Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà  amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
 
I ja parlant del programa d’avui dir-vos que anirà de nou d’una part del Jazz que es fa a Itàlia de la mà de tres discogràfiques amigues com són A.MA Records, Notami Jazz i Gleam Records. De l'Antonio Martino tenim el projecte de Jazz Balcànic amb els Shljuka Quintet i "Octave Up". Del Toto Cicco, una delícia de projecte a tot Brasil amb l'Elio Tatti Quartet, "Saudade do Brasil", i de Gleam al Gianmarco Ferri featu. David Kikoski i el seu "On The Scene", i de nou amb un micro conte de Carme de la Fuente.


I començarem amb el preciós treball dedicat a les músiques de Brasil amb l’Elio Tatti Quartet, “Saudade do Brasil” publicat aquest 2024 per Notami Jazz de l’amic Toto Cicco. Enregistrat i mesclat a Realtimestudios a Bracciano per Fabrizio Scarrafoni i a Millenium Audio Recording per Fabio Ferri. Masteritzat per Fabio Ferri a Millenium Mastering. Produït per Notami Jazz. I Elio Tatti Quartet meets Stark Quartet són: Elio Tatti, baix elèctric i composicions, Antonello Vannucchi, piano, Fender Rhodes; Giampaolo Ascolese, bateria i percussió; Michele ascolese, guitarra elèctrica i acústica; Antonio Fraioli, clarinet i arranjaments, Simone Saccoccio, Vinibaldo Baccarig, Sauro Bert, clarinet;  Sergio Brusclaret, clarinet baix; Francesco Lento, trompeta; Maurizio Zazzarini, saxo tenor;  Filiberto Palermini, saxo alt; Francesco Carlesi, teclats i Gerardo Iacoucci, arranjaments.
 
I aquest és un preciós projecte fet amb molta gràcia i calidesa musical. Res nou sota el sol, car ja sabem quines i com són aquestes músiques amb els seus diferents ritmes. Una cosa que sí és nova és l’enfocament musical basat amb la instrumentació, combinant diferents instruments i per això hi ha dos quartets, el del líder, més o menys estàndard, i un quartet de clarinets, els Stark Quartet. Si a més considerem que hi ha convidats prou il·lustres, doncs tot plegat fa d’aquesta ”Saudade do Brasil” una vertadera joia. La sonoritat dels clarinets, i potser més la del clarinet baix, conjuminada amb guitarra, teclat, baix i percussions i demés, fa de tot plegat una delícia musical. A tot això li podem afegir la qualitat de les composicions pròpies del líder Elio Tatti a més dels estàndards brasilers ja coneguts com són: “One Note Samba”, “Triste”, “Desafinado” i “Corcovado” l’Antonio Carlos Jobim, tot i que en la caràtula posterior fan referència a Joao Gilberto en les dues darreres, potser pel fet ser qui primer les va enregistrar. Les del líder tenen també ritmes similars i títols prou evocadors com són: “Belem”, “Latino”, “Astrud”, “Slow Bossa”, “Recife” i “Guaraná”. Segur que les gaudireu com jo ho he fet tot i escoltant-les i seleccionant les que posaré, cosa sempre complicada. Per cert, els tempos són tots molt tranquilets, adequats per aquestes músiques, o sigui que relaxeu-vos i a gaudir.
 
I una de les molt boniques i delicades del líder és...
 
1.6.- Slow Bossa (Elio Tatti) 4:54.
 
Doncs ja heu pogut escoltar de quina manera més dolça hem començat el programa d’avui. Un tema del líder i baixista amb aires del Brasil sí, però no només. El ritme sí que ho és i també alguna part de la melodia. I jo suposo que la magnífica sonoritat i improvisació al clarinet ha estat la de Antonio Fraioli, car ell és qui n’ha fet alguns dels arranjaments d’aquest disc. També hem escoltat al solista fent un curtet solo al baix elèctric, el bo de Elio Tatti. La composició té una gran bellesa i es nota el respecte i amor vers la música del Brasil. Ell mateix ha compartit una part de la melodia amb el clarinet de l’Antonio. La base rítmica ha acompanyat amb delicadesa als solistes, concretament el baterista Giampaolo. I ens estarem una estoneta escoltant aquestes delicades composicions, del líder però també de Jobim i Gilberto


Saudade do Brasil, el títol de l'última obra musical d'Elio Tatti, és sens dubte apte per expressar el sentiment del compositor cap a aquest gran país, el Brasil, que segueix afectat per la seva "Saudade". Ha estat diverses vegades al Brasil i cada cop que havia de marxar de nou va sentir dins seu un fort sentiment de pena. Com que la seva feina és ser músic i la seva feina és posar els seus sentiments a la música, va ben pensar que fer un disc dedicat al Brasil potser podria ser l'únic antídot per combatre aquesta "Malaltia". Per fer-ho va comptar amb l'ajuda de grans músics com Giampaolo Ascolese, Michele Ascolese i Antonello Vannucchi, i el quartet de clarinets "Stark Quartet", Antonio Fraioli, Simone Saccoccio, Vinibaldo Baccari i Sergio Brusca. L'obra s'enriqueix encara més amb la presència d'alguns "Convidats especials": Maurizio Zazzarini, Francesco Lento, Filiberto Palermini, Francesco Carlesi, Sauro Berti i Gerardo Iacoucci. L'autor espera poder transmetre emocions agradables a aquells que estaran disposats a escoltar aquest disc, potser fent-los viatjar, si ho desitgen, amb l'ús de la seva imaginació i música, dins d'aquest país immens i fascinant anomenat ”Brasil”.


I n’hi ha més de precioses d’ell, del líder Elio Tatti com és..
 
2.2.- Latino (Elio Tatti) 4:02.
 
I ja heu pogut escoltar quina altra preciositat de cançó de l’Elio Tatti, i ves per on que aquí també hi ha espurnes de la música de l’Argentina, car haureu reconegut unes frases que al menys a mi, m’han recordat el “Libertango” de l’Astor Piazzola, i segur que a vosaltres, oïdores i oïdors també. Però de quina manera comença el tema, amb el clarinet baix fent el motiu principal, i resta de clarinets fent-ne la melodia ells que són el Stark Quartet. Posterior a aquesta “Intro” han aparegut d’altres companys, els de la secció rítmica, omplint encara més la melodia. El primer i molt reeixit solo ha estat el del teclista Carlesi el qual ens ha captivat per les seves delicades maneres. De la mateixa manera ens ha captivat el líder amb el baix elèctric i improvisació farcida de melodia i delicadesa. I quins copets rítmics del percussionista Giampaolo. Un llarg solo del líder que ha deixat pas de nou a la melodia interpretada pel quartet de clarinets i final sobtat d’un altre tema preciós.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Enllaços que trobareu al blog.


I encara els escoltarem amb el conegut...
 
3.7.- Desafinado (A.C. Jobim) 4:29.
 
I segur que heu gaudit amb aquesta interpretació d’aquest clàssic que Jobim va fer a finals dels 50, i Gilberto va enregistrar el 1958. Coleman Hawkins, Stan Getz & Charlie Byrd el 1962, etc, etc. Un tema preciós i també per la sonoritat del quartet de clarinets, els Stark Quartet, i melodia feta per un d’ells, suposo que Antonio Fraioli, compartint-la amb un dels companys. I què bé quan tots quatre han fet les diferents veus, i el pont amb el clarinet baix primer i després amb la resta del quartet de canyes. I molt bé la secció rítmica de teclats el Fender Rhodes, guitarra, baix i bateria i percussions, ells que són Antonello Vannucchi, Michele  Ascolese, Elio Tatti i Giampaolo Ascolese. I la part solista del tema l’han fet primer els Stark Quartet que han fet un “Soli” preciós, que ja sabeu que és una part que una secció de vents toca, llegint partitura on hi ha escrita una nova línia melòdica, a mode d’improvisació col·lectiva composta prèviament. També el guitarrista Michele ens ha acaronat amb la seva guitarra, per ja després fer-ho el baixista i líder del projecte, Elio, i ja recuperar la melodia pel quartet de vents. Res nou sota el sol, però sí les delicades maneres i sonoritats de tota la formació.



 
I ja els acabarem d’escoltar amb la coneguda
 
4.3.- One Note Samba (A. C. Jobim) 3:56.
 
I què bonic també aquest tema de Jobim, i de nou amb el quartet de clarinets essent-ne ells els protagonistes solistes. Què maco en el pont el so del clarinet baix, en general, en tot el tema. Un primer i magnífic solo amb el Fender Rhodes de Antonello Vannucchi i recolzament dels vents, i també un d’ells en el pont del tema. De nou un altre “Soli” del quartet de vents magnífic i reeixida improvisació del líder al baix elèctric, ell que és l’Elio Tatti. I de nou una gran  tasca de la secció rítmica de guitarra, bateria, i esclar que el teclat i baix elèctric en un tema ideal per ja deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats nois Elio Tatti, Antonello Vannucchi, Giampaolo Ascolese, Michele  Ascolese, Antonio Fraioli, Simone Saccoccio, Vinibaldo Baccarig, Sauro Bert, Sergio Brusclaret, Francesco Lento, Maurizio Zazzarini, Filiberto Palermini,  Francesco Carlesi i Gerardo Iacoucci.
 
I després d’aquest magnífic projecte sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente. Gràcies Carme per la teva dolçor poètica amb les músiques del programa sempre al teu costat.


I ara seguirem amb el projecte de Jazz Balcànic amb els Shljuka Quintet i  Octave Up", publicat el 3 de maig de 2024 per A.MA Records de l’amic Antonio Martino.  Enregistrat per Danijel Vukovic al Future Nature Sound Studio, mesclat i masteritzat per Aleksandar Jovanović. I aquí hi tenim a: Aleksandar Jovanović “Šljuka”, piano; Ivan Radivojevic, trompeta; Rastko Obradović, saxo alt i soprano; Milan Pavković, contrabaix i Aleksandar Cvetković, bateria. Tota la música d'Aleksandar Jovanović ©&℗ A.MA Edizioni.
 
I aquest és un projecte amb 8 temes, 6 dels quals sobrepassen els 7 minuts, mentre que els altres 2, passen dels 5 minuts, essent doncs un treball musical generós. De tempos anem també bastant suaus, havent-n’hi de vitals, tot i que no massa. Explora conceptualment la tradició i la importància de la tradició en la innovació, concretament, les semblances i diferències entre les dues tradicions, el jazz i la música dels Balcans. En la seva expressió musical, Sljuka incorpora l'herència balcànica en forma de frases melòdiques, progressions harmòniques i ritmes, barrejant-ho tot amb el llenguatge del jazz, la improvisació i el so contemporani. Les composicions reflecteixen impressions personals i una perspectiva única sobre els paral·lelismes emocionals i musicals entre la música dels Balcans i les diferents èpoques del Jazz. També s'inspiren en l'atmosfera de certes obres literàries d'escriptors serbis, l'entorn local i la natura. La individualitat i la llibertat d'expressió de cada músic tenen un paper important en la creació d'aquest àlbum en el seu conjunt. I això ha creat el pianista, compositor i arranjador Aleksandar Jovanović, actuant sota el sobrenom, o més aviat nom artístic - Sljuka, on ha reunit alguns dels millors músics serbis en el seu nou quintet amb qui va gravar  aquest àlbum "Octave Up", que consta de vuit composicions originals. El títol "Octave Up" representa simbòlicament una nova etapa en el treball creatiu de l'autor i una nova perspectiva del jazz balcànic.
 
Doncs els escoltarem en el darrer track i tema anomenat...
 
5.8.- Wich Way (Aleksandar Jovanović) 7:15.
 
I bé, quin canvi estilístic que acabem de notar i també amb un tema força maco i interessant. M’ha sorprès de la manera com l’han acabat i començat, amb un so així com d’èpoques anteriors, quasi que telefònic. Una molt bona composició del líder Jovanovic i bonica melodia. Els vents n’han fet el motiu principal, repetit diverses vegades, la A del tema i única part de l’estructura. Amb una base harmònica senzilla però, en Rastko Obradović ens ha sorprès i captivat per la seva molt reeixida improvisació al saxo alt i amb quin so vintage ens l’ha feta. Tècnica a dojo i bon gust melòdic. El líder al piano ens ha acaronat dolçament en els seus inicis solistes. Ha seguit així, tot delicat , ben acompanyat pels dos de la base rítmica, Milan Pavković, contrabaix i Aleksandar Cvetković, bateria. Encara hem gaudit pel canvi de color sonor amb la improvisació del trompetista Ivan Radivojevic el qual també ens ha impressionat molt gratament. Quins trossos de músics que acabem d’escoltar en un tema molt senzill d’estructura i melodia, ideal per començar-los a escoltar.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
A.MA Records: https://www.amaedizioni.it/
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
The Changes Music: https://thechangesmusic.com/
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Enllaços que trobareu al blog.


I seguim amb un altre tema d’aquest disc anomenat...
 
6.6.- Impure Blue (Aleksandar Jovanović) 7:14.
 
Bon tema aquest que acabem d’escoltar, ja amb un bon tempo, bona composició del líder Jovanović. Una melodia feta pels vents tots plegats i amb la trompeta amb sordina en tot el tema, la de Radivojevic, ell i Obradović al saxo alt, fent aquesta feina melòdica inicial. La base rítmica ha estat fent un bon marcatge, o sigui el baterista i el baixista, i acords puntuals del líder al piano. Aquest, ha estat el primer en improvisar. Bona feina solista amb una mà dreta viva i una esquerra fent acords. Un solo bastant percussiu, per com n’és el tema, també. I molt bona la impro del trompetista, amb un so un tan apagat, sí, per la sordina però també per com ha estat el seu volum general. Un que no encara no havíem escoltat en cap solo és el baixista Pavković que ens ha deixat de pasta de moniato per la seva gran tasca. I després d’aquestes intervencions han recuperat el tema, la melodia amb els vens plegats, acabant-lo d’aquella manera que sempre us dic, que en un directe s’allargassaria segons públic i músics.

I encara un altre tema interessant és..
 
7.3.- What if...way (Aleksandar Jovanović) 7:09.
I en aquest tema ens ha sorprès la qüestió rítmica inicial, sí, però la general durant tot el tema. I sí perquè ben bé sembla que els ritmes autòctons seus, els balcànics, han estat els protagonistes. Ja és això aquest projecte com heu pogut escoltar o llegir al blog. De nou, i ara en aquest tema, el tempo no és massa viu, no. El tema ha començat amb la mà esquerra del pianista i el baixista fent a duet el motiu principal que ha servit per cavalcar-hi la melodia. Moments de calma a l’inici del solo del trompetista Radivojevic, ara sense la sordina. Obté un so força càlid del seu instrument, alhora que ens ha mostrat de nou la seva gran tècnica. També puja al registre més agut on sembla que li agrada estar-s’hi. Al cap d’una estona de tema, te n’adones que el ritme “beat” té referències occidentals. El líder al piano ha tornat a fer una bona tasca solista, on de nou brillen els seus acords, arpegis i escales inversemblants. Se’ns ha mostrat de nou un bon solista, car de bon compositor, ja veiem que ho és. I ara Obradović ha agafat el saxo soprano per fer la seva brutal improvisació. Un magnífic so i afinació, alhora que una molt més que reeixida improvisació, la que ens ha fet ell. I ja arribant al final hem escoltat una bona tasca feta pel baterista Cvetković per ja recuperar melodia i acabar-lo delicadament.


I ja els acabarem d’escoltar en el tema anomenat...
 
8.5.- Eleven Changes (Aleksandar Jovanović) 5:38.
 
I sí que aquest tema ens ha semblat el més Jazzista, des del punt de vista de   la melodia. I és que els dos vents han fet a duet una melodia déu-n’hi-do de lo entremaliada. I ha resultat que el pont l’ha fet el líder al piano, car, els dos vents l’han acabat de nou amb la melodia, de la qual n’han fet una segona lectura, vaja que l’han canviat. I després d’uns moments al piano, Radivojevic a la trompeta ha fet una altra intervenció amb la sordina i brutal improvisació. El suport dels tres de la base rítmica ha estat imprecindible, el pianista amb acords, el baixista amb la seva línia de baixos i el baterista marcant el ritme trencat i tempo mèdium. I de nou el saxofonista Obradović ens ha tornat a noquejar per la seva inversemblant improvisació ara al saxo alt, del qual li extreu una magnífica sonoritat alhora que ens ha mostrat la seva brutal tècnica. I encara hem pogut escoltar el solo del líder al piano, ell, molt elegant, sobri, i precís. En aquests moments, el Trio base al màxim esplendor. Recuperació del tema, la melodia del tema i final d’un altre molt interessant tema i composició del líder Aleksandar Jovanović, ideal per ja deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats nois Aleksandar Jovanović “Šljuka”, Ivan Radivojevic, Rastko Obradović, Milan Pavković  i Aleksandar Cvetković.


I ja encarem el final del programa amb el projecte del jove guitarrista italià Gianmarco Ferri featu. David Kikoski, "On The Scene", publicat el 19 d’abril de 2024 per Gleam Records. Enregistrat per Enrico Furzi, mesclat i masteritzat a Recording Studio La Strada, Roma (Itàlia). Produït per GleAM Records. I el trio base del líder són: Gianmarco Ferri, guitarra elèctrica; Stefano Battaglia, contrabaix i Luca Santaniello, bateria i convidats David Kikoski, piano i Marcello Allulli, saxo tenor (#4).
 
"On the Scene" representa una col·laboració emocionant entre el jove i talentós guitarrista Gianmarco Ferri, estrella en ascens de l'escena del jazz italià i el reconegut pianista nord-americà David Kikoski, autèntic mestre del jazz contemporani que va contribuir significativament al projecte, aportant el seu domini del piano i la seva sensibilitat musical per afegir profunditat i complexitat als temes. El líder seleccionà 4 composicions originals i 3 reinterpretacions d'estàndards per a aquesta sessió, destacant la seva consolidada relació amb la tradició del jazz i la seva mirada cap endavant amb una escriptura amb colors marcadament postbop. El seu és un jazz que combina recerca harmònica, originalitat melòdica dins del llenguatge bop i un plantejament rítmic alegre i ple de dinamisme. La seva idea del swing, de fet, encarna el desig ardent d'expressar-se i connectar amb els altres a través del poder unificador de la música i el moviment.
 
I hi ha baladetes precioses com és "So Close", on després de la magistral introducció de Kikoski en què el cantabile es combina amb un ampli i aventurer espectre harmònic, l'oient es transporta en un viatge emocional que condueix al tema, impregnat d'una aura crepuscular i exposat pel saxo tenor de Marcello Allulli en la A del tema i Gianmarco Ferri en la B o el pont. Un tema de rara bellesa que posa de manifest la maduresa compositiva del líder malgrat la seva joventut. I ja els escoltarem en aquest preciós tema del jove líder...
 
9.4.- So Close (Gianmarco Ferri) 6:07.
 
I sí que ha estat una delícia de tema, i compost pel jove líder. I ara hem gaudit amb el so del saxo tenor de Marcello en la melodia primer i després el líder a la guitarra, per deixar pas a la primera improvisació a càrrec del gran pianista David Kikoski, i posterior la de saxo tenor. La recuperació de la melodia a càrrec del jove guitarrista i final, preciós tema per ja començar-los a escoltar.
 
I Hi ha temes a mig tempo com el molt conegut tema “They Say It's Wonderful”, d'Irving Berlin, interpretat pel grup d'una manera essencial, destacant la bellesa i l'essència de la mateixa melodia. Una oportunitat per explorar i apreciar plenament la força del tema i la capacitat de comunicar emocions sense necessitat d'elements decoratius addicionals.
 
I el tema “Mirage" és un Blues amb colors marcadament moderns i un Groove a 12/8. L'estat d'ànim resultant és metropolità i funk. Un cop acabada l'exposició del tema, Ferri i Kikoski construeixen les seves pròpies improvisacions en la mateixa atmosfera misteriosa i palpitant que ofereix el “vamp”, preparant gradualment el terreny per alliberar el seu fraseig en una explosió de swing liderada per la secció rítmica de Battaglia i Santaniello fent els "quatres", aportant així varietat i dinamisme a l'actuació. Escoltem-lo..
 
10.3.- Mirage (Gianmarco Ferri) 4:52.
 
I sí que ens ha impressionat el tema de Gianmarco. Bona improvisació del jove líder amb un so que em recorda el de Patt Martino tot i que ell té una gran reverència per Wes Montgomery. Gran solo del jove líder a tot Swing i posterior la del genial pianista Kikoski amb una gran classe i majestuositat, per després gaudir amb el Swing de tots tres.
 
I el tema "New Hope" és una altra composició original, basada en el groove de la famosa cançó “Poinciana” de Nat Simone, molt famosa en la versió d'Ahmad Jamal. La melodia de "New Hope" és viva i alegre i evoca una sensació d'optimisme. El pont de la cançó, però, es caracteritza per un canvi d'atmosfera amb una qualitat més bluesy.
 
I El disc s'obre amb "Kiko's Delight", un exemple de tema bop que destaca pel caràcter orgànic de la seva melodia, tocada a l'uníson pel piano i la guitarra. La cançó es basa en l'harmonia de la famosa cançó de Tadd Dameron ''Tadd's Delight'' i es mou en una pulsació de swing mitjà sostinguda en la qual se succeeixen les enèrgiques improvisacions de Kikoski i Ferri que de seguida mostra la seva maduresa i relaxació del seu discurs. A continuació, intercanvis entre Battaglia al contrabaix i Santaniello a la bateria abans del retorn al tema. Escoltem-los ja.
 
11.1.- Kiko's Delight (Gianmarco Ferri) 5:42.
 
I de nou hem escoltat un brutal tema del jove Gianmarco, i amb quin Swing ens ho han fet, brutal tema.
 
I un dels bons temes és el compost pel famós baixista Sam Jones, “Unit Seven“, homenatge personal del líder al llegendari guitarrista de jazz Wes Montgomery, del qual incorpora algunes de les principals característiques estilístiques i d'arranjament. La qüestió rítmica és viva i fluïda alternant aquí i allà amb Swing i canvis d'humor on flueixen les improvisacions del líder, Kikoski i Battaglia.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club, Barcelona:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz Club, Girona:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
 
I ja els acabarem d’escoltar i nosaltres el programa d’avui en un tema compost per Jermoe Kern, "The Song is You", tema clàssic del repertori jazzístic que, interpretat a duo amb piano i guitarra, adquireix una elegància i una intimitat extraordinàries. La combinació del piano, amb la seva capacitat harmònica i melòdica, i la guitarra, amb la seva versatilitat rítmica i d'improvisació, ofereix una interpretació atractiva i sofisticada. La delicadesa de les harmonies i la  sensibilitat melòdica del piano, creen una experiència musical atractiva i emocionant. En aquesta actuació, la complicitat i la interacció entre els dos instruments es tradueix en una actuació convincent i inoblidable, que celebra magníficament l'encant atemporal del jazz clàssic. Gaudim-ne ja per acabar-los d’escoltar.
 
12.7.- The Song is You (J. Kern, O. Hammerstein) 5:40.
 
I aquesta és una cançó del musical de Broadway,  Music in the Air, que es va estrenar a l'Alvin Theatre el 8 de novembre de 1932, essent la darrera representació el 16 de setembre de 1933, després de 342 funcions. Aquells anys 30s eren anys de llibertat gràcies a la tasca de Franklin Delano  Roosevelt i el seu New Deal per lluitar contra la Gran Depressió ocorreguda el 1929. De nou el jove guitarrista ens ha impressionat molt gratament, ell que en el seu disc hi ha la majoria de temes propis, però que també hi ha el record i respecte pels grans temes, estàndards creats pels genials compositors d’aquella època. Kikoski ens ha captivat per la seva brillantor d’idees i sonoritat pel fet de fer-ho en el registre agut, ideal tema per ja deixar-los d’escoltar i nosaltres acabar el programa d’avui que com sempre espero que us hagi agradat tant com a mi.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
Nova Jazz Cava:
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la Vicentina:
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres ja fins el 14 de juny que podrem gaudir amb els TRONIK liderats pel Toni Saigi, piano; Jaume Ferrer, saxo tenor; Marc Cuevas, contrabaix i Carlos Falanga, bateria, esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i organitzat des del Jazz Club la Vicentina. Us hi esperem.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |