Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà  amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
 
I ja parlant del programa d’avui, dir-vos que anirà de tres CDs de la nostra estimada editorial, FSNT, i són el “Saturday”, Sperrazza, Iverson, Formanek; “Homecomig”, Tuomo Uusitalo Trio i el  “Anyone’s Quiet: Let it Rain to You” de Noah Stoneman. I de nou amb un micro conte de Carme de la Fuente. De tots aquests treballs, el Productor Executiu és Jordi Pujol. Aquests enregistraments sonors d'avui són © 2023 de Fresh Sound Records per a Blue Moon Produccions Discogràfiques, S.L.


I començarem amb el “Saturday”, Sperrazza, Iverson, Formanek, publicat per FSNT el 2023. Enregistrat per Maureen Sickler als Van Gelder Studios, Hackensack, NJ, el setembre de 2021. Mesclat i masteritzat per Eivind Opsvik a Greenwood Underground (gener de 2022). Disseny: Jacob Sacks. Produït per Vinnie Sperrazza. Amb Vinnie Sperrazza (bateria), Ethan Iverson (piano), Michael Formanek (contrabaix). Tota la música composta per Vinnie Sperrazza, i arranjada per Vinnie Sperrazza, Ethan Iverson i Michel Formanek. I com sempre, dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc: 
https://www.freshsoundrecords.com/vinnie-sperrazza-ethan-iverson-michael-formanek-albums/56289-saturday.html.
 
Quan era petit, un àlbum de Fresh Sound era una entrada al món més ampli del jazz i la música. Tots els músics més de moda estaven a Fresh Sound: Mehldau, Rosenwinkel, Mark Turner, Chris Cheek i Bad Plus. És un honor i un privilegi presentar aquest nou trio en aquest gran segell.
 
I l’escolta global d’aquest CD et deixa en un estat de pau molt necessària en aquests dies. Sobretot si fas la teva pròpia selecció, la que faig jo d’escoltar primer els temes lents i delicats, alguns a tempo de balada, com són aquests: “10 A Place where nothing ever Happens”, “6 Hyman Arluck”, “4 Veiled Promise”,  “8 Ellipsis”, i amb  “1 Stephen Paul” que d’entrada comença de manera molt delicada també. El “2 Saturday” és delicat també i amb tot el Blues del món. El “3 Don`t Mention the War” iniciada també delicadament, esdevindrà quelcom més a tot delicat swing en les improvisacions. I el “5 Just Forget It” té un tarannà rítmic marcat per les escombretes del líder i posteriors acords del pianista i melodia després, encara a temo mèdium slow. I el “7 Angular Saxon” té ja una evident vitalitat pel que fa a l’aspecte rítmic i de tempo, essent però un tema on el líder s’esplaia una llarga estona amb el seu solo a la bateria. I un dels temes més vitals i també el més curtet és el “11 One Hour”, com també ho és de vital el darrer ja per comentar, el “9 Sunday”. En definitiva, una bona selecció de temes tots compostos pel baterista i Vinnie Sperrazza, a qui hem tingut ja unes quantes vegades i sempre amb Kamaguchi i Sacks i sempre fent discos dedicats a un determinat compositor. Aquí el tindrem amb tot de magnífics temes propis.

I ja els escoltarem en un dels preciosos Blues en D i tema anomenat..
 
1.2.- Saturday (Vinnie Sperrazza) 4:00.
 
I quina delicada composició i Blues acabem d’escoltar. Disc enregistrat als mítics estudis Van Gelder, abans els Rudy Van Gelder Studios, a New Jersey on es van enregistrar algunes, la majoria de les més importants joies del Jazz. I quin final més ben trenat, repetint un motiu que ha esdevingut el més principal. De fet la melodia del tema amb la qual l’han iniciat no és aquest darrer motiu. Una primera improvisació del baixista Formanek plena de subtilesa, també per com de delicat ha estat l’acompanyament dels dos companys. I el bo de l’Ethan ha fet també una molt sentida improvisació, sí, farcida de sentiment i ell amb un pianíssim molt sobri. I és que em va dir que era un fan de Frederic Mompou, després del concert que va fer amb el seu trio a l’Auditori. Poques notes, i molt ben posades. Allò que lo menys és més. Bonic tema per començar-los a escoltar.
 
I ell ens parla dels temes del seu disc, coses aquestes que podreu llegir al blog:
 
Breus notes sobre les cançons: "Stephen Paul;" nom complet: Stephen Paul Motian. I ha l’estructura del blues en D en tres temes.  A “Saturday” pugem al cotxe i sortim. "Don’t Mention the War” ve, per descomptat, de John Cleese i "Fawlty Towers". Ethan i Michael destaquen l'absurditat d'aquesta frase. El fragment d'escala amb el moviment del baix fent “curlicuing” va suggerir una "Veiled Promise"; una idea senzilla amb una complexitat incòmoda a sota. "Just Forget It" va ser escrita com un vehicle per a Ethan, perfecte per al seu complex i emocional solo. Quan no ens fa riure, ens fa plorar. Cert? No ho sé. Oblida-ho. Una altra invocació, "Hyman Arluck" comença la segona meitat de l'àlbum. Hyman Arluck és el nom amb què es coneixia a Harold Arlen al començament de la seva vida. La melodia intenta representar el dolor de la diàspora jueva de principis del segle XX. Erroll Garner va ser molt conegut en vida, potser fins i tot famós, però ens va enganyar el seu estil d'interpretació afable? Hi podríem haver estat; va dir que la descripció d'un músic, tot i parlant  d'ell, era que la seva manera de tocar "sense assajar i sofisticada" era "massa angular" i per això he fet el “Angular Saxon”. Profunditats, profunditats. Si "Saturday" és un blues, llavors "Sunday" ha de ser un Rhythm & Changes. Michael és realment el propietari d'aquest tema. David Byrne va cantar que "el cel és un lloc on no passa res". Aquesta lletra va inspirar la melodia i Ethan la interpreta fent una introducció inspirada. Bravo, i gràcies. Tanquem amb el nostre tema i la meva antiga melodia anomenada "One Hour", pintant amb colors fora de les línies de l’harmonia durant només un segon al Van Gelder Studio. Gràcies per llegir aquestes notes, i espero que gaudiu de l'àlbum. Gràcies de nou a Ethan, Michael, Don i Maureen, i a Jordi Pujol per haver fet possible aquesta gravació. Com diu Sonny Rollins, "el Jazz segueix i segueix". —Vinnie Sperrazza (gener de 2023).


I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 
I un altre d’aquests magnífics temes és..
 
2.3.- Don’t Mention the War (Vinnie Sperrazza) 3:31m.
 
I quin tema més sorprenent acabem d’escoltar, i com a partir d’una melodia que inicialment ens podia semblar un tant pop, fins i tot simple, l’han desenvolupat posteriorment amb una llarga i inversemblant improvisació del pianista Iverson. El Swing ha aparegut per art de màgia amb el Walking del baixista Formanek i la subtilesa a la bateria del líder i compositor Vinnie Sperrazza. La mestria del pianista ha quedat palesa amb moments molt brillants d’inventiva diversa, amb una mà esquerra increïble, i una dreta molt creativa, i sense fer carretades de notes. Una improvisació basada molt en la qüestió rítmica a vegades amb contrapunts entre les dues mans. Moments de Swing de la mà dreta, on tots tres a l’uníson han volat lleugerament, dolçament. Vinnie a la bateria ha estat quasi tota l’estona creant línies rítmiques, arribant tots tres a un final força delicat.


I amb una mica més de tempo tenim el tema anomenat...
 
3.5.- Just Forget It (Vinnie Sperrazza) 3:31m.
 
I sí que estem escoltant uns temes que no són massa llargs, no. Aquest i el “Don’t Mention The War”, duren curiosament el mateix, 3m i 31 segons. La veritat és que amb el Concept Jazz que fan no els cal més temps per exposar les seves dèries musicals. També pel fet que dels tres, el que improvisa més és el pianista Ethan Iverson, com acabem d’escoltar. I aquest tema té també una aspecte rítmic consistent. No hi ha hagut Swing, però sí que un Groove com una casa, sí, el Groove, allò que fa que el tema camini, camini. Una melodia senzilla també amb la qual l’han iniciat. Un pont entremig on es nota el canvi tonal i de nou el motiu principal. I en aquesta exposició del tema ja han esmerçat la meitat del temps. Iverson ha tornat a mostrar la seva capacitat inventiva i diversa, seguint també un aspecte rítmic i ara fins i tot percusiu en la seva exposició solista. Les escombretes del líder, subtils. Les notes més greus del baixista, profundes. Un tema d’aquells que semblaria no acabar-se mai, però sí, car l’han acabat deixant-lo en suspensió.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
A.MA Records: https://www.amaedizioni.it/
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
The Changes Music: https://thechangesmusic.com/
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.

 
I ja per acabar aquest disc, els escoltarem en dos temes seguits...
 
4.1.9.- Sunday (Vinnie Sperrazza) 3:57m.
4.2.11.- One Hour (Vinnie Sperrazza)1:52m.
 
I sí, renoi quin canvi amb aquest “Sunday” a tot Swing per com camina, que quasi córrer el baixista. El tempo, fast, ràpid, viu; la melodia, curteta. Una Intro del baterista i el tema, i ja la improvisació del pianista i jo diria que també el baixista s’esplaia uns moments abans del solo de l’Iverson. Un solo, ara sí, amb una mà dreta lleugera i gràcil, viva, creativa i farcida de llenguatge on el Jazz hi és de totes, totes. Creativitat la del pianista a un nivell estratosfèric i alhora amb una velocitat d’execució impressionant. Escales inversemblants, anant amunt i avall del teclat del seu piano. Barreja amb saviesa moments vius amb d’altres amb menys notes i més pausades. La mà esquerra, desapareguda moltes de les vegades o només amb notes i també acords. Després de la seva improvisació, ell i el baterista han compartit uns “vuits” compassos compartint improvisacions, amb un Sperrazza brutal en els seus moments solistes.
 
I què dir del curtet i brutal tema “One Hour”. Impressionant, en una paraula. Sembla més aviat una curta improvisació, i és quasi això el que ha passat, car el líder a la bateria ha estat qui ha fet les improvisacions, sense oblidar la tasca del baixista, sempre amb una pulsió increïble, i per descomptat que també la tasca del pianista, ell aquesta vegada fent molta feina amb els acords. També ha fet algunes curtes línies melòdiques i súper ràpides, sí.
 
Increïble tema, increïbles temes per ja deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats nois, Ethan Iverson, Michael Formanek i esclar que Vinnie Sperrazza.


I nosaltres seguirem amb un altre d’aquests magnífics discos a trio, que avui el programa va d’aìxò, de trios de piano, contrabaix i bateria, i ho farem amb el “Homecomig”, Tuomo Uusitalo Trio, publicat per FSNT el 2023. Enregistrat per Matias Kiiveri a Hollywood House Studio, Hèlsinki, Finlàndia, els dies 25 i 26 de març de 2023, masteritzat per Pieter De Wagter. Fotos i disseny de Meri Björn. Produït per Tuomo Uusitalo, Juuso Rinta i Roope Kantonen. Amb: Tuomo Uusitalo (piano), Juuso Rinta (contrabaix), Roope Kantonen (bateria). I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc: https://www.freshsoundrecords.com/tuomo-uusitalo-albums/56943-homecoming-digipack.html.
 
I aquest és un projecte on es respira Swing ben aviat, havent-n’hi en alguns temes. Baladetes o temes a tempo slow no n’hi ha gaires, no. De fet el “9 All Things Beautiful” en podria ser la única, car el “4 Ignorance” ja té un delicat tempo un pèl més vital. I el Swing tranquilet el tenim ja en el “Greenwich Village” tot plegat a tempo mèdium slow. I més o menys al mateix tempo tenim  el “2 Doubting”, amb un Groove molt interessant. I un canvi d’estil substancial el tenim en el “8 Kissa”, iniciat amb un piano potent i percussiu, i un ritme trencat encara a tempo mèdium. I sí que hi ha un tema dedicat a Monk, sí, i aquest és el “7 Mmoods”, amb el Swing apareixent en algunes improvisacions. I ja més viu de tempo i a tot Swing des dels inicis tenim el “3 Cabrini”. També el “1 Three Bridges” va viu de tempo amb una primera part melòdica amb Groove i ritme trencat, per ja aparèixer el Swing pel Walking del baixista en les improvisacions. I ja el darrer tema a comentar és el més vital de tempo, a tot Swing i anomenat “6 What Did you Do?” on el líder ens farà també una magnífica improvisació.
 
I no escoltarem la baladeta, no, car aquest disc està majorment situat en els temes més vitals. I ja els començarem escoltant en el tema anomenat...
 
5.2.- Doubting (Tuomo Uusitalo) 5:27.
 
I ens trobem de nou amb la formació bàsica del Jazz, la del piano, contrabaix i bateria. Haureu notat de ben segur un canvi melòdic en aquesta composició respecte a les anteriors del trio liderat per Vinnie Sperrazza. Potser sigui perquè aquí les composicions són del mateix pianista, el líder Tuomo Uusitalo, un músic finès que ja ha sonat diverses vegades en aquest programa. De músics americans, hem passat a músics finesos, de Finlàndia. I el tema té un tarannà rítmic força interessant, sense ser un tema ràpid, sí que té un bon Groove. Una melodia curteta que ha deixat pas a la improvisació del líder i pianista Uusitalo. S’ha esplaiat amb molta elegància, amb una mà dreta que ha sabut compaginar les anades i tornades pel teclat, amb moments on les dues mans compaginen la tasca. Acords subtils de l’esquerra i molta creativitat de la dreta. En Juuso Rinta al contrabaix ha fet també una bona improvisació després de la del líder, i ja per recuperar tots tres el tema i el líder amb la melodia principal. Afegir la bona labor a la bateria de Roope Kantonen. Bon tema per començar-los a escoltar.
 
I ell ens diu no masses coses, però sí molt assenyades:
Una paraula pot significar moltes coses: tornar a algun lloc, trobar alguna cosa que de sobte fa la sensació que sempre havia de ser-hi, però al final també representa l'inici d'una cosa nova. Aquest àlbum és a molts nivells un retorn a casa. La pandèmia que em va portar de tornada al meu país d'origen, la música que va cobrar vida durant aquell temps, la mateixa música que després va evolucionar cap a una cosa totalment nova amb aquest trio, on Juuso i Roope aportant el seu art a aquest grup, han contribuït a crear una nova direcció. Aquest disc és el primer capítol de la nostra musicalitat col·lectiva, tots aportem alguna cosa a la barreja, i el resultat es pot escoltar en aquest conjunt de composicions originals. —Tuomo Uusitalo.


I més temes bons que hi ha en aquest àlbum, com aquest amb tots els aires de Thelonious Monk i posterior Swing, i anomenat...
 
6.7.- Mmoods (Tuomo Uusitalo) 5:14.
 
I quin magnífic tema ens acaben de fer aquest trio d’asos. Monk hi ha estat present des de l’inici melòdic del tema i també durant les improvisacions. De fet la improvisació de Tuomo ha brillat per la seva originalitat, sí però amb algunes espurnes de les maneres de fer de Monk. I és que el Swing hi ha estat en determinats moments, poquets, amb el Walking del baixista i els copets als plats del baterista, i esclar que la delicadesa del pianista. I la primera improvisació a càrrec del baixista ens ha agradat força, en un tema amb estructura de Blues, que és lo que és, un Blues a tot Jazz. I la manera com ha plantejat la seva, improvisació, el líder i pianista ha estat molt subtil en els dos primers chorus. A partir del tercer ja hem pogut escoltar els moments amb Swing, tot i els copets del baterista. És curiós que hi ha un canvi tonal al final del tema, i en la improvisació del líder ben bé que s’ha notat, també, i en aquest moment melòdic l’han acabat.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club, Barcelona:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz Club, Girona:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.


I encara els escoltarem en el tema anomenat....
 
7.3.- Cabrini (Tuomo Uusitalo) 5:36.
 
I sí que el Swing ara l’hem tingut ja des del principi del tema, un tema amb un tempo mèdium ideal per fer-lo amb aquesta pulsió rítmica. Una melodia feta pel pianista Tuomo amb un so força càlid i amb una pulsió i digitació molt delicada, a partir de la qual ja n’ha iniciat les improvisacions. Un discurs elegant, fet amb calma, sense presses, i amb un magnífic “Walking” del baixista Juuso alhora que gestió dels estris de la bateria de Roope. Solo del  baixista, consistent, amb una bona pulsió rítmica, passejant-se amb solvència per l’harmonia del tema i fent-lo també amb molta melodia. Tuomo n’ha recuperat la melodia de nou i ja per encarar el final del tema, un molt bon tema a tot Swing amb tots els aires de la “tradició”. I quin final més maco, així com penjat.


I ja per acabar-los d’escoltar ho farem en el tema anomenat...
 
8.6.- What Did You Do? (Tuomo Uusitalo) 3:53.
 
I de nou el Swing d’entrada, ara però a un tempo brutal, en un tema de melodia curteta on el baixista és l’encarregat de fer-ne el pont del tema, la B, en un tema d’estructura típica de 32 compassos però de la forma AA’BA. I el líder i solvent pianista Tuomo Uusitalo ha estat l’encarregat de fer la primera improvisació, i de nou amb quina fermesa l’ha fet. Arpegis amunt i avall, alhora que l’hem escoltat desenvolupant un llenguatge força personal, modern, i per descomptat que precís. El so del seu piano és ple. Les seves maneres, totalment jazzístiques. Un tema de prop de 4 minuts que ens ha passat volant, potser pel tempo del tema, vital. També per com hem gaudit en l’escolta de les evolucions del líder al piano, però també per com els dos de la base rítmica l’han recolzat, el baixista amb el “Walking” i el baterista amb les escombretes primer i després amb la subtilesa dels seus cops a plats, xarles i caixa de la seva bateria. I al final, encara amb uns “quatres” compassos improvisant aquest amb el pianista, i ja per acabar el tema, ideal per ja deixar-los d’escoltar. O sigui que felicitat nois, Tuomo Uusitalo, Juuso Rinta i Roope Kantonen.

I després d’aquest magnífic trio, sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente. Gràcies Carme per explicar-nos-ho de manera tan dolça i musical.


I nosaltres anirem enfilant la recta final del programa, i ho farem amb el disc  “Anyone’s Quiet: Let it Rain to You” de Noah Stoneman. Publicat per FSNT el 2023. Enregistrat als Livingston Studios, Londres, els dies 7 i 8 d'octubre de 2021. Disseny musical i mescles de Sonny Johns. Masteritzat per Peter Beckmann a Technologyworks Studios, Londres. Notes de folre: Noah Stoneman. Produït per Kit Downes. Amb Noah Stoneman (piano), Will Sach (contrabaix) i Luca Caruso (bateria). Totes les composicions són de Noah Stoneman. I dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/noah-stoneman-albums/56613-anyone-s-quiet-let-it-rain-to-you.html.
 
I aquest és un altre treball discogràfic farcit de pau, sobretot escoltant temes com aquests: “3 Evanesce” i “7 Postlude”. I tot i començar delicadament amb el piano del líder, “9 Major” agafarà posteriorment un tarannà un pèl rítmic, tot i que força delicat. “6 Band of Brothers” l’inicia ells tres i ja amb un punt més de tempo, coses que més o menys li passen també a  “4 Calm”, tot i que l’inicia el líder amb una Intro a piano sol. I el “1 Tomas and Tereza” ja comença un pèl vital, coses que es noten per la pròpia melodia i ritme i tempo ja incorporada. I amb una certa contundència rítmica i marcada pel baterista, de fet, marcada per tots tress, és aquet “5 Mourdoom”. I els redobles del baterista obren el tema “2 Borders” i també amb la vitalitat adequada i posterior i brutal Swing en les improvisacions. I ja per finalitzar amb els temes, el més curtet “8 Strands” també és el més vital de tempo, per com ens fa gaudir el “Walking”, quasi “Running” marcat pel baixista.
 
I els podríem escoltar en alguna de les balades o temes lents com són “Evanesce” o “Postlude”, però ho farem un punt més vius amb el tema anomenat....
 
9.9.- Major (Noah Stoneman) 4:53.
 
I si els primers eren americans, els segons finesos, doncs aquests són anglesos. Un bon recull de trios de diverses contrades, on cadascun d’ells ens ha mostrat la seva manera d’entendre el Jazz actual, amb temes originals, en aquest bàsic format de piano, contrabaix i bateria. I els hem començat escoltant en aquest bonic tema del líder Noah Stoneman iniciat per ell mateix amb una “Intro” molt delicada i ja la posterior melodia amb tots tres, i per tant la rítmica inclosa. I la melodia principal l’han repetit dues vegades, les dues As, per ja després fer el pont o la B, amb un canvi tonal, i ja recuperar la melodia principal, i posteriorment, les improvisacions. Un tema d’estructura llarga, car ha durat quasi la meitat del temps total. Hem gaudit molt amb la improvisació del pianista i líder Stoneman, “home de ferro”, ell que afortunadament ha resultat ser un home jove i molt delicat. I sí perquè quan va fer el disc només tenia 22 anyets. Ideal tema per ja començar-los a escoltar.


I ell ens explica unes coses molt boniques i interessants: “Primer de tot deixeu-me presentar. Sóc un pianista i compositor de 22 anys del nord de Londres i estic molt orgullós de presentar-vos el meu àlbum debut”, i més endavant, parlant dels agraïments: “Gràcies a Jordi de Fresh Sound New Talent per confiar en mi i en la meva música i per permetre'm unir-me a la comunitat Fresh Sound, la qual cosa és un gran honor per a mi. Aquest disc tracta de trobar moments de consol i tranquil·litat entre el soroll. La creació de l'àlbum en si va ser una pràctica d'autodisciplina, meditació, concentració i confiança a llarg termini per a mi mateix. La meva esperança és que la gent pugui trobar una mica de reflexió o poesia tranquil·la escoltant-lo; que abracin els fluxos i reflux i els assaigs i errors de la vida quotidiana de què parla la música. Moltes gràcies a tots els que han contribuït a aquest disc: Luca i Will per fer que aquesta música sonés millor del que m'hauria imaginat, i per aportar realment tota la força de les vostres personalitats a l'estudi i més enllà. Sonny i Peter per acompanyar-me en el procés de mescla i masterització i fer-lo sonar perfecte. A Jordi de Fresh Sound New Talent per confiar en mi i en la meva música i per permetre'm unir-me a la comunitat Fresh Sound, és un gran honor per a mi. Jazi i Rafa per la seva paciència i bonics dissenys. Moltes gràcies a Kit Downes per produir el disc i guiar-me a través d'aquest punt de la meva carrera amb una immensa amabilitat i experiència, i per la teva constant feina com a mentor. Gràcies a tot el suport i ajuda addicionals d'Alex Hitchock, Mark Kavuma, Nick Smart, els meus pares, la meva família, Miles, Armando, Alfie i gràcies a Eva per motivar-me i inspirar-me cada dia. Espero que gaudiu d'aquesta música!"—Noah Stoneman.
 
I un tema molt interessant és el primer track i anomenat..
 
10.1.- Tomas & Tereza  (Noah Stoneman) 5:49.
 
I en aquest tema s’han situat en un tempo una mica més vital. El seu pianíssim és fi i delicat, brillant, sobretot per com ell se situa en un registre més agut que, per exemple, el del pianista fines Uusitalo. I si el tema tenia una determinada embranzida, ja heu vist de quina manera s’han calmat en la improvisació del jove líder. De nou ens ha sorprès la seva capacitat per improvisar i la solvència amb la qual ho fa, si més no per la seva jove edat. Ja sabem del molt bon nivell dels joves músics anglesos, britànics vaja, i de nou ho podem constatar. No fa massa vaig fer un programa dedicat als 3 CDs de l’Alex Hichtcock, ell un gran saxofonista de la mateixa gran illa. I seguint parlant de la improvisació de Noah doncs dir-vos que l’ha anat desenvolupant amb més rítmica, també gràcies a la gestió del baterista Luca Caruso sense oblidar al contrabaixista Will Sach. I al final, quin bonic i delicat break, on aquest darrer ha fet uns moments solistes a base de delicats redobles i ja per acabar delicadament.


I ara, tot i fen un canvi força substancial, els escoltarem en un altre molt bon tema anomenat..
 
11.5.- Mourdoom  (Noah Stoneman) 5:53.
 
I déu-n’hi-do quin canvi de tot, d’estil, de passar de subtileses velades a energies més presents; i sí perquè la gestió del baterista Luca ha estat substancial. També la del baixista Will i sobretot en el moment on el líder ha començat a improvisar. I ja heu pogut constatar de nou que aquest jove pianista ens ha deixat clavats a la cadira per com ha fet la seva improvisació, ara amb més contingut rítmic. Més acords, més notes repetitives, però sempre amb un sentit molt personal del fet d’improvisar. Amb canvis rítmics de nou, car entremig de la seva intervenció solista ens ha fet un “break”. Posteriorment s’hi ha tornat a posar amb energies renovades i gran suport del baterista, sobretot. Un tema relativament llarg de 6 minutets, que per un trio de piano, contrabaix i bateria és un bon temps, on han pogut desenvolupar cadascun d’elles les seves inquietuds musicals sobre aquest impressionant tema.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
Nova Jazz Cava:
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la Vicentina:
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres ja fins el 3 de maig que tindrem a Óscar Neira, saxos; Giles Estoppey, orgue i Robert Castelli, bateria, amb l’entrada gratuïta com sempre en un esdeveniment patrocinat per l’ajuntament de SVdH i organitzat des del Jazz Club la Vicentina us hi esperem com sempre a partir de les 22h. Però, però abans, el 26 d’abril podrem gaudir amb el concert que ens farà Marina Tuset i amics, al Centre Cívic Virgínia Amposta.


I ja els acabarem d’escoltar i nosaltres el programa d’avui en el tema anomenat...
 
12.2.- Borders (Noah Stoneman) 4:09.
 
I sí que amb aquest tema ens han acaronat, sí, però també l’hem gaudit pels grans moments a tot Swing. I si la melodia ha estat curteta, la improvisació del líder ha estat suficientment llarga per adonar-nos-en de les grans virtuts d’aquest jove pianista. De quina manera ha fet anar la seva mà dreta, allò que dic sempre quan vola, que la mà dreta vola lleugera i gràcil. I de nou el so brillant, per com se situa ell en un registre agut del seu piano. I quina gran tasca dels dos de la base rítmica, el baixista Sach i el baterista Caruso, ells dos, donant-li un suport imprescindible, el primer amb un “Walking” impressionant i el darrer amb una gran subtilesa a la bateria. La improvisació del líder Noah Stoneman ha estat increïble, per la seva velocitat d’execució, alhora que pel llenguatge jazzístic emprat, modern, personal, i farcit de creativitat, de rítmica, també. Gran tema per ja deixar-los d’escoltar i nosaltres acabar el programa d’avui, que com sempre espero que us hagi agradat tan com a mi, o sigui que felicitats nois, Noah Stoneman, Will Sach i Luca Caruso.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |