Avui us presento també novetats....sempre novetats...sempre que podem,
és clar....Us recordo que hi ha d’altres programes com el Saxofon, el Camps de
Cotó, el Jazz para Nictalopes, el Calaix de Jazztre, les Històries del Jazz,
per , parlar dels programes carregats de voluntariat, com també és aquest, i
que també hi ha programes diguem-ne més institucionals, aquells que pots
escoltar a les emissores estatals i/o autonòmiques i els de països com el
nostre com és l’IcatJazz i d’altres. Bé, com sempre dic la oferta és força
àmplia i n’hi ha per triar i remenar.
Eps, i quines novetats Miquel?...doncs ara van, ara van....
Som-hi...per ordre avui escoltareu a la magnífica cantant Canaria,
l’Alba Serrano, en un projecte dedicat a Nina Simone i que vaig poder escoltar
i gaudir en el darrer Festival l’Hora del Jazz, organitzat pels amics de l’Associació de Músics de Jazz
i Música Moderna, dirigit pel Dick Them, el qual vàrem tenir aquest passat
divendres presentant-nos conjuntament amb el Jaume Vilaseca i Ramón Díaz el seu
projecte Jazznesis II, que per cert va ser impressionant..llàstima que no hi
érem gaires....m’està arribant un missatge subliminal que això del Jazz ja
cansa aquí a Sant Vicenç, o són al·lucinacions meves?....Bé, el temps ho
dirà...
Para el carro home....i quina és la segona novetat?...Doncs el projecte,
crec que el primer del trio ThreeJay amb el Joan Solana, Josep Colls i Joan
Carles Marí, editat per Quadrant Produccions....i el tercer el darrer treball
del saxofonista polonès Roman Ott editat per Fresh Sound Records....Uau...ja ho
vegeu, tres propostes interessantíssimes on els estils i les músiques seran
diverses..o sigui que som-hi ja amb l’Alba Serrano..
L’Alba ens parla de la seva relació amb la Nina Simone d’aquesta manera:
"My baby just cares for me" ... Aquesta
cançó tan famosa
cantada per Nina Simone va ser el meu primer contacte
amb el jazz sent una nena. La seva enigmàtica veu va
despertar la meva curiositat per saber més d'aquest estil i
cantada per Nina Simone va ser el meu primer contacte
amb el jazz sent una nena. La seva enigmàtica veu va
despertar la meva curiositat per saber més d'aquest estil i
d'aquesta cantant. D'aquí va néixer la idea per al
meu
projecte final de carrera, el qual no vaig voler que es quedés
només com una exposició acadèmica, sinó que també volia
portar-lo als escenaris. "About Nina" és una visió diferent del
repertori de Nina Simone però que conserva la força i el
caràcter que ella imprimia en la seva música. Una barreja
projecte final de carrera, el qual no vaig voler que es quedés
només com una exposició acadèmica, sinó que també volia
portar-lo als escenaris. "About Nina" és una visió diferent del
repertori de Nina Simone però que conserva la força i el
caràcter que ella imprimia en la seva música. Una barreja
d'estils, sensacions i vivències...
“ABOUT NINA”
Alba Serrano
Un treball realitzat per Philippe Argenty
Enregistrat per Patrice Joubert “Patou”
Mesclat per Roger Gutiérrez
Producció i arranjaments musicals d’Alba Serrano.
Alba Serrano, veu
Adrián Fernández, piano
Brady Linch, contrabaix
Roger Gutièrrez, bateria
Escoltem doncs el primer tema d’aquesta nit, l’anomenat “I loveu you
Porgy”, de l’òpera Porgy and Bess dels germans Gershwin de l’any 1935,
interpretat per la Nina Simone en el seu àlbum “Little girl blue” del 1958, i també
cantat per Billy Hollyday i molts i moltes altres entre els quals Miles Davis
que va fer un àlbum dedicat a aquesta òpera amb la col·laboració de Gil Evans.
Escoltem-lo ara amb la magnífica veu de l’Alba Serrano...
