Enllaç a l'àudio del programa:


Aquest programa i qui us parla, diu això: “Dirigents de l’estat d’Israel, atureu el genocidi que esteu perpetrant  a Gaza i Cisjordània. Llibertat per a Palestina”.
 
Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà  amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
 
I pel programa d’avui, dir-vos que anirà de Joves Big Bands, dues d’elles del País Valencià, i situades al voltant del col·lectiu SedaJazz, Jove Big Band – Sedajazz, “In Bloom” i “A Ferro!” de la IntoKables Big Band. I de casa nostra, la Fredi’s Jazz Band dirigida pel gran Enric Alegre i com sempre amb un micro conte de Carme de la Fuente.

 
I començaré el programa amb el disc de la Jove Big Band – Sedajazz, “In Bloom”, publicat per Sedajazz Records i disc enregistrat en directe en concert el 22 de juliol de 2024. Hi ha tota una colla de músics que ara us posaré i que veureu al blog, si no m’escolteu a mi aquí, també a una de les caràtules del CD, però vaja, dir-vos que la dirigeix l’ànima matter de tot plegat, en Francisco Ángel Blanco, “Latino” o “Latino Blanco” i que hi ha la col·laboració especial de Joan Saus, saxo alt disc del qual es va fer un enregistrament en vídeo i que el va dirigir Víctor Suárez. I que podeu col·laborar si el compreu entrant a la seva pàgina web:
https://sedajazz.es/tienda_sedajazz_discos_detalle.php?disco=256.
 
Elles i ells són: Ximo Reillo i Samu Gil: Saxo Alt; Selamawit Giner: Saxo i Clarinet; Luis Coronat: Saxo Tenor; Aurora Blanco: Saxo Baritono i Veu; Josep Peiro, Oscar Lujan, Guillermo Cotanda, Pablo Martinez i Hugo Coronado: Trompetes; Hadriel Benedito, Angel Ballester, Joan Fernandez i David Marti: Trombons; Martina Sabariego: Contrabaix; Pau Montalt: Bateria; Miquel Alcaina: Percussió Llatina; Pau Baena i Nur Elmanchoud: Piano; Venus Benedito i Naila Ferrandis: Veu; Raquel Marti, Alba Gimeno, Aleksandra Bester: Violins; Nehir Acansu i Marc Vidal: Violes; Irene Simbor: Violoncel; Fco. Angel Blanco “Latino”: Direcció.
 
Aquest és un CD amb 14 temes tots en clau de Jazz tot i venir originalment d’altres estils musicals com puguin ser el pop, boleros, música brasilera, bossa, i esclar també del Jazz. Tots els temes estan arranjats per diversos músics, entre els quals i els de casa nostra: Latino Blanco, Toni Vaquer, Sergi Vergés i Joan Monné. N’hi ha un arranjat per l’estimat i enyorat Toni Belenguer i Latino.
 
I dels temes a tempo de balada hi ha la preciosa cançó de Pixinguinha arranjada per Edson Alvez i anomenada..
 
1.9.- Carinhoso (Pixinguinha) 6:35.
 
Doncs de quina preciosa manera hem començat el programa d’avui, amb la bonica i càlida veu de Venus Benedito. Hi ha hagut tot el suport de la Big Band mentre ella ha cantat fent-li un background magnífic, coses de l’arranjador. I després de la veu, hem escoltat com els companys han fet uns moments de “soli” tot i preparant l’entrada del pianista Pau Baena el qual ha fet un preciós i curtet solo al piano. I ves per on que després d’ell, hem escoltat un bonic solo de la flautista, Nayla Ferrandis, ella que també canta en algun tema. Bonic tema per començar-los a escoltar.

 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Sedajaz Records:
https://sedajazz.es/tienda_sedajazz_discos.php,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I seguirem escoltant-los ara a tot Swing en el tema de Cole Porter i arranjat per Buddy Bergman anomenat...
 
2.7.- Too Darn Hot (Cole Porter) 4:23.
 
I ja ens hem situat a tot Jazz en aquest magnífic tema del gran Cole Porter i també amb la veu de Venus Benedito. I què bé que ho ha fet, va fer en aquest concert enregistrat en directe. I després d’ella, un parell de “Solis”, primer amb tots els vents i després amb els trombons, magnífics tots dos. Uns moments solistes a la trompeta de Martí García i ja de nou la veu de la cantant arribant ja al final, on encara hem escoltat a Martí amb la trompeta solista, ell, que ens ha acaronat, en aquest gran tema de Porter que elles i ells han fet tan bé.

 
I ja els acabarem d’escoltar en el potent tema de Lucía Fumero i arranjament de Toni Vaquer i tema anomenat..
 
3.5.- La muerte despierta (Lucía Fumero) 7:45.
 
I què maco aquest tema de Lucía fet amb un ritme ternari així com trencat, que se l’hi escau la mar de bé, amb també un bon tempo. Tema que ha cantat de nou Venus la mar de bé, i ves que també hem escoltat la veu de Nayla en aquest tema, per després d’ella aparèixer el convidat al saxo alt, el bo d’en Joan Saus el qual ens ha clavat un magnífic solo amb un so d’allò més “vintage”, quina meravella. I encara, amb el fons de la base rítmica amb les percussions latines, baix i bateria, hem escoltat un espaterrant solo al saxo baríton el que va fer la filla de Latino, Aurora Blanco tot i que en un directe, ben bé podria haver estat ell mateix, el gran Latino Blanco. I quin final més increïble amb les percussions latines i bateria, ells que han estat Pau Montal, bateria i Miquel Alcaina, percussió llatina acabant-lo de cop, gran tema per ja deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats a totes elles i ells i sobretot a l’ànima de tot plegat Francisco Ángel Blanco “Latino”.
 
I després d’aquestes magnífiques músiques, sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente. Gràcies Carme, tu sempre amb la teva dolçor poètica que ens acarona cada vegada que t’escoltem.

 
I segueixo amb el programa de Joves Big Bands, i ara amb un dels dos CDS de la Fredi’s Jazz Band el “Vocal Jazz and Swing”, publicat per Temps Record i enregistrat per David Casamitjana al Casal de Cultura de Matadepera els dies 1, 2 i 3 de març de 2024. Mesclat pel David i l’Enric Alegre a l’Espai Sonor  Montoliu i masteritzat per Josep Roig a Temps Record. Producció musical d’Enric Alegre. Esclar que elles i ells són tota una gran colla, i com que no us la puc comentar, ja sabreu qui són si entreu al blog, on ho tindreu com a foto del llibret interior.
 
I en aquest primer CD hi ha 9 temes, la majoria estàndards de Jazz amb arranjaments de gent diversa, i de casa en Sergi Vergés que ha fet tres arranjaments, “El Cant dels Ocells”, popular catalana; “L’home dibuixat” de Jaume Sisa i un tema de Leonard Bernstein, “I Can Cook Too”, però els escoltarem en el tema d’Ann Ronell arranjat per Matt Harris i anomenat..
 
4.1.6.- Willow Weep For Me (Ann Ronell) 4:12.
 
I quin magnífic tema ens han fet i què ben cantat per una de les tres cantants d’aquesta magnífica Big Band, per Mireia Trapman. Una veu fineta però molt maca, la d’aquesta jove cantant. El tema té un delicat Swing i tempo mèdium slow ideal per aquest tema. Després d’ella hem escoltat uns moments de “Soli” de vents tot i preparant el terreny al molt bon solo al trombó de Guerau Orus qui ens ha clavat una magnífica improvisació, amb un Swing brutal gràcies també a la base rítmica de Gerard Casulleras, piano; Pol Candela, guitarra; Marcel Botines, contrabaix i Oriol Ventura bateria.  El jove trombonista ens ha captivat pel so obtingut, potent, metàl·lic però també pel gust i llenguatge. I amb la veu de Mireia l’han acabat, què bé que ho han fet i al final amb un solo de saxo tenor curtet, ideal tema per començar-los a escoltar.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
A.MA Records: https://www.amaedizioni.it/
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
The Changes Music: https://thechangesmusic.com/
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I ara escoltarem un dels temes arranjats per l’estimat Sergi Vergés i tema de Jaume Sisa i ja sabeu quin és, i ves per on que ara amb la veu del director i saxo alt de la Fredi’s Jazz Band el magnífic Enric Alegre...
 
5.1.5.- L’Home dibuixat (Jaume Sisa) 4:22.
 
I amb quin Swing han fet aquest tema de Sisa. I ves per on que l’Enric ens ha sorprès per com de bé ha cantat i amb quina maca veu. Bravo per ell. I el tema té un Swing molt marcat pels acords de la guitarra de Joan Casellas. I després d’ell, de l’Enric, i gràcies als arranjaments de Vergés, hem pogut escoltar un gran “Soli” a càrrec de tots els vents i després un preciós solo a càrrec del saxo tenor de Jan Julià, molt bonic solo i melòdic. I encara un altre de magnífic amb la brillant  trompeta de l’Alberto Pérez i ja recuperar la melodia del tema amb les veus a cor de Carla Castellà, Ona Martínez i Roc Badia, i amb ell l’Enric  encara fent uns momentets a tot Scat per ja acabar el tema de cop. Brutal!

 
I ja els acabarem d’escoltar a elles i ells, en aquest primer CD, en el magnífic tema de Leonard Bernstein arranjat també pel Sergi Vergés i ara amb les veus de Laia Porta, Marian Barahona i Laura Simó, quin luxe...i tema anomenat..
 
6.1.9.- I Can Cook Too (Leonard Bernstein) 5:00.
 
I quina trempera de tema que acabem d’escoltar, i ara amb aquestes tres magnífiques cantants que van col·laborar en aquest gran tema de Bernstein. I després de la curteta Intro, ja han aparegut els saxos fent 8 compassos obrint la porta a les tres cantants, les quals han anat canviat cada 4 compassos, i què bé que ho han fet, cadascuna amb la seva característica i personal veu, totalment reconeixibles. I després de la primera part cantada, uns moments de “Soli” de metalls i posterior canvi amb les veus de nou, en el pont o la B del tema. I ja de nou hi ha tornat amb la melodia del tema, i amb uns moments cantant les tres alhora, què impressionant. I esclar que la base rítmica ha estat impecable amb un quartet de luxe de Gerard Casulleras, piano; Joan Casellas, guitarra; Jordi Herrera, contrabaix i Oriol Ventura, bateria i final impactant d’aquest tema, ideal per ja deixar-los d’escoltar, bàsicament a elles, car ara mateix  escoltarem el segon CD, de Jazz conceptual i creatiu, instrumental.

 
I segueixo el programa amb el segon CD de la Fredi’s Jazz Band, CD2 “Conceptual and Creative Jazz”, i sí que és conceptual i creatiu, car està bàsicament dedicat a la música de l’Oliver Nelson i Charles Mingus tot i haver-hi un altre popular català “Els Tres Tambors” i també arranjat per Sergi Vergés. I per això, ja els escoltarem en aquest preciós arranjament i tema...
 
7.2.3.- Els Tres Tambors (popular català) 4:37.
 
I quina entrada més bonica amb els arpegis de la guitarra de Joan Casellas i ja la melodia feta pels vents, primer pocs i després més i canvis rítmics, coses del genial Vergés. La melodia és recurrent, però ai las, quin canvi de to que hi ha hagut, per després tornar als orígens, i inicis, amb els arpegis de la guitarra de Joan. I què bonic el piano de Gerard Casulleras en la seva bonica improvisació, tot dolçor i tendresa. I més melodia, i més tendresa, i la dels vents que li han fet un preciós background, coses del Sergi. I quin altre canvi, amb el “Soli” melòdic dels vents i canvis rítmics, i ja de nou amb la recurrent melodia i canvi de to, i ja acabar aquesta preciosa cançó i millor arranjament, bonic tema per començar-los a escoltar de manera instrumental.


I seguirem escoltant-los en el tema de Mingus dedicat a Jelly Roll Morton i esclar que anomenat...
 
8.2.6.- Jelly Roll (Charles Mingus) 4:37.
 
I quin gran tema va fer Mingus, ell, un dels creadors i iconoclasta dels Màsters del Jazz. Aquest tema el va incloure en el seu magnífic “Mingus Ah Um” publicat per Columbia el 1959 on hi hagué John Handy i Shafi Hadi – saxo alt, Booker Ervin – saxo tenor, – Jimmy Knepper – trombó, Horace Parlan – piano, Charles Mingus – contrabaix, Dannie Richmond – bateria.
 
I què maco el tema i el ritme, a tot delicat Swing. Maca la melodia, tot i recordant aquelles primeres músiques que ja els hi van dir Jas, amb essa. I en la  versió original, s’alternen solos amb l’esperit antic dels anys 20 amb solos actuals per modernitat. I ves per on que aquí també ho hem escoltat, al menys en el primer solista a saxo alt, que ha estat l’Enric Alegre, que ha fet una primera part més clàssica que la segona. I després, el solo del trompetista Alberto Pérez, més ens ha noquejat per la seva modernitat. I ja després ha aparegut de nou la coneguda melodia interpretada dues vegades per instruments principals diferents. I quin final més impressionat amb el qual han acabat el tema de Mingus ideal per seguir-los escoltant, ara de manera instrumental.
 
I ja els acabarem d’escoltar en el tema també de Mingus i que va encabir en el “Blues & Roots” també del 1959, i anomenat..
 
9.2.2.- Moanin (Charles Mingus) 7:44.
 
Dir-vos que el primer so que hem escoltat ha estat el del saxo baríton de Diego Escolà. I Mingus va crear aquesta increïble composició amb tota la seva energia i potència, la d’un dels més grans genis del Jazz. Ell que en els seus concerts no parava de parlar, de cridar, de cantar, d’encoratjar als seus músics i públic, no parava d’animar-los a fer-se forts front les barbaritats que patien d’alguna part de la societat i per part dels sistemes policials. El que han hagut de patir, elles i ells, està quasi tot escrit, i el que no ho està, ha de ser inimaginable. Gran tema amb tota la Fredi’s a tope. I quin canvi a la B del tema, al pont, més impressionant que va parir Mingus. I esclar que després han intervingut els molt bons solistes, primer Jan Julià al saxo tenor, i després Quim Anglada al saxo alt. I després de nou el tema amb el saxo baríton d’Escolà i de nou tota la Fredi’s a tope per acabar aquest gran tema de Mingus que elles i ells han fet tan bé, per ja deixar-los d’escoltar i per això felicitats noies i nois i sobretot a l’ànima de tot plegat, el gran músic i entranyable persona, l’Enric Alegre. Gràcies Enric.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club, Barcelona:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz Club, Girona:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.


I ja acabarem el programa d’avui amb l’altre Big Bang del País Valencià, la IntoKables Big Band dirigida per Carlos Ferri “Patilla”, tot i fent un canvi estilístic per situar-nos de ple en el Latin Jazz, el del seu disc anomenat “A Ferro!”. Publicat per Sedajazz Records i enregistrat per Sergi Peiró als Pentasonic Estudis els dies 1, 2 i 3 de març de 2024. Edició d’ell, de Carlos Ferri i alguns més. Mesclat i masteritzat per Sergi Peiró.
 
I sí que hi ha bolerets macos, sí, com és “Algo contigo”, però ja començarem amb una mica de marxeta, la del magnífic tema de Bill Cunliffe anomenat..
 
10.2.- Havana (Bill Cunliffe) 7:55.
 
Sabooor, oi? I aquesta és l’ona que va agafar aquesta Big Band, com podreu llegir al blog, si no ho dic tot aquí. Un tema amb un ritme caribeny controlat i tempo mèdium magnífic que seguir-ne les cadències. I quins magnífics solos hem escoltat, el primer amb les congues d’en Xexu Obrer, ell que ha sabut acaronar-nos amb elles. Després d’ell, un increïble solo al saxo alt de l’Ivan Albuixech que realment ens ha impressionat per la molt bona sonoritat vintage del seu alto. Més hem gaudit amb la precisió i delicadesa solista de Carlos Botella al piano, amb línies que ens han recordat a Carlos Santana i el “Oye como va”, m’ha semblat. I quin so més maco el del trombó de Mont i amb quina trempera ha fet la seva impro; i mentrestant, el background de la resta de companys. I encara amb un “Soli” dels vents, fent una impro melòdica, amb les trompetes allà a dalt de tot. I més coses i al final les percussions d’en Xexu, Gustau i Saul i ja recuperar la melodia del tema i acabar-lo, ideal tema per començar-los a escoltar.


El 2007, coincidint amb el desè aniversari de la fundació de l'Agrupació Musical Ontinyent, neix a Ontinyent per iniciativa de diversos dels seus membres la big band anomenada Intokables Big Band Ontinyent. Aquesta formació musical sorgeix pel desig de diversos components de l'Agrupació que van formar part fa uns anys d'algunes Big Band de la comarca, de poder expandir els seus coneixements musicals cap a altres estils musicals. El nom és degut al grup musical Els Intokables, embrió de l'actual societat i del qual hereta l'esperit d'aquells joves músics. Intocables Big Band està dirigida pel saxofonista i clarinetista Carlos Ferri Reig “Patilla”, músic fundador del grup musical Els Intokables i de l'actual Societat i un dels músics pioners d'Ontinyent a la introducció del jazz. Després d'uns inicis una mica dubitatius pel que fa al repertori, esvaïments pel swing i altres estàndards per a big band, Intokables comença a encaminar-se cap al Latin-Jazz, estil on sembla que els seus músics es troben més còmodes. Per tancar el cercle s'incorpora una base rítmica d'acord amb els arranjaments que comencen a interpretar-se unint-se al projecte dos percussionistes, guitarra i piano, formant al costat de bateria i baix  una potent base on recolzar el nombrós grup de vents del que compta l'agrupació.


I els seguirem escoltant i amb més marxeta en el tema compost per Djalma Ferrerira i arranjat per l’estimat Alfons Carrascosa i anomenat...
 
11.8.- Recaos (Djalma Ferreira) 6:40.
 
I aquí l’Alfons ha fet un gran arranjament adequat a la moguda Latin de la Big Band, tot i ser-ho ja el tema originàriament. L’ha vestit però de gal·la, embolcallant-lo amb molt de gust. Canvis rítmics com el que hi ha hagut en la primera i magnífica impro a càrrec del gran Latino Blanco al saxo tenor. Després amb uns moments repetitius de trombó i trompeta amb una trempera de la base increïble, i uns moderns teclats de la mà de Mario Coloma que han donat un color diferent i encara més festiu, i posteriorment també amb la trompeta de Kike Suay qui ens ha servit la seva calidesa en safata. Sense oblidar la base rítmica de Gustau a la bateria, Ruben Martí al baix elèctric; la guitarra de Oscar Albuixech; el piano de Mario i les percussions d’en Xexu, Gustau i Saul. I ja tots plegats recuperar la melodia i anar-lo acabant, aquest gran tema de Djalma Ferreira i tan ben arranjat per l’amic Alfons Carrascosa.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Llibreria Byron: Barcelona
https://llibreriabyron.com/calendari/
Nova Jazz Cava: Terrassa
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club Sant Vicenç: Sant Vicenç dels Horts
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres ja aquest divendres 3 d’octubre on tindrem un concert de Jazz encabit en el 35è Festival l’Hora del Jazz – Memorial Tete Montoliu. Tindrem a l’Edu Cabello Quartet, qui ens presentarà el seu projecte “el bosque” amb Eddie Mejía, guitarra; David Muñoz, contrabaix i Adrià Claramunt, bateria a partir de les 22h i al Molí dels Frares.


I ja els acabarem d’escoltar i nosaltres el programa d’avui en el tema de Michael Philipp Mossman i anomenat...
 
12.1.- Paz Profundo (M. Ph. Mossman) 4:27.
 
I per com ha començat poc ens podíem imaginar que les coses anirien com han anat, a tot Sabooor del carib. I sí que la qüestió rítmica ens hi ha situat de ple, primer amb les percussions i ja després amb baix i guitarra, i ja la melodia amb tots els vents, els potents metalls d’aquesta IntoKable. I quina meravella de chorus improvisant saxo tenor i saxo alt, ells dos que han estat Marc Puertas i Ivan Albuixech, fent ells una colla de chorus que ens han enlluernat per la trempera amb la qual ho han fet. I ves que per sota d’ells, el background de la resta de companys. I després ho han fet el trombó de Miki García i el saxo baríton de Latino Blanco i de nou ens han “frapat” d’allò més. I ja cap el final un punt de les percussions i final sobtat, brutal, per ja deixar-los d’escoltar i nosaltres acabar el programa d’avui que com sempre espero que us hagi agradat tant com a mi, o sigui que felicitats noia, Eva Romero a qui no hem escoltat, nois dels instruments i sobretot al seu director Carlos Ferri “Patilla”.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |