Programa 395: Iván Sanjuán Cuarteto, Ortí & Ploug Quartet i Enrique Oliver, dimecres 29 de gener de 2020
Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials.
Doncs ja hi tornem amb un programa temàtic per músiques i també pel fet d’estar dedicat a tres editorials com són Youkali Music, Rizoma Records i Blue Asteroid Records. Del primer podreu escoltar el “Friendship” de Iván Sanjuán Cuarteto. També escoltareu el darrer projecte de Javier Ortí & Mikkel Ploug Quartet, “Laguna Llena”, i finalment el de l’Enrique Oliver “Incerteza” i aquesta setmana amb un micro conte de Carme de la Fuente.
I darrerament amb Youkali Music i concretament amb el seu director Thomas Schindowski estem en contacte i així és que em fan arribar, com ja han fet, alguns dels seus projectes del seu extens catàleg, o sigui que agrair-li al Thomas la seva col·laboració. Podeu entrar al seu web http://youkalimusic.com i veure’n tot el seu catàleg.
I ja ens centrarem amb les músiques del programa, i així és que us proposo escoltar el disc anomenat...
“FRIENDSHIP”
Iván Sanjuán Cuarteto
Editat per Youkali Music YM174
Enregistrat per André Fernandes el 3, 4 i 5 de maig de 2019 als estudis Timbuktu, Lisboa.
Mesclat i masteritzat per André Fernandes als Timbuktu.
Produït per Iván Sanjuán i Thomas Shindowski per a Youkali Music.
Iván Sanjuán, bateria i composicions
Joaquín de la Montaña, saxo tenor
Pedro Calero, piano
Enrique Tejado, contrabaix
Amb la col·laboració d’André Fernandes, guitarra elèctrica
Doncs estem davant d’un projecte força delicat per músiques amb tempos no massa vius i amb una durada de prop de 35 minuts. Vuit temes preciosos, sobretot les balades, un parell de súper slow com són el 4rt track “Para el recuerdo” amb melodia melancòlica exquisida a càrrec de saxo tenor. Igualment de súper delicada és la balada “Para ti”, vuitè track. El Groove delicat comença amb el 5è track “Electric Miniamba”, tot i incrementar una mica el tempo posterior. De la mateixa manera tenim el 1er track “Brooklyn with you”, amb melodia feta pel saxo tenor i guitarra, com en quasi totes les melodies dels temes en que toca el guitarrista. Més vital és el 6è track “Raquel”, tot i que igualment no massa. Els tres temes restants són sí els més vius del projecte, com és el 3r track “Head Street” amb melodies a càrrec dels dos solistes comentats. El 7è track “UHJAD” té uns inicis amb ritmes trencats per després encetar el swing en el pont i en les improvisacions. El més vital és el 2n track “No es tan duro”, tema a tot swing ja des dels inicis i que no ens deixarà ja en cap moment amb solos magnífics de tots els solistes.
I com sempre dir-vos que al blog us posaré l’enllaç a la pàgina web del disc:
Deixarem les balades súper slows perquè les escolteu quan adquiriu el disc, i us proposo escoltar el preciós tema:
1.- Brooklyn with you (Iván Sanjuán) 3m17s
Doncs amb aquest preciós tema hem començat el programa d’avui, i hem escoltat la primera composició d’aquest baterista i líder del projecte, Iván Sanjuán. Un tema mig tempo de marcat sentit rítmic, que per això el compositor controla tots aquests aspectes. La melodia, no massa llarga, l’ha iniciat el saxo tenor de la Montaña per deixar pas a les improvisacions, la primera a càrrec del molt bon pianista Pedro Calero, el qual l’ha fet força càlida alhora que amb un punt percussiu en la digitació. Bona execució i interpretació harmònica del tema. Després hi ha hagut un “riff” repetitiu a càrrec de pianista bàsicament per deixar espai al líder en la seva improvisació amb les escombretes, cosa gens fàcil. I el tema s’ha acabat així com amb un acord sense resoldre, una mica penjat, i aquesta és la gràcia.
En aquest primer treball discogràfic el percussionista Iván Sanjuán presenta composicions originals carregades de diferents influències en què expressa les seves idees artístiques i la seva visió personal d'abordar el jazz actual. I l’Iván ens diu de "Frienship” “que és un disc en el qual cada composició està dedicada a moments, llocs i persones que d'alguna manera han marcat la meva vida; és un disc molt personal". Aquest repertori és un viatge entre el jazz contemporani, el bebop i la música africana, músiques que sempre han acompanyat la carrera musical d'Iván Sanjuán. Per a aquest primer treball a més dels músics habituals del seu quartet Iván Sanjuán ha comptat amb la col·laboració especial del guitarrista portuguès André Fernandes.
Seguim escoltant les músiques d’aquest projecte, temes compostos pel líder i baterista Iván Sanjuán i serà el tema...
6.- Raquel (Iván Sanjuán) 4m25s
I amb aquest tema “Raquel” el tempo i ritmes han crescut una mica, tot i que no massa.
La melodia l’ha fet el solista dels vents Joaquín de la Montaña, saxo tenor andalús, com són tots els d’avui. Després de la melodia, ell mateix ha desenvolupat el seu solo, i s’ha de dir que té un so “robust” amb molt bon gust interpretatiu i un tan metàl·lic, la qual cosa no l’impedeix transmetre la calidesa adequada al tema dedicat segur a una Raquel. Bon fraseig el del saxofonista en un tema amb un ritme delicat de vals. Enrique Tejado al contrabaix ha fet també una molt bona improvisació, ell amb el recolzament de piano i bateria, aquest amb el “Ride” mantenint-ne el ritme i tempo. El retorn a la melodia ens apropa al final passant per una mena de “vamp” que es va diluint mica a mica, acabant dolçament.
I deixeu-me que us digui que podeu entrar al web de www.freshsoundrecords.com per veure l’extens catàleg d’aquesta nostra editorial i també podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteban. Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada i gràcies pel teu suport tots aquests anys.
I encara amb més músiques d’aquest projecte amb el tema més viu anomenat...
3.- Head Street (Iván Sanjuán) 5m55s
I amb aquest tema hem fet un salt rítmic endavant, ja ho heu pogut escoltar. Aquí ha col·laborat l’André Fernandes guitarrista portuguès i tècnic de so que va enregistrar aquest projecte. Ells dos han començat amb la melodia després de la intro de la base rítmica amb el piano sobretot. La melodia l’han fet guitarra i saxo tenor, per després ésser el mateix saxofonista que hagi iniciat les improvisacions. De la Montaña ho ha fet de la mateixa manera a la qual ja ens ha acostumat, amb aquest so tan extravertit i potent alhora que amb molt de metall. Calero n’ha fet la seva versió, i igualment se li reconeix la pulsió nítida i clara alhora que amb aquell punt percussiu que ens manté en ple estatus rítmic. La sorpresa sonora ha estat la de la guitarra de Fernandes, aquesta amb un so força distorsionat, tot i que mica a mica que passava la seva interpretació es feia més clar. Bona improvisació del també tècnic d’enregistrament. El tema s’ha acabat dolçament també amb un “vamp”, però abans, han recuperat la melodia del tema, guitarra i saxo per acabar-lo com us he dit, dolçament.
Recordar-vos que entreu al web de masimas on podreu veure’n tota la seva programació dedicada al Jazz però també a diversos estils com són el Blues, el Funk i demés variants. Val la pena que us deixeu caure per la Plaça Reial per anar al Jamboree. Els dilluns amb una magnífica Jam Session.
Recordeu que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial de Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta abraçada.
I acabarem aquest projecte amb el tema anomenat..
2.- No es tan duro (Iván Sanjuán) 4m44s
I amb aquest potent tema “No es tan duro” hem acabat el projecte del baterista, compositor de tots els temes i líder del projecte, Iván Sanjuán. Un magnífic tema iniciat per saxo i piano, fent ambdós una part del motiu principal del tema, aquest amb uns canvis rítmics a mode de breaks i “rifs” que són la clau de volta del tema. El swing hi és també en una part del tema, i aquest ja no desapareix sobretot amb la reeixida improvisació de de la Montaña al saxo tenor, aquest, que ha estat magnífic i potent, amb un fraseig remarcable alhora que bon llenguatge. Un swing ferm per “walking” de baixista i “ride” del líder i compositor. El guitarrista portuguès Fernandes ha fet també un molt bon solo, aquesta vegada amb un so una mica més clar, tot i mantenir-se en una determinada “foscor” sonora per distorsions diverses. Bon solo també de l’André el qual ha deixat pas al del pianista Calero, quedant-nos amb el trio base a tot swing també i amb una bona improvisació d’aquest. En aquest tema hi participen tots i així és que el contrabaixista Tejado ha fet el seu i també el líder Sanjuán ha fet el darrer ben marcat per piano i contrabaix. El tema ha aparegut al final, amb tots plegats a tot tren en un tema força impactant i ideal per acabar aquest projecte de l’Iván Sanjuán.
“LAGUNA LLENA”
Javier Ortí & Mikkel Ploug Quartet
Editat per Rizoma Records RR 011CD
Enregistrat per Jose Gómez l’11 de Març de 2019 a Mikima Records (Palomares, Sevilla)
Mesclat per Curro Ureba el maig de 2019 a Trafalgar Estudis.
Producció: Javier Ortí
Javier Ortí: Saxo tenor i soprano a #5 i 7
Mikkel Ploug: Guitarra
Joan Masana: Contrabaix
Martin Andersen: Bateria
Les composicions d’aquest projecte les comparteixen els dos líders Ortí i Ploug. 9 temes i més de 40 minuts d’una preciosa música amb tempos diversos, la majoria no massa vius, i amb unes balades precioses, tot i ser a un tempo no massa slow. Així doncs el 7è track “Sea Minor” composta per Ploug, és així de balada delicada i aquesta amb el soprano d’Ortí. El 4rt track, també del mateix compositor i guitarrista és la balada “A reverbs googbye”. El tema que titula el disc “Laguna Llena” és del co-líder i saxofonista Javier Ortí i és també una balada a mig tempo amb una melodia preciosa a càrrec del compositor amb el saxo tenor i després amb Ploug a la guitarra. Un tema una mica més viu és el 3r track, “Rossette”, tema del guitarrista Ploug tot i començar amb una llarga i lenta intro a càrrec del compositor. El 1er track també és de Ploug i el tempo i ritmes trencats ens situen en d’altres àmbits. El 5è track d’Ortí l’inicia ell mateix a saxo soprano i també en aquest tema els ritmes no són massa evidents. Els duets dels dos co-líders són força remarcables i ens situen en la melodia del tema. Un altre tema d’Ortí és el 6è track “African Song” iniciat també amb ritmes diversos i després més clarament encabits en els més africans, que posteriorment se situaren en àmbits del “Latin Jazz” o els més “càlids” del Carib. També del saxofonista és un dels dos temes més vius del projecte, anomenat “Calle Río”, l’inicien delicadament tot i desenvolupar-se vitalment posteriorment. El més viu del projecte és del guitarrista Ploug 8è track “Fishornet”, iniciat a tot tempo pel saxo tenor i a tot swing també a càrrec del seu company Ploug. Magnífic projecte a càrrec de tots quatre i temes magnífics dels dos compositors.
I dir-vos que al blog us posaré l’enllaç de la pàgina web de la editorial:
I per començar us proposo que escolteu la preciosa balada a tempo mig slow composta per Javier Ortí anomenada...
2.- Laguna Llena (J. Ortí) 4m24s
Doncs tot hi haver-hi unes precioses balades com són “Sea Minor” i “A reverbs goodbye”, m’ha semblat que aquest tema seria ideal per començar el projecte d’aquest parell de grans músics, Ortí i Ploug. “Laguna Llena” te un punt de vals immiscit en el ritme que li dóna un tarannà relativament vital tot i ser el tempo no gens viu. La melodia a càrrec del saxo tenor Ortí és preciosa i el recolzament per la resta de companys ideal per com mantenen el tempo i ritme. El primer i curtet solo del saxo tenor ha estat reeixit, tot i semblar el final de la melodia també, amb un so càlid i bona interpretació de l’harmonia d’aquest tema propi. Igualment Ploug a la guitarra ha seguit desenvolupant la seva aportació solista amb un so clar, el d’una guitarra només amplificada i sense passar per cap tipus de modificació sonora, so que ens recorda a alguns dels seus mestres també per fraseig com per exemple Joe Pass entre d’altres, aquest darrer amb un so un pèl més fosc, però. I sí, després del solo de Ploug han recuperat la melodia de nou per deixar pas al més llarg solo del saxo tenor i compositor Ortí, ara mostrant-nos encara més les seves habilitats amb el saxo tenor. I el tema apareix de nou sense adonar-nos-en i així l’han acabat dolçament, a tot vals.
Un altre lloc emblemàtic és el 23 Robadors espai on es fa el Jazz més alternatiu de la ciutat amb tot un reguitzell de projectes que s’hi han parit i que així seguirà sent. Cada dia teniu Jazz i fins i tot les sessions de Lliure improvisació dels primers dijous de cada mes. Els dimarts primer concert de Jazz i després Flamenc. Els dimecres, concert primer i després Jam Session amb Miguel Pinxo Villar, Juan Pablo Balcázar i Carlos Falanga.
Seguim però dir vos què si entreu al web de Temps Record: https://tempsrecord.cat hi trobareu tot el seu extens i divers catàleg. Aquesta és també una editorial de casa nostra amb un ampli ventall d’estils des de Bandes Sonores, a Blues, Boleros i evidentment Jazz, passant pel Flamenc i la Fusió.
Seguim amb més tempo i ritmes trencats amb el tema compost també pel guitarrista Ploug, anomenat...
1.- Puer natus est obis (M. Ploug) 5m07s
I aquest tema de Mikkel Ploug respira un Groove permanent durant tot el tema, havent-lo iniciat el mateix guitarrista amb un so fosc d’acords i ja amb el ritme inclòs. La melodia l’han iniciat ambdós líders essent el saxo tenor Ortí qui primer n’ha fet la improvisació. El so és càlid, coses aquestes dels gustos musicals propis de cadascun dels músics, a més a més del propi instrument, embocadures i canyes. Javi ens ha acaronat amb el seu so alhora que mostrat també el seu magnífic llenguatge i fraseig. Igualment ha fet una reeixida improvisació per com ha desenvolupat l’harmonia del tema creant una nova melodia, cosa aquesta que fan tots aquests mestres. Mikkel a la guitarra ens ha acaronat també per com de nítid ha estat el seu so alhora que fraseig. Molt bon guitarrista en Ploug el qual ha fet una creació també del seu solo, ben recolzat per la base rítmica de dos de Masana, al contrabaix i de Martin Andersen, baterista danès que havia estat per aquest llars temps ja fa, havent fet grans amistats amb molts músics d’aquí, i per aquest motiu, pels amics músics i contactes, va venir a tocar al Jazz Club La Vicentina ara ja fa uns anys. Però el que és més sorprenent és que el concert que vam fer el va liderar el guitarrista Mikkel Ploug acompanyats ells dos per Martín Léiton al contrabaix, i això va ser el 27 de novembre de 2015, quines coses passen. Remarcable solo del guitarrista i co-líder, a partir del qual recuperen el tema i així encarar el final d’aquest magnífic tema.
I en dimarts podeu anar a diversos espais on s’hi fan Jam Session com La Farola del barri de la Ribera on també hi ha el Guzzo, restaurant magnífic on també s’hi fan concerts i Jam Sessions.
També tenim una bona col·laboració amb l’editorial basca Errabal Jazz de la qual en posem les novetats, quan ens les envien, i així és que els hi agraïm el seu suport, o sigui que al blog us posaré l’enllaça a la seva pàgina web http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
Escoltem ara el tema amb els ritmes també força treballats, compost per Javier Ortí, anomenat...
6.- African Song (J. Ortí) 3m50s
I amb aquest tema us he volgut mostrar la diversitat rítmica del projecte, alhora que melòdica. Un tema del saxo tenor i co-líder Ortí marcat per l’aspecte dels ritmes sobretot, iniciat amb els estris diversos del baterista i melodia amb saxo tenor i contrabaix, tots plegats fent-nos la presentació del tema, també amb el so de la guitarra. Una vegada acabada aquesta, el compositor ha iniciat els solos tot i recolzat pel ritme permanent de la secció rítmica ara amb aires africans que ens apropen als del Carib, bressol de tot plegat, de totes les fusions i ritmes com els del Calipso. Un gran solo d’Ortí que ens recorda que hi ha un tal Sonny Rollins que fa meravelles amb el saxo tot i fent músiques amb aquets ritmes dels quals n’és un mestre. Javi ha quallat una magnífica improvisació tot i recolzat mica a mica pel so del seu col·lega Ploug. Hi ha uns moments que ambdós participen de la moguda fent una mena de juguesca quasi de pregunta-resposta i a moments improvisació col·lectiva. La base rítmica de contrabaix i baterista estan igualment increïbles. Acabada la improvisació, recuperen el tema acabant-lo de cop. Molt bona feina de Masana i sobretot de l’amic Martín Andersen.
I cada dia podeu anar a la Cocteleria Campari Milano on s’hi fan concerts de jazz i demés meravelles, a diari. I també al Sinestesia que hi ha prop de la plaça del Centre a Sants, on cada dia s’hi fan concerts.
Si voleu escoltar jazz-rock i demés meravelles ja sabeu que podeu entrar al web de www.moonjunrecords.com i veure el catàleg extens d’aquesta editorial dirigida pel Leonardo Pavkovic, qui m’envia des de Nova York les seves novetats i que evidentment en aquest programa posem de tant en tant. Una abraçada Leonardo i gràcies pel teu suport.
I ja acabarem aquest projecte amb el tema de Ploug anomenat...
8.- Fishornet (M. Ploug) 3m19s
I quin molt bon tema per acabar el projecte de Javier Ortí & Mikkel Ploug. Em sembla haver-os posat uns temes variats de ritmes i tempos que reflecteixen força bé el tarannà global del projecte. En aquest hem estat amb el Swing des dels inicis i mai ens ha abandonat. I és que la base rítmica està immensa amb Masana i Andersen recolzant i portant aquesta màquina de manera perfecte. Els dos solistes i líders han reeixit en cadascuna de les seves improvisacions com també ha fet el baterista Andersen ja a les acaballes dels solos i tot just abans de retrobar la melodia principal del tema per acabar-lo entre algunes risses d’alegries diverses. El solo d’Ortí ha estat de nou increïble per velocitat d’exposició, fraseig i tècniques a dojo, alhora que sonoritat. Hem descobert en aquest projecte uns bons instrumentistes, malauradament desconeguts per la majoria del públic en general, coses aquestes de la compartimentació sectorial o regional, com li vulgueu dir, tot i tenir Internet a l’abast de tots nosaltres. I igualment magnífic ha estat Ploug a la guitarra primer amb arpegis i després amb una magnífica exposició solista, músic aquest que ha fet projectes amb Mark Turner per exemple, alhora que enregistrat per Fresh Sound Records entre d’altres editorials. També ha liderat projectes, discos, com són Alleviation, Equilibrium i d’altres, un pes pesat doncs del món del Jazz que comparteix país amb Martin Andersen.
I després d’aquest projecte sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente...
.......................
Gràcies Carme per explicar-nos sempre les teves històries relacionades amb les músiques del programa....
“INCERTEZA”
Enrique Oliver
Editat per Blue Asteroid Records
Enregistrat per Manolo Toro a Puerto Records, Puerto de la Torre, Màlaga.
Produït per Enrique Oliver i Jorge Moreno
Enrique Oliver, saxo tenor
Albert Sanz, piano
Dee Jay Foster, contrabaix
Jordi Rossy, bateria
I la col·laboració de:
Voro García, trompeta
Fernando Brox, flauta i trombó.
I aquest és un projecte d’una hora de precioses composicions de l’Enrique amb tempos diversos entre els quals els més dolços de les balades com són la del 9è track, “I’ll Look Around”. També la del 4r track “Rocío” ho és, aquesta amb un dolç i soterrat ritme càlid de bossa. Un altre tema delicat és el 7è track “Reconciliación”, iniciat pel contrabaixista a mode d’intro i magnífiques posteriors improvisacions. Una mica més viu és el 5è “After This”, també amb el Dee Jay iniciant el tema ara amb una més llarga impro per donar pas al tema on hi col·labora Voro a la trompeta. I el 6è “Orange & Cinnamon” l’inicia l’Albert amb el piano també amb una preciosa intro i un tempo medium slow. El 1er track “CalipSonny” ja diu el títol què és un calipso dedicat a Sonny Rollins, tema aquest a tempo ja més viu, tot i que no massa. El 3er track és el que titula el projecte “Incerteza”, a un tempo medium slow i també amb Voro a la trompeta. I el 2n track “How about you” és tota una demostració de reconeixement als estàndards de Jazz, tema aquest amb tot el swing del món a un tempo molt maco i vital, on l’Enrique segueix mostrant-nos la seva qualitat, com també la resta de companys del projecte, un estàndard amb música de Burton Lane. I un altre dels més vitals és el 10è track i què bé que sigui un blues, el “Blues for Joshua”, dedicat a Joshua Redman i amb la col·laboració de Fernando Brox a la flauta. El 8è track “Tati” és el més viu del projecte, iniciat pel líder amb melodia i amb Dee Jay a tot “walking” durant tot el tema, i així doncs amb tot el swing del món.
I dir-vos que al blog us posaré l’enllaç a la pàgina web del disc:
Així doncs us proposo escoltar una de les precioses balades, i que podia ser la més dolça “I’ll Look Around”, però que finalment serà la que té un preciós groove a ritme de bossa, tema anomenat
4.- Rocío (E. Oliver) 5m00s
Doncs sembla que el so del saxo tenor ha anat agafant més profunditat a mida que ha passat l’estona. I és que l’Enrique és un del mestres en això de fer sonar el tenor. La formació que l’acompanya és també de mestres, i el primer solo que hem escoltat l’ha fet l’Albert Sanz, increïble pianista valencià, un dels més reconeguts de l’estat. I tot i durar 5 minuts, aquest tema ens ha passat volant, coses que passen quan escoltes algunes meravelles com ha estat aquesta. La introducció i tot el llarg tema l’ha fet l’Enrique, i amb això que ens hem situat quasi a la meitat del temps. I és que el tema per si mateix és llarg, tot i pensar a vegades que si és tema o impro, el que fa el líder. Després l’Albert ha desenvolupat un delicat i magistral solo, ben recolzat per Dee Jay i Jordi, essent la seva una digitació plena i marcada de manera rítmica també, alhora que amb mostres d’una gran creativitat. I és així de magistral la que ens ha fet el líder en el seu posterior solo, amb un lirisme increïble i fraseig delicat el de l’Enrique Oliver, alhora que envoltat del context melòdic del tema, acabant-lo sense albirar el final de la impro i l’inici del tema. Magistral composició i interpretació de tots quatre.
I també podeu anar al JazzSi Taller de Músics del passatge Requesens, on hi teniu Jazz els dilluns i els dimecres, aquest darrer amb Jam Session. I també en dilluns, dimarts, dimecres i divendres podeu anar a Casa Fígari a Gràcia on en aquests dies s’hi fant concerts primer i després jam session.
Recordeu que si us agrada la lliure improvisació podeu entrar al web de www.discordianrecords.bandcamp.com i veure el catàleg d’aquesta editorial dirigida per l’amic El Pricto on hi trobareu de tot i més relacionat amb la lliure improvisació, conduccions, free jazz, o quelcom inclassificable.
Us proposo escoltar ara el tema on hi participen Voro García i Fernando Brox, magnífic tema que titula el disc...
3.- Incerteza (E. Oliver) 7m36s
I ja heu pogut escoltar quina altre meravella ens han fet aquests mestres, ara amb trompeta i flauta de dos amics nostres també. Hi és que tots els músics que hi participen els tenim en el cor per coneixences i actuacions d’alguns d’ells al Jazz Club La Vicentina com per exemple Jordi Rossy, Dee Jay Foster i Voro García. Un tema maco, amb una melodia que ben aviat se’t queda enganxada al cap, i és que l’han feta tots els vents, saxo tenor, trompeta i flauta. El pont l’ha fet el Voro a la trompeta. Una vegada presentat el tema, el líder i compositor l’ha desenvolupat de manera magistral, amb un fraseig lligat d’una delicadesa extrema, també per la sonoritat profunda d’aquest tenor tan magnífic. Un solo d’alta volada el que ens ha fet aquest saxofonista malagueny, un dels millors en això de les canyes tan dolces. Qui l’ha seguit és el també malagueny Fernando Brox a la flauta, ell un conciutadà que viu i treballa a Barcelona. Actualment és un dels flautistes més reputats de l’entorn del Jazz amb permís de d’altres “mostrus” d’aquest instrument com són Pablo Selnik i el mateix Gorka Benítez, entre d’altres. El solo de l’Albert Sanz ha estat també de llibre, executat delicadament amb ajuda d’acords de la mà esquerra i digitació nítida de la dreta i precioses melodies obtingudes. Després d’ell, hi han tornat amb el tema els vents plegats seguint Voro la melodia i la resta de companys els diversos canvis fins arribar al final.
I no us oblideu de la Nova Jazz Cava on a partir dels dijous, amb la Jam Session, s’hi fan concerts cada cap de setmana amb els diumenges oferint l’espai per a projectes mes populars. I també en dijous, però el segon i quart de cada mes, podeu anar al Falstaff de Gràcia, on s’hi fan unes magnífiques Jam Sessions amb Fran Suárez, Carlos Enrique i Albert Whiles.
I seguirem amb el magnífic Blues a mig tempo on hi col·laboren els nostres amics Fernando Brox a la flauta, i Voro García trompeta, en el tema anomenat...
10.- Blues For Joshua (E. Oliver) 5m45s
I aquest és un Blues dedicat a Redman de nom Joshua, i solen tenir una melodia curta, per tempo i perquè un Blues té 12 compassos, típicament, i així és que els solos posteriors han estat tots magnífics, per acabar-ho d’arrodonir, i els han fet en aquest ordre Fernando Brox, Voro García, Enrique Oliver, Albert Sanz i Dee Jay Foster, recuperant posteriorment la melodia i acabant el tema delicadament. I ves per on que el Jordi Rossy no ha volgut fer cap solo, ell que amb aquests projectes es treu tot el protagonisme deixant que siguin els seus companys els que el tinguin. El seu suport en la màquina rítmica és bàsic i fonamental i realment és tot un luxe poder-lo tenir en el projecte. I d’aquest projecte m’he quedat amb les ganes de posar més temes, i es que és un magnífic projecte aquest “INCERTEZA” de l’Enrique Oliver i companys, però com que vosaltres fareu mans i mànigues per aconseguir-lo, doncs que ja l’escoltareu tot sencer a casa vostra. No posaré el més viu “Tati” perquè ja no m’hi cap i per equilibrar els temes de cadascuna de les formacions, tot i tenir-ne moltes ganes, però és que l’estàndard que escoltareu ja per acabar és una meravella.
Un altre espai on anar és al Big Bang del carrer Botella, al Raval. Cada cap de setmana s’hi fan unes Jam Sessions magnífiques. Els divendres hi trobareu a Luca Tondena, Jim Monneau i Ramiro Rosa i els dissabtes a Samuel Marth al capdavant d’una formació Dixieland. I els dilluns també podeu anar al Jazzman on hi sol haver el gran Pere Ferré Trio. Els dijous també s’hi fan concerts.
I acabarem projecte i programa a tot swing amb el magnífic estàndard de Burton Lane & Ralph Free d, tema anomenat...
2.- How About You (B. Lane & R. Freed) 6m59s
I aquesta és una cançó popular composta el 1941 per Burton Lane i lletra de Ralph Freed. La van introduir a la pel·lícula de 1941 Babes on Broadway de la mà de Judy Garland i Mickey Rooney. Va esdevenir un estàndard de Jazz, tot i no ésser tocat massa en concerts ni Jam Sessions. La cantaren Frank Sinatra, Bing Crosby, Shirley Bassey, Bobby Darin, però també la interpretaren Horace Silver, Oscar Peterson, etc, entre d’altres. La versió que n’han fet els nostres herois és magnífica, farcida de swing des dels inicis del Jordi amb les escombretes. La melodia ha aparegut ben aviat amb el líder al saxo tenor fent el tema d’estructura típica de 32 compassos i de forma ABAC més o menys. El solo executat per l’Enrique no només ha estat magistral sinó que també ens ha mostrat el seu domini tècnic de l’instrument, amb interpretació de notes en intervals força amplis i obtenint sons de mestre quan circula per les notes més greus o quan hi va de cop. Magnífic solo de l’Enrique que ha deixat pas al de l’Albert també magistral alhora que delicat. El swing del “Ride” del Jordi i el “walking” del contrabaix de Dee Jay Foster l’han recolzat en el seu desenvolupament. Després, els “vuits” fets amb contrabaixista i saxo tenor, ens l’han mostrat com el que és, un dels contrabaixistes més sòlids de l’escena del país, cantant també el seu solo, amb lo difícil que això ja sabem que és. La maca melodia del tema ha aparegut de nou amb el saxo del líder fent un passada pel tema i finalitzant-lo delicadament.
I doncs després d’aquest magnífic tema, hem acabat projecte i programa dedicat a tres editorials discogràfiques, i com em va dir el nostre amic José Pruñonosa, també dedicat a tres magnífics saxofonistes del sud, Joaquín de la Montaña, Javi Ortí i Enrique Oliver, ells en cadascun dels tres projectes que han estat primer el “Friendship” de l’Iván Sanjuán Cuarteto. Per després el “Laguna Llena” de Javi Ortí & Mikkel Ploug per acabar com ho hem fet, amb el de l’Enrique Oliver, “Incerteza”, i aquesta setmana amb un micro conte de Carme de la Fuente.
Doncs res, que us recordo que aneu a veure jazz en directe a llocs com Jazz Club La Vicentina, La Traska Truska, Jamboree, Jazzsi, 23 Robadors, Guzzo, Casa Fígari, Falstaff, Nova Jazz Cava, Campari Milano, JazzMan, Sinestesia, Big Bang, La Farola, el Maki, etc, etc, i que mireu d’adquirir discos, els d’aquest programa i els dels músics de tots els programes de Jazz Club de Nit.
I per descomptat que podeu anar als concerts que fem cada mes al Jazz Club La Vicentina, i ja de cara el febrer, aneu reservant la data del 21 de febrer, divendres a les 22h, on tindrem el projecte de Gabriel Amargant Quartet dedicat a la música de George Gershwin, amb Roger Mas, piano; Martín Léiton, contrabaix i Joan Vidal, bateria. Entrada gratuïta en un esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de SVdH.
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú.
Miquel Tuset i Mallol.
0 Comments:
Subscribe to:
Comentaris del missatge (Atom)