Molt bona nit a tothom, ens retrobem de nou a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el nostre programa avui i cada setmana que el fem. O sigui que “Un petó Cifu”. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, realitza i presenta aquest programa, i com sempre amb les novetats dels nostres músics.

Doncs avui fem un programa especial dedicat a Fresh Sound New Talent amb tres projectes d’aquesta editorial emmarcats en el jazz més actual i d’autor d’aquesta editorial. Els nous talents que Jordi Pujol Baulenas troba per aquests móns de 10, amb músics joves amb projectes molt personals i que tot i ser de diferents indrets sembla que es troben tots a l’àrea de Nova York desenvolupant-se, compartint experiències amb amics i creant els seus projectes. Per això tindrem avui a Eden Bareket Trio i el seu “Choice”; Rubén Carlés i el seu “Water Lily” i finalment “Francesco Ciniglio Trio” i el seu “Wood”, tots tres treballs de Fresh Sound New Talent.

I tot i fer un programa Fresh Sound New Talent us convidaré igualment a visitar els webs de les altres editorials i així....
dir vos què si entreu al web de Temps Record: https://tempsrecord.cat/ hi trobareu tot el seu extens i divers catàleg. Aquesta és també una editorial de casa nostra amb un ampli ventall d’estils des de Bandes Sonores, a Blues, Boleros i evidentment Jazz, passant pel Flamenc i la Fusió. O sigui que agrair-li al Josep Roig el seu suport i des d’aquí una forta abraçada.

Comencem doncs amb el projecte del jove saxo baríton Eden Bareket i el seu..


“CHOICE”
Eden Bareket Trio

Editat per Fresh Sound New Talent    FSNT 500
Enregistrat, mesclat i masteritzat el 26 de jun de 2015 per Luis Bacque a Bacque.
Produït per Eden Bareket
Productor executiu Jordi Pujol

Eden Bareket, saxo baríton
Or Bareket, contrabaix
Felix Lecaros, bateria

Tots els temes són de Eden Bareket excepte el “Don’t Give up” de Peter Gabriel i arranjat per l’Eden Bareket.

Comencem a escoltar la música d’aquest gran saxo baríton amb el tema que intitula el projecte....

3.- Choice      (E. Bareket)              6m45s

Doncs ja vegeu quina magnífica sonoritat tindrem avui, al menys aquesta primera estona amb aquest jove saxofonista argentino-israelià. Un trio com aquest em recorda el de Miró, Castillo i Casares, formació idèntica també amb música pròpia que vaig poder escoltar al Jamboree i que ara ja deuen tenir el seu treball editat o quasi a punt. Un tema aquest magnífic i profund de sonoritat i de composició. Contrabaix i bateria el recolzen abastament deixant-lo però tirar milles i ells al seu costat.

Tot i ser un nouvingut a l'escena de Nova York, aquest saxofonista baríton israelià nascut a l’Argentina, Eden Bareket s’ha guanyat ràpidament l’estima dels col·legues com a sideman. De fet, els projectes de col·laboració de Bareket mostren una ratxa eclèctica que va des del projecte modern-clàssic de la Eyal Vilner Big-Band, a aventurar-se amb el Ari Hoenig Nonet, i fins i tot al Jazz Etíop de groove inspirat de l’Anbessa Orquestra. Com que la seva estrella ha seguit creixent, Bareket també ha teixit aquests brins musicals dispars en el seu propi projecte a trio, amb el baixista Or Bareket i el baterista Félix Lecaros. Aquesta instrumentació minimalista i sobretot sense pretensions s'utilitza en benefici del grup, car el trio dóna a conèixer un conjunt  de temes de remarcable valentia i estirant les seves posicions en un territori molt obert.
Guia d'Hot House Jazz

Seguim amb un altre tema intrigant que sembla que d’això va l’assumpte, amb el tema....

7.- Camel       (E. Bareket)              4m33s

Doncs aquest és també un tema profund i amb una melodia que pot recordar alguna música folklòrica del seu país d’origen. Els dos sons que s’aproximen aquí són els del contrabaix i el del baríton, aconseguint una atmosfera determinada per la profunditat dels seus sons. El baterista acompanya delicadament amb les escombretes fent de suport rítmic conjuntament amb el baixista, aquest amb doble feina, rítmica i melòdica. En Bareket se’ns mostra com un dominador d’aquest instrument tan complex per la tècnica que s’ha d’emprar a la vegada que mestre en les composicions per aquest saxo. El Groove, ja ho heu notat hi és present sense remissió. M’agrada el “pont”, o aquest canvi harmònic i melòdic escoltat un parell de vegades i que dóna un color preciós al tema, ja de per sí preciós.


"Cadascuna de les nou peces de “Choice”, del saxofonista baríton Edèn Bareket són una festa per a l'intèrpret i també per l'oient. Aquest músic escriu enun estil que és alhora accessible i fort, clarament estructurat i ple de fantasia. Les seves vuit composicions realitzades aquí - la novena és de Peter Gabriel – sens dubte es convertiran en el seu profund grunyit del seu saxofon baríton.

I nosaltres seguim amb un altre impressionant tema anomenat...

4.- Unfinished Business      (E. Bareket)              5m13s

Contrabaix i saxo baríton tornen a ser la parella perfecte, ben recolzats com en els anteriors temes per baterista. Jo diria que aquests dos, l’Eden i l’Or són germans, els Bareket. I aquí el contrabaixista se’ns mostra com un altre  monstre del seu instrument, primer tocant tots dos junts i després amb el magnífic solo que ha interpretat, i quina frase fan tots dos junts tot just abans que el líder desenvolupi el seu solo, aquest fet d’una manera magistral i amb una inventiva increïble alhora que tècnica abassegadora. No m’estranya que estigui tan sol·licitat com a saxo baríton a l’àrea de Nova York. Ja ho sabeu, de contrabaixistes i saxos barítons tothom en busca. Aquest tema te una melodia o motiu principal curta però molt reeixida i ben composada rítmicament parlant tot i que la major part del temps estan improvisant, tots tres. Quins paios.


Clarament, Bareket té una habilitat poc comuna per emmotllar obres de contingut vital expressiu. També és expert en les pràctiques estilístiques del saxo baríton, en inventives en termes de desplaçament rítmic i girs inusuals de les frases. La música per al seu baríton, així com pel bram del contrabaix i bateria oscil·la entre balades i melodies lànguides senyorials que sonen a melodies de ball cadencioses. Bareket també pot ser aventurer amb vols cromàtics, dissonàncies intrigants i suspensions harmòniques que deixen l'oïda penjada en viatges fascinants.

Seguim, que encara posarem dos temes més i ara ho farem amb el tall cinquè, l’anomenat...

5.- Arguing with myself        (E. Bareket)              3m34s

Un títol força suggerent, “Discutint amb mi mateix”, d’un tema força potent, no sigui que us penséssiu que la “cosa” no canviava. Aquí tots tres desafien tots els elements rítmics i melòdics, i s’enlairen vers un inimaginable destí, tal és la complexitat del tema. Un trio que ara no deixa destacar cap dels tres i sí que comparteixen tots els ets i uts d’aquesta intricada discussió. El solo del líder és  absolutament brutal mentre que el bateria treu totes les seves “ungles” i el contrabaixista segueix a moments algun tros de melodia o riff del líder, fent d’aquest tema una obra mestre interpretativa alhora que compositiva.

L'escriptura d'Eden Bareket, sobretot pel seu propi instrument, desafia la seva pròpia destresa i control, i sens dubte fa el mateix per als seus companys, el baixista Or Bareket i també el bateria Félix Lecaros. Però els músics estan al comandament allà on la música viatja. La seva interpretació és l'essència del refinament, amb cada frase i equilibri considerats acuradament. Or Bareket aplica una subtil elegància a la feina de tocar el contrabaix i Félix Lecaros està en forma i és sensible a la bateria. El seu treball d'ancoratge de melodies i harmonies el porta a terme amb restringida autoritat. "Choice" fa honor al seu títol en la forma en què les imatges temàtiques evolucionen al llarg de la partitura. Obres com 'Camel' i 'Diphthong' revelen partitures vibrants la vivacitat rítmica i desdoblaments temàtics de les quals estan relacionades en un sentit atmosfèric de la sonoritat.

I nosaltres acabem ja aquest projecte amb el primer tall del disc, l’entremaliat anomenat....

1.- Jenga       (E. Bareket)              3m42s

I de quina manera més bèstia arrenca el líder aquest tema. Després però ens tornem a trobar amb una melodia moderna en un tema d’una complexitat i elaboració importants. Mestria del líder en la seva intervenció solista, mentre els seus companys, baterista i contrabaixista amplien els horitzons musicals i rítmics amb les seves interpretacions. Tema que es va desenvolupant arribant a cotes de clímax melòdic i rítmic importants, acabant però de cop. Magnífic tema i projecte. Ja ho sabeu, de cap a la botiga Blue Sounds.

La música per a saxo baríton generalment requereix els serveis d'un artista que pot dominar a les formidables i bèsties tècniques i aportar colorit a una multiplicitat d'estats d'ànim i textures. Eden Bareket és justament aquest músic. El seu rendiment és trencadís i articulat, ric en matisos i contrasts i atent a la panòplia de gestos significatius. És precisament aquesta capacitat,  que fa Bareket el més adequat per a l'instrument. Afegir a aquest fet que també és un compositor de notable inventiva i magnetisme. Per al saxofonista baríton, no hi ha res millor que això ".

Això va dir, i ja fa una estona que ho comento, Raul Da Gamma, l’1 d’agost de 2016 al seu web http://jazzdagama.com

Deixem doncs aquest magnífic projecte però abans.....
......deixeu-me que us digui que podeu entrar al web de www.freshsoundrecords.com per veure l’extens catàleg d’aquesta nostra editorial i també podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteban. Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada.

I nosaltres seguim amb un altre projecte d’aquesta editorial de casa nostra, car el programa d’avui li ho dediquem, i seguim amb...


“WATER LILY”
Rubén Carlés

Editat per Fresh Sound New Talent    FSNT 501
Enregistrat, mesclat i masteritzat per Caco Refojo el 25 de novembre de 2015 als PKO Studios, Boadilla del Monte, Madrid.
Els temes 6, 7 i 8 els va enregistrar M.Y. Aditya Srinivasan el 27 de juny de 2016 als Scoring Stage Berklee Studios a València.
Produït per Rubén Carlés
Productor executiu Jordi Pujol

Rubén Carlés, contrabaix
Maikel Vistel, saxo tenor
Albert Sanz, piano
Borja Barrueta, bateria
Ganavya Doraiswamy, veu
Román Filiú, saxo alto
Javier Vercher, saxo tenor
Iago Fernàndez, bateria

Tots els temes compostos i arranjats per Rubén Charles, excepte #3 escrit per Hoagy Carmichael i Johnny Mercer

Doncs nosaltres començarem el projecte d’aquest magnífic i desconegut contrabaixista madrileny, Rubén Carlés amb el preciós tema on hi intervenen tots sis en el tema que intitula el projecte, el preciós...

8.- Water Lily             (R. Carlés)                 4m27s

Doncs amb aquesta petita meravella hem començat el projecte d’aquest contrabaixista madrileny. Aquest és un tema amb dos saxos tenors, un saxo alto, veu i trio base rítmic. Maikel Vistel és un altre dels insignes cubans que viu a la capital espanyola, mentre que Javier Vercher, un altre insigne saxo tenor s’està com el contrabaixista, i el pianista Sanz a València. Amb el piano d’aquest mestre han començat aquesta preciosa cançó per continuar els saxos introduint-nos en aquesta atmosfera càlida i amorosa i amb espurnes sonores de la veu de la cantant Ganavya, ella, la mateixa que va col·laborar en el disc de Jordi Bonell, “Coral Pulse”.

I com a presentació us voldria comentar el que diu Jorge Pardo a l’interior del llibret...

“Les matemàtiques i la geometria que hi trobem a la música, definides per ones de so, cicles per segon i per la resta de les lleis naturals, no poden arribar a l’ànima sense l’alè directe de l’artista que les ha concebut. En aquest cas, el nostre amic Rubén Carlés i els seus companys afegeixen a aquesta geometria el pols i el saber fer necessitat per fer pujar “Water Lily” als vostres sentits i fer pujar la vostre temperatura. Això és art. Tot el que queda és que el gaudiu. Bon profit!”   Jorge Pardo.  

Seguim amb un altre preciós tema d’aquest delicat projecte, i ho farem amb el tema a trio amb Albert, Rubén i Borja, el magnífic estàndard de Carmichael/Mercer ...

3.- Skylark     (Carmichael/Mercer)           7m04s

I quina manera de presentar aquest estàndard tantes vegades interpretat. La melodia ja amb el contrabaixista i líder deixant pas a la continuació, al pont pel magnífic pianista valencià, el qual acaba el tema i inicia la seva aportació solista al tema d’una de les parelles de compositors més prolífica del cançoner americà, Carmichael/Mercer. Una digitació precisa i també percudida alhora que imaginativa creació. Solo del líder ben trenat i melòdic per després tornar-hi el mestre valencià amb una roda o turn around, jo diria. Tros de tema, també ben delicat.

El baixista Rubén Charles és un home de Jazz de cor pur, que tant interpreta avant-garde com el de la vella escola i que va néixer a Madrid el 1989. És en aquesta ciutat on va començar a enamorar-se de la música. Venint d'una família molt musical, Rubén va ser fortament influenciat pel seu pare, un músic i arranjador i a l'edat de tretze anys va començar a estudiar els clàssics, escoltant amb atenció als baixistes de jazz com Ray Brown, Charles Mingus o Paul Chambers.

Quan tenia 13 anys, va començar l’estudi formal del baix acústic. El 2006, Rubén va entrar a Musikene on va estudiar durant dos anys. Allí va tenir l'oportunitat d'estudiar amb mestres com Jordi Rossy i Guillermo Klein, també es va trobar amb diferents músics de tot Espanya amb els quals va fer concerts per tota la Península Ibèrica i França. El 2007 ell i el seu grup van ser seleccionats per l'INJUVE com el primer grup de jazz jove de l'any a Espanya. El seu grup, Mr. Chacho va guanyar el concurs nacional de jazz de Fuenlabrada (Madrid) i també van ser finalistes en el Concurs Internacional de Jazz de Getxo. Rubén ha tocat en molts festivals diferents i clubs de països com França, Espanya, Holanda, Itàlia, EUA, Portugal, Alemanya i Equador.

I nosaltres seguim amb un altre magnífic tema a quartet de Albert, Maikel, Rubén, Borja i la veu de Ganavya Doraiswamy en el tema anomenat..

2.- La Marcha del niño         (R. Carlés)                 5m01s

Tornem a tenir la magnífica veu de Ganavya ara amb formació quintet comptada ella. La melodia principal tocada per saxo tenor i piano, ens introdueix en el tema i la improvisació magistral i moderna d’aquest mestre cubá Maikel Vistel germà del trompetista Jorge. Un tema vibrant que ja ens calia per anar bellugant-nos amb una brutal demostració del potencial cubà pel que fa a músics de qualsevol instrument. Després un riff repetitiu serveix per anar acabant el tema després d’alguns compassos. Un tema molt ben trenat.


El 2008 Rubén es va traslladar a Nova York, on va romandre durant 9 mesos. Allí va tenir l'oportunitat d'estudiar amb mentors com Matt Penman, Vicente Archer, Reggie Workman o Matt Brewer. També va tenir l'oportunitat de tocar en clubs com  Smalls, Lincoln Center, Sant Nick’s Pub i Fat Cat entre molts d'altres a la ciutat.

Recordeu que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial del Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta abraçada.

I més temes magnífics ara amb el....

4.- Urbino       (R. Carlés)                 5m55s

Aquest ha estat un tema amb la formació de quartet de Maikel, Albert, Rubén i Borja, en una altra demostració de diversitat i modernitat del saxofonista cubà establert a Madrid, el qual ha començat el tema jo diria que amb una mena de introducció improvisada, car, hem pogut reconèixer la possible melodia després de la seva intervenció inicial. El solo del pianista ens situa en un groove magnífic on escoltem al bateria fent i desfent amb total mestria. De nou escoltem la melodia a càrrec del saxofonista tenor, amb una clara referència a les diferents parts del tema i els seus canvis harmònics. El seu solo torna a situar-nos en la més clara modernitat, la d’aquest músic que va venir amb el seu germà i Luís Guerra a tocar a la Nova Jazz Cava i Club de Jazz Sant Cugat un cap setmana i organitzat per qui us parla.

Va ser un any després, quan Rubén va rebre una beca completa per estudiar al Berklee College of Music a Boston. A Boston, Rubén va tenir l'oportunitat d'estudiar amb mestres com John Patitucci, Hal Crook o Terry Line Carrington. Després de graduar-se amb un Major en Performance, guanya la Beca Conexus per estudiar un Màster en el Berklee de València, on resideix en l'actualitat. Rubén he registrar recentment la seva obra original en el seu primer àlbum com a líder anomenat "Water Lily o Lliri d'aigua", que és aquest disc que esteu escoltant.

I acabem aquest projecte amb el tema més viu anomenat...

6.- Igbó           (R. Carlés)                 4m35s

Doncs si l’anterior era modern aquest s’albira força contemporani, i sinó ja heu vist com ha començat, en un tema on només hi tenim a Román Filiú, saxo alto; Rubén Carlés, contrabaix i Iago Fernández, bateria. Els dos saxos doncs, deuen ser els mateixos doblats. I com canvia el ritme quan intervé el contrabaix amb aquesta seqüència de notes seguint les notes claus dels acords. I com brilla amb total claredat aquest saxofonista del qual ja li hem posat algun disc en aquest programa, també de FSNT. Un magnífic tema per acabar aquest projecte modern alhora que delicat amb unes primeres balades increïbles i aquest final també força tranquil.

Rubén ha viatjat i actuat amb bandes com: The Jason Palmer band, Perico Sambeat Quintet, Albert Sanz Trio, Román Filiú Quartet, Javier Vercher Quartet/Trio, Phil Grenadier Band, Iago Fernández Quartet, Xan Campos Trio, Rotem Sivan Trio, Jorge Vistel Trio o amb el Luis Guerra Trio, entre d'altres.

I deixem aquest magnífic projecte del Rubén Carlés, contrabaixista, compositor i docent de la Berklee School de València, músic jove però de llarga trajectòria i molt ben considerat per tot arreu, i aquí nosaltres sense veure’l. En fi, a veure a qui se l’hi acut portar alguns dels músics que posem en aquest programa.

Si voleu escoltar jazz-rock i demés meravelles ja sabeu que podeu entrar al web de www.moonjunrecords.com i veure el catàleg extens d’aquesta editorial dirigida pel Leonardo Pavkovic, qui m’envia des de Nova York les seves novetats i que evidentment en aquest programa posem de tant en tant. Una abraçada Leonardo i gràcies pel teu suport.

Acabem el programa d’avui amb un altre projecte magnífic,
El del baterista italià Francesco Ciniglio i el seu Trio, un disc anomenat...


“WOOD”
Francesco Ciniglio Trio

Editat per Fresh Sound New Talent    FSNT 496
Enregistrat per Todd Carder el 17 de març de 2015 als Bunker Studios, Brooklyn, NY.
Mesclat i masteritzat per Dave Darlington als Bass Hit Recording.
Produït per Francesco Ciniglio
Productor executiu Jordi Pujol

Francesco Ciniglio, bateria
Aaron Parks, piano
Joe Sanders, contrabaix

“Aquí teniu un àlbum senzill...”, I ens diu Francesco...
M’estic en un parc públic, assegut en un banc, observant alguns arbres ben drets davant meu. Jo sempre m’he quedat fascinat per la qualitat de les fustes, honestes i reals; sempre ajudant la humanitat des dels principis dels temps com a mitjà de transport, utilitzades per construir cases, per fer foc i per a la calefacció, fustes resistents a l’aigua que floten en la seva superfície, i per suposat com a caixes acústiques. La música és una vibració. La fusta és una vibració. Per tant he volgut retre un tribut a aquesta preciosa “cosa” tocant, i utilitzant-ho com a idea fundacional de tots els temes de l’àlbum, també amb una barreja de temes meus i compartits amb els meus companys conjuntament amb alguns preciosos estàndards.

I nosaltres comencem ja amb la música d’aquest baterista italià, música pròpia en alguns casos, dels companys i també d’estàndards en d’altres. I ho farem amb una més que delicada cançó infantil seguida del següent tema, aquest el qual intitula el disc...

1.- Childhood Toy                            (F. Ciniglio)               2m02s
11.- Put away that toy, Kid              (F. Ciniglio)               2m00s
8.- New Super Mario           (A. S. & F. C.)                       1m57s

Doncs ja vegeu quina altra meravella que hem escoltat, primer amb la “Joguina de la infantesa” i el darrer “Deixa aquesta joguina nen”,  darrer tema del disc. Ja vegeu de quina manera ha volgut començar i acabar el seu projecte. Però nosaltres hem volgut afegir un altre tema curt també dedicat als jocs en el darrer tema dedicat al “Super Mario”.

Nascut a Nàpols (Itàlia) el 5 de març de 1989, Francesco Ciniglio va començar a tocar la bateria als 6 anys sota la tutela del Mestre Sergio Di Natale. En la seva adolescència, mentre estudiava bateria, també va aprenedre llengües estrangeres a l'escola secundària i va viatjar per tot Europa i Àfrica del Sud com a traductor i intèrpret per a la seva escola. El 2010 es va traslladar a Nova York amb un visat d'estudiant, com a estudiant a la universitat de la ciutat de Nova York - Departament de Jazz (CCNY). Allí va tenir l'oportunitat d'estudiar amb John Patitucci, Fred Hersch, Mike Holober, Dan Carrillo i Scott Reeves, així com prendre classes particulars amb Gregory Hutchinson.

Continuem amb el projecte d’aquest gran baterista que vam poder veure a 23 Robadors amb Fèlix Rossy, Iscle Datzira, Peru Peñafiel i un altre gran i jove vibrafonista, aquest i el baterista, convidats per a la ocasió. Seguim amb el tema que intitula el disc, el meravellós...

2.- Wood                   (F. Ciniglio)               6m22s

I després d’una intro delicada a base de piano, i ben farcit de sons sorgits de timbals i platerets, i amb el suport profund del contrabaix també en el seu solo, ens hem anat animant mica a mica, car el baterista sembla que en tingui moltes ganes. I ja amb el pianista seguint l’harmonia d’aquest preciós tema i desenvolupant un magnífic solo i ja amb un groove barrejat amb moments de més calma, però ja he vist quin final més apoteòsic el del baterista italià. Avui gaudim de nou amb un programa que alterna el ritme no massa viu amb les cançons i melodies dolçament interpretades, i temes amb finals com aquest, bé, abans del final.

Al gener de 2015, 1 any després de graduar-se a la universitat el 2014, Francesco es va traslladar a Roma i el març de l'any 2015 va gravar el seu primer EP amb Aaron Parks al piano i Joe Sanders contrabaix. L'àlbum, va sortir el març de 2016 per Fresh Sound New Talent, va ser gravat en els estudis Bunker, Brooklyn (Nova York) i  està fet de composicions originals de Francesco, juntament amb els estàndards de jazz i les improvisacions lliures. És aquest disc que esteu escoltant.

Seguim nosaltres amb un altre tema d’aquest mestre dels tambors i la composició, ara amb un tema anomenat...

10.- Ina           (F. Ciniglio)               5m33s

Un altre tema començat delicadament però que ben al mig s’enlaira rítmicament parlant tot i que no amb massa potència, així anem avui de marxa, temperada però amb molt agradable música en un altre programa temàtic i diferent. No us avorrireu pas, no. El Groove hi apareix de nou, i ja en ple solo del contrabaixista Sanders hi estem immersos. Després intervé el swing en el solo del jove Sparks en una altra demostració de mestria dels tres joves músics. Les aigües tornen al seu cau del riu i tot torna a ser com abans. En blanc i negre.

Recordeu que si us agrada la lliure improvisació podeu entrar al web de www.discordianrecords.bandcamp.com i veure el catàleg d’aquesta editorial dirigida per l’amic El Pricto on hi trobareu de tot i més relacionat amb la lliure improvisació, conduccions, free jazz, o quelcom inclassificable.


Des que va començar a treballar com a músic professional a l'edat de 18 anys, ha compartit escenari amb alguns dels principals músics de jazz actius a tot el món avui dia. Al març l'any 2015 realitza una gira pel nord d'Europa amb Aarón Parks, "Little Big", amb Charles Altura, guitarra i Anders Christensen, baix elèctric; a continuació, el 15 de maig l'any 2015 va tocar amb Joe Sanders’ Infinity Band al Duc Des Lombards Jazz Club de París, amb Logan Richardson, saxo alt i Laurent Coq, piano.

Seguim ara amb un tema viu ja quasi des dels inicis en el tema de Wayne Shorter anomenat..

4.- Edda         (W. Shorter)              4m47s

Els nostres herois han volgut honorar al gran Shorter en aquesta magnífica interpretació, la d’un tema interpretat per Lee Morgan en el disc “The Rumproller” del 1965 amb Joe Henderson al saxo tenor. Un disc aquest de Morgan increïble com molts dels seus i amb un Henderson magnífic. El nostre trio ha fet una versió no tant punyent i si més aviat temperada tot i que el tempo és força similar. El fet de no haver-hi vents la fa més delicada, això és així. El swing apareix en el solo del pianista i les escombretes no paren així com tampoc el contrabaixista que està també immens. Ben aviat, tot i agafant les baquetes sembla que el tema revisqui de nou, a moments sí, i cap el final hi tornen amb la melodia i ritme viu que per anar acabant està molt bé.

El 5 de novembre de l'any 2015 va tocar amb el Shay Maestro Trio, amb Jorge Roeder, baix, al Festival de Jazz i Blues a Dhaka, Bangla Desh. Altres col·laboracions que val la pena esmentar són: Dayna Stephens, Joel Frahm, Donny McCaslin, Scott Colley, Sheila Jordan, John Ellis, Peter Slavov, Mark Sherman, Vincent Gardner, Wayne Tucker, Melissa Aldana, Jure Pukl, Dida Pelled, Alex Claffy, Alan Hampton, Harish Raghavan, Ari Roland, Mike Karn, Cyrille Aimee, Stefano Di Battista, Rosario Giuliani, Alessandro Presti, Alessandro Lanzoni, Gabriele Evangelista i Daniele Tittarelli per esmentar alguns. Ara Francesco és un músic de gira amb seu a Roma. És una bateria de jazz independent, punt de referència per a artistes en gira mundial.

I nosaltres doncs acabarem amb el tema de Bud Powell anomenat...

6.- Dance of the infidels      (B. Powell)                 7m57s

Doncs després de la intro del pianista ens hem situat a tope de swing amb el walking del contrabaixista i posterior solo de Parks. Un swing marcat pel walking de Sanders i després pel “Ride” del baterista en ple èxtasi interpretatiu de tots tres. I de quina manera ens hem enlairat amb aquesta interpretació del crac Aaron Parks al piano. Moment de calma per deixar al contrabaixista fer la seva aportació a aquest tema del geni Bud Powell un dels reis del BOP. El swing però no ha desaparegut de cap de les maneres i tocant i cantant el solo, aquest mestre de les quatre cordes s’ha lluït del tot. Però també el líder a la bateria s’ha pogut lluir en aquests “vuits” jo diria car no em sembla que passin només quatre compassos i sí vuit. Encaren el final del tema de Bud Powellamb la melodia i així acaben també a tope de swing.

I així hem acabat el nostre programa d’avui, amb molt de swing en un programa variat de ritmes i divers de músiques havent-lo començat amb el projecte del saxo baríton Eden Bareket Trio “Choice”, per després seguir amb el del contrabaixista Rubén Carlés “Water Lily” i acabar amb el del baterista italià Francesco Ciniglio anomenat “Wood”, en un programa dedicat a Fresh Sound New Talent.

Doncs ara sí, espero que us hagi agradat la proposta d’avui, en un programa temàtic tot i la diversitat musical, un programa encabit en una atmosfera que no ens ha deixat, la de la modernitat, la de la música dels joves músics actuals del nostre entorn immediat i més llunyà.

Gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa, aquí Miquel Tuset i Mallol qui us ha parlat tot i volent-vos informar, presentat, realitzat i seleccionat la música que heu escoltat. Fins la setmana vinent, molt bona nit i bon Jazz Club de Nit en el Jaç de cadascú.
Miquel Tuset i Mallol 

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |