Un altre programa dedicat a l’editorial Fresh Sound Records en la seva secció New Talent.

ALBERT CIRERA & TRES TAMBORS
“ELS ENCANTS”
Editat per Fresh Sound Records New Talent           FSNT-411
Enregistrat i mesclat per Pere Aguilar als estudis Nòmada 57 el 20 i 21 d’abril de 2011.
Produït  per Albert Cirera
Productor executiu Jordi Pujol

Albert Cirera, saxo tenor
Marco Mezquida, piano
Marko Lohikari, contrabaix
Oscar Domènech, bateria

Totes les composicions són d’Albert Cirera

1.- Ornett’s Museum            8m49s

Notes:

"En l’estrena com a líder del saxofonista Albert Cirera, composta per peces originals, se sent la tradició del jazz. Ell i la seva banda –atenció al pianista Marco Mezquida– fan servir amb habilitat el llenguatge. I molt més important, desprenen alegria. Aquest és el seu principal èxit."

-Roger Roca (El Periódico, Sept. 2012)

"Albert Cirera i tres tambors, és el nom suavitzat de “Cireren tres tambors” proposat originàriament per un dels amics del grup.

Cal dir que aquests tambors no venen, sinó que hi van, a la guerra, amb els seus instruments com armes ben preparades, amb els arguments de les seves amplies i diverses idees, solida i coherentment lligades, amb una excel•lent dinàmica i una conjunció plenament llibertària.

Un gresol amb proporcions diferents de blues, rock, jazz, free-jazz i música improvisada..., més una fina capa d’ironia. Tot plegat genera un magma de fragàncies, atmosferes i textures que recorda el assaborit, per un en el seu dia, amb les propostes de Roscoe Mitchell and the Note Factory, Tarbaby o el darrer quartet de Daniel Humair, per citar-ne tres.

2.- Tempo Di Prati                           6m27s

Presentaven “Els encants” (Fresh Sound New Talent, 2012), d’ell van desgranar peces tant interessants i potents com, “Ornette’s Museum”, “Paco el Bala” (dedicada a un empaquetador mega ràpid de croquetes ) o “Beautiful” (balada exquisida de tall clàssic).

Les quatre feres, d’esperit obert i desfermat, van comptar en les dues peces finals, “El camí més curt” (dedicada a Wayne Shorter) i “Mandinga”, amb la col·laboració d’un altre músic de calibre parell , el trompetista Julián Sánchez.

Resulta sorprenent i gratificant veure i escoltar com aquests cinc joves han arribat assimilar, pair i fer-se seu, un bon tros del discurs jazzístics més important de les darreres dècades."

-Joan Cortès (Scoop.it! Octubre, 2012)

7.- Paco el Bala                               4m31s

Originari d’Igualada, aquest saxofonista tenor eclèctic i aventurer, ens mostra una gran sensibilitat. Albert Cirera s’inicia en la música l’any 1987 a l’Escola de Música d’Igualada amb el violí, ja que el saxo arribaria més tard, cap a l’any 1993. Es trasllada a Barceloba per estudiar Jazz. Més tard aconsegueix una beca Erasmus i passa un any al Conservatori de La Haia, estudiant Jazz. Quan torna passa per l’Esmuc on es gradua. Ha actuat en diversos festivals de Jazz, així com en nombrosos Clubs de Jazz. Projecte Zero, Happy House, Spice Berberchos, són alguns dels projectes vinculats a Albert Cirera. El seu so és personal i intransferible, havent-se convertit en una peculiaritat més de la “nocherniega” de Barcelona.

Deme Gómez -Saxsoundsmagazine.com (16 Octubre, 2012)

6.- Beautiful                                      7m13s


SERGI SIRVENT OCTOPUSY CATS
“INFERÈNCIES”

Editat per Fresh Sound Records New Talent   FSNT-413
Enregistrat per Miquel Roger a l’Auditorium Anacrusi Recording Studio a Jafre, Girona, el 30 i 31 de març de 2012.
Enregistraments també al The Samurai Hotel Studio, Brooklyn, New York.
Produït per Sergi Sirvent Escué
Productor executiu Jordi Pujol.
Booking: Galbany Produccions.

Totes les composicions són de Sergi Sirvent.

Tot i haver-hi variacions en la composició de la formació en cadascun dels temes, els músics que formen part d’aquest projecte són:

Sergi Sirvent. Piano
Jordi Gaspar contrabaix
Jordi Gardeñas bateria
Jaume Llombart, guitarra
Voro García, trompeta i fiscorn
Hugo Astudillo, saxos alt i soprano
Albert Cirera, saxos tenor i soprano
Pau Doménech, clarinet baix i flauta

CD 1

Sobre aquest primer tema ques escoltarem, segon del CD1, Sergi ens diu que va ser composat amb la idea de tenir només una successió d’acords com si fos una successió de colors.

02. Interlúdic                         8m20s

Com el títol ens diu, (transcending) es tracte de transcendir el so, ficant-nos dintre de la música i ascendint a algun lloc indeterminat.

03. Trascending                   10m35s

CD 2

Sobre el següent tema, tercer del CD2, (concèntric) ens diu en Sergi que és un tema molt divertit per tocar, és maco per ell mateix. Es tracta de barrejar diferents cercles, repetits en diferents longituds, però que també es podrien relacionar amb la concentració, ja que és difícil d’escoltar.

03. Concèntric                      9m43s


"[...] Inferències és un projecte de gran banda, o de jazz de cambra, que reflecteix la inquieta personalitat musical de Sirvent, que fa nou anys ja va tenir una experiència amb el gran format al disc "9 Muses" (2003).

“Era un projecte molt interessant. Vam fer un parell o tres de concerts i es va quedar així. Només en va quedar constància al disc 9 muses. Érem molt més joves i no teníem tants recursos”, diu Sirvent. Ara reprèn l’aventura des d’una altra perspectiva. L’any 2009 va fer un disc de piano sol, "El pes de les balances", que “d’alguna manera enllaça amb l’octet”.

Inferències seria una mica el que vaig fer amb el piano sol però amb una gran formació, sobretot amb instruments de vent”, assegura el pianista. Per tirar endavant el projecte va triar músics de vent que fossin poli-instrumentistes per “poder tenir varietat en el timbre”. En aquest octet l’acompanyen Pau Doménech (clarinet i flauta), Hugo Astudillo (saxos), Albert Cirera (saxos i tenora), Voro García (trompeta), Jaume Llombart (guitarra), Jordi Gardeñas (bateria) i Jordi Gaspar (contrabaix).
Les composicions de Sirvent filtren estructures del jazz i la música contemporània, la improvisació i la pauta clàssica. Wayne Shorter i Béla Bartók són influències que viatgen en tots dos sentits. “Sempre vaig canviant i buscant, però sóc molt d’escriure la música que tinc a dins”, diu. Aquest moviment constant dóna coherència a tot el que fa."

X.C. -Diari Ara (Cultura, Nov. 17, 2012)

Sergi Sirvent, un octet al cos

"Fa un parell d’anys li preguntàvem a Manel Camp, que de pianística en sap un niu, qui creia, entre els joves pianistes catalans de jazz, que marcava la diferència, i la seva resposta va ser instantània: Sergi Sirvent. Demà, Sirvent, que assegura tanmateix que mai no s’ha sentit “pianista pianista”, sinó que s’ha acabat adonant que “l’autèntic instrument és el propi cos”, puja a l’escenari de Luz de Gas per presentar, dins el 44è Voll-Damm Festival de Jazz de Barcelona, el disc Inferències (Fresh Sound New Talent), fet amb un format poc habitual en temps de crisi: l’octet.

“Al principi era difícil que ens els assajos hi fóssim tots, però més que un problema, això ens va permetre visualitzar el que anàvem fent des d’angles prou diversos”, explica Sirvent, que situa la formació, anomenada Octopussy Cats, entre les big bands i la música de cambra.
 
Es va proposar, d’entrada, tocar amb set músics amb qui no hagués coincidit en cap projecte, i assumint la condició d’alquimista que requereix –segons diu– teixir una banda així, va acabar configurant un projecte que li ha permès posar a prova les seves inquietuds compositives. “Quan, fa un parell d’anys, vaig fer un disc a piano sol, ja tenia un octet al cap, amb la diferència que totes les veus les feia jo. Ara he donat resposta a les necessitats que tenia de sentir aquestes veus amplificades.”

Pianista de jazz arrelat, també, a la música contemporània, els reptes de Sirvent per divulgar el seu discurs als músics que l’acompanyen no han estat menors. “El més important era que entenguessin el concepte de l’obra, ja que s’articula en temes llargs que es basen en temes més petits –explica–. Són clau els canvis de dinàmiques, els matisos... els vents, per exemple, toquen tota l’estona, la qual cosa no és gaire habitual en el jazz, on després de fer un solo descanses.”

Instruït a la New School University de Nova York amb músics com Reggie Workman, Fred Hersch i Charles Tolliver, Sirvent cita Lee Ann Ledgerwood quan se li demana per un consell que encara tingui ben present. “Em deia que, si toques un estàndard, t’ha d’agradar i te l’has de fer teu. Els temes són com els amics, hi ha gent amb que t’entens i n’hi ha que no.”

Guillèm Vidal -El Punt Avui   (Suplement Cultura / Emergents, Nov. 16, 2012)


GIULIA VALLE GROUP
“LIVE”
Editat per Fresh Sound Records New Talent    FSNT-415
Enregistrat per JoaquimPuigtió en un concert al Jamboree Jazz Club el 1er de juny de 2012.
Producció artística Giulia Valle
Management: Galbany Produccions.
Productor executiu Jordi Pujol

Giulia Valle, contrabaix i líder
Martí Serra, saxos tenor i soprano
Gorka Benítez, saxo tenor sax i flauta
Marco Mezquida, piano i teclats
David Xirgu, bateria

Totes les composicions de Giulia Valle.

1.- Intro                       03m23s 
2.- Drama’n Bass     12m20s

En aquest enregistrament en directe al Jamboree Jazz Club de Barcelona, el Giulia Valle Group ens presenta un programa mesurat i consistent, d’una gran fluïdesa i  tot amb composicions originals de la seva líder.
D’una bella concepció i executat de manera brillant, ha estat realitzat amb grans interpretacions personals, amb composicions vibrants que van des de temes amb gran propulsió rítmica fins a magnífiques i reflexives balades.
De manera clar, Giulia ens reafirma les seves qualitats com a compositora i instrumentista, i ens mostra tot el seu talent, el qual ha anat desenvolupant després de llargs anys de treball. El seu concepte musical conté profunditat emocional i bellesa transcendent, ple d’un toc inusual, d’una agredolça malenconia.
La música generada per aquesta potència entusiasta d’un grup totalment cohesionat es veu transportada en tota la seva força i potència. No solament per la excel·lència dels solos, sinó també per la manera com els membres del grup treballen plegats, sentint cadascú la música dels altres i donant-se suport mutu.

Hi ha moments extraordinàriament brillants com és el cas de la interpretació instintiva entre els dos homes dels vents, Gorka Benítez i Martí Serra, un al tenor i l’altre al soprano. Intèrprets de gran capacitat i d’una improvisació molt imaginativa, ells desenvolupen les seves idees amb una sensibilitat emocional, oferint-nos dels seus magnífics instruments colors addicionals els quals s’afegeixen a l’harmonia del grup. Reforçats per una gran secció rítmica, ells mantenen un esperit d’eloqüència competitiva, construint tensió i riquesa en llargues línies melòdiques; en alguns passatges ells se superposen amb la resta del grup en improvisacions col·lectives. Gorka utilitza la faluta afegint encara més una altra dimensió a la música.
Al piano, Marco Mezqiuda, ens mostra la seva sensibilitat i comprensió dels canvis de contorn melòdics, i així contrastar deliciosament la seva veu en aquesta sessió. Els seus solos fan que el grup ampliï el marge de colors i de possibilitats de textures.

 Molt de l’èxit d’aquesta música se li pot atribuir a la secció rítmica, mitjançant d’una líder i contrabaixista, Giulia Valle, de gran solvència i maneres, amb un to ferm, fresc i exuberant i percudint el seu contrabaix. Afegit a això, la mestria en les polirítmies d’en David Xirgu a la bateria. I el millor de tot els originals multi tempos parits per Giulia, la qual sempre hi és present, encenent el foc sota els vents de canyes, i subministrant imaginació, precisió i gust a través d’aquesta sessió.
Això és el que fa que aquestes temes siguin tan excitants, perquè el Grup de Giulia Valle és un dels pocs que toca per la seva audiència. Cada membre de la formació fa perfectament el que s’espera que faci en cada cas. Tan sigui tocant amb una potència incendiària, de manera suau o creant atmosferes especials, tot això fa que aquest grup sigui tan especial.

(Traducció aproximada del text que Jordi Pujol va penjar al seu web i en la ressenya d’aquest magnífic disc)

8.- Berenice              4m38s

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |