Enllaç directe a l'àudio del Programa:




Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà  amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
 
I avui el programa anirà de projectes de la nostra estimada editorial Fresh Sound Records els de la seva vessant més contemporània, la de Fresh Sound New Talent. Tindrem lo últim de l’Albert Vila, “Reality is Nuance” i el del Fernando Brox, “From Within” i publicat una mica abans el de Simón Willson, “Good Company”. I per tant tenim sempre a Jordi Pujol com a productor executiu i gravacions sonores © 2023 de Fresh Sound Records per a Blue Moon Produccions Discogràfiques, S.L.


Comencem doncs amb el de l’Albert Vila, “Reality is Nuance” publicat a finals del 2023. Enregistrat per Rudy Coclet al Jet Studio, Brussel·les, Bèlgica, els dies 13 i 14 de novembre Vincent De Bast. de 2022. Mesclat per Masteritzat per Pieter De Wagter. Portada: Beto Val. Imatges de Bernal Revert. Produït per Albert Vila. Amb Albert Vila (guitarra), Doug Weiss (contrabaix), Rudy Royston (bateria). Totes els temes són de l’Albert Vila, excepte el #9 basada en "I'll Remember April" de Don Raye-Gene DePaul-Patricia Johnston. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/albert-vila-albums/57028-reality-is-nuance.html.
 
I ens diuen això:
"Reality is Nuance, La realitat són matisos". Percebre totes les petites subtileses del que ens envolta ens proporciona una connexió personal més profunda amb el món, potser fins i tot ens defineix com a individus humans. L'enfocament de la música de l'Albert abraça la complexitat intrínseca dels matisos tant com la necessitat de crear melodies senzilles i evocadores.
 
I jo afegiria que l’escolta d’aquestes músiques pausades, algunes, i interpretades amb una sensibilitat a flor de pell, m’han deixat en un estat de pau. Alhora he gaudit de la seva musicalitat, de la seva tendresa interpretativa i per descomptat gràcies a ser ells tres uns grans mestres en cadascun dels seus instruments.
 
I ja els escoltem en tots aquests matisos en un magnífic tema propi, l’anomenat...
 
1.4.- Healing (Albert Vila) 7:58.
 
I què bonic aquest primer tema de l’Albert, per com n’és de reposat, el tempo, i per com n’han estat les seves interpretacions amb ell, el líder havent-nos fet la bonica melodia i posterior increïble improvisació. I quin marcatge rítmic ens ha fet amb uns acords que presumiblement han estat pregravats per com l’escoltem també fent-ne la melodia a sobre. I el tema és súper agradable. I quin final de tema ja per començar ell la seva improvisació. Què dir de la improvisació de l’Albert, sinó que  ens ha deixat bocabadats per la seva elegància creativa i musicalitat. Esclar que l’acompanyen un parell de cracs, en Doug Weiss al contrabaix, ell un vell conegut nostre, participant de moltes de les mogudes de l’estimat Jordi Rossy. També hi ha un magnific drummer, desconegut per a nosaltres i que s’ha mostrat eficient, precís i creatiu en la seva tasca de no només acompanyar-los. I quin final més interessant, quasi que a mode de “coda” per ja acabar-lo dolçament. L’Albert ha estat sublim, brillant i delicat, improvisant i fent melodia, preciós tema ideal per començar-los a escoltar.
 
Fins ara, Albert ha gravat i interpretat material original en gran part en escenaris més amplis com ara quartets o quintets. Aquesta vegada, va voler explorar les seves habilitats compositives i interpretatives en un conjunt més reduït, i aquí compta amb el suport del gran contrabaixista Doug Weiss i del fantàstic baterista Rudy Royston. La configuració del trio de guitarra pot ser minimalista, delicada, fins i tot ser un format desafiant, especialment en un àlbum de quasi una hora de música. Tanmateix, Weiss i Royston fan un treball excel·lent barrejant estils, textures i capturant una àmplia paleta tonal, i és el trio que toca en conjunt i el que triomfa aquí.


I seguim escoltant-los en un altre preciós tema propi, el més llarg i anomenat...
 
2.2.- Blue (Albert Vila) 8:19.
 
I aquest “Blue” ha estat també preciós, per la claredat musical de la seva “Intro” a guitarra sol, però per la melodia que et capta ben aviat, t’enganxa, et sedueix.
La subtilesa dels dos de la base rítmica és fonamental, car hi són però de manera velada, gràcies també al tècnic de so que ho va enregistrar, no ho oblidem, no. I ens hem trobat de nou amb un tema llarg, aquest de més de 8 minuts, coses que ens parlen de la seva generositat. De nou l’Albert ens ha captivat per la seva mestria improvisant, i de nou, la seva elegància i naturalitat, esclar que gràcies al seu domini total de l’instrument. Un solo d’una gran factura que ens ha fet el líder. També Doug  ens ha mostrat la seva profunda sonoritat en la seva improvisació que ha estat igualment genial. L’hem pogut seguir la mar de bé amb les seves evolucions al voltant de l’harmonia del tema. I al final hem escoltat uns magnífics moments solistes del baterista Rudy Royston amb un permanent lick del líder i acabar-lo delicadament. Què  bonic.
 
I un dels temes que no posaré és el “Hope” de l’Albert, tema de més de 6 minuts que ell comença a guitarra sol amb una sèrie d’arpegis delicats on ens mostra el seu bon gust musical i sensibilitat. El tema segueix amb la participació dels companys i amb un tarannà força tranquil·let, encara amb els acords i arpegis del líder. I resulta que el tema, la melodia i estructura harmònica és prou llarga. A partir de llavors inicia ell mateix les improvisacions, on la qüestió rítmica canvia i els dos de la base prenen un protagonisme força evident. Albert brilla per la seva força, per la seva velocitat de fraseig i nitidesa estilística, marca de la casa.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I un altre magnífic tema és l’anomenat...
 
3.5.- The Loner (Albert Vila) 4:08.
 
I sí que aquest tema ha estat més vital, sí. Tema amb una curteta “Intro” i ja la melodia curteta on també m’ha semblat que ell s’ha doblat, i sinó, què ràpides han estat les seves intervencions i amb uns moments del tema on ell i el baixista han fet una curta frase a duet. I ja l’Albert ha iniciat la seva inversemblant improvisació per vital i entremaliada. La gestió de la qüestió rítmica està força treballada pel baterista Royston també molt present i alhora creant línies sense parar. Esclar que Doug al contrabaix hi ha estat també amb les seves línies de baixos. Tema que ha passat volant, potser per ser només de 4 minutets, però també per com va tot així com de pressa i tan ben interpretat. En aquest disc estem escoltant de quina manera l’Albert s’està consolidant de manera evident a l’escena mundial de la guitarra de Jazz, per la seva personal sonoritat i fraseig, alhora que elegància interpretativa.
 
Per a un artista amb ànima i reflexió com Albert, crear un llenguatge coherent va ser una recerca molt personal. Com explica ell mateix, "Em va inspirar realment l'ús de la polifonia mostrada per alguns pianistes clàssics i de jazz, i volia aportar part d'aquest univers a la forma de guitarra trio".
 
I un altre tema que no escoltareu és l’”Ancient Kingdom” de l’Albert i tema de quasi 8 minuts. De nou la generositat hi és present, car per a un trio, fer temes d’aquesta llargària implica molta estona de feina. El so de la seva guitarra té connotacions properes a la música clàssica per la netedat del seu discurs, per les composicions, per les melodies. Sap transmetre sentiments i sensacions, i en aquest tema relacionat amb els antics regnats ho hem percebut. Té també dos temes els títols dels quals són numèrics, el #6, “215”, d’un minut i mig a guitarra sol, i el #7,  “216”, amb el trio, aquest darrer el més delicat del seu projecte. Les seves evolucions es veuen subtilment acompanyades per la base rítmica, amb en Doug Weiss profund i Rudy Royston delicat amb les escombretes.


I ja els acabarem escoltant en el tema anomenat...
 
4.3.- Northern Flower (Albert Vila) 7:59.
 
I déu-n’hi-do de tema de l’Albert, per vital, per potent, per estar fora de qualsevol etiqueta. Sembla que hi hagi referències a un determinat folklore, a una música de determinats indrets, probablement els del país que l’ha acollit, Bèlgica. Iniciat amb uns increïbles arpegis i també amb sons “mutejats”, els de la seva guitarra. Un ritme un tant trencat, ternari de ben segur i també complex, no pas simple, no. Un tema alegre, on la base del Jazz, la de les improvisacions i creativitat li va la mar de bé per a desenvolupar-ne les melodies creades. I aquí de nou hi tenim un duet rítmic increïble, amb ells dos, en Weiss i Royston, l’un amb les notes més greus i l’altre sense parar d’improvisar amb la seva bateria. Brutals tots dos, tots tres, esclar. I un altre tema llarg, de 8 minuts, que també ens ha passat com una exhalació per com l’han interpretat, i on el líder no ha parat ni un moment, bé, sí, una mica al final on ha deixat de nou uns moments a Royston i el seu brutal solo de nou, i ell acompanyant-lo amb la sèrie d’acords, tema que han acabat de cop, magnífic tema per ja deixar-los d’escoltar, o sigui que felicitats nois Albert Vila, Doug Weiss i Rudy Royston.
 
“Reality is Nuance” marca el setè disc de l'Albert com a líder i, de manera inequívoca, porta el seu nou trio a una zona en què tot coexisteix com una sola unitat. I el darrer track és una mena de “contrafact” i tema anomenat “April” a partir del “I’ll Remember April” de Raye-DePaul-Johnston, on Albert Vila n’ha fet una magnífica adaptació.


I seguirem ara amb el disc del Fernando Brox, “From Within” publicat aquest 2024. Enregistrat per Sam Barnett al Jazz Campus, Basilea, l'1 i el 2 de novembre de 2023. Mesclat per Vicent Pérez. Masteritzat per Mario G. Alberni a Kadifornia Mastering. Fotos: Laura Sánchez, ULA Produccions. Produït per Fernando Brox. Amb Fernando Brox (flauta), Wilfried Wilde (guitarra), Iannis Obiols (piano), Nadav Erlich (contrabaix), Iago Fernández (bateria). Tots els temes són de Fernando Brox. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/fernando-brox-albums/57342-from-within.html.
 
I ja els començarem escoltant en el preciós tema anomenat..
 
5.3.- Kalahari (Fernando Brox) 9:21.
 
I quin canvi de sonoritat oi, després de la guitarra de l’Albert Vila. I és que el programa d’avui va d’això, de diversitat sonora al voltant de Fresh Sound New Talent. I aquest és un tema escoltat unes quantes vegades, com faig amb tots els que acabo posant, i que també m’ha copsat, m’ha sorprès i agradat; a més a més, és un tema molt llarg, de més de 9 minuts. L’han iniciat amb una “Intro” a contrabaix brutal, posteriors espurnes de piano, flauta i guitarra, apareixent el motiu principal a càrrec del baixista, i ja la preciosa melodia a duet de flauta i guitarra, impressionant inici. I què subtils han estat les escombretes del baterista. Increïble ha estat el final del tema, de la melodia, encara a duet de flauta i guitarra per ja deixar pas a Iannis Obiols i la seva improvisació al piano. Delicada impro de Iannis feta però amb un determinat sentit rítmic, car el tema camina de debò. També l’ha feta de manera incisiva, percusiva, insistent, amb una gran creativitat. El líder ens ha deixat de pasta de moniato en la seva increïble improvisació. Fernando ens ha acaronat amb el so de la seva melòdica flauta, les seves línies melòdiques creades, la seva sonoritat, la seva dolçor i per descomptat que gran tècnica. Els companys de la base rítmica l’han recolzat, acords de piano i guitarra, motiu recurrent del baixista i la subtilesa dels plats i caixa del baterista, ells que han estat Wilfried Wilde (guitarra), Iannis Obiols (piano), Nadav Erlich (contrabaix), Iago Fernández (bateria). I el final ha estat sublim, passant per la recuperació de tot el tema, íntegrament, per acabar-lo tan i tan delicadament, preciós tema per ja començar-los a escoltar.
 
I ell mateix ens explica de què va el seu projecte, coses que escoltareu aquí o podreu llegir al blog:
 
Les composicions d'aquest àlbum van ser totes concebudes durant l'últim any. Algunes van sorgir arran d'experiències viscudes, d'altres van ser somiades, però sempre van sorgir de la voluntat de captar energies humanes concretes, de transmetre maneres de ser i de viure. Crec que una de les qualitats úniques de la música és precisament la seva capacitat per explicar i transmetre històries a nivell emocional amb immediatesa. El so, quan s'organitza de determinades maneres, té el poder de despertar la nostra sensibilitat humana i portar-nos de viatge. I us recomano que escolteu també el segon track anomenat “The Bagpiper”.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
A.MA Records: https://www.amaedizioni.it/
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
The Changes Music: https://thechangesmusic.com/
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I els seguirem escoltant en aquest sorprenent....
 
6.4.- Blue Clouds (Fernando Brox) 5:22.
 
I doncs quin tema més maco hem acabat d’escoltar amb una melodia i ritme frescos tots dos. El ritme inicial és a tot beat, però s’ha convertit després a un ternari complex, sembla, ideal per encabir-hi aquesta melodia. Melodia feta de nou a duet de flauta i guitarra, on la base rítmica de piano, contrabaix i bateria tenen de nou una preponderància vital, amb el darrer, en Iago Fernández amb uns copets al canto de la caixa vitals. El motiu de la línia de baixos és força recurrent, cosa que es nota més en la impressionant improvisació de Fernando on sembla anar tot sobre un o dos acords. Durant la presentació de la melodia sí que hi ha hagut més canvis harmònics; no m’ho semblat tan en les improvisacions, car, amb la de Iannis Obiols al piano també ha recorregut la major part del tema centrada en mínims d’acords. Un Obiols que ha tornat a gestionar molt bé la seva aportació solista, molt present en el registre del mig, amb una mà dreta incisiva i també amb fent arpegis amb ambdues. Melodia del tema de nou, i què interessant el canvi rítmic, reconvertit de nou a un 4*4 i a tot beat ja cap el final del tema, amb una mena de “Vamp” on el líder ha seguit improvisant i on hem escoltat la guitarra de Wilde recolzant-lo, i ja per arribar al final del tema delicadament.
 
Si hi ha un tret comú que percebo entre tots els grans compositors, és una profunda consciència d'aquesta qualitat fonamental de la música, combinada amb una gran habilitat i enginy per fer-la efectiva i donar-la vida en contextos diversos.
 
I deixeu-me que us parli d’un parell de Festivals que es faran aquests dies, i posteriors. De fet, aquest cap de setmana és quan es fan el gruix dels concerts de l’Estival De Jazz – Igualada 2024 començant amb el dijous i la “carta blanca” a l’Estefania Chamorro i el seu “Doideca”. El divendres 7 amb Lídia Facerias i Edu Pons. El dissabte 8 amb els Jazz Magnetism & Escandaloso Expósito, “aka” Hugo Astudillo, tots a les 20h30m i acabar el diumenge amb les Veus Lliures conduïdes per Celeste Alías, projecció i xerrada homenatge tot al voltant de l’entranyable figura de Marianne Brull començant a les 19h. https://www.estivaldejazz.cat.  I també segueix la 13ena edició del Cicle de Jazz – Ametlla del Vallès el dissabte 8 de juny a les 20:00 hores a l’escenari de Can Draper, el torn serà per Marco Mezquida amb Masa Kamaguchi i Ramon Prats, presentant l’aclamat treball Tornado”.
https://www.ametlla.cat/actualitat/noticies/el-13e-cicle-de-jazz-de-lametlla-del-valles-omplira-amb-propostes-jazzistiques-de-primer-nivell-els-dissabtes-del-mes-de-juny.html.


I també recomano que us escolteu el cinquè track “Fellowship” de Fernando Brox, però nosaltres seguiren amb el magnífic...
 
7.6.- Satanic Affair (Fernando Brox) 5:32.
 
I de nou un altre gran tema de Fernando, amb uns moments amb les seves “palmes” escoltant-lo dir “Papi” mentre el baixista Nadav Erlich feia la seva improvisació. I és que ell ha estat qui l’ha començat amb el motiu principal melòdic i rítmic, per ja aparèixer la melodia. Una melodia feta pel líder a la flauta que ha seguit una estructura harmònica bastant definida, que posteriorment hem après i per tant fent-lo previsible, cosa que a vegades va la mar de bé, sobretot per saber com aniran les evolucions solistes. I és que Fernando ens ha tornat a clavar una magnífica improvisació, anant amunt i avall del registre del seu instrument. Impactant la gestió rítmica del baterista Fernández amb les escombretes, i esclar que també la del pianista Obiols i la del baixista Erlich. Un Fernando incommensurable que ha deixat pas a la tasca solista de Iannis al piano, de nou magnífic i creatiu. I sí que teníem ganes d’escoltar la guitarra solista de Wilfried Wilde que ha estat brillant. Un so de la seva guitarra un tan fosc, el de les guitarres de caixa tipus Gibson i un solo també inversemblant. I com ha crescut la sonoritat del baterista tot i acompanyant al guitarrista, amb més presència de cops als plats. Solo increïble  de Nadav al contrabaix, el “Papi” del Fernando tema i final de cop, el d’un tema força sorprenent i vital, i fins i tot simpàtic i alegre.  
 
Intentar desenvolupar aquesta habilitat —no només com a compositor sinó també com a intèrpret i improvisador— ha estat el meu principal objectiu en els últims anys de la meva vida. Durant aquest període, vaig perfeccionar la meva capacitat de transferir els meus pensaments i emocions a les cançons que vaig escriure i a la manera de tocar. Encara sento que tinc molt per explorar en aquest àmbit, i això em fa molt feliç. Aquest objectiu m'ha aportat un sentit de propòsit i una direcció que estic disposat a seguir en els propers anys de la meva vida. I d’altres temes que podeu escoltar són “Si no fueras solo un sueño” i el “Rumba pa' ti”, de Fernando Brox.


I ja els acabarem d’escolta en el tema anomenat....
 
8.1.- Kuku (Fernando Brox) 8:37.
 
I què bé acabar d’escoltar-los en aquest tema que de nou ha estat vital, fresc i també força alegre i també llarg, de quasi 9 minuts, quin goig. I el motiu principal, melòdic i rítmic l’ha fet el baixista Nadav Erlich ja des de l’inici, i poc s’ha bellugat i només quan ha aparegut la melodia, de nou a duet de guitarra i flauta. Una melodia on se’ns mostra l’habilitat del compositor en crear atmosferes positives, vitals i encoratjadores, que ja ens fan falta, ja. I després d’aquesta “entrada” al tema, Fernando ha fet la seva improvisació. L’hem pogut escoltar amb escales inversemblants, però també bufant la flauta, quasi que escopint-la, sentint-ne els seus esbufecs. Les seves anades amunt i avall del registre de l’instrument ens el mostren també molt tècnic i precís, alhora que melòdic en les seves exposicions solistes. I sí que volíem escoltar de nou la guitarra solista de Wilfred Wilde, el qual ens ha impressionat força. Sempre em passa quan descobreixo a un músic, cosa que afortunadament em passa molt sovint. Bon llenguatge de Wilde i fraseig subtil amb molt de gust musical. Una base rítmica que no ha parat en tot el tema, portant-los a bon port, i amb un final on el jove i amic pianista ens ha tornat a meravellar, i com ha acabat, amb una mena de “Vamp” on ha seguit improvisant sobre una base harmònica persistent, tema ideal per ja deixar-los d’escoltar, o sigui que felicitats nois, Wilfried Wilde, Iannis Obiols, Nadav Erlich i Iago Fernández i esclar que Fenando Brox.
 
Espero que aquesta música us porti alegria i permeti somnis i viatges encara no viscuts. Salut! —Fernando.


I ja anirem encarant el final del programa amb el darrer disc d’avui, el del jove baixista Simón Willson, “Good Company”, publicat el 2023. En situarem en un entorn de Jazz Contemporany per les composicions i interpretacions dels músics, fent un canvi estilístic evident. Enregistrat per David Stoller al Samurai Hotel, Astoria, Nova York, el 6 de setembre de 2022 i també mesclat per ell. Masteritzat per Pieter De Wagter. Obra gràfica d'Isadora Wilson. Produït per Jacob Shulman. Amb Simón Willson (contrabaix), Isaac Wilson (piano), Jonas Esser (bateria), Jacob Shulman (saxo tenor als #1-6 i 9-10). Totes les composicions són de Simón Wilson. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/simon-willson-albums/56942-good-company.html.
 
I ja els començarem escoltant en dos temes seguits i anomenats
 
9.1.10.- Loops (Simón Willson) 5:57.
9.2.2.- No More X (Simón Willson) 4:29.
 
Doncs sí que haureu notat el canvi d’estil musical vers els discos anteriors. I el perquè posar-lo al final, doncs ha estat pel fet de mantenir amb els dos primers una determinada sonoritat i vitalitat, més emparellada que aquesta que heu acabat d’escoltar. I així el “Loops” ha estat sorprenent per diversos motius, pel seu ritme trencat, pel so estripat del saxo tenor convidat, el bo d’en Jacob Shulman. Un tema iniciat a trio, amb notes soltes del pianista i gran afluència de notes del líder i baixista, recolzat pel baterista i copets als plats. Melodia feta pel saxo tenor i ja curteta improvisació del jove líder en uns primers moments, per seguir el so estripat del tenor. I l’Isaac Willson, possible germà del líder, ens ha acaronat amb acords i més ho ha fet el líder al contrabaix i intervenció solista, en un tema on semblen improvisar tots. I vet aquí que el “No More X” també ha seguit l’estela del primer, per modernitat, per contemporaneïtat. Uns inicis ja amb el baterista fent de les seves, ell que és el bo de Jonas Esser. I de nou el pianista Isaac ens ha deixat clavats a la cadira per com de minimalista ha estat la seva aportació, a moments, on el Jazz Avantgarde, Jazz d’Avantguarda  ens ha captivat. I sí que el saxo tenor de Shulman ha tornat a aparèixer, ara però no tan estripat, en els inicis, però igualment súper modern, súper contemporani. I els dos temes no han tingut Swing, no, però sí un Groove, un “caminar” impressionant, ideals per començar-los a escoltar.
 
Sempre he pensat en els músics com a comissaris, un llarg llinatge d'intèrprets i compositors que trien amb cura què demanar prestat de qui i com reimaginar-ho. En la meva recerca també he notat tendències naturals i inclinacions estètiques que potser no hauria triat, sinó que m'haguessin escollit a mi. Aquesta dicotomia configura l'eclecticisme del disc, ja que hi ha influències i intencions diverses que diuen qui sóc com a músic. Jo trio però també sóc escollit. A la meva música hi trobareu una relació recíproca entre allò canònic i allò nou, en la qual allò nou es defineix contra allò ja establert, mentre que al mateix temps allò establert es reconfigura com a resposta al nou. On acaben les meves influències i jo començo? A quina distància o a prop estan els contraris? En una banda i les seves aportacions, on acaben els meus companys i  començo jo? Visc per aquelles barreres borroses i aspres que són impossibles de definir.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club, Barcelona:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz Club, Girona:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.


I podríem escoltar els delicats “Calma” i el “Gracious”, ambdós d’una subtilesa i delicadesa remarcables, però no, escoltarem el magnífic i curtet....
 
10.7.- Viridiana (Simón Willson) 3:16.
 
I ves per on que escoltar un tema a tot Swing en un projecte com aquest és força sorprenent alhora que agradable. I sí perquè ens mostra així diverses coses, una, la del respecte del líder a la tradició; una altra és la seva diversitat, la seva manera d’entendre la música i fer-ho d’una manera global. Ell ens parla, i ho fa molt bé, com tot un intel·lectual que de ben segur és, tot i comentant el projecte, coses que podreu llegir al blog, si jo no les he dit. I tot i ser curtet, és força interessant, tema a trio de piano, contrabaix i bateria, amb un pianista força preponderant, el germà del líder, l’Isaac Willson. Certament que ens ha impressionat la seva gestió solista, amb una feina d’ambdues mans força remarcable, amb la dreta lleugera i gràcil. El líder al contrabaix i el baterista l’han recolzat tota l’estona podent fer ell tota la feina, melòdica i solista, la d’un tema que tot i semblar “menor” m’ha semblat força interessant, i parlo del motiu principal i recurrent que no ens ha abandonat.
 
La relació entre el nou i el vell, lo fluix i la tenacitat, la intuïció i l'intel·lecte, el maximalisme i el minimalisme, la llibertat i l'estructura, la composició i la improvisació, la cruesa i el refinament, l'ordre i el caos ballen junts en aquest àlbum. De vegades vull parpellejar una llum i entrar al buit sense necessàriament tenir una estratègia de sortida, mentre que altres vegades vull tenir un pla i veure'l florir de principi a fi. Durant els darrers deu anys he estat ocupat tocant com a company en molts projectes, donant vida a les composicions d'altres persones. Tot i que el meu treball en aquestes bandes i discos són representacions reals de mi mateix, la qüestió de triar què dir musicalment com a líder de banda i filtrar una gran part de la meva personalitat va ser existencial en aquest projecte. Aquest disc no parla de "Puc fer qualsevol concert" sinó de "aquesta és la meva veu i aquesta és la meva gent". Cada composició és un experiment en la creació del seu propi món a través de la reimaginació personal i la juxtaposició de diferents elements dels modismes musicals i artístics que estimo. En la meva opinió, aquest disc tracta sobre Bach, Monk i Buñuel passant l'estona a una platja del Brasil, Thom Yorke i Ornette bevent pisco en un bar de busseig a Santiago, Mingus i Roberto Bolaño compartint cigars a l'Havana, i Oscar Pettiford, Wilbur Ware, Thomas Morgan i jo mateix anant de botigues a Nova York.


I podríem escoltar el “Not necessary” o el “My respects”, però no, els escoltarem en el potent...
 
11.3.- Snacks (Simón Willson) 5:31.
 
I sí que ara el so del saxo tenor ha estat més en l’ona de la normalitat, fins i tot fent la melodia que s’ha mantingut més tradicional, per dir-ho d’alguna manera. I de nou el jove pianista ha quallat una molt bona improvisació, on la tasca de la dreta ha estat molt més present que la de l’esquerra, aquesta fent acords puntuals. I de nou el líder Simón al contrabaix i en Jonas a la bateria l’han recolzat la mar de bé. La modernitat ha aparegut de la mà del saxo tenor Shulman, tot i que ara no ens ho ha semblat tant. Igualment ens ha captivat pel fet de fer-lo força melòdic, mostrant-nos la seva diversitat. I ell mateix ha recuperat el motiu principal amb el qual l’ha començat, havent tingut uns moments on el baterista Jonas Esser ha pogut brillar amb els seus moments solistes, curtets, i ja per acabar el tema, aquest “Snacks” de Simón Willson.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
Nova Jazz Cava:
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la Vicentina:
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres fins el 14 de juny que podrem gaudir amb els TRONIK liderats pel Toni Saigi, piano; Jaume Ferrer, saxo tenor; Marc Cuevas, contrabaix i Carlos Falanga, bateria, esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i organitzat des del Jazz Club la Vicentina. Us hi esperem.
 
L'Isaac, el Jonas i jo vam fer un concert el juny del 2022 on em van demostrar que podíem combinar de manera autèntica les nostres personalitats i històries diverses per crear un món més gran que nosaltres. No només em van ajudar a expressar la meva pròpia personalitat en la música, sinó que la van intensificar sense perdre's. Havia pensat en gravar durant un temps, però la idea va cristal·litzar després d'aquell concert. Són la meva família musical, “Good Company”, si les heu conegut mai, “Bones companyies”, segur que sí. També sabia que faltava un element, per això li vaig demanar a Jacob que formés part del projecte. Sempre m'ha encantat la seva creativitat, sensibilitat, integritat i la seva capacitat per desafiar-ho tot i a tothom. Sabia que el necessitava per trencar les coses i qüestionar les creences profundes que m'estaven frenant.


I ja els acabarem d’escoltar i nosaltres el programa d’avui amb el tema anomenat...
 
12.5.- Business card (Simón Willson) 4:39.
 
I déu-n’hi-do de tema amb tota la modernitat possible, la del so un tan peculiar del saxo tenor, i també per la pròpia melodia i ritme encabit, trencat en alguns moments. I després de la melodia, solo del jove pianista el bo de l’Isaac Willson el qual sí que ens ha tornat a acaronar amb molta pulcritud. Però esclar que quan hem escoltat el del saxo tenor, el de Shulman, aquest ens ha deixat estabornits a la cadira per sonoritat, ara sí, agosarada, atrevida, contemporània alhora que fresca, car, aquest és un so del present, però també del futur immediat. Improvisació del saxo tenor i suport dels tres de la base rítmica, i on el líder ha passat d’improvisar, que prou bé ho fan els altres, déu haver pensat. I recuperant el motiu melòdic principal que sí que és una mica entremaliat, han acabat aquest magnífic tema i nosaltres el programa d’avui que com sempre espero que us hagi agradat tan com a mi o sigui que felicitats nois, Isaac Wilson, Jonas Esser, Jacob Shulman i esclar que el líder Simón Willson.
 
La música té la rara qualitat de congelar èpoques i èpoques diferents. Aquest disc és un homenatge al passat, als mestres que venero i estimo que m'han fet bona companyia al llarg dels anys. També és un retrat d'un cert present, una instantània de diverses petites decisions preses en segons per un organisme viu que és el quartet. Finalment, és una projecció d'un futur desconegut, la creació d'un món que encara no ha estat habitat. En aquest moment, aquesta música obre el seu camí cap a tu, l'oient. Estic agraït per la vostra voluntat de fer girar aquest disc, d’escoltar-lo, i us convido a viure el procés de creació musical a través de la reimaginació i reinterpretació contínua d'aquesta música. Esperem que puguem ser una bona companyia per a vosaltres.
 
Simón Willson Gazmuri. Nova York, hivern de 2023, des de les notes interiors del folre.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es
i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |