Programa 136, dia 27 de juny de 2013. "Pèsols amb Beicon" i "DO Ensemble The Next Generation"
0 comentaris
Programa nº 136 a Ràdio Sant Vicenç dels Horts amb actuacions de dos combos
de joves cracs....
el primer concert el vaig enregistrar aquest darrer
dissabte en una actuació a la Nova Jazz Cava, el del sextet amb Òscar
Latorre, trompeta; Eva Fernández, saxo alt i veu; Jaume Ferrer, saxo tenor; Kquimi Saigi, piano i teclat; Joan
Pastor,contrabaix i Arnau Figueras, bateria.
Una formació anomenada “Pèsols amb Beicon” que
ja va fer la seva primera actuació en el darrer Festival de Jazz de Terrassa
en el dia dedicat als joves....”jazz non stop joves”....gràcies a la
iniciativa de la Susanna Carmona i en Valentí Grau, i que aquest
darrer dissabte ens van fer gaudir molt i molt als qui hi vàrem assistir, que
vam ser una bona colla. Un concert que va durar, tot d’una tacada, prop d’hora
i mitja i del qual en posarem els primers 40 minuts i algun més...
Comentar abans que em fa il·lusió veure com les més
joves generacions estan surtin a la palestra a expressar la seva música, i més
encara de la manera com ho fan. Veure l’Eva Fernández i en Jaume
Ferrer en un escenari, desvinculats del seu “mestre” i “mentor”, Joan
Chamorro, demostra que la lliçó sembla ben apresa i que ara toca volar
sols....tot i que s’espera un disc de l’Eva amb la formació del Joan
Chamorro ben aviat. Passa el mateix amb l’Òscar Latorre, actualment
al Taller de Músics, i participant amb diverses Big Bands, la OJO
del Taller de Músics¸ amb en David Pastor de director, i també amb
la Big Bom Band de Sallent. Un jove trompetista amb un gran
present i millor futur, al qual he m convidat a tocar en alguna actuació al Jazz
Club La Vicentina i també ha vingut al Festival de Jam Sessions representant
a l’Escola Municipal de Música d’Olesa de Montserrat. La resta de
companys, en Kquimi Saigi i Arnau Figueras, formen un tàndem
polivalent que participa en diverses mogudes més o menys jazzeres.....L’Arnau
forma part d’un trio amb la Marina Tuset i en Víctor Mirallas,
trio que encetarà la 5ª temporada del Jazz Club La Vicentina el
setembre. També forma part d’una agrupació liderada per l’Steve deSward,
baixista de blues establert a casa nostra de fa força anys. En Joan Pastor
també està incorporat en diversos projectes musicals dins del Jazz i també fora
d’aquest estil.
Anem a escoltar doncs als Pèsols amb Beicon....
amb temes estàndards del repertori del Jazz, començant amb el "Moanin" de Bobby Timmons.
1.- Primers quaranta minuts del concert a la Nova Jazz Cava
L’altre concert el vaig enregistrar al Jamboree, un
d’aquells dimarts on la mateixa formació hi era tots els dimarts del darrer mes
de maig.... Una formació anomenada D.O. Ensemble The Next Generation
liderada per Victor Correa amb el seu nonet amb Victor Correa
direcció i trombó, Roger Martinez saxo alt, Òscar Almostt Cascante Latorre,
trompeta, Pep Garau trompeta, Nilònius Monk Mujal, saxo tenor, Rai Paz de
Casacuberta guitarra, Toni Saigi Martinez piano, Pedro Campos contrabaix, Roger
Gutierrez bateria.
Tornem a tenir entre nosaltres al jove crac Oscar
Latorre, ara amb una colla de potents companys del Taller de Músics i
del Conservatori del Liceu. Nil Mujal i Toni Saigi¸ saxo tenor i pianista, ens van acompanyar
l’any passat en el 3er Festival de Jam Sessions i els tornem a tenir
enguany en el 4rt Festival, sempre representant al Taller de Músics. Ambdós són una joves cracs, compositors i
intèrprets, ja amb una bona colla d’actuacions a les seves espatlles. Pedro
Campos, contrabaixista que també va participar en la Big Band J.O.D.E.R
(Jova Orquestra Del Raval), idea original del trombonista i gran mestre Sergi
Vergés, i a la qual vaig tenir el plaer de veure i escoltar en el seu debut
a Gràcia. Una big band que malauradament sembla haver entrat en
una mena de “standby”, i del qual esperem que en surti ben aviat. Rai Paz,
tot just graduat del Conservatori del Liceu, és un polièdric guitarrista
assidu a les Jam Sessions del JAZZSi Taller de Músics, i
embolicat en diversos projectes, amb una gran projecció. Pep Garau,
trompeta d’un estil força líric, va ser un bon partenaire de l’Oscar,
essent ambdós trompetistes una bona “front line” de metalls. Roger Martínez
saxo alt, forma part també de la O.J.O. del Taller de Músics i també
d’un projecte que tot just s’està quallant en el mateix Taller, i també
dirigit pel nostre amic i gran trompetista David Pastor. I ja finalment,
el bateria Roger Gutiérrez, va mostrar-nos les seves grans qualitats en
aquest concert de manera abassegadora. Esperem que gaudiu com jo ho vaig fer i
tingueu en compte que seran al Jazz Club La Vicentina en aquesta propera
tardor hivern.
Escoltem doncs una estona del nonet liderat pel Víctor
Correa, D.O. Ensemble The Next Generation amb temes de Roger Mas¸ Enric Peinado, i d’altres companys de generació
del Víctor.
2.- Primers cinquanta minuts del concert al Jamboree
Doncs ja vegeu quins magnífics temes i quines magnífiques
intervencions d’aquests els nostres joves músics, exceptuant-ne el Víctor
Correa que com diu ell......”yo soy mucho más mayor”...
Dir-vos que demà comença el 4rt Festival de Jam
Sessions a Sant Vicenç dels Horts, a Can Comamala, Avda. Mossèn Cinto
Verdaguer 105 i amb la participació dels combos de les escoles Conservatori
del Liceu i El Musical de Bellaterra, i que aquest Festival
està patrocinat per l’Ajuntament, amb
idea original i organització del Jazz Club La Vicentina. Bona nit
i bon JAZZ. Miquel Tuset.
PROGRAMA DE RÀDIO 135, dijous 13 de juny de 2013
Benvolgudes i benvolguts a Jazz Club de Nit. Avui farem un programa
especial amb un convidat especial, en Roger Mas, pianista i compositor
veí de Begues i que demà ens acompanyarà, conjuntament amb els seus
companys al Jazz Club La Vicentina, on presentaran el seu darrer disc ARCE,
amb la Nadia Basurto, Bori Albero i Ramon Prats. Amb ell parlarem
d’aquest projecte, produït per ell mateix i d’un altre disc enregistrat també
el 2011, el disc de Jo Krause, Jo’s Delight.
“Jo’s Delight”
Jo Krause Quartet
Enregistrat per Miquel Roger el 13 de 2011 a
L’Auditorium¸Jafre de Ter, Girona.
Editat per Produccions Anacrusi S.L. AC 078
Vicent Maciàn, saxo tenor
Roger Mas, piano
Dee Jay Foster, contrabaix
Jo Krause, bateria
Bé, comencem el programa parlant amb en Roger del treball amb el Jo
Krause.
1.- Estem davant d’un projecte on les composicions pròpies d’en Roger
Mas i Jo Krause van de la mà de temes de Chick Corea, Ron Carter, John
Coltrane, Wayne Shorter, Billy Strayhorn i Carl Fisher... Com vàreu
començar un projecte d’aquesta envergadura amb temes propis i d’altres
d’aquests monstres del Jazz?
R.-
2.- Aquest va ser un disc parit des de Begues? Vivíeu llavors en
aquesta magnífica població tant propera a Sant Vicenç?
R.-
3.- Posem el primer tema de Chick
Corea, el “Tones For Jones Bones”. Un tema relativament suau on hi
podrem escoltar la melodia interpretada pel gran Vicent Maciàn al saxo
tenor, amb un so prou delicat i prou temperat. Quin tros de músic el Vicent,
oi Roger?
R.-
1.- “Tones For Jones Bones” (C.Corea) 6m50s
4.- Un tema no massa conegut del sr Corea¸ oi? Ves per on, va ser
el seu primer disc i el tema en concret es va enregistrar el 17 de novembre de
1966 amb una formació de luxe....Woody Shaw, trompeta / Joe Farrel, saxo
tenor i flauta / Steve Swallow, contrabaix / Joe Chambers, bateria..
Com és que vareu pensar en aquest tema dels inicis del Sr. Corea?
R.-
5.- Seguim ara amb el segon tema del compacte....un tema teu, el “Foster’s
Choice”. El títol parla de l’Elecció de Foster....Al Foster?
R.-
6.- Tema on sembla que tu i el Vicent hi teniu en protagonisme
rellevant. Tu pel fet d’haver-lo composat i el Vicent per acompanyar-te
en la melodia. Ara bé, quan comences el solo, llavors sembla que en Jo
agafa un cert protagonisme, tot i haver-hi també el Dee Jay pel mig....un tema per cert de prop de 10
minuts on tu i el Vicent us esplaieu abastament en els solos, i per
cert, en Jo fent un treball brutal també amb el Dee Jay....
R.-
Escoltem-lo doncs......
2.- “Foster’s choice” (R.Mas) 9m48s
7.- Trobes que hi ha un motiu en l’ordre dels temes d’un compacte? Tu
te’ls escoltes començant pel primer
tema? Ja sabem que aquesta era la opció lògica abans amb els vinils....ara amb
els compactes es pot escollir amb més facilitat el tema desitjat...Quina seria
la opció en aquest treball del Jo Krause?
R.-
8.- Des de la meva perspectiva de “punxador” de discos, i pensant en un
programa de ràdio com aquest, jo intento començar pels temes més suaus,
delicats, balades i similars, per anar pujant de ritme poc a poc....De fet, el
tema que vindrà ara per a mi seria el primer o un dels primers....el magnífic
tema de la mà dreta del Duke, el Sr. Billy Strayhorn
anomenat “A Flower is a lovesome
thing”, una Flor és una cosa amorosa...
R.-
3.- “A Flower is a lovesome thing” (B.Strayhorn) 7m03s
9.- Quin magnífic tema del Billy, oi Roger? Un tema que va
ser interpretat pel Vince Guaraldi Trio allà pel 1957, en un disc que
s’intitulava de la mateixa manera, i on la majoria de temes eren així de
suaus...T’haig de dir que m’agrada molt el so profund del saxo tenor del Vicent,
i que s’aparta força d’altres projectes en un to més Hard Bop,
demostrant la seva versatilitat...i el teu preciós solo.....amb un gran piano
de cua....
R.-
10.- Anem a continuar ara amb una balada composada per tu, el tema es
diu “HH7”. Quin és el motiu d’un títol com aquest?
R.-
Som-hi....
4.- “HH7” (R.Mas) 8m24s
11.- Un altre tema on el saxo tenor del Vicent és
determinant....i que et seixa pas al teu solo, aquesta vegada sí amb un clar
coprotagonisme del Dee Jay, que t’acompanya a la perfecció de la mateixa
manera que el líder Jo Krause, sembla que ambdós facin els seus solos
conjuntament amb el teu.....
R.-
12.- Aquest disc sembla haver estat concebut per fer-lo en
directe....vull dir que els temes són llargs de manera suficient quasi perquè
cadascú pugui fer els seus solos.....ja sabem que en directe, tots els músics
solen fer els seus solos en quasi tots els temes, oi?
R.-
13.- Posem ara un tema més pujat de to rítmic, un blues del Ron
Carter on aquí sí que en Dee Jay brilla merescudament....un tema
composat per un contrabaixista és, evidentment, un tema per què aquest pugui
gaudir, oi?
R.-
5.- “United Blues” (R.Carter) 6m15s
14.- Tema on el Vicent ens torna a meravellar, tema amb bon ritme
i que permet també escoltar al Jo Krause fent un magnífic
solo....demostrant qui és aquest grandíssim bateria....
R.-
15.-Acabem aquest disc amb un tema de John Coltrane el conegut Lonnie’s
Lament. Tema que Coltrane va incloure en el seu preciós “Crescent”,
enregistrat el 27 d’abril de 1964 als estudis del gran enginyer Rudy Van
Gelder. Van acompanyar-lo Mc Coy Tiner, Jimmy Garrison i Elvin jones, el seu quartet....Tema
dintre del moviment “avant-garde”, “modal”....una gran etapa de
transició....
R.-
16.- Tema on el Jo Krause fa un solo a caixa apagada després de
la coneguda melodia iniciada pel Vicent. Després d’ell hi torna en Vicent
ara sí amb un clar so “Coltranià”, més que modern, contemporani...magnífic. I
per sota, una magnífica secció rítmica fent-li de coixí on poder descansar...per
després tornar al tema.....
R.-
Ens queden quatre meravelles més, el .“Lonnie’s Lament” de J. Coltrane...una magnífica balada del Carl
Fisher el conegut “We’ll be together again”, el conegut “Black
Nile” de Wayne Shorter i el darrer tema de Jo Krause el “Solo
set”....tema interpretat exclusivament per ell mateix...un solo de més de 3
minuts....
Bé, doncs per anar fent boca de cara el concert de demà Roger
comunicar-te a tu i a tothom qui ens escolta que serà transmès “online” via
“Multiweb Radio”, gràcies a la col·laboració dels amics Albert Punsoda, Fede
Pereira, etc, etc....
Serà una primícia per nosaltres i també per ells, que tot just estan
endegant aquest magnífic projecte de ràdio web.....
Anem amb el projecte que ens presentaran demà la Nadia Basurto &
Roger Mas.....
“ARCE”
Nadia Basurto & Roger Mas
Editat per Fresh Sound Records New Talent FSNT 421
Enregistrat per Carles Ribera el 21 d’octubre de 2011
a Barcelona.
Produït per Roger Mas
Productor executiu Jordi Pujol
Nadia Basurto, veu
Roger Mas, piano
Bori Albero, contrabaix
Ramon Prats, bateria
Estem davant un producte original, pels arranjaments i per la manera com
Nadia interpreta els temes teus Roger, els seus i els tres temes
estàndards del dis; el “Yesterdays”, un estàndard de Jerome Kern,
“East of the sun”, de Brooks Bowman, i “Detour Ahead”, de Carter-Ellis-Frigo.
17.- Com va sorgir la possibilitat de fer aquest magnífic disc amb la Nadia
i companys?
R.-
18.- Per què, és clar que us trobeu el dia de l’enregistrament per
fer-lo amb tots els 9 temes, deu ni do. Considerant que cadascun de vosaltres
viu en llocs diferents, la comunicació amb mails i demés deu fer fum....Temes
composats per la Nadia i arranjats per ella o tu mateix.....quina moguda
no?
R.-
Anem a veure què heu posat escrit en el fulletó del disc....Això és el
que diu Nadia Basurto...
“Aquests temes han sorgit mot naturalment a partir
d’una experiència que en aquell moment va suposar una reflexió que venia
acompanyada de melodia i harmonia.
Busco la senzillesa del missatge i la melodia deixant
un espai sempre als meus acompanyants en els quals hi confio plenament, de fet,
penso en ells quan escrit aquests temes, i tots junts fem que musicalment sigui
un viatge en el qual intento convidar tothom qui ho escolti. La meva recerca és
la bellesa dels sons i les paraules, res
més....”
I segueix parlant de com va anar la gravació......
19.- Com va anar la gravació Roger?
R.-
20.- Escoltem el primer tema del compacte, composat per tu Roger.
Què ens podries dir d’aquest tema, “Arce aka Ponent”?
R.-
Escoltem ara què diu en Roger sobre els seus temes en el disc
“ARCE”....
“Sobre “Arce aka Ponent” només m’agradaria que
t’imaginessis una història, estimat lector: un ocell adoptat per una imponent,
robust i vell Aurò (Arce), creix sota les seves branques i fulles fins la seva
emancipació; aquest ocell gaudeix i creix de tot el món exterior però no oblida
el seu pare adoptiu i desitja que algun dia, aquest ancorat i vell arbre pugui
veure tot el què ell mateix pot veure. Finalment aconsegueix arrencar-lo ajudat
per milers d’aus amigues i emportar-se’l cap el cel, a l’aire, al paradís....”
1.- “Arce aka Ponent” (R.Mas) 6m54s
21.- Carall, quina veu i també quin piano solo més preciós...Un tema on
la Nadia t’acompanya en la melodia, com si d’un “pitu” es tractés, oi?
Tema sense lletra, tot i haver-ne escrit tres en els altres temes teus...
R.-
Anem a escoltar el segon tema del compacte, aquest sí de la Nadia....lletra
en anglès i música, amb una melodia que ràpidament se’t fica al cap,
anomenat...
2.- “Came and left” (N.Basurto) 5m58s
22.- Un tema introduït per la veu i melodia de la Nadia per
després deixar-te a tu fent el solo amb els companys de la secció rítmica, per
després fer ella el seu magnífic “scat” i tornar a la melodia....tema força
maco....
R.-
Posem-ne un altre de la Nadia, lletra i música, tema delicat
també....el
3.- “Once in a while” (N.Basurto) 5m05s
Tot una cucada de tema.....
23.- Com va ser el fet d’incloure aquest tema el “Yesterdays” de Jerome
Kern, i de qui són els arranjaments?
R.-
4.- “Yesterdays” (J.Kern) 6m32s
Quina versió més impressionant d’aquest tema, escoltat tantes vegades i
per diferents cantants, saxofonistes, etc, etc....
Seguim ara amb un altre tema d’en Roger i veiem què en diu ell
mateix sobre “Toma”....
“”Toma”, tracta de la història d’un pare i el seu
fill durant la recta final de la Guerra Civíl Espanyola i el darrer atac a
Barcelona. El pare a la batalla, i el fill a casa. El pare crida “mut” mentre
els crits esgarrifosos del fill no es poden silenciar. La música i la lletra
procuren ser explícites pel que fa a l’aventura d’aquest pare per tornar a
casa, però al mateix procuren reflectir l’eterna cicatriu i perpètua ferida que
ha d’arrossegar qualsevol persona que viu una guerra.”
24.- Com et va sorgir un tema tant profund....Era quelcom que volies fer
de fia anys, potser?
R.-
Escoltem-lo....amb lletra i música d’en Roger Mas..
5.- “Torna” (R.Mas) 6m32s
Escoltant la lletra s’albira l’angoixa del fill esperant que torni el
pare de la batalla, de la guerra; com és que et va venir al cap aquesta
història....algun familiar que t’ho va explicar?
R.-
Bé, doncs demà 14 de juny molt més en el concert que farem al Jazz Club La Vicentina...
PROGRAMA Nº 134
JAZZ CLUB DE NIT 6 de juny de 2013
Bona nit amigues i amics, benvinguts a Jazz Club de Nit, programa de
Jazz que fem a Ràdio Sant Vicenç 90.2 cada dijous excepte el tercer i acabant ja la
quarta temporada, poca cosa o molta, depèn com es miri.
Ja sabeu que ens podeu escoltar online, i com ho podeu fer? Doncs
molt senzill, si aneu al blog del Jazz Club de Nit allà hi trobareu una
foto de qui us parla; només heu de clicar-la i anireu a l’enllaç del directe
per internet, o sinó al navegador hi poseu:
http://radio.santvidigital.cat/home/radio-online
Aquest és un espai on hi tenen cabuda les produccions pròpies, o les que
fan les editorials de casa nostra com Fresh Sound Record, Quadrant, etc sobre
músics de casa i de fora, amb músics joves i les seves noves produccions, la
seva música...i evidentment un espai per tornar a escoltar els grans
monstres del jazz. Avui ens dedicarem a donar sortida a l’espai
electromagnètic a quatre treballs personals de tres músics de casa o que hi són
des de fa una colla d’anys. Tal és el cas de Roc Calvet, Jose Alberto Medina
i Sergi Felipe.
Comencem el programa 134, el qual durarà una mica més, tal és la
proposta que comença amb el jove i talentós guitarrista i compositor Roc
Calvet i el seu darrer treball “A
Strange Kind of Beauty”, un treball introspectiu que vaig tenir
la satisfacció d’escoltar en primícia i en directe a la Boca Nord i on
vaig poder comprovar el grau d’implicació de la resta del grup en aquest
projecte tan personal.
Estem davant una producció pròpia tan evident que fora hi posa “hand
made”. Tots els temes són composicions d’en Roc Calvet. Una formació
on hi tenim al mateix...
Roc Calvet, guitarra
Vitalik Bagriy, saxo tenor
Joan Motera, contrabaix
Arnau Obiols, bateria
Comencem amb el tema que dóna títol a l’àlbum, tema delicat i suau, una
estranya classe de bellesa..
5.- A Strange Kind of Beauty 2m38s
En Roc Calvet és ja un
assidu en aquest programa, com a oient i com a protagonista ja que no fa gaire,
o sí, ja va sonar per aquesta emissora el seu primer treball dedicat a Wayne
Shorter, un magnífic treball també. En aquest projecte s’acompanya d’una
magnífica formació, amb una secció rítmica sòlida, amb el Joan Motera al
contrabaix i el jove Arnau Obiols a la bateria. Escoltem el proper tema,
una mica més viu.
3.- X + 3 6m26s
Ja ho heu escoltat, Roc juga amb els sons de la seva guitarra, sons
nítids de vegades també amb efectes gens sobrecarregats. En Vitalik
sorprèn pel so tant modern que obté del seu saxo tenor, un so però gens
estripat...
Escoltem ara un tema delicat on la guitarra d’en Roc comença a
sonar amb un acord de menys a més volum, controlat suaument....
4.- Rendez Vous 5m58s
Ja veieu quin magnífic solo ens ha fet el líder, i sempre al darrera la
secció rítmica de dos, seguint-lo en tot moment, i mentre, en Vitalik
escoltant-s’ho fins que entra amb plena energia a participar-hi. Llavors sí són
tres els implicats en els ritmes i acords, fins arribar a un final sobtat
seguit d’un so galàctic.
Acabem amb el tema més viu i on els joves cracs brillen abastament en
els seus solos, on les frases del saxofonista, ràpides i efectives, van amunt i
avall del seu tenor amb una gran solvència i mitjans tècnics.
7.- Press 1 for convulsion 3m20s 19m
Deixem aquest magnífic projecte del guitarrista i compositor, pare des
de fa poc i molt content per ser-ho, i anem a un altre jove compositor de casa
nostra.
Sergi Felipe, saxofonista i també compositor amb dos treballs com
a líder i dels quals miraré d’extraure’n els temes més significatius, segons el
meu parer.
“WHISPER SONGS”
Sergi Felipe
Treball autoeditat.
Produït i enregistrat per Sergi Felipe el 4 i 5 de
juliol de 2011 als Underpool Studios.
Mesclat i masteritzat per Jordi Clemente.
Sergi Felipe, saxo tenor
Hugo Astudillo, saxo alt
Alfred Artigas, guitarra
Marc Cuevas, contrabaix
Oscar Domenech, bateria
Totes les composicions són d’en Sergi Felipe.
Aquest treball del jove saxofonista està immiscit en un quantum totum
relaxatum, és a dir, un projecte que respira identitat allunyat de les
estridències i malabarismes on el missatge és clar i diàfan per la coherència
compositiva i la suavitat interpretativa.
Comencem com és habitual, amb el tema més delicat.....
3.- 2W 5m00s
Saxofonista i flautista s’inicia a la música
de forma autodidacta, i posteriorment es gradua a l’Escola Superior de
Música de Catalunya (ESMUC). Obté una beca per estudiar a Codarts i
Prins Claues Conservatorium als Paissos Baixos on rep classes de
mestres americans i europeus: Steve Grossman, Ralph Peterson, Bryan Lynch,
David Berkman, Don Braden, Bart van Lier, Simon Riegter, Yuri Honing, Benjamin
Herman,...
Seguim ara amb un tema amb aires i melodies
d’un cert caire pop.
1.- Starwoman 3m50s
També ha assistit a seminaris amb mestres com Mark
Turner, Lee Konitz, Benny Golson, Idris Muhamed, Perico sambeat, Steve Grossman,
Ethan Iverson, Criss Cheek, Jorge Pardo....
Com a músic ha participat en innumerables
projectes tant de jazz, com flamenc, rock, blues o pop participant de manera
activa en l’escena musical del país.
2.- Nina és pop 5m40s
Actualment lidera el seu propi projecte “Whisper
Songs” on desenvolupa tant la part d’intèrpret com la de compositor, i
amb qui ha publica Whisper Songs (autoeditat 2011) amb “Whisper Songs”
ha publicat el seu darrer treblall...Bambú es libre en el espacio (Underpool
2013) ambdós discos presentats al Festival de
jazz de Girona i el Festival de jazz de Vic respectivament. Ha actuat als festivals de Jazz del pais així com als
internaciols, tals com; “Festival de
Jazz de Terrassa” , “Festival de Jazz de Barcelona”, “Festival de Jazz de
Menorca”, “Oruol Festival” i “North Sea Jazz (Hollanda), “L’hora del Jazz”,
“Bird’s Eyes” (Suissa), entre d’altres.
4.- Love Evil 5m07s
També forma part de grups de diferents estils
com “La Banda
Municipal del Polo Norte” o “TEJERO”. En el camp
de la pedagogia treballa en el projecte de Big bands de l’escola la
Concepció amb l’associació Regeneració3. Desde el 2010 també treballa
a l’estudi de gravació Underpool especialitzat en jazz, i desde 2013 en
el segell discogràfic de l’estudi.
Escoltem ara el darrer tema d’aquest disc, el qual, per un error
d’edició no apareix a la llista de “tracks” de l’envoltori.....Tema per cert
amb els aires més jazzístics amb una barreja de melodia en plan cool i un ritme
carregat de swing...tema que no surt a la carpeta de manera voluntària per ser
d’un estil diferent però que al final va entrar en els àudios...
9.- Miso Soup 5m20s 26m
“BAMBÚ ES LIBRE EN EL
ESPACIO”
Sergi Felipe “Whisper songs”
Produït i enregistrat per Sergi
Felipe el 19 i 20 de gener de 2013 als Underpool Studios.
Masteritzat per Joan Hernandez
Sergi Felipe, saxo tenor
Hugo Astudillo, saxo alt
Alfred Artigas, guitarra
Marc Cuevas, contrabaix
Oscar Domenech, bateria
Tots els temes són composicions de Sergi
Felipe.
Estem davant del darrer treball d’aquest jove músic i també enginyer de
so, qui a més a més de composar, arrenjar i produir els temes, coordina el seu
propi projecte i l’enregistra ell mateix, tot un crac en Sergi.
Aquest és el darrer disc de Whisper
Songs i te realment un caire més jazzístic que el que acabem d’escoltar.
2.- Mariano’s shit 4m35s
Escoltem ara el següent tema amb un ritme marcat per cops al canto de la
caixa i d’altres estris percusius....una secció rítmica potent al servei de dos
vents, amb un magnífic solo del Marc
al contrabaix. Una melodia entretallada marcada pels dos vents.
4.- Thief 4m27s
Un tema força interessant, ja veieu....per continuar amb una incursió a
l’atmosfera més lliure, que no free a la Ornette.....Una
intro del mateix Sergi que donarà
pas a la guitarra de l’Alfred....
7.- Irreal pedal 2m34s
Continuem ara amb un tema marcat també pel ritme entretallat de la secció
rítmica que serveix de coixí perquè els vents s’esplain.
Acabem ja aquest projecte de Sergi
Felipe & “Whisper Songs” amb el darrer tema......
8.- Reloj adelantado 3m51s
Ja veieu que són uns temes no massa llargs, la qual cosa ha permès
encabir-ne més en el compacte.....l’altra cosa és el directe, on els músics
allarguen els temes a voluntat podent-se expressar en els seus corresponents
solos cadascun dels músics....
Bé deixem aquests dos projectes tant interessants d’en Sergi Felipe i endinsem-nos ara en un treball del 2009 del
magnífic pianista, gran compositor i millor persona, Jose Alberto Medina i el seu
projecte JAM Trio, on hi ha també la Claudia Bardagí i el
saxofonista Dayna Stephens.
“ROADS” Jose Alberto Medina
JAM Trio
Editat per Marble Records
Produït per Jose Alberto Medina
& JAM Trio
Enregistrat i mesclat per David
Stoller al Samurai Hotel Recording Studio, a Brooklyn, New York l’11 i 12 de
juny de 2009.
Masteritzat per Tom Warburton a
Can Cova Studios.
Jose Alberto Medina, piano i
Fender Rhodes
Paco Weht, contrabaix
Mariano Steimberg, bateria
Featuring
Clàudia Bardagí veu en els temes 1,3,5,7,8 i Dayna Stephens, saxo tenor
en els temes 1,3,4.
Totes les composicions són del Jose
Alberto Medina, mentre que les lletres són de la Clàudia Bardagí.
Deu temes en un compacte amb una durada de quasi una hora, on es fa
força difícil decidir-te per quins no posaràs....
1.- Crossing the Sea 6m21s
Un magnífic disc, el penúltim de la producció del Jose Alberto on la combinació del JAM Trio amb els dos
convidats esmentats fa que estiguem davant d’una raresa, i com a tal,
exquisida. Una etapa fructífera la que va viure el líder de la formació amb la
jove pianista i cantant, ara en clara expansió arran del seu darrer projecte
amb Big Band inclosa i videoclip de gran èxit. Li desitgem tota la sort
del món a la Clàudia en aquest el
seu projecte actual.
2.- Roads 5m21s
Parlar del Jose Alberto es
una tasca que pot resultar feixuga per llarga i que es podria resumir en poques
paraules......Progressió dins la música amb tot l’èxit possible.....molts amics
i projectes diversos, el darrer amb en Dick
Oatts del qual en vam poder gaudir en directe al Jazz Club La
Vicentina, un dels molts llocs de prestigi per on van
passar en aquesta gira de presentació del seu darrer disc, el Broten.
3.- At dawn 7m08s
Una gira que va pasar pels millors clubs de la peninsula.....Casino de Granollers, Bebop de Tarragona,
Jamboree, WTF i l’Hotel Mandarin de Barcelona, Jimmy Glass de València, Jazz
Club La Vicentina
de Sant Vicenç dels Horts, Sunset de Girona, Bogui de Madrid, La Bilbaina de Jazz de
Bilbao i la Nova Jazz
Cava de Terrassa.
ROADS. Conduint des de Barcelona
fins a New York. Des d’un apartament
del carrer 15 a
Brooklyn neixen noves composicions
d’aquest disc ple de sorpreses on apareix la veu com un altre instrument
melòdic enllaçat amb el so del saxo tenor en alguns temes. La sonoritat de JAM trio segueix ampliant horitzonts i
enllaça tots els camins dins d’aquest disc amb imaginació i creativitat.
Gaudeix del passeig per aquestes carreteres.
Escoltem ara el darrer tema del JAM
Trio i la Clàudia Bardagí a la veu.
7.- When you look at me 5m57s 24m
Em deixo tota una colla de temes de clara identificació on el JAM Trio s’expressa en el seu propi llenguatge
i també la delicada peça a piano solo del Jose
Alberto en un tema dedicat a l’Alejandra,
Song for Alejandra.
Recordar-vos diverses mogudes que tenim a Sant Vicenç dels Horts....
El dissabte 8 de juny comença el cicle Estiu de Cultura,
esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament on hi participen col·laboradors
com són ara La Taska, l’Escola de Música Moderna Sant Vicenç, el Jazz Club
La Vicentina i d’altres. El primer concert el farà el Bartolomeo
Barenghi Septet a Can Comamala on els magnífics músics que ens
acompanyaran tocaran temes de Leo Brouer i Aitor Villa-Lobos en clau de
Jazz. Alguns dels quals ens han acompanyat al Jazz Club La Vicentina com
per exemple Biel Amargant.....
En aquest cicle també hi te cabuda el 4tr Festival de Jam Sessions
amb la participació d’algunes de les millors escoles de música de Catalunya,
amb combos d’alumnes de grau superior o professional com són El Conservatori
de Liceu i El Musical, el dia 28 de juny: Taller de Músics i ESMUC
el 12 de juliol, ambdós dies també a Can Comamala, per acabar el 26 de
juliol i en plena Festa Major d’Estiu amb un quartet de professors de l’Escola
Jam Session amb Arturo Blasco Quartet i el combo de professionals
habitual de les Jams Sessions del Jazz Club La Vicentina¸ amb Geni
Barry Quintet.
Benvolgudes i benvolguts, aquest serà un programa dedicat a l'actuació que van fer JAM 3 + Dick Oatts al Jazz Club La Vicentina el passat 24 de maig. Un extraordinari concert que també podeu escoltar des del blog del Jazz Club La Vicentina...
Aquí hi teniu les "quatre ratlles" que vaig penjar en el blog....
Hola
companyes i companys.....per no canviar el ritual.....Ara mateix són
les 4h i 6 minutets que em poso a deixar anar el què em surti de
dins...El cansament que arrossego no ho impedirà, a no ser que em quedi
clapat davant del PiCi. Avui, el Jazz Club La Vicentina ha viscut una
nit "total", una nit plena de calidesa musical, de ritmes i polirítmies,
de sensibilitat en les tecles, i de profunditat sonora i més greu. Els
artífexs de tot plegat, ja ho sabeu...JAM 3 + Dick Oatts. Un quartet, ,o
si més no, un trio experimentat i sòlid acompanyat d'un gran bufador,
un dels millors, els quals ens han fet gaudir en cadascun dels temes que
han interpretat. Jose Alberto Medina Quintana, Paco Weht, Mariano
Steimberg i Mr. Dick Oatts, han estat els músics que han aconseguit
omplir la Sala Xica amb quasi una vuitantena de persones. Un èxit total
de presència de públic, el qual s'ha quedat clavat a la cadira des de la
primera nota fins la darrera.
El silenci absolut mentre el Jose
acariciava algunes de les 88 tecles, ha mostrat, entre d'altres motius,
la devoció de tots plegats vers la proposta presentada. BROTEN, és el
disc que presentaven, enregistrat dos anys abans en una gira per Menorca
i finalment editat per a gaudi de tothom. Com a responsable que soc del
Jazz Club La Vicentina, m'omple de satisfacció haver vist de quina
manera el nostre públic ha sabut respondre a la proposta. Públic que ha
vingut de tot arreu, des de Sitges fins a Sant Cugat (gràcies Carlos
Sampietro Pardina), passant per Rubí, Torrelles, Barcelona, i d'altres
poblacions. La gira de JAM 3 + Dick Oatts ha passat per Sant Vicenç dels
Horts, i aquest no ha fallat. Ells i nosaltres, contents, molt
contents.
Avui hem escoltat un dels millors, jo diria que el
millor, dels saxos que han passat mai pel nostre club, i això, tenint en
compte que n'han passat forces i de molt bons. Espero que tots ells em
sàpiguen disculpar i que també ho entenguin de la mateixa manera que jo.
Un so delicat moltes de les vegades i estripat d'altres, però
controlat, ha captivat l'audiència en tot moment. Uns solos rapidíssims
s'han alternat amb d'altres més delicats; igualment així han estat els
temes, carregats de ritmes i polirítmies (magistral Mariano) i balades
delicades i preciosistes. Un contrabaix que ha quallat la base rítmica;
per un cantó la brillantor dels sons aguts dels plats, i per l'altra, el
so més opac del nostre vell i "atrotinat" piano. Entremig, "la Berra",
amb el seu so més profund i greu. Els solos del Paco han brillat de la
mateixa manera que els dels seus companys. Jose al piano, ha sabut
dirigir el trio amb seguretat i nitidesa. Elegància és el primer que
albires en guaitar-lo tocar. Composicions seves i de Mr Oatts,
acompanyades d'algun estàndard (Yesterdays a un tempo viu), han farcit
l'espectacle de música, de Jazz modern en majúscules. Tot i les
dificultats mecàniques, en Jose se n'ha sortit de meravella. Mentre,
Mariano tocant la nostra bateria i fent-la sonar com ningú ho havia fet
encara. Els seus magnífics plats han estat però la clau de l'èxit. Tot i
així, els diferents timbals i caixa han sonat també força bé. En tot
moment se te n'anava la vista cap a la bateria, i no perquè la toques
fent soroll, picant fort, no, per com n'obtenia les diferents sonoritats
de tots els elements de la mateixa, de com, amb la màxima suavitat,
l'ha manipulat. Ha fet uns solos increïbles, d'una gran tècnica i un
sentit dels diferents ritmes enlluernant. Ja ho veieu, quatre mestres, o
si voleu, tres professors i un catedràtic són els què ens han visitat
aquesta magnífica nit, que passarà sens dubte a la història del Jazz
Club La Vicentina com una de les millors. Carall, ja són les 4h 49m,
deixem-ho estar, no? Bona nit i bon Jazz a la vora del Jaç. Abans però
dir-vos que aquesta vegada no he estat jo l'enregistrador....ha vingut
l'amic Josep Tomàs (amb la Conce) carregat de magnífics micros, targeta
de so Tascam, i portàtil amb software per enregistrar-ho. Deu micros
repartits per tots els instruments segur hauran aconseguit obtenir el
millor dels sons que hem escoltat. Quan ho tingui editat suposo que m'ho
passarà, i posteriorment jo ho penjaré al servidor i d'allà un enllaç
al blog del Jazz Club La Vicentina. Agrair al Gustaf Soldevila
la seva permanent tasca en la qüestió visual, fent fotos i filmant
vídeo, que quan ho tingui ja ho penjaré. Ara sí......
Miquel Tuset i Mallol.
Subscribe to:
Missatges (Atom)