Programa realitzat seguint la programació dels temes que varen tocar el Xavi Figuerola Quartet al Jazz Club la Vicentina el 19 de desembre de 2009.
DEXTER GORDON: GO!! de BLUE NOTE 1962
Cheese Cake, (Dexter Gordon)
Dexter Gordon, saxo Tenor
Sonny clarke, piano
Butch Warren, contrabaix
Billy Higgins, bateria
JOE HENDERSON: INNER URGE de BLUE NOTE 1964
Inner Urge, (Joe Henderson)
Joe Henderson, saxo Tenor
Mc Coy Tyner, piano
Bob Cranshaw, contrabaix
Elvin Jones, bateria
JOHN COLTRANE QUARTET: BALLADS de
UNIVERSAL DISTRIBUTION 1962
UNIVERSAL DISTRIBUTION 1962
What´s New, (Burke, Hagart)
John Coltrane, saxo Tenor
Mc Coy Tyner, piano
Jimmy Garrison, contrabaix
Elvin Jones, bateria
BOBBY HUTCHERSON: THE KICKER de BLUE NOTE 1963
The Kicker, (Horace Silver)
Bobby Hutcherson, vibràfon
Joe Henderson, saxo Tenor
Grant Greene, guitar
Duke Pearson, piano
Bob Cranshaw, contrabaix
Al Harewood, bateria MILES DAVIS: RELAXIN WITH MILES DAVIS QUINTET de PRESTIGE 1957
Oleo, (Miles Davis)
Miles Davis, trompeta
John Coltrane, saxo Tenor
Red Garland, piano
Paul Chambers, contrabaix
Philly Joe Jones, bateria
Per sobre del següent tema varem fer-li l'entrevista
al Xavi Figuerola tot just abans de començar
al Xavi Figuerola tot just abans de començar
el segon passe al Jamboree amb la B.A.B.
de l'Alfons Carrascosa.
de l'Alfons Carrascosa.
SONNY ROLLINS: SAXOPHONE COLOSSUS de PRESTIGE 1956
You don´t know what love is, ( De Paul, Raye )
Sonny Rollins, saxo tenor
Tommy Flannagan, piano
Doug Watkins, contrabaix
Max Roach, bateria
JOHN COLTRANE: GIANT STEPS de ATLANTIC 1959
Giant Steps, (John Coltrane)
John Coltrane, saxo Tenor
Tommy Flannagan, piano
Paul Chambers, contrabaix
Aet Taylor, bateria
Skylark, (Hoagy Charmichael, Johnny Mercer)
Gene Ammons, saxo Tenor
Richard Wyands o Patti Bown, piano
Doug Watkins o George Duvivier, contrabaix
J.C. Heard o Ed Shaughnessy, bateria
JOE HENDERSON: INNER URGE de BLUE NOTE 1964
Isotope, (Joe Henderson)
Joe Henderson, saxo Tenor
Mc Coy Tyner, piano
Bob Cranshaw, contrabaix
Elvin Jones, bateria
El darrer tema no el varem poder posar per qüestions de temps,
però us el recomanem de totes totes.
però us el recomanem de totes totes.
Pent Up House amb Sonny Rollins i Clifford Brown
ESPECIAL “COLEMAN HAWKINS”
1.- Album: Prestige Profiles Volumen nº 4
Tema: The Sweetest Sounds
2.- Album : Blues Wail- Coleman Hawkins Plays the Blues
Tema: Juicy Fruit
3.- Album : Today and Now
Tema: Swingin' Scotch
4.- Album : Swing Ville
Tema: It's A Blue World
5.- Album : On Broadway
Tema: I Talk To The Trees
6.- Album: Cirius
Tema: The Man I Love
7.- Album: Blues Wail- Coleman Hawkins Plays the Blues
Tema: Skrouk
8.- Album: Supreme
Tema: In Walked Bud
SI la modestia es su mayor virtud; y su riqueza expresiva y su sonoridad voluminosa y monumental, cargada de ecos secretos, son sus principales características; es en su elegancia natural donde el saxo tenor Coleman Hawkins, más conmueve.
1.- Album: Prestige Profiles Volumen nº 4
Tema: The Sweetest Sounds
2.- Album : Blues Wail- Coleman Hawkins Plays the Blues
Tema: Juicy Fruit
3.- Album : Today and Now
Tema: Swingin' Scotch
4.- Album : Swing Ville
Tema: It's A Blue World
5.- Album : On Broadway
Tema: I Talk To The Trees
6.- Album: Cirius
Tema: The Man I Love
7.- Album: Blues Wail- Coleman Hawkins Plays the Blues
Tema: Skrouk
8.- Album: Supreme
Tema: In Walked Bud
Aquesta és la segona i darrera part del programa dedicat al Clifford Brown. Inclou en l'àudio, l'entrevista feta al Sr. Josep Mª Farràs, gran trompetista de casa nostra.
Sempre Clifford Brown a la trompeta, i Max Roach a la bateria i mentre no es digui el contrari, Harold Land al Saxo Tenor, Richie Powell al Piano i George Morrow al contrabaix.
STUDY IN BROWN EMARCY 1955
Sempre Clifford Brown a la trompeta, i Max Roach a la bateria i mentre no es digui el contrari, Harold Land al Saxo Tenor, Richie Powell al Piano i George Morrow al contrabaix.
STUDY IN BROWN EMARCY 1955
Sandu
Take the A train
Benny Golson, que va composar el tema I remember Clifford ens diu:
Va ser la nit del 27 de juny de 1956. En aquests temps jo tocava en la Big Band del Dizzie Gillespie, i aquella nit estàvem tocant al teatre Apollo de New York. El primer show ja l’havíem acabat i érem a punt de començar-ne el segon. De sobte, Walter Davis Jr. Va entrar corrent a l’escenari, i mentre plorava anava dient a tothom. Ho heu sentit? Ho heu sentit? Brownie va morir ahir, va morir ahir. Per descomptat cap dels músics que caminava per l’escenari s’ho podia creure. Alguns es van cobrir les seves cares amb les mans i anaven dient, no pot ser. Tothom va quedar immobilitzat pel “xoc” . Amb llàgrimes als ulls, el Walter anava dient que Clifford Brown havia mort ahir en un accident de cotxe, i que el pianista Richie Powell, i la seva dona també havien mort. Encara no m’ho podia creure. Em vaig trobar enfonsat. Com podia ser que aquell noi tan jove morís en un accident de cotxe!!!
Llavors el director d’escena va cridar: nois, ja hem de començar, tothom a tocar, va. Ningú va poder fer res, tot i ésser asseguts als nostres seients. Dizzie ens va donar ànims i el teló es va aixecar. La majoria dels músics plorava mentre tocava i la música parava de tant en tant. Em vaig dir a mi mateix. Això és com un malson, és un malson. I vaig intentar sobreposar-me i sortir-me’n d’aquest malson. Però el matí del dia següent vaig veure als diaris la trista noticia.
Aquest text ha estat extret del web Clifford Brown Foundation.
BROWN & ROACH EMARCY 1954,1956
I don’t stand a ghost of a chance with you
Stompin at the Savoy
Darn that dream
En un dels temes que va enregistrar el 1956 amb el Sonny Rollins, el Pent-Up House, Clifford Brown es mostra com lo que és, un solista imponent, un músic que domina el seu instrument a la perfecció, que sap corbar les frases de manera brillant, fins i tot en els tempos més ràpids. Quan tot el món del Jazz l’abraçava ja com el nou líder de reconeguda estatura i maduresa, Brown va morir en un accident de cotxe quan anava a fer un bolo. El cotxe el conduïa la dona del Ritchie Powell, pianista. En l’accident també van morir ells dos. Va morir justament després d’enregistrar aquest disc amb el Sonny Rollins.
Tots els textos menys l’anterior han estat extrets del llibre Història del Jazz Modern de Frank Tirro.
C.B. i M.R. AT BASIN STREET EMARCY 1956
What is this thing called love?
Sonny Rollins al Saxo Tenor en lloc del Harold Land.
Sonny Rollins al Saxo Tenor en lloc del Harold Land.
THE BEST OF C. B. BLUE NOTE YEARS
You got to my head
Amb Zoot Sims ST, Art Blakey D, JJ Johnson, T
Horace Silver P, Lou Donaldson AS.
Horace Silver P, Lou Donaldson AS.
I Remember Clifford
Lee Morgan
Lee Morgan
Clifford Brown va enregistrar 11 àlbums el 1953, 10 el 1954, 1 el 1955 i 4 el 1956, tot això segons el web de allmusic.com
1.- Sonny Stitt, Booker Ervin, Don Patterson
Album: Soul People
Tema: Flyin' Home
2- Thelonious Monk
Album : 5 by Monk by 5
Tema: Jackie-Ing
3. - Oscar Peterson
Album : Exclusively For My Friends
Tema: A Foggy Day
4. - Tommy Flanagan
Album : The Cats
Tema: Eclypso
5. - Benny Carter
Album : Songbook
Tema: Speak Now
6. - Zoot Sims
Album : I Wish I Were Twins
Tema: Come Closer To Me
7.- Clifford Jordan
Album: Two Tenor Winner
Tema: Groovin High
Repetición del progama de Christmas Jazz del 24 de diciembre
Subscribe to:
Missatges (Atom)