Enllaç a l'àudio del programa: 

 

Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà  amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
 
I sí que la setmana passada vàreu poder escoltar jazz del segle XX, anys 60s, amb tot de projectes recuperats per Jordi Pujol Baulenas per a la seva Fresh Sound Records – Jazz Workshop, sí. Però pel programa d’avui farem un salt estilístic endinsant-nos en la modernitat més actual, la que fan músics americans ara mateix i que apareixen a Origin Records i filial OA2 Records, i ara gràcies a John Bishop. És per això que podreu escoltar la música de (No per Abrera) Jason Keiser - "Kind of Kenny", Andy Wheelock Whee 3 Trio - "In The Wheelhouse", de OA2 i el Western Jazz Collective - "Dark Journey" de Origin, tots publicats el 25 d’octubre de 2024. Gràcies John Bishop. I avui amb un micro conte de Carme de la Fuente.
 
I algunes de les músiques seran delicades i algunes no, i totes elles allunyades de concepcions clàssiques dins el que es coneix com a Jazz. Serà una bona manera de percebre què està passant als EEUU en aquests moments.


Començaré el programa amb el disc publicat per OA2, i amb unes músiques que giren al voltant del gran trompetista i compositor Kenny Wheeler, i per això el disc es diu "Kind of Kenny" de Jason Keiser. Enregistrat i mesclat per Steven Glaze als Tone Freq Studios, San Jose, CA. Enregistrat el 12 de febrer de 2024. Masteritzat per Ron Rice a Rice Mastering, Falls Church VA. Notes de folre d'Andrew Gilbert. Fotos de la banda de Tom Ehrlich i Steven Glaze. Disseny de la portada i presentació de John Bishop. Produït per Jason Keiser. Amb Jason Keiser, guitarres acústiques amb cordes d’acer i de niló. John Stowell, guitarra elèctrica i baríton fretless. Danielle Wertz, veu; Erik Jekabson, trompeta, fiscorn i Michael Zilber saxo tenor i soprano. I per tant sense contrabaix ni bateria, força sorprenent, la veritat. Tota la música és de Kenny Wheeler, excepte: (1,5,10) Jason Keiser, (9) Kenny Wheeler i Norma Winstone.
https://originarts.com/oa2/recordings/recording.php?TitleID=22236.
 
"... un sincer homenatge a Kenny Wheeler amb inspiració, compassius solos de guitarra del líder i John Stowell on la interacció intricada i intuïtiva d’ells dos  recorda les col·laboracions fonamentals entre Ralph Towner i John Abercrombie. Això han dit els de Minor 7th Acoustic Guitar Magazine.
 
I ja els escoltarem en un d’aquests delicats temes, compost pel líder i anomenat...
 
1.1.- Kind of Kenny (Jason Keiser) 4:37.
 
I què bé començar el programa amb una música tan bonica, tan agradable, cosa que ja heu pogut constatar. I sí perquè una part del programa anirà d’aquestes músiques, les que giren al voltant de Kenny Wheeler amb temes d’ell, i aquest que ha estat compost pel líder Jason Keiser. Delicadeses sonores, homenatge, respecte, ganes de dedicar-li un treball al mestre que tan ens va captivar per la seva personalitat i musicalitat tan especial. Un tema on hem pogut escoltar un duet de guitarres, de dos mestres, del líder Keiser i de Stowell, ells dos acompanyats de dos vents, la trompeta de Erik Jekabson, i el saxo tenor de Michael Zilber. Una formació totalment atípica sense piano, bé, ja s’enten, car si hi ha dues guitarres no fa cap falta un piano; però sí que és sorprenent que ho hagin fet sense contrabaix ni bateria. De fet una de les guitarres és baríton, o sigui que alguns greus ja hem tingut. Quins moments més macos amb els dos guitarristes fent com una mena de diàleg. Tema preciós per començar el programa d’avui i escoltar-los a ells.
 
Buscant interpretar la música del trompetista/compositor Kenny Wheeler amb el sentit infinit de l'aventura i els matisos necessaris per honrar la seva escriptura única, el guitarrista de Bay-Area Jason Keizer estava particularment intrigat per la inclinació de Wheeler per muntar configuracions instrumentals inusuals mentre feia els preparatius per “Kind of Kenny”. En equip amb el guitarrista únic i mestre John Stowell com a base rítmica i harmònica del conjunt, Keizer va comptar amb improvisadors lírics com el trompetista Erik Jekabson, el saxofonista Michael Zilber, i la vocalista Danielle Wertz, actuant com una veu melòdica semblant a un instrument de vent i com a cantant en el tema "For Jan" de Wheeler i Norma Winstone. “Hi ha molts joves músics que fan que els coneixedors del jazz s'asseguin, escoltin atentament i valorin els seus àlbums de debut. Aquest és el cas també del guitarrista Jason Keizer.
 
I els escoltarem el tema compost pel Kenny Wheeler on hi tindrem la càlida veu de Danielle Wertz i anomenat....
 
2.7.- Kind Folk (Kenny Wheeler) 6:59.
 
I quina altra delicadesa musical que acabem d’escoltar. Iniciada amb un diàleg del trompetista Jekabson i la guitarra del líder Keiser ells dos amb uns primers moments preciosos, fent el que seria la melodia quasi que a mode d’introducció. I ja ben aviat els meus greus amb la guitarra baríton de Stowell i ara el saxo soprano de Zilber ells també fent un diàleg i ja la veu de Danielle  ella a duet amb la guitarra del líder. I ja la primera improvisació a càrrec de  Jekabson a la trompeta, curteta però reeixida; seguida de la del líder amb la guitarra acústica, posterior la del saxo soprano i la de Stowell amb la guitarra baríton. Diàlegs permanents entre ells, sons de fons mentre d’altres estan en primera línia, tot plegat com una mena d’improvisació col·lectiva seguint però uns determinats patrons harmònics, els del tema en concret, aquest “Kind Folk” que Wheeler va incloure en el seu disc del 1997 d’ECM, “Angel Song” amb cracs com Bill Frisell, Lee Konitz i Dave Holland, ni més ni menys. Un tema que també surt a l’àlbum recopilatori “Dream Sequence” publicat per Psi el 2003. Una meravella de tema amb un final preciós per la veu de Danielle i tots plegats acabant-lo delicadament.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
A.MA Records: https://www.amaedizioni.it/
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
The Changes Music: https://thechangesmusic.com/
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 

I seguirem amb un altre tema de Kenny Wheeler anomenat...
 
3.2.- Hotel le Hot (Kenny Wheeler) 6:43.
 
I aquest magnífic tema de Wheeler va aparèixer a l’àlbum “Widow in Window”, Kenny Wheeler Quintet publicat per ECM el 1990 on hi hagué  John Abercrombie, John Taylor, Dave Holland i Peter Erskine. Un tema amb un punt més de tempo i on ens han tornat a frapar per la seva compenetració, pels seus diàlegs permanents. I sí perquè el tema ja ha començat així, amb un diàleg entre els dos guitarristes, a mode dels que feren Ralph Towner i John Abercrombie. I després un altre diàleg, els de la trompeta de Jekabson i el saxo tenor de Zilber. I ell mateix s’ha posat a improvisar i ara amb el suport de la guitarra baríton de Stowell. I quin tros de solo que ens ha fet, brutal. El líder Keiser amb la acústica l’ha seguit fent de nou una meravella subtil amb el fons de la guitarra de Stowell, preciós. Com també ha estat el solo del trompetista Jekabson ell amb el fons de les dues guitarres. Moments subtils increïbles, com els del solo de Stowell amb la guitarra elèctrica i de fons l’acústica del líder i sons d’algun dels vents. Preciós tema i ja recuperant la melodia principal a càrrec del líder i vents. Brutal tema de Kenny Wheeler.
 
I ja els acabarem d’escoltar en el tema...
 
4.4.- Kayak (Kenny Wheeler) 4:55.
 
I ves per on que aquest tema, Kenny Wheeler el va incloure en el seu àlbum del mateix títol, i publicà l’1 del 9 del 1992. I al blog us posaré el bandcamp del disc: https://kennywheeler.bandcamp.com/album/kayak on hi és ell i amb quasi una Big Band. Un tema que ha començat el saxo soprano de Zilber a mode d’Intro, per ja aparèixer la melodia a duet de trompeta i guitarra per després afegir-s’hi la resta fent també la curteta melodia. El saxo soprano de Zilber ha estat qui primer n’ha iniciat les improvisacions, i amb quin so més increïble que l’ha fet alhora que fraseig súper modern amb intervals amplis. La guitarra elèctrica de Stowell l’ha seguit i també amb una gran mestria interpretativa. Un so un tan fosc, coses que ens indiquen que probablement sigui una guitarra de caixa. El líder Keiser l’ha seguit amb la acústica amb cordes de niló, pel so que n’extreu. Increïble el líder a la guitarra, un músic totalment desconegut per nosaltres, com la resta, si n’exceptuem al bo de John Stowell. I aquest tema de 5 minuts ha passat com una exhalació de ràpid, tot i no ser gens curt, que 5 minuts donen molt de sí, com ha estat el cas. En definitiva, hem escoltat uns temes increïbles amb tot l’encant i calidesa de Kenny Wheeler i també la pròpia del líder Jason Keiser que li ha volgut fer aquest homenatge. Hem gaudit també amb la resta de companys, John Stowell, Erik Jekabson i Michael Zilber, tema ideal per ja deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats nois.
 
I després d’aquestes delicades músiques sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente. Gràcies Carme per la teva delicadesa interpretativa i curtets contes al voltant de les músiques del programa.


I jo segueixo posant-vos música, seguint amb l’altre producció, la de l’Andy Wheelock Whee 3 Trio - "In The Wheelhouse". Publicat per OA2. Enregistrat, mesclat i masteritzat per Colin Bricker a Mighty Fine Productions, Denver, CO. Enregistrat del 24 al 25 de febrer de 2024. Foto de la banda de Marlon Rissato. Disseny i maquetació de la portada per John Bishop. Produït per Andy Wheelock. Amb Andy Wheelock, bateria i percusions; Walter Gorra, piano; Gonzalo Teppa, contrabaix i com a convidat, Gilad Hekselman, guitarra. Tota la música és d'Andy Wheelock, excepte (2) de Gonzalo Teppa.
https://originarts.com/oa2/recordings/recording.php?TitleID=22235.
 
I ens diuen això des de la pàgina web:
Una rica barreja de jazz, afrollatí i musica de l'Àfrica Occidental són les inspiracions que estan al cor del baterista Andy Wheelock; composicions melòdiques, alegres i saltarines en aquest debut de gravació del seu WHEE3Trio. Mentre escoltà com s'utilitzà el timbre i les escales pentatònics del xilòfon de fusta de Ghana Gyil com a eina de composició, Wheelock va imaginar també la inventiva veu del guitarrista Gilad Hekselman com a complement perfecte pel pianista Walter Gorra, el baixista Gonzalo Teppa i per a ell mateix, Wheelock i la pròpia bateria i percussió per orquestrar l'escombrat de paisatges del tema "Finn", la dansa intricada de "Your Poor Mother," o la festa de carrer afro-pop que és "Empire", per parlar només d’aquests tres temes. Ple d'alegria, ascens i sorpreses rítmiques, el debut de WHEE3Trio segur que us entusiasmarà i inspirarà.
 
Doncs ja els escoltarem en el tema compost per Gonzalo Teppa...
 
5.2.- Well Luck Indeed (Gonzalo Teppa) 6:33.
 
I ves per on que tot i que aquest trio és de piano, contrabaix i bateria, el convidat Gilad Hekselman amb la seva guitarra n’ha estat quasi que el protagonista definitiu, si n’exceptuem el final amb el piano de Walter Gorra. De fet però, sembla que la melodia l’han fet ells dos a duet. La B del tema l’ha fet però el guitarrista ell sol. Ha estat impressionant durant tot el tema el contrabaix del compositor Gonzalo Teppa, amb un motiu que ben bé podria ser el principal. Més impressionant ha estat el solo de Hekselman a la guitarra, excels quasi que diria jo. Amb un so brillant, potent, un fraseig modern amb aires també de John Abrecrombie. I ves per on que després del guitarrista, ha estat el líder Andy Wheelock a la bateria qui ha fet el seu brutal solo. Un tema que han acabat recuperant la llarga melodia principal i amb un “vamp” al final on el pianista Gorra ha fet la seva improvisació. Un gran tema per començar-los a escoltar.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 
I els seguirem escoltant en una altra d’questes belles composicions, tema compost pel líder Andy Wheelock  i anomenat ..
 
6.8.- Finn (Andy Wheelock) 7:17.
 
I de nou un tema on la qüestió rítmica és la important, i esclar perquè aquest tema ara és del baterista i líder Andy Wheelock. I de quina manera ha començat amb ell a la bateria i el baixista amb el ritme ben marcat i així com trencat, i el tempo. Una “Intro” impressionant on també s’hi ha afegit la guitarra de Gilad. Sorprenent però ha estat el canvi quan ha aparegut la melodia a càrrec d’ell mateix, el bo de Hekselman. De nou un so molt present el del guitarrista. A primera fila, en podríem dir. Una melodia molt bonica també, la d’aquest tema de Wheelock, melodia que acaba amb un “pedal” amb un o dos acords. I què impressionant ha estat la improvisació del convidat Hekselman a la guitarra, que de nou ha estat quasi el màxim protagonista, sí, per melodia i per solo. Un llarg i inversemblant solo que ens ha mostrat de nou la seva qualitat, que ja li coneixíem, però que aquí ens l’ha tornat a constatar. I esclar que mentre ell ha estat improvisant, els dos de la base rítmica, baixista Teppa i líder Wheelock a la bateria, han estat incommensurables, brutals. I ves per on quin final, recuperant la melodia i posterior “pedal” i de nou amb el piano de Gorra fent una impro ha estat brutal, impressionant.


I encara els escoltarem en el positiu tema, alegre i demés virtuts rítmiques que té, i anomenat...
 
7.1.- Empire (Andy Wheelock) 4:50.
 
I què impressionant aquest tema que acabem d’escoltar, amb uns ritmes així com molt africans i vitals, iniciat pel líder Andy Wheelock. Aquest és un tema on la qüestió del ball, de la dansa, sembla ser la cosa més important. Realment és impressionant la marxa que té aquest tema on hem pogut escoltar improvisacions a càrrec del baixista Teppa, també del pianista Gorra i esclar que un llarguíssim solo del líder Wheelock a la bateria. Ha estat increïble el solo del líder, potent, precís, amb profusió de redobles i demés virgueries que ell ens ha fet. I sempre, sempre, la guitarra de Hekselman apareixent per tot arreu, en aquest tema també havent-lo escoltat en una seva improvisació, tot i que curteta. I quin final més sorprenent, amb els sons i efectes de la seva guitarra. Escoltem unes músiques allunyades de les típiques amb Swing per exemple del programa de la setmana passada. Aquestes són les que sonen ara mateix als EUA, les que l’amic John Bishop publica a les seves editorials, i concretament aquesta, la OA2 Records. O sigui que són les que s’estan coent allà. Brutals músiques, brutal tema de nou de Andy Wheelock.
 
I ja els acabarem d’escoltar en el darrer track del disc i tema que titula el disc..
 
8.10.- In The Wheelhouse (Andy Weelock) 8:39.
 
I què impressionant ha estat també aquest tema, on de nou la guitarra de Gilad Hekselman ha brillat abastament, per melodia i pel seu llarg i brutal solo. El tema ha acabat també amb una altra demostració del líder a la bateria amb un increïble solo, tot plegat abans d’acabar-lo definitivament havent recuperat el motiu principal i melodia, i fent-ho de cop. Els inicis però ja ens deien per on aniria tot plegat. De nou el piano, baix i bateria fent el motiu principal, rítmic i de tempo. La guitarra de Hekselman ha fet la melodia, i per sota el baix i el piano i motiu principal. Un tema amb un canvi o break rítmic en la B del tema, cosa que hem pogut constatar. I ves per on que qui primer ha improvisat ha estat el baixista Teppa el qual ens ha fet una increïble improvisació marcada per la consistència, contundència del seu discurs, de la seva pulsió rítmica alhora que amb la melodia al darrera. Gorra al piano, i en aquest tema, sí que ha brillat per la seva improvisació, tot i que sembla quedar un pèl per sota de la sonoritat dels dos de la base, la del contrabaix i sobretot de la bateria del líder. Jo l’hauria amplificat una mica més durant la gravació. Fixeu-vos com ha sonat sempre la guitarra de Gilad Hekselman, súper, amb un volum molt present. Increïble solo de nou d’aquest gran de la guitarra moderna, no tan reconegut com d’altres més mediàtics, però igualment, un crac. I sí, solo del líder, recuperació de la melodia i final brutal de cop, ideal per ja deixar-los d’escoltar, o sigui que felicitats nois Andy Wheelock, Walter Gorra, Gonzalo Teppa i  Gilad Hekselman.


I ara ja encarem el final del programa i ho farem fent un lleuger salt estilístic, el del projecte publicat per Origin Records del col·lectiu Western Jazz Collective - "Dark Journey". Enregistrat per Ian Gorman a La Luna Studios, Kalamazoo, MI, del 18 al 19 de novembre de 2021. Mesclat i masteritzat per Michael Marciano al Systems Two, Nova York. Fotografia de Nebojsa Markovic i Israel Sundseth. Fotos de la banda de Casey Spring. Disseny i maquetació de la portada per John Bishop. Produït per Andrew Rathbun. I els Western Jazz Collective són: Greg Jasperse, veu; Scott Cowan, trompeta; Andrew Rathbun, saxos soprano i tenor, clarinet baix, WX7; Matt Landon, guitarra; Matthew Fries, piano acústic i elèctric; John Hébert, contrabaix; Keith Hall, bateria i convidat especial, Kevin "Bujo" Jones, percussió. Totes les composicions són d'Andrew Rathbun (Broatchmusic, SOCAN).
https://originarts.com/recordings/recording.php?TitleID=82907.
 
“Les línies de Rathbun ballen i llisquen, totes dues, com si fossin infantils meravelles i sobretot, un art ben perfeccionat". JazzTimes.
 
La Facultat de Jazz que la Western Michigan University va reunir en silenci al llarg dels anys és una col·lecció impressionant d'artistes d'importància internacional. Havent-se reunit a Kalamazoo des de les seves bases a Nova York, Los Angeles i Boston, els col·legues d'ensenyament es van convertir en companys de banda amb la formació del Western Jazz Collective, i “Dark Journey” revela la màgia quan el temps, el lloc i l'atzar xoquen. Ofereix noves vistes sobre la música del saxofonista i compositor Andrew Rathbun, el septet de Rathbun, amb el trompetista Scott Cowan, el guitarrista Matt Landon, el pianista Matthew Fries, el baixista John Hébert i el baterista Keith Hall, juntament amb les contribucions vocals especials de Greg Jasperse, desvetllen paisatges musicals expansius, rics en matisos, dinàmiques i textura. "...Rathbun mereix ser classificat entre els millors arranjadors/compositors actuals". JAZZIZ.
 
I ja els començarem escoltant en el tema anomenat...
 
9.2.- Infinite Being (Andrew Rathbun) 9:03
 
I sí que després de l’energia demostrada en el projecte anterior, m’ha semblat que ens feia falta una mica de calma, la que hem escoltat en aquest tema, si n’exceptuem el solo final del baterista, que 10-n’hi-C lo brutal que ha estat. El tema però és melòdicament força tranquilet, tot i la intensitat prèvia al final, un final que s’ha anat diluint vers el silenci. Els inicis han estat però molts delicats, amb la melodia a duet de veu i guitarra, i després amb els vents fent-la, la molt bonica melodia, i també un tan entremaliada. De mica en mica el tema va agafant embranzida sonora per l’afegitó de la resta de companys. Un primer i molt delicat solo de trompeta, la de Scott Cowan ens ha calmat l’esperit. De nou, el motiu principal interpretat pel col·lectiu i ja una altra improvisació, a duet, de guitarra i contrabaix, què interessant. I després el “Soli” del vents, i demés que hi han participat. I improvisació de Matt Landon a la guitarra, en un programa on podríem dir que aquest instrument ha estat molt protagonista. Gran solo de Landon amb aires de modernitat, bon gust i mestria, més que evident. I un break posterior amb quasi el silenci trencat per les percussions del convidat Kevin "Bujo" Jones i després de la bateria de Keith Hall. Increïble tema per començar-los a escotar, tot i recuperant la melodia principal i final delicat diluint-se en el no res.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club, Barcelona:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz Club, Girona:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.


I seguirem escoltant-los en el magnífic tema anomenat...
 
10.7.- Echoes (Andrew Rathbun) 9:24.
 
I aquest tema, els temes d’aquest àlbum, són la mar d’elaborats. Hi ha canvis diversos, intervencions inversemblants, breaks, i demés virgueries, tot plegat ple de musicalitat. I sí, perquè tot i després d’haver escoltat la curteta melodia amb els vents, ja d’entrada hem tingut el primer break amb el baix i piano, amb un fons rítmic brutal. Després ha seguit una part de la melodia amb els vents fent-ne la part B del tema. Posteriorment hem escoltat  la llarga improvisació del líder Andrew Rathbun al saxo tenor. Un solo impressionant, farcit de mestria i modernitat. Realment ens ha impressionat per com l’ha desenvolupat. Un altre break ha donat pas al delicat solo del pianista Matthew Fries,el qual també ens ha agradat força. I com de nou apareix un crescendo sonor, musical, amb l’afegitó dels companys i també la veu de Greg Jaspere. Un altre break quasi al bell mig del silenci ha donat pas a la improvisació del trompetista Scott Cowan. Què impressionants aquests moments amb la guitarra, el baix bateria i percussions per sota fent-li de coixí rítmic al trompetista, que també ens ha enlluernat, ell també amb un llarg solo, i situant-lo bastant en el registre agut.  I recuperant el motiu principal s’han apropat al final, i de nou un tema brutal del líder Andrew Rathbun.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Llibreria Byron: Barcelona
 https://llibreriabyron.com/calendari/
Nova Jazz Cava: Terrassa
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la Vicentina: Sant Vicenç dels Horts
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres podem dir que hem acabat aquest 2024 d’una manera excel·lent gràcies a  totes les amigues i amics que han vingut als concerts, i esclar que a l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts. Que tingueu un Bon Nadal i un millor any 2025. 
 
I ja els acabarem d’escoltar en el llarg tema i primer track del disc anomenat...
 
11.1.- Making no Sense (Andrew Rathbun) 12:30.
 
Mare de 10 sr, quin tros de llarg tema que hem acabat d’escoltar, de més de 12 minuts. De nou els canvis i breaks han estat els protagonistes. Esclar que els vertaders protagonistes han estat aquesta colla de grans músics, i esclar que les composicions inversemblants del líder Andrew Rathbun. I el tema ha començat amb una mena d’Intro on el motiu principal l’han fet els vents i un fons amb el baix fent-lo també. Uns primers moments brutals amb un contrapunt impressionant. Melodia a mode “Soli” de vents, brutal també, tot formant part d’aquest entramat musical tan increïble, una entrada prou llarga que ha deixat pas al primer break del tema. Delicadeses de la guitarra de Landon, també dels vents i veu de Greg, i fons in crescendo de la resta de companys i la calidesa de la trompeta de Cowan, encara tot així com molt delicat. De mica en mica ha anat creixent tot d’intensitat sonora, i ell també pujant de registre, i afegint-s’hi els companys, arribant a  un clímax final. I de nou un break, amb veu, vents i demés companys i ja  el solo del líder al soprano, el bo de l’Andrew Rathbun, ell fent uns “vuits” compassos improvisant,  compartits amb la guitarra de Matt Landon. Què brutals aquests moments, també amb un crescendo sonor impressionant. I per sota els de la base rítmica fotent-li d’una manera brutal, piano, baix i bateria. Esclar que els solos d’ells dos han estat increïbles. I de nou, tota la colla recuperant el motiu principal amb un clímax allà a dalt de tot, arribant de nou a un altre break, increïble. El so del teclat solitari, els arpegis de la guitarra, tot plegat molt delicat, ens han situat en un altre espai musical, ara amb la veu de Greg Jasperse, i de nou el crescendo sonor agafa embranzida, pujant tot a un nivell estratosfèric arribant ja al definitiu final que ves per on ha estat força delicat. Un tema impressionant pels canvis que ha tingut, per la pròpia composició i arranjaments del líder i esclar per les interpretacions de tots ells, tema ideal per deixar-los d’escoltar i nosaltres el programa d’avui, que ha resultat llarg en la versió completa, la que trobareu al blog o a l’ivoox del programa, o sigui que felicitats nois Greg Jasperse, Scott Cowan, Andrew Rathbun, Matt Landon, Matthew Fries, John Hébert, Keith Hall i Kevin "Bujo" Jones.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |