Molt bona nit a
tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit
aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 amb un
programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic
Cifu. A ell li dediquem el programa
avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest
programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials.
Doncs després d’haver
gaudit del magnífic concert amb el projecte de l’Álvaro Torres Trio al Molí
dels Frares, disc que vam posar
la setmana passada, resulta que avui escoltareu dos projectes, un dels quals el
podreu veure en directe encabit en el marc del Voll Damm Barcelona Jazz Festival 2019, el del Jaume Vilaseca Trio “JazzNessis III”, el dimarts 3 de desembre a la
Sala Luz de Gas. Disc editat per Discmedi Blau. L’altre treball serà el
del gran saxo alto belga que hem vist diverses vegades al Nota 79, Julien Hucq, “Woods”, disc autoeditat. I aquesta setmana
amb un micro conte de Carme de la Fuente.
Doncs comencem ja amb
les músiques del programa i ho farem amb les de Genesis passades pel sedàs del Jazz amb el projecte de Jaume Vilaseca Trio, el seu darrer de
la trilogia que han dedicat a la música de Genesis
en clau de Jazz, i d’aquí el nom del projecte....
“JAZZNESIS
III”
Jaume
Vilaseca Trio
Editat
per Discmedi Records DM 5345 02
Enregistrat,
mesclat i masteritzat pe Jordi Vidal als Estudis Laietana, Barcelona, 2019.
Produït
per Jaume Vilaseca i Puy & Co.
Jaume
Vilaseca, piano
Dick
Them, contrabaix
Ramón
Díaz, bateria
Mar
Vilaseca, Xavier Casellas, veu
Roger
Mir, saxos soprano, alto i flauta
I parlant de
l’aspecte de tempo i rítmic d’aquest projecte, dir-vos que te 9 temes i prop de 55 minuts d’aquesta
excelsa música de Genesis – Peter Gabriel, arranjats en clau de
Jazz. I que per tempos és també variat, com també són alguns temes mateixos
donada la complexitat rítmica d’aquesta mítica banda de Rock-Simfònic dels anys
70s. Així ens trobem amb la preciosa cançó a tempo de balada, 6è track, “Hairless
Heart” a trio pelat. Una mica més viva de tempo és el 8è track “Anyway” on ja
sabem que canta Mar Vilaseca, sí, la
magnífica cantant filla del líder Jaume,
tema interpretat a quintet amb en Roger
Mir al saxo alto. El 2n track “Harlequin” és també en configuració de trio
a un tempo un pèl més viu amb un preciós arranjament el que es mereix una
preciosa cançó com aquesta, com totes les d’aquest treball. Amb la gràcil
melodia i frescor natural del 5è track “Cuckoo Cocoon” i la veu de Mar a més a més de la flauta d’en Roger, ens deixem també captivar per
aquesta dolça meravella. Si els ritmes d’aquests temes són força estables, la
cosa més habitual en els temes de Genesis
era trobar-nos amb canvis rítmics, de tempo i amb breaks entremig dels temes, i
el 1er track, el meravellós “Looking for Someone”, té aquestes vicissituds, les
d’iniciar-lo dolçament per després encetar diversos canvis tot i acompanyant
aquesta preciosa melodia també canviant amb en Roger a càrrec de flauta i saxo soprano. També és així de canvis el
darrer track “The Chamber of 32 doors” cantat pel Xavier Casellas i amb en Roger
al saxo alto. Més encara és el magnífic “The Cinema Show” a quartet amb Jaume, Dick, Ramón i Roger aquest al saxo alto, on durant
quasi la meitat del tema gaudim d’una balada meravellosa, reconvertint-se en
quelcom més, la qual cosa ja sabeu els que heu escoltat el mític grup anglès.
El tempo viu arribarà fins quasi el final, on el piano dolçament l’acabarà. El
3er track “Get ‘em out by Friday” l’inicien a tempo déu n’hi do de lo viu, i
tot i tenir un break entremig on la flauta d’en Roger ens acarona, ben aviat seguirà l’energia inicial amb ell
mateix al saxo alto. Els canvis se succeiran entremig i fins el solo del Ramón, a partir del qual el finiran
dolçament. I ja per acabar el tema vital 7è track “Counting Out Time” cantat
pel Xavi Casellas ens mantindrà
rítmicament durant tot el positiu tema. En Roger
hi participa a saxo alto en un solo magistral. Amb el tema cantat de nou
arriben al final d’aquest magnífic tema.
I com sempre dir-vos
que al blog us posaré l’enllaç a la pàgina web del disc d’aquesta editorial
també de casa nostra, Discmedi Records:
i escoltem ja la
música de Genesis de la mà de Jaume Vilaseca Trio, Mar i Roger amb la
preciosa balada a mig tempo anomenada....
5.- Cuckoo Cocoon (Genesis) 4m51s
De fet, la major part
de temes d’aquest projecte, com aquest preciós “Cuckoo Cocoon” formen part del
magnífic doble LP “The Lamb Lies Down on Broadway”, disc del 1974, darrer crec
de l’etapa Gabriel, essent el que
hem escoltat el 4track de la cara A del primer dels dos LPs. Tema curtet d’un
parell de minuts en l’original cantat per Peter
Gabriel, i que els nostres herois han sabut ampliar adequadament amb les
aportacions solistes posteriors a la presentació del tema sencer. El tempo és
el mateix de l’original, i la veu de Mar
enalteix la cançó amb la seva dolça i personal veu. Així mateix la flauta d’en Roger segueix fil per randa la
interpretada en el tema original. El nostre estimat amic i líder Jaume Vilaseca ha encetat els solos
seguint-lo Mar Vilaseca amb una molt
bona improvisació en Scat arribant així quasi al final, retrobant el motiu
principal del tema i acabant-lo delicadament.
I aprofito per
recordar-vos que estem en ple Voll-Damm
Barcelona Jazz Festival 2019 i que per tant us recomano anar a veure els
concerts que pugueu, així és que us posaré l’enllaç de la seva pàgina web al
blog del programa. https://www.jazz.barcelona/ca/proxims-concerts/Ndeb=0. I si
decidiu anar a veure i escoltar el projecte Jazznesis III sapigueu que ens hi trobareu.
I ara us proposo
escoltar una de les cançons de les quals guardo més i millors records, i que
crec recordar cantava des del principi fins el final, tot i acompanyant a Peter Gabriel en el seu, de tots ells, “Trespass”, i no és sinò..
1.- Looking for Someone (Genesis) 7m43s
Doncs aquest preciós
“Looking For Someone” és del seu segon disc “Trespass” del 1970, tema cantat pe Gabriel en l’original i que els nostres herois han fet instrumental
compartint la melodia entre el contrabaix d’en Dick i el piano d’en Jaume.
Ben bé n’han fet una recreació seguint quasi fil per randa el tema original, si
n’exceptuem el tros del solo del líder, és clar, barrejat aquest amb la
melodia. Jaume ens ha fet una
preciosa interpretació al piano seguint el tarannà melancòlic de la cançó
original, trobant noves i precioses melodies, tot això fins arribar el canvi
rítmic que aquí també succeeix. La potència no és la mateixa per manca de la
guitarra de Anthony Phillips i aquí els
sons de la flauta de Mir i el piano
del Jaume segueixen el tarannà d’aquesta
més càlida sonoritat. De fet, crec que la seva versió segueix quasi fil per
randa la del tema original, amb tots els seus canvis rítmics, melòdics i
harmònics, i és que sinó no seria el “Looking For Someone”. El tema va seguint
la seva original evolució amb flauta inclosa, la d’en Roger el qual s’esplaia després en el seu magnífic solo a saxo
soprano. I és que ha estat una gran idea la d’afegir a aquest jove músic Roger Mir, com també les veus de Mar Vilaseca i Xavi Casellas, absents tots tres en els dos projectes anteriors,
fets en format de trio base. I després del gran solo d’en Roger a tempo viu, el dels canvis rítmics anteriors, ens hem trobat
amb el final, majestuós, com el de l’original.
I deixeu-me que us
digui que podeu entrar al web de www.freshsoundrecords.com per veure
l’extens catàleg d’aquesta nostra editorial i també podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més
relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc. Allà hi
trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteban. Ells dos us assessoraran en
tot lo de Fresh Sound Records,
editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada i gràcies pel
teu suport tots aquests anys.
Recordar-vos que
entreu al web de masimas on podreu
veure’n tota la seva programació dedicada al Jazz però també a diversos estils
com són el Blues, el Funk i demés variants. Val la pena que us deixeu caure per
la Plaça Reial per anar al Jamboree. Els dilluns amb una magnífica
Jam Session.
I seguim ara amb el
magnífic tema en format quartet de trio base i vents...
3.- Get ‘em out by
Friday (Genesis) 8m27s
Doncs aquest és un
dels temes del seu “Foxtrot” del
1972, quart àlbum de Genesis, amb
lletra de Peter Gabriel i segons
sembla dir, ja criticaven el capitalisme neoliberal i les privatitzacions de
serveis públics i socials. Magnífic aquest disc, on en la seva cara B hi ha una
magnífica suite de més de 25 minuts titulada “Supper’s Ready”. La durada de la
versió que han fet els nostres herois és quasi la mateixa que en l’original, la
qual cosa ens confirma una vegada més el gran respecte que els hi professen. De
fet han tornat a desenvolupar el tema original en la seva original versió a més
a més de les seves aportacions solistes. Aquí tornem a tenir a Roger Mir amb la seva càlida flauta, a
l’inici doblant-se harmònicament, i després fent la melodia i donant suport a
la preciosa i curta improvisació de Jaume
al piano. El mateix Roger ha
desenvolupat la seva increïble també ara al saxo alto i ja amb el canvi de
tempo adequat. Els canvis se succeeixen, segons els de l’original, trobant-nos
amb moments delicats, els del solo d’en Dick
Them al contrabaix. El final, marcat pel tempo viu, és l’adequat per a la
participació solista de Ramón Díaz a
la bateria, acabant el tema delicadament, amb sons de flauta, saxo alto, piano
i demés.
Recordeu que podeu
trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es allà tindreu la possibilitat d’adquirir els
discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial de Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta
abraçada.
Un altre lloc
emblemàtic és el 23 Robadors espai
on es fa el Jazz més alternatiu de la ciutat amb tot un reguitzell de projectes
que s’hi han parit i que així seguirà sent. Cada dia teniu Jazz i fins i tot
les sessions de Lliure improvisació
dels primers dijous de cada mes. Els dimarts primer concert de Jazz i després
Flamenc. Els dimecres, concert primer i després Jam Session amb Miguel Pinxo Villar, Juan Pablo Balcázar i
Carlos Falanga.
I encara seguirem amb
un altre tema d’aquest magnífic projecte..
7.- Counting Out Time (Genesis) 3m58s
Doncs aquest tema és
un dels que han extret del “The Lamb Lies Down On Broadway”. Doncs aquí hem
pogut escoltar la veu d’un dels millors cantants masculins de casa nostra, en Xavi Casellas, al qual vam tenir el
goig d’escoltar en un concert al Molí
dels Frares i del qual us n’he posat el seu darrer treball discogràfic “In
a Sentimental Move” en un programa anterior d’aquesta temporada. I és que la
perfecta entonació sempre d’aquest músic i cantant és una demostració palpable
de la seva tècnica. Després de presentar el tema sencer, ha estat en Roger qui ha fet una gran improvisació
en clau jazzísitca, com han estat totes les improvisacions d’aquest jove músic,
com han estat les improvisacions de tots ells, mestres tots en això
d’interpretar Jazz. Després de la improvisació d’en Roger, Xavi ha recuperat
la melodia del tema cantant-lo fins arribar al final, en una altra magnífica
interpretació de tots plegats en aquest homenatge a Genesis, etapa Gabriel.
I extret directament
de la pàgina web de l’editorial podem llegir això...
Fi de la trilogia
dedicada a la música de Genesis,
arranjada pel pianista Jaume Vilaseca i
interpretada pel seu trio y alguns col·laboradors de l’escena jazzística
catalana. Es completa així un projecte que va començar al 2008 (“Jazznesis”) ,
continuà al 2015 (“Jazznesis II” ) i culmina amb un tercer volum que manté el
compromís i la intensitat dels anteriors. El set list, es basa de nou en
composicions de “l’època Gabriel”,
la més arriscada i creativa de la banda britànica, la que va de “Trespass” (1970) a “The Lamb lies down on Broadway”(1974),
i el concepte , torna sobre la idea de que qualsevol repertori és vàlid per la improvisació
i que un músic de jazz pot trobar l’espurna de la seva inspiració en un
repertori més o menys insòlit. La forta implicació en els arranjaments, una
interpretació acústica i purament jazzística i la recuperació d’algunes joies
encara no reinterpretades com “The Cinema Show” fan de “Jazznesis III” un epíleg en forma d’homenatge respectuós i alhora
intrèpid de l’obra genesiana.
I ja per acabar i
sense fer comentaris sobre el tema, i com a regal i cirereta que enalteix el
pastís, us proposo escoltar l’impressionant tema...
4.- The Cinema Show (Genesis) 10m25s
Doncs aquest és un
tema que Genesis van fer el 1973 en
el seu “Selling England by the Pound”,
on el títol ens torna a parlar de com van començar les privatitzacions. Poques paraules puc dir-vos o tantes serien
que val més deixar-ho així, sense comentaris, que ja n’he fet prous, i només
reafirmar el meu suport a aquest projecte “Jazznesis
III” amb Jaume Vilaseca, Dick Them, Ramón Díaz, Mar Vilaseca, Roger Mir i
Xavier Casellas i que aneu el proper dimarts 3 de desembre a Luz de Gas a veure’ls, ells encabits en
el Voll-Damm Barcelona Jazz Festival
2019.
I darrerament amb els
amics de Youkali Music i
concretament amb el seu director Thomas
Schindowski estem en contacte i així és que em fan arribar alguns dels
projectes del seu extens catàleg, o sigui que agrair-li al Thomas la seva col·laboració. Podeu entrar al seu web http://youkalimusic.com i veure’n
tot el seu catàleg.
I en dimarts podeu anar a diversos espais on s’hi fan Jam
Session com La Farola del barri de la Ribera on també hi ha el Guzzo, restaurant magnífic on també
s’hi fan concerts i Jam Sessions.
I ja deixem aquest
projecte sí, i ara és un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente
............................
Gràcies Carme per sempre situar-nos en les
músiques del programa.
Un altre espai on
anar és al Big Bang del carrer Botella, al Raval. Cada cap de setmana s’hi fan unes Jam Sessions magnífiques.
Els divendres hi trobareu a Luca
Tondena, Jim Monneau i Ramiro Rosa i els dissabtes a Samuel Marth al capdavant d’una formació Dixieland. I els dilluns
també podeu anar al Jazzman on hi
sol haver el gran Pere Ferré Trio.
Els dijous també s’hi fan concerts.
I nosaltres acabarem
el programa amb les músiques de tarannà clàssic imbuïdes de Jazz, les del saxo
alto belga en el seu projecte dedicat a les “canyes”...
“WOODS”
Julien
Hucq
Disc
autoeditat i autoproduït
Enregistrat
per Frederic Commault, el 22 d’octubre de 2017 als Studios de la Seine, Paris.
Mesclat
i masteritzat per Emmanuel Payet.
Assistència
tècnica de Adrien Libmann.
Julien
Hucq, saxo alto
Maxime
Hoarau, vibràfon
Philippe
Aerts, contrabaix
Arnaud
Biscay, bateria
I les “canyes” i
“metalls” de....
Artem
Naumenko, flauta
Ariane
Bacquet, oboè
Bogdan
Sydorenko, clarinet
Armand
Dubois, trompa
Blandine
Delangle, fagot
Totes les
composicions són de Julien Hucq.
Doncs aquest és un
projecte d’uns 35 minuts i nou temes, no massa llarg, la qual cosa ens indica
que hi deu haver alguns temes força curtets; anem a repassar-lo. Doncs sí, ens
trobem amb tres temes interpretats exclusivament per la secció de vents, canys
i metalls, i tots ells menors al minut. Aquests són “Coffin”, “Cradle” i
“Forest Walk”. De la resta de temes, hi ha els que tenen relació amb el títol
del disc “Woods”, essent-ne el més delicat l’anomenat “Wood Stove”. El primer
track “Wood Fire” és una altra balada de més de 8 minuts on hi intervenen
alguns dels músics de la secció de vents, alhora que el quartet base. En el 3er
track “Roots” hi intervenen també en la primera part del tema de caire clàssic,
per després en les improvisacions, deixar pas al quartet base i primer amb el
vibràfon. El 5è track “Wooden Shack” té un ritme beat marcat pel baterista, tot
i que no massa viu de tempo, amb tots plegats també. Amb el 8è track “The Young
Man” ens trobem amb un tema totalment Jazzy a quartet, tema farcit de swing a
tempo mig. I el tema més viu és el del 9è track “Hawthorn”, on la base del
quartet té la màxima preponderància, tot i que també recolzada per alguns dels
vents acompanyants. Doncs després d’aquest “Woods”,
en Julien Hucq n’ha fet dos mes, o
sigui que us convido a investigar i adquirir els seus magnífics treballs.
I com sempre dir-vos
que al blog us posaré l’enllaç a la pàgina web d’aquest magnífic músic: http://julienhucq.net/albums/
Doncs per començar la
música de Julien Hucq us proposo
escoltar el preciós i primer track del disc, l’anomenat.....
1.- Wood Fire (J. Hucq) 8m10s
Doncs ja veieu que
ens hem endinsat en un altre món, el del món clàssic per instruments i
harmonies, envoltat tot plegat per les improvisacions jazzístiques dels
solistes. L’inici ha estat clàssic i delicat, com ha estat tot el tema per
tempo suau. La melodia ens captiva ben aviat, per repetitiva en aquests inicis,
per després iniciar el líder la seva reeixida improvisació. I és que a aquest
músic belga el vam veure al Nota 79
en dues ocasions, i d’això deu fer un parell d’anys. En la segona ocasió, vam
adquirir dos dels seus discos, un dels quals ja va sonar en aquest programa la
temporada passada, crec. Aquest, envoltat del tarannà clàssic l’he tingut al
calaix de Jazzstre, tot i recordant a l’amic Jordi Hatero i el seu programa de ràdio homònim, fins avui, que ha
sonat molt ben acompanyat pel “Jazznesis
III”. I ja heu escoltat que en Julien
Hucq és un molt bon solista i improvisador al saxo alto, però també heu
pogut escoltar les improvisacions de Armand
Dubois, trompa i de Maxime Hoarau,
vibràfon, magnífiques també, jazzístiques, per descomptat ambdues. I
després de totes tres improvisacions, el líder hi ha tornat amb el motiu
principal, afegint-s’hi tots plegats, fent la melodia i acabant-lo dolçament, a
notar, els sons clàssics de fagot i oboè, que es perceben clarament.
També tenim una bona
col·laboració amb l’editorial basca Errabal
Jazz de la qual en posem les novetats, quan ens les envien, i així és que
els hi agraïm el seu suport, o sigui que al blog us posaré l’enllaça a la seva
pàgina web http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
I cada dia podeu anar
a la Cocteleria Campari Milano on
s’hi fan concerts de jazz i demés meravelles, a diari. I també al Sinestesia que hi ha prop de la plaça
del Centre a Sants, on cada dia s’hi fan concerts. I també podeu anar al JazzSi Taller de Músics del passatge Requesens, on hi teniu Jazz els dilluns
i els dimecres, aquest darrer amb Jam Session. I també en dilluns i dimecres
podeu anar a Casa Fígari a Gràcia on en aquests dies s’hi fant
concerts primer i després jam session.
Seguim
ara amb el cinquè track, amb un ritme beat força delicat, anomenat...
5.- Wooden Shack (J. Hucq) 3m19s
Doncs amb aquest
tema, tot i seguir la sonoritat del món clàssic per reconèixer els instruments
que ens acompanyen, hem notat clarament el ritme beat del baterista, marcat,
tot i que amb no massa intensitat i sí clarament com a acompanyant. La melodia
inicial ens ha tornat a captivar, igualment que la composició, des del punt de
vista harmònic. Qui primer ha fet els solos ha estat el contrabaixista Philippe Aerts fent-ne un de força
reeixit. Hoarau, al vibràfon ha
estat també pulcre i diàfan, alhora que també el líder al saxo alto, un gran
solista en Julien Hucq que espero us
agradi tan com a mi. Trobo que te una gran solidesa com a instrumentista,
alhora que també m’agraden les seves composicions, les d’aquest àlbum dedicades
al món clàssic i a les “fustes” i “metalls”, instruments que trobarem en un una
orquestra clàssica i no tan en l’entorn del Jazz. Després d’ell, han retrobat
de nou la melodia principal, per així acabar-lo delicadament.
Nascut a Bèlgica, el saxofonista Julien Hucq és intèrpret, compositor,
arranjador, director d'orquestra i artista de gravació que viu a la ciutat de Nova York des de 2012. La passió de Julien per la música es va desenvolupar
ben aviat quan va començar a actuar amb el seu germà petit, Thomas. Va prosseguir els seus estudis
de música a institucions d'elit, havent-se graduat amb un Màster en Arts de l'Escola
de Música Aaron Copland, Queens College, City University of New York el
2013, on va estudiar amb els professors Antonio
Hart i Michael Mossman. Va rebre el seu títol de Batxiller en Arts del Departament de Jazz de l'Conservatori de
Lausanne, a Suïssa, a saxòfon alt i composició, i el seu Diploma d'Estudis Musicals de el
Departament de Jazz de Conservatori Nacional de la Regió de París, CNR, França,
en saxofon alt.
Si voleu escoltar
jazz-rock i demés meravelles ja sabeu que podeu entrar al web de www.moonjunrecords.com i veure el catàleg extens d’aquesta editorial
dirigida pel Leonardo Pavkovic, qui
m’envia des de Nova York les seves
novetats i que evidentment en aquest programa posem de tant en tant. Una
abraçada Leonardo i gràcies pel teu suport.
I per descomptat que
podeu anar als concerts que fem cada mes al Jazz Club La Vicentina, i de manera excepcional, serà el dissabte
14 de desembre a les 19h i també al Molí
dels Frares, amb un quartet que ens ve de Màlaga liderat per Javier
Navas. Ens presentaran el seu disc “Fresh
Start” on tindrem al líder al vibràfon, al Juan Galiardo, piano; Bori Albero, contrabaix i Dani Domínguez, bateria.
Entrada gratuïta en un esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de SVdH.
I encara més música
d’aquest jove i talentós intèrpret anomenat Julien Hucq amb el tema...
8.- The Young Man (J. Hucq) 6m42s
I doncs ja heu pogut
constatar que aquest tema s’ha allunyat dels de la resta, més clàssics de
melodies, essent aquest un magnífic tema encabit en el Cool Jazz, i amb un
swing magnífic. Un tema fet a quartet base de Jazz amb una grandíssima
improvisació del líder i saxo alto, Julien
Hucq. Un llarg i gran solo d’aquest músic que viu i treballa a Nova York i que ja ens ha visitat en un
parell d’ocasions i sempre al local del carrer Vallirana, el Nota 79. Hoarau ha reeixit de nou amb la seva
impro al vibràfon, perfectament acompanyat pel “walking” del contrabaixista Aerts, qui posteriorment ha
desenvolupat el seu magnífic solo. Després han encetat els “vuits” amb el
baterista, saxo alto i vibràfon, per recuperar de nou la melodia inicial a
càrrec del líder Julien Hucq i així
apropar-nos al final del tema, d’aquest magnífic i swingat “The Young Man”.
I no us oblideu de la
Nova Jazz Cava on a partir dels
dijous, amb la Jam Session, s’hi fan concerts cada cap de setmana amb els
diumenges oferint l’espai per a projectes mes populars. I també en dijous, però
el segon i quart de cada mes, podeu anar al Falstaff de Gràcia, on
s’hi fan unes magnífiques Jam Sessions amb Fran
Suárez, Carlos Enrique i Albert Whiles.
I ara sí que acabarem
el seu projecte i programa, i ho farem amb el tema anomenat..
9.- Hawthorn (J. Hucq) 3m51s
Doncs ja veieu de
quina manera hem acabat el projecte i programa d’avui, a tot tempo força viu,
tot i que la melodia hagi estat de notes llargues amb la calidesa adequada, la
del saxo alto del líder. Un tema relativament curtet que el quartet més la
trompa, crec, ha interpretat magistralment. I és que sense adonar-nos-en, Julien ens ha situat a la seva
improvisació, magnífica, després d’haver iniciat la melodia. I ha continuat
captivant-nos tot i improvisant, per després recuperar la melodia del tema i
acabar-lo dolçament. Un gran tema també que ens ha anat força bé com a cloenda
de projecte i programa.
I recordeu que avui
hem escoltat a Jaume Vilaseca Trio i
el seu “Jazznesis III”, amb la
música de Genesis en clau de Jazz,
amb tres acompanyants de luxe, i que hem acabat de la manera que ho hem fet, en
clau de música clàssica, també per instruments utilitzats, passada pel sedàs
del Jazz, amb el “Woods” de Julien Hucq i havent escoltat un micro
conte de Carme de la Fuente.
Doncs res, que us
recordo que aneu a veure jazz en directe
a llocs com Jazz Club La Vicentina, La
Traska Truska, Jamboree, Jazzsi, 23 Robadors, Guzzo, New Fizz, Nova Jazz Cava, Campari Milano, JazzMan,
Sinestesia, Big Bang, El Makinavaja, La Farola, el Maki, etc, etc, i que
mireu d’adquirir discos, els d’aquest programa i els dels músics de tots els
programes de Jazz Club de Nit.
Doncs ara sí, ho
deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és
www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha
realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, i seleccionat les seves
músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us
desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú.
Miquel Tuset i
Mallol.
0 Comments:
Subscribe to:
Comentaris del missatge (Atom)