1.- I love you Porgy (Gershwin Bross) 8m21s
Gran interpretació de l’Alba, primer amb el tema cantat, deixant pas als
solos de pianista i bateria, o sigui Adrián i Roger, per després encetar ella
un preciós solo fent scat per després tornar a la melodia i acabar el tema...un
tema força delicat ideal per començar la sessió d’avui...
L’Alba és de Las Palmas de Gran Canària. Amb 16 anys, representa
Espanya al Festival Internacional de Música Club de Lleons, a la ciutat de
Florència (Itàlia). Va formar part del Cor del Festival d'Òpera de Las Palmas
durant 4 anys on també va realitzar nombroses aparicions en diferents òperes i
va poder compartir escenari amb grans cantants com Isabel Rey, Carlos Álvarez
(amb qui va cantar un duo en un concert del baríton malagueny), Mariola
Cantarero, Nancy Fabiola Herrera, Yolanda Auyanet, Juan Diego Flores, entre
d'altres artistes. Ha rebut classes magistrals del mestre Fabrizio Migliorino
, del mestre Jorge Rubio, de la soprano
Isabel Rey i de la mezzosoprano Teresa Berganza.
Es trasllada a Barcelona el 2006 i finalitza els seus
estudis de Grau Professional al Conservatori Professional de Música de
Badalona, en l'especialitat de cant líric. Actualment, continua realitzant
repertori líric-musical en el duo " Broadway on stage " que forma al
costat del pianista francès
Philippe Argenty.
Jazz - Música moderna: Amb 16 anys, és vocalista de
l'Orquestra Club Flambo, fundada per Rodolfo Santana, amb la qual va descobrir
el jazz i la música moderna. Amb aquesta orquestra, participa en festivals,
concerts, etc., però cal destacar la seva presència en les " Orquestrades
de Catalunya". A finals de 2008, entra a formar part del grup Projecte
Cumaco, com a vocalista, un grup de fusió jazz, latin i funky, amb composicions
pròpies, amb el qual dóna nombrosos concerts per diverses sales de Barcelona,
així com en d’altres ciutats espanyoles com Santiago de Compostel·la.
Col·laboracions: ' Declaracions ' (Clara Peya) i BSO
del curtmetratge " Lovers " (Carla Simon Pipo).
Ha cantat amb la Big Band de l'Escola de Música Moderna de Badalona com
a vocalista, dirigida per Carlos Veí (2008 - 2009), Gran Canària Big Band (2009
- 2013), Big Band del Conservatori del Liceu (2009 - 2013) dirigida per Sergi
Vergés, amb la qual va realitzar l'obertura del Festival de Jazz Voll - Damm de
Barcelona durant dos anys consecutius (2011 i 2012). Ha rebut Master Class de:
Eddie Gómez; Stefan Karlsson, Sofia Ribeiro, Jerry Bergonzi, Dave Holland,
Chano Domínguez, entre d'altres. Llicenciada en Cant Jazz i Música Moderna al
Conservatori Superior de Música del Liceu.
Seguim amb la mateixa òpera i el súper conegut tema de les nits d’estiu
amb un magnífic arranjament....tema que haurem escoltat milers de vegades per
infinitat d’artistes, deu ser un dels temes més interpretats del món del jazz i
derivats...som-hi doncs amb....
2.- Summertime (Gershwin
Bross) 5m51s
Tema iniciat per contrabaix amb el motiu principal de l’arranjament,
melòdic i rítmic..després la melodia i sempre al darrere la secció rítmica per
ja ràpidament intervenir aquest jove pianista que de moment li hem perdut la
pista, però que apunta unes molt bones maneres l’Adrián...l’Alba s’hi posa
després amb un altra ben construït solo en scat, la manera que tenen els
cantants d’improvisar...i ella ho fa força bé, amb gust i jugant en el registre
agut aportant així el seu granet de sorra...després de nou la melodia
convenientment modificada per l’arranjament però perfectament adequada, i així
acaben el tema.
Els músics que l’acompanyen en aquest projecte són tots també uns grans
professionals i que han acabat els seus estudis superiors al Conservatori del
Liceu. Dir-vos però que el bateria d’aquesta sessió de gravació va ser el Roger
Gutiérrez, també llicenciat en grau superior pel Conservatori del Liceu.
Els músics del projecte són doncs la Laia Fortià, bateria ja d’una molt
bona trajectòria amb projecte propi, el trio anomenat WOM amb la Gemma Abrié i
Clara Luna i molts altres que per motius obvis no us puc comentar..fins i tot
ha col·laborat amb el darrer disc de Raimon enregistrant les bateries.
El baixista Brady Linch, toca amb grups d’Oregon i Califòrnia fins que
el 1995 s’instal·la a Europa, primer a França i després a Catalunya. Col·labora
fins i tot en una producció teatral dirigida pel Calixto Bieito. El vam tenir
en un anterior programa amb el grup de Jairo Ortega Quartet en el seu disc
“Estimat Frederic”.
El pianista lleonès Adrián Fernández, format a Lleó on fa fer magisteri
musical, va abandonar l’escola per traslladar-se a Barcelona on va entrar al
Conservatori del Liceu estudiant amb l’Iñaki Sandoval i Albert Bover, havent
acabat els seus estudis de grau superior en aquesta entitat bicentenària.
I acabem aquest tastet del treball de l’Alba amb el tema Sinnerman, home
pecador, un tema del folkclore americà, de la música tradicional, un tema que
la Nina Simone va interpretar a un tempo viu des de l’inici, però vegem com
s’ho munta l’Alba....
3.- Sinnerman (anònima) 5m12s 19m24m
Doncs ja ho hem escoltat, primer tranquil·lament per després seguir el
tema a tempo viu, així com ho va fer la seva heroïna Nina Simone, per això
aquest disc es diu About Nina...després, relax amb el solo del Brady, curtet
però intens, per deixar pas al scat de l’Alba, anant augmentant-ne la
vitalitat, el ritme, i els aguts, ben controlats d’aquesta jove cantant....el
bateria en el projecte és la Laia Fortià, tot no haver enregistrat aquest disc,
que recordem-ho ho va fer el Roger Gutiérrez..
Deixem doncs aquest preciós treball de l’Alba Serrano i el seu quartet i
seguim ara amb el primer projecte del trio ThreeJay..
Ja sabeu que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra
entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà
tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el
catàleg d’aquesta editorial del Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové i de la
qual ara mateix us presento aquest projecte del trio ThreeJay...
Vegem què ens diuen els mateixos de Quadrant Produccions....
“Threejay "és el trio
que formen tres joves músics de l'escena jazzística
catalana. El seu primer disc, que porta per títol
el mateix nom que
el grup, és tota una declaració d'intencions. A través d'una proposta de música oberta, en la
qual no seria difícil reconèixer un exercici d'actualització
de la fusió jazzística, aquesta formació s'endinsa
en sonoritats contundents, de vegades líriques, sempre
atmosfèriques i amb
la llibertat com a denominador comú. "Threejay" és una de
les mostres més
rellevants del bon estat de salut de
les músiques improvisades
creades i interpretades per joves talents.”...un trio de Jazz
Contemporani....
“THREEJAY”
Editat per Quadrant Produccions Q00056J
Enregistrat i mesclat per Pere Aguilar als estudis
Nòmada 57 durant l’abril de 2014.
Produït per Quadrant Produccions
Joan Solana, piano
Josep Colls, baix elèctric
Joan Carles Marí, bateria
Amb la col·laboració de David Pastor, trompeta i Leo
Tejedor, guitarra.
Totes les composicions són del grup.
Vegem què ens diu Ivet Pintó...en una entrada al web “BCN en clau de
Jazz”.
ThreeJay Trio va actuar per primer cop aquest any al
JazzSí Club, espai que cedeix la programació dels dilluns a donar a conèixer
els joves talents. Com el d’aquest trio nascut l’any 2011 pel bateria Joan
Carles Marí i el pianista Joan Solana. Els dos estudiants de grau superior del
Taller de Músics van coincidir en una Jam al mateix local i veient la
compenetració i similituds de gustos, van formar el grup juntament amb el
baixista Josep Colls, amb els estudis acabats al Liceu.
Comencem amb la suavitat que ens caracteritza amb el tema més delicat
del disc, tema on hi col·labora el gran David Pastor a la trompeta...Dir-vos
que dos d’aquests joves músics són de l’ona Taller de Músics, d’on en David
n’és professor....estem doncs davant d’un projecte personal, de grup, però amb
l’allargassada mà del Taller de Músics, una ona mixta, on la fusió n’és
paradigma, i també mixta pel fet que un d’ells és de l’ona Conservatori Liceu.
El tema és una cançó popular anomenada així mateix..
2.- PopSong 7m52s
Tema amb una participació estel·lar que és responsable de la senzilla
melodia amb tota la suavitat que el caracteritza, quan vol, és clar...Recordeu
el mateix David, el del programa anterior i el seu Nu-Roots?...Doncs ja vegeu,
res a veure...Melodia i després un solo impressionant...Encara però Joan Solana
ha pogut expressar la seva particular delicadesa en el seu magnífic solo,
primer i després en un petit clímax amb acords de molta intensitat
emocional....després de nou David i la melodia...amb un recolzament important
de baix elèctric i bateria...Una formació que ha actuat al Festival de Jazz
d’Eivissa el 2013 i 2014 i també ho ha fet al Festival Connexions amb el
guitarrista Jordi Matas, vinculat al Taller de Músics.
Escoltem ara un tema, “Avi Melchor” que és un homenatge a un dels seus
referents musicals, el contrabaixista Avishai Cohen de qui van intercalar el
cover “Nu Nu”....coses aquestes que ens diu la Ivet Pintó...
3.- Avi Melchor 5m06s
Doncs ja heu pogut escoltar de quina manera les gasten aquests nois;
molt bona tècnica i millors interpretacions solistes sempre amb un molt bon
suport del bateria..i així piano i baix elèctric fan de les seves....piano
barrejant classicisme sense avisar i immiscit de manera clara en tot el projecte.
Aquest tema però, farcit de ritme i al final amb un magnífic solo del bateria..
Seguim ara amb el tema setè del disc, a bon ritme també i amb la
col·laboració del Leo a la guitarra , és el tema...
7.-
Septentrional 7m43s
Un magnífic tema amb una gran intervenció del guitarrista Leo, amb un so
apagat a l’estil del John Abbrecombie, si se’m permet....després el solo modern
del pianista Joan Solana, mostrant-nos unes molt bones maneres...vaja, aquest
noi és un tros de pianista...després el ritme s’alenteix moment en el qual el
baixista Josep ens demostra la seva vàlua i després també ho fa amb el bateria
Joan Carles, tema amb un ritme ternari.
Acabem ja amb aquest projecte amb un tema també força viu és el
9.- Watla 4m33s 33m29s
Tema iniciat amb una clara fusió de Jazz-Rock amb un so de les cordes
del piano aparentment apagades o amortides, amb un so força modern....tema com
alguns dels altres, on les interrupcions o canvis ritmis o d’intensitat sonora
hi són força presents, aconseguint així una mena d’embolcall on l’oient no es
pot quedar en cap moment tranquil, ja que no sap quina li faran....aquests
joves entremaliats...he..al final també conjunt d’acords perquè el bateria faci
la seva aportació al tema...i així acabem tema i projecte, interessant projecte
on es mostra la saludable vida del Jazz a casa nostra, avui en el vessant
creatiu on la fusió hi ha estat present...llarga vida al nostre Jazz...de
Fusió, Alternatiu, de combustible fòsil, o del què sigui....
Anem ara amb el darrer projecte del programa....Per cert, recordar-vos
que podeu anar a la botiga de Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de
tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds,
vinils....etc....tot el de Fresh Sound Records i ara per acabar una meravella
d’aquest segell en la seva secció New Talent amb el darrer projecte del
saxofonista polonès Roman Ott acompanyat del gran Kurt Rosenwinkel a la guitarra i més gent....
“IF YOU LIED HERE YOU’D BE HOME BY NOW”
Roman Ott
Editat per Fresh Sound Records (New Talent) FSNT 446
Enregistrat a Recpublica Studio Poland el 27 i 28 de
novembre de 2012
Produït per Roman Ott
Productor Executiu Jordi Pujol
Roman Ott, saxo alto
Kurt Rosenwinkel, guitarra
Manuel Schimiedel, piano
Lars Gühlcke, contrabaix
Peter Gall, bateria
Totes les composicions són del Roman Ott, excepte el tema 8
Comencem amb el segon tema del disc, un tema força impressionant...i és
el que dóna títol a l’àlbum...tema de Roman Ott...
2.- If you lived here yo’d be home by now (R. O.) 9m29s
Un tema impressionant on la participació del Kurt és importantíssima en
un gran solo que ens ha deixat...Roman és un saxofonista de gran talla amb
diversos discos editats...i amb col·laboracions importants amb projectes
diversos...un d’ells, amb coprotagonisme amb el Kurt i també editat a Fresh
Sound és el Seeing People..amb la mateixa formació excepte el pianista Florian
Höfner. Aquesta formació es deia Inner Shape, Forma interna, i és
un quartet de jazz de Berlín. El Saxofonista Roman Ott va formar
la banda el 2003, quan quatre d'ells van començar a estudiar música a la Universitat
d'Art / Jazzinstitut
de Berlín. Des de llavors, treballen junts, tocant
de manera incondicional estructures modernes que a "Seeing People" segon CD i el seu primer
sota el segell Fresh Sound
New Talent, combinen
a la perfecció amb les línies de guitarra
incisives d'un verdaderament
inspirat Kurt Rosenwinkel.
Seguim amb el tercer tema del disc...i seguim amb aquesta ona soft jazz
contemporani...
3.- Prag Song (R.
O.) 6m18s
Un tema iniciat de manera suau per la melodia del saxo alt...contrabaix
i escombretes a punt per deixar pas a Kurt a fer la seva incursió
delicada....després d’ell aquest tros de saxofonista, no massa conegut pel gran
públic i sí pels aficionats i músics seguidors...l’haurem de seguir de més a
prop...
Seguim ara amb un tema amb una melodia força assequible, amb una
estructura típica dels estàndards de Jazz, vaja és un estàndard no massa
interpretat actualment i que ho feia ja el Bing Crosby el 1935...i que aquí el
fan amb un magnífic swing, és el tema de Revel i Gordon anomenat...
8.- Love thy neighbor (R
& G) 3m29s
Ja vegeu que de les pedres en treuen or, aquests grans músics, un tema
aparentment simple, és simple si l’escolteu cantat pel Bing, i ja vegeu quina
trempera més potent li han fotut a l’assumpte...Gran solo del Roman primer i
després el del Manuel al piano..
Acabarem ara amb un tema força viu, anomenat Blues....deu ser un blues
doncs...
5.- Blues (R.
O.) 5m42s
Un tema aquest amb gran potència rítmica, vaja, que van a tota
hòstia...grans intervencions dels solistes a un tempo endimoniat, mostrant-nos
el seu saber....
Saxo alto primer i guitarra després, mare meva, com van....calma sonora
que no rítmica i ja el Manuel al piano ens deixa també clavats...llenguatge
modern i precisió pulsatòria...després saxo alto preparant el solo del bateria
tocant els 12 compassos, compàs a munt, compàs a vall....i així tornen al tema
acabant-lo...un Blues.
Doncs així hem acabat el programa d’avui, dedicat a músics de casa com
l’Alba Serrano que tot i canària també és d’aquí, amb un projecte autoeditat,
després amb el trio de les tres jotes, ThreeJay,Joan Solana, Josep Colls i Joan
Carles Marí en un disc de Quadrant Produccions i finalment amb el saxofonista
Roman Ott acompanyat del Kurt Rosenwinkel, Manuel Schmiedel, Lars Gühlcke i
Peter Gall, en un disc de Fresh Sound Records...
Res més, agrair-vos la vostra atenció i fidelitat i desitjar-vos bona
nit i bon Jazz Club de Nit en el Jaç de cadascú.
0 Comments:
Subscribe to:
Comentaris del missatge (Atom)