Programa 588 - FSNT: Sperrazza, Iverson, Formanek; Tuomo Uusitalo Trio i Noah Stoneman, dimecres 27 de març de 2024.
0 comentarisI començarem amb el “Saturday”, Sperrazza, Iverson, Formanek, publicat per FSNT el 2023. Enregistrat per Maureen Sickler als Van Gelder Studios, Hackensack, NJ, el setembre de 2021. Mesclat i masteritzat per Eivind Opsvik a Greenwood Underground (gener de 2022). Disseny: Jacob Sacks. Produït per Vinnie Sperrazza. Amb Vinnie Sperrazza (bateria), Ethan Iverson (piano), Michael Formanek (contrabaix). Tota la música composta per Vinnie Sperrazza, i arranjada per Vinnie Sperrazza, Ethan Iverson i Michel Formanek. I com sempre, dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/vinnie-sperrazza-ethan-iverson-michael-formanek-albums/56289-saturday.html.
Quan era petit, un
àlbum de Fresh Sound era una entrada
al món més ampli del jazz i la música. Tots els músics més de moda estaven a Fresh Sound: Mehldau, Rosenwinkel, Mark
Turner, Chris Cheek i Bad Plus.
És un honor i un privilegi presentar aquest nou trio en aquest gran segell.
I l’escolta global
d’aquest CD et deixa en un estat de pau molt necessària en aquests dies.
Sobretot si fas la teva pròpia selecció, la que faig jo d’escoltar primer els
temes lents i delicats, alguns a tempo de balada, com són aquests: “10 A Place
where nothing ever Happens”, “6 Hyman Arluck”, “4 Veiled Promise”, “8 Ellipsis”, i amb “1 Stephen Paul” que d’entrada comença de
manera molt delicada també. El “2 Saturday” és delicat també i amb tot el Blues
del món. El “3 Don`t Mention the War” iniciada també delicadament, esdevindrà
quelcom més a tot delicat swing en les improvisacions. I el “5 Just Forget It”
té un tarannà rítmic marcat per les escombretes del líder i posteriors acords
del pianista i melodia després, encara a temo mèdium slow. I el “7 Angular
Saxon” té ja una evident vitalitat pel que fa a l’aspecte rítmic i de tempo,
essent però un tema on el líder s’esplaia una llarga estona amb el seu solo a
la bateria. I un dels temes més vitals i també el més curtet és el “11 One
Hour”, com també ho és de vital el darrer ja per comentar, el “9 Sunday”. En
definitiva, una bona selecció de temes tots compostos pel baterista i Vinnie Sperrazza, a qui hem tingut ja
unes quantes vegades i sempre amb Kamaguchi
i Sacks i sempre fent discos
dedicats a un determinat compositor. Aquí el tindrem amb tot de magnífics temes
propis.
I ja els escoltarem en un dels preciosos Blues en D i tema anomenat..
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
I amb una mica més de tempo tenim el tema anomenat...
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
4.2.11.- One Hour (Vinnie Sperrazza)1:52m.
I nosaltres seguirem amb un altre d’aquests magnífics discos a trio, que avui el programa va d’aìxò, de trios de piano, contrabaix i bateria, i ho farem amb el “Homecomig”, Tuomo Uusitalo Trio, publicat per FSNT el 2023. Enregistrat per Matias Kiiveri a Hollywood House Studio, Hèlsinki, Finlàndia, els dies 25 i 26 de març de 2023, masteritzat per Pieter De Wagter. Fotos i disseny de Meri Björn. Produït per Tuomo Uusitalo, Juuso Rinta i Roope Kantonen. Amb: Tuomo Uusitalo (piano), Juuso Rinta (contrabaix), Roope Kantonen (bateria). I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc: https://www.freshsoundrecords.com/tuomo-uusitalo-albums/56943-homecoming-digipack.html.
Una paraula pot significar moltes coses: tornar a algun lloc, trobar alguna cosa que de sobte fa la sensació que sempre havia de ser-hi, però al final també representa l'inici d'una cosa nova. Aquest àlbum és a molts nivells un retorn a casa. La pandèmia que em va portar de tornada al meu país d'origen, la música que va cobrar vida durant aquell temps, la mateixa música que després va evolucionar cap a una cosa totalment nova amb aquest trio, on Juuso i Roope aportant el seu art a aquest grup, han contribuït a crear una nova direcció. Aquest disc és el primer capítol de la nostra musicalitat col·lectiva, tots aportem alguna cosa a la barreja, i el resultat es pot escoltar en aquest conjunt de composicions originals. —Tuomo Uusitalo.
I més temes bons que hi ha en aquest àlbum, com aquest amb tots els aires de Thelonious Monk i posterior Swing, i anomenat...
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
I encara els escoltarem en el tema anomenat....
I ja per acabar-los d’escoltar ho farem en el tema anomenat...
I després d’aquest magnífic trio, sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente. Gràcies Carme per explicar-nos-ho de manera tan dolça i musical.
I nosaltres anirem enfilant la recta final del programa, i ho farem amb el disc “Anyone’s Quiet: Let it Rain to You” de Noah Stoneman. Publicat per FSNT el 2023. Enregistrat als Livingston Studios, Londres, els dies 7 i 8 d'octubre de 2021. Disseny musical i mescles de Sonny Johns. Masteritzat per Peter Beckmann a Technologyworks Studios, Londres. Notes de folre: Noah Stoneman. Produït per Kit Downes. Amb Noah Stoneman (piano), Will Sach (contrabaix) i Luca Caruso (bateria). Totes les composicions són de Noah Stoneman. I dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/noah-stoneman-albums/56613-anyone-s-quiet-let-it-rain-to-you.html.
I ell ens explica unes coses molt boniques i interessants: “Primer de tot deixeu-me presentar. Sóc un pianista i compositor de 22 anys del nord de Londres i estic molt orgullós de presentar-vos el meu àlbum debut”, i més endavant, parlant dels agraïments: “Gràcies a Jordi de Fresh Sound New Talent per confiar en mi i en la meva música i per permetre'm unir-me a la comunitat Fresh Sound, la qual cosa és un gran honor per a mi. Aquest disc tracta de trobar moments de consol i tranquil·litat entre el soroll. La creació de l'àlbum en si va ser una pràctica d'autodisciplina, meditació, concentració i confiança a llarg termini per a mi mateix. La meva esperança és que la gent pugui trobar una mica de reflexió o poesia tranquil·la escoltant-lo; que abracin els fluxos i reflux i els assaigs i errors de la vida quotidiana de què parla la música. Moltes gràcies a tots els que han contribuït a aquest disc: Luca i Will per fer que aquesta música sonés millor del que m'hauria imaginat, i per aportar realment tota la força de les vostres personalitats a l'estudi i més enllà. Sonny i Peter per acompanyar-me en el procés de mescla i masterització i fer-lo sonar perfecte. A Jordi de Fresh Sound New Talent per confiar en mi i en la meva música i per permetre'm unir-me a la comunitat Fresh Sound, és un gran honor per a mi. Jazi i Rafa per la seva paciència i bonics dissenys. Moltes gràcies a Kit Downes per produir el disc i guiar-me a través d'aquest punt de la meva carrera amb una immensa amabilitat i experiència, i per la teva constant feina com a mentor. Gràcies a tot el suport i ajuda addicionals d'Alex Hitchock, Mark Kavuma, Nick Smart, els meus pares, la meva família, Miles, Armando, Alfie i gràcies a Eva per motivar-me i inspirar-me cada dia. Espero que gaudiu d'aquesta música!"—Noah Stoneman.
I ara, tot i fen un canvi força substancial, els escoltarem en un altre molt bon tema anomenat..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres ja fins el 3 de maig que tindrem a Óscar Neira, saxos; Giles Estoppey, orgue i Robert Castelli, bateria, amb l’entrada gratuïta com sempre en un esdeveniment patrocinat per l’ajuntament de SVdH i organitzat des del Jazz Club la Vicentina us hi esperem com sempre a partir de les 22h. Però, però abans, el 26 d’abril podrem gaudir amb el concert que ens farà Marina Tuset i amics, al Centre Cívic Virgínia Amposta.
I ja els acabarem d’escoltar i nosaltres el programa d’avui en el tema anomenat...
Programa 587: Xabi Olkoz 4et, Duma Quartet i Singularis - Homenatge a Toni Belenguer, dimecres 20 de març de 2024.
0 comentarisMolt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
I començarem amb el projecte Eguzkilore”, Xabi Olkoz 4et, publicat per Errabal Jazz aquest 2024. Enregistrat per Fredi Peláez als Estudis Pottoko. Amb Jon Zufiaurre, saxo tenor; Bernardo San Martín, piano; Jorge Sánchez, contrabaix i Xabi Olkoz, bateria i percussió i compositor de tots els temes. I com sempre, al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://hotsak.eus/es/product/eguzkilore/.
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
I un altre interessant tema és el que titula el disc, i anomenat...
I encara els escoltarem en l’anomenat...
I ja els acabarem d’escoltar en el potent tema anomenat...
I seguirem amb el disc “Live at Milano Jazz Club”, dels Duma Quartet, disc autoproduït i enregistrat pel Guim Cifré al mateix desaparegut club. Mescles i màster: Juan Fridman. Estudi: Cubetta Records (Ciutat de Mèxic). Amb Claudio Marrero, saxo tenor; Sebastián Domínguez, guitarra; Manel Fortià, contrabaix i Dani González, bateria.
https://sebastiandominguezjazz.wordpress.com/duma-4tet/
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
I ja els acabarem d’escoltar en el tema on hi hagué de convidat Roger Martínez al saxo alt i anomenat...
I ara ens endinsarem en un projecte homenatge per ja acabar el programa d’avui amb el disc dedicat a la memòria de Toni Belenguer, un CD doble enregistrat per una gran colla de músics i anomenat “Singularis: Homenatge a Toni Belenguer”. Es va enregistrar en àudio i en vídeo al Palau de la Música, concert-homenatge encabit en el 25è Festival de Jazz de València. Al blog us posaré l’enllaç al vídeo del concert que va durar quasi tres hores:
https://www.youtube.com/watch?v=qRofzAYwH8g&list=PLGpTzOQvvshN6RbLn0YokdNsAM05F-d_6&index=1.
JOSEP PEIRÓ, OSCAR LUJÁN, NUR ELMANCHOUD, LAURA MARTÍ _Trompeta. PAU MOLTÓ_Trompa.
PACO SOLER, KAKO RUBIO, ALBERT CLIMENT, JOAN FERNANDEZ, HADRIEL BENEDITO, ÁNGEL BALLESTER_Trombó. RITA PAYÉS_ Trombó i Veu. VICENT LLORET _Trombó Baix.
KONTXI LORENTE, SANTI NAVALÓN i MIKA GIMENEZ_Piano.
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
I aquesta ha estat una molt bonica cançó composta pel gran Ernesto Aurignac música seva i lletra també, un tema amb un tempo un pèl viu, tot i que no massa. I aquí hem escoltat primer el piano de Mika Giménez i les veus d’Eva Serrano i Rita Payés compartint la melodia. I és que la primera i molt bonica improvisació ha estat a càrrec del saxo alt de Juan Saus, jo diria, qui ens ha fet una preciosa i delicada improvisació. I elles han recuperat el tema cantant-lo plegades i ja per deixar pas a la molt bonica improvisació d’Elia Bastida al violí, ella ja per acabar dolçament el molt i entranyable tema de l’estimat Ernesto Aurginac.
Però Toni sempre ha tingut prou transcendència per ser un músic de músics, una inspiració per a qualsevol instrumentista, perquè el que interessava era el llenguatge, l'abstracció no gratuïta, el moment resolutiu de la provocació. “Tenia un punt irreverent meravellós, molt creatiu. El que més destaca és el seu amor contagiós per la música, sempre boig per tocar”, comenta el saxofonista Perico Sambeat, que ha comptat amb Belenguer en els seus projectes més importants des que va destacar com a “jove promesa” als anys 90. I des d'aquests inicis, també, Fco. Blanco “Latino”, Director Musical de Sedajazz, va començar a sumar centenars de concerts, seminaris, combos, assajos i desenes de formacions, sent sens dubte, la seva cadira a l'emblemàtica Big Band de Sedajazz la que més sentirà la seva absència: “és un músic únic original i irrepetible. Tocava el trombó amb una sensibilitat i, alhora, sofisticació que el porten a ser un dels millors trombonistes de jazz de la història a nivell mundial”.
La de Toni ha estat una vida de músiques, d’obertura, transgressió i conceptualització. Constant, compromès, sempre en gerundi. "A més de ser genial musicalment, tenia força i capacitat de treball", ressalta Ramón Cardo, que va comptar amb ell per donar vida a l'especialitat de jazz al Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo. Belenguer era una figura paradoxal en què la senzillesa personal convivia amb l'excels de les seves capacitats musicals, tant és així que la pianista Kontxi Lorente el situa en un altre món: “talent fora de lo terrenal, genialitat que no pot ser comú a l'ésser humà . Oïda absoluta, ritme impecable, tècnica immillorable, so personalíssim”. Rara avis, engalanat de doble noblesa: musical i personal. “Toni tocava amb tota la intensitat sempre, tant era qui estigués davant, els nens de Sedajazz o els màsters. Ajudava tothom, totalment mancat d'ego, treballava sempre perquè sonés el conjunt”, destaca el guitarrista Manuel Hamerlinck. I és per això que podies veure'l en escenaris de qualsevol magnitud, per això el podies trobar a les jam sessions de València, arran de terra.
7-Massa Prompte (Very Early) (Bill Evans, Maria Gil (Lletra)) i el 8-Para Toni (Kontxi Lorente). I després d’aquest.....
I entre aquestes límpides qualitats humanes n'hi ha una de molt especial, que converteix el comiat en un trànsit entre el plor i el riure. Toni Belenguer sabia jugar amb la subtilesa de l'humor, en allò verbal i en allò no verbal. L'humor és un signe d'intel·ligència, i ell va saber molt bé com jugar amb l'absurd i fer de la divergència una cosa natural. Toni deia coses extravagants, i també les feia, com anar caminant als concerts amb el trombó a l'espatlla i les “sabates de músic” sense importar que el bolo fos a més de deu quilòmetres, o arribar a casa després de diverses hores de escenari i decidir anar-se'n a tocar al cotxe per seguir estudiant a la nit. I és que Toni tenia la capacitat de descol·locar-te esborrant els límits de les convencions per fer-te dubtar de si el seu surrealisme era una realitat possible. Toni va enriquir un món interior florent i inexpugnable, estant sempre molt a prop, i molt lluny. Com ara, que continua vibrant als instruments dels altres, als carrers del Cabanyal i a tots els que vam tenir la sort de mirar de prop l'imaginari Belenguer. Marta Ramon.
I ja per deixar aquest entranyable projecte dedicat a la memòria de Toni Belenguer i nosaltres acabar el programa d’avui, els escoltarem en un altre Blueset també de Toni Belenguer i anomenat...
6-XI (Toni Belenguer), 8-Densificación por Fuga (Toni Belenguer) i 9-Flor de Lis (Djavan, Arr. Toni Belenguer).
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres aquest divendres 15 de març que tindrem a la Marta Sierra Quartet amb ella al violí, Fredrik Carlquist, clarinet; Nils Bondesson, piano i Àlex Molas, contrabaix amb l’entrada gratuïta com sempre en un esdeveniment patrocinat per l’ajuntament de SVdH i organitzat des del Jazz Club la Vicentina us hi esperem com sempre a partir de les 22h.
i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.
Subscribe to:
Missatges (Atom)