Programa 584 - FSR: Rob Garcia, Michael Feinberg i Enrique Heredia plays Nichols, dimecres 28 de febrer de 2024.
0 comentarisMolt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
I començarem amb el Rob Garcia 4, “Natural Bounce”, enregistrat al Samurai Hotel, Astoria, Nova York, 13 d'abril de 2022. Enginyeria, Mike Marciano. Mesclat i masteritzat per Matt Marantz. Foto de portada: Ben Golder-Novick. Disseny gràfic: R. Ross. Produït per Rob Garcia. Rob Garcia (bateria), Noah Preminger (saxo tenor), Leo Genovese (piano) i Kim Cass (contrabaix). Totes les composicions de Rob Garcia. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/rob-garcia-albums/56931-natural-bounce.htm.
Una cosa que m'emociona d'aquesta banda és que cada membre no només és un mestre del seu instrument i té un increïble sentit copasètic de tocar i improvisar dins del grup, sinó que també són innovadors amb veus i personalitats diferents en els seus instruments respectius. Gairebé totes les cançons d'aquest àlbum es van escriure pensant en Noah, Leo i Kim. La major part d'aquesta música també es va escriure durant el tancament de la pandèmia del Covid-19. El setembre de 2021, vam tenir la sort de fer una gira pels Estats Units que va ser finançada per la beca Jazz Road Tour de South Arts. Gran part de la música d'aquest àlbum es va interpretar i desenvolupar durant aquesta gira. Va ser un gran regal viatjar i actuar després d'estar tancats durant més d'un any, donant-nos un tast de la vida de gira abans del Covid.
"Mr KC" és una peça que vaig escriure per a Kim Cass. Sabent que Kim pot tocar harmònics amb el contrabaix com ningú més que he sentit mai, vaig escriure una melodia per tocar només utilitzant harmònics. "Gary Song" està inspirat en la música bikutsi camerunesa que vam escoltar a la nostra gira i porta el nom d'un nou amic que vam conèixer a la gira. La primavera del 2021 va inspirar "Meeting of the Tulips" i "Vernal". "Dark Blue Horse Power" i "Stretch" són composicions inspirades en el poder, la intensitat i la creativitat infinita que escolto dels meus companys de banda. "A Flower for Diana, Part 2" i "Sweet Joe" són cançons que vaig escriure dedicades als meus pares amorosos i solidaris que han mort. Com a intèrprets, cada tema documenta una breu aventura musical. Convido els oients a gaudir dels sons amb una mentalitat aventurera, i espero que la música desafiï, engresqui i inspiri. Amb amor, Rob Garcia.
I tot i que hi ha tres delicatessen a bateria sol, les Natural Bounce #1, #2 i #3 on el baterista va improvisar amb total llibertat, i de les quals ell mateix ens en diu això: "Natural Bounce" 1, 2 i 3 són improvisacions curtes en solitari de bateria que incorporen el ritme natural d'un rebot d'un pal caigut, els seguirem escoltant amb un altre tema força interessant...
I encara els seguirem escoltant amb el sorprenent..
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
I ja els acabarem d’escoltar amb el tema...
I seguirem amb un altre projecte farcit de modernitat, el trencador projecte ”Crystalize” de Michael Feinberg, publicat el 2023. Pistes núm. 1, 5: enregistrades per Colin Martson a Theousand Caves, Queens, Nova York, el febrer de 2021. Pistes núm. 2,3,4,6,7 i 9: enregistrades per Mike Marciano i Dave Stoller al Samurai Hotel, Astoria, NY, el juliol de 2022. Pistes #8 i 10: enregistrades per Michael Feinberg a MF Studios, NYC, l’ octubre del 2021. Mesclades i masteritzades per Mike Marciano. Portada de Patrick Jacobs. Disseny: Dylan Aiello. Produït per Michael Feinberg. Amb: Michael Feinberg (contrabaix, teclats), Jon Irabagon (saxo tenor), Aaron Parks (piano), Nasheet Waits (bateria). Als temes 1 i 5: Greg Paulus (trompeta), Morgan Guerin (saxo Ewi), Immanuel Wilkins (saxo alt), Julian Schore (Fender Rhodes), Jesse Fischer (sintetitzador a 5), Jongkuk Kim (bateria), Melanie Charles (veu, flauta al número 6). Al tema 10: Dayme Arocena (veu), Tivon Pennicott (saxo tenor), Jason Arce (saxo soprano) i Julian Pollack (teclat). I al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc: https://www.freshsoundrecords.com/michael-feinberg-albums/56932-crystalize-digipack.html.
I els seguirem escoltant en un tema on hi participen Greg Paulus (trompeta), Morgan Guerin (saxo Ewi), Immanuel Wilkins (saxo alt), Julian Schore (Fender Rhodes), Jongkuk Kim (bateria) i Melanie Charles (veu) on el líder Michael Feinberg toca el teclat, en el tema anomenat...
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
I ja els acabarem d’escoltar amb el contrafact que fan del “Countdown” de John Coltrane....
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
I ja acabarem el programa amb el darrer projecte de FSR el de l’Enrique Heredia Trio, “Plays Herbie Nichols”, enregistrat per Sergi Felipe a Underpool Studio, Esplugues, Barcelona, el 5 d'agost de 2022 (#1 a 6); i al Patio Studio, gravat per Carlos Flores, Barcelona, 26 de maig de 2019 (#7 a 9). Mesclat i masteritzat per Sergi Felipe i Pere Soto. Fotos de la sessió, de l’anyorat Miquel Carol. Produït per Enrique Heredia. Amb Pere Soto (guitarra), Xavi Castillo (contrabaix), Enrique Heredia (bateria).
Hi ha dues maneres d'apropar-se a l'univers musical d'un dels grans del jazz. Una d'elles (potser la més habitual) és honrar-lo mitjançant la fidelitat a l'obra de l'“homenatjat” amb el millor gust, tècnica i proximitat deliberada per la seva obra musical. L'altra fórmula (que és la que ofereix el trio d'Enrique Heredia), és extreure l'essència principal i intrínseca de la música en qüestió, però permetre als seus intèrprets la seva pròpia idiosincràsia. És evident que “Enrique Heredia Trio Plays Herbie Nichols” sap tocar el nucli i l'esperit del compositor a través de la seva admirable tècnica i notable capacitat creativa. Cal recordar necessàriament que Herbie Nichols (i abusant amorosament de la magnitud de la seva contribució) va ser lamentablement un d'aquells "artistes maleïts", amb una carrera desafortunada i inestable tocant Dixieland i Rhythm and Blues i acompanyant diversos cantants als bars del Greenwich Village per a la pura supervivència. Durant aquest mateix període va estar component i escrivint a la solitud del seu apartament una música totalment moderna, destacada i innovadora, nodrida de bop i dirigida cap a destinacions encara per descobrir, incloses formes indefinides del free jazz.
Nichols va estudiar a Monk ad nauseam i va ser un dels seus principals deixebles, però l'audàcia de Nichols, la seva riquesa harmònica, el seu toc elegant, aquella mà esquerra dissonant, els seus sorprenents ponts (Bridges) en totes les seves composicions, (creacions melòdiques que com Thelonious xiuxiuegen a un nen preciós com ho és la natura), més els seus girs inesperats en el discurs musical el converteixen en un dels grans del piano contemporani. Malauradament, el compositor d'aquella inoblidable “Lady Sings the Blues” va morir de leucèmia als 44 anys. El trio format per Pere Soto, Xavi Castillo i Enrique Heredia, s'endinsen en els anys dels seus millors enregistraments per a Blue Note entre el 6 de maig de 1955 i el 19 d'abril de 1956 on Nichols va estar acompanyat a la bateria per genis com Art Blakey i Max Roach i baixistes de la talla d'Al McKibbon i Teddy Kotick. El primer que transmeten Pere, Xavi i Enrique és l'atemporalitat i la qualitat contemporània de l'obra d'Herbie Nichols. El Trio de Guitarra-Baix-Bateria, ofereix un discurs molt singular al llarg de tot l'enregistrament, mantenint la substància del mestre del piano, Herbie Nichols. —Andreu Fàbregas Borràs, Jazz Camps de Cotó, Radio Montcada (Pres de les notes interiors del folre).
I hi ha una sèries de temes que van tots a un tempo mèdium high i amb tot el Swing del món, com són: “Step Tempest”, “Orse at Safari”, “The Third World” i “Double Exposure”, i d’aquests us posaré el primer compost per Nichols el 1955......
I els podríem escoltar amb un tema un pèl més ràpid que el “Step Tempest” i anomenat “Crisp Day” però ho farem amb el brutal i anomenat...
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres ja fins el 15 de març que tindrem a la Marta Sierra Quartet amb ella al violí, Fredrik Carlquist, clarinet; Nils Bonde Bondesson, piano i Aleix Molas, contrabaix amb l’entrada gratuïta com sempre en un esdeveniment patrocinat per l’ajuntament de SVdH i organitzat des del Jazz Club la Vicentina us hi esperem com sempre a partir de les 22h.
Programa 583: Julián Solarz Grupo; Ramón Díaz Group; Xavi Torres i Jordi Pallarés Project, dimecres 21 de febrer de 2024.
0 comentarisMolt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
I començarem amb el Julián Solarz Grupo i disc “Resonancia”, publicat per ears & eyes Records i distribuït a Espanya per Segell Microscopi el 2023. Enregistrat el el novembre de 2023 a Estudio 0618, Buenos Aires, Argentina. Enginyer de so, mescles i masterització, Pablo López Ruiz. I aquí hi tenim a: Lucas Goicoechea, saxo alt; Inti Sabev, clarinet i clarinet baix; Juan Filipelli, guitarra; Julián Solarz, piano, arranjaments i direcció; Hernán Cassibra, contrabaix; Carto Brandán, bateria i de convidat Matías Carazzo, flauta. Arranjaments, orquestracions i improvisacions sobre músiques compostes per Frederic Mompou. I s’ha de dir que l’obra gràfica de portada i contraportada és la de l’amic Pedro Strukelj. I al blog hi trobareu l’enllaç al Bandcamp d’aquest magnífic projecte de Julián Solarz dedicat a Mompou:
https://juliansolarz.bandcamp.com/album/resonancia-m-sica-de-frederic-mompou i també l’enllaç a la web de “B-ritmos” on parlen abastament d’aquest projecte: https://www.b-ritmos.com/julian-solarz-grupo/.
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
Lucas Goicoechea, Inti Sabev, Juan Filipelli, Hernán Cassibra, Carto Brandán i Matías Carazzo.
I seguirem envoltats de classicisme i Jazz ara de la mà del Ramón Díaz Group dedicat a les músiques de Chopin, “Conversaciones con Chopin”, publicat el 2023 per 96K music. Enregistrat per Guille Pérez al Bonso Studio el 12 i 13 de juny de 2023. Mesclat pel Ramón Díaz Group. Produït per Ramón Díaz. I aquí hi tenim a Rubén Luis, guitarra; Jeppe Rasmussen, saxos; Marco Boi, contrabaix i Ramón Díaz, bateria.
I els començarem escoltant delicadament en el tema dedicat a un hivern que va passar a Varsòvia...
4.5.- Invierno en Varsovia (Ramón Díaz) 6:36.
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
I encara els seguirem
escoltant, en...
5.4.- Majorca (Ramón
Díaz) 6:54.
I aquest tema l’ha
acabat i començat el guitarrista Rubén
Luis. I amb quina delicadesa l’ha començat ell, a guitarra solo i fent uns
preciosos arpegis i acords fregats. L’inici del tema ha estat a càrrec d’ell
mateix a més de la base rítmica, per ja després aparèixer la melodia a càrrec
del saxo soprano d’en Jeppe, una
melodia preciosa, reconeixible de l’obra de Frederic Chopin. I quin canvi de rítmica en l’inici de les
improvisacions, coses que marca el baxista Boi.
Però és que després, ha aparegut el Swing en els “quatres” compassos que han
compartit en Jeppe i Rubén,
saxo soprano i guitarra. Brutals improvisacions d’ells dos i gran suport
dels altres dos de la base rítmica. I després, recuperació de melodia a càrrec
de Jeppe i ja aparèixer el líder Ramón Díaz fent un tros de solo a la
bateria, ell que n’és un màster. Redobles a dojo fets amb gust, qüestió rítmica
i amb un motiu recurrent acompanyant-lo a càrrec del saxo soprano de Rasmussen per acabar dolçament.
Durant la seva estada
a Mallorca, Chopin va compondre la
majoria dels preludis i va retocar definitivament els que portava esbossats. Va
escriure a més la segona “Balada en fa major, op. 38” el “tercer Scherzo en do
sostingut menor, op. 39”, les dues Poloneses a la major i en do menor.
I ja els acabarem escoltant en...
I seguirem amb aquesta segona part on ens endinsarem en la música i darrer treball discogràfic d’en Xavi Torres, “Quarentena Songs” ja ens diu de quina manera el va començar a parir. Quan va començar la pandèmia es va proposar fer un tema cada dia durant 30 dies, que va dir el dia del concert al Jamboree, Sala 3. D’aquestes 30 cançons en va seleccionar 12 (més dues a mode de bonus tracks). I els músics que l’acompanyen a ell, que evidentment toca el piano, en els temes de l’1 al 6 són Reiner Elizarde (El Negrón), contrabaix i Andreu Pitarch, bateria, aquests temes enregistrats el 22 de març de 2022 a l’Estudio Uno, Madrid. I pels temes del 7 al 14 hi ha Clemens van der Feen, contrabaix i Jamie Peet, bateria enregistrats el 16 de febrer de 2022 al Powersound Studio, Amsterdam. Tot mesclat per Micha de Kanter i masteritzat per Dave Darlington i publicat aquest 2023 per DOX Records.
I els seguirem escoltant en el tema, quarentena song com ho són totes amb el mateix trio i tema anomenat...
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
I encara els escoltarem amb el tema on hi col·laboren Reiner Elizarde “El Negron”, contrabaix i Andreu Pitarch, bateria i tema...
I ja els acabarem d’escoltar en el primer track i mateix trio...
I ja per acabar el programa d’avui farem un altre salt, ara quasi que al buit, amb el darrer Jordi Pallarés Project, “Vol. 2” enregistrat en directe l'agost de 2020 per al Recital de Master de Jordi Pallarés al JazzCampus (Suïssa). Mesclat per Jordi Pallarés. Masteritzat per Roger Langvik. Portada: Jordi Pallarés. Produït per: Orx!unarchiveS. Amb Diego Manuschevich: saxo alt, clarinet baix, flauta. Kazue Ogasazara: piano. Jordi Pallarés: bateria, percussions i vibràfon, amb Nadav Erlich: contrabaix. Música de Jordi Pallarés, excepte els que us digui.
11.12.- Dream (John Cage) 7:17.
I els seguirem escoltant en el tema anomenat...
Jordi Pallarés, alumne dels mestres Jordi Rossy, Jeff Ballard, Gerry Hemingway i Fred Frith, presenta la seva proposta artística “Jordi Pallarés Project Vol.2” per al present esdeveniment. Aquest projecte és o es basa en una formació de jazz intercanviable, “trans-idiomàtica” i interdisciplinària que permet l'exploració en profunditat de qualsevol dimensió musical en la qual se centra Jordi; passant de peces originals, al repertori musical inspirat en algun compositor rellevant. En aquesta ocasió Jordi està acompanyat de joves músics d'avantguarda refinats i creatius residents a Suïssa: Kazue Ogasawara al piano (Japó) i Diego Manuschevich al piano i instruments de vent (Xile). A més, al final del concert, el baixista Nadav Erlich serà convidat a unir-s’hi. La música es basarà essencialment en l'estètica "Instant Composing" de Cecil Taylor i força estimulada en el principi teòric d'"Harmolodics" d'Ornette Coleman; que ell descriu com –l'ús del físic i el mental de la pròpia lògica convertit en una expressió sonora per provocar la sensació musical d'uníson executada per una sola persona o amb un grup–. A més, una part del programa es va fer a base de les composicions gràfiques fetes a mà pel Jordi, representant així una destil·lació de la sensibilitat dels intèrprets utilitzant la peça gràfica com a marc de discussió i presa de decisions col·lectives mitjançant la improvisació lliure. A més, i finalment, Project també està influenciat linealment pel sistema musical d'Anthony Braxton "Ghost Trance Music", Cornelius Cardew "Treatise", "Aleatoric Music" de John Cage i "Soundpainting" de Walter Thompson. Aquestes són les següents peces originals que es representaran aquesta tarda, deia ell.
I nosaltres acabarem projecte i programa amb el tema...
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres ja fins el 15 de març que tindrem a Marta Sierra Quartet amb ella al violí a tot Gipsy Jazz, amb l’entrada gratuïta com sempre en un esdeveniment patrocinat per l’ajuntament de SVdH i organitzat des del Jazz Club la Vicentina us hi esperem com sempre a partir de les 22h.
Subscribe to:
Missatges (Atom)