Programa 226: Marco Mezquida & Manel Fortià. Sergio Gruz Quartet i Unexpected, 25 de novembre de 2015
Molt bona nit a tothom des d’aquí Ràdio
Sant Vicenç i el programa Jazz Club
de Nit....Aquest programa i tots els programes de JCdN, estan dedicats a la
persona que ens va ensenyar el Jazz, Juan
Claudio Cifuentes, “Cifu”, pels amics, que ens va deixar un malaguanyat
dimarts 17 de març de 2015 després de tota una vida dedicada al Jazz. Pioner i
mestre, serà insubstituïble.
El seu Jazz entre amigos a TVE2 i
els programes de ràdio “Jazz Porque Sí”
i “A todo Jazz”, són el seu llegat
que mai oblidarem. Ja sabeu que aquest programa el fem els dimecres i els
diumenges en diferit a la mateixa hora. Ens podeu escoltar en directe per
online a radiosvh.info i des d’allà prement el botó del directe. Qui us parla, Miquel Tuset i Mallol mirarà de fer-vos
gaudir amb la selecció de músiques improvisades que avui escoltareu a Jazz Club de Nit, amb l’ajuda
imprescindible de Lluís Vela als
controls i edicions. Aprofito per convidar-vos aquest divendres a la Sala Xica
a veure la formació vinguda de Dinamarca,
amb Mikkel Ploug, guitarra, Martin
Andersen, bateria i el contrabaixista canari establert a casa nostra Martín Léiton, estic parlant de Mikkel Ploug Trio en Concert-Jam aquest
divendres 27 de novembre a les 22h a la Sala Xica. Com sempre, una hora de
concert i després Jam Session fins la 1h30m.
Avui hi tornem amb un programa temàtic per les formacions, on el
protagonista principal és el piano, tot i haver-hi contrabaix, bateria i també
un saxo tenor. Les músiques seran òbviament de diferents estils pel fet evident
de la personalitat marcada dels líders. Tres projectes actuals amb músics de
casa nostra a més a més del Sergio Gruz,
músic argentí establert a París el
qual ens va acompanyar en el concert d’octubre amb el Luca Tondena Quartet a la Sala Xica, on em va donar molt amablement
el seu disc. El Sergio Gruz Quartet és
la formació i “Hypnosis” el seu
projecte. Els altres de casa són en Marco
Mezquida & Manel Fortià i el seu “My
Old Flame”, i també els Unexpected
amb “Munchis” el seu projecte.
Som-hi doncs amb el primer treball d’aquesta nit amb....
“MY OLD FLAME”
Marco Mezquida & Manel
Fortià
Autoeditat el 2015
Enregistrat per Adrià Vidaña
per el 13 i 14 de desembre de 2014 a la Casa de Cultura, Girona.
Mesclat i masteritzat per Adrià
Vidaña,
Produït per Marco Mezquida i Manel
Fortià.
Marco Mezquida, piano
Manel Fortià, contrabaix
“Abans de la música hi havia el
silenci i el format de duet et permet construir la música des del silenci d’una
manera especial”. – Charlie Haden.
Aquest disc està dedicat a la memòria de Charlie Haden.
Em sona que aquest disc va ser el Projecte de Final de Carrera del Manel Fortià a l’Esmuc, o sigui que és tot un plaer posar-lo en aquest programa de
ràdio. Tot i que la vertadera realitat és que sí que va ser l’inici del seu Projecte,
però en fer alguns bolos i enregistrar-lo, va esdevenir finalment una entitat
pròpia. Dóna la casualitat que a aquests dos músics els conec de fa temps i per
motius diversos, tot i que aquest temps vol dir només 6 anys. El Marco va venir formant part del combo
de l’Esmuc en el Primer Festival de
Jam Sessions a Sant Vicenç dels Horts.
Recordo que a la jam, la Marina, va
cantar amb la formació on hi havia el Marco.
Amb el Manel ens vam conèixer en la
presentació del restaurant Sagristà al
Molí dels Frares, acompanyat del Toni González i el Josep Maria Masseguer. A tots dos no he parat de veure’ls en
diversos espais dedicats a la música en directe, i espero continuar-ho fent.
Comencem amb el primer tema del Manel
dedicat al gran Charlie Haden, anomenat....
1.- Hayden song (1) (M.
Fortià) 5m57s
Un tema dedicat a Hayden havia
de començar amb un contrabaix, i quin millor que el del Manel. Marco és el
pianista de referència ara per ara i per molts motius, entre els quals la seva
camaleònica versatilitat. Amb aquest tema l’hem escoltat en el format més
clàssic i delicat i així seguirà en la resta de temes. Un tema preciós que
respira amor i admiració per aquell que va desenvolupar la part més lliure del
jazz i que ens va deixar l’any passat, un preciós tema del Manel que segur formava part del seu projecte final a l’Esmuc.
Marco és també un assidu a les Free Sessions de 23 Robadors
organitzades pel Ramon Prats,
bateria i professor del Conservatori del
Liceu, el qual, una vegada acabades les classes, i ara ja fa uns quants
anys, va decidir muntar aquest esdeveniment comptant amb la voluntat dels seus
amics músics. En acabar l’horeta justa de música gratuïta, passen una guardiola
on els aficionats presents hi posem la voluntat. Un espai acollidor on ens hi
podrem trobar els dijous a partir de les 19h45m i per on hi passen i hi ha
passat músics com l’Iván González, Pol
Prats, Marcel·lí Bayer, Tom Chant, Àlex Reviriego, Marco Mezquida, Vasco
Trilla, Ivo Sans, etc, etc...
Seguim amb una altra meravella d’aquests dos grans músics, i ho farem
amb la preciosa balada de Arthur Johnson
que dóna títol a l’àlbum....
2.- My Old Flame (5) (A.
Johnson) 10m25s
Quina delicadesa més sublim la dels dos músics. Marco fa un treball extraordinari de clara i nítida pulsió
acompanyada de la corresponent exquisida musicalitat a la vegada que en Manel acaba d’omplir l’espai sonor amb
la seva profunditat. Una gran balada que segueix la tendència tranquil·la de
tots els temes d’aquest àlbum, treball aquest per escoltar-lo amb la màxima
relaxació i deixant-vos portar per la suavitat de les ones sonores que us
arribaran al v
vostre cervell.
Manel Fortià, Sebastian
Domínguez i Dani Álvarez, van
ser les ànimes que van endegar unes Jam Sessions que es feien els dijous al
restaurant Carmelitas al Carrer del Carme. Un espai que va esdevenir
referència i punt de trobada de molts dels estudiants de Grau Superior de les
diferents escoles de la ciutat. Allà hi havíem anat a veure com s’ho feien els
nois, entre els quals joves que ja han acabat el grau superior i ara estan fent
màster per Holanda i demés espais
com la Irene Reig, Joan Casares i
d’altres més.
Doncs acabarem aquest projecte amb un altre tema llarg, no tant com
l’anterior però suficient per comptabilitzar després de posar-lo més de 24
minuts de magnífica música. Escoltem doncs el tema de l’Arthur Altman, amb una increïble introducció a piano del Marco en el tema...
3.- All Or Nothing At All (2) (A. Altman) 8m22s
I quina magnífica interpretació d’aquests dos mestres en especial la
modernitat del pianista, en un tema que si no vaig errat forma part del seu
repertori a piano solo i potser amb el seu trio. Jo diria que el dia que Marco va tocar al Palau a piano solo, li vam escoltar aquesta magnífica interpretació
d’aquest estàndard que sovint es pot escoltar en les Jam Sessions d’arreu. El
que està clar és que d’aquesta manera no ho escoltareu a cap Jam. Un pianista
que creix sense parar i que sembla evident que requereix un reconeixement a
nivell internacional i que espero i desitjo que li arribi ben aviat. Manel Fortià segueix el seu camí de
creixement força sòlid amb projectes diversos i també participacions en Jams.
Sense anar gaire lluny, el vam tenir en el tercer dia del 6è Festival de Jam
Sessions formant part del combo del Jazz
Club La Vicentina amb el Geni Barry
al capdavant en un divendres de Festa Major, malauradament passat per aigua.
Recordeu però que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa
nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà
tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el
catàleg d’aquesta editorial del Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des
d’aquí una forta abraçada...
Escoltem ara el projecte del pianista Sergio Gruz, sí, aquell que vam tenir el plaer de veure i escoltar
el passat 20 d’octubre a la Sala Xica.
“HYPNOSIS”
Sergio Gruz Quartet
Editat el 2015 per Bop City BOPY 10005
Enregistrat per Max Jesion a
Bopcity.
Mesclat per Phillippe Tessier
du Cros i masteritzat per Raphael Jonin.
Produït per Absilone, Socadisc
i Bopcity
Sergio Gruz, piano
Ricardo Izquierdo, saxo tenor
Matias Szandai
Antoine Banville, bateria
Escoltem doncs ja el
primer tema del disc i que serà el més delicat anomenat Otoño i del qual
ens ha fet la següent ressenya.
Estic caient com la caiguda de les fulles
admirat de la saviesa dels arbres
que ho han vist tot i saben que
l’hivern es converteix en primavera.
M’agradaria poder tenir aquest tipus de confiança.
Birgitte Lyregaard
4.- Otoño (3) (S.Gruz) 6m18s
Doncs ja vegeu quina meravella de composició i quin so més melós el del
saxo tenor nascut a Matanzas, Cuba,
el 1978. Un altre músic establert al país veí on te també el seu quartet i
col·labora en la vida musical parissina. El líder ens deixa en la mateixa
posició de relax de la qual venim del duet Mequida-Fortià
i deu ni do amb els que vindran dels Unexpected.
I no ens en volem desfer no, al menys fins ara. Un descobriment de la música
que es fa a França de la mà de gent
de l’altre cantó de la bassa. Gent càlida en un país fred i aquesta és la seva
música.
Nascut a Argentina, Sergio Gruz
va estudiar piano jazz amb Santiago
Giacobbe i Edgardo Beilin, i la
música clàssica amb Suzana Bonora i Claudio Spector. El 1992, durant una
gira per França amb el "Sexteto
Sur" i Adriana Varela, se li va
demanar si voldria tocar al famós "Trottoir de Buenos Aires". Un any
més tard es trasllada a París i toca
en molts clubs ("Le Petit Journal Montparnasse", "Sunset",
"Terra del Sol", "Le Bilboquet", "7 lézards",
"Le Chabada", "New Morning", "Les Trinitaires
"," Le Baise Salé "...) i festivals de renom internacional
(Festival de Jazz Belga a Bèlgica, el Festival de Jazz Leverkussen a Alemanya,
el Festival de Jazz de Mont-real a Canadà, el Festival de Jazz de Santo Domingo
en Rep. Dominicana, el Tanjazz festival al Marroc, el Festival de Jazz de Ethno
de Chisinau, a Moldàvia ...). També és professor a l'escola de música
"Salle Pleyel" i al "Musiques Tangentes". A més de ser
solista i acompanyant amb (Ricardo Izquierdo, Sylvain del Camp, Damien
Prud'homme ...), treballa per a dansa contemporània, teatre i cinema. Ell és
l'autor de la música de la banda sonora de dues pel·lícules argentines
"Terapias Alternativas" el 2007 i "SOS Ex" en 2008, i va
compondre una peça musical per a un quartet d'orquestra i jazz que es va
presentar el 2006 al Festival de Jazz de Nancy. Des de 2013, compon la música
per a la publicitat del Museu del Quai Branly a París.
De cadascun dels temes, en Sergio
Gruz, gran lector, persona informada i estudiosa, ens fa una ressenya
d’algun autor literari. O sigui que us traduiré les que estiguin relacionades
amb els temes que posaré, tot i posar-vos-les totes al blog.
Escoltem ara mateix
el primer tall del disc del qual ens ha deixat escrit això...
Hi ha tres temps
El present del passat, que és la memòria.
El present del present, que és la intuïció.
I el present del futur que està a l’espera,
l’atenció.
Agustí.
5.- Begin (1) (S. Gruz) 7m38s
I quina entrada més delicada amb una melodia preciosa que es va ficant
mica a mica dins nostre, tal és la creació melòdica d’aquest mestre argentí i
que vam tenir la sort d’escoltar al Jazz
Club La Vicentina amb el Luca
Tondena Quartet. Izquierdo
desenvolupa el tema també de manera delicada amb la permanent presència del
piano, tot i que dolçament. Un fraseig el del cubà extraordinari, i quina gran
escola de músics de jazz que és la illa caribenya, on ningú estudia jazz i sí
clàssica a les escoles. El líder, suau i pulcre, acompanyat suaument per contrabaix
i escombretes, desenvolupa el seu preciós solo per després retrovar-se amb el
saxo tenor i cantar junts la preciosa melodia i finalitzar el preciós tema.
En Sergio va començar a
enregistrant a la seva terra natal el 1991 amb el Bernardo Baraj Quinteto. El 1994 ho va fer per Tangram amb Tierra del Fuego i el seu treball "Calcuttango".
El 1997 i per Holy Records i amb la
formació Misanthrope van fer el "Visionnaire".
El 2003 va editar per UD amb Alejandro
Herrera i el "Minority Report". El 2004 i editant per Hermiola i amb Damien Prud'homme Quartet, el projecte "Intuitions", el
2007 van fer amb la mateixa formació “Reflets” per Crytal Records. I el 2007 amb el saxo alto Sylvain del Campo van fer "Eclipsis" per Aphrodite Records.
Seguim doncs ara amb un tema força evolucionat que s’inicia amb una
melodia que se’ns fica dins ben aviat. Després la creativitat es desferma en un
tema del qual ens ha deixat escrit això..
¿Que es la vida? Una ilusión,
una sombra una ficción, y el mayor bien es pequeño:
Que toda la vida es sueño y los
sueños, sueños son.
Calderón de la Barca.
6.- Dormir (4) (S.
Gruz) 9m19s
Doncs ja heu escoltat de quina manera ha anat evolucionat aquest tema
des d’uns inicis prou delicats fins un entremig realment potent melòdicament i
rítmicament, amb el saxo Izquierdo per
esdevenir delicadesa després amb el solo del líder en els inicis, creixent poc
després en tots els sentis i tornar a la coda, preciosa, amb un final esclatant
del bateria Antoine Banville. Tema i
final.
Ja el 2014 i amb el Ricardo
Izquierdo, Sergio Gruz va
col·laborar en el seu projecte “Ida”, editat Plus Loin Music.
I si parlem ara de les produccions pròpies podríem començar amb el
projecte del 1995 del Sergio Gruz Trio,
"Laberinto" editat per Bopcity.
I el 1999 i amb la mateixa editorial, Sergio
Gruz Quintet i el seu "Point de Vue". El 2005 i amb Sergio Gruz Trio "Ensemble" i
la editorial Mdr Records. I amb Sergio Gruz Trio "Carrousel"
va editar al Japó amb Gats (Japan, 2008)
i per
Aphrodite Records (France, 2009).
I ja el 2015 amb la formació Free
Tango, "Free Tango", editat per Erma/CD Baby. I el darrer projecte també del 2015 és el que estem
escoltant, aquest magnífic “Hypnosis”.
Doncs ja per acabar aquest magnífic projecte ens endinsarem en el tema
sens dubte més potent d’aquest compositor i pianista, magnífic en les seves
dues facetes, a banda de la de ser també una entranyable persona. Ho farem amb
el tema del qual ens deixa escrita una cita de Adorno.
He who integrated is lost. El
que s’integra està perdut. Theodor W. Adorno.
I amb les seves paraules... Reload
es "recarga" en inglés, de un arma por ejemplo, en sentido figurado,
todos estamos armados para luchar contra el sistema (o más bien a favor de un
sistema mejor), en mi caso es a través de la música
7.- Reload (8) (S.Gruz) 6m01s
I quina entrada més potent d’aquest Reload, amb un ritme ternari força
entretallat. I un persistent riff dels acords principals a mode de turnaround
mentre el saxo Ricardo Izquierdo
desenvolupa el seu gran solo. Després, un break sonor on sembla que la tempesta
ja ha passat i ha arribat la calma, però no, durarà el temps d’un llampec, una
mica més, per després seguir la tònica in creschendo fins arribar al clímax i
després acabar el tema amb la melodia inicial i gran trempera i de cop. Gran
tema per acabar d’aquest gran músic i la seva formació.
Doncs deixeu-me que us digui que podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i
comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds,
vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic
Enrique Heredia, mentre que la resta
de dies hi trobareu a l’Esteban.
Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh
Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una
forta abraçada...i parlant de Fresh
Sound..i parlant d’aquesta editorial, acabarem el programa i ho farem amb
el projecte....
“MUNCHIS”
Unexpected
Editat el 2015 per Fresh Sound
New Talent FSNT 460
Enregistrat, mesclat i
masteritzat per Jordi Vidal el 22, 23 i 24 de juliol de 2013 a l’estudi
Laietana, Barcelona.
Produït per Unexpected
Productor executiu Jordi Pujol
Sergi Sirvent, piano
Esteban “Tempe” Hernández,
contrabaix
Dani Domínguez, bateria
Totes les composicions són de Sergi
Sirvent excepte el tema “En un mercat Persa” que és de Albert William Ketelbey.
Unexpected volem donar les gràcies a Horacio Fumero pel contrabaix i a Núria Andorrà per la bateria.
Aquest àlbum està dedicat a la memòria de la mare de Tempe.
Escoltem doncs el primer tema d’aquest magnífic trio retrobat en el
temps, anomenat... "Marta", una cançó dedicada a la germana de Sergi..
8.- Marta (4) (S.
Sirvent) 7m56s
Doncs avui ja vegeu que tenim la “vena” delicada, com no podia ser d’una
altra manera considerant els pianistes
amb els quals ens hem trobat i trobarem. Un tema delicat dedicat a la Marta Sirvent on l’amor traspua en
cadascuna de les notes del piano. Composició amb una intro molt i molt lenta
que després canvia una mica el tempo i el ritme amb un preciós i curtet swing.
Una delícia de tema on les variacions de tot tipus ens mostren el Sirvent divers i més canviant.
Ens diuen ells
mateixos..
A la vida d’una banda no és
usual estar-se 10 anys sense tocar cap nota junts i de cop i volta, un dia,
tocar de nou. Això és el que ha passat exactament amb aquest grup, els
UNEXPECTED. Però això no és cap sorpresa. Unexpected ha estat sempre un bon nom
per un trio que toca i actua amb una música majorment composada pel Sergi
Sirvent en una única i universal manera de fer, intentant expressar el so, fer
visible la música i fer-la assequible per a totes les oïdes. Podem dir que és
una bogeria i cosa increïble a considerar, com ens vam sentir pel fet de tocar
junts després de 10 anys...res havia canviat excepte la major experiència de
cadascun de nosaltres. Tot el treball que havíem fet en el passat, encara és
aquí, en els nostres ossos. I això només és el principi....us desitgem
felicitat per a tots, Unexpected.
La discografia d’aquesta formació va començar el 2002 amb “Unexpected”,
enregistrant el 2004 el “Plays the Blues in Need” i fer-ho després de tots
aquests anys amb aquest “Munchis”.
Escoltem ara el tema anomenat....
9.- Unchained Melody (1) (S. Sirvent) 6m16s
Aquesta melodia desencadenada ens ha tornat a sorprendre per la
diversitat estilística i rítmica, tal és l’essència d’aquest grup que es basa
en lo inesperat, en tots els sentits, melòdics, harmònics i rítmics. Un altre
magnífic tema on la mestria del compositor es veu enaltida per la interpretació
dels intèrprets.
Més comentaris sobre la música de Unexpected..
Aquest és un grup que
interpreta música d'una manera molt singular, la majoria composada pel pianista
i líder, Sergi Sirvent. Són capaços
d'expressar un munt de colors, emocions i textures, des de "camps"
diferents: jazz, blues, soul, rock, música contemporània, pop o molts altres.
Van gravar el juliol de 2013 aquest àlbum "Munchis" i un altre
anomenat "Odisseo" que ben aviat editarà Fresh Sound Records.
Interpreten en tipus diferents d’estètica però amb el seu propi so, UNEXPECTED.
Es podria definir com un power-trio així com un trio de jazz amb una gran
quantitat d'interacció. Són grans artistes però sobretot són artistes complets:
la creativitat i habilitat d’en Sirvent, la saviesa sense esforç de Hernández i l’energia inesgotable de Domínguez, tot
barrejat amb plena empatia i misteri. La música és un viatge inesperat ... mai
se sap què passarà i això és exactament el que volen descobrir els Unexpected cada
vegada que toquen en viu a l'escenari.
Vegem qui és aquest gran músic, tot i dir-vos que en el primer
concert-jam amb el qual vam inaugurar el Jazz
Club La Vicentina hi va participar tocant el seu segon instrument, la
trompeta.
SERGI SIRVENT ESCUÉ (02/03/1978)
Músic/pianista/compositor i improvisador polinstrumentista nascut a
Barcelona. Als 6 anys comença els seusestudis musicals clàssics passant per
diferents conservatoris. Als 17 anys
s´inicia en la música moderna i el jazz a
Barcelona (Música Activa, Centre d´Estudis Musicals Passatge, Taller de Músics
de Barcelona).
l 2001 decideix completar la seva formació estudiant a la New School
University de Nova York on posteriorment cursaria un altre semestre becat per
la mateixa universitat i per la Generalitat de Catalunya. A la NSU va tenir la
oportunitat d'estudiar amb grans
músics com Jane Ira Bloom, Reggie
Workman, Dave Schnitter, Charles Tollivier, George Garzone, Mark Turner o Lean
Ledgerwood. Ha assistit a classes magistrals de Paul Bley, Lee Konitz, Mark Turner,
Jimmy Cobb, Kurt Rosenwinkel, Kenny Barron, Chris Cheek, Kenny Werner, Benny
Golson, Idris Muhamad, Sheila Jordan, Cameron Brown, Perico Sambeat,Tim Hagans,
Javier Colina, Javier Pardo, Jeff Ballard.
I ara i ja quasi per acabar aquest projecte ens endinsarem en el
magnífic tema anomenat...
10.- A 6 grados (5) (S.
Sirvent) 8m28s
I ja ens tenen acostumats a lo inesperat i en cada tema passa. Tot i
estar-ne, la sorpresa sempre hi és i no saps quan et vindrà, tals són els
canvis dintre de cada tema els quals et fan estar sempre amatent. Aquí poc
t’esperes la sotragada al bell mig del tranquil solo del contrabaix, preciós
solo, per cert. Dani Domínguez i en
“Tempe”, es mostren amb una gran
eficàcia i compenetració amb el líder.
El primer grup amb el qual entra deixant una emprenta a l'escena
jazzística de Barcelona és UNEXPECTED, un trio amb el contrabaixista Esteban
Hernández i el bateria Daniel Domínguez. Amb aquest trio treballen i actuen en
diversos escenaris/festivals i locals nocturns, tant a nivell nacional com
internacional. Posteriorment el 2004, al tornar de NY, forma el grup HAT amb
Jordi Matas, Marc Cuevas i Òscar Domènech, un grup amb un so més elèctric,
proper al rock psicodèlic. Ha treballat diferents registres a duo amb Xavi
Maureta (piano i bateria) i també amb Santi Careta (piano i guitarra). Com a
'sideman' ha col·laborat amb Charles Davis, Esperanza Spalding, Giulia Valle,
Martí Serra,Jordi Matas o Juan Pablo Balcázar entre d´altres. A més a més dels
projectes estrictament musicals també ha treballat com a músic en l'àmbit de la
Dansa Contemporània (amb el reconegut coreògraf i ballarí Damiàn Muñoz), en
l'àmbit del Teatre (Montse Bonet, Xavier Martínez), Cinema (composició i
performance en directe de bandes sonores per a pel·lícules mudes com ara: "Mother"
de V.Pudovkin, "Nosferatu" de F. Murneau i "Modern Times"
de C. Chaplin).
I ara sí, l’acabarem amb el magnífic tema....
11.- Lines over rhythm (3) (S. Sirvent) 4m45s
Un magnífic tema per acabar aquest projecte dels Unexpected i programa amb una mena de desfermada i explosiva
creativitat i interpretació amb un sense parar rítmic on tota la secció rítmica
està immensa, a banda de la gran mestria del líder i solista. Un tema força
potent amb un final suau, per què no sigui dit.
Ha interactuat amb el camp de la poesia (amb Andrés Izu, Mercedes
Delclós, Xavi Morte) així com inclús alguna interacció entre música i
gastronomia (projecte UNA IDEA basat sobre els 7 gustos bàsics i els 5
sentits). Des del 2008 està tocant en format de trio amb Horacio Fumero i David
Xirgu (Sergi Sirvent trio) amb els quals ha enregistrat el seu primer disc en
directe"Live at Jamboree". Des del 2010 està treballant i composant
per a octet en un dels seus projectes més personals: Sergi Sirvent OCTOPUSSY
CATS. Amb aquest octet, ha enregistrat un doble disc que porta per títol
"Inferències", editat per la discogràfica Fresh Sound Records en el seu
segell Fresh Sound New Talent. També ha treballat a duet amb el clarinetista
baix Pau Doménech així com amb el saxofonista Martí Serra.
Doncs ja vegeu quina gran música hem escoltat durant prop de dues hores,
primer amb el projecte de Marco Mezquida
& Manel Fortià, “My Old Flame”, disc autoeditat. Després amb el del
pianista argentí establert a París,
Sergio Gruz en Quartet i el seu disc “Hypnosis”
i el magnífic saxo tenor cubà Ricardo
Izquierdo, Matías Szandai i Antoine Banville i ara mateix acabem d’escoltar
el sorprenent treball dels Unexpected
amb Sergi Sirvent, Esteban “Tempe”
Hernández i Dani Domínguez.
I abans d’acomiadar-me us volia recordar que aquest divendres hi tornem
amb el Jazz amb una formació vinguda de Dinamarca
amb el Mikkel Ploug Trio amb Mikkel Ploug, guitarra; Martin Andersen,
bateria, aquests, els danesos, mentre que hi haurà també el Martín Léiton, contrabaix, un gran
músic canari establert entre nosaltres de fa uns anys i músic reconegut.
Aquesta formació farà alguns bolos entre els quals a 23 Robadors, Barcelona;
Jimmy Glass, València; El Refugio, Alacant; Sunset, Girona i Jazz Club La
Vicentina, Sant Vicenç dels Horts, començant el seu periple per casa
nostra.
Doncs ara sí, gràcies per escoltar-nos, per ser-hi i que tingueu molt
bona nit i bon Jazz Club de Nit en el Jaç de cadascú.
Miquel Tuset i Mallol.
0 Comments:
Subscribe to:
Comentaris del missatge (Atom)