Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “esfera jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç. He dit col·lectiva i ara dic també de pirades i pirats del Jazz i ara ja en som més de seixanta entre podcasts i pàgines web totes relacionades amb el món del Jazz.
 
Doncs dir-vos que el concert que vam fer divendres passat amb els The Moonrivers & Celeste Alías va ser extraordinari, i que va venir molta gent. Quin goig tornar a fer un concert del Festival l’Hora del Jazz. Desitjo que tornin a confiar amb el Jazz Club la Vicentina en l’edició de l’any vinent, que ja serà la 34ena.
 
I el programa d’avui el dedicaré a Fresh Sound New Talent i amb tres projectes que em van quedar per posar la temporada passada, els de Basile Rahola Quartet, “Moments”; Sebastian Noelle, “System One” i el de Daniele Germani, “What Reason Could i Give” amb Joe Sanders i en tots tres el productor executiu és Jordi Pujol per a Blue Moon Produccions Discogràfiques S.L.
 
Prepareu-vos doncs a escoltar un Jazz de lo més contemporani, amb tot de creacions pròpies dels líders, tot i que hi pugui haver algun estàndard, amb el denominador comú de la creativitat, del Jazz on el Swing no té perquè ser-hi però sí el Groove, on copsarem la gran mestria dels músics, situats al voltant dels quaranta i ja reconeguts en l’escena mundial.


I començaré el programa amb aquest darrer i més íntim projecte, el de Daniel Germani, “What Reason Could i Give” amb Joe Sanders. Publicat per FSNT el 2021. Enregistrat per Francesco Ponticelli a Cicaleto Recording, Arezzo, Itàlia el 15 de març de 2021. Mesclat i masteritzat per Jeremy Loucas al Sear Sound, Nova York. Produït per Daniele Germani i Joe Sanders. Amb: Daniele Germani (saxo alt), Cosimo Boni (trompeta), Domenico Sanna (piano i Rhodes), Joe Sanders (contrabaix), Francesco Ciniglio (bateria). I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/daniele-germani-albums/54032-what-reason-could-i-give-digipack.html.
 
I els comentaris sobre els temes i tempos els podreu llegir al blog:
I dels 12 temes del CD, n’hi ha quatre de l’Ornette Coleman basats en el seu “What Reason Could i Give”, la qual cosa ja ens parla de les intencions del líder. I sí perquè les seves improvisacions tenen una àuria de Coleman i si més no, és evident que li fa tot un homenatge. El tempo dels temes és força relaxat, delicat i a voltes molt íntim com passa amb el tema que titula el disc, “What Reason Could i Give”, tema  del qual n’ha fet quatre versions, I, II, III i IV, el primer a duet de saxo i piano, el segon i quart a duet de saxo i contrabaix i el tercer amb tota la banda, temes del voltant de 2 minuts. I la resta de temes són propis com “Parallels” que és igualment molt delicat de tempo, melòdic a duet de saxo i trompeta, inicialment. I el primer track “Anything But a Screen” té un punt més de pulsió i tota la modernitat del món on el pianista no només l’inicia sinó que també fa una gran improvisació. I molt dolç és el “On the Canvas you Made”, amb melodia preciosa a duet de saxo i trompeta, farcida de modernitat. I un altre tema on la melodia és protagonista ara a duet de saxo i contrabaix és “As long as You Accept me”, tema amb Groove i tempo mèdium. La resta de temes ja tenen un tempo més viu com és el cas del tema “The Vision We Have of Things to Ignore” de 2 minutets i mig. I el “Heavy Lights” és viu i amb un magnífic Swing en les improvisacions. I el tema “Origin” compost pel Germani i Sanders, és força potent ja d’entrada amb el piano fent el motiu principal. I el tema del líder “Wich Could Also be a Name”, és força entremaliat i curt de melodia, on el baixista fa un “Walking” brutal mentre improvisa el pianista.
 
Doncs crec que podem començar escoltant-los en el tema propi iniciat per saxo i un teclat a lo Fender Rhodes i un contrabaix subtil amb notes soltes i escombretes del baterista. Tema propi del Daniele Germani on posterior ell i el trompetista faran la delicada melodia que a voltes serà punyent, tema on les improvisacions, com a tals, separades de la melodia del tema no hi són com en els temes habituals, i sí que hi seran al final i de manera col·lectiva, i tema anomenat...
 
1.3.- Parallels (Daniele Germani) 5:25.
 
I ja heu vist què delicats hem començat, oi? Aquest tema ens situa de ple en la sonoritat d’aquest projecte, que tot i delicat, se situa, sobretot en les improvisacions, en l’ona del Jazz Avantgarde. I quina melodia a duet ens han fet, i al final, quins moments d’improvisació col·lectiva, magnífic tema per començar-los a escoltar.
 
I ells ens diuen això tot i parlant d’aquella època remota de quan la maleïda pandèmia: En una època d'aïllament, la música va servir com a record per a Germani per ancorar-se, arrelar-se. Va ser un recordatori reconfortant de totes les congregacions de gent del món tan enyorades i cobejades. En aquest mateix acte d'asseure's en sales ermes, recordant quan estaven plenes de gent, es van plantar les llavors de les noves cançons.


I seguirem escoltant-los en el tema a tot delicat Swing iniciat pel baterista de manera molt subtil per ja aparèixer el piano de Sanna i posterior melodia a duet dels dos vents, i ja amb el preciós Swing. Un tema on la melodia te un tarannà amb un determinat marcatge rítmic i ja uns primers moments de solo del baixista americà, el qual farà uns “vuits” amb el líder, en el tema anomenat...
 
2.9.- Heavy Lights (Daniele Germani) 3:57.
 
I sí, gran tema de Germani i us haureu fixat com en els “vuits” compassos on han improvisat el baixista amb el líder, al primer l’hem pogut escoltar cantant més o menys el que feia improvisant. I com que el tema no és massa llarg, ben aviat ha aparegut de nou la melodia a duet. Encara però hem pogut escoltar la magnífica improvisació del trompetista Cosimo Boni per ja apropar-nos al final del tema.
 
I Alejandra Rivera Flaviá ens diu unes precioses coses que podreu llegir al blog:  Des de la introducció suau però animada de "Qualsevol cosa que no sigui una pantalla", que ens alleuja i ens dóna la benvinguda a un sentit de celebració i ritme, fins a l'amarga però amorosa resignació de fer les paus amb els errors dels altres a "As Long As You Accept Me". a l'homenatge decreixent i creixent a la perseverança davant d'obstacles aparentment insuperables que és "Which Could Also Be a Name", Germani i el seu quintet ens porten a un viatge complet pel moment present. Utilitzen el poder de les melodies que aixequen l'ànima per revelar les innombrables possibilitats latents en un sol instant, i ens demanen que ens unim a ells, gairebé com si diguéssim: “Quina raó podria donar per ser aquí, oient? Que estic amb tu, és clar”.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 
I al blog hi podem llegir coses molt maques parlant d’aquest projecte: 
"No ens podíem creure que estàvem fent aquest disc", va dir el saxofonista del dia que finalment va tornar a tocar música amb els seus homòlegs en persona. Les pantalles i l'aïllament s'havien convertit en la norma, una certa màgia s'havia revelat en allò que abans era habitual: l'acte de reunir-se. L'afany de proximitat i col·laboració no només va estimular la creació d'aquest disc sinó que també bateja inequívocament el seu nucli. És un àlbum sobre el valor del moment present i tot el que comporta. En la seva àmplia expressió de tons reflexius i riffs juganers, ens recorda que hem de prendre un moment per reconèixer els encants ocults en les variacions subtils de les nostres rutines diàries, la bellesa de compartir temps i espai amb els éssers estimats i, en general, la responsabilitat d'honorar la nostra capacitat de preguntar, d'entendre que n'hi ha prou amb tenir l'oportunitat de preguntar-nos. "L'acte de fer aquestes cançons va ser com un far durant una tempesta", va explicar el compositor.


I encara els escoltarem en el tema propi iniciat ja amb tota l’energia possible a càrrec de la base rítmica i marcatge del baixista americà, fent el que seria el motiu principal, baixista i pianista. Aviat apareixerà la melodia a càrrec dels dos vents, i ja el líder encarar la seva improvisació, i tema anomenat...
 
3.5.- Origin (Daniele Germani) 4:36s.

I sí, molt bon tema de Germani amb un baterista força potent, baixista contundent i precís, pianista elegant i els dos magnífics vents. Doncs el líder ens ha situat en el marc de les improvisacions, amb el seu so i fraseig en l’ona del Jazz més Modern. I és que igualment de modern és Cosimo Boni a la trompeta, amb un so força brillant, i ja per recuperar el motiu principal, melodia i acabar el tema.  
 
I més coses que podeu llegir al blog parlant d’aquest projecte...
 
What Reason Could I Give rep el seu nom en honor a la cançó homònima del multiinstrumentista i compositor de jazz nord-american Ornette Coleman, i —en el mateix esperit d'apreciació per les meravelles que es poden trobar en els moments quotidians quan hi prestem molta atenció— l a L'àlbum inclou quatre interpretacions originals molt diferents de la peça del difunt compositor. La lletra de Coleman deia: "Quantes vegades / He de morir per amor? / Només quan estic sense tu.” Gairebé com a resposta directa al seu heroi, les diverses versions de Germani, que van des d’amoroses a vivaces, són un homenatge emotiu, responent a la pregunta de quantes vegades cal viure per aquest mateix amor. A través d'aquestes quatre branques divergents del mateix arbre del so, Germani i el seu quintet reafirmen que no hi ha mancança de creativitat sempre que hi hagi alguna cosa de valor davant nostre, encara que només sigui una cosa. Una persona. Un moment. En la mesura que estem presents, un és tot el que necessitem.
Alejandra Rivera Flaviá (Des de les notes interiors del folre)
 
I ja per acabar-los d’escoltar ho farem amb el tema també del líder iniciat pel trio de piano, contrabaix i bateria, per ja aparèixer l’entremaliada melodia a càrrec del duet de saxo alt i trompeta. Cosa que durarà ben poc, car ben aviat apareixerà la primera improvisació a càrrec del pianista Domenico Sanna amb unes potents notes del baixista. Els moments de Swing per “Walking” d’aquest baixista americà Joe Sanders són brutals, cosa que copsareu de ben segur. La improvisació del pianista, inversemblant, magnífica, rítmica alhora que molt creativa al voltant de la modernitat més agosarada, en el tema anomenat...
 
4.11.- Which Could Also be a Name (Daniele Germani) 4:31.
 
Magnífic tema del líder on ha brillat també el baterista Francesco Ciniglio per la gran feina i permanent improvisació de línies rítmiques. Els moments inicials del solo del líder han estat incommensurables, ell a duet amb el baterista, per després amb les notes soltes del baixista Sanders. Què impressionant. I després, la melodia del tema a duet dels dos vents. Gran tema per ja acabar-los d’escoltar, felicitats nois.


I després d’aquest magnífic projecte seguiré amb el disc de l’amic Basile Rahola Quartet, “Moments”. Enregistrat a The Jet Studio, Brussel·les, els dies 11 i 12 de maig de 2021. Mesclat i masteritzat per Rudy Coclet. Produït per Basile Rahola i Wajdi Riahi. Amb Basile Rahola (contrabaix), Julien Cuvelier (saxo alt), Wajdi Riahi (piano), Pierre Hurty (bateria). Convidats: Octavio Hernández (guitarra #2 i 6), Claudio Jr. De Rosa (saxo tenor #3, 9 i 10). Totes les composicions de Basile Rahora, excepte #12 de Basile Rahola i Mariano Camarasa. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web: https://www.freshsoundrecords.com/basile-rahola-albums/54795-moments-digipack.html.
 
I en Basile ens diu unes coses molt boniques que podreu llegir al blog:
La vida està feta d'experiències úniques. Aquests records estan gravats a la nostra ment, i ens trobem atrapats en llargs moments de nostàlgia intentant reviure’ls. Aquests preciosos instants, que al principi ens impacten amb tanta intensitat, acaben esvaint-se amb el pas del temps. Els records s'esvaeixen, però en conservem alguna cosa dins nostre. Estem atents als perfums, les olors de les nostres experiències passades, preparats per respirar vida des del fons dels nostres pulmons.
 
Per molt que la nostra memòria se n’hagi oblidat, les sensacions es mantenen: els colors, les olors, els sabors, els sons, no canvien. Encara hi és tot. Les composicions d'aquest disc són el reflex dels viatges fets i de les emocions que es senten. Recorden les decisions preses i les persones trobades. Són retrats d'amistats, d'alegries i decepcions del passat. “Moments” ret homenatge a aquestes experiències passades, la presència de les quals dins nostre ens mou a viure més plenament. —Basile Rahola.


I els comentaris sobre els temes i tempos el podreu llegir al blog:
Doncs quasi un denominador en comú dels temes del disc és el fet de començar-los de manera delicada per més endavant aparèixer el ritme i tempo doblat en les improvisacions, augmentant-ne la potència auditiva i de sensacions. Les excepcions són per exemple la del tema més curtet d’1 minutet i escaic, tema a contrabaix i bateria, tot plegat molt subtil. També ho és el delicat i preciós tema anomenat “Choral des Indécis”, iniciat per contrabaix i piano, tot plegat molt delicat i bonic, i sí, a mode de “coral”. I el tema “September 1st (For Laura)” té un tarannà també molt delicat, on ja cap el final apareixerà un increment de sonoritat ja entrada la improvisació del saxo alt, mantenint però el tempo mèdium. “Leaving Barcelona” segueix un tarannà similar, on durant molta part de l’estona escoltarem una música preciosa i delicada, amb melodia a càrrec dels dos vents a duet, i on al final hi haurà més energia sonora i de sentiments. I el tema “Palamós” té una melodia un tant inquietant, on el contrabaix marca el motiu principal i el teclat té una sonoritat magnífica tot plegat a un tempo força molt delicat. Tot plegat canviarà a més poder amb el solo del saxo alt i més energies que vindran. Un pèl més viu de tempo, igualment amb uns inicis delicats és “Ashes to Come”, de quasi 9 minuts, amb una melodia a càrrec del teclista fent-la en els més greus, tot plegat molt subtil fins i tot apareixent el saxo alt, mantenint-se aquest ambient tot el tema. I hi ha un tema anomenta “Gentle Giant”, que per cert és el nom d’un grup de rock progressiu dels anys 70s, però que no deu tenir res a veure. Aquest tema té una “Intro” a saxo sol per després seguir amb el tema. Ambdós temes curtets, i aquest també força inquietant per com són les seves sonoritats amb un marcatge rítmic de baixista, teclista i saxofonista per després aparèixer la bonica melodia i augmentar la qüestió rítmica pel baterista. I el “Northern Lights” és el més llarg de prop de 10 minuts on la seva melodia desenvolupada es va fent més i més interessant per després aparèixer la guitarra del convidat fent un solo espaterrant. Tempo mèdium slow i energies que es desenvoluparan ja cap el final. I “Guess What” comença amb el líder fent una “intro” a contrabaix solo ja amb el marcatge subtil de ritme i  tempo. La melodia apareixerà amb els dos vents per ja ben aviat les seves improvisacions col·lectives amb tota la modernitat del món. I el tema “One for O.H.” comença delicadament per notes de teclat i posterior duet melòdic de teclista i baixista fent-ne el motiu principal. L’entremaliada melodia apareixerà amb el saxo alt on la resta de companys el recolzaran. El temps s’aturarà i tot esdevindrà subtil però ben aviat el tema agafarà un tarannà potent amb les improvisacions i energia del baterista amb un llarg i brutal solo que arribarà ben bé al final del tema. I ja per acabar, el primer track “Spontaneous” comença amb una melodia molt bonica pel saxo alt, coses que aviat esdevindran quelcom més arribant a uns moments d’una magnífica sonoritat on el baterista en serà de nou el protagonista.
 
Doncs crec que podem començar amb un d’aquests preciosos temes i que serà el que Basile ha dedicat a Barcelona. La seva melodia és preciosa i la fan els dos vents complementant-se i amb una dolçor que et posa la pell de gallina. El saxo tenor Claudio Jr. De Rosa farà la primera magistral i subtil improvisació, en el tema que va fer quan ens deixava...
 
5.10.- Leaving Barcelona (Basile Rahola) 5:11.
 
I ja heu pogut escoltar quina preciositat de tema va fer Basile, tot ple de malenconia per la partida, tot i recordant els moments tan macos que va passar entre nosaltres, dels quals jo mateix en vaig ser partícip. Quina magnífic improvisació de Claudio al tenor. I Wajdi Riahi l’ha seguit amb la seva preciosa feta al piano, amb una gran elegància on ens ha acaronat amb les seves notes. I ja després aparèixer la melodia feta per Julien Cuvelier i suport del saxo tenor, també. I quin final més maco, creixent les emocions. Molt bonic tema per començar-los a escoltar.
 
I seguirem amb més temes d’aquest llarg projecte on els temes són llargs, la qual cosa ens mostra la generositat de l’autor i companys. I el tema en qüestió té un tarannà a moments de Jazz Avantgarde. Comença amb el líder fent una “intro” a contrabaix solo ja amb el marcatge subtil de ritme i  tempo. La melodia apareixerà amb els dos vents per ja ben aviat les seves improvisacions col·lectives amb tota la modernitat del món, tema anomenat...
 
6.9.- Guess What (Basile Rahola) 7:1.
 
I què interessant aquest tema i com l’han anat desenvolupant. Els moments d’improvisació dels dos vents han estat brutals. Quina trempera i modernitat. I quin suport de la base rítmica, amb el líder al contrabaix, i la potència del baterista, brutal. Llarg i esclatant solo dels dos vents, Julien Cuvelier (saxo alt)  i Claudio Jr. De Rosa (saxo tenor) per després aparèixer la subtilesa del piano de Wajdi Riahi amb un solo precís on ens ha embolcallat la seva sonoritat i elegància interpretativa alhora que modernitat. I quin  tros de solo del baterista Pierre Hurty, llarg, fet amb força gust per redobles delicats. I ja de cap al final del brutal tema de Rahola.


I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Tejo Milenario: http://www.tejomusic.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 
I encara seguirem amb un altre gran tema, el més llarg i proper als 10 minuts,  on la seva melodia desenvolupada es va fent més i més interessant per després aparèixer la guitarra del convidat Octavio Hernández  fent un solo espaterrant. Tempo mèdium slow i energies que es desenvoluparan ja cap el final. Comença però amb els darrers acords del tema per ja aparèixer la melodia a duet de saxo alt i guitarra. Una melodia entremaliada que deixarà pas al solo del guitarrista, el qual s’esplaiarà llargament. Modernitat en el seu so, el del Jazz-Rock-Progressiu per entendre’ns, en el tema anomenat..


7.6.- Northern Lights (Basile Rahola) 9:43.
 
Quin gran tema acabem d’escoltar i quina gran improvisació d’Octavio. I quin suport de la base rítmica, també, amb el baterista Hurty brutal i molt present. I quin canvi més subtil amb el piano de Riahi, que tot i la subtilesa s’ha endinsat en una improvisació força elaborada i contemporània. Magnífic també. I quin final més potent amb Cuvelier saxo alt i Hernández a la guitarra.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Campari Milano:
https://www.camparimilano.com/programacio-musical/,
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
 

I ja per acabar, el primer track “Spontaneous” comença amb una melodia molt bonica pel saxo alt, coses que aviat esdevindran quelcom més arribant a uns moments d’una magnífica sonoritat on el baterista en serà de nou el protagonista. Un altre dels temes llargs, que sobrepassa els 9 minuts. El tempo s’aturarà en la improvisació de Cuvelier al saxo alt, però no, perquè ell seguirà desenvolupant la seva brutal improvisació augmentant-ne la potència de tots plegats, la d’ell, però sobretot la del baterisa Hurty, en el tema...
 
8.1.- Spontaneous (Basile Rahola) 9:25.
 
I quin altre brutal tema de Rahola i quin magnífic solo de Cuvelier a l’alt. I quin canvi amb la intervenció del pianista Riahi i què bonic tot plegat, amb aquests aires de música de l’Índia. I com ha anat tot derivant cap a la potència sonora, amb una permanent pulsió del líder al seu contrabaix, i sempre amb el baterista Hurty a tota hòstia. I ell, al final del tema, ha deixat de nou l’empremta de la seva saviesa i gust musical. I amb la melodia han arribat al final d’aquest altre gran tema de Basile Rahola. Felicitats Basile, felicitats nois.


I ara ja encarem el final del programa amb el darrer projecte FSNT, el del Sebastian Noelle, “System One”. Enregistrat per Chris Benham amb l'enginyer ajudant Kevin Thomas a Big Orange Sheep, Brooklyn, Nova York, el 25 de maig de 2021. Mesclat i masteritzat per Katsuhko Naito. Produït per Sebastian Noelle. Amb Sebastian Noelle (guitarres elèctriques i acústiques), Matt Mitchell (piano), Chris Tordini (contrabaix), Dan Weiss (bateria). Totes els temes són de Sebastian Noelle. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
 https://www.freshsoundrecords.com/sebastian-noelle-albums/54775-system-one-digipack.html.
 
I algunes coses ens explica l’Scott Yanow  de Los Angeles Jazz Scene, coses que podreu llegir al blog:
 
"Originari d'Alemanya, el guitarrista Sebastian Noelle està establert a Nova York des de l'any 2002. Ha treballat àmpliament amb la Secret Society de Darcy James Argue, la big band de Chris Potter i l'Aaron Irwin Quintet, entre d'altres, a més de ser un guitarrista de sessió molt sol·licitat. “System One” és el seu quart CD com a líder del segell Fresh Sound New Talent.
 
A part d'una famosa cita de J.R.R. Tolkien ("No es perden tots els que deambulen"), no hi ha notes en aquest CD. No obstant això, la cita s'adapta a la música que sovint dóna la impressió que les improvisacions vagin vagant una mica sense perdre's mai. Al guitarrista s'uneixen el pianista Matt Mitchell, el baixista Chris Tordini i el baterista Dan Weiss en deu dels seus originals. I tot i que Noelle és generalment el líder, els quatre músics fan una gran contribució a la música complexa però sovint sorprenentment accessible.
 
El primer tema, "Uncanny Valley", canvia els estats d'ànim i els temes diverses vegades, com si la música fos purament intuïtiva i espontània. Tanmateix, algunes de les altres peces, com ara "Kaonashi" i la lírica "Winter Boat", estan una mica més controlades fins i tot durant els vols inventius dels solistes. La interpretació és generalment abstracta, però la naturalesa reflexiva de la improvisació fa que els resultats agradin a aquells que tenen les orelles obertes, i les escoltes repetides revelen la seva lògica original i una bellesa lleugerament disfressada." —Scott Yanow (març, 2022) de Los Angeles Jazz Scene.
 
Doncs ja podem començar a escoltar-los amb el preciós i delicat tema, tercer track del disc, on els arpegis del guitarrista s’hi han quedat de manera permanent, mentre ell mateix el líder en fa la melodia. Aquesta es veu acompanyada per la secció rítmica, que de manera molt subtil va apareixent, car el ritme, inicialment no es percep tan clarament. La delicadesa del baterista, les notes puntuals del baixista, tot plegat l’acompanyen, i ja ell fent-ne la preciosa melodia, en el tema anomenat...
 
9.3.- Kaonashi (Sebastian Noelle) 6:29.
 
I què bonic que ha estat aquest “Kaonashi”, i quines improvisacions tan precises i delicades, primera la del líder i guitarrista Noelle, el qual ha seguit amb el tarannà evocador amb atmosferes musicals emocionants. El seu gust interpretatiu ens el situa en un espai musical molt personal, allunyat. Però és que també el pianista Mitchell ha seguit també acaronant-nos passejant-se pel registre baix del piano i també pel més alt. I ves per on que el baterista no ha parat de crear al voltant del pianista. Què bonic aquest primer tema d’aquest quartet liderat per Sebastian Noelle.
 

I seguim amb un altre tema força interessant. L’entremaliada melodia la faran el líder i pianista a duet, on l’aspecte rítmic torna a ser la “mare dels ous”. Un ritme així com trencat envoltarà la melodia i ja per aparèixer un “break” on semblarà aturar-se tot, però no, en el tema anomenat....
 
10.7.- SATA S40221 (Sebastian Noelle) 7:18.
 
I què impressionant ha estat, i com l’han desenvolupat a partir del break comentat, on la rítmica ha canviat de registre i tot s’ha tornat més subtil. El tema ha seguit amb la improvisació del líder, el qual de mica en mica ha anat creixent i ampliant les seves mires. De la mateixa manera l’han seguit els companys de la base rítmica, recolzant-lo en tot moment, ells que són Matt Mitchell (piano), Chris Tordini (contrabaix), Dan Weiss (bateria). I l’aparició del pianista ha estat sublim, per com s’ha esmorteït tot plegat. La modernitat de la seva exposició solista, com la del líder, és més que evident. Aquests són músics que han “mamat” dels músics més agosarats i atrevits, i així ens ho mostren tots quatre. Quin altre gran tema..


I encara els podrem escoltar en un altre tema impressionant on la qüestió rítmica és força interessant i impactant. I és que el comencen baixista i guitarrista amb el motiu principal i ja amb el contingut rítmic així com trencat. En aparèixer el baterista, notareu que això encara es remarcarà és. La melodia a càrrec del líder seguirà aquest tarannà rítmic i més encara en el que seria el pont del tema, en el tema anomenat...
 
11.4.- Northern Dispensary (Sebastian Noelle) 7:46.
 
I ja veieu quina meravella de composició de Noelle i com després del que seria el tema, ja n’ha iniciat les improvisacions. Uns temes emmarcats en un estil de Jazz on d’alguna manera la Fusió hi és de totes, totes. La qüestió rítmica la porten la mar de bé Chris Tordini, contrabaix i Dan Weiss, bateria. I com s’ha esplaiat el líder, abastament, en la seva brutal improvisació i com hi van tots plegats en aquest gran tema. I quin canvi subtil quan ha aparegut el pianista Mitchell. Ell s’anirà enlairant emocionalment de mica en mica, però els primers moments, què bonics. Les permanents notes del baixista, la presència imprescindible del baterista, com va tirant de tot plegat, estirant-se i ja ben a prop del final, recuperant melodies inicials, i energies.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
Nova Jazz Cava:
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la Vicentina:
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, nosaltres ja fins el 13 d’octubre, on tindrem a Irene Reig Trio, amb ella mateixa al saxo alt, Giuseppe Campisi, contrabaix i Joan Casares, bateria, concert patrocinat per l’Ajuntament de SVdH i organitzat des del Jazz Club la Vicentina. Us hi esperem.


I ja els acabarem d’escoltar i nosaltres el programa d’avui amb el primer track tema on començaran amb una “Intro” vital de tempo, a piano, contrabaix i bateria però també marcant unes reiteratives notes el mateix líder i guitarrista. Mitchell al piano s’estarà improvisant en aquesta mena d’introducció al tema una bona estona, i alhora la resta de la base rítmica, baixista i baterista s’estaran en una permanent pulsió, i tot això fins arribar al subtil canvi on el líder  intervindrà, en el tema anomenat...
 
12.1.- Uncanny Valley (Sebastian Noelle) 7:44.
 
I què interessant aquest tema, on un no endevina on comença la melodia, car aquesta, com a tal, no sembla existir-hi, i sí les improvisacions. I és que després del pianista, ha estat el líder qui les ha iniciat després de la seva entrada tan i tan subtil. Una aparició on la subtilesa n’ha estat la protagonista. Ben aviat desenvoluparà el tema en la seva improvisació, on ens recorda per exemple a Pat Metheny però també les maneres de John Abercrombie, unes maneres magistrals. I encara Mitchell al piano l’ha seguit i ja per encarar el final amb la mateixa embranzida que a l’inici d’aquest gran tema, i també uns moments de lluïment pel baterista, gran tema per ja acabar el programa d’avui, que com sempre, espero que us hagi agradat tan com a mi.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es
i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |