Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. Desitjo què hàgiu passat unes magnífiques festes, de Nadal, Cap d’Any i Reis, i em sap molt greu que molta gent no ho haurà passat tan bé com nosaltres, entre els quals les preses i presos polítics i menys malament, els exiliats polítics i per expressió.

Doncs estrenarem l’any 2020 amb una primera part del programa dedicat a Fresh Sound Records i així és que us proposo escoltar un parell de FSNT. Escoltarem el “3 ELEMENTS” de Michael Felberbaum, per després el “SWEET STUFF” de Daniel Rotem & Josh Johnson Quartet, i acabar-lo amb el projecte del baixista anglès Michael Janisch, “Worlds Collide” editat per Whirlwind Recordings, projecte que podreu veure el proper diumenge al Jamboree, concert encabit en la gira espanyola que faran aquesta setmana,  i començant l’any amb el micro conte de Teresa Tuset.

I ja per anar fent boca, dir-vos que el concert de Festa Major d’Hivern de La Vicentina el farem a la Sala Xica. Comptarem, com cada any, amb la Marina Tuset que vindrà en formació a quartet, acompanyada de Anggie Obin, flauta; Erico Moreira, guitarres i veu, i Jonas Santana a les percussions. Això serà el 18 de gener dissabte a les 19h a la Sala Xica. Un esdeveniment organitzat des del Jazz Club La Vicentina i patrocinat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts.

I deixeu-me que us digui que podeu entrar al web de www.freshsoundrecords.com per veure l’extens catàleg d’aquesta nostra editorial i també podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteban. Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada i gràcies pel teu suport tots aquests anys.

Doncs comencem amb el projecte anomenat...


“3 ELEMENTS”
Michael Felberbaum

Editat per FSNT 561
Enregistrat per Phillipe Gaillot i Renaud Van Walden, el juliol de 2017 als Recall Studios.
Mesclat per Julien Birot, l’octubre de 2017
Masteritzat per Raphael Jonin, el febrer de 2018
Produït per Michael Felberbaum
Productor executiu Jordi Pujol Baulenas

Michael Felberbaum, guitarres acústica i elèctrica
Frederic Borey, saxos tenor i soprano
Leonard Montana, piano i Fender Rhodes

Totes les composicions són de Michael Felberbaum, excepte algunes que ja comentaré si s’escau.

Estem davant d’un projecte força diferent dels habituals, i ho dic per com s’ha configurat aquest trio amb guitarra, piano i saxo, sense contrabaix ni bateria. Un disc amb 12 temes i d’una durada de quasi una hora d’una música moltes vegades delicada però també amb una bona dosi de temes amb una rítmica potent, tot i fer-ho sense un bateria, car els tempos i ritmes també els marquen guitarra i piano. Música esotèrica també, sobretot en els temes més delicats. En fi, una delicada meravella de projecte del qual us en posaré alguns temes.

Com sempre dir-vos que al blog us posaré l’enllaç a la pàgina web del disc:

Comencem doncs amb les seves músiques, i així és que us proposo escoltar el tema que va popularitzar Janis Joplin, tema d’ella, i dels poetes Michael McClure i Bob Neuwirth, el conegut....

6.- Mercedes Benz (J. J. & M.M i B. N.)                    6m17s

I doncs qui no recorda a Janis Joplin en el seu disc “Pearl” en aquest tema, oi? Un disc del 1970, ai, ai, aquells magnífics 70s que vam poder viure, magnífics per les músiques i perquè el 1975 va marxar el dictador, tot i que ja veiem que ho va deixar tot ben lligat, atado y bien atado, malparit. La melodia l’hem reconeguda ja a les primeres notes, feta per guitarra i saxo tenor a duet. La part rítmica d’aquest trio la compartiran guitarra i piano, i en aquest tema, i tots els altres, aquet darrer és qui fa aquesta feina quan el líder fa el seu solo. Un molt bona execució i solo de Felberbaum, al qual l’ha seguit el del vell conegut nostre, Frederic Borey, del qual li hem posat diversos dels seus treballs en anteriors programes, i ja de fa temps. Montana al piano ens ha mostrat les seves habilitats també, ben recolzat rítmicament pel guitarrista i líder, per després encarar tots tres de nou la coneguda melodia, a duet, i acabar amb un Vamp a mode de cirereta final.

"El guitarrista italoamericà Michael Felberbaum sembla ser tan conscient dels avantatges i els perills de treballar sense baix i bateria que el seu trio 3 Elements sona fenomenalment autosuficient i relaxat. Toca la guitarra elèctrica i acústica, Borey els saxos soprano i tenor, i Montana el piano i Fender Rhodes. La instrumentació proporciona permutacions interessants on Felberbaum, compositor de vuit dels 12 temes, ens fa una sèrie de discrets malabarismes.

Seguim amb més música d’aquest trio, amb el tema i primer tall del disc, també de Felberbaum, anomenat...

1.- Italian Waltz      (M. Felberbaum)     3m43s

Doncs sí que ens hem apropat al Jazz de cambra en aquest tema, pel vals, però també per la dolçor del saxo soprano de Borey, on la melodia de la composició té una gràcia especial. Ell mateix ha encetat els solos amb el preciós so del soprano i magistral interpretació solista sobre l’harmonia del tema, i ben recolzat rítmicament pels dos companys amb acords d’un i notes puntuals de l’altre. El líder ha fet també una gran interpretació amb el suport del pianista, intercanviant-se ells dos les tasques solistes i d’acompanyant. El tema torna a aparèixer al final amb els dos solistes alhora per així encarar el final d’aquest magnífic i delicat tema encabit en el Jazz de cambra, en podríem dir.

I seguim amb els comentaris sobre els temes extrets de la pàgina web.........
”Un trio sense bateria i, en menor mesura, sense contrabaix, es col·loca en la tradició del jazz de cambra, però tot i això, encara hi ha moltes coses en joc. Una mena de dron en l'ambiciosa cançó principal, “3 Elements”, dóna pas a patrons rítmics repetits. Aquests anuncien una regió en la qual els tres músics deambulen amb incertesa abans d'unir-se i seguir endavant. Es crea una superfície transparent en el tema “Black Hole Sun” en forma de balada del qual el saxo soprano i la guitarra llisquen, cantant junts. El 4rt track “Ava” té un intercanvi un tan sorprenent entre saxo i piano a través d'una línia de guitarra obertament polsada. En el darrer track, “The State of things”, l'atmosfera es torna febril i les coses es deterioren...

Recordeu que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es  allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial de Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta abraçada.

I seguim encara amb el tema del guitarrista i líder d’aquest trio tan especial....tema anomenat...

11.- Mobil     (M. Felberbaum)     3m49s

Doncs amb aquest tema ens han mostrat un nou camí sonor, ara una mica allunyat al concepte Jazz de cambra, on el moviment, alternatiu jo diria, el notem ja des dels inicis. L’alternància però l’estem notant des del primer tema, la dels canvis de solistes i acompanyants. De nou la melodia sona a duet de la mà del saxo tenor de Borey i la dolça sonoritat de la guitarra del líder. Felberbaum ressona amb una profunditat imponent, car aquesta és un tan “fosca” com la d’alguns dels seus insignes mestres. Alhora la gracilitat del seu fraseig ens el mostra ple de creativitat i bon gust. L’ha seguit Borey al tenor amb tota una demostració de tècnica i dolça sonoritat també, la del seu tenor. Aquest és un dels millors vents de canyes de la veïna França, a qui per cert no crec que us hagi de descobrir car segur que el teniu més que escoltat. De nou, els solos van d’un a l’altre, i ha estat Montana qui els ha acabat, igualment amb una gran mestria. Recuperant el tema, ens hem trobat de nou al cap i a la fi.

En tot moment hi ha una varietat de moviment i interconnexió, des del contrapunt fins el que és subtilment harmònic i simultani. Amb “Gilmore” la música es torna optimista per la guitarra i el tenor, i la sensació de l'aire lliure la tenim amb “Mercedes Benz” de Janis Joplin en el qual el pianista treballa hores extres en un context sempre canviant. Un mai pot estar segur de quant temps el talent del jazz s'ha de considerar com "nou". Felberbaum va gravar un àlbum anomenat “Sweetsalt” per Fresh Sound el 2007 amb un quartet que també incloïa piano, baix i bateria. Deu anys després, amb el mateix segell va aparèixer “Lego”, novament amb la mateixa instrumentació. El 2004, per a la companyia francesa Nocturne, va debutar en un quartet amb saxo en lloc de piano. El cap de Fresh Sound, Jordi Pujol, segurament ha de creure que el que és "nou" d'aquest últim àlbum no és el talent sinó el concepte. I tindria raó".

I tot això extret del web del disc va dir en Nigel Jarrett el 31 de maig del 2019, per a https://jazzjournal.co.uk

I ja acabarem aquest projecte amb el tema també del líder anomenat..

5.- Gilmore   (M. Felberbaum)     3m16s

I ja heu pogut constatar que tampoc fa falta que els temes siguin massa llargs per poder gaudir de bona música. És clar que en aquest cas l’assumpte és que només són tres, i tampoc es tracta de fer massa llargs els solos, cosa que no fan. Així és que amb temes com aquest, i d’altres, de no gaire més de 3 minuts, el gaudi està assegurat. En aquest, concretament, la vitalitat de tempo l’hem pogut constatar des del primer moment, també però amb una curta melodia dels dos de sempre, Felberbaum i Borey. Un tema encabit en el neobop per tempo i més West Coast per sonoritats, tot i les diferents variants que cadascú de vosaltres hi podrà trobar. Els moments d’improvisació col·lectiva que quasi omplen el tema, després de la melodia, ens els mostren en tot el seu esplendor de la més estricta modernitat.

Seguim però dir vos què si entreu al web de Temps Record: https://tempsrecord.cat hi trobareu tot el seu extens i divers catàleg. Aquesta és també una editorial de casa nostra amb un ampli ventall d’estils des de Bandes Sonores, a Blues, Boleros i evidentment Jazz, passant pel Flamenc i la Fusió.

Doncs després d’aquest delicat trio i projecte, sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Teresa Tuset.
..........................
Gràcies Teresa per fer-ho sempre amb la frescor i vitalitat teves.

I nosaltres seguim amb l’altre projecte de FSNT i ara ens toca escoltar a un quartet amb dos saxos i el seu projecte anomenat...


“SWEET STUFF”
Daniel Rotem & Josh Johnson Quartet

Editat per FSNT 563
Enregistrat i mesclat per Talley Sherwood als Tritone Studio, el 19 de maig de 2017, Glendale, Califòrnia,
Masteritzat per Peter De Wagter
Produït per Daniel Rotem i Josh Johnson
Productor executiu: Jordi Pujol

Daniel Rotem, saxo tenor
Josh Johnson, saxo alto
Alex Boneham, contrabaix
Christian Euman, bateria

Aquest és una altra delicada obra per com els dos saxos interactuen amb contrabaix i bateria, però també per la manera com han tractat els estàndards que ens interpretaran. Nou temes d’alguns dels millors compositors del món del Jazz, fets amb tot l’amor possible, amb tempos no massa trencadors i balades precioses, amb temes que originalment eren més vius de tempo però que ells han volgut reconvertir en quelcom més suau, també per interpretacions. Quasi 50 minuts d’una magnífica música, amb intervencions magistrals de tots quatre, tot i que majorment per part dels dos líders i saxofonistes, Rotem & Johnson, saxo tenor i saxo alto, respectivament.

I com sempre dir-vos que al blog us posaré l’enllaç a la pàgina web d’aquest disc, per així poder-lo adquirir fàcilment:

Doncs escoltem-los ja i tot i acabar com hem acabat de vitals amb el projecte anterior, no em puc estar de posar la meravella de Billy Strayhorn qui va ser la mà dreta de Duke Ellington, amb l’incommensurable....

2.- Chelsea Bridge  (B. Strayhorn)         4m52s

Doncs d’aquest tema hem pogut llegir coses tan boniques com aquesta: "Chelsea Bridge" (1941) és un estàndard de jazz impressionista compost per Billy Strayhorn. El biògraf de Strayhorn, David Hajdu, assenyala que "a diferència dels temes convencionals de pop i jazz del moment, “Chelsea Bridge” és 'clàssic' en la seva integració de la melodia i l'harmonia com un tot orgànic". També s'observa que "evoca vívidament l'aigua que hi ha sota" del pont en lloc del pont en si i que la cançó està en deute amb el treball de Claude Debussy, per la influència d’aquest sobre Strayhorn. Duke Ellington Big Band  la tocaven, i concretament la magnífica interpretació que en va fer el seu saxo tenor Ben Webster. I què en podem dir de la magnífica versió que ens n’han fet aquests dos genials joves saxofonistes, conjuntant la sonoritat més fosca del saxo tenor de Rotem amb la més clara del saxo alto de Johnson. El solo del contrabaixista també ha estat molt remarcable, i per descomptat la melodia interpretada pels dos líders i saxofonistes. Una meravella per començar el projecte d’aquest quartet.

"L'etiqueta Fresh Sound de Jordi Pujol es dedica, entre d’altres coses, a documentar la creativitat del jazz a la costa oest dels Estats Units. Rotem i Johnson són dos dels noms nous més brillants de l'escena de Los Angeles. Cada un té un estil fresc i rodó, un so “cool” juntament amb una capacitat coincident per a una exposició temàtica flexible en el seu fraseig. En general, Sweet Stuff és un document atractiu per l'amplitud i profunditat del seu enfocament tant pel repertori com per la interacció grupal.”

Seguim amb el magnífic tema de Thelonious Monk anomenat...

4.- Let’s Cool One   (Th. Monk)             7m28s

Doncs aquest magnífic tema de Monk, el va enregistrar en el disc anomenat “Misterioso” enregistrat en viu al famós Five Spot Café el 7 d’agost de 1958 i  el van acompanyar Ahmed Abdul-Malik (contrabaix), Johnny Griffin (saxo tenor) i Roy Haynes (bateria). Un disc que va editar Riverside Records i produir el gran Orrin Keepnews. La col·laboració amb el gran Charlie Rouse vindria després i seria força prolífica. El tema l’han fet els dos solistes a duet, amb la marcada diferent sonoritat dels dos instruments de vent, acompanyats per la magnífica base rítmica. Daniel Rotem és qui primer n’ha fet el primer i preciós solo amb “walking” de contrabaix i amb tot el swing del món. Magnífic i càlid solo de Rotem al tenor, i millor continuació de Johnson seguint el fil de la darrera frase del primer. Cadascú té una visió de la jugada, així és que tot i la diversitat, ells dos segueixen un tarannà, el del projecte, també en les seves improvisacions, les quals son tranquil·les i sense escarafalls efectistes. Alex Boneham ens ha meravellat de nou amb el solo al contrabaix, mentre que els quarts del bateria amb els dos saxos han acabat de remarcar el tema de Monk, que ells han fet tan i tan bé.

“El títol de l'àlbum “Sweet Stuff” prové d'una joia menor d'una balada d'Horace Silver. Monk és aquí amb dos temes (“We See”, “Let 's Cool One”) i també hi ha Herbie Hancock (“Sonrisa”), Benny Golson (“Along Came Betty”) i Ornette Coleman (“When Will The Blues Leave?”); Billy Strayhorn (“Chelsea Bridge”) i Joe Henderson (“Serenity”). Afegiu l'estàndard “All or Nothing At All”,  i tindreu poc menys de 50 minuts de música entreteixida però penetrant, finament dissenyada per delectar l'intel·lecte i els sentits per un igual.”

I encara amb més música, i ara serà el tema de Joe Henderson, el conegut..

5.- Serenity   (J. Henderson)       5m35s

Doncs Joe Henderson va enregistrar aquest tema el 1965 encabit en el seu disc anomenat “In ’n Out”, disc de Blue Note enregistrat pel mític Rudy Van Gelder el 10 d’abril del 1964. El van acompanyar monstres tals com Kenny Dorham, trompeta; McCoy Tyner, piano; Richard Davis, contrabaix i Elvin Jones, bateria. Aquest és un tema on la melodia és força curta, i l’acabem d’escoltar a duet dels dos saxos. Johnson al saxo alto n’ha iniciat la seva aportació solista amb una magnífica sonoritat i fraseig ben lligat i interpretació relaxada també, la qual cosa ens demostra la seva gran tècnica. De la mateixa manera hem escoltat el so del saxo tenor de Rotem també amb una interpretació relaxada, per fraseig i sonoritat, tot i haver-hi moments on les semicorxeres van a dojo alhora que d’altres figures rítmiques habituals en aquests temes. El baterista Euman ha combinat ara el seu solo amb els saxos fent-lo durar tot el tema, que per això és curtet. Després d’ell, els dos saxos han recuperat la melodia i així l’han acabat. Magnífic tema de Joe Henderson.

I ja acabarem aquest projecte amb el tema també de Monk...

1.- We See   (Th. Monk)             4m57s

La història d’aquest tema és la següent. El tema obra la cara del LP de 10” que va enregistrar Van Gelder  el 1954. La formació en quintet estava formada per Monk amb Ray Copeland - trompeta, Frank Foster - saxo tenor,  Curly Russell - contrabaix i Art Blakey - bateria. S’havia fet un anterior enregistrament el 1953 també per Van Gelder i que també va sortir en un altre LP de 10” amb uns altres acompanyants, tals com Julius Watkins - trompa francesa, Sonny Rollins - saxòfon tenor, Percy Heath - contrabaix i Willie Jones - bateria. Posteriorment es van editar de nou en un LP, els dos en un de 12” i ho va fer Prestige en el disc anomenat Monk del 1956 amb una posterior caràtula del gran Andy Warhol. Els nostres herois n’han fet una versió al tempo fast que també va gravar Monk. El tema comença com ha acabat, amb redobles i intervenció del baterista Euman, per iniciar la melodia els dos vents alhora. El canvi rítmic i de tempo en el tema és força reeixit, cosa que també passarà en les improvisacions, al final del chorus que ha executat cadascú. Qui primer les ha iniciat és Johnson al saxo alto, acompanyat per la base rítmica de contrabaix a tot “walking” i el baterista a tot swing. El saxo tenor s’hi ha afegit, i així és que tots dos han fet un “tete a tete” que ha resultat brutal. Quina mestria la d’aquests dos magnífics saxofonistes. El baterista Euman ha posat la cirereta amb el seu també gran solo, per així cloure el tema els dos vents, recuperant la melodia en la B, el pont, i acabar-lo de cop. Magistral interpretació d’un tema magistral del genial Thelonious Monk.

Doncs deixem aquest magnífic projecte i encarem la recta final del programa i ho farem amb un projecte que podreu veure aquest diumenge al Jamboree, i aquest és el del baixista anglès Michael Janisch, anomenat...


“WORLDS COLLIDE”
Michael Janisch

Editat per Whirlwind Recordings el 6 de setembre de 2019,  WR4742
Enregistrat el 12 de novembre de 2017 a l’Studio 3, Abbey Road Studios, Londres.
Posteriors enregistraments es van fer el gener de 2019.
Mesclat i masteritzat per Tyler McDiarmid.
Productor executiu, Michael Janisch.

Michael Janisch, contrabaix i baix elèctric, percussió de postproducció
Jason Palmer, trompeta
John O'Gallagher, saxo alto
Rez Abbasi, guitarra
Clarence Penn, bateria
convidats:
John Escreet, teclats
George Crowley, saxo tenor
Andrew Bain, bateria i percussió

Totes les composicions i arranjaments són del líder Michael Janisch.

Estem davant d’un projecte de més de 50  minuts i 7 temes encabits en el Jazz – Fusió, fent doncs un salt estilístic respecte el projecte anterior. Un molt bon projecte, vital, carregat de força rítmica tot i no ser els tempos massa vius, i amb unes composicions força interessants, alhora que grans interpretacions de tots els implicats. Hi ha també temes delicats com el més llarg de 12 minuts i també un tema curtet només a saxo alto. És qüestió que entreu al seu bandcamp per acabar-ho d’esbrinar tot, però ara n’escoltareu una mostra.

I com us acabo de dir, d’aquest us poso l’enllaç al Bandcamp des d’on el podreu escoltar i comprar de manera digital, en CD i també en vinil:

I també la pàgina web del músic:

Recordar-vos que entreu al web de masimas on podreu veure’n tota la seva programació dedicada al Jazz però també a diversos estils com són el Blues, el Funk i demés variants. Val la pena que us deixeu caure per la Plaça Reial per anar al Jamboree. Els dilluns amb una magnífica Jam Session.

Escoltem doncs el primer tema, anomenat...

3.- The JJ I Knew   (M. Janisch)           8m05s

Bé, doncs ja estem amb un altre projecte i per descomptat, d’altres músiques. Un projecte el de Michael Janisch que respira Fusió per tots els costats, amb melodies elaborades farcides de canvis rítmics, on el baixista ha desenvolupat tota la seva creativitat i modernitat. Els acompanyants són tot un luxe començant pel trompetista Jason Palmer, amic ell del nostre Miguel Fernández, amic seu i col·laborador en els seus projectes. El tema es desenvolupa per diversitat d’espais musicals, força diferents dels escoltats abans, i circula pel Jazz Contemporani per improvisacions i demés situacions. El tema l’inicia el baixista amb un motiu principal on sembla conviure baix elèctric i contrabaix o potser alguns teclats. La melodia sona mitjançant trompeta, saxo alto i recolzats per la base rítmica, amb un tarannà un tan melancòlic i a moments inquietant. Palmer és qui primer es llença a l’arena dels solos amb una interpretació magnífica de caire un pèl esotèrica farcida de tècnica i bon gust. Un llarg i reeixit solo del trompetista americà. La guitarra de Rez Abbasi ha sonat segons cànons de  John Abercrombie per només parlar d’un dels qui segur va seguir, i seguirà fent-ho; aquest ha volat literalment per fraseig i tècnica. La recuperació del tema ha passat per la participació del baterista Clarence Penn, per així encarar el final del tema.

Incansablement actiu com a solista, músic de sessió, compositor, productor i propietari d'un segell discogràfic en les escenes britàniques, nord-americanes i europees, Janisch recorda els inicis d'aquest canvi per tal com s’ha modificat la creació. I ens diu ell que "al EFG London Jazz Festival 2017, es van presentar tres bandes de Whirlwind Records on vaig estar encantat d'estrenar una seqüència de música nova que havia estat escrivint. La gira original (principalment al Regne Unit) va comptar amb aquesta banda central que havia vingut de Nova York, impressionant, la millor per la gravació d'un projecte, la qual em proporcionà un trampolí per a desenvolupar i interpretar aquestes i futures composicions amb altres alineacions, inclosa la següent fase amb altres artistes amb seu a Londres. la influència de viure a la capital, en els darrers quinze anys, s'ha infiltrat en el meu ésser musical, per la qual cosa veig aquesta nova era com una gran transició ".

També tenim una bona col·laboració amb l’editorial basca Errabal Jazz de la qual en posem les novetats, quan ens les envien, i així és que els hi agraïm el seu suport, o sigui que al blog us posaré l’enllaç a la seva pàgina web http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es

Seguim amb un altre magnífic tema del Michael, anomenat...

1.- Another London (M. Janisch)           7m03s

"Another London" tema del set list de 'Worlds Collide', és una peça grupal fantàstica, dirigida per una línia de baix intoxicant". Això van dir des de CLASH MUSIC. I així és, aquest tema és força impactant, ja des dels inicis, amb la línia de baix del líder. Però és que després segueix un recorregut rítmic magnífic i que s’ha aturat un moment, després d’haver desenvolupat una bona estona el tema, bàsicament rítmic, però també amb el recolzament dels solistes fent el que podria ser el motiu principal melòdic, recurrent, durant tot el tema. O’Gallaguer al saxo alto ha iniciat els solos, fent-ne un de magistral per tècnica però també per sonoritat i velocitat d’execució, alhora que d’una gran creativitat. Després d’ell, han recuperat el motiu principal melòdic i amb tot el ritme s’han apropat de cap al final, passant abans per intervencions col·lectives dels solistes del grup de Janisch, acabant-lo de cop. Un altre gran tema que segur podrem veure al Jamboree aquest diumenge 12 de gener.

"Aquest nou cançoner dibuixa una línia coherent a través del groove, el swing i les sensibilitats d'avantguarda, impressionantment dirigit per un líder de banda que està en ascens". I això van dir els de Jazzwise Magazine tot i valorant-lo amb quatre estrelles ★★★★ .

I encara amb una mica més de potent tralla amb el tema....

2.- An Ode to a Norwegian Strobe         (M. Janisch) 6m05s

Doncs ja veieu quin altre tema més impressionant. El concepte rítmic força elaborat segueix essent el punt cabdal d’aquest projecte, alhora que les elaborades melodies i interpretacions de tots els solistes. Un projecte que forçosament ha de tenir un directe potentíssim. El tema ha començat amb un “Riff” recurrent a càrrec del guitarrista tot i recolzat per la magnífica base rítmica. El tema s’ha desenvolupat també amb repetitius motius a càrrec dels vents, per seguir uns aires més melòdics tot just abans  del solo del saxo alto O’Gallaguer, magnífic ell també. El diàleg amb Palmer a la trompeta ens ha impressionat positivament, cadascun d’ells fen uns quants compassos del tema, uns “vuits” que després han reduït a “quatres” tot i que poquet. El motiu melòdic principal ha tornat a aparèixer a càrrec d’ells dos i tota la formació amb recolzament rítmic. L’aparició del so enigmàtic del teclat a càrrec de John Escreet ha donat al tema un altre color, i el retrobament amb la melodia principal, amb caires repetitius ens ha situat al final del tema, acabant-lo de cop. Impressionant, de concepció i d’interpretació.

El títol "Worlds Collide" parla principalment de la varietat en les set interessants cançons de Janisch. Cada una és molt diferent a la seua veïna perquè es tracta d'una col·lecció de peces individuals escrites durant un període de temps, sovint personal en la seva inspiració, extretes de la seva mentalitat i experiències en aquells moments. Però també ho veu com analogies al que està succeint en el món en aquest moment, especialment la contínua toxicitat de la divulgació social impulsada per punts de vista tribals des de diferents posicions en l'espectre polític ".

I darrerament i concretament amb el seu director Thomas Schindowski estem en contacte i així és que em fan arribar, com ja han fet, alguns dels seus projectes del seu extens catàleg, o sigui que agrair-li al Thomas la seva col·laboració. Podeu entrar al seu web http://youkalimusic.com i veure’n tot el seu catàleg.

I ja acabem projecte i programa amb el tema anomenat...

7.- Freak Out                   (M. Janisch)           7m25s

"Worlds Collide és una valuosa addició al cànon solista de Janisch, un enregistrament que demostra la seva creixent habilitat i maduresa com a músic i compositor. La interpretació feta per un elenc d'estrelles és excel·lent en tot moment, amb la contribució del líder al mateix cor del conjunt." Això deien els de The Jazz Mann valorant-lo amb cinc estrelles, el màxim ★★★★★ .

"Worlds Collide és un col·lectiu de música ric i variat, ple de vitalitat i optimisme. L'àlbum té un gran so, amb tots els instruments amb profunditat, força i claredat. L'escriptura de Janisch permet als solistes disposar de l'espai per crear i resulta força interessant amb un resultat de música memorable". I això van dir des de London Jazz News.

I quin altre magnífic tema per acabar projecte i programa. L’energia no ha parat en cap moment, i tot i haver-hi temes més delicats, el projecte és així de manera global. Val la pena que vingueu al Jamboree aquest diumenge i que l’adquiriu per ajudar-los a seguir amb tot plegat. I és que a més a més, en Michael Janisch és el propietari d’aquesta editorial independent, la Whirldwind Records amb seu a London. Magnífic tema, magnífic solo del guitarrista Rez Abbasi, i potentíssima la secció rítmica. Els dos vents, són, han estat igualment magistrals, el Jason Palmer a la trompeta, el qual ha tornat a desenvolupar un increïble solo per modern, per com s’allunya ell de patrons trillats i per com toca la trompeta; tot un crack. I tot i que l’O’Gallaguer no ha fet cap solo en aquest tema, l’hem escoltat de manera suficient en els temes anteriors per saber que és un altre  gran mestre.

Si voleu escoltar jazz-rock i demés meravelles ja sabeu que podeu entrar al web de www.moonjunrecords.com  i veure el catàleg extens d’aquesta editorial dirigida pel Leonardo Pavkovic, qui m’envia des de Nova York les seves novetats i que evidentment en aquest programa posem de tant en tant. Una abraçada Leonardo i gràcies pel teu suport.

Doncs amb aquest tema hem acabat projecte i programa, el primer del 2020 amb dos projectes de FSNT, primer el de Michael Felberbaum per després el de Daniel Rotem & Josh Johnson Quartet, per acabar amb el de Michael Janisch que podreu veure aquest diumenge 12 de gener al Jamboree, i aquesta setmana heu escoltat un micro conte de Teresa Tuset.

Doncs res, que us recordo que aneu a veure jazz  en directe a llocs com Jazz Club La Vicentina, La Traska Truska, Jamboree, Jazzsi, 23 Robadors, Guzzo, New Fizz, Nova Jazz Cava, Campari Milano, JazzMan, Sinestesia, Big Bang, La Farola, el Maki, etc, etc, i que mireu d’adquirir discos, els d’aquest programa i els dels músics de tots els programes de Jazz Club de Nit.

I abans d’acomiadar-me us recordo el proper concert de Festa Major d’Hivern de La Vicentina el farem a la Sala Xica. Comptarem, com cada any, amb la Marina Tuset que vindrà en formació a quartet, acompanyada de Anggie Obin, flauta; Erico Moreira, guitarres i veu, i Jonas Santana   a les percussions. Això serà el 18 de gener dissabte a les 19h a la Sala Xica. Un esdeveniment organitzat des del Jazz Club La Vicentina i patrocinat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts.

Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú.
Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |