Molt bona nit a tothom, benvinguts totes i tos al programa de Jazz del Baix Llobregat que fem els dimecres a partir de les 22h i demà dijous en diferit a la mateixa hora....Jazz club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 i per online a la nova web radiosvh.info i des d’allà prement el botó del directe....aquí el currant qui us parla, qui decideix la música que escoltareu, qui la manipula, qui la penja al blog del Jazz Club de Nit...Miquel Tuset i Mallol, per servir-vos..

De nou ens retrobem per presentar-vos altra cop tres novetats de gent de casa i també de no gaire lluny. Deixeu-me que us en faci cinc cèntims i us faci la mateixa presentació que he fet al Facebook resumida....

Programa 184 a Jazz Club de Nit amb Guillem Arnedo Band & Celeste Alías featuring Jorge Rossy amb el "_Let's Sing Again" de Swit Records; Michele Faber i el seu "Journey Back" de Mar Vista Jazz; Gaël Horellou i el seu "Brooklyn" featuring Ari Hoenig de Fresh Sound Records New Talent....

I comencem ja amb el treball del Guillem Arnedo


“LET’S SING AGAIN”
Guillem Arnedo Band & Celeste Alías featuring Jorge Rossy

Editat per Swit Records
Enregistrat als Jordi Rossy Estudis a Begues, Barcelona entre el febrer i juliol de 2013 per Ferran Conangla.
Productora executiva Miriam Guardiola

Celeste Alías, veu
Jordi Rossy, piano i vibràfon
Dee Jay Foster, contrabaix
Guillem Arnedo, bateria
I amb la col·laboració de Jaume Llombart en els temes 1, 8 i 11.

Ens diu el Michael Kanan....

Hi ha moltes coses per apreciar en aquesta gravació: destaca però la seva senzillesa; cada element musical és compartit i mai forçat; el seu ritme és lleuger, sense ser agressiu i el so del grup te un ampli espai, permetent que cadascú pugui afegir alguna cosa a la història amb confiança i maduresa suficients per a no interferir en la melodia. A més a més, els arranjaments son simples i donen lloc a una emoció sincera, deixant que les cançons parlin per si mateixes. Irònicament, aquest respecte per la lletra i la composició permet que la individualitat de cada músic brilli intensament, com la llum refractada a través d’un prisma. El Gran llibre de cançons americà, The Great American Songbook (com Mozart, Bach i Stravinsky) no necessita modernitzar-se. Tot i això aquest disc no és la imitació d’un so ja històric. Aquests són interpretacions honestes de clàssics atemporals, que s’escauen molt bé actualment. Celeste, Jordi, Dee Jay i Guillem han creat una gravació farcida de swing, enèrgica, senzilla i lírica que tant la pot gaudir l’aficionat més exigent com l’oïdor casual, encara novell en això del Jazz.

Un disc amb 12 temes, estàndards, pocs d’ells coneguts i la majoria no tant i que, ves per on, m’he decantat per posar-vos els que no ho són tant...i així els coneixerem més i millor..
Un disc d’allò més relaxat que com diu el Michael Kanan amb músiques de sempre però cantades amb el gust i sensibilitat actuals.

Anem a escoltar un dels temes, estàndard sí, i d’un dels compositors que estarien a la llista dels 10 millors i més prolífics, el Hoagy Charmichael i el seu tema..

2.- I Get Along Without You Very Well       (H. C.)            3m03s

Una preciosa balada, no massa escoltada, però sí interpretada per una bona colla de monstres del Jazz, i fora del Jazz com la Petula Clark, una cantant anglesa de pop/rock/folk que allà pels anys 60s ens portava a tots ben enamorats...he...un tema que Hoagy Carmichael va composar ee 1939, amb lletres basades en un poema escrit per Jane Brown Thompson la identitat de la qual com l'autora del poema va ser durant molts anys desconeguda, i que va morir la nit abans que la cançó fos presentada a la ràdio per Dick Powell. Chet Baker la va cantar en el seu disc Chet Baker Sings...Billie Holiday en el Lady in Satin..etc..

Celeste Alías ens mostra tota la seva delicadesa cantant tota aquesta sèrie d’estàndards amb un ben marcat swing, i al darrera el Jordi Rossy a piano o vibràfon, gran músic i un dels més versàtils, valent pel que fa a enfrontar-se a instruments d’allò més diversos, tot i la similitud d’aquests dos, ja sabem d’on ve ell, gran bateria, un dels més representatius del Jazz del país, i havent passat també per la trompeta ara heretada pel seu fill Fèlix, jove monstre actual.

Seguim ara amb el tema de Tobias i lletra de Billie Holiday...

3.- No Regrets          (Tobias, Ingraham)               2m48s

Un tema que la Billie va cantar amb l’orquestra de l’Artie Shaw allà pel 1936 amb només 23 anys...i que la nostra formació ens interpreta amb una gran consistència rítmica, magnífic swing marcat indicant-nos així la seva llunyana procedència...Dee Jay impressionant amb un walking pautat, Guillem amb les escombretes i el Jordi sobri i precís, i Celeste captivadora amb un clar sabor a vell cantat ara de nou..

Anem ara amb un tema clarament pertanyent a una peli que parla del retorn d’un home després de la guerra de secessió...

4.- The Call of the Canyon              (B. Hill)           4m18s

i ja vegeu aquí amb el Jordi al vibràfon inicialment, en un tema delicadíssim on la permanent pulsió del Dee Jay i la delicadesa del Guillem a les escombretes permeten doblar al Jordi a piano i vibràfon...mentre suaument la veu de la Celeste va caminant per sobre les aigües gens turbulentes. Billy Hill va ser un compositor que es va fer famós composant temes per a pel·lícules de l’oest essent-ne una de les més famoses “The Glory of Love” enregistrada per Benny Goodman el 1936, Count Basie el 1937, etc...

Us recordo que hi ha d’altres programes com el Saxofon, el Camps de Cotó, el Jazz para Nictalopes, el Calaix de Jazztre, les Històries del Jazz, per parlar dels programes carregats de voluntariat, com també és aquest, i que també hi ha programes diguem-ne més institucionals, aquells que pots escoltar a les emissores estatals i/o autonòmiques i els de països com el nostre com és l’IcatJazz, els que fa el mestre de tots, Juan Claudio Cifuentes, “Cifu” per els amics, Jazz porque sí i A todo Jazz, etc... Bé, com sempre dic la oferta és força àmplia i n’hi ha per triar i remenar...


Aquesta formació està liderada pel Guillem Arnedo, gran bateria al qual he vist una pila de vegades a les WTF del Jamboree i on sempre ens havia demostrat tot el seu valor. Ell però és un músic implicat en diversos projectes musicals o no, essent membre de la junta de l’Associació de Músics de Jazz i Música Moderna, associació que enguany ha fet 25 anys d’existència i que ho celebrarem tots plegats el proper 11 de desembre a la sala Art’e del carrer Muntaner a partir de les 21h30m...El Guillem el vàrem escoltar no fa gens acompanyant el Joan Sanmartí en el seu disc Cuïlla conjuntament amb l’Oriol Roca al contrabaix..

Seguim ara amb un altre d’aquests estàndards no massa coneguts pel gran públic...amb el tema de Jimmy Varner i lletra de Stan Sheppard...

5.- Love Lies             (V. S.)             3m18s

Aquí amb una gran interpretació del Jordi al piano...i un magnífic swing marcat per la secció rítmica i com sempre una magnífica veu de la Celeste...tema del qual és difícil trobar-ne quelcom de clarificador...tot i dir-vos que el ja enregistrar el gran Jack Teagarden el 1961 amb tota una colla de mestres en el disc Mis’ry and the blues..

Dee Jay Foster, músic a cavall entre el sud i el nord, resident a temporades a Begues, crec que encara hi viu, però amb constants viatges cap a Málaga, d’on és la seva mare, i amb constants incursions en multitud de projectes com el darrer de l’Ernesto Aurignac, UNO del qual en vam posar alguns temes fa quatre dies.

Un tema una mica més conegut és el que ara escoltareu, un tema del gran Cole Porter, un dels de la llista dels 10 primers...iniciat suaument i després de la intro amb un marcat i viu ritme...el ja més conegut...

8.- Get out of town    (C. P.)            3m57s

Seguim ara amb el darrer treball de la pianista americana Michele Faber, establerta a casa nostra de fa una colla d’anys i amb qui vam gaudir en un no gaire llunyà Concert-Jam al Jazz Club La Vicentina acompanyada del Curro Gálvez i Enrique Heredia, concretament el 30 de maig d’enguany.

El treball és...



“JOURNEY BACK”
Michele Faber

Editat per Mar Vista Jazz
Enregistrat als estudis Mar Vista Jazz a Barcelona pel Fredrik Carlquist.
Productor executiu Manu Valcarce.

Michele Faber, piano
Pere Loewe, contrabaix
Joe Smith, bateria
I la col·laboració de....
Fredrik Carlquist, saxo tenor en els temes 1, 2, 4 i 8
Doug Mac Donald, guitarra en els temes 3, 5 i 7

Amb tot de temes propis excepte el Jeanine del Duke Pearson i el magnífic Estate de B. Martino...

Ja sabeu que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial del Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové.

D’ella podem dir que...
és una pianista de jazz amb unes credencials impecables, havent treballat amb els grans del jazz, però que també ha forjat el seu propi camí musical.

Amb un lirisme melòdic segur i un sentit rítmic natural, se sent com a casa en molts entorns. Els estàndards hi són sempre presents en el seu repertori, però portant-los al seu ric vocabulari harmònic i única interpretació. Michele és també una prolífica compositora, arranjadora i lletrista. Els seus dos últims àlbums individuals "Here We Go Again" i el que ara escoltarem  "Journey Back" demostren clarament la seva destresa compositiva. Va tenir sort d'haver estat introduïda al jazz per la llegendària pianista Mary Lou Williams a la Universitat de Duke, i més tard va continuar la seva tutela sota la direcció de Warne Marsh, Gerald Wiggins, i Kent Glenn. Ràpidament es va convertir en una cobejada sideman i acompanyant de vocalistes, i va ser la pianista escollida per Leroy Vinnegar en els seus concerts a duo.

Comencem doncs amb un tema que ens fa posar a tots la pell de gallina..és el magnífic Estate...a trio...de Bruno Martino...

6.- Estate       (B. Martino)               5m42s

Aquest magnífic tema interpretat amb tot el lirisme possible per la Michele, Pere i Joe, és una cançó italiana escrita el 1960 per Bruno Martino (música) i Bruno Brighetti (lletra). Un tema menor en el seu moment a Itàlia però que amb el temps s’ha convertit en un estàndard de jazz en tot el món en gran mesura a través de la interpretació que en va fer en João Gilberto. El títol es refereix a l'estiu, i la lletra descriu un amor perdut durant l'estiu i els amargs records que vénen a cada temporada des de llavors.

Seguim en format trio per a continuar assaborint la tendresa d’aquesta gran pianista i millor persona, entranyable en els meus records...i ho fem amb el darrer tema del disc composat per ella mateixa...i dedicat al Manu Valcarce.

9.- Dream Love (for Manu)             4m17s

Ja vegeu que estem immiscits en un programa càlid i sensual, des del disc del Guillem Arnedo i ara amb el de la Michele...un amor de somni?...un somni ple d’amor? Tan se val...un preciós tema amb el qual la Michele tanca, clou el seu disc però no pas nosaltres que seguirem amb els altres temes i els magnífics col·laboradors com el Fredrik Carlquist...i ho farem en el tema primer del disc que dóna títol a l’àlbum...

1.- Journey Back      (M. F.)            3m54s


Tema ja una mica més viu, farcit de swing amb un gran Fredrik al tenor, músic aquest que va passar pel JCLV presentant-nos el seu disc dedicat a la figura de Lester Young, amb figures com el Joan Chamorro, Garry Fimister i Xavi Hinojosa ja fa una colla de mesos...Michele aquí ens mostra tot el seu swing i clares idees en la improvisació...

Entre els músics amb els quals ha treballat hi ha en Buddy Collette, Gabe Baltazar, Jack Sheldon, Warne Marsh, Ray Pizzi, i Lorez Alexandria. Els seus propis trios han inclòs noms com Roy McCurdy, Harold Jones, Larance Marable, Tony Dumas, Richard Simon i Andy Simpkins.
Ara, des de ja fa uns anys, resideix a Barcelona on segueix creixent personalment i musicalment. Amb les seves diferents formacions, trio, quartet, quintet i el seu propi grup brasiler, Màgia brasilera, continua delectant al públic amb una música que fresca i viva i sempre amb un magnífic swing.

I ara per acabar amb aquest magnífic projecte fem-ho amb el gran tema del Duke Pearson el Jeanine...

5.- Jeanine                (D. P.)            4m49s            25m

Tema amb una melodia interpretada pel Doug amb un so apagat del Doug tal i com ho va inventar Wes Montgomery, coneguda melodia farcida de ritme i swing a un tempo força viu, i on la Michele s’encarrega d’iniciar els solos, impressionant, per deixar pas al mateix Doug i així embolcallar-nos pe aquest so tan especial...un molt bon solo del Doug...d’un músic que no veiem gaire pels espais nostres...llàstima...

Bé, deixem el gran projecte de la Michele i aprofito abans a saludar-la des d’aquí, que segur que ens està escoltant...Un petó Michele i felicitats per aquest magnífic disc....

Seguim ara i ja per acabar el programa d’avui i ho fem amb un disc de Fresh Sound Records...però abans recordar-vos que podeu anar a la botiga de Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc....tot el de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada.

Acabem doncs amb el darrer projecte del gran saxofonista alto francès Gaël Horellou, al qual vaig poder veure a un pam al Jamboree el passat dimecres, nit Fresh Sound i amb la sort de fer-ho assegut just al costat del mateix Jordi Pujol Baulenes, ànima, cos i tot del Fresh Sound i del qual us recomano que llegiu la seva gran obra escrita Jazz en Barcelona, 1920-1965 de l’editorial Almendra Music.


“BROOKLYN”
Gaël Horellou featuring Ari Hoenig

Editat per Fresh Sound New Talent                FSNT 455
Enregistrat per Michael Perez Cisneros al Peter Karl Studio de New York el 25 de juny de 2013.
Produït per Gaël Horellou
Productor executiu, Jordi Pujol

Gaël Horellou, saxo alto
Etienne Deconfin, piano
Viktor Nyberg, contrabaix
Ari Hoenig, bateria

Totes les composicions són de Gaël Horellou excepte el tema 7 que és del Tad Dameron....

Ara mateix us comento la informació del concert al Jamboree que va penjar el Pere Pons en motiu de la nit Fresh Sound..

Amb més de trenta anys d’història, el segell català Fresh Sound ha esdevingut una de les discogràfiques de jazz més respectades i admirades a nivell internacional. Una prova fefaent ha estat la distinció que li ha concedit l’Academie du Jazz de France com a millor segell europeu en la seva especialitat. Per a celebrar-ho el San Miguel Jamboree Jazz Club Festival ha escollit una de les seves millors propostes de nous talents provinents del país veí i que es concreta en el quartet del saxofonista Gael Horellou. El músic presentarà els temes de la seva particular aventura nord-americana abocades en un disc que ha titulat convenienment amb el nom de “Brooklyn”.

Començarem recordant-vos que ja vam posar el disc “Time after time” del Gaël amb el Perico Sambeat en el programa 145 al qual us recomano que també li feu una escoltada...i en aquest començarem amb el tema primer del disc per a mantenir la pulsió dels darrers temes de la Michele Faber...fem-ho amb el tema anomenat...

1.- K               (G. H.)            6m35s

Doncs ja vegeu quin tros de saxofonista que és el Gaël. Un quartet que vaig tenir la ocasió de veure i escoltar al Jamboree amb l’única variant del bateria que no va ser el Ari Hoenig i sí l’Antoine Paganotti...un concert del qual en vaig fer una petita crònica i vaig enregistrar en vídeo un magnífic tema llarg que ves per on serà el darrer que escoltareu, més endavant...Una formació sòlida, com es va veure, amb un líder al piano de la secció rítmica i amb un jove contrabaixista que ho va fer força bé, de la mateixa manera que ara ho acaba de fer. L’Etienne el dia del Jamboree va mantenir una bona comunicació rítmica amb el bateria Antoine igualment que ara en aquest disc..Magnífiques interpretacions del quartet, especial menció el solo de l’Ari a la bateria, i per descomptat la del líder, gran saxo alto, i la resta de la secció rítmica amb un gran Etienne i de suport el contrabaix del Viktor...

Seguim amb la videta rítmica, i ho farem amb el tercer tema del disc, un magnífic blues anomenat....

3.- Dutch Blues         (G. H.) 7m58s

Una melodia no massa complicada, després del reiteratiu riff inicial, fins i tot fàcil d’aprendre i que li serveix de cos per muntar tot un tema amb un ritme impressionant i més encara els seus solos, i els de la resta de companys. Del Gaël, en Jordi Pujol Baulenas em va deixar ben clar que era una persona honesta i un músic seriós i amb una gran presència escènica acompanyada d’un saber estar relaxat i encoratjant sempre la música dels seus companys. Aquí l’Etienne ens mostra de quina manera domina les 88 tecles, amb un gran swing i bones idees plasmades sobre el teclat de manera contundent. Després del solo inicial de l’Etienne ben recolzat per l’Ari i el Viktor, és el Gaël qui s’endinsa en l’estructura del blues i brilla allà dalt de tot. Els moments per brillar el bateria han estat força intensos i la combinació compartida amb la resta, ideal, i mentre el solo del bateria, Gaël ha mantingut el fàcil riff inicial a mode de sostenutto...després de nou la melodia, tema complet, per fer un punt i seguit....

No podrem posar més temes dels dos anteriors i el següent, tema el més llarg de quasi 14 minuts amb canvis rítmics i melòdics importants com si de dos temes lligats es tractés....anomenat



6.- Mangroove Special        (G. H.) 13m53s         27m

La mateixa idea general de parir un tema a partir d’una senzilla melodia per donar cos i ampliar-lo a partir d’aquí i construir una magnífica obra. Tema amb un gran swing, a ritme ternari, on el contrabaix i els cops al canto de la caixa de la bateria construeixen la base rítmica. I després del solo de l’Etienne tornen a l’inici, i entremig tot i semblar arribar al final ens ha arribat el canvi...o la continuació del tema abans però recordant-nos el Lush Life i després....Uau....Una altra història, una història acollonant, tema boper a tope, amb canvis rítmics i control dels mateixos a càrrec de piano, contrabaix i bateria, a base de cops rítmics mentre el líder va fent com si res passés, però i sí que passa, i de quina manera...i després de tot plegat un gran solo de bateria Ari Hoenig emmartellat per saxo, piano i contrabaix...abans però solos inversemblants dels companys en un tema bestial, el directe del qual és d’allò més impactant...i així acabem el programa d’avui..

Un programa que espero que hàgiu gaudit com jo i que l’hem començat amb el darrer treball de Guillem Arnedo Band & Celeste Alías featuring Jorge Rossy amb el "_Let's Sing Again" de Swit Records; Michele Faber i el seu "Journey Back" de Mar Vista Jazz i ara mateix ja hem deixat el Gaël Horellou i el seu "Brooklyn" featuring Ari Hoenig de Fresh Sound Records New Talent.
Doncs recordar-vos que demà tornarà a sonar en versió diferida a la mateixa hora des de Ràdio Sant Vicenç 90.2, emissora municipal de Sant Vicenç dels Horts.
Bona nit i bon Jazz Club de Nit en el Jaç de cadascú..Miquel Tuset i Mallol.





0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |