Programa 182: Scott Wendholt & Adam Kolker; Emilio Solla i Ernesto Aurignac, dimecres 19 de novembre
Molt bona nit a tothom, benvinguts totes i tos al programa de Jazz del
Baix Llobregat que fem els dimecres a partir de les 22h....Jazz club de Nit
aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 i per online a la nova web radiosvh.info i des
d’allà prement el botó del directe....aquí el currant qui us parla, qui
decideix la música que escoltareu, qui la manipula, qui la penja al blog del
Jazz Club de Nit...Miquel Tuset i Mallol, per servir-vos..
Abans de tot recordar-vos que aquest dissabte 22 de novembre gaudirem
d’un gran concert de Jazz amb la formació liderada pel saxofonista colombià
Oscar Neira, amb el pianista suís Gilles
Estoppey, el contrabaixista argentí Paco Weht i el bateria català Santi
Colomer...recordeu que serà dissabte a les 22h a la Sala Xica de La Vicentina..
Avui, en aquest programa 182, us presento tres novetats amb alguna
semblança musical, vosaltres mateixos ho podreu escoltar....avui amb el
darrer treball de dos grans músics, saxo tenor i trompeta en un disc editat per
Fresh Sound Records, per després presentar-vos el darrer del gran pianista
argentí Emilio Solla, establert a Nova York i que ves per on aquests dies el
tenim per casa nostra, casa seva com diu ell sovint. Emilio Solla i Xavi
Casellas els tindreu demà dijous al Mandacarú, al poble sec, carrer Magalhaes i
el dissabte al Palau amb el Gorka Benítez i David Xirgu..Després acabarem amb
la gran obra creada per l’Ernesto Aurignac amb una gran orquestra muntada per a
la ocasió amb gent com Carles Benavent, Perico Sambeat, etc....el seu “UNO”....dir-vos
però que l’ordre de l’audició no te perquè ser el mateix de la presentació...i
que la música i els músics seran els protagonistes...
però abans recordar-vos que podeu anar a la botiga de Blue Sounds al
carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del
Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc....tot el de Fresh Sound Records,
editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des
d’aquí una forta abraçada.
Bé doncs comencem amb el disc de Fresh Sound Records....
“andthem”
Scott Wendholt & Adam Kolker Qt
Editat per Fresh Sound New Talent FSNT 427
Enregistrat el 16 d’octubre de 2011 per James Farber
al Sear Sound de New York.
Produït per Adam Kolker
Productor executiu, Jordi Pujol
Scott Wendholt, trompeta
Adam Kolker, saxo tenor
Ugonna Okegwo, contrabaix
Victor Lewis, bateria
Un projecte amb composicions de Monk, Scott Wendholt, Adam Kolker,
Ugonna Okegwo, Victor Lewis i Charlie Parker.
Però qui són aquests dos joves músics?..
L’Scott Wendholt, trompetista, és un
eloqüent, apassionat i líric trompetista que
s'acosta a la música amb energia
i esperit. Es
comunica amb les audiències amb sinceritat
i senzillesa. Nascut
a mitjans dels anys seixanta i nodrit
al Mile High
City (Denver), aquest jove veterà va
anar a la Universitat d'Indiana
i posteriorment es
va traslladar a Cincinnati, Ohio.
Ha gravat i/o treballat
extensament amb artistes
com Kenny Garrett, Cyrus Chestnut, Christian
McBride, Don Braden
i Bruce Barth.
Durant els últims sis anys, Scott ha trobat una mena de llar estable amb el quintet de
Vincent Herring. Aquesta banda
aclamada ha gravat
tres àlbums, incloent Folklore-Live At
The Village Vanguard.
L’Scott ha realitzat gires pels Estats Units, Europa,
Amèrica del Sud, Àfrica
i Japó amb aquestes
bandes, així com em d’altres i ha
enregistrat més de noranta CD. La seva llista de
crèdits inclouen: La Carnegie
Hall Big Band
(dirigida per Jon Faddis), la Big Band
de Maria Schneider, la Bob Mintzer Big Band
i la Buddy
Rich Big Band.
Actualment té l'honor de ser inclòs en la Vanguard Jazz Orchestra (abans
Thad Jones /
Mel Lewis) on és
un solista.
Anem ja amb el primer tema de la nit i que coincideix amb el primer del
compacte.....el tema de Monk....
1.- Green Chimneys (T.
Monk) 3m59s
Un magnífic tema de Monk del disc del 1968 Underground amb Charlie
Rouse, Larry Gales i Ben Riley..i el títol és el nom de l’escola on anava la
seva filla Bàrbara, Boo Boo. També hi havia el Jon Hendricks veu i lletra en el
In Walked Bud..tema interpretat magistralment per aquesta formació liderada per
l’Scott i l’Adam, i recordem una formació sense piano...compartint el solo tots
dos, enriquint-se l’un de l’altre..per deixar pas al magnífic Ugonna al
contrabaix..per després tornar al motiu principal del tema i acabar-lo suaument....bon
inici de programa amb un tema de Monk...
Seguim ara amb un tema de l’Scott, el ritme del qual ens apropa
càlidament a les músiques que vindran després, i ho fem amb un tema a ritme de
Calypso anomenat....
2.- Calypso (S.
Wendholt) 6m59s
Iniciat per l’Scott però amb col·laboració de l’Adam...sempre compartint
els solos fent que tot estigui força més ple, musicalment parlant...grans
intèrprets tots dos i una bona secció rítmica al darrera..L’Adam, amb el seu
tenor ens pot recordar, si volem, al mestre Rollins, mestre dels calypsos en
l’època daurada compartida amb el desaparegut Horace Silver..tema llarg de prop
de 7 minuts on hem pogut comprovar lo reeixit d’aquesta proposta...després hi
tornen tots junts mentre el Víctor Lewis a la bateria fa de les seves, i
després, suaument acaben el tema delicadament...sembla que els hi agrada acabar
d’aquesta manera...allò, sense molestar...
Vegem ara qui és l’Adam Kolker de manera resumida
també...
És un multi talentós intèrpret, compositor i arranjador
que va realitzar i gravar amb l'artista de Latin
Jazz, Ray Barretto entre 1994 i 2002 (amb el qual va
rebre dues nominacions als Grammy).
També apareix a la ciutat de Nova York
amb grups incloent
l'Orquestra de Village Vanguard, de Fred Hersch
"My Coma Dreams", l'Orquestra de Maria Schneider,
Bruce Barth, Judi
Silvano, Lucía Pulido,
i els seus propis grups amb John Abercrombie i
Billy Hart. Ha
gravat amb Bruce Barth,
John Hébert, Marty
Ehrlich, Ths Story, Allan Chase, Bobby
Previte, Gunther Schuller,
Bruce Saunders, Frank
Carlberg, entre d'altres.
Altres CDs inclouen
"Sultanic Verses" (Satchmo
Jazz Records) amb
Bruce Barth, Billy Hart, Ray Barretto
i John Hebert.
"Meditacions" (Satchmo
Jazz Records) coliderat
amb el bateria català
Xavi Maureta, i que va rebre el premi al "Millor CD de Jazz Modern" de la Societat de jazz català el 2002,
Seguim ara amb un tema de l’Adam Kolker...
4.- In or out (A.
Kolker) 2m47s
Un tema iniciat a base de la secció rítmica i un walking del contrabaix
perfecte i profund, i amb aquest magnífic swing entren els dos vents amb una
melodia simple però força enganxosa...l’Adam és el primer en iniciar els solos
amb algun motiu bluesero per després fer-ho l’Scott...i compartint el motiu un
i fent el solo l’altre van fent mentre el Víctor s’esplaia i així acaben
també...
I ara per acabar aquesta petita mostra del bon fer d’aquests dos músics
fem-ho amb un tema de Parker, el conegut..
8.- Ah-Leu-Cha (C.
Parker) 5m14s 19m
Un tema de Parker del 1948 basat amb el Honeysuckle Rose amb el pont fet
amb els acords del I Got Rhythm que ells
han iniciat plegats deixant ja uns espais de compassos per bateria i
contrabaix, ja en els inicis del tema...cosa gens normal per després iniciar
amb un magnífic swing els solos primer l’Scott amb un so de l’ona Joe Henderson
i ja seguidament el magnífic solo de l’Adam i compartint com sempre les seves
intervencions i sempre el swing de la secció rítmica..un gran solo de l’Ugonna
i després tots dos hi tornen per acabar el tema...per acabar amb aquest projecte
de Fresh Sound que us recomano de totes, totes....anant a la botiga del carrer
Benet Mateu 26 i adquirint-lo..que on és?...doncs al barri de Sarrià...fàcil
d’arribar-hi..
Us recordo que hi ha d’altres programes com el Saxofon, el Camps de
Cotó, el Jazz para Nictalopes, el Calaix de Jazztre, les Històries del Jazz,
per parlar dels programes carregats de voluntariat, com també és aquest, i que
també hi ha programes diguem-ne més institucionals, aquells que pots escoltar a
les emissores estatals i/o autonòmiques i els de països com el nostre com és
l’IcatJazz, els que fa el mestre de tots, Juan Claudio Cifuentes, “Cifu” per
els amics, Jazz porque sí i A todo Jazz, etc... Bé, com sempre dic la oferta és
força àmplia i n’hi ha per triar i remenar...
Seguim ara amb el següent projecte i darrer del gran pianista i
compositor Emilio Solla...
“SECOND HALF”
Emilio Solla y la Inestable de Brooklyn
Enregistrat per Joe Marciano al Systems Two,
Brooklyn, NY el juny de 2013.
Editat per Ben Rubin a House of Cha Cha, entre gener
i març de 2014.
Productors executius Denny Abrams & Emilio Solla
John Ellis, saxo tenor, flauta i clarinet baix
Tim Armacost, saxo tenor i soprano, flauta alta
Alex Norris, trompeta i fiscorn
Ryan Keberle, trombó
Meg Okura, violí
Víctor Prieto, acordió
Emilio Solla, piano
Jorge Roeder, contrabaix
Eric Doob, bateria
I com a convidats
Pablo Aslan, contrabaix en el tema 7
JP Jofre, bandonió en el tema 3
Marcelo Woloski, bombo legüero en els 2 i 6
Tota la música composta per Emilio Solla excepte el tema American
Patrol.
El projecte que ens presenta ara, inclou una petita big band amb músics
potentíssims, un treball on el referent de Piazzola es veu palès en el tema
dedicat a ell, la Suite Piazzollana. En tot el projecte notareu la presència d’instruments
imprescindibles com l’acordió, el bandoneó, el violí i el bombo legüero per fer
les músiques que més l’hi són pròpies. Una petita obra mestre, delicada a
vegades i amb potència d’altres, on els músics gaudeixen interpretant aquestes
magnífiques composicions..de fet en un disc com aquest amb dos temes que duren
més de 10 minuts la cosa seria fàcil, posar-los tots dos i ja tindria més de 20
minuts de música....de fet aquesta va ser la primera intenció però llavors vaig
veure que perdríeu la possibilitat d’escoltar els altres temes més curts però
molt intensos i on es veu la gran capacitat de l’Emilio en la composició. No
vol dir això que no la tingui en els altres dos temes llargs, és evident que
no...però així us picarà la curiositat i els voldreu escoltar i comprar entrant
a la web de emiliosolla.com....al final però no m’he pogut resistir i acabarem
amb la Suite dedicada a Piazzola...he.
Comencem amb la música de l’Emilio amb el tema...
5.- Esencia (E.
S.) 6m00s
Doncs ja vegeu que l’essència no ha canviat perquè la música és
igualment potent i meravellosa...les melodies i harmonies sí que ho han fet ja
que les arrels són altres i càlides...Un tema amb una certa majestuositat
iniciat per tota la banda per deixar pas a la senzillesa del trio bàsic amb el
solo de l’Emilio al piano. Encara recordo tenir-lo a un metre en una WTF que va
fer l’any passat al Jamboree i com sempre que ve, fa sortir als seus amics, la
Laura Hansen a la veu i a un bandoneonista magnífic....Després d’ell hi torna
la majestuositat amb un violí força evident...després però hi ha un canvi força
interessant on apareix el magnífic so de l’acordió sonant entre ritmes
entretallats i acabant amb un clímax brutal.
Emilio Solla, pianista nascut a l'Argentina i resident a NY va obtenir la seva llicenciatura
en piano clàssic al Conservatori Nacional de Música de Buenos Aires i la seva Mestratge
en Composició de Jazz a l'Escola de Copland Aaron
of Music de Nova
York. Va continuar estudiant composició, arranjament,
contrapunt, improvisació i realització a Buenos
Aires, Barcelona i Nova York.
El 1983 va començar a compondre i tocar la seva pròpia música, una fusió de tango argentí modern i popular amb el jazz i altres estils de música contemporània. La seva primera banda, Obertura, va ser elogiada per Astor Piazzolla com una amb els nous sons més interessants de l'escena de Buenos Aires del 1986. Avui en dia, amb sis discos com a líder de banda per al prestigiós segell Fresh Sound Records i concerts i crítiques tan favorables al seu voltant per Europa, Japó i els EUA, és considerat una de les veus més destacades i personals en aquest corrent musical (generalment anomenat "tango-jazz").
El 1983 va començar a compondre i tocar la seva pròpia música, una fusió de tango argentí modern i popular amb el jazz i altres estils de música contemporània. La seva primera banda, Obertura, va ser elogiada per Astor Piazzolla com una amb els nous sons més interessants de l'escena de Buenos Aires del 1986. Avui en dia, amb sis discos com a líder de banda per al prestigiós segell Fresh Sound Records i concerts i crítiques tan favorables al seu voltant per Europa, Japó i els EUA, és considerat una de les veus més destacades i personals en aquest corrent musical (generalment anomenat "tango-jazz").
Seguim amb un altra magnífic tema de l’Emilio....
2.- Chakafrik (E.
S.) 6m37s
Un tema iniciat amb la melodia i tota la banda per deixar ja entreveure
el magnífic so del clarinet baix i entrar ja amb un ritme típic de l’argentina
mentre el trombó del Ryan inicia un petit solo amb un gran so...i al darrera
una secció rítmica impressionant...després violí i acordió compartint moments
musicals, mentre la mà esquerra de l’Emilio a la vegada que el contrabaix ens
situen al lloc adequat..moments de calma que donen entrada a piano i banda.,
amb un gran solo al saxo tenor del John, m’imagino...etc...un gran tema..
Solla es va traslladar a Barcelona el 1996, i Nova York el 2006, sempre en la recerca de creixement personal i artístic. Atès que a Nova York, ha compost i ha fet arranjaments per Paquito D'Rivera, Arturo O'Farrill, Edmar Castañeda i Pablo Aslan, entre molts altres, a més de realitzar concerts amb el seu quintet Bien Sur! en alguns dels principals llocs de la ciutat, com Jazz Standard, Blue Note i Dizzie’s amb Chris Cheek, Victor Prieto, Jorge Roeder i Ziv Ravitz. Ex membres d'aquesta banda inclouen Donny Mc Caslin i Jeff Ballard. Aquest quintet ha llançat el seu primer CD, Bien Sur! (Fresh Sound, 2010), amb el convidat especial Billy Hart i excel·lents crítiques, EMILIO SOLLA & THE TANGO CONSPIRACY disc que vàrem posar en el Programa 87..i el Emilio Solla i afines, en el Programa 62, amb músics com Gorka Benítez i d’altres.
I ara acabem amb la magnífica suite dedicada a Piazzola de la qual no en faré cap comentari...dels habituals vull dir....aquí teniu una de les dues obres mestres del disc, obres llargues vull dir...
4.- Suite Piazzollana (part one) (E.S.) 12m53s
Doncs com he dit, poca posa es pot dir...vaja, vull dir que per comentar
aquest tema es podrien dir tantes coses que no acabaríem mai...només reafirmar
lo gran que és aquest “monstre” el Sr. Emilio Solla, com a compositor, pianista
i evidentment com a persona...entranyable, amb el poc tracte que li he
tingut....
Deixem doncs aquest magnífic projecte i recordar-vos que el podeu
adquirir entrant al web de l’Emilio Solla punt com....
Ja sabeu que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra
entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà
tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el
catàleg d’aquesta editorial del Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové.
Seguim ara amb el darrer projecte del malagueny i saxo alto Ernesto
Aurignac i la seva orquestra....
“UNO”
Ernesto Aurignac Orchestra
Editat per Moskito Rekords MR – 009
Enregistrat a la Nova Jazz Cava i a Tasso Laboratori
de so per Ferran Conangla i Enric Giné.
Producció artística, Ernesto Aurignac, Ferran
Conangla i Enric Giné.
Productors executius Gorka Reino i Carlos “Tato”
García
Ernesto Aurignac,saxo alto, director i compositor
Perico Sambeat, saxo alto a “Pericles” i saxo soprano
Fernando Bronx, flauta i piccolo
Mari Pepa Contreras, oboe i corn anglès
Enrique Oliver, saxo tenor
Pau Domènech, clarinet baix
Julián Sanchez, trompeta i fiscorn
Toni Belenguer, trombó
Lorena Fernández, Javier Cámara i Patricio Medina,
corn francès
Jaume Llombart, guitarra
Tiziana Tagliani, Arpa
Martín Meléndez, chelo
Dee Jay Foster, contrabaix
Ramon Prats, bateria
Carlos Cortés, percussions
Artistes convidats
Carme Canela, veu a “Sophia”
Jorge Pardo, flauta a “Samadhi”
Gerardo Núñez, guitarra flamenca a “Samadhi”
Carles Benavent, baix elèctric a “Samadhi”
Blas Córdoba, cante a “Samadhi”
Jorge “el Pirata”, Carlos “el Killo” i José Córdoba
“Moskito”, palmes i cors a “Samadhi”
Víctor Baxter, platerets a “Nefesh Lee” i “Sephirot”
Totes les composicions de l’Ernesto Aurignac..
Sapigueu que l’Ernesto Aurignac és
avui dia un dels saxofonistes més destacats
del panorama del jazz a Espanya.
El projecte que avui us presento, és una obra magna, i ja heu escoltat
la gran quantitat de músics i quins
músics.... i unes precioses composicions...
Anem a escoltar la música del seu projecte, i ja em perdonarà però no
seguiré l’ordre dels temes en el disc i començarem pel tema 9..escoltem el tema
més lent, i ves per on que és un Blues, magnífic blues amb nom bíblic....
9.- Isaias 40-22 (E.
A.) 8m19s
I quin tros de blues amb magnífics solos del Pau Domènech, Jaume
Llombart i Martín Meléndez...Tema delicat i profund, ideal per endinsar-nos en
el món musical i personal de l’Ernesto....ja vegeu quin magnífic projecte com
no podria ser d’una altra manera amb tots aquests músics...I després d’aquesta
meravella anem amb els dos primers temes del disc enllaçats..penseu que ara és
la primavera, el sol s’obre pas entre les primeres boirines, cauen algunes
gotes fresques i s’obren les primeres flors, i això és el que escoltem.....
Neix a Màlaga on es llicencia de saxòfon clàssic a molt primerenca edat en el Conservatori Superior de Màlaga. A continuació s'instal·la a Barcelona on estudia jazz, harmonia moderna i improvisació de forma autodidacta. Ha actuat al llarg i ample de tota la geografia espanyola recollint sempre èxits de crítica i públic. També ha actuat a New York, Finlàndia, Polònia, Equador, França, Xile, Austràlia, Rússia, Alemanya, Portugal, Anglaterra, Canadà i Mèxic.
Seguim ara sí amb els dos primers temes enllaçats...
1.- Sephirot i 2.- Astrologic (E. A.) 7m55s
Una delícia immediata...ja a les primeres notes ens embriaga una
profunda sensació de pau...aquesta és la intenció de l’Ernesto, fer que la
música ens doni pau, amor i tots els sentiments positius que tan necessitem per
afrontar la nostra existència en un món com aquest...en el tema Astrologic
tenim al gran Perico Sambeat fent un gran solo amb el seu magnífic soprano i el
Jaume Llombart a la guitarra, distorsionada, apagada lleugerament.
Imparteix classes a Seminaris
de Jazz Nacionals i Internacionals com a professor de saxòfon, iniciació al jazz, combos i harmonia
moderna. Ha compartit
elenc de professors amb músics de la talla
de George Garzone, Seamus Blake, Dave
Kikoski, Peter Berstein,
Bob Gullotti, John
Lockwood o Steve
Grossman.
I ara seguim amb un preciós tema a ritme de bolero càlid anomenat...
4.- Jerusalem (E.
A.) 3m51s
I quina calidesa interior musicada, melodia encetada pel trombó amb
sordina per després seguir l’Enrique al tenor...poc després el tempo s’ha
desfermat, moment en el qual l’Enrique s’hi ha posat amb el seu
solo..impressionant solo..mentre la resta de companys omplint l’univers
sonor...el Jaume inicia la seva participació reconfortat per riffs dels
vents...canvi rítmic i de nou la calidesa del sud..per anar encarant el final.
Ha treballat en
multitud de formacions amb
músics de la talla de Chano Dominguez, Perico
Sambeat, Gilad Hekselman,
Eric Alexander, Albert
Bover, Javier Colina, Marc Miralta, Alain Perez,
Albert Sanz, Anders
Christensen, Alexi Tuomarila, Mike Mossman,
Massa Kamaguchi, Deejay
Foster, Andre Sumelius,
David Mengual, Ramon
Prats, Enrique Oliver, Julián Sánchez, Toni
Belenguer, Bobby Martinez,
Jaume Llombart, Jesús
Santandreu, Pau Martin,
entre d'altres, i amb figures del flamenc
com Gerardo Nuñez, Antonio Rei, el ros de
Pruna, el Piraña,
Jesus Mendez, Sandra
Carrasco, Raspall, La Tremendita, La Genara
i Israel Fernández.
Actualment resideix a Màlaga, forma part de l'elenc de
músics de l'espectacle "Flamenco
Hoy" del cineasta Carlos Saura sota la direcció musical
de Chano Dominguez, és fundador i vicepresident
de l'Associació de Jazz de Màlaga, director de l'AJM Bigband i professor
de saxòfon, harmonia i combos del Centre d'Arts
i Música Moderna 'Mestre Puyana' (CAMM).
Ja hem dit que forma part de diversos grups a part de liderar els seus
propis....En un anterior programa el vàrem escoltar formant part del projecte
del Santi Colomer, que per cert tindrem aquest dissabte al JCLV amb l’Oscar
Neira Quartet. Amb el Santi va col·laborar en el projecte final de carrera
d’aquest tocant el seu alto de manera extraordinària..Acabem ja el disc de
l’Ernesto i programa amb un tema col·lectiu com els altres però més encara, amb
solos de diversos músics entre els quals el mateix Ernesto, qui ha tingut la
saviesa i humilitat de deixar-li els solos lead de l’alto al seu mestre i amic
Perico Sambeat...aquí més que fer solos el que fan és tocar junts...
I acabem el projecte i programa amb un magnífic tema de l’Ernesto...
10.- Nefesh Lee (E.
A.) 3m51s 26m
Vaja quin tempo més bèstia Doncs ara sí que el primer en fer el solo és
l’Ernesto, curtet, per després fer-ho el Julian Sanchez a la trompeta, després
Tony Belenguer, Enrique Oliver i Ramon Prats....i acaben el tema tots plegats a
un tempo endimoniat ideal per acabar el programa...
Espero que hàgiu gaudit d’aquest programa amb aquests tres magnífics
discos i que tingueu la gana suficient per adquirir-los per acabar d’escoltar
les músiques que no heu escoltat avui....recordeu que d’aquesta manera la
música no morirà....ajudem doncs a la seva subsistència, ajudant els músics,
ajudem la música.
Abans de plegar veles recordar-vos que aquest dissabte 22 de novembre
gaudirem d’un gran concert de Jazz amb la formació liderada pel saxofonista
colombià Oscar Neira, amb el pianista suís
Gilles Estoppey, el contrabaixista argentí Paco Weht i el bateria català
Santi Colomer...recordeu que serà dissabte a les 22h a la Sala Xica de La
Vicentina..
Doncs res, això ha estat tot, ens veiem el dissabte a la Sala Xica per
tornar a gaudir d’un bon concert de Jazz...Bona nit i bon Jazz Club de Nit en
el Jaç de cadascú...
Miquel Tuset i Mallol.
0 Comments:
Subscribe to:
Comentaris del missatge (Atom)