Programa 562 - FSNT: Daniele Germani featu. Joe Sanders, Basile Rahola Quartet i Sebastian Noelle, dimecres 27 de setembre de 2023.
0 comentarisI començaré el programa amb aquest darrer i més íntim projecte, el de Daniel Germani, “What Reason Could i Give” amb Joe Sanders. Publicat per FSNT el 2021. Enregistrat per Francesco Ponticelli a Cicaleto Recording, Arezzo, Itàlia el 15 de març de 2021. Mesclat i masteritzat per Jeremy Loucas al Sear Sound, Nova York. Produït per Daniele Germani i Joe Sanders. Amb: Daniele Germani (saxo alt), Cosimo Boni (trompeta), Domenico Sanna (piano i Rhodes), Joe Sanders (contrabaix), Francesco Ciniglio (bateria). I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/daniele-germani-albums/54032-what-reason-could-i-give-digipack.html.
I dels 12 temes del CD, n’hi ha quatre de l’Ornette Coleman basats en el seu “What Reason Could i Give”, la qual cosa ja ens parla de les intencions del líder. I sí perquè les seves improvisacions tenen una àuria de Coleman i si més no, és evident que li fa tot un homenatge. El tempo dels temes és força relaxat, delicat i a voltes molt íntim com passa amb el tema que titula el disc, “What Reason Could i Give”, tema del qual n’ha fet quatre versions, I, II, III i IV, el primer a duet de saxo i piano, el segon i quart a duet de saxo i contrabaix i el tercer amb tota la banda, temes del voltant de 2 minuts. I la resta de temes són propis com “Parallels” que és igualment molt delicat de tempo, melòdic a duet de saxo i trompeta, inicialment. I el primer track “Anything But a Screen” té un punt més de pulsió i tota la modernitat del món on el pianista no només l’inicia sinó que també fa una gran improvisació. I molt dolç és el “On the Canvas you Made”, amb melodia preciosa a duet de saxo i trompeta, farcida de modernitat. I un altre tema on la melodia és protagonista ara a duet de saxo i contrabaix és “As long as You Accept me”, tema amb Groove i tempo mèdium. La resta de temes ja tenen un tempo més viu com és el cas del tema “The Vision We Have of Things to Ignore” de 2 minutets i mig. I el “Heavy Lights” és viu i amb un magnífic Swing en les improvisacions. I el tema “Origin” compost pel Germani i Sanders, és força potent ja d’entrada amb el piano fent el motiu principal. I el tema del líder “Wich Could Also be a Name”, és força entremaliat i curt de melodia, on el baixista fa un “Walking” brutal mentre improvisa el pianista.
I seguirem escoltant-los en el tema a tot delicat Swing iniciat pel baterista de manera molt subtil per ja aparèixer el piano de Sanna i posterior melodia a duet dels dos vents, i ja amb el preciós Swing. Un tema on la melodia te un tarannà amb un determinat marcatge rítmic i ja uns primers moments de solo del baixista americà, el qual farà uns “vuits” amb el líder, en el tema anomenat...
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
I encara els escoltarem en el tema propi iniciat ja amb tota l’energia possible a càrrec de la base rítmica i marcatge del baixista americà, fent el que seria el motiu principal, baixista i pianista. Aviat apareixerà la melodia a càrrec dels dos vents, i ja el líder encarar la seva improvisació, i tema anomenat...
I sí, molt bon tema de Germani amb un baterista força potent, baixista contundent i precís, pianista elegant i els dos magnífics vents. Doncs el líder ens ha situat en el marc de les improvisacions, amb el seu so i fraseig en l’ona del Jazz més Modern. I és que igualment de modern és Cosimo Boni a la trompeta, amb un so força brillant, i ja per recuperar el motiu principal, melodia i acabar el tema.
—Alejandra Rivera Flaviá (Des de les notes interiors del folre)
I després d’aquest magnífic projecte seguiré amb el disc de l’amic Basile Rahola Quartet, “Moments”. Enregistrat a The Jet Studio, Brussel·les, els dies 11 i 12 de maig de 2021. Mesclat i masteritzat per Rudy Coclet. Produït per Basile Rahola i Wajdi Riahi. Amb Basile Rahola (contrabaix), Julien Cuvelier (saxo alt), Wajdi Riahi (piano), Pierre Hurty (bateria). Convidats: Octavio Hernández (guitarra #2 i 6), Claudio Jr. De Rosa (saxo tenor #3, 9 i 10). Totes les composicions de Basile Rahora, excepte #12 de Basile Rahola i Mariano Camarasa. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web: https://www.freshsoundrecords.com/basile-rahola-albums/54795-moments-digipack.html.
La vida està feta d'experiències úniques. Aquests records estan gravats a la nostra ment, i ens trobem atrapats en llargs moments de nostàlgia intentant reviure’ls. Aquests preciosos instants, que al principi ens impacten amb tanta intensitat, acaben esvaint-se amb el pas del temps. Els records s'esvaeixen, però en conservem alguna cosa dins nostre. Estem atents als perfums, les olors de les nostres experiències passades, preparats per respirar vida des del fons dels nostres pulmons.
I els comentaris sobre els temes i tempos el podreu llegir al blog:
Doncs quasi un denominador en comú dels temes del disc és el fet de començar-los de manera delicada per més endavant aparèixer el ritme i tempo doblat en les improvisacions, augmentant-ne la potència auditiva i de sensacions. Les excepcions són per exemple la del tema més curtet d’1 minutet i escaic, tema a contrabaix i bateria, tot plegat molt subtil. També ho és el delicat i preciós tema anomenat “Choral des Indécis”, iniciat per contrabaix i piano, tot plegat molt delicat i bonic, i sí, a mode de “coral”. I el tema “September 1st (For Laura)” té un tarannà també molt delicat, on ja cap el final apareixerà un increment de sonoritat ja entrada la improvisació del saxo alt, mantenint però el tempo mèdium. “Leaving Barcelona” segueix un tarannà similar, on durant molta part de l’estona escoltarem una música preciosa i delicada, amb melodia a càrrec dels dos vents a duet, i on al final hi haurà més energia sonora i de sentiments. I el tema “Palamós” té una melodia un tant inquietant, on el contrabaix marca el motiu principal i el teclat té una sonoritat magnífica tot plegat a un tempo força molt delicat. Tot plegat canviarà a més poder amb el solo del saxo alt i més energies que vindran. Un pèl més viu de tempo, igualment amb uns inicis delicats és “Ashes to Come”, de quasi 9 minuts, amb una melodia a càrrec del teclista fent-la en els més greus, tot plegat molt subtil fins i tot apareixent el saxo alt, mantenint-se aquest ambient tot el tema. I hi ha un tema anomenta “Gentle Giant”, que per cert és el nom d’un grup de rock progressiu dels anys 70s, però que no deu tenir res a veure. Aquest tema té una “Intro” a saxo sol per després seguir amb el tema. Ambdós temes curtets, i aquest també força inquietant per com són les seves sonoritats amb un marcatge rítmic de baixista, teclista i saxofonista per després aparèixer la bonica melodia i augmentar la qüestió rítmica pel baterista. I el “Northern Lights” és el més llarg de prop de 10 minuts on la seva melodia desenvolupada es va fent més i més interessant per després aparèixer la guitarra del convidat fent un solo espaterrant. Tempo mèdium slow i energies que es desenvoluparan ja cap el final. I “Guess What” comença amb el líder fent una “intro” a contrabaix solo ja amb el marcatge subtil de ritme i tempo. La melodia apareixerà amb els dos vents per ja ben aviat les seves improvisacions col·lectives amb tota la modernitat del món. I el tema “One for O.H.” comença delicadament per notes de teclat i posterior duet melòdic de teclista i baixista fent-ne el motiu principal. L’entremaliada melodia apareixerà amb el saxo alt on la resta de companys el recolzaran. El temps s’aturarà i tot esdevindrà subtil però ben aviat el tema agafarà un tarannà potent amb les improvisacions i energia del baterista amb un llarg i brutal solo que arribarà ben bé al final del tema. I ja per acabar, el primer track “Spontaneous” comença amb una melodia molt bonica pel saxo alt, coses que aviat esdevindran quelcom més arribant a uns moments d’una magnífica sonoritat on el baterista en serà de nou el protagonista.
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
7.6.- Northern Lights (Basile Rahola) 9:43.
23 Robadors:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
https://www.camparimilano.com/programacio-musical/,
I ara ja encarem el final del programa amb el darrer projecte FSNT, el del Sebastian Noelle, “System One”. Enregistrat per Chris Benham amb l'enginyer ajudant Kevin Thomas a Big Orange Sheep, Brooklyn, Nova York, el 25 de maig de 2021. Mesclat i masteritzat per Katsuhko Naito. Produït per Sebastian Noelle. Amb Sebastian Noelle (guitarres elèctriques i acústiques), Matt Mitchell (piano), Chris Tordini (contrabaix), Dan Weiss (bateria). Totes els temes són de Sebastian Noelle. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/sebastian-noelle-albums/54775-system-one-digipack.html.
I algunes coses ens
explica l’Scott Yanow de Los
Angeles Jazz Scene, coses que podreu llegir al blog:
"Originari d'Alemanya, el guitarrista Sebastian Noelle està establert a Nova York des de l'any 2002. Ha treballat àmpliament amb la Secret Society de Darcy James Argue, la big band de Chris Potter i l'Aaron Irwin Quintet, entre d'altres, a més de ser un guitarrista de sessió molt sol·licitat. “System One” és el seu quart CD com a líder del segell Fresh Sound New Talent.
A part d'una famosa
cita de J.R.R. Tolkien ("No es perden tots els que deambulen"), no hi
ha notes en aquest CD. No obstant això, la cita s'adapta a la música que sovint
dóna la impressió que les improvisacions vagin vagant una mica sense perdre's
mai. Al guitarrista s'uneixen el pianista Matt
Mitchell, el baixista Chris Tordini
i el baterista Dan Weiss en deu dels
seus originals. I tot i que Noelle
és generalment el líder, els quatre músics fan una gran contribució a la música
complexa però sovint sorprenentment accessible.
El primer tema,
"Uncanny Valley", canvia els estats d'ànim i els temes diverses
vegades, com si la música fos purament intuïtiva i espontània. Tanmateix,
algunes de les altres peces, com ara "Kaonashi" i la lírica
"Winter Boat", estan una mica més controlades fins i tot durant els
vols inventius dels solistes. La interpretació és generalment abstracta, però
la naturalesa reflexiva de la improvisació fa que els resultats agradin a
aquells que tenen les orelles obertes, i les escoltes repetides revelen la seva
lògica original i una bellesa lleugerament disfressada." —Scott Yanow (març, 2022) de Los Angeles Jazz Scene.
Doncs ja podem
començar a escoltar-los amb el preciós i delicat tema, tercer track del disc,
on els arpegis del guitarrista s’hi han quedat de manera permanent, mentre ell
mateix el líder en fa la melodia. Aquesta es veu acompanyada per la secció
rítmica, que de manera molt subtil va apareixent, car el ritme, inicialment no
es percep tan clarament. La delicadesa del baterista, les notes puntuals del
baixista, tot plegat l’acompanyen, i ja ell fent-ne la preciosa melodia, en el
tema anomenat...
9.3.- Kaonashi
(Sebastian Noelle) 6:29.
I què bonic que ha
estat aquest “Kaonashi”, i quines improvisacions tan precises i delicades,
primera la del líder i guitarrista Noelle,
el qual ha seguit amb el tarannà evocador amb atmosferes musicals emocionants.
El seu gust interpretatiu ens el situa en un espai musical molt personal,
allunyat. Però és que també el pianista Mitchell
ha seguit també acaronant-nos passejant-se pel registre baix del piano i també
pel més alt. I ves per on que el baterista no ha parat de crear al voltant del
pianista. Què bonic aquest primer tema d’aquest quartet liderat per Sebastian Noelle.
"Originari d'Alemanya, el guitarrista Sebastian Noelle està establert a Nova York des de l'any 2002. Ha treballat àmpliament amb la Secret Society de Darcy James Argue, la big band de Chris Potter i l'Aaron Irwin Quintet, entre d'altres, a més de ser un guitarrista de sessió molt sol·licitat. “System One” és el seu quart CD com a líder del segell Fresh Sound New Talent.
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, nosaltres ja fins el 13 d’octubre, on tindrem a Irene Reig Trio, amb ella mateixa al saxo alt, Giuseppe Campisi, contrabaix i Joan Casares, bateria, concert patrocinat per l’Ajuntament de SVdH i organitzat des del Jazz Club la Vicentina. Us hi esperem.
I ja els acabarem d’escoltar i nosaltres el programa d’avui amb el primer track tema on començaran amb una “Intro” vital de tempo, a piano, contrabaix i bateria però també marcant unes reiteratives notes el mateix líder i guitarrista. Mitchell al piano s’estarà improvisant en aquesta mena d’introducció al tema una bona estona, i alhora la resta de la base rítmica, baixista i baterista s’estaran en una permanent pulsió, i tot això fins arribar al subtil canvi on el líder intervindrà, en el tema anomenat...
Programa 561: Martí Mitjavila Trio, Chema Peñalver i Antonio Grande Ensemble, dimecres 20 de setembre de 2023.
0 comentarisComençaré amb el delicat disc d’en Martí Mitjavila Trio – “’Round the Corner”. Publicat per ZenneZ Records. Enregistrat a Wedgeview Studios a Breukelen. Mesclat per Philip ten Brink i masteritzat per Sergi Felipe. Amb: Martí Mitjavila, clarinet i clarinet baix; Simón Osuna, contrabaix i David Puime, bateria. Hi ha dos col·laboradors en alguns temes i que són en Gideon Tazelaar i Joris Roelofs. I sí, que el disc és una preciositat, que la majoria de temes tenen un lirisme incommensurable, sobretot les increïbles balades que ens acaronen des de les primeres notes. I aquestes són “Milflors”, tema propi; “Mood Indigo” de Duke Ellington amb els dos convidats; “Este seu Olhar”, de l’Antonio Carlos Jobim és així de delicada com també “Lonesome Road” de Nathaniel Shilkret. “Aeri”, tema del líder, ja té un tarannà més vital, tot i que no massa, amb una llarga “intro” del baterista i posterior Swing en la improvisació del líder al clarinet tot i la permanent pulsió així com trencada del baterista. I el “How about You”, de Burton Lane sí que té tot el Swing del món encara però a un tempo mèdium high, on hi col·labora Gideon Tazelaar al saxo tenor. I el tempo és més vital en el tema del genial Monk, “We See” on hi col·labora Gideon al saxo tenor i Joris al clarinet baix. I el tema vital de John Coltrane és “26-2”, on el líder al clarinet i Joris al clarinet baix tornen a fer un tema a duet de vents sense oblidar els dos de la base. I el més ràpid de tempo és “Navajilla”, tema de Simón Osuna on els dos clarinetistes ens mostren de nou la seva mestria. I com sempre, dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.zennezrecords.com/shop/marti-mitjavila-trio-round-the-corner-cd?dt=1695035949544.
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
I seguirem amb el disc d’en Chema Peñalver – “Stretchin’ Out”. Enregistrat el 5 de maig de 2022 a BSO Produccions, tècnic de so, edició, mescles i masterització, Joan De Ribera. Produït per Chema Peñalver i Cafè Swing Produccions. Subvencionat per la SGAE a la Convocatòria d'ajudes per a la publicació de discos 2022 i seleccionat al Circuit Cultural Provincial de la Diputació de Castelló. Amb Chema Peñalver, clarinet, composició, arranjaments i direcció musical; Eduard Marquina, piano; César Cortés, contrabaix i Jeff Jerolamon, bateria. I com sempre, aquí teniu l’enllaç al seu bandcamp: https://chemapenalver.bandcamp.com/album/stretchin-out.
Arriscant o estirant-se és l'acció que volia expressar a "Stretchin´Out" el meu primer àlbum exclusivament digital. És d'estil neoclàssic i està constituït per un repertori de composicions inèdites i originals que representen un equilibri constant entre la tradició del jazz i la modernitat. Va ser enregistrat a la vella usança, els quatre músics tocant alhora a la mateixa sala i enregistrar a les primeres preses. Es tracta d'un treball discogràfic de 6 peces on, sense trencar amb el model d'improvisació sobre estructures formals i cicles harmònics, vaig intentar donar un nou enfocament al llenguatge del clarinet al jazz. Evidentment, hi són presents les influències del jazz dels 50´s i estils propis al bop i al jazz modal. Entre ells hi ha un tema "Trobadours et Ménestrels" amb una nova línia de dos chorus sobre l'harmonia de "So What", 2 temes, "Clarinet a la Bop" i "Slum Boy", sobre la forma de Rhythm Changes però en tons no tan habituals, els de Eb i F; un de Latin Jazz amb lleugers tocs moriscs o flamencs "El forn del carrer de la Moreria", un de mig tempo que obre el disc "Looking Away" i un blues "Mambo Blue".
23 Robadors:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
https://www.camparimilano.com/programacio-musical/,
I ja per acabar el segon programa d’aquesta nova temporada, escoltarem el nou disc, i potser el primer de l’Antonio Grande Ensemble, “Olimpo”. Publicat per Rizoma Records. Enregistrat per Jorge Pérez i Juan Guillén a l’Escola de Música Municipal de Alhaurin de la Torre. Amb Enrique Oliver i Daniel Torres, saxo tenor; Fernando Brox i Alejandro Escalera, flauta; Antonio Grande, piano; Dimitri Skidanov, contrabaix i Rajiv Jayaweera, bateria. I l’Antonio el tenim per Nova York car li van donar una beca i després li van ampliar, o sigui que el noi malagueny és tot un crac. I ja m’ha dit que envia discos i que es podeu posar en contacte amb ell per Whatsapp al número: +1 (646) 398-2760.
11.12.- 24 Hours Supermarket (alternate take) (Antonio Grande) 7:32.
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres el divendres vinent 22 de setembre farem el que serà el tercer concert al Jazz Club la Vicentina d’un dels grups participants en el 33è Festival l’Hora del Jazz – Memorial Tete Montoliu, el dels “The Moonrivers & Celeste Alías”. Molt content que els de l’AMJM hagin comptat de nou amb nosaltres. Us hi esperem també a les 22h..
Programa 560 - Underpool: Òscar Domènech, Underpool V Vol 2 i Martín Léiton, dimecres 13 de setembre de 2023.
0 comentarisMolt bona nit a tothom, benvinguts al Jazz Club de Nit tot i encetant la 15a temporada a Ràdio Sant Vicenç 90.2, benvinguts a una nova temporada del Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “esfera jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç. He dit col·lectiva i ara dic també de pirades i pirats del Jazz i ara ja en som més de seixanta entre podcasts i pàgines web totes relacionades amb el món del Jazz.
Comencem doncs amb el disc ”Duality” de l’Òscar Domènech. Publicat el 14 de març de 2023 per Underpool. Enregistrat en directe al Teatre de l'Aurora (Igualada) el 17 de juny de 2022 durant l'Estival de Jazz d'Igualada. Enregistrat, mesclat i masteritzat per Sergi Felipe, Draw i Candela Domènech. Imatge interior Miguel González. Disseny de Pepon Meneses. Produït per Estival de Jazz & UnderPool. Amb Oscar Domènech - Bateria; Jorge Abadias - Guitarra (pista 5, 8, 9) Sitar (pista 3); Pol Padrós - Trompeta; Sergi Sirvent - Trompeta (pista 2, 3, 4, 6, 8, 9); Piano (pista 1, 3, 4, 7, 8, 9); Jordi Mestres - Contrabaix. Totes les composicions escrites per Oscar Domènech. I com sempre, dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç al Bandcamp del disc: https://underpool.bandcamp.com/album/duality per poder-lo adquirir, si ho creieu convenient. Sempre us dic que sí, que mireu de col·laborar adquirint els seus discos, i d’aquesta manera els ajudarem a seguir treballant, componen i editant els seus treballs.
Les nou composicions que formen “Duality” mostren el vessant compositiu d'Oscar Domènech, un músic intuïtiu que ha utilitzat la improvisació com a una eina compositiva i que ha donat una gran llibertat interpretativa als músics que l'acompanyen per construir un paisatge sonor propi que ara és pot escoltar en aquest treball. Domènech ha comptat en aquest projecte amb el pianista i trompetista Sergi Sirvent i el guitarrista Jorge Abadías, que toca el Sitar en un tema, amb els que ja havia treballat en diferents ocasions i amb el contrabaixista Jordi Mestres i el trompetista Pol Padrós músics amb qui ha començat ha col·laborar més recentment. “Duality” és un punt d'inflexió en la carrera d'Oscar Domènech, un músic generós, apassionat i en constant evolució que en aquest disc mostra el seu particular imaginari musical on destaquen la riquesa de sonoritats i la solvència d'aquest grup de músics liderats per Domènech.
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
I seguirem amb el darrer projecte de la casa l’”Underpool 5 Vol II”. Publicat per Underpool el 9 de març de 2021. Enregistrat per Sergi Felipe a l’UnderPool Studio, el 3 de desembre de 2018. Mescles Analògiques fetes per Sergi Felipe. Masteritzat per Eivind Ospvik al Greenwood Underground, Nova York. Disseny gràfic de Pepon Meneses. Produït per Underpool. Amb Gorka Benítez – Saxo Tenor, Veu; Roger Mas – Piano; Martín Leiton – Contrabaix i Ramon Prats – Bateria. I al blog hi trobareu l’enllaç al Bandcamp del disc: https://underpool.bandcamp.com/album/underpool-5-vol-ii.
Arriba el segon volum del col·lectiu UnderPool 5. UnderPool edita el segon volum del col·lectiu vinculat al segell format per quatre músics excepcionals, el saxofonista Gorka Benítez, el pianista Roger Mas, el contrabaixista Martín Leiton i el baterista Ramon Prats. Després de la bona rebuda del seu primer disc i d’una llarga gira de concerts el grup va decidir tornar a l’estudi per a enregistrar el material que forma part d’aquest segon volum. L’objectiu era deixar constància de l’evolució que ha tingut aquest quartet format per quatre elements en equilibri, amb capacitat de desenvolupar un llenguatge i un so singulars, que defineixen una personalitat musical inconfusible. Com en el disc anterior cada un dels membres del grup ha aportat els originals que formen part d’aquest segon volum que ha estat enregistrat a l’Estudi UnderPool. Un cop més aquests quatre tòtems de l'escena jazzística nacional han mostrat la seva qualitat a l'hora d'interpretar una música que sense renúncies emociona i commou als que l'escolten, demostrant que els llenguatges contemporanis també tenen un lloc important en el nostre panorama musical.
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
I ja per acabar el programa, escoltarem de nou al contrabaixista i compositor canari establert a casa nostra, en Martín Léiton, ara però en el seu darrer disc “Desde a Bajo”. Publicat el 4 de juny de 2021 per Underpool. Enregistrat a l’UnderPool Studio el 17 de juny de 2020. Mescles analògics de Sergi Felipe. Masteritzat per Eivind Opsvik als Greenwood Underground, Brooklyn, Nova York. Disseny gràfic de Pepon Meneses. Amb Martín Leiton - Contrabaix i Composicions; Jordi Rossy - Bateria; Santi de la Rubia - Saxo tenor i Toni Saigi - Piano. Tota la música composta per Martín Leiton. I l’enllaç al seu Bandcamp el trobareu al blog: https://underpool.bandcamp.com/album/desde-a-bajo.
La música escoltada a “Desde a Bajo” ens mostra la personalíssima visió del jazz de Martín Leiton producte de la seva experiència i influències, on el groove és una característica destacada. Leiton és un músic molt actiu que ha florit no només en un context estrictament jazzístic, sinó també en el pop, la música experimental i la música tradicional. Tot això el converteix en un dels baixistes més complets de l'escena contemporània. A “Desde a Bajo”, Leiton gaudeix de la complicitat del baterista Jordi Rossy, pel qual sent una profunda admiració. Rossy és un referent absolut per a molts músics de la seva generació i Leiton ha tingut l'oportunitat d'actuar amb ell en diferents ocasions. Juntament amb Rossy vénen el saxofonista Santi de la Rubia i el pianista Toni Saigi, dos dels intèrprets més destacats del panorama actual que completen aquest quartet, on Leiton ha aprofitat per documentar la seva experiència com a contrabaixista i compositor.
23 Robadors:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
https://www.camparimilano.com/programacio-musical/,
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, nosaltres, que inaugurarem la 15a temporada del Jazz Club la Vicentina amb el jove i gran trompetista crescut musicalment amb la Sant Andreu Jazz Band, Joan Chamorro i demés projectes afins, i ja per presentar-nos el seu segon treball discogràfic el del gran trompetista Joan Mar Sauqué en format de trio, amb en Josep Traver, guitarra i Sergi Mesa, contrabaix. Us hi esperem.
Subscribe to:
Missatges (Atom)