Bona nit amigues i amics de Jazz Club de Nit. Aquí un servidor de tots vosaltres, Miquel Tuset al capdavant d’aquesta nau una mica atrotinada, remenant faders diversos i explicant-vos de la millor manera possible, de la meva manera, els ets i els uts de músics i discos.

Avui fem el Programa 127 que el dedicarem a la editorial de casa nostra, Fresh Sound Records en la seva secció més eclèctica, la New Talent. De fet avui tindrem un programa una mica “heavy” en el sentit de “gens fàcil”, ja que les músiques que escoltareu, quasi totes, estarien emmarcades en el Jazz Contemporani que es fa ara, per la concepció, per les composicions i també per les interpretacions. O sigui que agafeu-vos ven fort que venen corbes.

Ara mateix començarem amb un disc força suau, dolç i amb una veu molt especial de la mà del líder de la formació, el guitarrista Greg Ruggiero qui ens presenta el deu darrer treball anomenat “My Little One”.




















“MY LITTLE ONE”
Greg Ruggiero

Editat per Fresh Sound Records New Talent          FSNT 397
Enregistrat el 10 de setembre de 2010 a Pete Rende’s Studio.
Enregistrat, mesclat i masteritzat per Pete Rende.
Produït per Greg Ruggiero
Productor executiu Jordi Pujol

Greg Ruggiero, guitarres acústica i elèctrica
Luisa Sobral, veu
Gary Wang, baix elèctric
Dan Reiser, bateria i percussió
Pete Rende, piano, Rhodes, orgue de bomba, Hammond
Jon de Lucia, flauta
Christian Frederickson, violoncel.

Totes les composicions, lletres i arranjaments són de Greg Ruggiero.

1.- My Little One                  6m44s

Biografia:

Greg Ruggiero ha residit a Brooklyn, Nova York des de 2004. Al maig de 2007, l'àlbum debut de Greg com a líder "Equilibri" va ser llançat pel segell català Fresh Sound Records New Talent.

Com a “side man”, músic acompanyant, Greg ha registrat en el disc debut de ña vocalista Luisa Sobral per discos l'Universal / Portugal. També ho ha fet en el "Ethos" del saxofonista Logan Richardson, el de Greg Osby per Inner Circle Records, els dos pròxims llançaments de Free Code Jazz Records, del bateria Nick Halley "Barnum Hill", realitzat per Kokyu, el baixista Gavin Fallow també de Kokyu, i diversos àlbums gravats recentment encara en producció.

El 2010, Greg va tenir una meravellosa experiència com a artista convidat al Festival Canjazz a Galícia, Espanya, on va fer una setmana de màster classes, gravant dos discos i actuant en concerts. Ruggiero es troba a la New School University Applied Music a la llista d’ensenyants i el 2009 va impartir classes a l'Acadèmia d'Educació Creativa a Los Angeles, Califòrnia.

2.- Afternoons with gramps          5m06s

Ell va ser un artista convidats el 2004 al Festival de Jazz Crossties organitzat per la Universitat Estatal de Delta a Greenville, Mississipí, juntament amb Mulgrew Miller. El 2005, Ruggiero va tenir l'honor de participar en el programa de ràdio Jazz off Enchantment i en les sèries educatives, com un dels 20 millors artistes de jazz associats al seu estat natal de Nou Mèxic, incloent a artistes com Frank Morgan, Bobby Shew i col·legues com Rob Wilkerson (Michael Buble) i Matt Brewer (Gonzalo Rubalcaba).

Greg ha treballat amb Mark Turner, Nasheet Waits, Greg Osby, Matt Brewer, Logan Richardson, i molts altres, així com també ho ha fet al capdavant del seu propi trio i quartet. En els últims temps, Greg ha renovat la seva passió pel repertori estàndard de jazz , i ha dedicat gran part del seu temps a l'estudi de les primeres versions d'aquestes obres, a més de les actuacions vocals clàssics d'artistes com Billy Holiday, Nat Cole, Sinatra i Ella Fitzgerald, per nomenar algunes. Fora d'aquesta passió, Greg està a punt de llançar el seu últim disc "My Little One", una col·lecció de música original acompanyada de lletres.

3.- Balance                           5m14s           17m

El segon treball que us presento és el darrer editat per Fresh Sound Records del pianista cubà Aruán Ortiz.





















“ORBITING”
Aruán Ortiz Quartet                      

Editat per Fresh Sound Records New Talent          FSNT 396
Enregistrat i mesclat al Samurai Hotel Recording Studios per Dave Stoller el 16 de juliol i l’1 i el 27 d’octobre de 2011.
Produït per Aruán Ortiz
Productor executiu Jordi Pujol

Aruán Ortiz, piano i arranjaments en els temes 1, 4, 6 i 8
David Gilmore, guitarra
Rashaan Carter, contrabaix
Eric Mcpherson, bateria

Temes composats per Aruán Ortiz excepte Koko de Charlie Parker, Alone Together de Arther Schwartz / Howard Dietz.

8.- Alone Together  (A. Schwartz/H. Dietz)        7m21s

Aruán Ortiz és un aclamat pianista cubà,  compositor guardonat i productor amb una educació sòlida, no només en l'escena de la ciutat de Nova York, sinó també a nivell internacional.
Anomenat "l'últim nen prodigi cubà en arribar als Estats Units" per BET Jazz, el violinista de formació clàssica i pianista de Santiago de Cuba, es considera "una persona curiosa que estima la música", i retrata la seva música com una estructura arquitectònica de sons, incorporant la música clàssica contemporània, ritmes afro-cubans, i la improvisació com a matèria primera per les seves composicions. Ha rebut diversos premis com Arranjador Jazz Latin Corner of the Year (2011) per la seva contribució en l'àlbum, "El Cumbanchero" (Jazzheads 2011) del flautista Marc Weinstein. Millor Interpretació de Jazz, Festival de Jazz de Vic, Espanya (2000), i Semifinalista, Jas Hennessy Competició Piano Solo, Montreux, Suïssa (2001).
Des de la seva arribada a Nova York el 2008 per tocar amb el Wallace Roney Quintet, Aruán ha realitzat cinc enregistraments, molt ben rebuts per la crítica. "Alameda" (Fresh Sound, 2010), va rebre quatre estrelles a la revista Jazzwise (Regne Unit), i va ser considerat  com "una sortida sofisticada del jazz modern." Aquest àlbum va ser nomenat un dels millors discos de jazz de l'any el 2010 per nombroses revistes de jazz i blogs de tot el món.

1.- Ginga Carioca    (A. Ortiz)                    7m07s

Com a compositor, Ortiz ha rebut encàrrecs del Woodwind Quintet Ensemble of Santiago de Cuba, Música de Cambra Orquestra de la Ciutat de Nova York; Oyu Or Companyia de Dansa Folklòrica a la ciutat de Nova York; YOUME & Milena Zullo Ballet de Roma, José Mateo Ballet Theater a Cambridge, MA, i de la Universitat d'Albany i la seva Symphony Orchestra a Nova York.

Ortiz també ha tocat, ha fet gires o ha gravat amb Esperanza Spalding, Joe Lovano, Terri Lyne Carrington, Mingus Big Band, Cindy Blackman-Santana, Don Byron, Lenny White, Greg Osby, i Wallace Roney, entre d'altres.

2.- Orbiting                (A. Ortiz)                    7m51s

Un versàtil pianista cubà
"No perdis de vista aquest any a Aruán Ortiz, un cubà traslladat a Nova York, el pianista que s'ha convertit en una marca de qualitat en concerts i discos, encara que és possible que perdis la meitat del seu treball si no l’escoltes àmpliament. Durant l'any passat, ha dirigit un quartet en "Orbiting" (Fresh Sound), un disc flexible d'estudi flexibles amb originals i estàndards, i també va aparèixer en "Banned in London" (Remolí) en un quintet que lidera amb el baixista Michael London Janisch. (Inclou el saxofonista Greg Osby el trompetista Raynald Colom i el bateria Rudy Royston.) Ambdós discos estarien dins del Nou Jazz, tal com el coneixem, el segona molt més versàtil. Però també "Santiarican Blues Suite" (Sunnyside), una peça meticulosa de música clàssica per orquestra de cambra, tambors i veus, escrita en honor a la història de la dansa afro-haitiana. Més recentment hi ha hagut "Textures and Pulsations" (Ictus), una col·laboració amb Bob Gluck, un pianista i músic electrònic d'interessos igualment diversos, en part improvisant duets electroacústics i en part amb dos pianos de cua virtuosament bloquejats  junts en temes petits i augmentatius."
Ben Ratliff - The New York Times
(25 de gener del 2013)

4.- Koko                     (C. Parker)                4m52s

“Orbiting” també es pot escoltar com una suite. Però a diferència de Santiarican Blues Suite, Orbiting és més que un treball a  quartet en el sentit que el que escoltem és una banda. En aquest cas, una banda que toca vuit temes, la meitat dels quals són originals d’Ortiz, la resta són “covers”, tots ells perfectament entrellaçats d'un tema a un altre. I, a excepció del estàndard "Alone Together", tots els temes són com si fossin un sol tema llarg, amb contrastos propis i interns. És una comunicació interna si tenim en compte que Santiarican Blues Suite és més extravertit. “Orbiting” gira al voltant de quatre intèrprets que parlen tots junts amb un altre, amb el guitarrista David Gilmore tant solista com el mateix Ortiz. I amb el baixista Rashaan Carter i el bateria Eric McPherson, temes de Charlie Parker "Koko" i Ornette Coleman "WRU" mantenen les seves afectacions bebop però després es van desmantellant en les exploracions que segueixen d'acord amb el minimalisme de l'àlbum.”
John Ephland -Down Beat (agost, 2012).

6.- WRU                    (O. Coleman)           7m15s
 
Ara ja per acabar escoltarem una molt bona proposta del guitarrista Douglas Bradford i el seu disc Atlas Obscura.





















“ATLAS OBSCURA”
Douglas Bradford

Editat per Fresh Sound Records New Talent          FSNT 404
Enregistrat el 24 i 25 de març de 2011 per Michael Perez Cisneros als Peter Karl Studios, Brooklyn, Nova York
Produït per Douglas Bradford
Productor executiu Jordi Pujol

Totes les composicions són de Douglas Bradford

Douglas Bradford, guitarra
John Beaty, saxo alt
Pascal Niggenkemper, contrabaix
Nicholas Anderson, bateria

1.- Drink Up              7m21s

"Douglas Bradford és un guitarrista molt talentós i compositor del qual escoltarem moltes coses bones. Té un bonic toc, una sensibilitat harmònica única i una maduresa musical que va més enllà dels seus pocs anys."
-Peter Bernstein.

El guitarrista i compositor Douglas Bradford, establert a Nova York va néixer a Nova Orleans, i actualment resideix a Brooklyn. El seu primer CD "Atlas Obscura” està programat per ser llançat per Fresh Sound Records New Talent el 2012.

Va començar a tocar la guitarra a l'escola secundària i va ser educat a la famosa New Orleans Center for the Creative Arts per Clyde Kerr Jr . Va rebre una beca per assistir a la Universitat de Nova Orleans, on va estudiar amb dos mestres de les set cordes, Hank Mackie i Steve Masakowski . En el "Big Easy", de la Funky Butt a Snug Harbor va tocar amb artistes locals, com Leon "Kid Xocolata" Brown, Mike Lemler, The Hot Club of New Orleans, Ricky Sebastian, The Trio Charles Brewer, Bill Huntington, Adonis Rose i KCNO Jazz Cooperativa de Micah Herman.

2.- Fast talker on a slow walk part I         4m32s        
3.- Fast talker on a slow walk part II        5m47s

L’any després de l'huracà Katrina, es va traslladar a Nova York per acabar els seus estudis a la Universitat de Nova York, on es va graduar amb un mestratge MA. Ha tocat en diversos llocs de Nova York com The Stone, Cornelia Street Cafe, Iridium, Korzo, ABC cap Riu, Rose Music Live, Symphony Space, Jazz Gallery, i molts altres.
Els seus enregistraments inclouen participacions amb la Teo Macero’s The Inner World Jazz Orchestra, amb Dave Liebman, Alex Sipiaguin, Larry Coryell, i Lee Konitz: Peter Schwebs "Stories from Sugar Hill", amb Ari Hoenig i George Garzone per a la Laika Records, The Charles Brewer Trio "Equilibrio", i  Micah Herman’s KCNO Jazz Cooperative “the Heart and the Crescent”. Douglas ha actuat en festivals internacionals i locals com el Festival de Jazz de Sant' Elpidio (Fermo, Itàlia), el Gran Tour Jazz Festival a Terni, Itàlia, Villa La Pietra (Florència, Itàlia), A-Train (Berlin, Alemanya), Jazz Club Hannover (Alemanya) i a més va recórrer els EUA i Amèrica Central.



"Una vegada més el segell Fresh Sound Records New Talent munta una nova banda de Nova York a base de músics on només en conec a un del grup. Des que es va mudar a Nova York en els dos darrers anys, el baixista Pascal Niggenkemper ha treballat amb Thomas Heberer, Joachim Badenhorst, Simon Nabatov i Costa Carlo. la cançó d’inici de l’àlbum "Drink Up" combina el to de la guitarra amb so com de surf amb un tempo alt, un so jazz amb molt de groove, i una versió més swing de "Secret Agent Man". Tot un gran quartet, de gran abast! El Sr Bradford escriu temes peculiars i difícils amb ràpids desplaçaments que poques vegades es queden al mateix lloc (tempo o estructura) durant massa temps.

Això manté el quartet i solista (ja sigui guitarra o el saxo alt) en estat d'alerta ja que el grup sempre està canviant el ritme. Em sona com si aquests joves haguessin escoltat suficient rock progressiu i/o matemàtiques per construir aquestes estructures tan complexes. Tots els solos de Bradford a la guitarra i de Beaty a saxo alt tenen força esperit i són sovint molt intensos. En el tema "Umbra", la peça més llarga, Douglas fa un solo llarg que explica una història, mentre que la resta de la banda proporciona una varietat de canvis en les estructures per travessar-les volant. Mentre, Beaty ha de continuar on Bradford acaba per completar l'esperit del solo. Es tracta del debut més impressionant d'alguns dels músics més joves de la sempre emergent escena de Nova York ".
-Bruce Lee Gallanter (Galeria Downtown Music)

7.- Umbra                  10m42s





0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |