Enllaç a l'àudio del Programa: 



Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà  amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
 
I ja hi tornem amb un programa dedicat a la discogràfica amiga Origin Records i la seva filial OA2 Records, dirigides per l’amic John Bishop. Escoltarem a la trombonista japonesa Nanami Haruta, “The Vibe”; al baixista Rodney Whitaker, “Mosaic” (The music of Gregg Hill), d’Origin i a Ben Markley, Tell the Truth”, d’OA2, i de nou amb un micro conte de Carme de la Fuente, en un programa amb un sol contrabaixista, cosa única.
 
I fent una presentació sobre els tempos i ritmes de cadascun dels temes crec que serà suficient, que ja els he comentat abastament en els programes anteriors i així escoltareu més música. A veure quant aguanto sense comentar els temes, haaa.

 
Començaré el programa amb el força delicat disc de la trombonista japonesa Nanami Haruta, “The Vibe”. Enregistrat, mesclat i masteritzat per COREY DERUSHIA a Troubadour Recording, Lansing, MI. Notes de folre de WILLARD JENKINS. Concepte de portada de l'àlbum i fotografia de LYNNE BROWN. Disseny i maquetació de la portada per JOHN BISHOP. Produït per GREGG HILL i MICHAEL DEASE. Amb Nanami Haruta, trombó; Michael Dease, trombó, saxo baríton (1,3); Xavier Davis piano; Rodney Whitaker, contrabaix; Ulysses Owens Jr bateria; Chris Minami, guitarra (11). Compositors: (1) Renee Rosnes, (2,6) Gregg Hill, (3) Curtis Fuller, (4,7,10) Nanami Haruta, (5) Christian McBride, (8) Michael Dease, (9) Rodney Whitaker, (11) Alex North. Arranjadors: (1,3,5) Chris Glassman; (2,6) Michael Dease.
https://originarts.com/recordings/recording.php?TitleID=82911.
 
I aquí hi tenim 11 temes amb diversitat de ritmes i tempos, amb balades increïbles com és la de l’Àlex Roth on hi tenim la guitarra de Chris Minami la preciosa 11 “Unchained Melody”, com també és així de bonica la seva composició 7 “Heartstrings”. I ja comencen els dolços Swings a tot vals en el també seu tema 4 “Toshi”. I el tema de Renee Rosnes 1 “Girlie's World” té també un ritme trencat a tot vals i tempo encara delicat amb una primera impro del seu mestre al saxo baríton. I una composició d’ell, de Michael Dease és la preciosa 8 “How it goes”, delicada també pel seu Swing. I un tema del sempitern baixista del programa d’avui és el preciós 9 “Jamerson's Lullaby” delicat als inicis i que derivarà a un magnífic Swing a tempo doblat. I també a ritme trencat és el tema del baixista Christian McBride 5 “Sister Rosa” iniciat dolçament i que esdevindrà a tot delicat Swing en el final de la melodia i les improvisacions. I també hi tenim temes de Gregg Hill, un parell, i el primer ja més vital i a tot Swing és el que titula el disc de la líder, 2 “The Vibe”, tema amb canvis de ritme diversos, mentre que el segon de Hill és 6 “Easy Money” iniciat dolçament i a tot Swing posteriorment. I un altre tema de Nanami Haruta és 10 “Woodpecker”, també a tot delicat Swing i tempo encara no massa viu i a tot Blues. I ja per acabar, sí que el tema més vital és el del gran Curtis Fuller, 3 “Algonquin”.
 
I ja la començarem escoltant a ella i a ells en dos temes seguits..
 
1.4.- Toshi (Nanami Haruta) 6:01.
2.5.- Sister Rosa (Christian McBride) 6:49.
 
Macos aquests dos temes per començar-los a escoltar, el primer “Toshi” de Nanami Haruta i el segon “Sister Rosa” del bo de Christian McBride.
 
La trombonista Nanami Haruta va passar del seu Sapporo natal a Tòquio quan era adolescent i ràpidament es va establir com una intèrpret dinàmica i inspirada. El mestre trombonista Michael Dease la va escoltar en un festival quan tenia 17 anys, i més tard la va convèncer perquè fes un altre pas, per seguir la carrera amb ell i Rodney Whitaker a la Universitat Estatal de Michigan. Amb afiliacions professionals que ara inclouen el Sextet de Whitaker i la Big Band del bateria Ulysses Owens Jr, The Vibe documenta el respecte que s'ha guanyat dels seus mentors i mostra la seva important veu musical. Amb el seu quartet, que inclou Whitaker, Owens i Xavier Davis al piano, juntament amb les aparicions convidades del productor Dease i el guitarrista Chris Minami, Haruta revela una postura assertiva i un to convincent i robust en aquest conjunt de cinc originals, dues peces del coproductor/productor executiu Gregg Hill i quatre versions, inclosa la de Curtis Fuller.
 
I ja l’acabarem d’escoltar a ella i ells en dos temes seguits
 
3.10.- Woodpecker (Nanami Haruta) 5:25.
4.3.- Algonquin (Curtis Fuller) 4:53.
 
Molt interessants els temes d’aquest disc i aquests el “Woodpecker” de Nanami Haruta, i el darrer “Algonquin” de Curtis Fuller, ideals per ja deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats noia i nois Nanami Haruta, trombó; Michael Dease, trombó, saxo baríton (1,3); Xavier Davis piano; Rodney Whitaker, contrabaix; Ulysses Owens Jr., bateria; Chris Minami, guitarra (11).
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 
I després d’aquestes magnífiques músiques de la trombonista japonesa sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente.


I seguim amb l’altre disc d’Origin, el del baixista Rodney Whitaker, “Mosaic” (The music of Gregg Hill). Enregistrat, mesclat i masteritzat per Eric Wojahn a Solid Sound Recording Co., Ann Arbor, Michigan. Enregistrat del 9 al 10 de març de 2024. Concepte de disseny de fotografia i portada de Lynne Brown. Disseny i maquetació de la portada per John Bishop. Produït per Gregg Hill i Rodney Whitaker. Amb Terell Stattford, trompeta i fiscorn; Tim Warfield, saxo tenor i soprano; Rick Roe, piano; Rodney Whitaker, contrabaix; Dana Hall, bateria; Rockelle Whitaker, veus (2,5,7,9). Totes les composicions són de Gregg Hill, Gregg Hill Publishing LLC. Arranjat per Rodney Whitaker. Lletres de Rockelle Whitaker (5,7,9), Randy Napoleon (2).
https://originarts.com/recordings/recording.php?TitleID=82912.
 
I aquest és un projecte molt interessant, per la música de Gregg Hill però també pels arranjaments dels seus temes. Afegeixo també a tots els músics que hi participen, tots ells uns cracs. Menció especial a la cantant Rockelle Whitaker segurament la filla del líder de la banda. Dels 10 temes n’hi ha 4 que tenen un tempo més o menys slow, lent. Tenen però alguns canvis rítmics que impedeixen encabir-los en les balades, alguns d’ells amb la veu de la cantant, com són  9 “Stargazer” i  2 “Unknown Ballad”; 4 “Katie's Tune” i 10 “Sunday Special”. La resta ja tenen més vitalitat de tempo, amb ritmes diversos com és 7 “Still life with tuba” de nou amb la veu de la cantant Rockelle i amb Swing posterior a la melodia. I un altre que canta amb un ritme trencat, Latin, és el 5 “Moonscape”.I ves que en tenim un a tot Latin Jazz 6 “Ray Dias”, mentre que el que titula el disc i 1 “Mosaic”, comença delicadament però aviat canviarà a un tempo vital i a tot Swing amb el líder al contrabaix marcant-ne l’entrada. I de nou es percep el so profund del contrabaix de Rodney Whitaker en el tema a tot Swing 3 “Claxilever”. I ja finalment un altre dels vitals és 8 “Sloe Gin Fizz” amb una primera brutal improvisació del líder al contrabaix.
 
Doncs ja els escoltarem en dos temes seguits
 
5.2.- Unknown Ballad (Rodnay Whitaker) 4:57.
6.5.- Moonscape (Rodnay Whitaker) 7:00.
 
Maca aquesta “balada desconeguda”, maco el “Moonscape”, ambdós del líder Rodney Whitaker.
 
"Una classe magistral molt cool... així que si el cor i l'esperit ho senten,  transcendeix totes les fronteres. Coses brutals". Midwest Record. Recentment honrat amb la incorporació a l'Acadèmia Americana de les Arts i les Ciències pel seu historial de dècades com a baixista prolífic i preeminent educador de jazz, Rodney Whitaker també continua el seu paper d'intèrpret consumat de música original, sobretot a través d'aquesta fructífera associació amb el compositor Gregg Hill. Mosaic és la quarta col·laboració entre tots dos, i amb la seva vibrant banda, amb la vocalista Rockelle Whitaker, juntament amb el trompetista Terell Stafford, el saxofonista Tim Warfield, el pianista Rick Roe i la bateria Dana Hall, impregnen les composicions fresques i idiosincràtiques de Hill amb molt d'interacció, swing profund, sentit de l'aventura i sensació d'aventura. "La varietat és àmplia i la banda en si pot fer volar una tempesta!". WTJU.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
A.MA Records: https://www.amaedizioni.it/
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
The Changes Music: https://thechangesmusic.com/
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 
I ja els acabarem d’escoltar en dos temes seguits
 
7.1.- Mosaic (Rodnay Whitaker) 8:21.
8.8.- Sloe Gin Fizz (Rodnay Whitaker) 5:06.
 
I què potents el “Mosaic” i l’”Sloe Gin Fizz”, esclar que del líder Rodney Whitaker ideal per ja deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats noia i nois Terell Stattford, trompeta i fiscorn; Tim Warfield, saxo tenor i soprano; Rick Roe, piano; Rodney Whitaker, contrabaix; Dana Hall, bateria; Rockelle Whitaker, veus (2,5,7,9).


I ja acabarem el programa d’avui amb el disc d’OA2 Records, amb Ben Markley, Tell the Truth”. Enregistrat, mesclat i masteritzat per Greg Heimbecker a la University of Northern Colorado, Greeley, CO. Enregistrat el 27 de febrer de 2024. Foto de la banda de Marlon Rissatto. Pintura de portada de Steve Johnson. Disseny i maquetació de la portada per John Bishop. Produït per Ben Markley. Amb Ben Markley, piano; Steve Kovalcheck,  guitarra; Wil Swindler, saxo alt; Rodney Whitaker, contrabaix; Kyle Swan,  bateria.
https://originarts.com/oa2/recordings/recording.php?TitleID=22237.
 
I aquest projecte té 8 temes on majorment dominen els tempos vitals si n’exceptuem un parell, el primer una preciosa baladeta a tot vals 7 “The Picture Outside My Window”. Un pèl més viu és el bonic tema 6 “It's Spoken Spokane” de més de 9 minuts i de nou amb ritmes així com trencats i posteriors moments a tot Swing. A partir d’ara, el tempo ja serà vital en tots els temes, tot i tenir també ritmes Latin, trencats i diversos com és el cas de 2 “Tuesday Morning Feeling” iniciat així i a tot Swing a la B del tema i a les improvisacions. També és així en els inicis el 3 “Don't Bring It Up”, i a tot Swing en les impros. I sí que hi ha un Blues en aquest disc, sí, i és el 4 “Snowy Range Blues”, també amb diversitat rítmica als inicis del tema i Swing posterior. I el tempo puja una mica més en els tres temes restants com és el cas del 5 “Spencer's Mood”; també el  8 “Rimshot” és així, i aquest amb una melodia amb aires un tan folklòrics, coses que canviaran en les improvisacions on el Swing serà brutal pel tempo i Walking del sempitern baixista Whitaker del programa d’avui. I així de vital és el darrer tema, el que titula l’àlbum 1 “Tell the Truth” i Swing brutal ja en la primera improvisació del saxo alt.
 
I ja els començarem escoltant en dos temes seguits...
 
9.8.- Tuesday Morning Feeling (Ben Markley) 8:03.
10.4 Snowy Range Blues (Ben Markley)  7:15.
 
I què macos “Tuesday Morning Feeling” i “Snowy Range Blues”, ambdós del líder Ben Markley.
 
"Grooves profunds, swing dolç i interacció dinàmica... Aquest àlbum és una d'aquestes joies brillants i directes que poden convertir els fans del pop en acòlits de jazz". - Downbeat. Amb els seus dos aclamats enregistraments de big band i sessions de quartet amb els saxofonistes Joel Frahm i Greg Osby, el pianista/compositor Ben Markley ha anat construint constantment una discografia important des del seu debut a OA2 el 2008. Tenint en compte els punts forts dels seus companys artistes, Markley sempre ha escrit específicament per a la sessió, i "Tell the Truth" no és diferent. Compost per ressaltar els currículums durs de la secció rítmica —amb el baixista Rodney Whitaker i el bateria Kyle Swan—, Markley ret homenatge a les sessions dels quintets de Blue Note dels anys 60, però lliura el paper habitual de trompeta al guitarrista Steve Kovalcheck, juntament amb el saxofonista alt Wil Swindler, al capdavant. "Markley, la seva composició és exemplar, els seus solos tan lírics i lògics com dels seus models a seguir, Cedar Walton i Bill Evans". All That Jazz.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club, Barcelona:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz Club, Girona:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
 
I ja els acabarem d’escoltar en dos temes seguits..
 
11.5.- Spencer’s Mood (Ben Markley) 5:17.
12.1.- Tell the Truth (Ben Markley) 5:39.
 
Bé, doncs amb aquests temes, hem acabat el programa d’avui que com sempre espero que us hagi agradat tan com a mi o sigui que felicitats nois Ben Markley, piano; Steve Kovalcheck,  guitarra; Wil Swindler, saxo alt; Rodney Whitaker, contrabaix; Kyle Swan,  bateria.  
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Llibreria Byron: Barcelona
 https://llibreriabyron.com/calendari/
Nova Jazz Cava: Terrassa
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club Sant Vicenç: Sant Vicenç dels Horts
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres ja fins el 25 d’abril que tindrem a la cantant de Toulouse, Manel Chenity & Enrique Heredia Quartet en un esdeveniment organitzat des del Jazz Club Sant Vicenç i patrocinat per l’Ajuntament de SVdH i per això amb l’entrada gratuïta.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |