Programa 228: Núria González & Jordi Farrés, Sabina Witt, Diana Palau & Joel González i Jaume Llombart Sextet, 9 de desembre de 2015.
Molt bona nit a tothom des d’aquí Ràdio
Sant Vicenç i el programa Jazz Club
de Nit....Aquest programa i tots els programes de JCdN, estan dedicats a la
persona que ens va ensenyar el Jazz, Juan
Claudio Cifuentes, “Cifu”, pels amics, que ens va deixar un malaguanyat
dimarts 17 de març de 2015 després de tota una vida dedicada al Jazz. Pioner i
mestre, serà insubstituïble.
El seu Jazz entre amigos a TVE2 i
els programes de ràdio “Jazz Porque Sí”
i “A todo Jazz”, són el seu llegat
que mai oblidarem. Ja sabeu que aquest programa el fem els dimecres i els
diumenges en diferit a la mateixa hora. Ens podeu escoltar en directe per
online a radiosvh.info i des d’allà prement el botó del directe. Qui us parla, Miquel Tuset i Mallol mirarà de fer-vos
gaudir amb la selecció de músiques improvisades que avui escoltareu a Jazz Club de Nit, amb l’ajuda
imprescindible de Lluís Vela als
controls. Abans de tot, recordar-vos el concert d’aquest divendres amb Carme Canela & Joan Monné Trio, tot
i presentant-nos el seu projecte Granito
de Sal al JCLV a partir de les
22h a la Sala Xica de la Societat
Cultural La Vicentina.
Doncs avui, en el Programa 228 podreu escoltar quatre projectes de casa
nostra, tres dels quals enviats pels seus autors i el darrer d’una de les
nostres editorials dedicada de ple al Jazz contemporani, referint-nos a la
contemporaneïtat per la música que es fa ara amb clares connotacions de música
d’autor i lluny d’estereotips però sí relacionada amb el Jazz. Els tres
projectes primers tenen com a protagonista la veu femenina, així doncs podreu
escoltar les veus de Núria González,
Sabina Witt i Diana Palau acompanyades pels corresponents socis de viatge.
El darrer projecte te un protagonista masculí, Jaume Llombart ,gran compositor i guitarrista al qual vaig poder
veure amb tot el sextet no fa gaire a 23
Robadors presentant el projecte que avui escoltareu.
Doncs aquests són els protagonistes i la música avui també ho serà pel
fet de ser molt i molt suau amb estils diversos, boleros, temes propis,
estàndards, i demés meravelles. Som-hi doncs amb el primer projecte de
boleros....
“BOLEROS”
Núria Gonzáles Cols & Jordi
Farrés
Editat per Temps Record TR1527-GE15
Enregistrat per Carles Cases i
Jordi Farrés el 27, 28 i 29 de desembre de 2014 als Estudis Roma, Sant Esteve
de Comià, Borredà.
Mesclat per Antoni Bestit i
Jordi Farrés
Producció Musical, Jordi Farrés
Núria González Cols, veu
Jordi Farrés, guitarra
Aquest és un projecte súper personal que parteix de la idea original de
la mateixa Núria. El tempo de quasi tots
els temes és força lent, aconseguint així que la comunió entre oïdor i músics,
sobretot amb la veu, sigui total. L’oient es veu empès a la profunda relaxació
tot i escoltant aquestes magnífiques cançons, la majoria quasi que les podríem
cantar cadascun de nosaltres, per conegudes i quasi formar part del nostre
àlbum col·lectiu musical del segle passat. Quinze preciosos boleros que segur
us encantaran si podeu aconseguir aquest disc dels quals n’he hagut d’escollir
alguns, cosa difícil però inevitable, coses de la Ràdio. Comencem amb el
magnífic bolero de Armando Manzanero
amb arranjaments de Jordi Farrés...el
conegut...
1.- Adoro (A.
M.) 5m01s
Un tema preciós i més delicada la intro del Jordi a la guitarra per deixar-nos escoltar la veu de la Núria i així deixar-nos captivar per la
seva personalitat. La veu serà en aquest projecte el so més present mentre que
la guitarra embolcalla delicadament i quasi en segon terme la veu de la Núria.
Núria González Cols cursa els seus estudis musicals als Conservatoris de
Música de Manresa i Terrassa formant-se dins l’àmbit del cant clàssic.
Posteriorment cursa cant modern a l´escola “Eòlia” de Barcelona i compagina estudis d’harmonia i
tècniques d’improvisació. Amplia els seus estudis a l’Escola Superior de Música
de Catalunya en l’especialitat de cant
jazz. També obté la diplomatura en
l’especialitat de mestre d’Educació Musical a Bellaterra.
Ha assistit a nombrosos seminaris de jazz, cant, cant coral i educació
musical amb mestres com Bob Stoloff,
Sheila Jordan, Tony Reedus, Peter Zak, Paul Gill, Jim Snidero, David Vinden,
Christian Grübe, Josep Vila, Dani Morales, Elisenda Carrasco, Basilio Astulez,
Garbiñe Abedaño, Juncal Guerrero, Carmen Quiñones, Marta Sarosi, Sofia López
Ibor i Doug Goodkin, entre d’altres.
Després d’aquest tema de Manzanero
escoltem ara el bolero de Francisco Dino
López i Roberto Cantoral anomenat...
5.- Soy lo prohibido (F.
L. & R. C.) 4m22s
Soy lo prohibido, tema del mexicà Roberto
Cantoral , tema composat als anys 70s del segle passat, tot i semblar-nos
que fos més antic. Un tema cantat per la magnífica Olga Guillot, Moncho i el mateix Joan Manuel Serrat entre molts altres. La Núria en fa una magnífica interpretació amb la suau guitarra del Jordi ben bé en un segon pla, deixant
la veu en un primeríssim primer pla.
Com a intèrpret ha liderat diverses formacions i ha format part de
diferents grups: “Homenatge a Edith Piaf”, “Músiques d’arreu del món” ,
“Boulevard de la Chanson ”, “La noche le es propicia. Records de José Agustín
Goytisolo”, “No era lluny, ni difícil”, entre d’altres. Ha participat en enregistraments com” Trops
in jazz”, de Raul Reverter, participa en la banda sonora de la pel.licula “No
somos nadie” del director Jordi Mollà i en els discs “Araguaia” del compositor
Carles Cases i “No era lluny, ni
difícil” , del poeta Joan Margarit i el compositor Carles Margarit..
En la vessant pedagògica ha impartit classes d’educació vocal per actors
a les escoles de teatre “Assaig”, l’”Aula de Teatre” i al “Teatre Kursaal”,
inclosos en aquest últim, cursos de teatre musical dins el seu espai formatiu;
totes tres escoles de Manresa. També master-class de tècnica vocal i
interpretació per a cors infantils i juvenils i cursos específics per a
cantants de formació corporal i composició coral.
Actualment és professora de cant i cant coral en diversos centres:
Escola Municipal de Música Miquel Blanch, de
Castellbisbal, Escola de Música de Bellaterra i Escola Municipal de
Música de Sant Joan de Vilatorrada.
Seguim ara amb un altre d’aquells temes que alguns de nosaltres hem
escoltat i més d’una vegada, tot i haver-hi jovent que aquestes músiques no les
deu haver escoltat mai..som-hi doncs amb el tema de Frank Domínguez anomenat...
8.- Tú me acostumbraste (F. Domínguez) 2m48s
Meravella de cançó i millor interpretació en un disc d’amor dedicat als
boleros i aquest altre gran bolero del cubà Frank Domínguez en un altre tema on aquesta parella de músics ens
fan un preciós regal amb aquest tema també interpretat per
Caetano Veloso, Tom Jones, Sara Montiel, Olga Guillot, Chavela Vargas,
María Dolores Pradera, Pedro Vargas y Luis Miguel entre molts altres.
Jordi Farrés cursa els seus estudis musicals al Taller de
Músics de Barcelona finalitzant-los al 1998. Ha assistit a Master-Classes i Seminaris
amb mestres com Pat Martino, Peter Bernstein, Pat Metheny, Michael Brecker,
David Liebman, Kurt Rosenwinkel, Bill Dobbins, Bruce Barth, etc. Ha acompanyat
a músics com Jim Snidero, Peter Zak, Walter Smith III, Tony Reedus, Will
Vinson, Perico Sambeat, Scott Whitfield, Marc Miralta, Jordi Bonell, etc. Ha
tocat amb Raul Reverter Quartet, Raynald Colom Trio, Quartet i “Piazzolla Monk
Crossings”, Llibert Fortuny Duet, Joan Monné Duet, “Guitarreando” amb Vicenç
Solsona, la BigBand JazzTerrassa, etc. Al 2011 estrena a Espanya l’obra
“Interference Logic” per a quartet de guitarres de Tristan Perich. En el camp
de la música popular ha acompanyat artistes com Lluis Llach, Maria del Mar
Bonet, Nena Venetsanou, Mercedes Peon, David Alegret, Cris Juanico, Miquel Gil,
Alessio Lega o Gorka Knorr.
Acabarem aquest projecte tan delicat amb el tema més viu i també gran
bolero el conegut tema de Maria Teresa Vera i Guillermina Aramburu anomenat...
4.- Veinte años (M.
T. Vera & G. Aramburu) 3m04s
Doncs ja vegeu quina bellesa i de quina manera el canta la Núria i com l’acompanya en Jordi en un tema, potser el més viu de
tempo, i per això ha estat el darrer. Bolero cantat per gent com Compay Segundo i Omara Portuondo amb
els Buenavista Social Club, tema que
podem escoltar per la mateixa Maria
Teresa Vera amb el Rafael Zequeira
en el Legendario Dúo de la Trova Cubana,
etc, etc...
Ha enregistrat els Cd’s “Sofas, telèfons i dibuixants de còmics” i
“Trop’s in Jazz” amb Raul Reverter Quartet, “Entre amigos” amb Raynald Colom Quartet,
“Lord Jim Suite” amb Publio Delgado Jazz Ensemble , “The George Van Eps
Transcriptions” a guitarra sola, “Carles Cases diu Llach”, “Nocturns” 1 i 2 i
“Araguaia” amb el compositor Carles Cases, del que a més n’ha estat productor
musical. Actualment és professor de guitarra jazz, improvisació i conjunt
instrumental a l’Escola Superior d’Estudis Musicals – Taller de Músics a
Barcelona i en d’altres institucions docents.
Recordeu però que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa
nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà
tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el
catàleg d’aquesta editorial del Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des
d’aquí una forta abraçada...
Doncs continuem amb les veus i ara, tot i abandonant els boleros ens
endinsarem en el projecte creat per la Sabina
Witt amb tot un reguitzell de temes propis, la qual cosa ja mostra una gran
capacitat creadora, i sí, perquè parlo d’11 temes seguint l’esperit de Erik Satie posant música als seus
textos en el...
“CHIQUILLADAS PINTORESCAS”
Sabina Witt
Editat per JazzGranollers JGR201501
Enregistrat per Jordi Vidal el
novembre de 2014 a Estudi Laietana.
Mesclat i masteritzat per Aleix
Sans a CanSons.
Produït per Sabina Witt,
Barcelona, 2015.
Sabina Witt, veu i composicions
Natsuko Sugao, trompeta
Joel Moreno, guitarra
Oriol Roca, contrabaix
Sant Colomer, bateria
Les composicions i arranjaments són de Sabina Witt i dels músics que han participat en l’enregistrament.
Doncs aquest és un disc sorprenent que segur us captivarà com ho ha fet
amb mi cada vegada que l’he escoltat...De fet, se m’ha fet difícil escollir els
temes,
Comencem ja amb el tema “Alfred” inspirat en la peça musical “Gymnopédie
nº 1” d’Erik Satie.
2.- Alfred (S.
W & E. S.) 7m24s
Després d’una intro de l’Oriol amb el contrabaix ben fregat, Sabina ha iniciat el tema, sense lletra com en
l’original de Satie, amb la melodia
posteriorment enriquida per l’aportació d’en Joel Moreno a la guitarra. I quin so més autèntic a guitarra de
Jazz que te aquest gran guitarrista, assidu a diverses Jam Sessions com en el Fizz, Sala Fènix i demés espais. A la
vegada, Natsuko ha intervingut amb
aquest metall tan temperat i càlid. Un tema que més aviat sembla una total
improvisació des de l’inici fins el final. I ara m’agradaria llegir-vos un text
que parla d’aquest projecte...
SABINA WITT I ERIK SATIE. L'obra d'Erik
Satie ha estat interpretada (en el sentit més ampli de la paraula) per
músics tan diferents com Mal Waldron,
Steve Hackett, Allan Marks o fins
Blood, Sweat & Tears (remember "Variations on a Theme by Erik
Satie", del seu segon disc), entre molts altres. Uns pocs (Khalida Azzouza, Henry Pacory ...) han
posat lletra a les seves músiques. Però són poquíssims els que s'han atrevit
amb la seva música i la seva poesia. Sabina
Witt, en l’altament recomanable "Chiquilladas pintoresques"
(JazzGranollers Records, 2015), forma part d'aquest reduït grup. Ho fa
musicalitzant poemes de Satie i reinterpretant-los, amb l'ajuda d'uns
inspiradíssims companys d'aventures (a destacar el treball de Natsuko Sugao en
trompeta i fiscorn i el d’en Joel Moreno a la guitarra) peces com
"Gymnopédie" o "Gnossienne". Witt posseeix una veu rica en matisos i amb un punt d'ironia que
casa a la perfecció amb la poètica de Satie.
Si això li sumem uns arranjaments que a força de frescor i suggeriments
jazzístiques aconsegueixen eludir el tòpic, el resultat és un disc molt
recomanable que anima repetides, i sempre fructíferes, escoltes. J. G.
Doncs seguim amb el tema que dóna títol a l’àlbum...
3.- Chiquilladas Pintorescas (S. W.) 4m25s
Partint d’un text poètic de poques frases, Sabina i els seus han confeccionat un tema fresc carregat de
vitalitat i optimisme que hores d’ara ja ens fa falta, ja. Canvis rítmics ben
presentats per aquest gran bateria Santi
Colomer a la vegada que les melodies de trompeta, guitarra i veu, i tots
plegats en una impro melòdica preciosa. En fi un tema força ric en imaginació i
deliciosament interpretat.
Sabina
Witt es gradua en el Conservatori Superior de Música del Liceu
de Barcelona, especialitzant-se en cant jazz. Combina la formació acadèmica de
jazz i música moderna amb una prolífica activitat artística. Amb una trajectòria
de més de deu anys com a compositora, la seva passió per la poesia l’ha portat
a musicalitzar poemes i textos de Salvador
Espriu, Joan Maragall, Miguel Hernández, Alfonsina Storni, Antonio Machado,
Federico García Lorca, Fernando Pessoa o Erik Satie, entre d’altres. Els seus projectes artístics han estat
mostrats en escenaris nacionals i internacionals.
Seguim doncs amb un altre tema
adaptat a l’obra de Satie...
7.- Les
antiques (S. W. & E. S.) 4m19s
Quina cucada de tema, ja
d’entrada amb la intervenció del Santi
i posterior del gran contrabaixista Oriol
Roca. Després la veu, lletra de Satie
i millor encara la música de Sabina.
Un encert? No...només s’ha de tenir una rica imaginació i desenvolupar les
primeres idees per arribar a “construir”, entre cometes, temes com aquest i els
altres d’aquest magnífic treball.
I per acabar ho farem amb el tema
del qual ella ens diu que és d’una sola peça anomenat....
5.- Ensueño
acerca de un plato (S. W.) 4m44s
¿Lejos de dónde?, Rubaiyyat,
Vistes al Mar (treball que vareu poder escoltar en el Programa 200 de la 6ena
temporada conjuntament amb el Granito de Sal de la Carme Canela que aquest divendres podreu escoltar en directe al
JCLV), y Chiquilladas Pintorescas, aquest treball que esteu escoltant ara
mateix, són els seus quatre treballs discogràfics principals. Ha col·laborat
com convidada en diferents enregistraments d’altres artistes, Pintades d’amor i
de Guerra, del grup Tarannà; Alter-Ego, de Toni Belenguer i Seis cuentos
musicales, de Gonzalo del Val, entre d’altres. Ha participat en diferents
festivals, Festival l’Hora del Jazz Tete Montoliu, Festival Internacional de
Jazz de Getxo o Kuopio Wine Festival Music (Finlàndia)..
Un tema viu, aquest darrer, on en
Joel brilla de manera natural, i com
m’agrada el seu so així com apagat, ple, càlid i greu de la seva guitarra. Amb
ell, Natsuko brilla també amb el seu
metall més clar i net. Amb ella, Sabina
s’enlaira en una improvisació rica en matisos i canvis....després encaren el
final suaument, un final que s’acaba de cop i volta...i me’n queden per posar
alguns entre els quals els magnífics “Leslie” seguit del “Penúltimos
pensamientos” ambdós preciosos temes on la guitarra d’en Joel enlluerna per la seva delicadesa a la vegada que la veu de Sabina.....
I deixem la Sabina i
continuem amb una altra veu que s’està consolidant fermament, i aquest és la de
la Diana Palau, i el seu projecte
amb el ja conegut nostre en Joel Moreno...anomenat...
“PLAY”
Diana Palau & Joel Moreno
Codinachs Project
Editat per Errabal Jazz ER076
Enregistrat per Jordi Vidal el
30 de setembre i l’1 d’octubre de 2014 a l’Estudi Laietana, Barcelona.
Mesclat i masteritzat per Jordi
Vidal.
Diana Palau, veu
Jordi Oriol, rapsoda (2)
Joel Moreno Codinachs, guitarra
Alejandro di Costanzo, piano (2
i 4)
Paco Weht, contrabaix
(2,4,5,6,7 i 10)
Guillem Arnedo (2,4,5,6 i 7)
Bernat Hernández, baix elèctric
(8)
Jordi Santanach, saxo tenor (8)
i clarinet baix (5)
Oroitz Maiz, acordió (3)
Acari Bertran, percussió (8 i
9)
Aquest és un projecte amb diverses propostes entre les quals hi ha
alguns estàndards, temes propis i d’altres vinguts des del món de pop....
Diana Palau & Joel Moreno
Project és un quartet de
jazz fruit d’una col·laboració que neix el 2011. És un projecte on la
improvisació, sobre composicions originals i temes que formen part de l'univers
musical de Diana i Joel, presa com un joc, té un paper central. Diana i Joel
van començar tocant a duet (veu i guitarra) cançons de Jazz, MBP, Pop i també
temes originals, fent-los servir com a base des d’on fer volar la seva
imaginació, amb grans dosis d’improvisació i molta llibertat interpretativa.
Més tard, en diferents ocasions, al projecte s'hi van anar incorporant
intèrprets que han portat la música del grup a llocs fantàstics als que no s'hi
hagués pogut arribar sense ells. Després de tot aquest viatge, han sentit la
necessitat de plasmar la seva experiència en un CD ( PLAY, Errabal 2015) on hi
ha una mica de tot el que han anat trobant per aquest camí, diferents
formacions, textures, intensitats, estils, etc.
Escoltem doncs el primer tema, una magnífica balada del gran Antonio Carlos Jobim anomenada...
5.- Chovendo na Roseira (A. C . J.) 6m42s
Doncs ja heu pogut escoltar la veu de la Diana, magnífica i suau, i com les anteriors amb una perfecte entonació...després
el clarinet baix del Jordi Santanach
i la guitarra d’en Joel segueixen
aparellats amb igual delicadesa, mentre les notes soltes i profundes del
contrabaix del Paco i escombretes
suaus del Guillem els
acompanyen..després més de tot i maco, que per començar ha estat ideal...
Diana Palau (Barcelona, 1974). Es va formar al Taller de
Músics i a l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), a on es va graduar
en Cant Jazz el 2007. Ha estat deixeble d'Ana Finger, Eladio Reinón, Albert
Bover, Joan Díaz, Joan Monné, Eduardo Tancredi i Agustí Fernández, entre
d'altres, i ha participat en seminaris impartits per Sheila Jordan, Michelle
Weir, Gillian Kayes, Maureen Scott, Horacio “el Negro” Hernández, Giovani
Hidalgo i Deena De Rose. Com a intèrpret ha format part de l'Ensemble de Veus
del Taller de Músics, grup que va acompanyar a Bobby McFerrin al Festival
Internacional de Jazz de Barcelona, el 2002.
Seguim amb el magnífic tema de Richard
Rodgers i lletra del Lorenz Hart anomenat...
6.- I didn’t not what time it was (R. R & L. H.) 5m31s
I quina altra meravella d’estàndard, primer interpretat a tempo de
balada i a l’inici del solo del gran Joel
Moreno amb un swing que fa tremolar les cames. I quina pulsió més ferma la
del Paco acompanyat pel “ride” del Guillem en format trio. Les primeres
improvisacions en “Scat” de Diana
permeten al bateria fer els seus “quarts”. I què bé que improvisa la Diana, trobo que ho “quadra” i ho fa
amb una gran professionalitat tot i recordant les grans cantants americanes Sarah Vaughn¸ Ella Fitzgerald, etc...
També ha col·laborat amb Joan Albert Amargós (2005), Cris Juanico &
Original Jazz Orquestra del Taller de Músics (2008), Carmen Paz (2011) i el
col·lectiu Mondo Aereo (2012) que dirigia la cantant Alessandra Patrucco. La
seva carrera inclou duets amb els pianistes Alejandro Di Costanzo i Pascal
Morente, i els guitarristes Aleix de Gispert i Joel Moreno Codinachs; un trio,
Seqüències, amb Joel Moreno Codinachs i Albert Juan, musicant poemes de Joan
Maragall; i el seu propi quintet, completat per Jordi Berni, Alfred Artigas,
Paco Weht i Salvador Toscano.
Seguim amb el tema Sting per
reconèixer-la ara en aquest registre...en el tema..
11.- Bring on the Night (Sting) 4m12s
Una preciosa versió d’aquest tema de Sting amb una melodia agradable tot i gaudint d’alló més en la
posterior improvisació d’aquesta gran cantant..és una delícia escoltar-la fent
l’”Scat”...i només ella i la guitarra d’en Joel,
en un tema pop encabit en aquest projecte i com a darrer tall del disc.
Joel Moreno Codinachs és un guitarrista de Jazz i música moderna
de Barcelona. Lidera el seu quintet i trio i participa en diversos projectes. Ha
publicat el disc Emergexit (Errabal 2010) com a líder amb el seu quintet i
participat en diversos enregistraments com Quiquilladas Pintorescas
(JazzGranollers Records 2015) with Sabina Witt Quintet, Estrada do sol
(TempsRECORD 2012) i Flor de cerrado (Temps RECORD 2014) amb Luna Cohen, Fight
with your best weapons (Barcelona Underground scene 2014) amb Bernat Hernandez,
songs & canções (A.E. 2012) amb Diana Palau, Després del Jazz (Audiovisuals
de Sarrià 2011) amb Martí Ventura Quartet i col·laborat en el disc L’aigua no
es mou (Satélite K 2011) de Folkincats. A part de la seva faceta com a
intèrpret també exerceix com a docent i arranjador musical.
Acabem aquest projecte amb un magnífic tema del mateix Joel Moreno i lletra del rapsode Jordi Oriol anomenat...
2.- No moon (La lluna en un cove, i un rave!) (J. M. & J. O.) 6m19s
Doncs ja vegeu quina empenta per acabar el seu projecte, només quatre
temes dels onze que han enregistrat en aquest el seu primer projecte d’aquesta
magnífica parella artística, que no real, he.
I de Joel Moreno podem acabar
dient que tot i que és laietà, ha viscut en diverses ciutats abans de tornar a
la seva Barcelona natal. En cada viatge ha sabut impregnar-se del Jazz autòcton
per a aconseguir un estil particular que tradueix la complexitat d’aquesta
música en una rica però natural fluidesa
melòdica. Resideix dos anys a Nova York on viu les experiències musicals més
intenses sota la tutela de Peter Bernstein, Jean Michel Pilc i John Scofield.
Obté un Màster de Música a la New York University gràcies a una beca de “La
Caixa”.
Abans de passar per Nova York viu quatre anys a Amsterdam, graduant-se
al Conservatori Reial de La Haia. La seva carrera comença, però, a Barcelona
sota la guia de músics com Mario Rossy i Albert Cubero tot i que la seva passió
per la guitarra neix ben aviat, al seu entorn familiar. A l’adolescència
descobreix la guitarra elèctrica, s’enamora del Jazz i la Bossanova i des de
llavors no ha deixat de tocar aquestes músiques.
Doncs deixeu-me que us digui que podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i
comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds,
vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic
Enrique Heredia, mentre que la resta
de dies hi trobareu a l’Esteban.
Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh
Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una
forta abraçada...i parlant de Fresh
Sound..
I per acabar el Programa 228, escoltarem el projecte de Jaume Llombart en formació de sextet
anomenat..
“MAGENTA”
Jaume Llombart Sextet
Editat per Fresh Sound New
Talent FSNT 461
Enregistrat per Miquel Roger el
31 de maig de 2014 a l’Estudi Auditorium, Jafre de Ter, Girona.
Produït per Jaume Llombart
Productor executiu Jordi Pujol
Jaume Llombart, guitarra
Alfred Artigues, guitarra
Miguel “Pintxo” Villar, saxo
tenor
Pau Domènech, clarinet baix
Marc Cuevas, contrabaix
Joe Smith, bateria
Aquest és un projecte que es va “muntar” ja fa uns anys però que està
ben viu tot i el fet que en Joe Smith
estigui vivint a Berlin. Això no els
impedeix fer bolos aquí i allà, així va ser què recentment els vaig poder veure
a 23 Robadors tot i finalitzant una
gira que havien fer per diversos llocs de la península ibèrica, amb en Joe inclòs.
Comencem aquest magnífic projecte amb un tema del nostre estimat amic en
Roger Mas anomenat...
5.- Lunes (R.
Mas) 4m57s
Quina delícia de tema per començar el projecte del Jaume Llombart Sextet, oi? Un preciós tema d’en Roger que ens ha anat embolcallant des
del primer moment, accentuant-ho encara més la intervenció d’en Pau Domènech amb el seu clarinet baix.
Un tema amb un swing suau marcat pel Marc
Cuevas i Joe Smith. Després del Pau ja hem pogut escoltar la pulcritud
del líder i guitarrista, amb un so clar i net com una patena, a banda del
magnífic llenguatge.
Parlar d’en Jaume Llombart es
parlar d’un músic eclèctic avesat a participar en projectes diversos que van
des de la ja desapareguda A.L.O.
Asociació Libre Orquestra, fins els projectes del seu amic Eladio Reinón passant per les
col·laboracions amb en Jordi Rossy, Roger Mas, Mayte Alguacil, Guillem Arnedo i amb cadascun dels membres d’aquest
sextet, i un llarg, llarg, etcètera.
Encara recordo la segona Jam Session que vam fer al Jazz Club La Vicentina a la Cuina
d’en Toni el 15 d’octubre de 2009 on vam tenir els “amics de Begues”,
aleshores amb el Jaume Llombart, Voro
Garcia, Dee Jay Foster i Jo Krause, més
ni menys...
Seguim ara amb el tema que porta títol a l’àlbum del mateix Jaume Llombart....
1.- Magenta (J.
Llombart) 4m58s
Seguim amb el swing una mica més viu, tal i com ens agrada fer si podem.
Una melodia preciosa en la part A del tema com si d’una intro es tractés,
mentre que el pont, la B repetit dos chorus, encara és més preciós...o això
m’ha semblat a mi...el solo curtet del Jaume
parteix d’una preciosa suavitat a partir de la qual Pau enriqueix amb el clarinet baix i després el magnífic solo del Miguel “Pintxo” Villar, i després el so
d’una altra guitarra...eps, que això se’m complica, i si el primer era l’Alfred Artigues i no el Jaume?. Doncs això, que aquest és un
preciós tema del líder, i tant que si.
Una de les altres actuacions d’en Jaume
Llombart va ser acompanyant al jove saxo tenor Lucas Martínez el qual amb només 17 anys es va plantar a l’escenari
amb monstres com aquest i en Raynald
Colom. L’Eladio Reinón Quartet
va ser una altra de les seves aparicions al JCLV, i ja més darrerament vam gaudir amb en Jordi Rossy Quartet amb el qual també el vam tenir a la guitarra en
un magnífic concert.
Seguim ara amb un dels estàndards que no se solen afegir al set-list de
temes d’un compacte i no perquè no sigui prou bo i sí pel fet d’haver estat
massa matxucat durant força anys, i aquest és el tema de Miles Davis anomenat...
2.-All blues (M.
Davis) 5m49s
Un inici un tant atípic d’aquest tema, i parlo rítmicament parlant
marcat per les notes del contrabaix del Marc
Cuevas, el qual i ja posteriorment avançat el tema inicia la tanda de solos
sempre recolzat pel Joe Smith i els
acords de l’Alfred Artigues. Solo de
guitarrista amb presència de guitarra rítmica, contrabaix i bateria, tots tres
amb un so suau en un segon terme. Un so
net i pulcre un tant elèctric si se’m permet, en una magnífica demostració de
tècnica deixa pas de nou al conegudíssim tema de Miles no sense abans acabar amb una participació d’en Joe Smith i acabar suaument.
Aquesta és una formació farcida de músics talentosos embrancats en
projectes diversos i que si tenen un “Cuarter General Pacífic” aquest és el 23 Robadors. Un espai on sovint els
podreu trobar (excepte Joe Smith
resident a Berlin) tocant en format
trio o quartet i també en sextet amb aquest projecte com ja us he comentat, i
com a exemple, ahir dimarts, en Jaume
Llombart Trio van estar tocant en aquest indret que ja forma part del
circuit de Clubs de Jazz de casa nostra, amb una programació diària i que podeu
trobar a La Ruta del Jazz per
exemple.
Acabarem el programa amb un altre tema ben emmarcat en aquesta espècie
de Smooth Jazz que portem escoltant
des de fa una llarga estona, tot i haver-hi encara magnífics temes, delicats
com “Bajada” del mateix líder, i dos de força vius, “Motivotion”, també del Jaume i el “Liza” de Gershwin. Doncs el tema en qüestió, de
tempo viu i de concepció força moderna és del bateria Joe Smith anomenat...
6.- One Fine Day (J.
Smith) 5m24s
Doncs amb aquesta meravella de tema acomiadem aquest programa tot i
desitjant que us hagi agradat i recordant-vos que aquest divendres tindrem un
magnífic concert al JCLV amb Carme Canela & Joan Monné Trio tot
i presentant-nos el seu Granito de Sal.
Això serà a la Sala Xica a partir de
les 22h....Gràcies per escoltar-nos, bona nit i bon Jazz Club de Nit en el Jaç
de cadascú.
Miquel Tuset i Mallol.
0 Comments:
Subscribe to:
Comentaris del missatge (Atom)