Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà  amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
 
I avui us presentaré projectes de dues editorials americanes gestionades per John Bishop, que són Origin Records i OA2 Records. I aquests seran els seus projectes: “Anchor Points” amb Rusell Kranes i demés i Jun Iida, “Evergreen” d’OA2 Records, mentre que els d’Origin Records són Gabriel Guerrero & Quantum, “Equilibrio” i el de Bill Anschell, “Improbable Solutions”.


I començaré amb el disc “Anchor Points” amb Rusell Kranes i demés que després comentaré, publicat per OA2 Records. Enregistrat del 18 al 19 de febrer de 2022 i mesclat per Bennett Paster al Benny's Wash & Dry, Brooklyn, Nova York. Masteritzat per Eivind Opsvik al Greenwood Underground. Fotos de JC Cancelda Fotografia. Disseny i maquetació de la portada per John Bishop. Produït per Russell Kranes, Alex Levine, Sam Weber, Jay Sawyer. I ells són: Russell Kranes, piano; Alex Levine, guitarra; Sam Weber, contrabaix i Jay Sawyer, bateria (1,3,4,7). Producció executiva de John Bishop. I com sempre, dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://originarts.com/oa2/recordings/recording.php?TitleID=22219.
 
I aquest és un projecte molt delicat, per les composicions, però també pel fet que dels 8 temes, quatre els toquen a trio de piano, guitarra i contrabaix. I també pel fet que cinc dels temes van a tempo de balada o similar. I aquests són el track 8 “And so it goes” (Billy Joel, arranjat per Weber), el 4rt “Old Folks” (Robison & Hill, arranjat per Levine), el 5è “Two Sleepy People” (Carmichael and Loesser, arranjat per Levine), el 6è “I'll Get By” (Ahlert & Turk, arranjat per Levine) i el 2n “Vivo Sonhando” (A. C. Jobim, arranjat per Kranes). I m’ha semblat que podríem començar amb el 3r track, composició de l’Alex Levine, tema que titula el disc..
 
I aquest és un tema molt maco on podreu comprovar que avui ho farem sense començar amb una balada, com faig sempre. I és que avui el programa serà més o menys així, ja començant amb temes a mig tempo. I el tema el començaran amb una Intro marcada pels acords del pianista. I aquí el compositor i guitarrista en serà el protagonista, pel fet d’iniciar el tema amb la melodia i per la seva posterior improvisació. Però qui primer les iniciarà serà el líder i pianista Russell Kranes el qual ens l’ha farà amb un gust delicat, digitació prístina i pura i una excel·lència interpretativa farcida de llenguatge jazzístic. Alex Levine a la guitarra el seguirà al mateix nivell interpretatiu amb el so característic de la guitarra de Jazz, so net i llenguatge ple de tradició executat amb una tècnica brutal. La mateixa que mostrarà el baixista Sam Weber ell també fent una magnífica improvisació, en un tema on escoltarem 6 trams musicals, melodia, solo del pianista, solo del guitarrista, solo del baixista, melodia i un final a mode de Turn Around o similar a base del marcatge inicial del pianista. Que el gaudiu.
 
1.3.- Anchor points (Alex Levine) 7:42.
 
Carall, i quin bonic tema per començar-los a escoltar. No fa falta dir res més, no. Segur que l’heu gaudit com jo.
 
El col·lectiu novaiorquès celebra 10 anys de construcció d’una bona química alhora que ret homenatge als seus mentors, que inclouen Geri Allen, Henry Grimes, Fred Hersch, Rodney Jones i Billy Hart. Des que tots quatre es van conèixer a l'escena del jazz de Nova York ara fa una dècada, han actuat junts durant milers d'hores en multitud de contextos musicals, desenvolupant la química i un profund gust musical col·lectiu i identitat. Amb el seu enregistrament debut “Anchor Points”, ofereixen una barreja d'originals i estàndards en dues iteracions del grup: a través d'un trio de piano/baix/guitarra, fent un cop d'ull als trios d'Oscar Peterson i Nat King Cole, així com la instrumentació que inicialment els va reunir a quartet, on Jay Sawyer afegeix el seu magnífc swing amb la seva bateria. A més de capturar i celebrar anys de companyonia i connexió musical, el quartet ret homenatge als mestres i es basa en la manera com ells recuperen les maneres de tocar envoltats de tradició.
 
I seguirem amb el primer track del disc, composició de Sam Weber i anomenada “Feint”. Tema que iniciaran amb una Intro amb els acords de piano i guitarra, per ja aparèixer la melodia a càrrec del guitarrista Levine, en un tema on l’estructura no és la típica de 32 compassos i on repetiran la melodia dues vegades, o sigui, Intro, melodia, melodia i Final. El pianista Kranes serà el primer en improvisar i de nou ens captivarà per les seves maneres. I entremig del seu solo apareixerà el “Walking” del baixista Weber i també el Swing. Escolteu amb atenció també la tasca del baterista que val la pena. I seguirà Levine a la guitarra amb tota una demostració de qualitat, llenguatge, amb el seu so un tan sec, el de la seva guitarra pelada, sense cap efecte, i de nou ens farà un gran solo. Com també ho farà el baixista Weber  que de nou ens deixarà bocabadats. I Levine recuperarà la melodia per acabar-lo delicadament, o sigui que som-hi amb el “Feint”.
 
2.1.- Feint (Sam Weber) 5:57.
 
I mare de 10 Sr. amb quin altre tema hem seguit, a tot Swing, sobretot en les improvisacions, brutal tema del baixista Sam Weber.


I ja acabarem d’escoltar-los en el tema compost per Russell Kranes, 7é track del disc i anomenat “Everyone else But You”, “Qualsevol que no siguis tu” i de nou el Swing ens omplirà de joia en un tema i composició ara del líder i pianista la qual cosa ens fa veure lo bons compositors que són aquests músics. Un tema a tot BeBop que començarà amb una melodia un tan entremaliada a càrrec de pianista i guitarrista. El líder Kranes serà el primer en improvisar i de nou podrem escoltar com de lleugera i gràcil li va la seva mà dreta, mentre l’esquerra va fent els acords de suport harmònic. Gaudirem amb la seva gran interpretació, com també, i seguint la mateixa seqüència de solos, farem amb el del guitarrista Levine. De nou ens captivarà pel seu fraseig alhora que per la seva digitació precisa. I després d’ell, el pianista obrirà una seqüència de “vuits” compassos improvisats amb el baterista Jay Sawyer on ell ens mostrarà el seu bon gust colpejant la seva bateria. Levine també s’hi afegirà amb Sawyer cosa que repetiran dues vegades cadascun, o sigui pianista, baterista; guitarrista, baterista, dues vegades i ja per acabar el tema recuperant la melodia a duet de guitarra i pianista. Som-hi doncs i a gaudir-los per darrera vegada amb el “Everyone else But You”.
 
3.7.- Everyone else but you (Russell Kranes) 6:28.
 
I quin brutal tema del líder i què bons tots quatre. Aquest és un gran CD que per descomptat us recomano cercar a la pàgina web del disc que us he posat al blog, o sigui que felicitats nois Russell Kranes, Alex Levine, Sam Weber, i Jay Sawyer.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I seguirem amb el CD de Jun Iida, “Evergreen” publicat per OA2 Records. Enregistrat per Talley Sherwood a Tritone Recording, Los Angeles, CA el 22-23 de novembre de 2022. Mesclat i masteritzat per Rich Breen, Burbank, CA. Notes de folre de Gary Fukushima. Foto de portada de Steve Korn. Foto de la banda per Elaine Tantra. Disseny i maquetació de la portada per John Bishop. Produït per Jun Iida. Coproduït per Josh Nelson. Amb Jun Iida, trompeta; Aubrey Johnson, veu; Masami Kuroki, guitarra; Josh Nelson, piano i Rhodes; Jonathan Richards, contrabaix i Xavier Lecouturier, bateria. Producció executiva de John Bishop. I com sempre, al blog hi trobareu l’enllaç per si el voleu adquirir:
https://originarts.com/oa2/recordings/recording.php?TitleID=22221.
 
El to càlid i acollidor del trompetista Jun Iida, l’astuta selecció dels temes i el seu sublim sentit de la melodia lideren el seu enregistrament debut. Després de cinc anys a Los Angeles i tres a Seattle, ”Evergreen” recorda l'enfocament musical i el desenvolupament que va transcórrer durant aquests anys, mentre ara passa a viure noves aventures a Nova York. Enregistrat a Los Angeles, Jun va reunir els amics de L.A. que l’acompanyen en aquest projecte amb la vocalista de Nova York, Aubrey Johnson, que s’afegeix de manera brillant a les melodies elevades de Jun amb la seva veu sovint sense paraules, cantant en “scat”, cantant una cançó en el japonès de la infància de Jun, "Akatombo", i una cançó d'anime J-pop "Shiki no Uta", ambdues, ànimes de l'herència familiar de Jun. Entre el "Gooey Butter Cake" i "Bellarosa" fins a l'inquietant "Theme from Spartacus" o l'àmplia cançó del títol, “Evergreen”, Jun comparteix un missatge brillant i convincent que segur que ressonarà.
 
I ja els escoltarem en el primer track del disc i tema anomenat “Gooey Better Cake”, nom d’un pastís molt tradicional que es fa a l’àrea de St. Louis, Missouri, tema que començarà a mode d’Intro el pianista Nelson per ja aparèixer la melodia a càrrec del líder i trompetista Jun Iida. Aubrey Johnson s’hi afegirà en el segon “chorus” del tema i ja la primera improvisació de Nelson al piano. Un altre crac al piano que ens captivarà per les seves delicades maneres, com també la guitarra de Masami Kuroki, aquest però ho farà amb un so de la seva guitarra que ens recorda velles glòries de l’instrument. I el que ens colpirà força serà el líder i la seva trompeta, el qual farà el seu primer “Chorus” només acompanyat pel baixista, per després efegir-s’hi la resta. La calidesa del so de la seva trompeta de ben segur que la gaudireu, com jo he fet cada vegada que l’he escoltat tot i preparant el programa. El Swing en aquests moments solistes finals del líder és brutal i la tasca del baterista també la escoltareu, amb un solo seu final. I després tema i final. Som-hi doncs amb aquest “Gooey Better Cake” de Jun Iida...
 
4.1.- Gooey Better Cake (Jun Iida) 4:46.
 
Increïble tema d’aquest trompetista d’origen japonès com també n’és el guitarrista, ideal per començar-los a escoltar.
 
I dic jo que una de les precioses balades d’aquest disc és la dolça “Song For Luke”, tema on Audrey canta a duet amb el líder en un tema sense lletra i primer i delicat solo del baixista. I un altre deliciós tema és “Forgotten Memories” on de nou escoltarem la veu de la cantant, interpretant de nou una melodia on tampoc hi ha lletra, i tema amb una improvisació càlida del líder a la trompeta. I “Holding On the Autumn” és també molt bonic com ho és la seva melodia on de nou la cantant ens impressiona per les seves dolces cantarelles, tema amb un punt més de tempo.
 
I els seguirem escoltant en el tema que titula el disc i 3r track anomenat “Evergreen” ja amb un tempo una mica més vital on ens captivarà de nou la veu de la cantant Aubrey Johnson ella a duet amb el líder Jun a la trompeta, que ens faran la molt bonica melodia, sense lletra, però farcida de dificultats interpretatives. Qui primer improvisarà serà el guitarrista japonès Kuroki i de nou ho farà amb el seu so un tan fosc, bones maneres i tècnica. I la calidesa apareixerà de nou amb el so de la trompeta del líder Jun el qual ens captivarà per la seva interpretació. Notareu el “Groove” que té el tema, coses de la base rítmica de piano, contrabaix i bateria que se’ns emportarà sense remissió. Una improvisació magnífica del líder i trompetista que us deixarà bocabadats de ben segur. I de nou recuperaran la melodia a duet de veu i trompeta per ja fer un final amb els membres de la base rítmica de piano, contrabaix i bateria, essent aquest darrer el protagonista pel seu magnífic solo final. Escoltem-los i gaudim totes i tots amb aquest “Evergreen” de Jun Iida...
 
5.3.- Evergreen (Jun Iida) 6:08.
 
I què bo aquest tema del líder i com ens han captivat tots ells i ella en aquest tema que titula el disc, “Evergreen”, jo diria que sí, “I per sempre tot Verd”.


Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club, Barcelona:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz Club, Girona:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
 
I ja els acabarem d’escoltar en el 5è track i tema anomenat “Bellarossa” on de nou veu i trompeta fan la melodia essent aquesta un tan entremaliada, i sobretot en el pont o la B del tema. Podreu comprovar-ho ben aviat. El tempo és viu amb un Swing marcat pel “Walking” del baixista i els copets al plat i xarles del baterista. I de nou, la primera improvisació la farà Kuroki a la guitarra amb el seu so fosc a voluntat. El fraseig segueix també la tradició dels grans de la guitarra. El gaudireu de ben segur per com es passeja per l’harmonia del tema amb una gran qualitat. El líder Jun el seguirà amb la calidesa de la seva trompeta alhora que interpretació de gran nivell, com també farà el pianista Nelson el qual ens impressionarà gratament per la seva sobrietat i solvència, amb una mà dreta vital i una esquerra plena d’acords. I el tema l’acabaran de nou Aubrey Johnson i Jun Iida a duet. Escoltem-los ja per darrera vegada en el tema “Bellarossa”..
 
6.5.- Bellarossa (Jun Iida) 4:10.
 
I quin altre gran tema d’aquest disc del trompetista Jun Iida, “Evergreen” que espero que us hagi agradat i per això us recordo que el podeu adquirir entrant al blog. Bé, felicitats Jun Iida, Aubrey Johnson, Masami Kuroki, Josh Nelson, Jonathan Richards i Xavier Lecouturier.
 

I deixant-los a ella i a ells, seguirem amb un altre d’aquests magnífics projectes el de Gabriel Guerrero & Quantum, “Equilibrio”, publicat per Origin Records.
Gravat el 23 de setembre de 2019 per Tom Tedesco a Tedesco Studios, Paramus NJ. Mesclat i masteritzat per Dave Darlington a Bass Hit Recording, Nova York. Portada de David Guerrero. Produït per Gabriel Guerrero. Productora associada: Sandra López-Monsalve. Disseny i maquetació de la portada per John Bishop. Amb Gabriel Guerrero, piano; Seth Trachy, saxo tenor; Will Slater, contrabaix; Fèlix Lecaros, bateria; Fung Chern Hwei, cordes (9) i Guillermo Barrón, percussió (10). Totes els temes són de Gabriel Guerrero. Publicades per Gabriel Guerrero Music ASCAP. Producció executiva de John Bishop. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://originarts.com/recordings/recording.php?TitleID=82881.
 
I ara ens endinsarem en un canvi d’estil, si ho puc definir així. I sí, perquè aquest pianista cercador d’eteris espais amb temes delicats com és el “Nunu”, la única balada del disc, s’esplaia anant més enllà descobrint-nos el seu univers musical farcit de ritmes diversos i músiques inversemblants com és el cas del tema “No Return”, que tot i no ser viu de tempo, és on hi ha un espai on el baterista s’esplaia a gust quasi ja des de l’inici amb els acords i arpegis repetitius del pianista. El tempo és un pèl més viu en “Opal” ja amb la melodia a duet de saxo i piano. Tema gens trillat melòdicament parlant amb un bon Groove pel baixista on el saxo tenor improvisa en una ona força moderna. Un punt més vital és “Expectation” que comença amb un solo del baterista a base d’una Intro que ben aviat desenvoluparan amb la melodia i improvisacions. I ja com a final i cirereta del pastís, Gabriel ens ha fet un tema a piano sol on el descobrim en tot el seu esplendor i modernitat, tema anomenat “Encrucijada” que també és el més curtet.
 
I proposo que els escoltem en el llarg i magnífic tema i primer track del disc anomenat...
 
7.1.- Present Moment (Gabriel Guerrero) 9:47.
 
I déu-n’hi-do de canvi estilístic musical respecte als dos projectes anteriors, aquells, farcits de tradició i modernitat de les seves interpretacions. Aquí estem en una ona on la contemporaneïtat brilla sense cap mena de dubtes, la del líder, compositor i pianista. Un tema “Present Moment”, “Moment Present” on ens mostra la seva particular visió del Jazz que ara mateix li passa pel cap. Un tema llarg proper als 10 minuts amb una estructura de 5 trams musicals, melodia, solo del pianista, solo del saxo tenor, ells dos amb dos “chorus”, solo del baixista amb un “chorus” i de nou el tema i melodia. I escoltem un altre líder al piano, en Gabriel Guerrero ell amb un so més contingut alhora que amb més marcatge rítmic en la seva reeixida improvisació on l’hem pogut gaudir per la seva contundència interpretativa amb una digitació un tant percusiva. I potent ha estat el baterista durant tot el tema, el bo d’en Fèlix Lecaros. I Seth Trachy al saxo tenor ens ha captivat pel seu melòdic i lligat fraseig alhora que maneres modernes de fer la seva improvisació. Llarg solo d’aquest altre tros de músic, com ho són tots els que avui descobrim, vosaltres, i jo vaig fer els dies previs a muntar el programa, i tot gràcies al bon fer de John Bishop, el director d’Origin Records i d’OA2 Records qui em cedeix tot aquest material. I Will Slater al contrabaix ens ha captivat també per la seva pulsió i interpretació solvent i potent. I tos ells han recuperat el tema per deixar pas al brutal solo del baterista Lecaros i ja acabar aquest brutal tema, ideal per començar-los a escoltar.
 
Un pirotècnic enlluernador i un compositor consumat, un dels debuts amb piano més sorprenents i gratificants des de "Discovery: Live at Montreux" de Gonzalo Rubalcaba. Això va dir Bill Milkowski de JAZZTIMES, sobre el nostre pianista Gabriel Guerrero. Originari de Colòmbia, el pianista i compositor de Nova York, Gabriel Guerrero, navega sense por per l'amplitud de la música moderna, impregnant les seves actuacions amb influències rítmiques i harmòniques des d'Amèrica del Sud fins a l'avantguarda i les riques extensions del jazz. Guerrero exalta la seva música amb una gran comprensió de les seves arrels, aportant la seva estètica i un pes emocional a cada frase. Amb la banda inspirada que l’acompanya, Quantum, destil·la el poder de les seves improvisacions col·lectives a través de les intrigants composicions de Guerrero, donant llum a una cascada de moments únics.


I el seguirem escoltant a ell i a ells en el sisè track, també llarg de prop de 9 minuts i tema anomenat..
 
8.6.- It Belong’s to (Gabriel Guerrero) 8:50.
 
I ja heu pogut comprovar quin altre tros de tema acabem d’escoltar farcit de modernitat i iniciat amb el motiu principal per les notes del baixista Slater el qual segueix fent-les durant tot el tema, i les notes soltes del líder al piano. I la contemporània melodia ens recorda les que féu el bo de l’Ornette Coleman i l’han feta saxo tenor i piano a duet, la qual cosa ens situa en el Jazz més contemporani. I sí que hi estem immersos, sí, i Seth Trachy al saxo tenor ens ho ha tornat a demostrar. Brutal improvisació que ens ha fet ell, i sempre amb el suport de la base rítmica de tres, amb piano, baix i baterista, aquest darrer fent i desfent durant tot el tema. I el líder Gabriel Guerrero al piano ens ha tornat a captivar per la seva elegància, sobrietat, tècnica, i modernitat en el seu llenguatge. La seva mà dreta ha volat lleugera i gràcil i l’esquerra recolzant-la amb els seus acords. Estem escoltant uns pianistes increïbles, de fet, tots els instrumentistes que estem escoltant avui són uns mestres, com també la cantant Audrey. Quin plaer de llargs temes els del Gabriel Guerrero i què bé que ho estan fent.
 
"...un intel·lecte musical magistral... magnífiques idees melòdiques que aparentment apareixen del no-res per captivar el cor i la ment de l'oient... resplendents en melodia i harmonia, i riques en el ritme de les seves místiques arrels colombianes". Xarxa de LatinJazz.
 
I ja els acabarem d’escoltar en el tema i 7é track anomenat...
 
9.7.- Retrogression (Gabriel Guerrero) 8:25.
 
I bé, quin gran tema i disc el de Gabriel Guerrero i de nou amb tota la contemporaneïtat del món. El tempo no és molt vital però tan se val, car el Groove és brutal i la contundència del tema, immensa. I un altre llarg tema de prop de 9 minuts que hem gaudit d’allò més, oi? I l’ha iniciat el baixista amb les notes del motiu principal i ja ben aviat amb l’entremaliada melodia feta a duet de saxo tenor i piano, què increïble. I quin Groove el baixista. I ja ben aviat el solo del saxo tenor Seth Trachy i de nou impactant. I els acords que ha fet el líder al piano tot i recolzant-lo. Una improvisació que ens ha deixat clavats a la cadira, per com de collonuda l’ha feta. Tècnica, esclar, però el que els identifica és la seva personal visió de l’harmonia del tema i com ells l’interpreten tot i improvisant. I el líder Gabriel Guerrero al piano ha estat súper brutal, quina imaginació, tècnica i maneres súper modernes, contemporànies que te aquest pianista colombià, brutals, i esclar que també les seves composicions. I al final, quin goig de nou amb el saxofonista, també amb el pianista, tot i encarant el final d’aquest altre increïble tema, ideal per ja deixar-los d’escoltar. Felicitats Gabriel Guerrero, Seth Trachy, Will Slater, Fèlix Lecaros que són els que hem escoltat tot i haver-hi també Fung Chern Hwei, cordes (9) i Guillermo Barrón, percussió (10).
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Tejo Milenario: http://www.tejomusic.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I ja acabarem projectes i programa d’avui amb un altre canvi d’estil jazzístic amb en Bill Anschell, “Improbable Solutions”, publicat per Origin Records. Piano acústic, baix, bateria gravat per Reed Ruddy a Avast Studios, Seattle, WA de l'1 al 2 de març de 2023. Enginyer ajudant: Jay Follette. Guitarra, Percussió, Electrònica, gravada per Bill Anschell als Bill Anschell Studios, Seattle, WA 12 de juny de 2023, 7 de juliol de 2023. Mesclat per Bill Anschell als Bill Anschell Studios. Masteritzat per Ross Nyberg a Nyberg Mastering, Issaquah, WA. Foto de portada: ESA, Copernicus Sentinel data 2019. Foto de Bill Anschell de Jim Levitt. Disseny i maquetació de la portada per John Bishop. I ells són: Bill Anschell, piano, electrònica; Chris Symer, contrabaix, baix elèctric (5,9); José Martínez, bateria; Brian Monroney, guitarra (1,3,4,6,9); Jeff Busch, percussió (2,4,8); KJ Sawka,  bateria (9). Totes les composicions de Bill Anschell. Publicat per Blow Hard Music (BMI). Produït per Bill Anschell. Producció executiva de John Bishop. I com sempre, dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://originarts.com/recordings/recording.php?TitleID=82886.
 
I aquest és un projecte sorprenent, per com la diversitat musical i d’estils s’agermana amb els diferents formats i combinació d’instruments. I sí, perquè hi ha temes com la balada i 3r track “Gentle Persuasion” on el trio de piano, contrabaix i bateria ens acaronen durant tot el tema i només s’escolten ecos llunyans dels arpegis de la guitarra en un tema preciós. I hi ha dos temes que tenen la característica comuna de començar delicadament per ben aviat iniciar un camí envoltat d’una rítmica continguda i delicada, alhora que amb boniques melodies, i aquests són “Naked Truth”, aquest amb un pont preciós, i en el “Hidden Mobility” també ens agraden els seus canvis melòdics i harmònics, temes amb un tarannà un tant “pop”, això sí, plens del Jazz improvisat, el dels seus solistes. “The Following Week” té uns inicis rítmics per les notes i motiu repetitiu del baixista, i també la guitarra hi apareix de manera velada amb efectes inversemblants i esotèrics. També “Nimbus” comença esotèricament i ja ben aviat apareix una rítmica persistent a càrrec de bateria i percussions, tot plegat bastant delicat melòdicament.
 
I ja els escoltarem en el tema que comença delicadament amb arpegis de piano i melodia senzilla per després aparèixer la delicada rítmica, darrer track del disc i anomenat...
 
10.8.- Abandoned (Bill Anschell) 5:56.
 
I ja heu pogut escoltar quin altre gran projecte estem començant a escoltar, i la prova ha estat aquest primer tema compost com tots pel líder i pianista Bill Anschell. I en aquest tema hi hem escoltat les percussions de Jeff Busch i el quartet bàsic. I quin Groove ha aparegut ben aviat amb percussions i bateria ja amb la melodia a càrrec del piano del líder. I de quina manera el baixista Chris Symer ens fa la línia de baixos. I ben aviat el líder s’ha endinsat en la seva improvisació de moment amb notes soltes i poc després amb línies melòdiques més elaborades. Tot i així, el missatge és eloqüent i força comprensible. Una tasca solista la del líder, molt sòbria i gens entremaliada. A remarcar la qüestió rítmica del tema, amb el baixista Symer persistent, el baterista José Martínez, i les percussions de Busch, ells fent córrer la màquina rítmica a un tempo mèdium, tema ideal per començar-los a escoltar.
 
Bill Anschell és i seria un gran paio allà on visqués... És un pianista impecable i distintiu amb una obra valuosa...JAZZTIMES. Al llarg de la seva àmplia i variada carrera de 40 anys, Bill Anschell ha publicat sis enregistraments sota el seu propi nom, tots ells projectes de jazz que el presenten únicament al piano acústic. “Improbable Solutions” canvia tot això a mesura que Anschell combina els sons del seu trio de jazz acústic amb l'electrònica en capes, creant paisatges sonors únics i espaiosos. Les seves nou composicions originals tenen una sensibilitat oberta, impulsada per melodies memorables i grooves evocadors. Juntament amb els seus companys de trio de llarga data, el baixista Chris Symer i el bateria Jose Martinez, Anschell afegeix creacions electròniques per acompanyar el seu piano acústic amb el guitarrista estel·lar i abrasador Brian Monroney, el percussionista Jeff Busch i l'aparició de convidats plens d'adrenalina amb el baterista KJ Sawka  en el darrer tema. "No importa on toqui el teclat, Anschell sona com cap altre pianista". JazzTimes.
 
I seguirem amb un altre magnífic tema i primer track, vertadera declaració d’intencions on Brian Monroney hi col·labora a la guitarra i anomenat...
 
11.1.- Ambulator (Bill Anschell) 5:43.
 
Doncs ja heu pogut escoltar de nou quin Groove més potent que té aquesta penya. I això ho hem constatat per com les notes del baixista Symer ens omplen l’espai i el baterista Martínez va creant constantment la cosa rítmica. Aquest és però més aviat un projecte on la rítmica és la mare dels ous i on els solistes no destaquen massa, o sigui que m’ha semblat un projecte col·lectiu allunyat de les altres músiques escoltades, i us l’he posat amb la intenció de fer-vos conèixer els diferents estils de Jazz que hi podeu trobar en aquesta magnífica editorial, Origen Records. Evidentment hi ha solos en els temes però no tenen tanta durada com en els projectes anteriors. I en aquest tema ha estat el líder Bill Anschell qui l’ha fet i amb un so contundent. Les seves mans van i venen però no amb cap velocitat desmesurada. Les seves línies evolucionen harmònicament cosa que es nota més en el pont o la B del tema. Repeteixo la importància de la tasca col·lectiva d’aquest projecte liderat pel pianista Bill Anschell i també la qüestió rítmica.


I ja els acabarem i nosaltres el programa d’avui en el tema anomenat...
 
12.5.- Is This Thing Even On? (Bill Anschell) 3:39.
 
Doncs i quin altre tros de tema acabem d’escoltar. Aquí sonen efectes electrònics alguns a càrrec del líder Anschell ell que a la vegada fa sonar el piano, instrument que a vegades sona passat per sedassos electrònics. El Groove és també brutal, el tema camina la mar de bé, i ja des de l’inici. Hi ha un motiu principal i recurrent que el líder ha interpretat en molts moments del tema, el qual ha acabat més o menys de la mateixa manera que l’han començat, si considerem que qui primer ha sonat ha estat el baix elèctric de Symer. I potser fins i tot és possible que els sons estranys vinguin del baix electronificat. I sí perquè el solo al bell mig del tema, ben bé podria ser el del baixista. I un tema amb motiu recurrent i rítmic que ens els permet escoltar en aquesta ona més heavy, rítmicament parlant i on no hi ha hagut improvisacions, tal i com les entenem. Igualment un brutal tema ideal per acabar-los d’escoltar i nosaltres el programa divers d’avui, que com sempre espero que us hagi agradat tan com a mi. I per això gràcies nois, Bill Anschell, Chris Symer, José Martínez, Brian Monroney, guitarra (1,3,4,6,9); Jeff Busch, percussió (2,4,8) i KJ Sawka,  bateria (9).
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
Nova Jazz Cava:
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la Vicentina:
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres aquest divendres 19 de gener, concert encabit en la programació de la 40a Mostra i Festa Major d’Hivern del poble, on tindrem al Rai Castells Quartet amb ell Rai Castells, guitarra; Pablo Martín, saxo tenor; Brady Lynch, contrabaix i Kike Pérez, bateria, amb l’entrada gratuïta, fent però la reserva prèvia a entrapolis.com i com sempre en un esdeveniment patrocinat per l’ajuntament de SVdH i organitzat des del Jazz Club la Vicentina us hi esperem com sempre a partir de les 22h.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol. 

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |