Enllaç a l'àudio del programa:
 

Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà  amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
 
I de nou un programa dedicat a la nostre estimada editorial, Fresh Sound Records i avui recuperant dos CDs reeditats per Jordi Pujol a més de recuperar gravacions en directe de fa algun temps del gran Geni  Barry i per això “Looking Back Again – Live Recordings!”. Els dos reeditats són els de Al Grey – Billy Mitchell, “Studio Recordings” i el magnífic doble CD del Chico Hamilton Quintet, “1958-1959 Complete Studio Sessions”.

 
Començarem amb el doble CD de Chico Hamilton Quintet, “1958-1959 Complete Studio Sessions”. I el primer CD es va gravar a Radio Recorders  Hollywood el 26 i 27 d’octubre i el 20 i 30 de desembre de 1958 on hi hagué: Eric Dolphy (as, bc), Dennis Budimir (g), Nathan Gershman (cello), Wyatt Ruther (b) i Chico Hamilton (d), String Orchestra (9 violins, 3 violes, 3 violoncels) dirigida per Fred Katz i temes del #7 a l’11.
 
https://www.freshsoundrecords.com/chico-hamilton-albums/5003-complete-studio-sessions-featuring-eric-dolphy-2-cd-set.html.
 
Chico Hamilton, un músic d'una visió i una comprensió extraordinàries, sabia els riscos que corren les petites bandes de jazz quan entren en els àmbits anomenats clàssics. Així que va solucionar el problema en gran part seleccionant els seus homes i materials amb extrema precaució i perspicàcia rara. Als talents especials del guitarrista Dennis Budimir i el violoncel·lista Nathan Gershman, el líder va afegir dues veus individuals i especialitzades, una de jazz i una altra d'orientació clàssica, però ambdues molt flexibles. I en Eric Dolphy va incloure un instrumentista notable, on el domini de tots els vents i el llenguatge musical anava des de Hodges fins a Parker. Dolphy va ser especialment destacat en aquesta tercera versió del quintet de Hamilton. Va entendre a fons els conceptes dispars de to, tot i que sovint s'oposen a aquells que tracten tant el jazz com les tècniques legítimes. Aquest conjunt és, en essència, un resum de l'evolució que havia viscut el quintet de Chico Hamilton abans d'arribar al final del seu temps com a grup de treball.
 
I ja els començarem escoltant en dos delicats i preciosos temes seguits  anomenats...
 
1.1.15.- Nature By Emerson (Fred Katz) 5:03.
2.1.1.- Pottys Ville USA (Bill Potts) 5:45.
 
I què maco aquest tema “Nature by Emerson” de Fred Katz i quina delicadesa d’interpretació del genial i irrepetible Eric Dolphy, amb un so del seu saxo alt molt melòdic, molt tendre, cosa que ha canviat en la seva més que brutal improvisació. De com improvisa Dolphy ja n’aniré parlant, que l’escoltarem abastament.  Preciosa melodia, preciós tema que han fet ell a l’alto, la guitarra de Budimir, el contrabaix de Ruther i el violoncel de Gershman, amb el líder Hamilton amb les suaus escombretes de la seva bateria, bonic tema per començar-los a escoltar.
 
I sí que “Pottys Ville USA” de Bill Potts ha estat també magnífic. Músiques aquestes molt contingudes, fetes amb molta delicadesa. Recordeu que en aquella època, el Jazz que es feia era divers, sí, però amb tralles potents a tot Bop, Hard Bop, i ja amb les primeres incursions del Jazz d’Avantguarda. I per contra, aquestes eren força delicades. Esclar que parlo de les melodies i arranjaments fets de ben segur pel líder Hamilton, car, a les improvisacions, la cosa canvia, i de nou amb un increïble solo de Dolphy. Budimir a la guitarra ens ha mostrat quin tros de guitarrista va ser, i també un bon solo amb el contrabaix fet pel Wyatt Ruther. Gran tema de nou d’aquests súper “mostrus”.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I seguim amb aquest deliciós disc del 1958, ja veieu quin goig de músiques que varen fer tots ells, tot i escoltant-los també en dos temes seguits anomenats...
 
3.1.17.- Gongs East (Chico Hamilton) 4:53.
4.1.6.- Under Paris Skies (Giraud & Drejac) 4:33.
 
I què gran Eric Dolphy en el “Gong East” amb el clarinet baix. I quina composició més sorprenent pels diversos canvis rítmics que ha tingut, i també per com és la pròpia melodia. Iniciat amb el Gong de Chico i ja la línia de baixos amb el contrabaix de Ruther, el cello de Gershman i ja una melodia feta quasi a cops de ritme, amb un motiu principal que han repetit. I ja el Swing i el solo increïble de Dolphy al clarinet baix, ell, incommensurable. I com la bateria del líder Hamilton ha agafat les regnes rítmiques del tema. De nou el motiu principal amb el contrabaix i els cops de melodia, i de nou Swing i solo, ara amb l’excelsa guitarra de Dennis Budimir. Amb quina delicadesa que ho ha fet, i mestria, per descomptat. Uns moments increïbles els dels dos solistes, Dolphy i Budimir, i què maco el final amb el cello fent vibrar les seves cordes acabant de nou amb el Gong. Brutal.
 
I de nou Dolhpy amb el saxo alt, amb un so molt contingut i melòdic fent la bonica melodia del “Under Paris Skies”, “Sota el Cel de París”. El tema té ja un tempo més viu apareixent el Swing en la improvisació brillant del poc conegut guitarrista, el grandíssim Dennis Budimir. I el Swing gràcies al “Walking” del baixista Ruther els ha fet caminar, també amb la bateria del líder, esclar. I després, el brutal solo de Dolphy al saxo alt, ell increïble. Ara sí que s’ha esplaiat a dojo, amb velocitat increïble de fraseig, escoltant-se totes les notes, cosa súper difícil de fer. Però és que ell tenia una gran tècnica interpretativa, a l’abast de pocs. I després, uns moments molt macos de “soli” fet pels dos solistes, escombretes de Hamilton i melodia d’aquest “Under Paris Skies”.

 
I seguirem amb alguns temes del segon CD, que es va gravar a Radio Recorders  Hollywood el 6 de gener (#1, 2) i el 25 de juny (#15 a 17), i als Capitol Tower Studios  el 19 de maig (#3 a 14) de 1959 on hi hagué: Eric Dolphy (as), Dennis Budimir (g), Nathan Gershman (cello), Wyatt Ruther, Ralph Pena (b), (#13, 14) i Chico Hamilton (d),
 
I d’aquest compacte escoltarem alguns temes, també, com ara aquests dos seguits i anomenats.....
 
5.2.8.- Champs Elysees (Gerald Wiggins ) 2:31.
6.2.11.- Frou Frou (Lester Young ) 3:21.
 
I un altre molt bonic tema curtet amb una melodia molt delicada, la dels “Champs Elysees”. El canvi tonal del pont ha estat increïble. Però ai las com ha canviat la moguda sonora en el solo de l’increïble Eric Dolphy. Brutal és poc, car va ser un geni de la música, com a intèrpret, car com a compositor, no es va lluir tant. Un Swing magnífic pels de la base rítmica, contrabaix sobretot, guitarra i escombretes, han servit en safata una sòlida base per a lluïment del solista.
 
I el “Frou Frou” de Lester Young ha estat també força sorprenent, per la qüestió rítmica, bàsicament, però també per la melodia. I de nou, brutalitat de canvi rítmic a tot Swing en el més que brutal solo de Dolphy al saxo alt. Per sota una línia de cordes amb el cello, i després uns moments súper amb els mestres de les cordes, i també amb el gran solo del guitarrista Budimir. Aquí, el líder Chico Hamilton ha fet de la seva rítmica tota una obra d’art, molt delicada, per cert. Gran tema poc escoltat del gran Lester Young potser per la seva dificultat interpretativa.


Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club, Barcelona:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz Club, Girona:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
 
I un parell de meravelles més d’aquest segon CD són aquestes, i ja per deixar-los d’escoltar..
 
7.2.16.- Newport News (Kenny Dorham) 4:36.
8.2.5.- Fat Mouth (Vance) 2:57.
 
I sí que el “Newport News” ens ha impressionat, tema poc interpretat del gran Kenny Dorham. Una melodia un tant entremaliada, un ritme canviant a Swing en el pont, mentre que ha estat a Latin en les As del tema. I sí que el Swing pel “Walking” del baixista Ruther ha estat brutal, i per això Dolphy ha volat en la seva improvisació al saxo alt. De nou increïble tècnica, gust musical, el seu propi i únic. També Budimir a la guitarra ha brillat per la seva nítida tècnica i fraseig, tocant la guitarra “pelada”, que aleshores no hi havia efectes electrònics.
 
I ja per acabar d’escoltar-los ha esta la mar de bé fer-ho en aquest curtet però molt vital tema de Vance , el “Fat Mouth”, “Morro gros”. I si la melodia del tema ha estat entremaliada, més encara ho ha estat la improvisació increïble de l’estimat Eric Dolphy. La base rítmica ha estat de nou increïble amb un suport, amb un coixí magnífic pels solistes. I també Budimir ha arribat al cel amb la seva guitarra. Quin solo més precís, quina tècnica més depurada. Moments estel·lars, tot i que curtets pel líder a la bateria, el gran Chico Hamilton, que va saber barrejar dos gran solistes amb una base rítmica sòlida per conjuminar aquestes magnífiques músiques.


I ja deixarem aquest magnífic quintet liderat per Chico Hamilton i esclar que també hem tingut el gran goig d’escoltar a l’inimitable Eric Dolphy. I ja per seguir amb l’altre CD recuperat per Jordi Pujol el de l’Al Grey – Billy Mitchell, “Studio Recordings”. Amb tots els músics que són Dave Burns, trompeta; Al Gray, trombó; Billy Mitchell, saxo tenor; Calvin Newborn, guitarra; Bobby Hutcherson, vibràfon; Floyd Morris, Earl Washington, piano; Herman Wright, contrabaix; Eddie Williams, Otis "Candy" Finch, bateria i Philip Thomas, congues. Aquesta recopilació ha estat produïda per a la publicació de CD de Jordi Pujol, © 2023 per Fresh Sound Records, estèreo · remastered digitalment de 24 bits per a Blue Moon Discogràfiques, S.L. Enregistraments originals produïts per Ralph Bass (#1-5), Esmond Edwards (#6-12), desconegut (#13). Notes originals de folre de Sid McCoy & Del Shields. Noves notes de folre escrites per Jordi Pujol.  
https://www.freshsoundrecords.com/al-grey-billy-mitchell-albums/56638-studio-recordings.html.
 
I ja els començarem escoltant en temes i Músics i Pistes #6-12: Dave Burns, trompeta; Al Gray, Trombó; Billy Mitchell, saxo tenor; Bobby Hutcherson, Vibràfon; Earl Washington, piano; Herman Wright, contrabaix; Otis “Candy” Finch, bateria; Philip Thomas,  Congues. Enregistrat a Ter Mar Recording Studio, Chicago, 1 de novembre de 1962, en els temes...
 
9.6.- Blues in The Night (H. Arlen- J. Mercer) 5:18.
10.11.- Night and Day (Cole Porter) 4:26.
 
I res que, hem passat de les músiques elaborades dels dos CDs de Chico Hamilton, 1958-1959 a aquestes a tot Mainstream, les del duet Al Grey – Billy Mitchell, 1962. I sí, quin brutal Blues el primer tema “Blues in The Night” de Harold Arlen, amb la seva la música que sí hem escoltat. Swing contingut en un tema a tempo mèdium ideal per notar aquest feeling. I la melodia l’ha fet el trombó de Gray i a moments a duet amb el saxo tenor de Mitchell, però vaja, Gray ha fet quasi tota la feina melòdica, i també en el Pont del tema. I ja les improvisacions i la primera la seva, amb tot el suport dels altres vents, trompeta i saxo tenor. I sí que es noten la mar de bé les congues de Thomas i la resta de companys de la base rítmica amb el contingut Walking de Wright al contrabaix. I també Mitchell ha fet la seva improvisació, amb un fraseig Mainstream claríssim, amb un bon so, robust, i elegància.
 
I què vital el “Night and Day” de Cole Porter, i ja amb el vibràfon del gran Bobby Hutcherson, mestre i amic de l’estimat Geni Barry que després escoltarem. I de nou les percussions en aquest tema arranjat a tot Latin Jazz amb una melodia feta pel trombó de Gray, força càlid, el seu so. Més punyent en el pont però igualment força contingut. Brillantor en el solo de Hutcherson, alhora que mestria inqüestionable la d’aquest geni del vibràfon. Moments solistes compartits amb la trompeta amb sordina de Burns, el trombó de Mitchell, ell també en el pont i la darrera A del tema. Moments del piano de Washington i ja amb un final que en un directe s’allargassaria segons públic i músics.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
A.MA Records: https://www.amaedizioni.it/
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
The Changes Music: https://thechangesmusic.com/
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 
Els camins musicals d'Al Gray i Billy Mitchell es van creuar per primera vegada en diverses bandes liderades per destacats líders del jazz. Després de perseguir esforços musicals separats, el destí els va tornar a unir a l'emocionant Big Band de Count Basie a finals de la dècada de 1950, on es van convertir en membres clau de la banda. El seu temps amb Basie va durar fins a finals de 1960 quan van decidir traçar el seu propi rumb i co-dirigir un sextet impressionant. En aquestes dues sessions del 1962, sota el lideratge de Grey, el grup es va convertir en un septet amb el pianista Floyd Morris unint-se a la primera sessió i el pianista Earl Washington a la segona. La primera línia, el “Front Line” amb Gray i Mitchell, també incloïa el trompetista Dave Burns i l'excepcional aleshores jove vibrafonista Bobby Hutcherson. Completant la formació el fort baixista Herman Wright i el vigorós bateria Eddie Williams.

 
Pistes #1-5, cara A de l'àlbum "Snap Your Fingers" (Argo LPS 700).
Pistes #6-12, de l'àlbum "Night Song" (Argo LPS 711).
Pista #13, del single Argo 5421 Al Grey-Billy Mitchell Single 5421.
Pista #13: Al Gray, Trombone i Billy Mitchell, tenor Sax; amb Dave Burns, trompeta; Bobby Hutcherson, Vibes; Floyd Morris, piano; Calvin Newborn, guitarra; Herman Wright, contrabaix; Eddy Williams, bateria.
Enregistrat a Chicago, 1962.
 
I ja els acabarem d’escoltar amb temes i músics i pistes #1-5: Dave Burns, trompeta; Al Gray, Trombó; Billy Mitchell, saxo tenor; Bobby Hutcherson, Vibes; Floyd Morris, piano; Herman Wright, contrabaix; Eddie Williams, bateria. Enregistrat a Ter Mar Recording Studio, Chicago, el 19 de febrer de 1962, i temes anomenats..
 
11.5.- On Green Dolphin Street (Kaper-Washington) 4:20.
12.4.- R.B.Q. (Gene Kee) 4:58.
 
I què maco aquest “On Green Dolphin Street”, interpretat com tothom sol fer, amb les As a Latin i el Pont a tot Swing; i també fent les improvisacions a tot Swing. Iniciat amb un “Vamp” i notes del baix i la rítmica de la bateria de Williams, i ja la melodia en les As del vibràfon de Hutcherson, mentre que en el pont l’han fet els vents. I ja la primera improvisació a càrrec del mestre del vibràfon Hard Bop, el gran Bobby Hutcherson. Precisió, delicadesa, brillantor sonora i una gran demostració de tècnica i bon gust en un solo de llibre que ell ens ha fet. S’ha esplaiat la mar de bé fent quatre “chorus” del tema, estona suficient per gaudir-lo, per valorar-lo com qui va ser el millor vibrafonista modern del Jazz. Després un “soli” dels vents amb el vibràfon, per ja encarar el final tot i recuperant la melodia del tema, on Bobby Hutcherson n’ha estat l’indiscutible protagonista.
 
I què impressionat el “R.B.Q.” per ja deixar-los d’escoltar, en un tema allunyat una mica del bàsic “Mainstream” i tema més Hard Bop. El Swing ha estat brutal, el del baixista Wright, on de nou el gran Bobby Hutcherson ha fet de les seves. Iniciat amb la línia de baixos per Wright i ja la melodia feta pels vents líders, saxo tenor Billy Mitchell i trombó Al Gray, i de nou més melodia  amb la trompeta de Burns. I sí que el gran Hutcherson ens ha enlluernat de nou en la seva improvisació. Els vents han estat al seu darrere fent-li un coixí i després fent un “Soli” brutal. I quin canvi més delicat tot i apareixent el saxo tenor de Mitchell ell amb només el contrabaix de Wright, primer contingut, i després amb tota la trempera dels altres vents. Els altres companys, hi han estat però molt soterrats. Després han aparegut amb consistència. Bon solo de la trompeta de Burns aquest, com els altres vents, bastant desconeguts pel gran públic. Brutal solo del trombonista Gray, increïble interpretació, amb un Williams a la bateria força present, brutal tema per ja deixar-los d’escoltar.
 
Les cinc primeres seleccions són de l'àlbum "Snap your Fingers". L'enfocament musical del septet emfatitzava el hard swing amb un toc d'exuberància despreocupada, humor i un retorn conscient als fonaments del swing saludable, divertit i espontani, alhora que incorporava actualitzacions. Gray estava en bona forma de fer sonar el trombó i també a través de la seva sordina, i sonant també de manera oberta i relliscosa. A l'encantadora balada “Just Waiting” de Melba Liston, Mitchell la interpreta d'una manera meravellosament relaxada i suau. La segona sessió inclou l'àlbum "Night Song", en el qual el gran tromboniste d'espatlles amples de Grey s'arrossega delicadament per totes les cançons. Mitchell, que té un paper relativament menor a l'àlbum, és provocador sempre que apareix. A la cançó “Stardust”, ofereix un vers preciós que prepara l'escenari per a un excel·lent solo de Grey, al qual segueix una brillant trompeta amb sordina de Burns. Earl Washington, per la seva banda, brilla en el seu únic solo a “Stella de Starlight”. L'últim tema, “Dirty Low Down Blues”, es va publicar només en un senzill, sense detalls de personal. Aquest conjunt demostra que Gray i Mitchell eren bons músics de jazz establerts, l'amistat i la col·laboració musical dels quals van deixar una empremta indeleble en la història del jazz. —Jordi Pujol.


I ja encarem el final del programa i ara fent una passa endavant pel que fa gravacions del disc però també amb una mirada al passat, i per això aquest disc de l’estimat  Geni Barry es diu “Looking Back Again – Live Recordings!”. Amb Geni Barry, vibràfon; John Dubuclet, trombó; Matthew Simon, Dan Posen, Lluis Figuerola, Dennis Hernandez, trompetes; Enric Mestre, Josep Tro, trombons: Sergi Vergés, trombó baix; Alfons Carrascosa, Carlos Nostro, saxo alt; Eladio Reinon, Xavi Figuerola, saxo tenor; Joan Chamorro, saxo baríton; Xavier Algans, German Kucich, Albert Bover, José Alberto Medina, piano; Dave Mitchell, guitarra; Nono Fernández, Pedro Martin, Marco Lohikari, Jordi Gaspar, contrabaix; Pau Bombardó, Carlos González, Aldo Caviglia, bateria. Masteritzat per Fosi Barry. Fotos de Victoria Ibars i Oriol Arnau (portada). Produït per Geni Barry. Productor executiu: Jordi Pujol. Aquesta gravació de so © 2024 de Fresh Sound Records, per a Blue Moon Produccions Discogràfiques, S.L.
https://www.freshsoundrecords.com/geni-barry-albums/57456-looking-back-again-live-recordings.html.
 
Aquest segon àlbum de Geni Barry, mirant enrere de nou!, continua el primer volum com a recopilació d’enregistraments en directe des del 1999 fins al 2016. Un deixeble de les llegendes del jazz com Tete Montoliu i Bobby Hutcherson, Barry mostra les seves habilitats excepcionals com a vibrafonista, actuant al llarg d’una gamma de formacions que van col·laborar amb ell en tota la seva carrera professional. L’àlbum presenta un repertori de peces de Jazz Greats, cadascun interpretat amb el toc únic de Barry. Barry ha tocat a nombrosos festivals nacionals i internacionals, guanyant aclamacions tant per part de crítics com de públics. Ell estén el cor gràcies als músics que es van unir a ell en aquests enregistraments i que van ajudar a donar vida a aquest àlbum.
 
I ves per on que en aquest CD hi tenim 11 temes magnífics, alguns dels quals a tempo de preciosa balada com és el cas del tema de Victor Young “My Foolish Heart”. També és així de delicat el tema de Michel Legrand “What Are You Doing The Rest Of Your Life?”. Una mica vitals són el “You Know I Care” de Duke Pearson, el  del seu estimat amic i mestre Bobby Hutcherson “Little B’s Poem” i la seva composició dedicada a la seva estimada “Victòria”. I ja els que queden ja van a un bon tempo com és el cas del “Bolivia” de Cedar Walton. També el tema propi de Geni Barry és així de viu, “Fuga en el Hospital”. I encara més vius són els dos temes  de Miles Davis “Seven Steps to Heaven” i “Solar”, aquest a duo amb l’Albert. I ja els que dos que queden són els que va enregistrar amb la The Big Band Jazz Terrassa “Samba Dees Codda Do It” i el primer track “Cottontail” de Duke Ellington.

 
I els Músics en #6: Geny Barry Trio: Genny Barry, vibràfon; Albert Bover, piano; Marco Lohikari, contrabaix. Enregistrat en directe a Can Deu per Semfusa, Barcelona, ​​22 d'abril de 2014. I els escoltarem en el tema propi dedicat a Victòria i amb aquesta formació.
 
13.6.- Victoria (Geni Barry) 8:00.
 
I què bé haver escoltat el vibràfon de Hutcherson i ara haver-ho fet amb el de l’estimat Geni Barry, ell que en va ser alumne, també acompanyant-lo a ell i a Tete Montoliu en una gira que van fer per Europa. I aquest “Victoria” ha estat molt maco, i també a tot Swing, i ara amb en Marko Lohikari i el pianíssim del gran Albert Bover. Melodia i ja la improvisació increïble del més fidel alumne de Hutcherson a l’estat espanyol. Les seves anades amunt i avall del vibràfon, la seva peculiar gestió de les harmonies quan ell improvisa, el fan únic en aquest instrument, aquí. Tres mestres en els seus respectius instruments, com l’Albert al piano que ens ha deixat clavats a la cadira, on ja hi érem després d’escoltar a Geni, fent Bover un magistral solo, amb moments que ha marxat una mica amb sons d’aquells que fan mal, fora de l’harmonia. Tema de nou i final, amb en Lohikari havent fet la tasca d’acompanyar-los, cosa que ha fet la mar de bé.
 
Músics en #7: Geni Barry Trio: Geni Barry, Vibràfon; Jose Alberto Medina, piano; Jordi Gaspar, contrabaix. Enregistrat a Estudio Rosazul, Barcelona, ​​el 15 de novembre de 2010.

 
Músics en #8-10: Geni Barry Duo (#10) i Quartet: Geni Barry, Vibràfon; Albert Bover, piano; Jordi Gaspar, contrabaix; Aldo Caviglia, bateria. Enregistrat en directe a Jamboree per Joan Melero, pel programa de ràdio "Homenatge A Bobby Hutcherson", Barcelona, ​​22 de novembre de 2016.
 
I seguirem amb temes on hi ha els Músics en #2-5: Geni Barry Quartet: Genny Barry, vibràfon; German Kucich, piano; Pedro Martin, contrabaix; Carlos Gonzalez, bateria. Enregistrat en directe a Galileu Galilei, programa de televisió "Jazz en España", Madrid, 18 de gener de 1999 i els temes anomenats..
 
14.2.- Bolivia (Cedar Walton) 5:43.
15.5.- Seven Steps to Heaven (Miles Davis) 4:31.
 
I "Bolivia" es va gravar per primera vegada a l'àlbum de Cedar Walton “Eastern Rebellion” publicat per Timeless el 1976 amb ell mateix al piano, George Coleman al saxo tenor, Sam Jones al contrabaix i Billy Higgins a la bateria.


I quin gran tema de Cedar Walton i quines grans interpretacions de tots quatre, un quartet que va estar tocant a Madrid i ja després enregistrar uns quants temes, com aquest “Bolivia” de Walton. Un tema reconegut sempre per la línia de baixos inicial, què és la que domina durant tot el tema. I ja la melodia, que és força entremaliada, i més encara la part B del tema, amb un canvi tonal i rítmic més que evident. I ja les improvisacions, la primera la de Geni al vibràfon. Mestria es poc, la que té Geni en els moments solistes, on brilla per les seves notes fora de context harmònic, sovint, aquelles que fan mal, diu ell. En aquest solo ha estat però més a lloc, seguint les harmonies que sovint ell ha modificat prèviament, respecte les originals. I sempre diu que Geman Kucich és el Bover de Madrid. I sí que el van acompanyar un trio de cracs, i German al capdavant d’aquest trio, havent fet un molt bon solo, com també han estat genials Pablo Martin al contrabaix i Carlos González  a la bateria.
 

I el “Seven Steps to Heaven” ha estat brutal, aquest tema de Miles Davis i diuen que també de Victor Feldman, tema encabit en l’àlbum homònim de Davis publicat per Columbia el 1963. De nou un tema on el contrabaix ens dóna la pauta de com anirà tot plegat. Una melodia a la A marcada per la rítmica Latin i ja el Swing a la B o el pont del tema. I el Swing ja no ens ha abandonat, car la primera i increïble improvisació ha estat de la mà del líder Barry, deixant-nos bocabadats per la seva velocitat d’execució alhora per la seva gran tècnica i llenguatge a tot Bobby Hutcherson. Els de la base rítmica li han donat tot el seu suport amb un Swing increïble pel Walking-Running del baixista Martin, brutal ell. També Kucich al piano ha brillat per la seva velocitat de fraseig, alhora que delicadesa interpretativa, acaronant les tecles del piano, i executant un brutal solo. I ja de nou motiu i línia de baixos per ja recuperar la melodia i acabar-lo suaument, havent escoltat els aplaudiments del públic, car va ser un enregistrament en directe a l’estudi.

 
I acabarem d’escoltar-los amb un dels dos temes enregistrats a Jazz Terrassa:
Músics en #1 i 11: Geni Barry & Big Band Jazz Terrassa: John Dubuclet, director i trombó; Matthew Simon, Dan Posen, Lluis Figuerola, Dennis Hernandez, Trompetes; Enric Mestre, Josep Tro, Trombons; Sergi Vergés, trombó baix; Alfons Carrasosa, Carlos Nostra, saxo alt; Eladio Reinon, Xavi Figuerola, saxo tenor; Joan Chamorro, saxo baríton; Dave Mitchell, guitarra; Xavier Algans, piano; Geni Barry, vibràfon; Nono Fernandez, contrabaix; Pau Bombardó, bateria. Enregistrat en directe a Jazz Cava Terrassa, el 16 d'octubre de 2004.
 
I amb el tema de Duke Ellington per ja acabar el programa d’avui, anomenat...
 
16.1.- Cottontail (Duke Ellington) 5:28.
 
I quin goig de tema per ja acabar-los d’escoltar i nosaltres acabar el programa d’avui. Brutal Swing, gran tema de Ellington, una Intro a càrrec dels vents molt potent, i ja la melodia amb vents i vibràfon, tots plegats. Un pont amb canvi tonal i amb la trompeta de Matthew Simon, i ja el primer i brutal solo de Dave Mitchell  a la guitarra, el bo d’en Dave que va decidir tornar als EEUU, per la qual cosa el trobem a faltar. Després d’ell, de nou Geni Barry amb una brutal demostració de mestria solista, passejant-se amunt i avall pel seu vibràfon, tocant les notes més adequades, tot i que algunes estiguin fora d’òrbita. I ells dos s’han estat una bona estona compartint improvisacions, alternant-se tots dos. I hem escoltat el saxo tenor de l’Eladio Reinón i el piano d’en Xavi Algans. I després d’aquests llargs moments solistes, tota la colla de vents han fet un “Soli” increïble, en un arranjament fet pel que serà el JazzTerrasMan d’enguany, el bo de John Dubuclet qui dirigí aquesta Big Band durant una bona colla d’anys. I quin final més brutal, més impressionant per ja deixar-los d’escoltar, o sigui que felicitats Geni Barry i resta de companys, que en són molts, tema ideal per ja acabar el programa i com sempre espero que us hagi agradat tan com a mi.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Llibreria Byron: Barcelona
 https://llibreriabyron.com/calendari/
Nova Jazz Cava: Terrassa
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club Sant Vicenç: Sant Vicenç dels Horts
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres ja aquest divendres 7 de març, on  tindrem a l’Ignasi Terraza i convidat, en un esdeveniment organitzat des del Jazz Club Sant Vicenç i patrocinat per l’Ajuntament de SVdH i per això amb l’entrada gratuïta. Us hi esperem a partir de les 22h.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |