Orquestres  de l´epoca swing  1935-1945

Louis Armstrong                             Swing that music
Charlie Barnet                                The gal from Joe´s
Count Basie                                    Honeysuckle rose
Will Bradley                                    Flying home
Cab Calloway                                  Jitter bug
Jimmy Dorsey                                 Blue Lou

Benny Goodman  trio                     Nobody´s Sweetheart
Benny Goodman  orquestra           Christopher Columbus
Fletcher Henderson                        Big John´a special
Woody Herman                               The golden wedding
Claude Hopkins                               Truckin´                                 

Lucky Milander                              Little John special
Glenn Miller                                    It music be Jelly
Frankie Newton                              Tab´s blues
Red Norvo                                       Red dust

Don Redman                                   Jump session   
Artie Shaw                                      Nightmare       

BARCELONA HORA CERO (Guillermo Caliero) i FREAKS (Five in Orbit)

Bona nit de nou, aficionades i aficionats al Jazz, amatents oïdors d’aquest programa Jazz Club de Nit. Avui de nou ens endinsarem en el Jazz que es fa a casa nostra de la mà d’un músic argentí establert a casa nostra, Guillermo Caliero que el sentirem acompanyat de músics de gran vàlua. També tornarem a escoltar unes músiques que ja havíem posat fa uns mesos, no gaires, però de vagades passa que quan tornes a escoltar un disc et dius, renoi, quina passada. Això és el que m’ha fet decidir a posar de nou el “Freaks” de Five in Orbit amb Ramon Fossati i amics. Vàrem posar-ne tres temes en el programa nº 60, o sigui que marge n’hi ha. Ens endinsarem doncs en dues atmosferes, dues maneres diferents d’entendre la música, d’entendre el Jazz. Les dues segur que us agradaran.

GUILLERMO CALIERO
BARCELONA HORA CERO
Enregistrat i mesclat a Barcelona a The Room Produccions musicals per Jordi Navarro el maig de 2010.
Produït per José Reinoso

Guillermo Caliero toca trompetes Eclipse i embocadures Monette.

Va néixer a santa Fe, Argentina el 1973. molt aviat va entrar en contacte amb la música ja que el seu pare era trompetista, pianista i director de la Banda municipal. Als set anys d’edat es va integrar a la banda juvenil, començant a la vegada els seus estudis de piano i trompeta al conservatori.
El 1992 es trasllada a Buenos Aires començant una etapa de diversos anys viatjant per tot el món i que el va portar a compartir escenari amb Paquito D’rivera, Bobby shew, Carly sinom, Perico Sambeat, Horacio fumero, i molts altres, així com ha col·laborat en la gravació de discos com a col·laborador.
El 2005, el diari argentí La nación, mitjançant César Pradines, li va atorgar el premi al millor trompetista de l’any.

El 2006 es va establir a Barcelona, ciutat on encara resideix, convertint-se en un dels trompetistes més sol3licitats de l’escena musical de país, destacant la seva participació amb Horacio Fumero, Perico Smabeat, Flamenco Big Band, Barcelona Jazz orquestra entre molts altres.

Posarem doncs els temes següents, començant per aquest on els músics són:

Guillermo Caliero, trompeta
José Reinoso, piano
Horacio Fumero, contrabaix
Dani Dominguez, bateria
2. LA NOCHERA      5m 23”


Els músics del següent tema són:
Guillermo Caliero, trompeta
José Reinoso, piano
Perico Sambeat, saxo alt
Martin Laportilla, baix elèctric
Juan R. Berbin, bateria
6. LA ARENOSA             4m 10”

Guillermo Caliero, trompeta
José Reinoso, piano
Enrique Oliver, saxo tenor
Martin Laportilla, baix elèctric
Juan R. Berbin, bateria
3. MONTEVIDEO           6m 02”

Guillermo Caliero, trompeta
José Reinoso, piano
Marcelo Mercadante, bandoneón
Martin Laportilla, baix elèctric
Juan R. Berbin, bateria
4. BUENOS AIRE HORA CERO      5m 32”

Guillermo Caliero, trompeta
José Reinoso, piano
Enrique Oliver, saxo tenor
Martin Laportilla, baix elèctric
Juan R. Berbin, bateria
8. BARCELONA HORA CERO   3m 17"


Ara canviarem de registre i ens endinsarem en l’univers musical de
FIVE IN ORBIT
FREAKS
Fresh Sound Records.....New Talent   FSNT  364
Co produït per Jordi Pujol i Five in Orbit
Enregistrat al Centre Espai Escènic de Castellterçol el març de 2009 per David Casamitjana

Si per la seva qualitat i naturalitat el disc de debut de Five in Orbit va constituir una de les grans revelacions del jazz europeu del nou segle, en aquest segon àlbum, el quintet franco-català aconsegueix encara anar més enllà. Seguint la línia Ellington-Mingus_Kirk, la seva música circula a gran velocitat per l’autopista del jazz amb majúscules, lluny d’encasellaments, forçades restriccions temàtiques i sub-estils.
El so del grup, que amalgama amb frescor tots els llenguatges del jazz, ens brinda a “FREAKS” un ventall de noves sensacions, amb textures, arranjaments i atmosferes d’allò més originals.
Sense defugir la màxima exigència creativa, les composicions del trio Bronner-Brandly-Fossati donen prioritat a la vessant comunicativa, tto exhibint una sòlida arquitectura, uns desenvolupaments sempre interessants, així com un punt descriptiu capaç de transportar a l’oient cap a altres mons, que com diria el poeta, també estan en aquest.
Els músics que aconseguiran tot això són:

Ramon Fossati, trombó
Olivier Brandly, saxo alt, flauta i clarinet baix
Laurent Bronner, piano
Nicolas Rageau, contrabaix
Luc Esenmann, bateria

Amb la col·laboració de:
Giulia Valle, contrabaix en el tema 5
Martí Serra, saxo  tenor en el tema 3, tot i que no són els temes que posarem, s’han de mencionar ja que en el disc hi són.

1. FIVE ANGELS                5m
2. FREAKS                         9m 20”
4. K                                      10m
6. CHICKEN                       4m 58



KONITZ  MEETS  MULLIGAN

Lee Konitz   saxo alt
Gerry Mulligan, saxo barítono
Chet Baker, trompeta
Carson Smith , baix
Larry Bunker , bateria

Too marvellous for words
Lover man
I´ll remember April
These foolish things
All the things you are
Bernie´s tune
Almost like being in love
Sextet
Broadway

BOB BROOKMEYER AND FRIENDS

Bob Brookmeyer , trombó
Gary Burton , vibráfono
Herbie Hancock , piano
Ron Costa , baix
Elvin Jones, bateria

Jive hot
Misty
Bracket
Skylark
Sometime ago

BOOKER ERVIN
Bona nit amigues i amics de Jazz club de Nit. Avui ens endinsarem en el mon del Hard Bop de la mà del gran Booker Ervin, saxofonista tenor amb un so totalment característic.

Booker Ervin va ser un músic molt desafortunat. No només perquè va morir amb només 40 anys d’edat, sinó perquè el món del jazz mai el va valorar prou com a músic individual. Tendim a oblidar que els anys en què Booker Ervin va imprimir la seva marca en la música de jazz van ser els dominats per Sonny Rollins i John Coltrane, principalment de 1958 a 1968. Booker Telefierro Ervin II va néixer a Denison, Texas el 1930. Va morir el 1970 a New York. Durant la seva carrera va tocar amb Charles Mingus i Randy Weston sent fonamental per a la música de tots dos.

Booker Ervin va ser presentat a Charles Mingus pel seu amic el pianista Horace Parlan i aviat va adornar la música de Mingus amb el foc que sortia de les seves notes. Mingus va ser molt afortunat per tenir a Booker tocant la seva música doncs Booker va ser un home que tocava sempre amb una passió poc comuna. A més, Booker Ervin obtenia un voluminós so del seu saxo en la tradició dels grans tenors texans com Illinois Jacquet i Arnett Cobb entre d'altres. Molt aviat Booker es va revelar com un expert saxofonista que podia ser flexible i harmònicament atrevit. Va ser un saxofonista en l’era Coltrane-Rollins que posseïa un so i un estil propi. En qualsevol interpretació en què Booker fos present se’l podia identificar immediatament pel seu so i passió.

Malgrat el seu fabulós treball tant amb Mingus (molt ben conegut) com amb Randy Weston (sovint no valorat ni esmentat) ens agradaria accentuar-li-ho en gravacions publicades sota el seu nom de Booker Ervin entre 1960 i 1964 quan estava en el cim de les seves facultats, les quals també es varen poder mostrar escoltant-lo en les seves moltes col•laboracions amb Charles Mingus, des de "Blues & Roots" fins a "Mingus, Mingus, Mingus, Mingus, Mingus", on el seu solo en "Theme For Lester Young" (també anomenat "Goodbye Pork Pie Hat") és una fita.

Així doncs, un gran músic que en un curt espai de temps, quatre anys, va produir una obra que el va situar en el panteó dels grans saxofonistes de jazz.

Aquest és un text extret de JazzRed escrit per Raul Vaz Bernardo.

Avui li fem el nostre particular homenatge.

1.- THAT'S IT
CANDID
Enregistrat el 6 de gener de 1961
De principis de 1961, és una sessió en quartet amb el suport, de nou, del pianista Horace Parlan. Booker Ervin sona fins i tot més intens amb aquest crit personal que va ser marca inconfusible. La secció rítmica dóna suport magníficament a Booker Ervin i hi ha una forta unitat entre aquests músics, no oblidem que Parlan-George Tucker-Al Harewood van formar equip en un munt d’enregistraments de Blue Note. El saxofonista de nou accentua el drama de les seves línies en una balada original "Uranus", mostra el seu dinamisme en "Poinciana" i el seu lament en un accelerat "Speak Low". En el lent "Booker's Blues" el saxofonista nua seus sentiments. Els músics que l’acompanyen són el pianista Horace Parlan, el contrabaixista George Tucker i el bateria Al Harewood.

BOOKER’S BLUES (Broker Ervin).

2.- THE NEW YORK SESSIONS 1960 (SOUNDS OF THE INNER CITY)
COLLECTABLES 1960
En aquestes sessions es varen trobar dos monstres del Hard Bop, el Booker Litle a la trompeta amb el Booker Ervin al saxo tenor. Sessions enregistrades el 1960 i reeditades com a “Collectables” com a Sounds of Inner City. Es varen fer nombroses reedicions a partir de l’original concepció de Teddy Charles' New Directions Quartet Featuring Booker Little and Booker Ervin. La majoria des temes es varen extraure del vibrafonista bopper Teddy Charles amb el Mal Waldron al piano, Addison Farmer al contrabaix, i Ed Shaunesssy a la bateria. Aquesta és una magistral nova edició si considerem que hi ha alguns moments lírics amb la trompeta del Little i amb un Booker Ervin obtenint un so ple de passió del seu tenor. Les composicions originals inlouen "Scoochie," de l’Ervin "The Confined Few" del Booker Little i "Witch Fire," Shaunessy's "Blues de Tambour," del pianista Ahmad Jamal's "Cycles," a més a més dels estàndards "Stardust" (el qual rep un tractament especialment melancòlic)

Booker Little (trompeta), Booker Ervin (saxo tenor), Frank Strozier (saxo alt ), Teddy charles (vibràfon), Phineas Newborn Jr. (piano ) i Philly Joe Jones (bateria).

THING AIN’T WHAT THEY USED TO BE. (Mercer Ellington)


3.- THE IN BETTWEN
BLUE NOTE BST-84283
Enregistrat per Rudy van Gelder a New Jersey el 12 de gener de 1968.

Un dels especialistes de AllMusic, Stephen Thomas Erlewine, li va posar 4 estrelles a aquest àlbum tot comentant: que la música rarament arriba al territori de “l’avant garde”, ans al contrari; és profunda, amb un Hard Bop volàtil que tan ve del cap com del cor...El resultat és totalment satisfactori, essent un conjunt d’aventures Hard Bopperes on trobem un Booker Ervin en un màxim pic de creativitat.
Richard cook i Brian Morton, de The Penguin guide of Jazz, li van donar tres estrelles d’un màxim de quatre, fen esment en que, Booker Ervin sembla que estigui determinat a mostrar-nos que encara se l’ha de considerar i molt en això del Hard Bop, sense haver d’arribar a “l’avant garde”.

Richard Williams, trompeta; Bobby Few, piano; Cevera Jefries, contrabaix; Lennie McBrowne, bateria.

TYRA (Booker Ervin)

4.- THE BLUES BOOK
PRESTIGE P-7340
Enregistrat per Rudy Van Gelder a Englewwod Cliffs, el 30 de juny de 1964. Treball de mitjans de 1964 i és on tenim a Booker Ervin completament immers en el seu element, el blues. El torna a acompanyar un trompetista, aquesta vegada és Carmell Jones, qui exerceix agradablement el seu paper amb un delicat to servit amb veloçes i profundes idees. Gildo Maonés, el pianista, és una sorpresa, tot i que havia guanyat certa notorietat sent col•laborador tant de Miles Davis com de l’època més tardana de Lambert-Hendricks-Ross. El seu estil és una combinació personal d’inesperades dissonàncies amb algunes línies fluides. Blues mitjans, ràpids i lents apareixen amb intensitat en aquesta actitud declamatòria del fraseig de Ervin. El tema més extens "No Booze Blooze" és una de les bombes de la sessió conjuntament amb el que posarem avui. Per arrodonir-ho hi tenim també a Richard Davis, contrabaix i Alan Dawson, bateria. Acabem dient que totes les composicions són del mateix Booker Ervin.

EERIE DEARIE.


5.- TEXBOOK TENOR (BOOKER ERVIN QUINTET)
BLUE NOTE BST-84314
Enregistrat el 24 de juny de 1968.
Un dels especialistes de AllMusic, Thom Jureck, li va posar 4 estrelles fent esment a que aquesta és una magnífica incorporació, no només en el catàleg de Blue Note sinó també pel mateix Ervin el qual es veurà potenciat coma a líder de grup i compositor. Escoltarem un tema ple de potència rítmica amb uns solos increïbles dels dos vents i el mateix Barron.

Amb Woody Shaw ( trompeta), Kenny Barron (piano), Jan Arnet (contrabaixista ) i Billy Higgins (bateria).

GICHI (Kenny Barron)

Aquest va ser el darrer tema, ja que per manca de temps, no vaig poder posar el darrer, que és aquest que veieu aquí sota.

6.- THE SONG BOOK (Prestige), 
data de principis de 1964. Tommy Flanagan ocupa el lloc de Jaki Byard al piano i el disc és més obertament líric i té menys qualitats ombrívoles. Booker recorre les línies melòdiques i les harmonies dels temes amb una confiança sorprenent. "Come Sunday", de Duke Ellington, tema que no es tocava molt sovint en aquells dies mostra al Booker més líric amb un molt delicat timbre, l’acompanyament només de Tommy Flanagan augmenten el valor de la interpretació. A "All The Things You Are" el fàcil swing aconseguit per tots és un prodigi. Aquest disc prova que Booker Ervin podia ser un dels veritables saxos tenors cantaires com Lester Young i Getz entre d'altres. La resta de músics que l’acompanyen són el mateix Richard Davis contrabaix i Alan Dawson, bateria.

ALL THE THINGS YOU ARE (Hammerstein, Kern)



Gary Mc Farland,compositor, arranjador i vibrafoniste

Concert  America Beautiful       1968

On this site shall be erected                                         4.36
80 miles an hour through beer  can country                  9.09
Due to lack of interest,tomorrow has been cancelled    8.35

Oscar PetersonTrio

O.Peterson   piano
Ray Brown  baix
Ed Thigpen,bateria

2          C jam blues  / Ellington                        3.23
5          Moten swing /Moten                            2.52
7          Honey dripper /Liggins                         2.23
9          I got it bad an than ain´t good /Ellington 5.05
11        Hymn to freedom /Peterson                  5.30
12        Con alma  /Gillespie                              7.00
15        Woody´n you /Gillespie                         5.39    

 

blogger templates |