tot i el ritme de marxa. I ara hem escoltat l’altre exponent del metall més daurat, la trompeta amb l’Oriol Vallès. Ell ens ha mostrat també les seves virtuts, que en són moltes. Un so més ple, fraseig inversemblant, velocitat d’execució, línies melòdiques i un llenguatge jazzero com el tenen tots ells, i elles en l’anterior treball d’Irene. Adrian al tenor ha fet de nou una feina brutal, veloç com el raig, brillant per so un tan estripat a moments i a voluntat. Frases increïbles, lligades i també arribant al registre més agut, allà a dalt de tot, esclatant l’instrument. I encara Luismi ha fet el seu, tot i començant a base d’acords una bona estona, cercant els més inversemblants, els invertits, els més complexos. I ja tots ells fent-ne la melodia, potent en la A del tema, i més delicada en la B, i ja acabar-lo de manera brutal i de cop.
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres ja fins el 14 de juny que podrem gaudir amb els TRONIK liderats pel Toni Saigi, piano; Jaume Ferrer, saxo tenor; Marc Cuevas, contrabaix i Carlos Falanga, bateria, esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i organitzat des del Jazz Club la Vicentina. Us hi esperem.
I encara els escoltarem en un altre magnífic tema de l’amic Luismi Segurado el dedicat a Bobby Timmons, i també al seu antic professor i amic Francesc Capella i anomenat...
I ara ja els acabarem d’escoltar i nosaltres el programa d’avui en el tema més vital, el dedicat a Bud Powell i anomenat..
Subscribe to:
Missatges (Atom)