Programa 450 - FSNT: Joachim Govin, Faïz Lamouri i Alessandro Fadini & Josiah Boornazian, dimecres 7 d'abril de 2021.
Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “esfera jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç. He dit col·lectiva i ara dic també de pirades i pirats del Jazz i ara ja en som més de seixanta entre podcasts i pàgines web totes relacionades amb el món del Jazz.
Doncs després del programa dedicat a 4 diferents Big Bands, aquesta setmana ens dedicarem a tres projectes de l’editorial amiga i mare, Fresh Sound Records i concretament els de la seva “filial” Fresh Sound New Talent. O sigui que podreu escoltar a l'Alessandro Fadini & Josiah Boornazian, "Simply Begin Again", el de Joachim Govin, "Present" i el "Inner Light" de Faïz Lamouri.
I deixeu-me que us digui que podeu entrar al web de www.freshsoundrecords.com per veure l’extens catàleg d’aquesta nostra editorial i també podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteban. Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada i gràcies pel teu suport tots aquests anys.
Doncs comencem ja amb el primer projecte i que serà el “Present” de Joachim Covin, editat per FSNT el 2020 i enregistrat en directe per Julien Bassères el 17 i 18 de novembre de 2018 a La Boutique du Val, Meudon, France. Un disc que el mateix líder va produir i que Jordi Pujol va fer possible. I aquí hi tenim a Joachim Govin, contrabaix; Ben Van Gelder, saxo alto; Tony Tixier, Enzo Carniel, piano; Gautier Garrigue, bateria i Ellinoa, veu. Aquest és un projecte amb 10 temes on n’hi ha quatre així com molt delicats de tempo, un parell de tempo mèdium, dos més una mica més vius, i dos més d’aquells més vitals. Les composicions les comparteixen entre ells i alguns màsters del Jazz, com després ja us comentaré. També és divers perquè alguns temes on intervé la cantant tenen un tarannà més pop que jazzy. Tot i això la seva bonica veu els fa molt agradables. Canta en quatre temes havent-n’hi també de preciosos estàndards com és el que ara escoltareu, la balada de Duke Ellington anomenada....
1.6.- Prelude to a kiss (D. Ellington) 5m49s
Doncs quina preciositat de tema que ens han fet els nostres herois, primer ella, Ellinoa amb la seva dolça veu i després el Ben Van Gelder al saxo alto, fent un solo molt bonic i acabant el tema ell mateix. De fet, el tema se l’han repartit entre ells dos, ella amb la melodia i ell amb la improvisació. El tempo és quasi el mateix que va emprar Duke Ellington i Johnny Hodges ell fent la melodia amb el seu alto. Un tema del 1938, molt modern per la època, allunyat del concepte més “fàcil” dels temes encabits en el Tin Pan Alley i segons el gran teòric Gunter Schuller una de les més boniques balades de Duke. I considerant la dificultat del tema, dons déu n’hi do de quina magnífica manera s’hi ha passejat en Van Gelder, mostrant-nos el seu saber, el d’aquest jove saxo alto que vam veure a la Nova Jazz Cava encabit en el quintet del Lluc Casares. Preciós tema per començar el projecte de Joachim Govin i programa d’avui.
I una altra balada és la del tema “Elements” iniciada amb una “intro” a piano, en un tema del líder Govin. Una altra balada és la del trombonista J.J. Johnson anomenada “Lament”, iniciada pel jove saxo alto ja amb la melodia i primer solo. I ella, Ellinoa es va atrevir a cantar un tema de Björk anomenat “Unisson”, amb una “intro” d’ella sola a la veu en un tema de més de 10 minuts que tindrà diversitat a dojo.
I com sempre dir-vos que al blog us posaré l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/joachim-govin-albums/52220-present.html
Recordeu que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial de Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta abraçada.
I seguim ara amb el segon projecte de la nit i recordeu que estem escoltant tres discos de FSNT, i aquest serà el de Faïz Lamouri anomenat “Inner Light”. Disc editat el 2020 i enregistrat també al país veí pe Arthur Goutet el 6 de març de 2019 a l’Studio Sextan, Paris, França, mesclat per ell mateix i masteritzat per Dave Darlington al Bass Hit Studio, NY, USA. I aquí hi tenim a Faïz Lamouri, saxo tenor; Jeremy Hinnekens, piano, Fender Rhodes; Gabriel Midon, contrabaix; Thomas Delor, bateria. Aquest és també un projecte amb 10 temes, i divers de tempos amb dues baladetes molt maques, un parell més a tempo mèdium, tres més una mica més vius de tempo i tres més força vitals. S’ha de dir que tots els temes són del líder Faïz Lamouri.
I com sempre dir-vos que al blog us posaré l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/faiz-lamouri-albums/48823-inner-light.html
Escoltem-los doncs amb alguna de les balades per veure com les tracten ells, i serà el tema anomenat.
2.5.- Memories (F. Lamouri) 7m35s
I hem seguit així de dolços amb aquesta altra balada, ara del líder del projecte, el jove Faïz Lamouri, amb una melodia preciosa a saxo tenor molt delicat de sonoritat. I de quina manera l’han acompanyat piano, contrabaix i bateria, aquest darrer acaronant amb les masses les seves timbales i plats. Midon al contrabaix ha fet la seva primera exposició solista amb la mateixa dolçor, la que el tema convida a desenvolupar. I així mateix l’ha fet el saxo tenor Lamouri en el seu solo. Una balada d’aquelles que et posen la “gallina de pèl”. Molt maca la seva interpretació, en un solo que és una altra melodia, de tan bonic que l’ha fet. I que delicats hem començat, cosa que canviarà aviat.
I una altra de les balades d’aquest projecte és l’anomenada “Afternoon”, iniciada per ell mateix al saxo tenor i seguint la mateixa tònica i tasca dels acompanyants. I més viu i bonic és el tema “Search” iniciat pel saxo tenor i melodia, per posteriors canvis melòdics i rítmics, reconvertint-se el tema en quelcom més.
Seguim però dir vos què si entreu al web de Temps Record: https://tempsrecord.cat hi trobareu tot el seu extens i divers catàleg. Aquesta és també una editorial de casa nostra amb un ampli ventall d’estils des de Bandes Sonores, a Blues, Boleros i evidentment Jazz, passant pel Flamenc i la Fusió.
I com sempre dir-vos que al blog us posaré l’enllaç a la pàgina web del disc:
I un dels slow i proper al concepte de balada és el...
3.12.- Love (J. Boornazian) 4m30s
I ja haureu notat que aquesta peça que hem escoltat s’allunya una mica del concepte “balada”, tot i ser-ho pel tempo. Els efectes emprats pel saxo alto i compositor Boornazian són preciosos i preciosistes, i el tema també és molt maco. I quin canvi més potent, el del pont, sembla, amb un increment de la intensitat i emotivitat que ens ha sorprès de ben segur, com ho han fet les seves melodies. I més encara el solo del saxo alto passar per sedassos electrònics d’efectes a base de pedals i demés. La modernitat la tindrem en aquesta utilització dels estris electrònics i no només, car també hi és en les composicions, i en els seus caps i cors, com podrem constatar més endavant.
I un altre tema amb aquest tarannà és “Omertà”, del mateix compositor, tema iniciat dolçament per acords de piano, solts, per després afegir-s’hi ell amb el saxo també amb el so modificat, coses aquestes que no desmereixen les seves composicions i més aviat són el senyal d’identitat. I ja més marcat rítmicament és el tema “Mr. Impossible” del pianista i colider Fadini, un tema a un ritme ternari que resulta força entretingut, també pels efectes aquosos emprats pel seu company a l’alto. El compositor iniciarà la primera improvisació en un tema sorprenent. I un tema del baterista Markham és el “Placid”, on el saxo alto juga amb la sonoritat del seu instrument, a vegades acústic “tal qual”, i a vegades passat per sedassos electrònics diversos, aconseguint uns sons estratosfèrics i també a tempo mèdium i ritme entretallat.
I dir-vos que al blog us posaré l’enllaç a la pàgina web del music:
I darrerament amb Youkali Music i concretament amb el seu director Thomas Schindowski estem en contacte i així és que em fan arribar, com ja han fet, alguns dels seus projectes del seu extens catàleg, o sigui que agrair-li al Thomas la seva col·laboració. Podeu entrar al seu web http://youkalimusic.com i veure’n tot el seu catàleg.
I anem repassant més temes d’aquests projectes tot i recuperant el de Joachim Govin i recordeu que hi tenim a Joachim Govin, contrabaix; Ben Van Gelder, saxo alt; Tony Tixier, Enzo Carniel, piano i Gautier Garrigue, bateria ara ja sense la veu d’Ellinoa i ara els escoltarem en el tema del jove saxo alto Ben Van Gelder que no fa massa vam veure a la Nova Jazz Cava de Terrassa, tema anomenat...
4.10.- Cycles (Ben Van Gelder) 7m21s
Doncs i quina composició més bonica ens ha fet el jove saxofonista, bonica de melodia però també amb una harmonia i canvis preciosos, alhora que el ritme i tempo emprats. La melodia és preciosa, sobretot quan ell l’ha inicia amb el seu alto. També sorprèn que sigui tan curta, car el pianista Tony Tixier ens ha fet ben aviat la seva primera improvisació, ben marcada per la secció rítmica, més el baterista Gautier Garrigue però també amb la pulsió del contrabaix del líder Joachim Govin. I què maco ha estat el solo del jove saxo alto, amb un so preciós i unes línies melòdiques molt boniques, i és que els canvis harmònics del tema són així de macos. Preciós tema de Ben Van Gelder.
I un tema delicat a tempo mèdium és el compost pel pianista Tixier anomenat “Denial of Love”, amb la veu de Ellinoa en un tema amb aires com els del primer “Return to Forever” de Corea i Flora Purim.
També tenim una bona col·laboració amb l’editorial basca Errabal Jazz de la qual en posem les novetats, quan ens les envien, i així és que els hi agraïm el seu suport, o sigui que al blog us posaré l’enllaç a la seva pàgina web http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
I seguim escoltant-los, i ara amb el projecte “Inner Light” de Faïz Lamouri tot i recordant als músics i que són: Faïz Lamouri, saxo tenor; Jeremy Hinnekens, piano, Fender Rhodes; Gabriel Midon, contrabaix; Thomas Delor, bateria, però abans dir-vos que al blog us posaré l’enllaç a la pàgina web del music: https://www.faizlamouri.com, i us proposo doncs que els escoltem amb el tema...
5.8.- Delight (F. Lamouri) 6m17s
I déu n’hi do quin tema de Lamouri, modern de concepció i també d’interpretació. Iniciat pel contrabaixista amb el motiu principal, melòdic i rítmic, per ben aviat el líder amb el saxo i posteriorment la resta de companys de la base rítmica, amb forta presència del baterista Delor. El primer solo del líder ha estat magnífic, amb profusió de tècnica, sonoritat moderna, arpegis, i molta rítmica en el seu solo. I és que el tema és així de marxós, amb aquesta intenció d’apropar-nos a la fusió per ritmes i a la contemporaneïtat del jazz més actual pel seu solo. Treballa molt en el registre agut del seu tenor d’on n’obté els sons adequats pel tema. El pianista Hinnekens igualment ha fet un solo magnífic, percusiu, per com n’és el tema, amb una bona mostra de control sobre les dues mans, amb una esquerra pel canal homònim i la dreta pel canal dret, coses que es noten clarament. O sigui que els micros estaven així de den posats sobre l’harpa del piano. Magnífic ell també aportant la seva personal visió del tema, i amb el suport de la base rítmica de baterista i contrabaix. Gran tema de Lamouri, i gran projecte, ja ho podeu escoltar. I abans d’acabar de cop, hem gaudit amb l’energia solista del baterista Delor.
Un descobriment el d’aquest saxofonista nascut a Rabat, Marroc. Arribà a Paris el 2004, i el 2008 va aconseguir una beca i va marxar als EEUU a la New School for Jazz and Contemporary Music de New York graduant-se el 2011 amb tots els honors. Va estar-se allà tocant a tot arreu com per exemple el Smalls Jazz Club. Per cert, en aquest club, i en aquests dies de pandèmia, s’hi fan concerts per “streaming” a diari i amb grans i joves músics del Jazz de NY.
I un tema anomenat “Trip” consta de dues parts, la primera “Intro” a saxo tenor solo, mostrant-nos la melodia del tema que apareixerà posteriorment amb la resta dels companys del quartet. Un molt bon tema que s’afegeix als altres de magnífics compostos per aquest jove music marroquí establert de nou a Paris després de la seva estada a NY.
I ja podeu anar cada dia a la Cocteleria Campari Milano on s’hi fan concerts de jazz i demés meravelles, a diari. Serà qüestió de mirar-ne la programació. I també al Sinestesia que hi ha prop de la plaça del Centre a Sants, on s’hi tornen a fer concerts, i igualment, mireu-ne la programació.
I ara fent una passa endavant per modernitat de projecte, el dels dos coliders l’Alessandro Fadini i Josiah Boornazian i amb Alessandro Fadini, piano; Josiah Boornazian, allto sax, overdubs; Jakob Dreyer, contrabaix; Luke Markham, bateria. Escoltem-los ara amb un convidat a la trompeta i tema també del saxofonista...
6.8.- Foragers (J. Boornazian) 6m43s
I quin tema ens ha fet el saxo alto Boornazian ara sí, encabit dintre de la modernitat post bop però no per sonoritats passades per sedassos electrònics diversos, amb el so “natural” i fresc del seu magnífic alto. Hem gaudit també amb la trompeta de Brandon Sherman, en un tema on la pulsió rítmica del piano sembla ser la “mare dels ous” i així ha estat com l’han començat, amb aquest motiu rítmic principal. La melodia del saxo alto ha aparegut ben aviat, i també els canvis rítmics encabits en el que seria el pont. Quin so més bonic el d’aquest alto i també gran composició d’ell mateix. La seva intervenció solista ha estat també remarcable, amb una gran tècnica i un gust exquisit i afinació perfecte fins i tot en el registre agut del seu instrument. El solo del trompetista també ha estat molt bonic, mostrant-nos la seva dolçor i melòdica intervenció. I què ben trenat ha estat el pont, aquell moment on canvien coses, en aquest cas, harmòniques i rítmiques. El solo del colider i pianista Alessandro Fadini ha estat també brutal, molt ben acompanyat per la base de dos, contrabaix i bateria, o sigui Jakob Dreyer i Luke Markham ells dos magnífics durant tot el tema.
I un altre tema bonic és el “Theme for the lonesome Wanderer”, amb una melodia feta a duet de saxo alto i trompeta, en un tema que tindrà diversitat de canvis posteriorment.
Si voleu escoltar jazz-rock i demés meravelles ja sabeu que podeu entrar al web de www.moonjunrecords.com i veure el catàleg extens d’aquesta editorial dirigida pel Leonardo Pavkovic, qui m’envia des de Nova York les seves novetats i que evidentment en aquest programa posem de tant en tant. Una abraçada Leonardo i gràcies pel teu suport.
I anem escoltant-los i anar posant temes amb més incrementant de tempo, coses aquestes que només passant en aquest programa. I així doncs que recuperem el projecte anomenat “Present” amb ell mateix Joachim Govin, contrabaix; Ben Van Gelder, saxo alt; Tony Tixier, Enzo Carniel, piano i Gautier Garrigue, bateria i els escoltarem en el magnífic tema de Jerome Kern amb una “intro” magnífica a càrrec del Ben Van Gelder i arranjament força reeixit...
7.4.- All the things you are (Jerome Kern) 8m45s
I quina versió ens han fet del magnífic tema de Jerome Kern, el “All the things you are” i quina llarga i bonica “intro” ens ha fet el jove saxo alto Ben Van Gelder. I ell mateix n’ha fet la melodia a un tempo mèdium molt maco i amb posterior swing, ja sí en la seva magnífica improvisació. Un swing que no és massa evident per com el baterista i contrabaixista remenen els seus instruments acompanyant al jove saxo alto. Aquest ha aparegut en el solo del pianista, i no d’entrada sinó una mica més tard. I en aquest tema el pianista és Enzo Garniel i ja heu pogut escoltar quin tros de solo que ens ha fet, magnífic i ben aplaudit pel públic assistent, un públic que va aplaudir correctament els solos dels músics i finals dels temes, com és d’agrair. El líder Joachim Govin ha fet un magnífic solo al contrabaix, i ves per on que aquests músics que descobrim avui ens estan meravellant, els d’aquest projecte, i els dels altres dos. Quina sort que tenim de poder gaudir d’aquestes produccions que fa l’estimat Jordi Pujol.
I un altre tema interessant és el “Just Passing” compost pel líder Joachim Govin, tema de melodia curteta on ell mateix en fa la primera improvisació, en un tema marcat rítmicament pel baterista, tot i que delicadament i amb un Groove evident.
I per descomptat que podeu anar als concerts que fem al Jazz Club La Vicentina, i ara ja fins el 17 d’abril a la Sala Xica on comptarem amb en Ramón Ángel Rey , Manel Fortià, i convidats els quals ens presentaran el seu disc “Abril 10/18” i com sempre amb l’entrada gratuïta en un esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de SVdH i organitzat des del Jazz Club La Vicentina.
I quina magnífica selecció de temes que estem escoltant, cosa que no té cap mèrit, perquè el mèrit és sempre dels músics, ells i elles els artistes de tot plegat. I seguim ara amb el projecte ”Inner Light” amb Faïz Lamouri, saxo tenor; Jeremy Hinnekens, piano, Fender Rhodes; Gabriel Midon, contrabaix; Thomas Delor, bateria, i ara els escoltarem amb el tema...
8.6.- Jamaa El Fna (F. Lamouri) 5m38s
I quina “intro” a contrabaix sol ens ha fet en Gabriel Midon, llarga i reeixida introducció al vital tema de Faïz Lamouri. Un tema amb aires folklòrics del seu país en la base, curtet de melodia, per ben aviat desenvolupar-ne ell mateix la seva improvisació. I l’hem tornat a escoltar i gaudir per com de punyent ell ens situa en el registre més agut del seu tenor. I el canvi tonal en el pont també l’hem notat, per bonic tot i que curtet. El baterista Delor ha desenvolupat un magistral solo amb el recolzament dels companys i motiu recurrent, el del líder al seu tenor. I l’han acabat amb aquest final repetitiu, en un tema i motiu recurrent que ja ha aparegut en els inicis de la mà inicial del contrabaixista Midon.
I un altre bon tema és “Displaced” amb un marcatge rítmic potent per la base rítmica per ben aviat aparèixer el saxo tenor amb la melodia en un tema amb el ritme així com trencat.
Recordeu que si us agrada la lliure improvisació podeu entrar al web de www.discordianrecords.bandcamp.com i veure el catàleg d’aquesta editorial dirigida per l’amic El Pricto on hi trobareu de tot i més relacionat amb la lliure improvisació, conduccions, free jazz, o quelcom inclassificable.
I escoltem més modernitat, la dels dos coliders l’Alessandro Fadini i Josiah Boornazian i amb Alessandro Fadini, piano; Josiah Boornazian, saxo alto, overdubs; Jakob Dreyer, contrabaix i Luke Markham, bateria. Elscoltem-los en el tema del saxo alto anomenat.
9.5.- Cycling Dreams (J. Boornazian) 6m28s
I déu n’hi do quin tema també més marcat rítmicament per secció rítmica al complet de piano, contrabaix i bateria, a tempo mèdium delicat i melodia a càrrec del compositor i saxo alto. Tema que segueix l’esperit del projecte, amb afegits d’efectes al saxo alto a moments i en el seu solo. El control que en fa dels efectes està força controlat i no es “passa de rosca”, crec jo. El compositor mateix l’ha desenvolupat amb una bona proposta melòdica i sempre amb el recolzament de la base de tres. Bona tècnica i sonoritat diversa, la barrejada amb els efectes. El break entremig s’ha produït en el solo del contrabaixista Dreyer, primer quasi sol amb una molt bona pulsió, i després amb el recolzament del saxo amb un riff repetitiu. I després, de nou el tema.
I un altre tema on el saxo alto desenvolupa la seva creativitat sonora amb els efectes és el que titula el projecte “Simply Begin Again”, amb una persistència rítmica a càrrec del pianista i colider.
I acabarem el seu projecte seguint amb ells, per coses de tempo i els escoltarem ara en el tema del pianista....
10.1.- Fermi Paradox (A. Fadini) 6m32s
I ja heu escoltat que els ritmes d’aquest projecte no són super ràpids i sí solen estar ben marcats i entretallats. En aquest tema hem pogut escoltar la sonoritat del saxo alto primer acústic, però ai las, entremig del seu solo l’hi ha afegit tota la “tralla” possible passada per diversos efectes que aconsegueixen una sonoritat estratosfèrica força interessant. Tot i això, al mestre se li noten les idees ben clares, car la seva creativitat no es veu “tacada” pels efectes, així és que benvinguda la tècnica si s’empra adequadament. Esclar que en això com en tot, és cosa de gustos. A mi em sembla bé escoltar com se les empesquen per tirar endavant el Jazz a la seva manera. Ara bé, l’altra cosa seria que tot fos igual, i que ja no s’escoltés la sonoritat acústica real de l’instrument. I els canvis i breaks se succeeixen en aquest projecte i així ho hem constatat en el solo del compositor i pianista, primer marcat suaument pel ritme de la bateria i posterior marcatge més potent, amb un de brutal al final del seu solo, amb el baterista i saxo alto i riff repetitiu. Gran tema i projecte el dels dos coliders Alessandro Fadini i Josiah Boornazian.
I en aquest projecte hi ha set temes improvisats pels autors en el moment de l’enregistrament, temes curtets on ens mostren les seves virtuts i llibertat expositiva. El “Walking with the Aliens Within” de Boornazian amb els seus efectes i també d’ell però amb més contingut rítmic és el “Spinning in the Dark”.
I el tema “Paramus” parit pel contrabaixista Dreyer segueix una cadència descendent força moderna. I repetitiu és el “Reflectiv Nostalgia” a càrrec del saxo alto Boornazian. I segueix uns paràmetres similars per reiteracions rítmiques, tot i que molt delicades de tempo, el “Quiet Desperation” del pianista Fadini tot i seguir posteriorment melòdicament pel saxo alto. I inicialment tranquil és el “Brooding on a Daily”, també de Fadini, tot i que s’anirà desenvolupant amb un Groove magnífic i intervenció solista del pianista. I ja finalment, un altre tema així improvisat i curtet és el “Shadow Artist” del baterista Markham amb incursions a càrrec del saxo alto, acústiques i no només, alhora que profunditat d’acords del piano i el baterista marcant una línia permanent molt creativa.
I no us oblideu de la Nova Jazz Cava on a partir dels dijous, amb la Jam Session, s’hi fan concerts cada cap de setmana o sigui que també serà qüestió de mirar-ne la programació.
I encara un més amb el ”Inner Light” amb Faïz Lamouri, saxo tenor; Jeremy Hinnekens, piano, Fender Rhodes; Gabriel Midon, contrabaix; Thomas Delor, bateria, i el darrer tema en què els escoltarem serà...
11.10.- Euphoria (F. Lamouri) 5m25s
I quin darrer tema d’en Faïz Lamouri més ben trenat ja amb una pulsió rítmica marcada pel contrabaix de manera persistent des dels inicis i mantenint-la durant tot el tema. De fet el motiu principal l’hem escoltat també amb la mà esquerra del pianista Hinnekens ara amb el Fender Rhodes. I sempre amb el recolzament del baterista Delor, ell però a la seva bola rítmica fent quasi que una improvisació permanent. La melodia del tema l’hem escoltat a càrrec del saxo tenor i compositor, i de nou allà dalt del registre agut del seu instrument, les més de les vegades. Melodia curta basada en el motiu recurrent que ha deixat pas al solo del pianista, ara amb el piano elèctric. I quin so més bonic que té aquest piano, una sonoritat que ens acompanya des de finals del 60s del segle XX, i que vam escoltar tantes vegades, i recordeu que no fa gaire ho fèiem en els dos programes dedicats a l’estimat Chick Corea. I Hinnekens ha fet un solo magnífic, ple de gust musical i destresa tècnica. I el líder també s’hi ha posat en el seu, després però de recuperar la melodia principal, i amb quin canvi rítmic més impressionant. I ell de nou, allà a dalt del seu instrument i amb una mestria sense cap mena de dubtes, en un solo farcit de recursos, arpegis, i moltes més coses que podríem haver escoltat, car el tema acaba diluint-se, i ja ho sabeu, que en un directe s’allargaria segons músics i públic.
I ara sí que ja acabem el programa d’avui, després d’haver repassat crec que abastament aquests tres projectes, i el darrer és el projecte anomenat “Present” amb el líder mateix Joachim Govin, contrabaix; Ben Van Gelder, saxo alt; Tony Tixier, Enzo Carniel, piano i Gautier Garrigue, bateria, en el tema de Jaki Byard anomenat...
12.5.- Mrs Parker of KC (J. Byard) 8m42s
I quin altra tema amb una “intro” magnífica, ara a càrrec del jove saxo alto Ben Van Gelder. Ben aviat ens hem trobat amb el tema a tot post bop, on el Groove hi és de totes, totes, i no només perquè el Swing l’hem palpat amb el “walking” del contrabaix, tot i que la tasca magnífica del baterista no és la específica de swingar sobre el seu plat “ride” només, i sí, afegir-hi més “tralla” diversa per com manega la caixa i demés estris de la seva bateria. I la melodia de Byard del tema dedicat a la família Parker, es desenvolupa posteriorment en el solo de Van Gelder, un solo magnífic, melòdic alhora que farcit de recursos tècnics, arpegis i demés “malabarismes” d’aquest jove mestre a qui vam escoltar en directe a la Nova Jazz Cava. I després d’ell hem gaudit nosaltres amb el solo del pianista, i ara ha estat Tony Tixier, com també va gaudir el públic que va assistir a aquest concert que van fer i enregistrar a La Boutique du Val. I per descomptat que el líder va fer també el seu, en Joachim Govin al contrabaix, i com que va ser un directe, els solos els van fer tots, i el darrer el llarg i reeixit del baterista Gautier Garrigue, magnífic solo per acabar el tema, el seu projecte, i el nostre programa d’avui.
I ja hem acabat el programa d’avui que com sempre espero que us hagi agradat, i us recordo que hem escoltat tres projectes magnífics de l’editorial FSNT i que han estat els del contrabaixista Joachim Govin, “Present”, L’”Inner Light” de Faïz Lamouri i el “Simply Begin Again” de la parella Alessandro Fadini i Josiah Boornazian.
Doncs res, que us recordo que aneu a veure jazz en directe a llocs com Jazz Club La Vicentina (el 17 d’abril), La Traska Truska, Jamboree, Jazzsi, 23 Robadors, Guzzo, Casa Fígari, Falstaff, Nova Jazz Cava, Campari Milano, JazzMan, Sinestesia, Big Bang, La Farola, el Maki, etc, etc, i que mireu d’adquirir discos, els d’aquest programa i els dels músics de tots els programes de Jazz Club de Nit.
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.