Què tal, com esteu, espero que la mar de bé, i de nou benvinguts al Jazz Club de Nit amb un altre programa de Jazz especial estiu 23, per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “esfera jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç. He dit col·lectiva i ara dic també de pirades i pirats del Jazz i ara ja en som més de seixanta entre podcasts i pàgines web totes relacionades amb el món del Jazz.
 
Aquest darrer programa especial d’aquest estiu que s’allarga, s’allarga pel temps càlid que fa, li dedicaré també a Fresh Sound Records, amb tres CDs que em van quedar per posar la temporada passada. Són els pertanyents a una col·lecció, per dir-ho d’alguna manera, que es diu així... Presenting...... Rare and Obscure Jazz Albums”.


El primer dels tres és el FSR CD 1069 on hi ha la compilació de dos antics LPs dels 50s, del 1956 el “Midwest Jazz”, Paul Severson Quartet (Academy MWJ-1) i del 1955, el “Jazz Young Blood”, del Chud Alfred Quintet (Savoy MG-12030).  Noves notes de folre de Jordi Pujol. Enregistraments originals produïts per Howard Caro i Ozzie Cadena. Aquest recull ha estat elaborat per a l'edició en CD per Jordi Pujol. Hi Fi · Remasterització digital de 24 bits per a Blue Moon Produccions Discogràfiques, S.L. I com sempre, dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/paul-severson-chuz-alfred-albums/55236-midwest-jazz-jazz-young-blood-2-lp-on-1-cd.html.
 
I començaré posant-vos el del 1956 per com de curtets són els seus temes, coses que ens indiquen algunes coses, i també per l’estil un punt més clàssic.
“Midwest Jazz”, Paul Severson Quartet. Amb Paul Severson, trombó; Kenny Soderbloom, saxo tenor i baríton; Mel Schmidt, contrabaix; Bob Tilles, bateria. Enregistrat a Chicago, juny de 1956.
 
Es nota molt lo imbuïts que estaven encara de l’estil Swing car dels seus temes no n’hi ha cap a tempo de balada, tots amb swing i tempo mèdium. Som-hi doncs amb uns quants dels seus temes seguits.
 
1.3.- Gone with the Wind (Wrubel & Magidson) 1:53.
2.10.- Out of Nowhere (Johnny Green) 2:37.
3.11.- Short Story (Paul Severson) 2:23.
4.12.- Robbin’s Nest (Jacqet & Thompson) 3:15.
5.2.- Whee (Paul Severson) 2:42.
6.5.- I Could Write a Book (Rodges & Hart) 1:45.
7.4.- 11th Heaven (Paul Severson) 2:14.
 
I sobre aquest Midwest Jazz, Jordi Pujol ens diu coses meravelloses que podreu llegir al blog: Paul Severson (1928-2007) va ser un músic ben educat amb experiència simfònica, d'estudi i banda itinerant. Va començar a estudiar piano als 5 anys, a casa seva a Fargo, ND. Als 13 anys va passar al trombó i no va mirar mai enrere. L'any 1951 va obtenir un màster a Northwestern, i va entrar al món dels sons de la big band. Va passar dos anys com a primer trombó amb la banda de Ralph Marterie, seguits d'una etapa amb Hal McIntyre i una gira de concerts de Stan Kenton a la tardor de 1953. Durant la temporada 1953-1954 també va ser el primer trombonista de l'orquestra simfònica Cívica de Chicago. Durant més de dos anys va ser músic de la CBS a Chicago. El 1956, va ser assignat per enregistrar el primer d'una sèrie d'àlbums de jazz del Midwest per al segell de l'Acadèmia de Chicago. La sessió va capturar clarament la creativitat del grup que Paul va reunir amb Kenny Soderbloom al tenor, Mel Schmidt al contrabaix i el baterista Bob Tilles. Al llarg d'aquestes melodies que fluïen suaument, Severson va demostrar ser un trombonista càlid i fluït, la seva escriptura era “soft” i propicia per al swing, i la majoria de les seves composicions són atractives.

 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Tejo Milenario: http://www.tejomusic.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I seguim amb alguns temes de l’altre LP compilat a CD, el "Jazz Young Blood", Chud Alfred Quintet. Amb Chuz Alfred, saxo tenor; Ola Hanson, trombó; Chuck Lee, piano; Vinnie Burke, contrabaix; Kenny Clarke, bateria. Enregistrat a Hackensack, NJ, el 27 de setembre de 1955.
 
I com és habitual en aquests programes especials estiu, tindreu la sort d’escoltar molta música i poca lletra, o sigui que us posaré aquests tres temes seguits.
 
8.17.- I Can’t Get Started (Vernon Duke & Ira Gershwin) 5:55.
9.15.- A Message from Home (P. D.) 6:42.
10.16.- Manta Grey (Chuz Alfred) 4:26.
 
I Jordi Pujol ens explica com va anar tot plegat, coses que podreu llegir al blog: Jazz Young Blood. Natiu de Lancaster, Ohio, "Chuz" Alfred (1932-2018) provenia d'un entorn familiar musical. Chuz es va interessar per la música al voltant de sisè grau, quan va començar a estudiar clarinet. Mentre estudiava a la Universitat Estatal d'Ohio l'agost de 1954, va organitzar el seu primer grup professional, anomenat Chuz Alfred Quartet. Tot i que sempre es va considerar un home de jazz, a causa de la major demanda del saxo tenor en el treball del club, va passar al tenor, tot i que aproximadament el setanta-cinc per cent del seu repertori era de Rhythm and Blues i el Rock 'n' Roll. Un any més tard es van convertir en Quintet amb Chuz al tenor; Ola Hanson, trombó; Chuck Lee, piano i dos més joves nouvinguts al grup, Paul Holt, contrabaix i Jim Markham, bateria. Quan Ozzie Cadena de Savoy Records va demanar a Chuz que fes un àlbum de jazz, Paul i Jim s'hi van decidir que seria millor músics amb més experiència i Cadena els va substituir per dos mestres dels seus respectius instruments, el baixista Vinnie Burke i el baterista Kenny Clarke.  El 27 de setembre de 1955, van enregistrar un àlbum de llarga durada en una sola sessió que es va publicar a principis de 1956 sota el títol "Jazz Young Blood" i s'ha convertit en un autèntic objecte de col·leccionisme.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I un altre d’aquesta col·lecció Presenting...... Rare and Obscure Jazz Albums” és el FSR CD 1068, també amb la compilació de dos LPs dels 50s, ambdós del 1956 i el primer del setembre el de “Trumpet with a Soul”, Mel Davis (Epic LN 3268) mentre que el del novembre és “Jazz Session”de Johnny Glasel (ABC-Paramount ABC 165). Notes originals: Johnny Glasel i Charles Edward Smith. Noves notes de folre de Jordi Pujol. Enregistraments originals produïts per Creed Taylor i Ray Ellis. Aquest recull ha estat elaborat per a l'edició en CD per Jordi Pujol. Hi Fi · Remasterització digital de 24 bits per a Blue Moon Produccions Discogràfiques, S.L. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc: https://www.freshsoundrecords.com/johnny-glasel-mel-davis-albums/55235-jazz-session-trumpet-with-a-soul-2-lp-on-1-cd.html.
 
"Trumpet with a Soul", Mel Davis Quartet [#10,12,16,18] amb Mel Davis, trompeta, Joe Sgro, guitarra; Milt Hinton, contrabaix; Osie Johnson, bateria. Mel Davis Quintet [#9,13,17,19] afegit en Barry Galbraith, guitarra. Mel Davis Sextet [#11,14,15,20] afegit en Phil Bodner, flauta. Enregistrat a la ciutat de Nova York, del 17 al 19 de setembre de 1956.
 
I ja els escoltarem amb uns preciosos temes on hi haurà uns boniques balades, i tots aquests són:
 
11.12.- Alone Together (Schwartz & Dietz) 4:00.
12.18.- You’ve Changed (Fisher & Carey) 2:53.
13.13.- My Heart Belongs To Daddy (Cole Porter) 2:24.
14.20.- The Wang Wang Blues (Wood-Mueller-Johnson-Busse) 2:31.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Campari Milano:
https://www.camparimilano.com/programacio-musical/,
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.


I seguirem amb "Jazz Session", Johnny Glasel: amb Johnny Glasel, trompeta; Whitey Mitchell, contrabaix; Dick Garcia, guitarra (al #1,2,4,5,6), Perry Lopez, guitarra (al #3,7,9); Osie Johnson, bateria (a #3,4,5,6,7,8). Enregistrat a la ciutat de Nova York, del 15 al 17 de novembre de 1956.
 
I també amb una primera balada, de Monk i demés temes més vitals, som-hi doncs.
 
15.3.- Ruby My Dear (Thelonious Monk) 3:31.
16.1.- Taps Miller (Count Basie) 5:30.
15.7.- Star Eyes (De Paul & Raye) 3:07.
16.8.- The Party’s Over (Styne-Comden-Green) 5:42.


I acabarem el programa especial d’avui amb el tercer CDs, el FSR CD 1065, compilat de tres LPs del 1962 amb tots els aires càlids d’una de les músiques del Brasil, la més internacional, això sí, la “Bossa”. I els LPs són el “Jazz Nova” de Paulo Alencar and His Brazilian All-Stars (Atco 33-153) el "Bossa Nova Jazz" (Odeon MOFB 3.323) i el "Cool Samba" de João and His Bossa Kings (Battle BM 6123). Notes de folre originals: Bob Rolontz (Atco). Noves notes de folre de Jordi Pujol. Enregistraments originals produïts per Paulo Alencar (#1-11) i Fred Marshall (#12-24). Aquest CD recopilatori ha estat produït per Jordi Pujol, Hi Fi · Remasterització digital de 24 bits per a una Blue Moon Produccions Discogràfiques S.L. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/paulo-alencar-joao-meirelles-albums/54039-jazza-nova-cool-samba-2-lp-on-1-cd.html.
 
Comencem amb el primer, el "Jazza Nova": amb Paulo Alencar and His Brazilian All-Stars, que per cert, ni en el disc original cap músic n’estava acreditat. Arranjaments del mestre Cipó. Enregistrat a Rio de Janeiro el 1962. I també podreu escoltar una selecció de temes tots seguits, que ja xerraré pels descosits la setmana vinent, tot i començant la 15a temporada. I els temes són aquests a tot Bossa....
 
17.4.- Why Do I Remember (Alencar-Raleigh) 2:55.
18.6.- Bossa No.2 (Radames Gnatali) 2:26.
19.3.- West Samba (Cipó) 3:22.
20.1.- Verbo amar (Herivelto Martins) 2:06.
 
Un únic tema, “Moéda quebrada” (Barbosa-Reis) va aparèixer en l’LP “Bossa Nova Jazz”, també de Paulo Alencar and His Brazilian All-Stars.


I de nou Jordi Pujol ens ho diu al blog del programa, però:
Jazza Nova. Disc enregistrat per Paulo Alencar i His Brazilian All Stars a Rio de Janeiro el 1962, i llançada originalment al Brasil per Odeon com a "Bossa Nova Jazz". El llançament parla per si sol: un LP de jazz de principis dels 60 amb un repartiment de músics de totes les estrelles al plató i arranjaments del mestre Cipó. La instrumentació inclou saxo tenor, piano, guitarra, contrabaix, percussió, acordió, clarinet i trompeta en diverses configuracions diferents. Malauradament, els músics implicats no van ser acreditats, ni tan sols el magnífic cantant del tema “Ziriguidum”. Qualsevol fan de la bossa nova gaudirà molt de la música i el bufat magistral dels vents. L'editor de música de Billboard Bob Rolontz va dir que: "Com els seus homòlegs nord-americans, els jazzmen brasilers estan profundament arrelats a la tradició del jazz i toquen amb ànima i sentiment. Aquesta sensació és evident en aquest enregistrament de Bossa moderna, que probablement s'anomenarà, a partir d'ara, “Jazza Nova”.


I ja per acabar el programa escoltarem el "Cool Samba" de João and His Bossa Kings. Amb: João Meirelles, saxo tenor i flauta; Silvio López, trompeta; Antonio Oliveira, piano; Manuel Gusniao, contrabaix; Jayme Storino, bateria; Amauri Rodríguez, percussió. Enregistrat a Rio de Janeiro, 1962.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
Nova Jazz Cava:
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la Vicentina:
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, nosaltres començant la 15a temporada el 15 de setembre amb en Joan Mar Sauqué Trio amb Josep Traver, guitarra i Sergi Mesa, contrabaix a partir de les 10 del vespre i amb l’entrada gratuïta. Us hi esperem.
 
I acabarem el programa escoltant-los en aquests magnífics i càlids temes a tot “Cool Samba”....
 
21.13.- Samba sem nome (Fred Marshall) 1:28.
22.20.- Nação Nagô (Capiba) 2:22.
23.16.- Conselho (a quem quiser) (Silvio Cesar) 1:46.
24.15.- Batucada (Luiz Bonfa) 2:25.
25.12.- So danço Samba (Antonio Carlos Jobim) 1:17.


I també podreu llegir al blog els comentaris de Jordi Pujol  sobre aquest “Cool Samba” i João Theodoro Meirelles (1940-2008), que va ser un saxofonista tenor, flautista i líder dels Bossa Kings, va néixer a Rio de Janeiro. Després d'haver-se establert originalment en diverses bandes de renom del Brasil, es va instal·lar al club de São Paulo i al Bottle Club de Rio, on va tocar amb els millors músics de jazz americans com Jim Hall, Nick Travis, Bud Shank i Sam Most, així com brasilers com Luiz Eça, Paulo Moura, Sergio Mendes i Moacir Santos. Va ser un dels músics que va fer una passa endavant en la música instrumental brasilera, més enllà de les cançons amb lletres que els agradava cantar als cantants i fans. Per això es diu que João Meirelles va ser el creador del Samba-Jazz, un gènere molt lligat a l'aparició de la Bossa Nova.
 
I sí, ara sí que s’ha acabat aquest segon programa especial estiu 23 havent gaudit d’allò més amb aquests tres CDs de la col·lecció, que en podríem dir  Presenting...... Rare and Obscure Jazz Albums”. I com sempre us dic, que espero que hàgiu gaudit vosaltres també.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí a l’ivoox i al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es
i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, i no ha xerrat gaire i també ha seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, tot i començant ja sí la propera temporada en les cinc emissores en les quals surt aquest programa, i si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit, si l’heu escoltat de nit, i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |