Hola de nou a totes i a tots, aficionats al Jazz i seguidors de Jazz Club de Nit. Aprofitant l'avinentesa de l'actuació que varen fer el grup de Latin Jazz AFRO-BLUE, m'ha semblat que posar l'actuació enregistrada en directe a la Sala Xica de La Vicentina el dia 18 de maig seria d'allò més adequat. Si considerem que els qui hi vàrem ser ens sembla que ha estat una de les més potents viscudes a la seu del Jazz Club La Vicentina, doncs convindreu amb mi que és del tot adequat.
AFRO BLUE està format per Xavi Figuerola, saxo tenor / Guim García Balash, saxo alt / Xavi Algans, piano / Pepo Domènech, baix elèctric i Ricard Grau, bateria.
Varen estar incommensurables en tots els sentits.
Aquí venen unes ratlles de les primeres impressions després del concert tot just havent arribat a casa. De segur que els qui no hi vareu poder ser, ho gaudireu com nosaltres ho vàrem fer.
Tot just fa quatre minuts que m'acabo d'asseure davant de tothom, de vosaltres, i estic fet pols, és veritat, però amb una alegria interna molt potent, molt acollonant. Un altre dia esgotador, una altre jornada d'uns quantes hores, prop de 10, per poder muntar un concert. Avui, sempre ho dic perquè és veritat, hem gaudit d'un dels concerts més memorables dels que mai hem fet al Jazz Club La Vicentina. AFRO-BLUE, a Sant Vicenç dels Horts, per remoure consciencies i altres virtuts i no virtuts. La crònica vindrà després, d'aquí uns dies per tenir temps d'assimilar la moguda d'avui, però ara, només quatre ratlles (ja en porto més). Musicalment han estat incommensurables, tècnicament perfectes (si se'm permet fer aquesta valoració) i personalment o humanament, comunicatius com els qui més, simpàtics, agradables i un munt d'adjectius qualificatius tots similars. Aquests tipus de sensacions són indescriptibles, o al menys costa una mica explicar com vius un concert d'aquestes característiques, ja que per a cadascú haurà estat lleugerament diferent. Resum....Ens ho hem passat de collons, amb una sala totalment plena, amb gent de diversos llocs, Sant Cugat, Torrelles, Pallejà, Sant Feliu, Rubí, Cervelló, Sant Vicenç dels Horts, Galícia, Huelva....sí, sí, no és conya, no. Familiars que han vingut ha visitar a germans, etc...i què han fet els d'aquí? doncs portar-los a un concert de Jazz. Sento una gran alegria per haver pogut compartir amb tots els presents un esdeveniment que ens ha fet a tots molt més feliços del què érem abans de les 22h30m. I per haver pogut estar amb els artistes, ells, que són els veritables artífexs del succés. Les primeres impressions penjades al Facebook cap a les 5h de la matinada.
Que ho gaudiu!!!
STAN KENTON I LA SEVA MÚSICA
Stan Kenton. Piano composició i direcció
ONE NIGHT WITH STAN KENTON
L.P. JOYCE 1113.
Atlantic City, N.J. July 1951
Interlude
Lullaby in rhythm
Laura
Artristy in percussion
Nice work if you can get it
Don´t worry bout me
Jolly Rogers
CD STAN KENTON AND HIS INNOVATIONS ORCHESTRA - 1952
Ennui
In veradero
Shelly Manne
Conté Condoli
Art Pepper
Love for sale
L.P. MASTERS OF JAZZ- EMI 1958
Limelight
Stompin´ at the Savoy
Django
Beyond the blue horizont
CD STAN KENTON AND HIS ORCHESTRA 1952-1956
Artristy jumps
Intermission rif
The peanut vendor
Minor riff
Personal que majoritàriament integrava les diferents formacions de Stan Kenton
Maynard Ferguson, Shorty Rogers, Chico Alvarez,
Buddy Childers,Harry Betts, Bob Fitzpartick,
George Roberts, Bud Shank,Art Pepper, Bob Cooper,
Ralph Blaze, Shelly Manne,Don Davidson,
Stu Williamson, Charlie Mariano, Mel Lewis,
Buddy Childers,Harry Betts, Bob Fitzpartick,
George Roberts, Bud Shank,Art Pepper, Bob Cooper,
Ralph Blaze, Shelly Manne,Don Davidson,
Stu Williamson, Charlie Mariano, Mel Lewis,
Bill Perkins, Carl Fontana, Sam Noto,
Archie Le Coque, Bob Gioga, John Lowell,
Conté Condoli, Willian Russo, Stam Bletcher,
Archie Le Coque, Bob Gioga, John Lowell,
Conté Condoli, Willian Russo, Stam Bletcher,
Don Bagley, Lee Konirz, Frank rosolino,
Jimmy Giufre,Jack Costanzo, Lennie Niehaus,
Chico Guerrero, Gerry Mulligan, i altres.
Jimmy Giufre,Jack Costanzo, Lennie Niehaus,
Chico Guerrero, Gerry Mulligan, i altres.
“LINES”
FREDERIC BOREY
Editat per Fresh Sound Records New Talent FSNT 367
Enregistrat i mesclat per Laurent Chavoit i Camelia BenNaceur a Le Studio de la Marmotte als pirineus francesos, el 11, 12, 25 i 26 de maig de 2009.
Produït per Frederic Borey
Productor executiu, Jordi Pujol
Frederic Borey (saxo tenor i soprano)
Camelia BenNaceur (piano)
Nolwenn Leizour (contrabaix)
Laurent Chavoir (contrabaix en Old Devil Moon)
Stefano Lucchini (bateria).
Totes les composicions són de Frederic Borey, excepte Old Devil Moon i Dwarf Steps.
2.- Urban Walk (F.Borey) 7m55s
Després de llargs estudis de saxofon clàssic, Frederic Borey va arribar al Jazz influenciat per Stan Getz, Joe Henderson, Gerry Bergonzi. Ha compartit la seva vida tocant i aprenent a improvisar, treballant en la Big Band del departament de Jazz de l’escola de música Belfort, i en el Centre Musical Didier Lockwood, a París. Des del 2008 viu a Bordeus, tocant com a “sideman” i liderant diversos grups, com el Frederic Borey Group i Argentieri-Borey-Tissot Unitrio.
4.- Old Devil Moon (BurtonLane) 6m25s
El so que obté Frederic Borey en aquest segon disc editat per Fresh Sound, és totalment confortable. La seva música és genuïna i càlida. No intenta enlluernar amb la tècnica però realment impressiona per la honestedat del llenguatge obtingut en les improvisacions. Els temes estan molt ben situats si parlem de la dinàmica de treball de la secció rítmica. Ells saben com crear una atmosfera plena d’espai perquè Borey desenvolupi les seves idees. “Lines” és un treball estructurat però amb un so molt obert. És molt agradable el so dels saxofons tenor i soprano, so que obté Frederic Borey. És un gran treball, en anglès dirien un “MasterWorks”.
6.- What About (F.Borey) 6m14s
Des que vaig arribar a Bordeus, he trobat una complicitat natural amb molts músics, tocant per aquí i per allà, i content d’haver organitzat moltes sessions preparades, que és la millor manera per intercanviar les nostres visions musicals. Els músics que toquen en aquest projecte, em varen impressionar immediatament per la seva visió musical oberta d’esperit, idees, confiança i disponibilitat. Això ens diu Frederic Borey en el seu àlbum de Fresh Sounds New Talent.
8.- Blue Day (F.Borey) 6m29s
10.- Line for Warne (F.Borey) 5m32s
EBB + FLOW
ANDREW NEFF
Editat per Fresh Sound New Talent FSNT 363
Enregistrat per Peter Karl el 23 i 24 de juny de 2008 als Peter Karl Studios.
Produït per Andrew Neff
Productor executiu, Jordi Pujol
Andrew Neff, saxo alt
Daisuke Abe, guitarra
Scott Ritchie, contrabaix
Jim Orso, bateria
Totes les composicions són d’Andrew Neff.
Andrew Neff: Andrew va néixer a Lancaster, Pennsylvania, i va començar a tocar el saxo a l'edat de 10 anys. Es va graduar al Conservatori de Música de Cincinnati el 2000. Mentrestant allà va estudiar sota la tutela de Rick Van Matre. Es va graduar Cum Laude amb una B.F.A. i va passar els següents dos anys tocant professionalment per la zona. Ha actuat amb Billy Hart, Collins Cal, John Von Ohlen, Jim Anderson, Gore Art, Barry Ries, Roger Humphries, Margitza Rick, i molts més.
1.- Libra Stream (A.N) 5m29s
El 2001 va passar un any recorrent els EUA amb Ray’s Music Exchange tocant música en espais grans com el Fox Theater a Boulder, Colorado i el Parc de l'oest de Chicago. També ha coproduït Hip-hop pel segell Mission Control amb el seu propietari JahSon. El 2002, Andrew es va mudar a la ciutat de Nova York, on ha estat actuant i escrivint música.
2.- Vijnana (A.N.) 6m55s
També va enregistrar el 18 de març de 2004 el disc Remedy, amb el Andrew Neff Quartet pel segell Mission Control formació composta per
Andrew Neff, Saxo Alt i Soprano
Alex Smith, Piano Fender-Rhodes
Pete Brendler, contrabaix
Ben Cliness, bateria
Alex Smith, Piano Fender-Rhodes
Pete Brendler, contrabaix
Ben Cliness, bateria
4.- Road to nowhere (A.N.) 6m13s
Andrew va participar en el disc que varen fer el Jon Irabagon, Danny Fox i ell mateix, el Here Be Dragons i que vàrem posar en el programa 99, no fa gaire. L’imperceptible llindar que hi ha entre el pensament i l’acció, i l’experiència de participar en la vida de dia, desperta, li dóna a un la sensació d'un flux infinit de la consciència que brolla sense parar, que va on va. Les roques en el corrent més que acariciar el flux l’empenyen en direccions noves. Les corbes i revolts el guien pel camí sinuós, i al final, només pot fluir en una direcció, de tornada a la font.
5.- EEB and FLOW (A.N.) 5m47s
“QUARTET”
NATHANIEL SMITH
Editat per Fresh Sound Records New Talent FSNT 371
Enregistrat al Kaleidoscope Sound, Union City, NJ el març de 2007
Produït per Nathaniel Smith
Productor Executiu Jordi Pujol
Nathaniel Smith, bateria
Jon Irabagon, saxo tenor
Jostein Gulbrandsen, guitarra
Mark Anderson, contrabaix
“Quartet” es pot entendre, es pot veure com un documents del grup que jo lidero i amb qui toco aquests darrers anys, després de graduar-me. Els temes d’aquest disc són meus i del Jostein i els hem tocat plegats moltes vegades abans d’embrancar-nos en aquesta gravació. Jo, particularment, m’estimo molt tocar la música d’en Jostein, i vaig estar molt content quan em va permetre incloure dues de les seves composicions.
Cinc dels set temes són del Nathaniel Smith i cadascuna posseeix trets admirables. "Dusk And Then Daybreak" comença amb el saxofon de l’Irabagon deixant-se caure de manera suau sobre el grup.
1.- Daybreak and then Dusk (N.Smith) 7m55s
"La música del bateria Nathaniel Smith pot ser caracteritzada com el jazz modern, que sovint troba la serenitat en la recerca de límits angulars. El quartet de Smith, que compta amb l'estrella en ascens del saxofon l’inconformista Jon Irabagon, troba el seu camí i porta aquestes composicions intrigants a la vida musical sense haver de recórrer als focs artificials innecessaris.
El següent tema, és molt suau d’entrada i més fàcil de recordar, melòdicament. El baixista Mark Anderson ho bloca tot al seu voltant, el guitarrista Jostein Gulbrandsen ofereix un treball brillant amb la seva guitarra, i la peça acaba amb Irabagon i Gulbrandsen, alegrement, lliurant-nos línies de articulació un sobre l'altre
2.- Tortoise Pendant (N.Smith) 6m30s
Ambdues composicions han estat en gran manera influenciades per l’estil de compondre de Dave Liebman.
Dues aportacions compositives de Gulbrandsen mostren una mica de contrast en el seu estil d'escriptura. Posarem el tema "Return Of The Bear" que es basa en ritmes sinuosos, escalfant el tema fins el solo de l’Irabagon.
3.- Return to Bear (Josten Gulbrandsen) 6m25s
I acabarem amb un altre tema del Nathaniel, tema que és un reflex de la música que ha estat escoltant tots aquest temps, i que segur que en notareu les influències, diu ell.
NIELS-HENNING ORSTED PEDERSEN, contrabaix.
PHILIP CATHERINE, guitarra
Nova York,23 de Maig de 1983
1/ Little train of the Caipria 5m25s
2/ Medley: (a) Air power
(b) Dancing girls 2m21s
3/ Stella by starlight 5m26s
4/ I fall in love too easly 1m36s
5/ The puzzle 6m40s
6/ Nuages 6m00s
7/ September start 4m52s
LES BROWN AND HIS BAND OF RENOWN Clarinet i direcció
Hollywood- 1951-52
1/ You´re an old smoothie 3m02s
2/ You´re the top 2m46s
3/ Ill wind 2m58s
4/ Basin street blues 2m46s
5/ Heat wave 2m51s
6/ Let it snow!Let is now!Let is now! 2m33s
7/ Lost in a fog 3m06s
8/ No moon at all 2m35s
9/ Blue skies 2m55s
10/ Stompin at the Savoy 3m02s
CHET BAKER AND THE BOTO BRAZILIAN QUARTET
Paris 1991
1/ Salsamba 5m46s
2/ Forget full 8m07s
3/ Inaía 7m39s
4/ Julinho 4m20s
5/ Novos tempos 4m56s
Subscribe to:
Missatges (Atom)