Programa 604 - .CAT: Francesc Ubanell, Goran Levi i Jaume Llombart Sextet, dimecres 17 de juliol de 2024.
0 comentarisEnllaç directe a l'àudio del Programa:
Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
Començarem amb el disc del guitarrista gironí Francesc Ubanell – Hamm Trio, “U”. Disc autoproduït. Gravat el 21 i 22 de març de 2024, mesclat i masteritzat a 5grama per Francesc Ubanell. Disseny de la portada de Josep Maria Ballbona. Amb Francesc Ubanell composicions i guitarra; Raül Marc Portell, orgue hammond i Agustí Borrell, bateria.
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
I ja els acabarem d’escoltar
en el tema més vital del disc, l’anomenat...
4.4.- Rose Land
(Francesc Ubanell) 4:29.
I sí que aquest tema
sembla tenir un tarannà positiu, cosa que hem pogut percebre en la melodia. De
nou el ritme és així com trencat coses que ens mostra Borrell amb la seva present bateria. I ja la improvisació d’Ubanell, molt reeixida que ha estat,
ara amb un so fosc i natural, el de la seva guitarra de caixa, so jazzero
magnífic. El seu discurs segueix essent molt interessant. El seu gust musical,
preciós. Portell a l’orgue l’ha
seguit, i de nou amb una remarcable improvisació. Els més greus els ha seguit
trepitjant, ell fent de baixista també. I de nou un molt bon solo del baterista
Borrell, en un projecte a trio a
parts iguales, car tots tres músics han improvisat. Magnífic tema per ja
deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats nois, Francesc Ubanell, Raül Marc Portell i Agustí Borrell.
I després d’aquest
projecte, sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente. Gràcies Carme per la teva delicadesa narrativa
envoltada de musicalitat, la del programa.
I seguirem amb el disc de Goran Levi, “Guide Tones” publicat el 2024 per Segell Microscopi. Jaume Blàzquez, gravació, mescla i màster. Gaizka Taro, producció de vídeo i fotografies. Amb Goran Levi, guitarra; Joan Garcias Tur, contrabaix; Josep Servera, bateria i Carles Medina, saxòfon tenor (del track 3 al track 6).
I seguirem amb el tema anomenat...
I un altre tema magnífic és
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
I ja els acabarem d’escoltar en el brutal tema dedicat a Monk anomenat....
I ja encarem el final del programa, darrer d’aquesta 15a temporada a l’emissora on va començar tot, la del meu poble, Sant Vicenç dels Horts. Escoltarem el darrer disc del Jaume Llombart Sextet, “Fluttering Wings”, publicat aquest 2024 per FSNT. Enregistrat per Adrià Serrano el 24 de setembre de 2023 a Gravacions Silvestres, Sant Quirze Safaja, Barcelona. Masteritzat per Marc Parrot. Collage de coberta de Juanma Nieto. Fotografia: Belén Bandera & Pablo Bustos. Produït per Jaume Llombart. Productor executiu: Jordi Pujol per a Blue Moon Producciones Discograficas S.L. Aquesta gravació de so és © 2024 de Fresh Sound Records. Amb Jaume Llombart (guitarra, percussió i veu al #6), Pau Domènech (clarinet baix), Miguel 'Pintxo' Villar (saxo tenor), Alfred Artigas (guitarra), Marc Cuevas (contrabaix), Joe Smith (bateria).
I 10-n’hi-do amb quin canvi estilístic encarem el final del programa i temporada. I sí, perquè aquest darrer disc del Jaume amb els membres del seu sextet, ens aproparà a unes músiques, a un Jazz de lo més contemporani. I amb aquest preciós tema els hem començat a escoltar. Amb quin delicat Swing en Marc al contrabaix ens ha portat, i no amb cap “walking”, no, només amb dues notes per compàs, i les delicades escombretes de Joe. Un tema preciós, amb una melodia a càrrec del saxo tenor de Miguel i potser a duet amb el clarinet d’en Pau. I Marc ha fet la primera i curteta improvisació amb la subtilesa de Joe a les escombretes. I jo diria que Alfred ha estat qui l’ha seguit a la guitarra i pel canal central, amb la seva més que reconeguda mestria. I què maco el suport dels dos vents tot i recolzant-lo. I m’ha semblat que hem escoltat un “Soli” de vents i ja per recuperar el motiu principal i acabar aquest preciós tema de Jaume, ideal per començar-los a escoltar.
I ara els seguirem escoltant en tres temes, els dos més curtets i un altre de no gaire llarg tocats seguits, a mode de “delicatessen” anomenats...
10.2.6.- Ramo de Girasol (Hermeto Pascoal) 1:31.
10.3.7.- Bus34 (Jaume Llombart) 3:34.
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
I els seguirem escoltant en el magnífic i vital tema de Jaume anomenat...
Tan daurades, tan angelicals, tan exasperadament invisibles
Que bateguen constants en els nostres pits i ments
Amb el moviment bell i regular de l'espurna que detona l'explosió
Que ensenya el deixeble a alçar-se
A aixecar de terra els seus peus bruts i polsegosos
Emprant el moviment constant i sedós que ens plau manipular i controlar
Estrènyer amb força o fer-lo gradualment més lent o més ràpid
O més ferm en les nostres intencions
En els dissenys arquitectònics dels nostres destins palatins
Tan personals, tan importants
De tal importància que ens fan oblidar l'èxtasi del nostre constant trasbals
Que s'obre pas només en aquell moment incopsable
En què les mans ens ballen sobre el cos i els nostres instruments i màquines
Que bomben el suc cap al centre de l'univers
On tot comença de nou a saltar i no posar-se
Fins al proper cop
Quan la màscara de joia innocent se'ns retiri amb suavitat i tant d'amor dels ulls
Que miren lluny, a la distant perfecció
Text original de Joe Smith // Traducció de Sergi Vergés.
I els acabarem escoltant en dos temes brutals seguits i anomenats...
12.2.4.- Pau en el món (Jaume Llombart) 3:29.
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres fins aquest dissabte 20 de juliol al pati jardí de Can Comamala, en plena Festa Major d’Estiu i com sempre a partir de les 20h del vespre i fins les 23h. Tindrem un combo d’alumnes i professors de l’escola El Musical de Bellaterra i el magnífic Geni Barry Septet on clourem el 15è Festival de Jam Sessions a SVdH, esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament i organitzat des del Jazz Club la Vicentina.
Programa 603: Tomàs Fosch Trio, Sam Braysher i Sam Newbould, dimecres 10 de juliol de 2024.
0 comentarisEnllaç directe a l'àudio del Programa:
Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
https://www.emusic.com/album/246837362/Tomas-Fosch/Swinging-feat-Xavi-Castillo--Adri-Claramunt.
I sí que és molt maco i força delicat el tema “NBA”, però us en posaré un altre així de bonic, propi del líder, el preciós...
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
I més o menys igual de tempo és el tema propi “Wax St”, sí. I més vital és el de Cole Porter, ”Love for Sale”, a trossos amb un ritme trencat, Latin, i d’altres a tot Swing, però us posaré el tema que titula el disc....
I ja els acabarem d’escoltar en el tema més vital i anomenat....
I seguirem a tot Swing amb el disc del jove saxo alt i amic Sam Braysher dedicat a la música de Kurt Weill i per això el disc es diu “That’s Him: the music of Kurt Weill”. Dades de l’enregistrament a la contraportada del disc que podreu veure al blog. Aquest és un CD autoproduït pel Sam amb tot el sacrifici que comporta. I aquí hi tenim a Sam Braysher, saxo alt; Matyas Gayer, piano; Dario di Lecce, contrabaix; Steve Brown, bateria i Sara Dowling, veu (#2,6,9). I el seu Bandcamp és:
“That’s Him”. Hi ha una gravació fantàstica d'Abbey Lincoln d'aquesta cançó amb una banda d'estrelles com Sonny Rollins i Kenny Dorham, dos dels meus improvisadors preferits. Sé que la Sara també és fan d'aquest disc, així que definitivament va ser un punt de referència per a nosaltres aquí. I de “Marterl” diu... Aquesta peça ombrívola és del “Rèquiem” de Berlin, un escenari de poemes de Brecht. Ho fem a duo amb Matyas i l'abordo d'una manera recta i clàssica amb molt poca improvisació.
Però abans era un compositor formal que vivia a Berlín a l'època de la República de Weimar, format en la tradició clàssica i més conegut per la seva associació. amb el dramaturg Bertolt Brecht. Weill, que era jueu i tenia una inclinació política d’esquerres, va deixar Alemanya de cara a l'hostilitat creixent cap a la seva música del partit nazi i es va llançar amb entusiasme a una nova forma de vida americana. Després d'haver volgut fer jo un disc "temàtic" durant un temps, va ser, en part, aquest sentit de carrera feta en dues meitats el que em va portar a triar Weill com a tema. Les cançons de teatre i cinema nord-americans són candidates evidents per a la interpretació de músics de jazz, com ja sabem, però també volia intentar capturar una mica del sabor de la música d'art europea dels seus primers anys.
I Sam ens acaba dient.....Després de buscar un parell de compendis de partitures de Weill, vaig trobar una sèrie de cançons que poques vegades s'han enregistrat en un context de jazz, tot i tenir melodies precioses i harmonies interessants. Després d'haver tingut el privilegi de gravar un parell d'àlbums amb convidats internacionals, tenia ganes de documentar algunes més de les relacions musicals que he creat a Londres durant els darrers anys. Totes les persones que apareixen aquí amb mi són músics excepcionals, gent càlida i generosa i grans amics. Espero que gaudiu de les nostres interpretacions i arranjaments d'aquestes cançons fascinants.
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
I seguirem amb un altre preciós tema ara amb més tempo i a tot Swing en el tema..
I un altre tema i ara cantat per Sara Dowling és...
I també ens parla de més temes com és...
“Here I’ll Stay”. Hi ha una seqüència complicada amb un descens satisfactori a la línia del baix a la secció mitjana, i va ser idea de Sara de provar-ho com a vals. També vam gravar una versió amb veu, que podeu escoltar el meu canal de YouTube. La lletra és d'Alan Jay Lerner, la famosa associació de cançons del qual amb Frederick Loewe va produir èxits com My Fair Lady, Brigadoon i Camelot. “What good would the Moon be”. Aquesta i la següent cançó són cançons de Street Scene, l'intent de Weill d'una òpera americana amb paraules de l'escriptor i activista afroamericà Langston Hughes. Alguns crítics són bastant mordaces sobre aquest període de l'obra de Weill. Certament, pot ser molt diferent de caràcter a les cançons del seu període anterior, però crec que això és bonic.
I també ens parla de “Bilbao-Song”. Una altra peça a duo, aquesta vegada amb Dario, "Bilbao-Song" va aparèixer a Happy End (1929) amb paraules de Brecht. En vaig escriure una breu etiqueta per tocar-la com a introducció i acabar a l'uníson de rítmic.
I ja encarem el final del programa fent un petit canvi estilístic amb el disc de Sam Newbould Quintet, “Homing”. Publicat l'1 de juny de 2024. Enregistrat als Wisseloord Studios, Països Baixos per Alessandro Mazzieri l'octubre de 2023. Masteritzat per Zino Mikory a Zino Mikory Mastering, Berlin. Amb: Sam Newbould - saxo alt, clarinet, veu, composicions; Bernard van Rossum - saxo tenor; Xavi Torres - piano, wurlitzer, sintetitzador; Jort Terwijn - contrabaix, baix elèctric i Guy Salamon - bateria, percussió. Beth Aggett - veu. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del músic i al Bandcamp i: www.samnewbould.com.
https://samnewbould.bandcamp.com/album/homing.
I aquest és un
projecte amb 11 temes, o sigui que molt generós. Hi ha temes a tempo slow,
alguns, com són també els dos més curtets “BTE Reprise 1” i “BTE Reprise 2”,
molt lents, profunds i delicats. El més llarg proper als 9 minuts “Little Boy
Ghost” és també d’una delicadesa extrema. “Angleseley” comença lentament amb un
marcatge al canto de la caixa i Intro al piano. Ja amb un ritme trencat i a
tempo mèdium hi ha el “Odd Jobs” on la melodia ens captivarà i el ritme
canviarà. I aquest marcatge rítmic es percep més clarament en el tema “Barba
Tenus Sapientes”, encara a tempo mèdium. La melodia del líder al saxo ens
acaronarà. I el tema que titula el disc “Homing” comença amb un duet de saxos
per després aparèixer el piano, i ja el ritme trencat i copets a la caixa i
tempo un pèl més viu.
I ja el començarem escoltant
a ell i a ells en el preciós...
9.1.- Barba tenus
Sapientes (Sam Newbould) 7:09.
I sí que haureu notat
que hem fet un canvi estilístic, sí. El marcatge beat del baterista en els primers
moments i posteriors així ens ho indica. També el tarannà de la melodia del
tema de Newbould, ell també Sam. Un tema de més de set minuts, on
ben bé quasi la meitat pertany a la primera part melòdica tot just abans de la
improvisació del pianista de casa nostra, en Xavi Torres, ell resident a Amsterdam
des que va anar a fer el Màster al Conservatorium van Amsterdam. Ha fet
una improvisació magnífica, farcida de qüestió rítmica, la dels acords de la mà
esquerra, alhora que delicadeses melòdiques de la seva mà dreta. Jort Terwijn al contrabaix ha marcat la
seva profunda línia de baixos. I el líder Sam
Newbolud, anglès com l’altre Sam,
el Braysher ens ha impressionat pel
seu lleuger i gràcil fraseig. I quines veus després dels solos, per descomptat
de Beth Aggett i segur que algú més.
Melodia de nou i final sobtat, ideal tema per començar-los a escoltar.
I coses d’aquest
projecte les podreu llegir al bloc, sinó us les disc: Inspirat en la seva
adopció temporal d'un colom missatger polonès, així com les seves pròpies
reflexions sobre la construcció d'una vida a l'estranger, el saxofonista,
compositor i director de banda Sam
Newbould presenta “Homing” el 7 de juny. Combinant humor amb tristesa,
drama amb banalitat, i virtuosisme amb senzillesa, Homing és la declaració musical més personal i sense disculpes de Newbould fins ara. "A diferència
del colom missatger, el meu sentiment de casa ja no està lligat a un lloc en
concret, i l'àlbum està inspirat en aquest procés de construcció d'una nova
sensació de casa", explica Newbould.
Combinant el talent d’alguns dels millors joves improvisadors d'Europa, Newbould presenta la seva
tercera obra amb un sòlid sentit tant de la melodia com de l'humor.
I si “Below the
Elbow” comença amb el líder delicadament, ben aviat canviaran les tornes, amb
l’entrada de la resta de músics i els canvis i improvisacions, fent-se tot més
vital. I ha fet un tema en honor a Monk
i el seu “Trinkle Trinkle” que ell ha titulat “Twinkle Twinkle”, força
remarcable. I sí que és vital i impressionant el “Believe You Me”, també amb un
marcatge al canto de la caixa, melodies compartides pels dos saxos, ells dos
sols, per ja ben aviat aparèixer la secció rítmica i tirar endavant el tema. I
el més vital és el “Dog Dance” a tot Bossa o similars, ja d’entrada, amb un so
magnífic del piano elèctric. Un tema brutal.
I els seguim
escoltant en el tema que titula el disc...
10.4.- Homing (Sam
Newbould) 5:36.
I què maco ha estat
aquest “Homing”, per melodia i per improvisacions, alhora per sonoritat dels
saxos alt i tenor i de nou amb els “Cors” de les veus, la de Beth Aggett i potser alguna més. i tot
a ritme beat, marcat amb delicadesa pel baterista Guy Salamon. Tot i això, el tema ha començat amb la melodia que és
un tant entremaliada, i ja la primera i brutal improvisació a càrrec del saxo
tenor de Bernard Van Rossum, què bo.
Ha seguit el líder al saxo alt i de nou amb un gust exquisit, per sonoritat i
també històries explicades, tot plegat encabit en el ritme persistent i
marcatge al canto de la caixa del baterista Salamon. De nou Xavi al
piano ens ha captivat per la seva particular visió de l’harmonia del tema sobre
la qual ha improvisat. I el tema es va diluint en el silenci, acabant-lo molt
delicadament.
I més coses les
podreu llegir al bog, sinó les escolteu ara. Va fer primer dos senzills, el
primer i tema principal, “Homing”,
que sortí el 12 d'abril, sens dubte s'enganxà al cervell de l'oient, inspirat
en l'estil de caminar incòmode del colom que Newbould cuidava. El segon senzill impactant i directe “Twinkle
Twinkle” és un seriós homenatge a “Trinkle Tinkle” de Thelonious Monk, l'humor britànic de Newbould brilla realment a través de l'innegable i enganxós “Barba
Tenus Sapientes”, el tema central al voltant del llançament de l'àlbum el 7 de
juny. Celebrat pel seu enfocament desinhibit de l'escriptura tant al seu Regne Unit natal com als Països Baixos, on viu, Newbould porta un famós grup de músics,
cadascun d’ells, líders de la banda per dret propi, per presentar onze
composicions originals plenes de narracions musicals, ara encara més embellides
amb veu i clarinet. "El to del saxo alt de Newbould esclata per sobre del conjunt i brilla com un far a la
foscor" - Bebop Speken Here (Regne
Unit).
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres seguirem el dissabte 13 de juliol el 15è Festival de Jam Sessions a SVdH amb els combos de l’ESMUC i Conservatori del Liceu a la Sala Xica a partir de les 20h del vespre i fins les 23h, en un esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i organitzat des del Jazz Club la Vicentina. Us hi esperem.
Subscribe to:
Missatges (Atom)