Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials.

I el judici al Procés. Jordi Cuixart, immens, el dimarts passat posant les coses al seu lloc amb tota la força, la dignitat, l’energia, l’enteresa. Aquell dia es fan fer 6000 socis nous a Òmnium Cultural. Carme Forcadell, valenta, exposant els aspectes més institucionals del Parlament. I què dir dels testimonis, començant per Soraya, mentidera, Rajoy, inútil, com quan governà. Montoro, mentider volent fer entendre que tot i el total control, es podien haver malversat fons públics. I doncs, aquelles paraules on deies que no s'havia gastat ni un euro? Baños i Reguant, conseqüents, no varen voler contestar a Vox, per xenòfava, ultradretana, masclista i tot el que hi penja. Dijous hi varen haver més declaracions de testimonis, però el que més flipa és que ja el mateix dimecres, la Fiscal de l'Estat va dir que amb les declaracions d'inculpats i testimonis, es veia clara la causa de rebel·lió. I no han pogut provar res relacionat amb la violència del 20S, i la de l'1 d'octubre va ser tota la policial. Una gran paròdia i wertgonya.

Doncs ja hi som de nou amb un temàtic dedicat aquesta vegada a tres projectes també de tres editorials nostres. De Quadrant Records podreu escoltar la veu de Sissi Viva i el seu projecte “Blaus de Llunyania”. De Jazz Granollers Records podreu escoltar a l’Alfons Bertran Quintet i el seu “Schnitzel Time”, i de Temps Record tindrem els “The Mellow Sound Jazz Quartet” i aquesta setmana amb un micro conte de Carme de la Fuente.

Recordeu que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es  allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial de Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta abraçada.

Doncs us proposo començar el programa amb el projecte poètic editat per Quadrant Records, anomenat....


“BLAUS DE LLUNYANIA”
Sissa Viva

Editat per Quadrant Records    Q00014R
Enregistrat per Roger Gutiérrez el 29 i 30 d’octubre de 2018 a l’Auditori Enric Granados de Lleida.
Editat i mesclat per Roger Gutiérrez al seu estudi de Tàrrega.
Producció i direcció musical, Xavier Monge
Productor executiu, Josep Ramon Jové.

Sissa Viva, veu
Xavier Monge, piano
Ignasi González, contrabaix
Roger Gutiérrez, bateria

Aquest “Blaus de llunyania” el conformen 10 poemes musicats del poemari escrit per Carme Romia (Serós, Lleida) que porta el mateix nom. L’últim tema “Tardor” és un mix de poemes extrets del llibre “Soc una flor, un estel, un núvol viatger...” de la poeta Cecilia Reñé (Fondarella, Mollerussa). Tots els textos estan musicats per Silvia Aguilera Riba (Sissa Viva) i arranjats per Xavi Monge.

Com sempre, al blog us posaré la pàgina web d’aquest disc de Quadrant...


Disc denominat “cançó d’autor, jazz”, a la mateixa web de Quadrant...

Doncs ja ens hi podem posar, amb aquests textos i la seva música, la de Sissa Viva i començarem amb el poema musicat anomenat....

4.- L’hivern ho iguala tot    (Sissa Viva & Carme Romia)       4m13s

Doncs ja veieu que anem de poesia musicada i cantada en català. S’ha d’agrair al Josep Ramon Jové que hagi tingut l’ànim de recolzar aquest projecte poètic on la música de Sissa i arranjaments jazzístics del Xavi Monge s’aparellen perfectament. I és que el suport musical que té Sissa és de lo millor i a més a més situat a l’entorn de Lleida. Xavi i Ignasi són lleidatans i en Roger, alhora de fer el projecte residia a Tàrrega. L’Institut d’Estudis Ilerdencs també ha recolzat el projecte, i com a cirereta, les fotos del CD són obra del mestre Antonio Porcar. Doncs us haig de dir que la música creada per Sissa en aquest tema és molt maca i té una progressió ascendent de mig to que li dóna un punt d’inquietud i melangia, ja en el repòs. L’arranjament i posterior interpretació del trio és magnífica i el swing hi és gràcies a la tasca de contrabaix i bateria. Una delicada cançó de Sissa Viva sobre el poemari de Carme Romia.

Seguim endavant amb aquest preciós projecte i ara ho farem amb el segon track del disc, cançó anomenada....

2.- Sola        (Sissa Viva & Carme Romia)       3m22s

Doncs ja veieu quina altra preciositat de cançó i millor lletra. Una delicadesa de música i de veu de Sissa. Una introducció del trio, a donat pas a la veu de Sissa per després fer una curta improvisació, bàsicament melòdica, per després tornar-hi amb la veu i lletra d’aquest poema i música, “Sola”, poesia en record a la poeta Alfonsina Storni. S’ha de dir que a més a més de tenir una veu dolça, Sissa, i cantar delicadament, ha musicat aquests poemes d’una manera força reeixida. Igualment, i com he dit abans, els arranjaments d’en Xavi Monge són preciosos i d’igual manera el recolzament de l’Ignasi i d’en Roger.

I darrerament amb els amics de Youkali Music i concretament amb el seu director Thomas Schindowski estem en contacte i així és que em fan arribar alguns dels projectes del seu extens catàleg, o sigui que agrair-li al Thomas la seva col·laboració. Podeu entrar al seu web http://www.youkalimusic.com/ i veure’n tot el seu catàleg.


Ara us proposo escoltar la tercera part d’un poema anomenat “Dona i cadira”. En el disc n’hi ha musicades dues, parts, la segona i la tercera. Escoltem doncs aquesta peça curta i farcida de swing, la tercera part de...

6.- Dona i cadira (III)         Sissa Viva & Carma Romia         2m13s

Doncs quin arranjament més swinguero ha fet el Xavi. Però és que la música que ha fet Sissa és força reeixida. El swing ha aparegut ja d’entrada amb l’Ignasi i Roger per després entrar la veu de Sissa. “Per molts anys que jo visqui, mai la podré oblidar....”. Al final del tema, el mateix Ignasi ha fet una curteta improvisació, tal i com ell mateix l’ha començat. Swing i poesia, això és el que aquesta cançó ens ha donat, i el Jazz, hi és en tot el projecte, alhora que la cançó d’autor, en aquest cas, cançó d’autora, na Sissa Viva que ha musicat 11 poemes de la literatura catalana actual.

Recordeu que si us agrada la lliure improvisació podeu entrar al web de www.discordianrecords.bandcamp.com  i veure el catàleg d’aquesta editorial dirigida per l’amic El Pricto on hi trobareu de tot i més relacionat amb la lliure improvisació, conduccions, free jazz, o quelcom inclassificable.

Acabem aquest projecte bàsicament dedicat a la poesia de Carme Romia amb 10 dels seus poemes, tot i que la darrera cançó, “Tardor” sigui de Cecilia Reñé, i acabarem amb la cançó anomenada...

3.- Ets                    (Sissa Viva & Carme Romia)       3m58s

I quina melodia més ben aconseguida, rítmica, vital, i plena d’energia. Hem pogut escoltar també la veu de la poetessa Carme Romia recitant entre mig de la cançó. “Ets ratlla a l’horitzó, ets brocat a peu de platja, estàs bé dins de la mar i també dalt de la muntanya...” magnífica poesia, i millor arranjament. L’Ignasi inicia una improvisació molt ben trenada justa abans que la poetessa reciti, i després el magnífic pianista Xavi Monge és qui ha desenvolupat el seu magnífic solo. D’aquest músic lleidatà li hem posat els seus projectes, crec en dos programes anteriors. I ell mateix ha estat qui finalment ha acabat el tema, la cançó amb la seva improvisació.

I deixem aquest preciós projecte, però ara sembla el moment adequat per a escoltar el micro conte de Carme de la Fuente, o sigui que endavant Carme..
................................
Gràcies Carme per la teva sempre delicada veu i per sempre situar-nos la teva història en el context de les músiques del programa

I també dir-vos que en aquest programa posem discos de Jazz Granollers Records i així ho hem fet quan els amics Lluís Sitges, Joan Sanmartí i demés companys, ens els envien o donen en mà, com va ser en aquest cas, que en Lluís me’l va donar un dia de concert al Casino de Granollers, dia que vam veure a Carola Ortiz i el seu projecte “Spirala”.

Doncs seguirem ara amb el delicat projecte anomenat...


“SCHNITZEL TIME”
Alfons Bertran Quintet

Editat per Jazz Granollers Records    JGR201803
Enregistrat per Ferran Donatelli entre el setembre i octubre de 2017 a Vertigo Studio, Llinars del Vallès.
Mesclat i masteritzat pel mateix Ferran.
Produït per Alfons Bertran per a JazzGranollers.

Alfons Bertran, bateria i composicions
David Fettmann, saxo alto
Nicolas Masson, saxo tenor
Roger Mas, piano, rhodes i wurlitzer
Aleix Forts, contrabaix
Guillem Callejón, guitarra #1 i pedal steel #11

Us haig de dir que aquest projecte ja me l’havia enviat feia uns mesos el mateix Alfons Bertran. M’ho va enviar via internet i ben guardat el tenia, tot i esperant el moment de trobar-li els companys adequats, com avui és el cas. L’assumpte és que vaig tenir problemes amb el meu disc dur usb, perdent aquest projecte conjuntament amb molts altres documents. Afortunadament, tota la 10ena temporada fins el moment del “crash” estava ja penjada al blog del programa. En fi que la “cosa” va ser greu però no tant.

Comencem doncs amb aquest projecte d’onze temes, la majoria força delicats tot i haver-hi alguns temes vitals, tot i comentar que en aquest quintet hi ha uns músics d’un reconegut prestigi, com per exemple el nostre amic Roger Mas. Els dos saxos, europeus, magnífics també i segur que amics del líder havent fet el màster en el mateix país, i també el contrabaixista Aleix Forts reconegut músic, que va venir al Jazz Club La Vicentina com el mateix Roger ha fet algunes vegades.

I com sempre dir-vos que al blog us posaré l’anllaç a la pàgina web de JazzGranollers Records...      http://jazzgranollers.com/?page_id=988

Escoltem doncs el primer tema d’aquest projecte, també primer track....anomenat....

1.- Trip         (Alfons Bertran)      5m09s

Doncs i quina meravella de tema per començar projecte i programa. La delicadesa de les composicions de Bertran tenen totes aquest tarannà dolç, melòdic i amb un punt de melancolia. Després de la presentació del tema, curtet, ha estat el saxo alto Fettmann qui ha començat les improvisacions i què bé que ho ha fet. El seu so, melós i dolç, s’ha adequat la mar de bé al tema. Així mateix, el saxo tenor Masson, igualment ha acaronat la melodia amb la seva improvisació. El mateix Roger Mas ha fet un curtet i com sempre, reeixit solo al piano. Delicada interpretació solista de la melodia de “Trip”, de l’harmonia del tema. Una melodia que ha tornat a aparèixer al final del tema  per així acabar-lo dolçament.

I des de la pàgina web de JazzGranollersRecords ens diuen què...

“Ja sigui per les seves aparicions ocasionals amb el vibràfon, la percussió, o a través de les composicions que fins ara havia aportat en els diferents projectes que colidera (Lite Bites, Bridges Trio, Andreu Vilar Alfons Bertran Vibes-drums Project), Alfons Bertran prefereix definir-se com a músic (no només com a baterista). Liderar el seu propi quintet, és potser la millor manera de refermar-se en aquesta definició, ja que és en aquest context on pot expressar millor les seves idees i influències a través de cohesionar-les amb la força d’aquests grans músics i amics amb qui en diferents etapes ha pogut compartir els escenaris i l´han animat a tirar endavant aquest projecte. Schnitzel Time és també la presentació del seu nou treball discogràfic. Música original, jazz contemporani europeu, que recull les influències dels seus bateries, estils i compositors de referència tan variats com Paul Motian, Brian Blade, Mompou, David Binney, Wayne Shorter, el jazz, la música clàssica i contemporània, Americana, d’arrels orientals, la música de la ECM, etc..”

I seguirem amb un altre tema d’aquest projecte encabit sí, en l’univers de ECM entre d’altres, i ho farem amb el preciós tema, segona part del que titula el disc, “Schnitzel Time part 2 també anomenat....


6.- El Archienemigo          (Alfons Bertran)      4m18s

Doncs amb aquest tema una mica més viu de tempo, l’Alfons Bertran ens ha tornat a situar en el seu món musical i vital. De fet, la sonoritat dels saxos, saxo alto i tenor, i ho torno a dir perquè així ho penso, són les adequades al projecte, a la delicadesa del projecte. El tempo d’aquest tema és una mica més vital, tot i estar immiscit en el tarannà de l’àmbit general del projecte, ple de delicadesa i dolçor. La melodia l’han iniciat els dos saxos a duet, i de nou, una melodia curta del tema que ha deixat pas al solo del saxo tenor. Un solo magnífic d’aquest músic, Nicolas Masson, amb un so delicat i demostració clara de la seva mestria, tot i la seva joventut. De fet, tots ells són força joves, essent potser el més “ganapia” en Roger Mas. Segur que per l’Alfons Bertran ha estat tot un honor i un luxe poder compartir el seu projecte amb aquest gran referent del nostre Jazz. Ell mateix, ha fet una gran interpretació solista amb el Rhodes, suposo. Mestre ell de tots el teclats, car no oblidem que Roger forma part del trio liderat per Carles Benavent on també hi hagué el malauradament desaparegut, l’estimat per tots, en Roger Blàvia. Després del seu solo, la melodia ha aparegut de nou amb el saxo tenor Masson i així acabar el tema.

Si voleu escoltar jazz-rock i demés meravelles ja sabeu que podeu entrar al web de www.moonjunrecords.com  i veure el catàleg extens d’aquesta editorial dirigida pel Leonardo Pavkovic, qui m’envia des de Nova York les seves novetats i que evidentment en aquest programa posem de tant en tant. Una abraçada Leonardo i gràcies pel teu suport.

Doncs acabarem aquest projecte de l’Alfons Bertran amb el tema vuitè, anomenat...

8.- Love is Simple, Easy and Free         (A. Bertran)            5m49s

De nou el so elèctric del piano, Rhodes o Wurlitzer, crec que Rhodes, és el que ha tornat a sonar en aquest preciós tema que parla de l’amor. La conjunció de veus de saxos i teclat enriqueix la melodia, tot i haver estat el so elèctric del teclat qui l’ha iniciat. De nou la sonoritat del saxo tenor, dolça i melosa s’escau adequadament a la concepció del tema. Harmoniosament ha anat desgranant la seva improvisació melòdica. Així mateix ho ha fet en Roger amb la sonoritat elèctrica del teclat, aixoplugat per licks dels dos saxos i per descomptat de la base rítmica. No oblidem, no, que el líder i compositor és qui toca la bateria, i ja hem escoltat que també és un bon vibrafonista. En Roger ha omplert l’espai sonor d’una delicadesa i sonoritat que enriqueix el tema, com passa amb la resta de companys i improvisacions. El tema arriba a un clímax intens, on tots els elements del quintet estan immensos, impactant amb els dos saxos fent una improvisació col·lectiva tot just abans de finalitzar el tema, tot i semblar que no acaba del tot, i per tant, aquest seria un altre tema que es podria allargassar en els directes d’aquesta formació. 

Seguim però dir vos què si entreu al web de Temps Record: https://tempsrecord.cat hi trobareu tot el seu extens i divers catàleg. Aquesta és també una editorial de casa nostra amb un ampli ventall d’estils des de Bandes Sonores, a Blues, Boleros i evidentment Jazz, passant pel Flamenc i la Fusió.

Seguim sí, però per ja acabar el programa amb el projecte de Temps Record anomenat....


“THOSE MEMORIES”
The Mellow Sound Jazz Quartet

Editat per Temps Record          TR1701-GE18
Enregistrat per Tomás Robisco a Buconera Estudi.
Mesclat i masteritzat per Xasqui Ten a Ten Productions S.L.
Productor artístic, Jaume Gispert.

Antonio Navarro Vega, veu
Aida Ten Pastor, piano
Valentín Rodríguez Sánchez, contrabaix
Denis Suárez Sierra, bateria

Els agraïments que tots ells fan va dirigit a les seves famílies i parelles i a cadascuna de les persones que els han ajudat i recolzat en tot aquest temps, i potser per això en els crèdits del disc hi consten els seus cognoms complets.

I si hem començat amb un projecte cantat, per Sissa Viva, resulta que acabarem el programa amb un altre projecte cantat, en aquest cas per l’Antonio Navarro Vega. La primera pàgina inclou a tots els “mecenes” que han col·laborat en la producció d’aquest disc. I és que molts dels projectes s’acaben realitzant a base de “verkamis” i d’altres plataformes mitjançant les quals es poden finançar. O sigui que la llista de tots els que hi van col·laborar és constatar això mateix, la necessitat en molts casos de la col·laboració externa.

I també us posaré l’enllaç a la pàgina web d’aquest disc...

I comencem amb la seva música, força vital però amb també temes delicats com aquest....

3.- I can only hear the rain                    (Mellow Sound)       4m32s

Doncs ja veieu quina bona veu també la del Antonio Navarro i tema compost per tots ells. Una preciosa melodia cantada primer per ell i després amb la delicada improvisació a teclat a càrrec de Aida Ten. Molt bona i melòdica improvisació la que ha fet Aida, seguint la delicadesa del tema de manera harmoniosa. La veu de l’Antonio torna a aparèixer al final de la mateixa manera delicada i dolça.

Aquest projecte està encabit en l’àmbit del Jazz-Fusió amb aires funk i rítmica i harmonies que ens recorden una mica les músiques pop i soul, i així ens ho expliquen des de la pàgina web..

Those Memories (Temps Record, 2018) és el disc de presentació de The Mellow Sound. Aquest quartet nascut a Barcelona el 2012 i format per Antonio Navarro (veu), Aida Ten (piano), Denis Suárez (bateria) i Valentín Rodríguez (contrabaix) presenta un primer treball a mig camí entre el jazz i ritmes com el pop i el soul. Una fusió d’estils que impedeix encasellar el disc en un estil concret i que obliga a l’oient a viatjar tema rere tema a través de sons i estètiques diverses. Set cançons inèdites i una versió molt personat d’un dels grans clàssics del jazz formen aquest treball de debut que intercala balades com “I can only hear the rain” o “12/8 feeling”, temes més experimentals com “Just hold me tight” o “Those memories” (que dóna nom al disc) i propostes més mogudes com “Lovers” o “Ellen”. Estructures complexes, varietat de ritmes i compassos i melodies atrevides són la proposta de The Mellow Sound per aquest primer disc.


Doncs ara us proposo escoltar un altre preciós tema, conegut de tots nosaltres, cantat per Frank Sinatra entre molts altres, i del qual ells n’han fet un molt bon arranjament, i aquest és el....

4.- Fly me to the Moon      (Bart Howard)         4m19s

“Fly Me to the Moon”, originalment titulada "In Other Words", és una cançó escrita el 1954 per Bart Howard. Kaye Ballard va fer el primer enregistrament de la cançó l'any en què va ser escrita. La versió de 1964 de Frank Sinatra estava estretament associada amb les missions de l’Apollo a la Lluna. El 1999, el Saló de la Fama dels Compositors va honrar "Fly Me to the Moon" afegida o identificada com a "Towering Song". Els nostres herois han fet una preciosa versió amb un arranjament força delicat a càrrec del piano però també per la part rítmica, imbuint-lo de vitalitat. Després de la veu de l’Antonio, Aida ha iniciat el seu solo delicat i reeixit solo a piano, demostrant-nos les seves bones maneres interpretatives i sempre aixoplugada per contrabaix i bateria. La veu de l’Antonio hi torna de nou i ja per tornar a cantar tot el tema per anar-lo acabant delicadament.

I deixeu-me que us digui que podeu entrar al web de www.freshsoundrecords.com per veure l’extens catàleg d’aquesta nostra editorial i també podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteban. Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada i gràcies pel teu suport tots aquests anys.

Escoltem per acabar el tema amb força rítmica, anomenat....

6.- Lovers     (Mellow Sound)       4m54s

Doncs amb aquest bon tema i ritme marcat, tot i que el tempo no sigui massa viu, hem acabat projecte i programa. Una bona melodia cantada per l’Antonio primer i sempre la permanent pulsió del piano de Aida Ten. Però de quina manera ha aparegut el swing en la seva improvisació a tempo doblat, tot i que ha estat curteta. Bon tema i arranjament d’aquesta formació creada a partir del 2012 i per tant ja amb una trajectòria de 7 anys que segur n’hauran incrementat la seva compenetració. Al final del tema, el mateix Antonio ha fet una curteta improvisació en “scat” per seguidament arribar al final. Un projecte on la veu i els textos tenen la preeminència adequada, així doncs no hi ha massa espais per a les improvisacions per exemple de contrabaixista i baterista.

També tenim una bona col·laboració amb l’editorial basca Errabal Jazz de la qual en posem les novetats, quan ens les envien, i així és que els hi agraïm el seu suport, o sigui que al blog us posaré l’enllaça a la seva pàgina web http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es

Doncs ja hem acabat el programa d’aquesta setmana, dedicat a dos projectes on la veu ha estat la protagonista, i entremig un de delicadament instrumental, i és que la Sissa Viva ens ha ofert el seu “Blaus de Llunyania” de Quadrant Records, per després i des del Jazz Granollers Records haver escoltat a l’Alfons Bertran Quintet i el seu “Schnitzel Time” i acabar, com acabem de fer amb els The Mellow Sound Jazz Quartet i el seu “Those Memories” i el micro conte de Carme de la Fuente. Espero de tot cor que us hagi agradat la proposta d’avui, diferent en molts aspectes de qualsevol que hàgim fet, però també seguint el tarannà d’aquest programa, el de donar veu als projectes de músics i editorials, en el cas d’avui, totes tres de Catalunya, i a músics de casa nostra o que viuen i treballen entre nosaltres.


Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |