Enllaç a l'àudio del programa:


Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà  amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
 
I ja hi torno amb un programa dedicat a Fresh Sound Records en la seva vessant més contemporània, la dels Fresh Sound New Talent. Així és que tindrem el “Patience” de Baptiste Castets; “Lost in Plain Sight” de Andrew Pereira i a Nicole McCabe i el seu “Live at Jamboree” i amb un micro conte de Carme de la Fuente.
 
Per a tots aquests discos, el productor executiu és Jordi Pujol. Aquests sons estan gravats © 2024 per Fresh Sound Records per a Blue Moon Produccions Discogràfiques, S.L.


Comencem doncs amb el disc “Patience” de Baptiste Castets. Enregistrat per Julien Reyboz al Mix & Rec Studio, París, l'1, 2 i 3 de desembre de 2022. Mesclat i masteritzat per David Darlington a Bass Hit Recording, Nova York. Produït per Baptiste Castets. Amb Baptiste Castets (bateria i percussió), Frédéric Borey (saxo tenor i soprano), Sébastien Llado (trombó), Edouard Monnin (piano), Gabriel Midon (contrabaix). Totes les composicions són de Baptiste Castets.
https://www.freshsoundrecords.com/baptiste-castets-albums/57400-patience.html.
 
I dir-vos que aquest disc és una delícia per les seves músiques, car, està envoltat d’una aurèola de sensibilitat, la dels seus temes, on set dels quals ens omplen d’una tendra musicalitat. Els tempos d’aquests temes són lents, a tempo de balada, vaja.  Són així el tema 3. “Histoire de mélancolie”; el darrer track 10. “Adiós”; el tema que titula el disc 5. “Patience”; 9. “Cloé” i també 2. “Blake”. I per això us posaré el també molt preciós i delicat.....
 
1.6.- Mille nuits (Baptiste Castets) 4:34.
 
Doncs la veritat és que aquest tema m’ha semblat preciós. La melodia és entranyable, feta pel saxo tenor de Borey, la cadència dels acords, la qüestió rítmica, tot plegat se t’emporta a un espai on la calma i la introspecció es donen la mà. Poder gaudir d’una música amb tant sentiment és quelcom que hem de valorar. I què maca la improvisació del pianista Edouard Monnin, de quina càlid manera l’ha fet, ell acaronant-nos amb la seva dolçor. I com sempre el baixista Gabriel Midon ha mantingut les notes bàsiques, les que donen sentit al tema, les del motiu principal i inicial. També la sonoritat càlida del saxo tenor de Frédéric Borey fent la dolça melodia amb un fons del trombó de Sébastien Llado. Una delícia de tema per començar-los a escoltar.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
A.MA Records: https://www.amaedizioni.it/
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
The Changes Music: https://thechangesmusic.com/
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I ja els tres que queden tenen una determinada trempera, com és el cas del..
 
2.7.-  Á la derniére minute (Baptiste Castets) 3:46.
 
I sí que hem tingut un bon canvi rítmic amb aquest tema, sobretot per com el baterista i líder colpeja els estris de la seva bateria, i amb copets als cantos de caixa i timbales, també. I aquí el gran Frédéric Borey ens ha enlluernat amb el so del seu saxo soprano tot i fent melodia i improvisació, inversemblants ambdues. El tema l’han començat el trio de la base rítmica amb el piano de Monnin fent una “Intro” impressionant, la d’aquest gran tema i ja la melodia amb el soprano de Borey. El pas cap a la improvisació ha estat imperceptible, coses del tema, que per altre banda no és gaire llarg. Un so preciós el del saxo soprano de Borey alhora que grandíssima la seva improvisació, i a moments doblant-se amb el trombó de Llado. I què impressionant la rítmica d’aquest  “Darrer minute”.
 
Patience, un àlbum que resisteix la prova del temps.
En primer lloc, el temps de confinament, un temps suspès durant el qual em vaig permetre buscar, experimentar, treballar en una identitat sonora en una sala d'estar transformada en un estudi. Les melodies de Patience van néixer d'aquesta investigació paral·lela sobre tots els instruments que tenia al meu voltant: guitarra, baix, piano, bateria.


I més vital és el...
 
3.1.- Rue de Paris (Baptiste Castets) 5:08.
 
I de nou el líder a la bateria marcant la qüestió rítmica, sobretot en la presentació de la melodia feta pel saxo tenor de Borey. Al pont, ell i el trombó de Llado han compartit espais musicals. Després, amb la improvisació inversemblant de Borey al saxo temor, la cosa rítmica ha continuat, i de mica en mica, agafant encara més trempera. Una gran tasca solista la d’aquest gran saxofonista del qual ja li he posat alguns dels seus anteriors discos, i sí, que ara ja feia massa que no l’escoltàvem. També Monnin al piano ha fet una gran feina, i sempre, sempre, amb la brutal empenta del líder Baptiste Castets a la bateria i la feina brutal del baixista Midon en aquest interessant “Rue de Paris”.
 
Patience s'inspira en diferents estils que m'han impulsat en diferents moments de la meva vida: música folk, música pop (Gabriel Kahane, Nick Drake o Blake Mills), però també jazz contemporani (Gerald Clayton o Joel Ross). Volia crear un diàleg entre aquestes diverses inspiracions i oferir un àlbum fet d'infinites capes musicals i històriques. Patience es va construir, doncs, sobre aquesta cohabitació entre, d'una banda, un temps curt i un material melòdic escrit detallat, i de l'altra, un temps més flexible, transformat en improvisació, sorpresa, espontaneïtat encarnada personalment per cada músic.
 
I ja per acabar-los d’escoltar ho farem amb el tema més vital i anomenat...
 
4.8.- Flamingo (Baptiste Castets)  5:02.
 
I sí que aquest tema és el més vital del disc, i de nou amb les particulars maneres del líder a la bateria, per com la colpeja, picant al canto de la caixa. Una melodia iniciada pel saxo tenor de Borey amb el suport del líder i el del baixista Midon. Tema amb un Swing brutal sobretot en la improvisació del trombonista Llado. Gran tasca solista d’aquest gran trombonista que s’ha lluït abastament per so i per recursos estilístics. Borey al tenor també ha brillat amb un fraseig inversemblant, llenguatge i història explicada, farcida de missatge. Encara hem tingut uns moments de “vuits” compassos compartint improvisació el baixista Midon amb el líder Castets a la bateria, i ja per retrobar el motiu melòdic i acabar aquest gran tema, per ja deixar-los d’escoltar, o sigui que felicitats nois Baptiste Castets (bateria i percussió), Frédéric Borey (saxo tenor i soprano), Sébastien Llado (trombó), Edouard Monnin (piano), Gabriel Midon (contrabaix).
 
Per a aquest primer àlbum com a líder, vaig triar col·laborar amb Frédéric Borey, Sébastien Llado, Edouard Monnin i Gabriel Midon. Vaig admirar la seva creativitat, la seva personalitat i la manera com abordaven la música amb sinceritat, de vegades pacífica i continguda, de vegades més inesperada i inquieta. Havent sempre prestat especial atenció a la signatura sonora que defineix cada músic, em plau dir que van aportar plenament a Patience la seva empremta sonora singular. —Baptiste Castets.
 
I després d’aquestes elaborades i boniques músiques sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente. Gràcies Carme i contents de retrobar-te de nou amb els teus delicats contes musicals.


I seguiré amb el “Lost in Plain Sight” de Andrew Pereira. Enregistrat per David Stoller als Samurai Hotel Studios, Queens, l'11 de novembre de 2022. Masteritzat per Pieter De Wagter. Amb Andrew Pereira (saxo alt), Neta Raanan (saxo tenor), Paul Janoschka (piano), Simon Willson (contrabaix), Jonas Esser (bateria). Produït per Andrew Pereira. Totes les composicions són d'Andrew Pereira.
https://www.freshsoundrecords.com/andrew-pereira-albums/57118-lost-in-plain-sight.html.
 
I aquest disc també té diversitat de ritmes i tempos, havent-hi temes lents i preciosos com són 04. “Falcon On the Balcony” i 03. “Already There”. Però els escoltarem amb un tema un pèl més vital força interessant, l’anomenat...
 
5.5. Out of Focus (Andrew Pereira) 8:17.
 
I quina rítmica més interessant que té aquest tema. I la melodia, què maca, i feta pels dos vents a l’uníson, a mode de duet del saxo alt i tenor, el primer el del líder Pereira i el segon d’en Neta Raanan. El compositor i líder ha estat qui primer ha improvisat, i ja heu pogut constatar de quina magistral manera ho ha fet amb tot de recursos d’estil de lo més Jazzero, en un llarg i inversemblant solo. Melodies obtingudes boniques, fraseig elegant i pulcre com el que ens ha fet Raanan al saxo tenor. Bellesa en les seves improvisacions i sempre amb una base rítmica consistent, la del Paul Janoschka (piano), Simón Willson (contrabaix), Jonas Esser (bateria). Pianista i saxos han compartit uns moments tot i improvisant que han estat d’una gran bellesa. I sí que el baixista i baterista han estat consistents. Melodia a duet i final d’aquest bonic tema ideal per començar-los a escoltar.
 
El 2018, vaig seguir un impuls espontani i em vaig traslladar de Filadèlfia al vibrant caos de la ciutat de Nova York. Aquest àlbum representa la culminació de gairebé cinc anys dedicats a cultivar belles connexions musicals i a navegar pels reptes de ser un artista nou en aquesta ciutat implacable. Malgrat alguns contratemps, inclosa la força disruptiva de la COVID, trobo una immensa satisfacció en el moment d'aquesta gravació tan esperada. Dins d'aquestes cançons, trobareu una barreja d'idees musicals antigues i noves. Composicions com "Moon Burn" i "Curbside Dash" han viatjat amb mi per múltiples ciutats, evolucionant a mesura que les meves habilitats com a líder de banda es refinaven al llarg dels anys. Mentrestant, debuten melodies noves com la cançó principal, "Lost In Plain Sight".

 
També té una bona trempera el 07. “Moon Burn” amb un Swing brutal en les improvisacions.
 
6.7.- Moon Burn (Andrew Pereira) 8:55.
 
De nou hem escoltat una gran composició del líder Andrew Pereira i he de dir que també ha estat força interessant. El concepte rítmic té una importància cabdal, coses que hem pogut constatar abastament. Una melodia un tant entremaliada, sobretot en la B del tema, o el pont, que han fet els dos vents a duet, després de la “Intro” feta pel trio base, amb preponderància de les notes greus, les del contrabaix de Willson. I sí que Pereira ha estat qui primer ha improvisat, i de quina manera que ho ha fet, brutal. Delicades maneres, pel llenguatge i fraseig emprat, marcat per motius rítmics, els que ha fet el líder. Hem descobert a un gran saxo alt, que ves per on ha desenvolupat un llarg solo en aquest tema, també amb un gust exquisit. I ja cap al final de la seva improvisació, el Swing del baixista, el d’un tema on el màster Andrew Pereira  quasi que ha estat l’únic protagonista, i sí pel que fa a vents. També el pianista ha fet una gran tasca, cap al final, i també amb el Swing magistral, el del “Walking” de Simon Willson.
 
Aquesta barreja d'originals provats i noves creacions va semblar perfecta per al conjunt excepcional de músics que vaig reunir per a aquest llançament debut. Si bé la combinació de saxòfon alt/tenor pot ser poc convencional per a un quintet, el so resultant posseeix una "borrositat" captivadora que complementa la complexitat animada de les meves composicions alhora que conserva una qualitat sonora més fosca. La manera de tocar de Neta, que vaig trobar sovint després de mudar-me a Brooklyn, s'alinea estilísticament amb la meva en certs aspectes, però ofereix un contrast refrescant amb les meves idees.

 
I un altre tema impressionant és “Alpaca” amb un Swing brutal en les improvisacions, tot i començar de manera més tranquil·la. Però els escoltarem en el magnífic..
 
7.1.- Lost In Plain Sight (Andrew Pereira) 7:49.
 
I tot i que aquest tema ha començat delicadament amb el piano de Janoschka  i ja amb el saxo alt del líder, fent melodia a duet amb el saxo tenor de Rannan, aviat Pereira s’ha posat a improvisar en un tema força entremaliat, per melodies i harmonies. Un contingut rítmic precís i ben marcat pel baixista i baterista, amb els acords del piano de Janoschka, i la brutal i llarga improvisació del  líder al saxo alt i uns moments de Swing gràcies al “Walking” del baixista Willson. I també Rannan al saxo tenor ha brillat per fraseig, per idees modernes elaborades amb precisió. Fraseig ràpid i precís el d’aquest gran saxofonista, Neta Raanan. Swing també en alguns moments, gràcies als tres de la base rítmica. Melodia de nou i final d’aquest “Lost in Plain Sight”, tema que titula el disc de l’Andrew Pereira.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Sedajaz Records:
https://sedajazz.es/tienda_sedajazz_discos.php,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 
I ja els acabarem d’escoltar en el magnífic i vital..
 
8.6.- Curbside Dash (Andrew Pereira) 6:06.
 
I sí que aquest “Curbside Dash” ha estat el més ràpid, tot i que no gaire més que els altres temes que avui hem escoltat. Sí que les melodies, les músiques m’han  semblat molt elaborades. I de nou el líder ha brillat abastament fent la seva improvisació, que ves per on que l’han compartit amb el saxo tenor, ells dos a mode de duet de saxos tot i improvisant genialment. I sí que a la meitat del tema aparegué la delicadesa del pianista Janoschka ell partint d’un Break, per ja situar-se tot i improvisant. De nou duet melòdic dels dos vents fent-ho de manera brutal, fent la melodia que de nou ens ha copsat, pel fet de ser tan entremaliada, la d’aquest “Curbside Dash” de l’Andrew Pereira, ideal tema per ja deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats nois Andrew Pereira (saxo alt), Neta Raanan (saxo tenor), Paul Janoschka (piano), Simón Willson (contrabaix), Jonas Esser (bateria).
 
Vaig conèixer Jonas i Paul durant la meva època al City College, i les seves veus musicals úniques van destacar immediatament. Simón, un altre talent extraordinari, em va cridar l'atenció com a sideman a Brooklyn, conegut per la seva capacitat de tallar amb cada nota mantenint un to de baix ric. Reunir-lo a ell i a Jonas, tots dos col·laboradors experimentats, va afegir una dimensió especial a aquesta gravació. Finalment, l'espai de gravació va tenir un paper crucial en la configuració d'aquest àlbum. Personalment, he experimentat estudis que van des de soterranis de primera categoria fins a soterranis desordenats, i he treballat amb enginyers de so de diversa experiència. Per al meu debut, vaig apuntar al cim. David, el nostre enginyer de gravació i mescla, no només va proporcionar un entorn de gravació impressionant, sinó que també va demostrar els seus coneixements musicals i la seva delicadesa durant tot el procés d'edició. —Andrew Pereira.


I ja encarem el final del programa i per això escoltarem el “Live at Jamboree” de Nicole McCabe. Enregistrat en directe per Sergi Felipe al Jamboree, Barcelona, ​​24 de febrer de 2023. Mesclat per Sergi Felipe i master de Pieter De Wagter. Fotos: Joan Carlos Abelenda. Produït per Jordi Pujol. Amb Nicole McCabe (saxo alt), Iannis Obiols (piano), Logan Kane (contrabaix), Ramon Prats (bateria).
https://www.freshsoundrecords.com/nicole-mccabe-albums/57277-live-at-jamboree.html
 
I esclar que un disc enregistrat en directe en un club de Jazz com el Jamboree fa que els temes siguin llargs per les improvisacions de tots els músics com és el cas. També que per a aquesta ocasió on es van trobar ella i Logan amb Iannis i Ramon, el repertori estigué dedicat a magnífics estàndards de Jazz, com ben aviat escoltareu.  Els temes varen ser vitals, la majoria, havent-hi però balades com la preciosa “Stardust” i també una altre pròpia de la líder i que ara mateix escoltarem...
 
9.5.- Finding Beauty in an Unexpected Place (Nicole McCabe) 7:48.
 
I de nou un saxo alt acaronant-nos i ara el de Nicole McCabe amb aquesta preciosa balada que ens acaben de fer. Una melodia presentada per la líder amb tota la profunditat possible, la del seu missatge, amb tota la seva calidesa interpretativa, i ja en Iannis desenvolupant la seva improvisació a tot “pianíssim”, per com n’ha acaronat les tecles del piano del Jamboree. Ell que brillà en la seva exposició solista en aquest preciós tema de la líder. I sempre les escombretes d’en Ramon, dolçament fregades.  Nicole l’ha seguit amb un gran mestria, solo melòdic i farcit de sentiment alhora que amb un so preciós, el del seu saxo alt. També Logan ha fet la seva tasca solista, amb profunditat de so i tendresa, en aquest preciós tema de Nicole McCabe ideal per començar-los a escoltar.

 
I sí que hi ha un altre tema maco com el 04. “Instinct” de Nicole McCabe  i també el 1. “East of the Sun (and West of the Moon)  de Brooks Bowman però escoltarem el gran tema de Benny Golson...
 
10.2. Stablemates (Benny Golson) 13:08.
 
Quin genial tema va fer Benny Golson i amb paraules de Miles Davis després d’escoltar-lo o llegir-lo, li va dir que quina droga s’havia pres per a poder fer-lo. La versió que ens n’han fet ella i ells ha estat magistral també, seguint més o menys les qüestions rítmiques del tema, alhora que ampliant-lo amb demés virgueries. La improvisació llarga de la líder ens ha deixat estabornits per la seva gran mestria. Una velocitat d’execució increïble, bopper, una mestria interpretativa fora de tota mida, una modernitat esfereïdora. Iannis al piano ha fet la seva particular interpretació del tema de Golson i amb alguns moments de Swing coses del Logan i Ramon. Gran feina solista del jove músic que s’ha passat temps llarg a Basilea al seu Campus, amb mestres com Jordi Rossy, Brad Meldhau i d’altres súper cracs de l’escena del Jazz actual. Esclar que Ramon a la bateria va estar fent i desfent sense parar, ell acompanyant a Logan Kane al contrabaix. Aquest l’ha seguit amb un solo impressionant, per com es va passejar pel mànec de la seva Berra, per la velocitat d’execució. I ja per arrodonir-ho, el solo del Ramon que va estar brutal, magistral, com sempre ell ens ho fa, i més en aquest tema i concert al Jamboree.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Llibreria Byron: Barcelona
 https://llibreriabyron.com/calendari/
Nova Jazz Cava: Terrassa
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club Sant Vicenç: Sant Vicenç dels Horts
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres aquest divendres 2 de maig a les 22h i de nou a l’Auditori del Molí dels Frares, que tindrem a l’Anton Jarl Quartet presentant el seu homenatge a John Coltrane en el seu 60 aniversari de l’enregistrament del “A Love Supreme” amb Vicent Macià, saxo tenor; Albert Bover, piano; Tom Warburton, contrabaix i el mateix  Anton, bateria, en un esdeveniment organitzat des del Jazz Club Sant Vicenç i patrocinat per l’Ajuntament de SVdH i per això amb l’entrada gratuïta.

 
I ja la deixarem d’escoltar a ella i a ells en el gran tema de Monk i nosaltres acabarem el programa d’avui...
 
11.6.- I Mean You (Thelonious Monk) 9:26.
 
I què brutal aquest tema de Monk i de quina manera més vital l’han interpretat. Si el tema ja se las té, doncs tocar-lo a aquest tempo encara el fa més potent, més difícil, més entremaliat. I després de la coneguda melodia, ja la primera i brutal improvisació del jove crac Iannis Obiols. De nou s’ha esplaiat la mar de bé seguint l’harmonia del tema, executant unes línies inversemblants, veloces, i interpretades magistralment. I entremig, quin “break” de la líder a saxo alt i ella sola, tot i improvisant genialment. Brutal la seva tècnica, el seu so, la seva classe com a músic, la d’aquesta saxo alt del Regne Unit  de la Gran Bretanya. I després, l’entrada dels de la base rítmica a tot Swing, gràcies al Walking de Logan Kane, acords del piano d’Obiols i sempre la mestria de Prats a la bateria. Gran i llarg solo de la líder per ja deixar pas al del baixista, que de nou ens ha deixat bocabadats per la seva pulsió rítmica, per la seva velocitat d’execució i afinació, impressionant. I encara un solo del Ramon a la bateria, i ja per encarar el final del tema, ideal per ja deixar-os d’escoltar i nosaltres acabar el programa d’avui, que com sempre espero que us hagi agradat tant com a mi.
 
En el meu primer viatge a Espanya i a la ciutat de Barcelona, ​​vaig tenir la sort de tocar amb el pianista Iannis Obiols, el baterista Ramon Prats i el baixista de Los Angeles, Logan Kane. No havia conegut mai a Iannis ni a Ramon, i només vam fer una breu prova de so/assaig a la sala abans d'aquestes actuacions. Vaig sentir molta alegria de crear amb aquesta banda, vaig sentir que cap idea que toqués quedava sense escoltar i que la diversió i la connexió eren la nostra prioritat número u. Estic molt agraïda a Jordi i Fresh Sound New Talent per portar-me a mi i a Logan al Jamboree i per tenir l'oportunitat de connectar i comunicar-nos amb Ramon, Iannis i l'increïble públic que va venir i escoltar. —Nicole McCabe.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club, Barcelona:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz Club, Girona:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |