Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà  amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “esfera jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
 
I aquest programa d’avui el dedicaré a 4 projectes delicats amb formacions reduïdes, una a duet de piano i contrabaix amb Ramona Horvath & Nicolas Rageau, “Le Sucrier Velours”. La resta seran a trios com el de Kanan, Fumero, Arnedo, “Appearing Tonight”, l’“Oblivion” de Jordi Berni Trio amb en Santi de la Rubia en un tema i finalment el de Joan Mar Sauqué, també a trio, “Garden of the Moon”. I sí, avui amb un micro conte de Carme de la Fuente.


I ja començaré el programa amb el disc a duet de piano i contrabaix amb Ramona Horvath & Nicolas Rageau, “Le Sucrier Velours”. Editat el 2019  per Black & Blue. Enregistrat el juliol i octubre de 2018 a l’Studio 101, París. Mesclat per Nicolas Rageau i masteritzat per Guillaume Billaux. I aquí ja sabeu que tenim a Ramona Horvath, piano i Nicolas Rageau, contrabaix. I dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web  de la pianista http://ramonahorvath.com. Dir-vos que aquest disc me’l van lliurar el 26 d’agost al Jamboree. O sigui que gràcies Ramona i Nicolas.
 
I aquest és un disc preciós on les balades es barregen amb els temes a tot delicat Swing. És un disc dedicat als “estàndards de Jazz” i no només, com la versió que en fan del tema del mestre Duke Ellington i títol en francès, el que titula el disc, “Le Sucrier Velours”. També de Duke hi ha “Dropp Me Off in Harlem”. I de la seva mà dreta, en Billy Strayhorn hi tenim el seu “U.M.M.G.”, “Upper Manhattan Medical Group”. Hi ha també el preciós “My Romance” de Richard Rogers; el conegut i vital “Peannies From Heaven” de Arthur Johnston mentre que del gran Tadd Dameron podrem escoltar el més vital de tots, “Hot House”. Ramona hi col·labora amb dues boniques creacions, “Esmeralda” i “Calea Victoriei” i Nicolas amb dues més, “Le (contre)basse de Notre Damme i “Procastination Blues”. Un disc on es respira respecte per la “tradició” alhora que podrem gaudir de les seves magnífiques intervencions a duet i les solistes en les seves improvisacions tot plegat amb un Swing brutal.
 
I tot i que hi ha el bonic “My Romance” he optat per la balada de Nicolas Rageau anomenada....
 
1.5.- Le (contre)basse de Notre Dame (Nicolas Rageau) 4:46.
 
Quin tema més maco per començar programa i el seu projecte. La dolçor sonora de la combinació del contrabaix i el piano és força especial. Conjuga la profunditat del so del baix i la brillantor i harmonies del piano. I el tema ha començat amb una “Intro”. Una melodia que s’apropa al món clàssic però que s’endinsa en el Jazz en les seves remarcables improvisacions. Ramona ens ha acaronat fent-la, i sobretot en el “Pont” o la B del tema, per després haver escoltat la del baixista i compositor Nicolas, ell que ens l’ha feta de manera melòdica i amb l’adequada pulsió rítmica. Un bonic tema per començar-los a escoltar.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
 
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I encara els escoltarem en un tema de Ramona Horvath on ella ens el començarà amb una “Intro” dels darrers acords per ja Nicolas fer-nos la bonica melodia, on ell, en el segon “chorus” l’ha feta octavada, o sigui una octava amunt i ja les improvisacions, i anomenat..
 
2.3.- Esmeralda (Ramona Horvath) 6:01.
 
Quin altre tema més encertat, i a tot Swing, què bé. I quin “Walking” del baixista i per això el Swing en la improvisació de Ramona Horvath. I amb aquest “caminar” no és estrany que la improvisadora hagi volat en la seva reeixida interpretació, on ens ha mostrat la seva mestria, ella que ve del món clàssic, del piano clàssic havent fet concerts de les millors obres per a piano clàssic. Va fer la passa cap al Jazz a partir d’un mentor i mestre seu i més coses en podreu saber si entreu al seu web: https://www.ramonahorvath.com. Quina més que brillant improvisació que ens ha fet la nostra estimada pianista, amb una mà dreta creativa i melòdica i una esquerra amb acords puntuals. Una composició de Ramona amb tots els aires dels estàndards de Jazz, aquelles melodies que eren les moltes de les vegades bandes sonores de pel·lícules o directament, musicals. També Nicolàs ens ha captivat amb la seva personal improvisació, on ell ha sabut conjuminar les línies melòdiques amb l’harmonia del tema i a partir d’aquí desenvolupar el seu missatge.
 

I ja els acabarem d’escoltar en el vital tema de
Tadd Dameron...
 
3.4.- Hot House (Tadd Dameron) 4:50.
 
I què bé acabar-los d’escoltar a tot Bebop amb aquest vital tema del gran Tadd Dameron. Aquest tema el va composar el 1945 i és un “Contrafact” del tema de Cole Porter, “What I This Thing Called Love?”. I us recordo que això vol dir que el “Hot House” es basa amb l’harmonia del tema de Porter i només li canvià Dameron la melodia. Això ho van fer els Boppers d’aquells anys i amb molts temes. I què bé ho han fet ells dos, i fent la melodia a duet en una part del tema, què bons. Ramona ens ha captivat en la seva improvisació i ens ha deixat moments a tot “Perdido” de Tizol/Ellington, que segur heu reconegut. També del “Straight No Chaser” de Thelonious Monk. I la seva creativitat sembla no esgotar-se mai, com tampoc la seva mestria. Nicolas ens ha tornat a impressionar per com de precisa n’ha fet la seva, alhora que sempre amb la pulsió rítmica adequada. I al final han fet uns “quatres” ells dos i melodia final. Brutal tema per ja deixar-los d’escoltar.
 
I després d’aquest projecte sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente. Gràcies Carme per la teva dolçor narrativa embolcallada sempre amb les músiques del programa.


I nosaltres seguirem amb els projectes a trio i ara amb el de Kanan, Fumero, Arnedo, “Appearing Tonight”. Editat el 2019 per Jazz Granollers Records. Enregistrat per David Casamitjana a l’Estudi Jordi Rossy el 19 d’agost de 2019. Mesclat per ell mateix a casa seva, a l’Espai Sonor Montoliu. I aquí hi tenim a Michael Kanan, piano; Horacio Fumero, contrabaix i Guillem Arnedo, bateria. I al blog hi trobareu la pàgina web de http://jazzgranollers.com/jazzgranollers-records-2/, i tot i no ser-hi aquest disc, n’hi trobareu d’altres i també un anterior del 2018 però amb Dee Jay Foster al contrabaix.
 
I aquí tots els temes menys un són estàndards de Jazz. Hi ha tres precioses balades, “Misty” de l’Errol Garner; “Where or When” de Richard Rogers i la del nostre pianista Michael Kanan “The Pearl Dreams of the Ocean”. Els temes amb Swing a tot mèdium tempo són diversos com és “Teach me Tonight” de Gene de Paul. Hi ha un magnífic Blues al mateix tempo, “Wattergate Blues” del baixista Percy Heath. Una mica més viu de tempo és el “Good Bait” de Tadd Dameron, com és també el tema de l’Edgar Sampson, “Stompin at the Savoy”. I una mica més viu és “Blue Lester” de Lester Young. I ja el més vital de tempo és “Who Knows” del màster Duke Ellington.
 
I com és habitual en aquest programa, els temes seleccionats aniran de menys a més tempo i així copsarem com interpreten les balades, els temes a tempo mèdium i també els més vitals. I amb una selecció tan acurada se’m fa difícil escollir quin posar i quin no tot i ser més fàcil pensant que una de les balades és de Michael Kanan o sigui que serà la que escoltareu a tot Blues és...
 
4.3.- The Pearl Dreams of the Ocean (Michael Kanan) 4:18.
 
Doncs i quin tema més preciós acabem d’escoltar. Tema propi del pianista americà, tan amic dels nostres músics, en Mike Kanan. Iniciat am una “Intro” i motiu principal per ja aparèixer la melodia i amb aires força bluesers. El delicat Swing hi és d’entrada car el dolç “Walking” d’Horacio i les escombretes de Guillem així ens ho fan de fàcil. La improvisació de Kanan s’ha situat al voltant d’aquest llenguatge, el dels Blues en clau de Jazz; precisa, un tant percusiva la seva pulsió, i feta amb tranquil·litat, deixant que passi el temps. I Horacio ens ha mostrat el perquè és un dels baixistes més sol·licitats del país, no endebades va formar part del trio de Tete Montoliu durant tants anys. Solvència d’ell, i dels altres dos companys.


I un altre tema d’ells és el compost per Tadd Dameron i anomenat...
 
5.8.- Good Bait (Tadd Dameron) 4:44.
 
I aquest tema de Dameron del 1944 el va fer a partir de la seqüència d’acords d’aquella cançó francesa “La Mer” de Charles Trenet. Count Basie també el va incloure en el repertori de la seva magnífica Big Band. I el tema l’ha iniciat Guillem amb tota la suavitat de tocar la bateria amb les seves mans, la caixa i timbales. I la coneguda melodia ja ha aparegut a càrrec del pianista. I ves per on que Arnedo ens ha captivat per com ha fet la seva improvisació a la bateria, seguint primer amb les mans per després afegir-hi les baquetes de manera força delicada. I pianista i baixista han partit d’uns “quatres” els quals han fet ells dos, per després passar a “dossos”, i això són quatre compassos on improvisa un, i quatre que improvisa l’altre, seguint l’harmonia i canvis del tema, per després passar a fer-ho cada dos compassos. I al final Kanan ha recuperat la melodia de Dameron basada en l’harmonia de Trenet del tema “La Mer”.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Tejo Milenario: http://www.tejomusic.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I ja els acabarem d’escoltar amb el tema de Duke Ellington i anomenat...
 
6.5.- Who Knows (Duke Ellington) 4:27.
 
I aquest magnífic tema Duke el va incloure en el seu disc del 1954 “The Duke plays Ellington”. I els nostres herois ens n’han fet una interpretació perfecte i al mateix tempo de l’original. I la melodia l’han fet piano i contrabaix a duet, o sigui Kanan i Fumero, què bons tots dos. I la primera improvisació a càrrec del pianista americà ha estat magnífica amb un Swing brutal gràcies als dos companys de la base rítmica, Fumero i Arnedo. I quin gust quan aquest darrer ha fet aparèixer el so nítid del seu plat “Ride” incrementant la sensació del Swing. Horacio ha fet de nou una gran tasca solista, anant amunt i avall de la seva “berra” quallant una gran improvisació. Arnedo s’hi ha afegit després també amb un gran i delicat solo, acompanyat a moments pels dos companys mostrant-nos la seva compenetració. Gran tema de Duke Ellington i millors interpretacions de tots tres, ideal per ja deixar-los d’escoltar.


I encara seguirem a tot trio de piano, contrabaix i bateria amb l’”Oblivion” de Jordi Berni Trio. Disc publicat potser per Esmuc i enregistrat al Medusa Estudio el maig del 2023 i mesclat a Underpool per Sergi Felipe. Aquí hi tenim a Jordi Berni, piano i composicions excepte “Oblivion” de l’Astor Piazzola. Hi ha dues formacions de contrabaix i bateria que l’acompanyen, una que ha fet 5 temes i l’altre que n’ha fet 3. Els primers són Rai Ferrer i Xavi Maureta amb un tema també amb Santi de la Rubia, saxo tenor. Els altres són José López i Guillem Arnedo. I aquest disc me’l va lliurar Jordi Berni el dia de la seva actuació del 33è Festival l’Hora del Jazz – Memorial Tete Montoliu a la Plaça de la Vila de Gràcia, després d’escoltar lo bé que ho van fer i com en van agradar les seves músiques, o sigui que gràcies Jordi.
 
I aquí dels 8 temes que hi ha, també hi tenim baladetes com són la preciosa i lenta del líder on hi col·labora de la Rubia, “Como la mirada de un niño”. El magnífic ”Oblivion” de Piazzola va un pèl més viu a tot boleret de txa txa txa. També és molt delicat el “Mar Sereno” i més vital és “La casita en el campo”. I el “Terreno Abrupto” a tot Funk Blues va a tempo mèdium i posterior Swing doblat de tempo en les improvisacions. I ja els tres temes restants són força vitals, tot i que el primer, “Domingo por la mañana” comença amb una Intro delicada a piano sol i ja després anirà a tot ritme càlid. “El Túnel” va a ritme trencat inicialment, Latin, vaja, per ja aparèixer el Swing en la improvisació del líder. I  el més vital és el  primer track “La Huida”, potent i a tot Swing amb uns canvis inversemblants. Un magnífic projecte que vaig poder veure a la Plaça de la Vila de Gràcia emmarcat en el 33è Festival l’Hora del Jazz – Memorial Tete Montoliu.
 
I tot i lo bonic del tema “Oblivion” de Piazzola, els escoltarem en el tema del líder on hi col·labora Santi de la Rubia al saxo tenor, anomenat...
 
7.7.- Como la mirada de un niño (Jordi Berni) 6:51.
 
Ostres, quin tema més bonic, lent i preciós que ens acaben de fer. En aquest projecte no hi ha estàndards de Jazz, no, però hi ha unes melodies tan maques com aquestes. Jordi l’ha començat amb una llarga “Intro”, una introducció a piano sol preciosa per després aparèixer la melodia a càrrec de Santi amb el seu característic so, el del seu tenor Balanced Action de Selmer, una “màquina perfecte”. I ell mateix s’ha enlairat encara més en la seva delicada improvisació, seguint fil per randa l’aspecte harmònic i sense oblidar la qüestió melòdica. Santi és un mestre en això de crear i recrear al voltant d’una melodia, i ja heu vist de quina manera més brutal ens ha fet la seva interpretació, amb tota la delicadesa possible. I per darrera la base rítmica de tres, amb el líder al piano i amb Rai Ferrer, contrabaix i Xavi Maureta, bateria. Preciós tema per començar-los a escoltar.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz club:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
 etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació. I ara tocava parlar del Milano Jazz Club, però de ben segur ja sabeu que ha hagut de tancar. Aviat hi trobareu una “trattoria italiana”, quina desgràcia.


I encara els escoltarem en el tema a tot Funk Blues i anomenat...
 
8.8.- Terreno Abrupto (Jordi Berni) 3:23.
 
I aquest magnífic tema a trio l’ha fet Jordi amb José López, contrabaix i Guillem Arnedo, bateria. I ja heu pogut copsar com ha canviat el tema després de la seva primera presentació a tot Funk en els seus primers compassos i també en la seva primera part improvisada pel pianista. I el Swing ha aparegut per art d’encanteri, i de quina manera l’han fet, brutal. Una altra demostració de mestria d’aquest encara jove, de més enllà de les trentena, fent una improvisació d’una gran talla i alhora amb un gust exquisit i farcida de Blues. Brutal. I el tema recupera els seus principis a tot Funk acabant-lo poc després.
 
I ja els acabarem d’escoltar en el tema del líder, anomenat...
 
9.3.- El Túnel (Jordi Berni) 4:49.
 
I aquest és un dels dos temes vitals de tempo del projecte de Berni. I aquest “Túnel” també comença amb un ritme Latin, així com trencat en els moments melòdics i segueix així en una primera part de la improvisació del líder. Un tema on l’acompanyen Rai Ferrer, contrabaix i Xavi Maureta, bateria. M’ha  agradat això de fer-se acompanyar per dues bases rítmiques diferents. Jo diria que no em sona haver-ho vist en cap altre projecte, fet així, de manera tan evident, uns temes els uns i uns altres temes, els altres. Un tema que ha tingut uns moments finals de lluïment del baterista Maureta, ell amb un gran solo de timbals i platerets. Potser hem trobat en falta alguna improvisació de Ferrer al contrabaix, però el per què d’aquestes coses només les sap el líder, Jordi Berni. I han recuperat la melodia i ritme Latin i acabar-lo posteriorment, tema ideal per ja acabar-los d’escoltar.


I nosaltres ja acabarem el programa d’avui amb el darrer trio, ara però de trompeta, guitarra i contrabaix, fent un salt estilístic endinsant-nos en un Jazz envoltat de tradició i classicisme, el dels anys 30 i 40, el de Joan Mar Sauqué “Garden of the Moon” Publicat el 2 de juny de 2023 per The Changes. Enregistrat per Adrià Vidaña el desembre de 2022 a Sotrack Records. amb: Joan Mar Sauqué - Trompeta, Josep Traver - Guitarra & Giuseppe Campisi – Contrabaix. I com sempre, dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç al seu Bandcamp: https://thechangesmusic.bandcamp.com/album/garden-of-the-moon.
 
I tornem a tenir un disc amb aires d’estàndards tot i sonar aquestes composicions segons la mirada del líder, i interpretades amb subtilesa i precisió, la del jove trompetista i els seus dos amics i companys. I dels 7 temes del disc, n’hi ha un que és una baladeta, “Golden Earrings” tema homònim de la pel·lícula del 1947 de Victor Young i que cantà Peggy Lee. Una mica més viu de tempo i a tot Swing és el tema que titula el disc, “Garden of the Moon”, sembla que de l’Eddy Howard, i la seva, sembla que és la quarta versió enregistrada d’aquest tema del 1938 i pel·lícula homònima.  I el tema “Make Me a Present Of You” de Joe Greene i cantat a tempo mèdium slow per Dinah Washington el 1957, ells el fan a tempo més viu i a tot Swing, esclar i amb aires de Blues i també en la improvisació de Traver. I el tema de Duke Ellington del 1948 i de llarg i entremaliat títol, “You’re Just an Old Antidisestablishmentarianismist”, el fan al mateix tempo i Swing que la versió original, en un altre dels “rars i desconeguts” temes que Joan Mar ha volgut recuperar pel seu segon disc. I un tema “bopper” és el del trompetista poc valorat pel gran públic, en Freddy Webster i molt valorat per Miles Davis, i anomenat “Reverse The Changes”. I una mica més vital que el tema enregistrat a l’estudi per Chet Baker és el tema del llegendari trompetista, “Extra Mid”, i sembla que Joan Mar s’ha basat en un enregistrament en directe on hi hagué un jovenet Scott Lafaro de només 17 anyets. I ja finalment i el més vital és el tema del gran Jerome Kern, “They Didn’t Believe Me” on el líder ens acaronarà amb la trompeta i sordina incorporada i tema que Frank Sinatra cantà a tota dolça balada.
 
I ja els escoltarem en el tema que titula el disc, tema de l’Eddy Howard...
 
10.2.- Garden of the Moon (Eddy Howard) 5:26.
 
I ja heu pogut comprovar quin canvi d’estil de Jazz i sobretot de sonoritats, car, la trompeta del líder Joan Mar així ens ho ha mostrat. Ell, un jove de només  27 anys, i sí, que va créixer al costat de Joan Chamorro i la Sant Andreu Jazz Band, i que ha sabut, que sap i s’està fent el seu propi camí i consolidant-lo amb aquest el seu segon àlbum. Un trompetista admirador, quasi que diria devot dels seus mestres, i dels quals en sap tota la seva vida i miracles. Gent com Clifford Brown, Fats Navarro, que enguany es compleix el centenari i per això s’ha embrancat en un projecte a quintet amb la música d’aquest, o que ell tocava. I el tema comença amb una “Intro” dels darrers acords amb en Josep i ja la melodia passada pel so mutejat, tot i que no gaire, de la seva trompeta. Aconsegueix un so força dolç considerant la situació de so xapat. Giuseppe ha estat qui primer ha improvisat, i de quina manera ho ha fet. D’ell ja en coneixem les bones virtuts i que en són moltes. L’afinació, el llenguatge, el ritme, la creativitat, la tècnica passejant-se per acords i escales, en fi, que és tot un crac. Joan Mar l’ha seguit improvisant amb brillantor interpretativa, demostració de tècnica, afinació també, i una gran creativitat al servei del tema de Jazz Clàssic, sense anar-se’n harmònicament ni gens ni mica. I el final, preciós, amb la melodia compartida entre Giampaolo i Joan Mar en el “pont”. Preciós tema per començar-los a escoltar.
 
Fernando O. de Urbina ens diu tot això...
 
Amb el "Jardí de la Lluna", els tres protagonistes del Trio de Joan Mar Sauqué s'han convertit en una entitat consolidada: cadascun d'ells sonant més segur que abans, i junts navegant per la música amb l'abandonament que permet saber que els altres dos t'han donat l'esquena. El joc consisteix a ballar la coreografia assajada pel conjunt i la llibertat dels vols en solitari, dins de la brevetat autoimposada de les melodies i del propi disc. Els passos, escrits o improvisats, són exactes; el missatge, concís i al punt. El trio habita un univers inequívoc de swing, claredat tonal, treball en equip telepàtic i detall subtil. Les seves coordenades estètiques estan ben definides, però no arrossegades per tòpics. Malgrat el pes de tantes referències en el pou del jazz que nodreix la seva inspiració, no pretenen un so reconeixible. I més coses que ens diu  Fernando O. de Urbina en el llibret del disc. 


I els seguirem escoltant a tot Swing en el tema de Freddy Webster i anomenat...
 
11.3.- Reverse The Changes (Freddy Webster) 4:12.
 
I el Swing ja ha aparegut amb els primers compassos i acords de Traver i pulsió al contrabaix de Campisi. I la melodia ben aviat ha tret el nas amb el nítid so de la trompeta de Joan Mar. Un tema d’estructura típica de 32 compassos i de la forma AABA. Ja ho sabeu, cadascuna de les parts és de 8 compassos. I es repeteix la melodia en les dues primeres As, mentre que la B en diem el “Pont” on hi sol haver un canvi tonal i de vegades rítmic. I a la darrera A, Joan Mar ha repetit la mateixa melodia amb la qual ha començat. A partir d’aquí ens ha tornat a estabornir amb el seu fraseig súper jazzístic i un gust musical extraordinari. Una improvisació de primera categoria, d’aquelles que et fan aixecar el barret. Joan té un control perfecte de l’afinació, de la potència, de la modulació, en definitiva, que fa el que vol amb la seva trompeta. Traver a la guitarra ens ha captivat també, ell amb un so força nítid en el punteig, amb les notes adequades, sense ficar-ne una carretada, però posades amb tot el gust del món. També Campisi ho ha fet així, de posar-les totes ben posades en la seva improvisació. Gran tema clàssic del Jazz d’aquells anys.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
Nova Jazz Cava:
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la Vicentina:
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, nosaltres tindrem un gran concert el divendres 13 d’octubre on tindrem a Irene Reig Trio, amb Giuseppe Campisi, contrabaix i Joan Casares, bateria. Entrada gratuïta en un esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de SVdH i organitzat des del Jazz Club la Vicentina. Us hi esperem a partir de les 22h.


I ja els acabarem d’escoltar, i nosaltres el programa d’avui, el primer a Ràdio Celrà, amb el tema més vital, de Jerome Kern i anomenat...
 
12.6.- They Didn’t Believe Me (Jerome Kern) 3:14.
 
I quina brutalitat de tema per la seva velocitat d’execució, per haver-ho fet amb un gust musical del més alt nivell, per les seves interpretacions, tot plegat amb un Swing impressionant pel “Walking” del baixista Campisi. I el tema ha començat ja amb la trompeta amb sordina de Joan Mar i els dos companys recolzant-lo la mar de bé. I ja ell s’ha posat a improvisar amb una tècnica esclatant, control de la sonoritat de la sordina, so jazzístic d’aquell que feia el mestre de tots ells, en Louis Armstrong, i tants que n’hi hagué de posteriors. I un fraseig ràpid ens demostra gran creativitat alhora que tècnica, la que ens ha mostrat Joan Mar però també Josep Traver i Giuseppe Campisi. I aquí també ha fet unes línies improvisades aquest darrer, compartint-ho amb en Traver. Gran tema i grans interpretacions de tots tres per nosaltres acabar el seu projecte i programa d’avui, que espero us hagi agradat molt a tot, i de manera especial a les oïdores i oïdors de Ràdio Celrà que avui enceten la programació de Jazz amb el Jazz Club de Nit. I amb aquest curtet i vital hem acabat el programa d’avui, que com sempre espero que us hagi agradat tan com a mi.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es
i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |