Molt bona nit a tothom i benvinguts al programa nº 151 de Jazz Club de Nit. Avui hi tornem amb un programa estàndard pel que fa al contingut, on com sempre mirem de fer-vos coneixedors de les novetats a la vegada que intentem repassar àlbums d’aquells grans monstres del Jazz, homes i dones...Per cert, de cara el proper programa ja ens toca posar alguna de les grans veus del Jazz...Finalment, i a mode de record a un molt bon músic i encara molt millor persona, en Natxo Romero, posarem alguns temes del compacte que van fer amb els Fenicians, el “Stoned Moments” i els quatre temes editats en vinil a 45 rpm del disc anomenat Late Night Sessions

Comencem doncs amb la pianista Mara Rosenbloom


“SONGS FROM THE GROUND”
Mara Rosenbloom Quartet

Editat per Fresh Sound Records New Talent   FSNT 418
Enregistrat el 30 de març de 2011 als estudis Kaleidoscope Sound Studios, Union City, NJ, USA.
Produït per Mara Rosenbloom
Productor executiu, Jordi Pujol.

Mara Rosenbloom, piano
Darius Jones, saxo alto
Sean Conly, contrabaix
Nick Anderson, bateria

Totes les composicions són de Mara Rosenbloom.

2.- Whistle Stop                    9m36s

Aquesta, aparentment ha fet una pila de riffs enganxosos i molt artísticament composats, d’aquells dels empleats per compartir un espai personal circumscrit, però també pot proporcionar melodies de gran abast en l’improvisació. Aquests dos aspectes del seu tarannà els tenim en evidència en el disc “Songs From the Ground”, cançons de la terra . Les set melodies van des de soliloquis pensatius a temes arrelats, i a temes amb blues immiscits de jazz modern.

3.- Small Finds                     5m51s

Els actius de Rosenbloom són el seu toc delicat i l'atenció precisa als detalls melòdica ."Relief" i " To Be Alone ", són dues improvisacions a piano solo...una mica com el treball que va fer en Marco Mezquida i el seu “La hora fértil”,  que s’hi ha afegit i on la Mara les interpreta a través d’un meditabund fraseig harmònic. Acaben amb relativa rapidesa, però deixen una impressió duradora i tot i ser estudis “petits” com són, la sensació pot ser més musicalment i emocionalment profunda. Les cançons restants compten amb el quartet complet i són una barreja de les fortaleses esmentades de com la Rose toca el piano i les del carnós saxo alto del Darius Jones. Jones té un so que es nodreix del blues i és la contrapartida perfecta de les subtileses temptadores de la líder.


4.- Unison                  9m55s

Els acompanyen el contrabaixista Sean Conly i el baterista Nick Anderson els quals, amb Rosenbloom que texturitza aquestes melodies, proporcionen un ampli suport als músculs de Jones. No obstant això, el quartet fa servir les seves veus contrastants per explicar històries fascinants. " Whistle Stop " és una mena de viatge en tren que permet a cada membre transmetre la seva pròpia interpretació dels llocs d'interès, mentre que "Small Finds" és un peça més innocent amb estructures més simples. " Unison " i "Common Language" són dues cares molt diferents d'un mateix ethos del grup, el primer és més aventurer mentre que el segon té un enfocament més cerebral i emotiu. La cançó tracta de fusionar tots els ingredients en una sola peça, però és una mica massa ambiciosa i s'allunya una mica de la sensació general de la sessió. Tot i això, Songs From the Ground és un bon disc on es pot palpar com Rosenbloom ofereix l'estructura i Jones subministra l'energia"

Això va dir l’Elliott Simon el juny de 2013 a The New York  City Jazz Records

Ara hi tornem amb el gran Cecil Taylor i aquell magnífic doble LP “In Transition”. Un disc editat el 1975 però enregistrat en dues parts el 1955 i el 1959. Les cares 1 i 2 el 1955 i les 3 i 4 el 1959. Ja he posat les cares 1 i 2 i també recordo que és un vinil que he digitalitzat i netejat de sorolls, els que he pogut, i del qual en posaré avui la cara 3.


“IN TRANSITION”
CECIL TAYLOR

Manufacturat per United Artists
Reeditat per Blue Note Re-Issue Series
Sessions originals produïdes per Tom Wilson
Reedició produïda per Michael Cuscuna
Enregistat el 15 d’abril de 1959 a Novas York
Cares 3 i 4 editades pel segell United Artists

Cecil Taylor, piano
Bill Barron, saxo tenor
Ted Curson, trompeta
Chris White, contrabaix
Rudy Collins, bateria.

Aquest doble LP de 1975 reedita la música a partir de dos dels primers discos de Cecil Taylor, “Jazz Advance” i “Love for Sale”. Avui posarem la tercera cara el que seria el “Love for Sale”, si exceptuem el tema de Taylor Carol/Three Points, però que per a mi és la reedició de la Blue Note en format doble LP.

S’ha escrit molt, però encara es difícil posar-hi paraules al que representa la manera de tocar el piano de Cecil Taylor. Ha estat enormement discutit i acusat pels seus detractors d’imitar la música contemporània occidental. Ell però respon que fa una música basada en la seva  tradició cultural com a afroamericà, i no en cap altra més. Taylor és un pianista clau en la música del segle XX, marginat de l’èxit comercial, Cecil Taylor ha prosseguit la seva carrera de manera independent on ha sabut exposar les seves emocions a partir de la seva gran energia vital. Ha extret un “magma sonor” evolutiu amb la seva música i la manera de tocar el piano, on ha unit les seves arrels africanes amb la poesia de l’abisme i el sentit de l’aventura amb el vigor de la dansa.
Persona de diverses inquietuds intel·lectuals, Cecil Taylor va col·laborar amb gent com Friedrich Gulda, Max Roach o Mary Lou Williams. L’interès per la dansa li ve de la seva mare, ballarina, pianista i violinista. En diverses ocasions, Taylor va actuar amb ballarines, o fins i tot ell mateix havia practicat la dansa a l’escenari, a més a més de recitar la seva poesia.
Als anys setanta, Cecil Taylor va quedar entronitzat com una icona de la música improvisada, sobretot a Europa, amb concerts per a piano solo, o amb el seu grup Unit, per on passarien Raphé Malik, David S. Ware, Sirone i Ronald Sannon Jackson. Alguns dels seus discos són “Indent” (1973) i l’extraordinari “Silent Tongues – Live at Motreaux” (1974), ambdós a piano solo i publicats per Freedom; o “Dark to Themselves” (1976, Enja), “Live in the Black Forest” (1978, MPS), “Cecil Taylor Unit”  el 1978.

(De la Guia Universal del Jazz Moderno, Giner, Sardà i Vázquez)


Energia, percussió, moviment (o dansa): tres constants que ell s’esforçà en fer de la millor manera, amb una mena de frenesí preparatori més proper a un entrenament esportiu que de l’acadèmica repetició (és així com alguns li han comentat les performances dels seus concerts); tot això amb l’ànim de poder ser fulgurant, assolir la perfecció en el moment de la producció i/o improvisació, d’aconseguir una absoluta llegibilitat fins i tot en els tempos súper ràpids i frenètics – en això, es desmarca encara que un no s’ho cregui de la recerca d’un Martial Solal, així com també actualitza i hipertrofia els focs artificials de l’Art Tatum. Tot això ho fa amb, particularment quan fa els solos, un mode  de desenvolupament, d’expansió per acumulació i efectes d’acceleració – d’una manera de preludiar a passos comptats (sobre la punta dels peus) com si fos una mena de dansa sobre el teclat, com una exploració de l’espai improvisacional , on els paroxismes i les tensions evoquen una possible tetanització...

(Textos de la traducció de Dictionnaire du Jazz (seguir en els propers programes))

Escoltem ja d’una tacada aquesta cara 3 del doble LP amb els següents temes enllaçats....

1.- Get out of town                (Cole Porter)             9m15s
2.- Carol/Three Points         (Cecil Taylor)             8m20s
3.- Love For Sale                 (Cole Porter)             8m25s

Ja per finalitzar aquest programa i fer-ho de manera festiva, considerant que li faig un homenatge al Natxo Romero al qual vàrem acomiadar un 11 de setembre de 2010, posaré els quatre temes del vinil recentment produït per Jordi Manyà i Marc Tena referent a les darreres sessions que van enregistrar els The Fenicians amb material inèdit fins ara a més a més d’alguns temes del compacte que va fer amb ells l’Stoned Moments.

THE FENICIANS - “LATE NIGHT SESSIONS” E.P. 10”

The Fenicians és un grup que va néixer l´estiu del 2003 quan els components de Dr. Calypso Jordi Manyà i Enric Grau després de gravar el disc de Dr. Calypso “Mr. Happiness” van decidir fer versions instrumentals d'alguns temes inclosos en aquest disc amb el seu amic i arreglista del disc Natxo Romero. Aquestes sessions van anar derivant ràpidament en un nou projecte orientat cap al ska-jazz al qual s'unirien Marc Tena (multiinstrumentista i productor) com a guitarrista i teclista, Oriol Moregó “Pitu” (cantant d'Skatalà) com a cantant i “toaster” i Eric Herrera a la batería.
Amb aquesta formació es va gravar el primer disc (“Stoned moments”, 2007), compost bàsicament  de versions de modern jazz (Wes Montgomery, Sonny Rollins, Hank Mobley, etc.) en clau ska així com alguna recreació instrumental de clàssics del reggae jamaicà. Després d'editar aquest disc, s'incorporava al grup Joan Díaz (teclats i piano).
Amb aquesta formació el grup va oferir uns quants concerts i va seguir treballant intensament a l'estudi. Fruit d'aquestes sessions és el disc “Late night sessions” que recull la faceta més ska-jazz del grup, recreant quatre clàssics com són “Doxy”, popularitzada per Sonny Rollins, “Serenade to a cuckoo” de Roland Kirk, “Sweet honey bee” de Duke Pearson i la composició de Quincy Jones amb   arranjaments de Natxo Romero “Stockholm sweetnin'”. Per a les mescles d'aquests temes es va comptar amb la col.laboració del reputat productor Mike Mariconda que va saber captar a la perfecció la mescla entre el modern jazz i l'ska “vintage” que era un dels trets característics del grup. Per mantenir aquest esperit es va decidir editar els quatre temes en vinil en format E.P. de 10 polzades.

Si bé The Fenicians es va caracteritzar en un inici per desenvolupar el concepte de ska-jazz, també s'havíen anat incorporant altres ritmes com el reggae, l' early reggae o l'ska a la “two tone”. Així doncs, “Late night sessions” només recull, en certa mesura, una de les diverses facetes del grup.
El grup va seguir treballant a l'estudi i als escenaris, tot i que amb alguns canvis de formació. Tot això es va veure tràgicament interromput amb la mort el setembre de 2010 del flautista i saxofonista Natxo Romero, després de la qual el grup va decidir no seguir endavant. En homenatge al company desaparegut però, es va decidir seguir treballant amb tot el material enregistrat a l'estudi i anar mesclant i publicant tota la producció gravada durant tots aquests anys d'intens treball.
Així doncs, “Late night sessions” és la primera mostra de tot el material que The Fenicians té previst anar editant en els propers anys.

DISCOGRAFÍA

-        “Stoned moments” (K-Industria cultural, 2007). CD
-        “Embolingats: Un tribut a Skatalà” (Amb el tema “Capità Six”. Black Borinot Records, 2010). CD.
-        “Late night sessions” (Mesmerian3 Records, 2013). EP 10”.

“STONED MOMENTS”
The Fenicians

Editat per K Industria
Enregistrat als estudis Xatstudios i Meteosat de Barcelona entre el maig de 2003 i el maig de 2006.
Agraïments a Manel Miquel de Meteosat.
Produït i arranjat per The Fenicians (J. Manyà i M. Tena)

The Fenicians són:
Oriol Moregó,  Veu
Natxo Romero, saxo tenor i flauta
Enric Grau, trombó,
Marc Tena, guitarra elèctrica i piano
Joan Díaz, piano
Jordí Manyà, baix elèctric
Eric Herrera, bateria

Comencem amb el tema que títol a l’àlbum....una composició pròpia del Natxo, Enric, Marc i Jordi....lletra i música...

5.- Stoned Moments            3m13s

The Fenicians fan Ska-Jazz-Reggae, són una banda de Barcelona amb membres dels grups Dr. Calypso i Skatalà

Abans pèro unes ratlles extretes de Enderrock en motiu del traspàs del Natxo fetes un dia després del seu decés.


Ahir va morir a Barcelona el músic Natxo Romero, saxofonista d'Skatalà des de 1991. Romero, músic professional des dels setze anys, va patir un vessament cerebral el passat 1 de setembre. Arran d'aquest fet, Skatalà ha decidit suspendre el concert previst pel proper 18 de setembre a la sala Faktoria d'Arts de Terrassa. No hi ha encara una decisió oficial presa sobre la resta de la gira de retorn del grup, que enguany celebrava els 25 anys de la seva creació.
Romero havia tingut des dels anys noranta un paper destacat en l'àmbit de la música jamaicana feta a Catalunya. A més de la seva militància a Skatalà, també formava part del combo The Fenicians i havia treballat com a arranjador en diversos treballs. De fet, l'EP que és apunt de publicar El Belda i el Conjunt Badabadoc compta amb una secció de vents arranjada pel propi Romero.


Escoltem ara el magnífic tema de la Billie Holiday i Herzog amb arranjaments de Natxo, Enric, Marc i Jordi.

8.- God bless the child         (Holiday/Herzog)      8m04s


Haig de dir que el record que en tinc del Natxo, ja molt llunyà, es remunta en el temps a les acaballes dels anys 70s inicis dels 80s....Jo era tècnic de so d’una escissió dels Carretera i manta...per allí hi havia el líder en Cesc Martí guitarra i composicions, la Citat (Felicitat) que tocava els teclats, en Jaume Sitges al baix elèctric, en Lluís Foyé, bateria i  també el Natxo que amb el seu saxo feia els vents..Aleshores el Natxo venia amb una joveneta molt maca, la seva xicota, i que era la Carme Canela, ves per on...Recordo al Natxo com m’imagino que tothom que el va conèixer, sempre amb un gran somriure i amb molt bona predisposició a fer música. Després ens vam anar veient al Festival de Jazz de Barcelona, al Palau, ell sempre amb la Carme....i sempre  que em veia comentava.....Eps tio, que sempre estàs igual...xerràvem una mica i cadascú cap a casa....La retrobada va venir arrel del meu retorn al món musical al capdavant de l’actual projecte del Jazz Club La Vicentina i l’invent del Festival de Jam Sessions amb les escoles de música. Vaig anar a parar al Taller de Músics després de demanar-li al Xavi Figuerola si el coneixia (en una de les sessions de lindy hop a l’Apolo). Al Taller ens vam retrobar, ell sempre amb el seu tarannà simpàtic, i al JazzSí que vam anar a fer una cervesa...En una altra ocasió que vaig tornar al Taller, vaig escoltar com em cridaven des d’una aula, i era el Natxo, que somrient em saludava des de darrera dels vidres de la finestra. En motiu del seu comiat al Tanatori de Collserola, vaig escriure unes quantes ratlles que vaig deixar penjades per sempre més al blog del Jazz Club La Vicentina i aquí us en deixo l’enllaç:


Ja per acabar aquest primer tast de la música de The Fenicians, us posaré un altre estàndard que ells van saber tant i tant bé arranjar a mode ska-reggae-jaz...el

10.- The Shadow of your smile       (Webster/Mandel)    7m01s

I ara acabem amb el darrer disc que han produït els seus amics amb quatre temes enregistrats....tot i que sembla que hi ha força més material enregistrat i a punt de ser editat....


“THE FENICIANS”
Late Night Sessions

Enregistrat per Marc Tena al Red Bell Studio entre 2007 i 2008
Mesclat per Mike Mariconda l’abril de 2013
Produït per Jordi Manyà i Marc Tena
Arranjaments dels vents fets pel Natxo Romero
IN MEMORY OF NATXO ROMERO


Escoltame-los d’una tacada...

1.- Serenade to a cucko      (Roland Kirk) 
2.- Stockholm Sweetnin’     (Quincy Jones)
3.- Doxy                                 (Sonny Rollins)
4.- Sweet Honet Bee           Duke Pearson)


Ivó Sans, Cèsar Joaniquet, Masa Kamaguchi, Marcel·lí Bayer
Bona nit amigues i amics del Jazz Club de Nit....el programa d’avui serà un programa especial dedicat a diverses actuacions enregistrades per qui us parla i que es van fer al Jazz Club La Vicentina i al Jamboree Jazz Club. La que vàrem fer a casa nostra va ser la del darrer concert protagonitzat per l’Ivó Sans Quartet amb Ivó Sans, bateria; Cèsar Joaniquet, saxo tenor; Marcel·lí Bayer, saxo alt i Masa Kamaguchi, contrabaix. Una formació, el títol de la qual va ser Ivó Sans convida.....on els convidats van ser la resta de músics.  Varen venir a presentar el seu darrer projecte en disc enregistrat el maig del 2012 a l’Heliogàbal, a Gràcia. Escoltareu doncs una part del concert enregistrat i després escoltareu el concert del Jamboree amb els Tres Tenors, nom evocador. Anem a escoltar a l’Ivó Sans, Cèsar Joaniquet, Marcel·lí Bayer i Masa Kamaguchi.

1.- Ivó Sans, Cèsar Joaniquet, Marcel·lí Bayer, Masa Kamaguchi

Els Tres Tenors
Després d’aquest magnífic concert enregistrat el 20 de desembre al Jazz Club La Vicentina, anem a escoltar el que vaig enregistrar al Jamboree amb els Tres Tenors.....Lluc Casares, Gianni Gagliardi, Cèsar Joaniquet, saxos tenors i algun soprano; Xavi Torres, piano; Vic Moliner, contrabaix i Joan Terol, bateria. Un magnífic concert amb tres grans vents al capdavant del sextet però sense oblidar una secció rítmica que funciona com un rellotge motivat per esdevenir ells tres una formació estable i havent tocat innombrables vegades. Sextet impressionant amb músiques encara més impressionants, arranjaments lúcids i temes propis ens van fer gaudir d’allò més en l’hora que hi vam ser. Avui però n’escoltareu una estona, de fet, ¾ d’hora, més o menys com en l’anterior enregistrament...espero que també el gaudiu com segur que heu gaudit amb l’anterior....per a tots vosaltres...Els Tres Tenors..... 

2.- Lluc Casares, Gianni Gagliardi, Cèsar Joaniquet, Xavi Torres, Vic Moliner, Joan Terol



 Bona nit, benvolgudes i benvolguts, amigues i amics del Jazz Club de Nit..
Avui hi tornem de nou, un servidor, Miquel Tuset, en el que serà el programa 149 i el desè de la 5ª temporada, deu ni do.

Aquesta nit escoltareu música diversa, més o menys com sempre, però amb un afegitó relacionat amb un treball que m’ha arribat via xarxa social i de la mà electrònica del Pablo Hernández. Aquest es va posar en contacte amb mi, com segurament ha fet amb d’altres companys que fem aquesta tasca divulgativa mitjançant les ones, i em va presentar el seu projecte que escoltareu després de la proposta del Marco Mezquida i el seu disc a piano solo, a base d’improvisacions. Un disc que em va donar en el concert que vam tenir amb la Rocio Faks Quintet. Després seguirem amb la segona cara del disc del Cecil Taylor, “In Transition” i per acabar-ho d’arrodonir ho farem amb la formació Sinouj i el seu disc "Were". Espero que us agradi la selecció de les músiques que us he preparat amb tota l’estima que us professo.
Som-hi doncs amb el darrer treball del magnífic pianista Marco Mezquida.

Un treball força exquisit i molt introspectiu, sense massa sorolls afegits, o sigui que serà qüestió de posar-vos còmodes al sofà i relaxeu-vos escoltant les notes dels temes de.........



“LA HORA FÈRTIL”
MARCO MEZQUIDA piano solo

Enregistrat per Adrián Mateo els dies 23 i 24 d’abril de 2013 als estudis de Jordi Rossy a Begues.
Editat per Whatabout Music
Produït per Marco Mezquida.

Marco Mezquida, piano

Totes les composicions i improvisacions són d’en Marco Mezquida.

Parlar del Marco ja no ens fa falta, no per res no, per diversos motius...el primer és que ara per ara ja és un dels pianistes més apreciats pel públic, pels mitjans i el que és més important, pels seus companys. Un altre motiu és que no fa gaire li vàrem posar el seu anterior treball en format trio “My friend Marko”, i anteriorment l’hem posat amb discos de la Giulia Valle, i sempre us hem explicat qui és aquest jove de només 26 anys i que atresora tanta qualitat. O sigui que escoltarem els temes amb la màxima relaxació i això sí, us llegiré les quatre ratlles, plenes de sentiment, que ha deixat escrites en Marco en el seu disc.

El primer tema, dedicat a la Mireia, la seva xicota, és el que primer escoltarem i que es diu Oh Mireia i una , amb el teu permís Marco, una parrafada en alemany que em veig incapaç de pronunciar...

1.- Oh Mireia             2m43s

Després d’aquesta delicadesa escrita i interpretada amb tot l’amor...
escoltem el tercer tema del disc que dóna nom a l’àlbum...

3.- La hora fèrtil        4m05s

Enregistrar per primera vegada sol ha estat una de les experiències més íntimes i emocionants que he viscut. Era tal l’emoció que sentia durant la gravació que no volia perdre ni un minut en descansar. En acabar les dues sessions, absort com poques vegades m’havia trobat, tenia la sensació que m’havia buidat per deixar constància de “bona part del què era jo” en aquests moments amb 8 hores de música dintre meu.

Endinsem-nos en el cinquè tema i comencem a girar...

5.- Gira                      2m55s

Després del difícil procés de selecció d’aquestes 8 hores fins arribar a aquest disc de poc més de 50 minuts, he descobert que voldria enregistrar un disc de piano solo cada dia. En aquest primer les improvisacions lliures són majoria (2, 4, 7, 8,10,11 i 13) i la resta de temes són algunes de les meves darreres cançons. La Hora Fèrtil és el moment que visc: obert, divers, inquiet i sense necessitat de disminuir i adequar la meva personalitat musical a un estil en concret o classificable, sinó a la Música sense barreres els camins de la qual són lliures, infinits i fèrtils.



Seguim ara amb el tema

6.- Chévere               5m09s

Vull agrair de tot cor a Jordi Rossy la oportunitat que m’ha donat i per brindar-me el seu espai per enregistrar; a l’Adrián Mateo per la seva implicació i amistat, a Ferran Conangla per la bona feina en les mescles, a Néstor Giménez, a Agustí Fernández pels seus consells en les nostres xerrades i a la meva xicota Mireia Miralles, a la qual li dedico aquest disc, per les còmplices nits arribant a la nostra particular “hora fèrtil” de les 5 de la matinada, on ens sembla que la connexió de ments i cossos, el joc, l’amor i la pau de nit fan d’aquests instants les més auràtics del dia.
Ara per acabar m’agradaria que escoltéssiu les dos temes darrers seguits per així finalitzar aquesta passejada per aquest magnífic disc del Marco carregat d’improvisacions i meravelloses composicions.

8.- Sturm und  Drang           7m11s
11.- Bolero X                        2m37s

Després d’aquest magnífic disc del Marco a piano solo anem ja de cara al  “Jazz Master” d’avui que continua essent Cecil Taylor i el seu doble LP “In Transition”...un disc que escoltarem en aquest programa i en dos més, avui però entremig del programa.

Un disc editat el 1975 però enregistrat en dues parts el 1955 i el 1959. Les cares 1 i 2 el 1955 i les 3 i 4 el 1959.
Ja em dit que és un vinil que he digitalitzat i netejat de sorolls, els que he pogut, i del qual en posaré avui la cara 2.



“IN TRANSITION”
CECIL TAYLOR

Manufacturat per United Artists
Reeditat per Blue Note Re-Issue Series
Sessions originals produïdes per Tom Wilson
Reedició produïda per Michael Cuscuna
Enregistat el 10 de desembre de 1955 a Boston
Cares 1 i 2 editades pel segell Transition

Cecil Taylor, piano
Steve LAcy, saxo soprano
Ted Curson, trompeta
Buell Neidllinger, contrabaix
Dennis Charles, bateria.

Escoltarem tota la segona cara sencera, o sigui que els quatre temes els escoltareu seguits, començant pel tema del mateix Cecil Taylor, el Song, i pel que fa a la continuació de la biografia, la podreu llegir després al blog del Jazz Club de Nit.

1.- Song                                                        (C. Taylor)   5m19s
2.- You’d Be So Nice To Come Home To  (C.Porter)   9m15s
3.- Rick Kick Shaw                                      (C.Taylor)    6m05s
4.- Sweet And Lovely   (Arnheim, Tobias, Lemare)      6m36s

L’any 1952-53 comença formant un quartet amb Kenny Hyers (s.a.), Earl Griffith (vibes) i Jack Wilson (bat), després en trio amb Griffith i John Ore (cb). Poc després es dissol el trio i treballa en diversos treballs no musicals. Arriba a formar part de l’orquestra de Johnny Hodges però serà substituït per Richie Powell. S’ajunta amb Steve Lacy, Buell Neidlinger i Dennis Charles i enregistren pel segell Transition. Després de la mor del pare comença sessions de psicoanàlisi des del 1956 fins el1963.

L’any 1957 és contractat al Five Spot sota la recomanació de Dave Amram, però per acompanyar a Dick Whitmore, violinista i multi instrumentista. L’Steve Lacy el substitueix i el local s’omple des la tercera nit. Pintors, intel·lectuals i artistes en general s’hi donen cita i es converteix en un club de referència. Aquest any, el quartet tocarà al Festival de Newport.

El 1958, United Artists li proposa una sèrie d’enregistraments però ell és qui imposa els noms dels companys: John Coltrane, Chuck Israels, Louis Hayes i Kenny Dorham.

A partir d’aquí començaran els enregistraments decisius de Cecil Taylor. S’ha de dir que les diferents reedicions han canviat els títols fent complicada la seva relació. Després de “Love for Sale” (1959, United Artists), vindrà “The world of Cecil Taylor” (1960, Candid), amb trio amb Neidllinger i Charles, també editat com Air.

Al començament dels anys 60s participa en l’enregistrament de “The Connection”, amb Archie Sheep i comença a treballar amb Jimmy Lions i Sunday Murray els quals l’acompanyen per Europa. El 1962 editen dos LP testimoniatge del pas pel Cafè Montmartre de Copenhage. En tornar a New York toca per darrera vegada amb Albert Ayler – a qui va trobar a Estocolm – en el Lincoln Center el 1963.




Aleshores, l’aproximament al FREE ja està prou consolidat i començarà a notar-se la seva influència en pianistes i músics.

El 1966 signa dos àlbums amb sextet per Blue Note ( “Unit Structures” i “Conquistador” ) amb Eddie Gale (tp), Lyons, Ken McIntyre, Henry Grimes i Andrew Cyrille  - Bill Dixon i Alan Silva substitueixen Gale i McIntyre en el segon – i tornen a Europa amb a Lyons, Silva i Cyrille. D’aquesta visita a París se’n farà un àlbum en directe, “Student Studios”, el 1966 per Affinity.
Havent participat el 1964 a la Jazz Composers’s Guild animat per Dixon, serà ara un dels solistes convidats, amb el seu quartet, de la Jazz Composer’s  Orquestra dirigida per Michael Mantler (1968)  en el tema “Communications 11”. Després d’enregistrar “Praxis” (1968, Praxis) a piano solo, sortirà un enregistrament a França amb el nom de “The Great Concert of Cecil Taylor” (1969, Prestige) en quartet amb Sam Rivers, Lyons i Cyrille.
Aquest anys entra a formar part de la programació de nit de la Fondation Maeght, amb Sam Rivers en lloc de Silva en el quartet i fins el 1973.




“WERE”
SINOUJ

Àlbum realitzat el 15 de gener de 2012 als estudis Dalamix a Madrid
Produït i finançat per la mateixa banda amb el recolzament de la Casa Árabe.
Editat per Youkali Music
Inclou temes enregistrats en directe a la Fundación Carlos de Amberes de Madrid.

Els músics de la banda són:

Pablo Hernández, saxo alt
Larbi Sassi, violí
Sergio Salvi, teclats
Javier Geras, contrabaix i baix elèctric
Akin Onasanya, bateria i percussions

Javier Paxariño, flauta en els temes 2 i 3
Jorge Pardo, flauta en el tema 10
Tots els temes són composicions de la formació, tot i que el qui podria signar les composicions seria el Pablo Hernández.

Sinouj és una banda Afromediterrània que bareja les tradicions musicals del Magreb i del Est mitjà amb el Jazz contemporani, el Funk i la música africana. Sinouj integra els seus ritmes aràbics i les seves maneres en una visió moderna del Jazz i el Funk amb un flaire de la llum de l’electrònica. El so del grup ve marcat per la única combinació del saxo i el violí oriental amb una potent secció rítmica africana així com també per l’harmonia amb tocs electrònics dels teclats. La riquesa i originalitat del projecte és deguda a la diversitat musical i geogràfica dels seus membres: Espanya, Tunísia, Nigèria i Itàlia.



Escoltem el segon tema de l’àlbum el Haka Aka i

2.- Haka Aka             (Sinouj)          9m10s

Al saxo alt tenim a l’espanyol Pablo Hernández, el qual ha tocat amb moltes diferents agrupacions de rock, jazz, funk, rai i amb bandes de música aràbiga i ho ha fet amb gent com, Jorge Pardo, Javier Paxariño, Charbel Rouhana, Nass Marrakech, Wast el Balad etc..Larbi Sassi, al violí està considerat com un dels millors intèrprets de música aràbiga en tot el Magreb, i ha tocat en el seu pasí, Tunísia i fora d’ella amb les millors bandes i cantants d’aquesta música.

Escoltem ara el primer tema de l’àlbum....

1.- Nawa Party          (Sinouj)          3m59s

La secció rítmica està liderada per l’Akin Onasanya i els seus tambors de Nigèria. Ell és un dels bateries més sol·licitats a Madrid per tocar Jazz, Funk, R&B o música africana i lidera el projecte afrobeat Ogun Afrobeat. Sergio Salvi, als teclats i programes informàtics, dóna a la banda l’equilibri entre el ritme i la secció frontal, gràcies a la manera intel·ligent de la utilització dels sons acústics i electrònics.
Finalment, en el baix elèctric de la banda hi ha hagut molt bons baixistes com el Kayode Kuti (Nigèria, baix a la banda Seun Kuti durant tres anys), també Damián Nueva Cortés (Cuba) o en Pablo Alfieri (Argentina). Actualment qui toca els baixos és el Javier Geras que toca el contrabaix en dos temes i la resta toca el baix elèctric.

Posem ara el primer tema de la sessió que van enregistrar en viu a la Fundación Carlos de Amberes de Madrid i que dóna nom a l’àlbum...

5.- Were                    (Sinouj)          10m45s

Sinouj toca temes originals escrits la major part per Pablo Hernández. Algunes vegades la formació pot tocar cançons tradicionals d’Aràbia, Tunísia o Espanya, però sempre amb una mirada nova cercant noves vies per a comunicar aquestes diferents tradicions des d’un punt de vista del jazz contemporani.
Aquesta recerca i visió mental oberta de la música fa possible que un gran nombre de músics vulguin tocar amb Sinouj: Jorge Pardo, Fabrizio Cassol. Sylvain Cathalà, Adedeji Adetayo, Zoumana Dembelé, Nantha Kumar o el Guadiana. Aquesta aproximació també fa que els sigui més fàcil arribar a les audiències allà on vagin, i Sinouj ha participat en festivals de jazz i de world music a Cuba, Tunísia, Algèria, França, Portugal, Bèlgica i Espanya.



Anem ara amb el setè tema del disc...

7.- Yekermo sew      (Sinouj)          11m55s

El 2012 Sinouj va realitzar el seu nou àlbum “Were”, amb la participació de Jorge Pardo i Javier Paxariño com a convidats. Anteriorment la banda havia realitzat un compacte en directe amb un dvd anomenat “Live at Play!” amb el llegendari cantant flamenc El Guadiana.
De cara al 2013, Sinouj prepara el seu tercer àlbum amb col·laboracions de l’Ariel Brínguez (Cuba, saxo tenor), Niraj Singh (India, tabla), Alana Sinkey (Guinea Bissau, veu), Emilse Barlatay (Argentina, flauta), Nantha Kumar, Jorge Pardo, Anatol Rivero i Javier Paxariño.

Segons el Pablo, col·laboren amb ells músics de tots els continents...bé, diu, ens falta algú d’Oceania, només.

I ja per acabar, ho farem amb el tema, el títol del qual ja ens indica en quin cosmos hem estat tota aquesta estona...tot i que hi ha hagut molta barreja, el sentiment principal és el del....

9.- Magreb Cosmos (Sinouj)          8m12s            44m

Abans deixeu-me que us digui que el proper dilluns 16 de desembre hi haurà l’entrega de premis pel millor disc de l’any per l’Associació de Músics de Jazz i Música Moderna al Cafè Royale, a les 21h30m i presentat per  l’Òscar Dalmau, melòman, boletaire de veu en off i conductor del Gran Dictat...dilluns al Cafè Royale....els nominats són....

COMING HOME, de Jaume Vilaseca Quartet i Ravi Chary (Discmedi)
MENTA, DIARI SONOR, de David Mengual Free Spirits Big Band (Produccions Jazzenviu)
MY FRIEND MARKO, de Marco Mezquida Trio (Fresh Sound New Talent)
SMALL AXE de Robert Nesta Songs, liderat per Adrià Plana (Autoproduït)
La resposta, dilluns que vé al Café Royale.

I que el proper concert al Jazz Club La Vicentina serà el divendres 20 de desembre amb l’Ivó Sans convida....amb Ivó Sans, bateria; Marcel·lí Bayer, saxo alt; Cèsar Joaniquet, saxo tenor i Masa Kamaguchi, contrabaix...a les 22h a la Sala Xica....



Bona nit benvolgudes i benvolguts, amigues i amics de Jazz Club de Nit. Avui hi tornem de nou com cada dijous excepte el tercer de cada mes que es radia el Ple Municipal. Comencem el programa 148 a Jazz Club de Nit i des de l’emissora Ràdio Sant Vicenç 90.2 o per l’adreça online: http://radio.santvidigital.cat/home/radio-online

Avui farem un programa dedicat als pianistes....i com que per a tot hi ha un motiu, el meu motiu és el fet d’haver decidit posar un disc del Cecil Taylor; un d’aquells doble LP que han passat a la història, el IN TRANSITION. Després d’haver-lo digitalitzat i extirpat els catacrics i catacracs, l’aniré posant en successius programes fins acabar-lo. Com que és un doble LP, cada dia en posaré una cara, o sigui que en tenim per quatre programes. Això sí, l’escoltareu a la darrera mitja hora de programa, la que dediquem als JazzMasters.
Abans però començarem amb dues novetats de pianistes, un d’aquí casa nostra, en Tomàs Fosch i el seu disc de Quadrant Produccions, “Lluç Jazz”, i també amb una novetat del segell Fresh Sound Records New Talent aquesta vegada amb el pianista Sebastien Ammann i el seu disc “SAMADHI”.

Comencem per aquest disc de Fresh Sound...    


 “SAMADHI”
SEBASTIEN AMMANN QUARTET

Editat per Fresh Sound Records New Talent                      FSNT 425
Enregistrat per Michael Perez-Cisneros el 7 de juny de 2012 als estudis Peter Karl Studios, Brooklyn, New York.
Produït per Sebastien Ammann i Ohad Talmor
Productor executiu Jordi Pujol

Sebastien Ammann, piano
Ohad Talmor, saxo alt
Dave Ambrosio, contrabaix
Eric McPherson, bateria

Totes les composicions són de Sebastien Ammann excepte “You Stepped Out a Dream” de Nacio Herb Brown i Gus Kahn.

S’ha de dir que aquest és un disc amb aires inequívocs de modernitat. Gent que h sabut beure de les fons dels més avantguardistes i que han sabut emmotllar-se en un projecte del líder de la formació. Melodies un pel melancòliques però vestides d’una gran bellesa. Escoltareu alguns temes, els escollits per qui us parla, Miquel Tuset, i que espero que els gaudiu com jo mateix a l’hora de pensar el programa.
 
Escoltem el segon tema del compacte...

2.- Serendipity          (S.A.)  5m40s

Un tema força interessant, amb una bona interpretació dels components del quartet, de manera particular els solistes.
Seguim amb el tercer tema amb una gran interpretació del líder. Nitidesa i claredat d’idees acompanyen a aquest músic que s’ha sabut acompanyar de tres cracs, i sinó, escolteu el solo de l’Ohad Talmor al saxo alt....

3.- Renk-Curb           (S.A.)  5m20s

Un magnífic tema amb una altra gran interpretació de l’Ohad Talmar al saxo alt, i la resta de músics, amb el líder al capdavant...anem ara amb el quart tema del compacte, d’estructures similars i magnífiques interpretacions, tema que dóna nom al compacte...


4.- Samadhi              (S.A.)  7m37s

Claredat en la pulsió de les tecles, sonoritat plena d’aquest saxo alt i composició impactant per la complexa i bella melodia. Una secció rítmica perfecta amb un mestres de les baquetes, el Eric MacPherson, del qual ja li hem posat algun disc també de Fresh Sound..un tema delicat acabat de la mateixa manera.

Acabem ja amb aquesta selecció d’aquest interessant disc del Sebastien Ammann amb el darrer tema, el qual ves per on, és l’únic del qual no n’és el compositor....és el..

8.- You Stepped Out of a Dream   (Nacio Herb Brown i Gus Kahn)     6m18s

Una vertadera meravella, perfectament interpretada per aquests grans músics, i que ens ha situat en el seu particular món, en la seva particular visió del Jazz contemporani, del Jazz que es fa avui dia.

Anem doncs ara amb la següent proposta, la del jove pianista resident i estudiant ara mateix als EEUU, a Texas concretament, i a una de les millors escoles d’aquest estat. El disc que presenta és el resultat de l’amistat i de les coincidències de tocar plegats en diferents locals de Barcelona. Un d’aquests és l’emblemàtic Jamboree Jazz Club on els dilluns l’Aurelio Santos organitza des de fa 12 anys una Jam Session força especial, i per això s’anomena What The Fuck, o “Què collons és això”...la WTF. En un d’aquests dilluns on jo no hi acostumo a faltar va obrir la Jam, va iniciar el concert en Tomàs Fosch, després d’haver-lo vist unes quantes vegades acompanyant als altres companys i participant a la Jam Session posterior al concert inicial. Un concert-Jam que vaig enregistrar i que el podeu escoltar al blog del Jazz Club La Vicentina.


“LLUÇ JAZZ”
TOMÀS FOSCH TRIO

Editat per Quadrant Produccions        Q00045J
Enregistrat per Carles Ribera el 3 i 4 d’abril de 2013 als estudis Nòmada 57.
Produït per Tomàs Fosch, lo pare.

Tomàs Fosch, piano
José López “Peluca”, contrabaix
Guillem Arnedo, bateria
I la participació de Guillem Callejón en el tema “The Meatballs”.

Totes les composicions són de Tomàs Fosch excepte Isfahan i Stablemates, que ja sabeu de qui són, oi?

En Tomàs ha dedicat cadascun dels temes a determinades persones i coses, la qual cosa fa aquest disc força personal....fins i tot hi ha una dedicatòria al guitarrista Àlex Fortuny en un tema afegit al final, un bonus track, que mirarem d’escoltar...

Escoltem ja el primer tema dedicat “a les camises de flors que han acompanyat la meva vida, als amics del poble i a Nacho Azar per ser un referent i ajudar-me a composar-la.”

1.- Aloha Shirts         (T.F.)   6m21s

Gran tema per endinsar-nos en l’univers sonor de Fosch. Bones interpretacions de piano i contrabaix en els seus solos i un final força potent amb un Guillem més o menys desbocat, tot i que controlat.

Quadrant Produccions em va fer arribar aquest disc i el que vaig posar la setmana passada de l’Albert Marquès Trio i la presentació que ells en fan és la següent:

“Lluç Jazz és l’òpera prima del pianista Tomàs Fosch, un disc on es percep el talent emergent d’aquest músic que sorprendrà favorablement els aficionats al bon jazz. Acompanyat per un elenc de joves instrumentistes amb els quals comparteix llenguatge i sensibilitats estètiques. Fosch ens proposa un total de vuit tracks que combinen composicions pròpies amb temes d’autors històrics com Duke Ellington, Benny Golson o Hoagy Carmichael. Estem davant el primer disc d’un pianista que coneix bé la tradició i després d’assimilar-la s’endinsa en territoris afins a la modernitat del jazz.”

El següent tema és el segon del disc, també composat per ell mateix, amb una forta expressió rítmica acompanyada de moments de delicada bellesa sonora, la bellesa de la pulsació nítida i profunda de les tecles del piano per les mans de l’artista i líder de la formació.
Un tema dedicat “al meu avi per portar-me cada dissabte al matí a música i a la meva mare pel recolzament incondicional.”

2.- Brunch Time        (T.F.)   6m02s

Després de la llarga introducció seguida del solo del piano, el contrabaixista, “Peluca” ens fa una bona demostració del seu art. Després tornen a la coda, a l’exposició del tema, i després l’increment de tempo marcat per la bateria desemboca al final del tema....

Seguim ara amb el tercer tema del disc, delicat però igualment amb la combinació rítmica ben quadrada pel Guillem Arnedo. El tema està dedicat “a L’Alfons Bertran i l’Aleix Forts per ajudar-me a créixer musicalment..

3.- San Moritz           (T.F.)   4m37s

Uns temes i un pianista clarament influenciat per Bill Evans, Brad Meldhau, Aaron Parks, Gerald Clayton, per la música clàssica i el pop. En Tomàs parteix de la tradició del Jazz per arribar amb àmplies mires i ment oberta, la que ens està mostrant en aquest seu primer disc “Lluç Jazz”.
Un tema aquest també força impactant amb la combinació de la mà esquerra marcant un riff a la vegada que la bateria fa la seva particular aportació en un magnífic solo;  després, delicadesa i final.

Avui, ves per on, seguiré l’ordre establert del disc per poder frenar el tempo una mica i deixar pas a una magnífica balada on el Tomàs arriba a cotes de finor i delicadesa prou importants, a part de la composició que per ella mateixa és una delicadesa...dedicat “a l’Alba Jose pel seu amor”.ho yeah, sí senyor....



4.- Martinez’s Portrait          (T.F.)   4m37s

Oh quina suavitat, quina delicadesa.....doncs seguirem amb una altra “delicatessen” al mateix nivell, aquesta vegada composada pel Billy Strayhorn i Duke Ellington..un tema que van composar (de fet el compositor era el Billy Strayhorn) el 1963 tot just abans de fer la gira que van fer per l’orient mijà passant per Beirut, Amman, Kabul, Nova Delhi, Sri Lanka, Teheran, Madràs, Bombai, Bagdad i el Caire (visites a Istanbul, Nicòsia, el Caire, Alexandria, Atenes i Tessalònica ajornats per la notícia de l'assassinat de John F. Kennedy).
Un tema dedicat “a Guillem Arnedo, Pau Sala, Àlex Fortuny, José López, Uri, Ivi, Rai, Juan Luís, Àlex Valdés, Marcos, Jago, Nacho, Guille, Alfons, Aleix, Anton, Claudia, Joan Rovira...gràcies per la vostra inspiració, aprenentatge i motivació constants.”

5.- isfahan      (B.S – D.E.)   6m08s

Una meravella de tema pròpiament ell i interpretat amb mestria, delicadesa i profunditat sonora. Swing i melodia, interpretacions excel·lents..què més vols demanar?....

Acabem ja aquest projecte amb el tema setè del compacte, ja amb força swing i blues, un tema típic de Hard Bop de la mà magistral del Sr. Benny Golson, encara viu i que vam poder veure al Jamboree l’any passat....un tema dedicat “a Mariano Díaz, Iñaki Sandoval, Sergio Pàmies i Jaume Vilaseca per la música que han compartit.”

7.- Stablemates        (B.G.)  4m44s

Un tema ideal per acabar amb aquest magnífic projecte del Tomàs Fosch, que des d’aquí li fem una forta abraçada desitjant que gaudeixi amb aquest programa si és que se l’escolta que jo crec que sí que ho farà, sinó ara, després ho podrà fer des del blog del Jazz Club de Nit....

Després d’aquest magnífic disc, anem ja de cara al “Jazz Master” que és el Cecil Taylor i el seu doble LP “In Transition”...un disc que escoltarem en quatre programes, sempre en aquesta darrera mitja hora....

Un disc editat el 1975 però enregistrat en dues parts el 1955 i el 1959. Les cares 1 i 2 el 1955 i les 3 i 4 el 1959.
Ja em dit que és un vinil que he digitalitzat i netejat de sorolls, els que he pogut, i del qual en posaré avui la cara 1.


 “IN TRANSITION”
CECIL TAYLOR

Manufacturat per United Artists
Reeditat per Blue Note Re-Issue Series
Sessions originals produïdes per Tom Wilson
Reedició produïda per Michael Cuscuna
Enregistat el 10 de desembre de 1955 a Boston
Cares 1 i 2 editades pel segell Transition

Cecil Taylor, piano
Steve LAcy, saxo soprano
Ted Curson, trompeta
Buell Neidllinger, contrabaix
Dennis Charles, bateria.

Aquest doble LP de 1975 reedita la música a partir de dos dels primers discos de Cecil Taylor, “Jazz Advance” i “Love for Sale”. Avui posarem la primera cara el que seria el Jazz Advance però que pe a mi és la reedició de la Blue Note, disc comprat o a Londres, HMV, a Andorra, Comando o Transbord o a Holanda, Amsterdam....llocs visitats per un servidor quan anava a comprar discos en aquells anys 70s.

En aquesta música que escoltareu ja un h pot veure el què vindria després, la modernitat que ell imprimiria en la seva música apropant-se al Free Jazz primer per desprès quedar-s’hi. En aquest disc el Free encara no havia nascut de la mà de l’Ornette Coleman i d’ell mateix, però deu ni do de com ja començava a apropar-s’hi...modernitat, la més, l’any 1955, collons....

Cecil Percival Taylor (nascut el 25 de març 1929) és un pianista i poeta nord-americà. De formació clàssica, Taylor és generalment reconegut com un dels pioners del free jazz. La seva música es caracteritza per un enfocament extremadament energètic, físic, produint sons improvisats complexes, involucrant freqüentment clústers i polirítmies intricades. La seva tècnica pianística s'ha comparat a la percussió, per exemple, es descriu com "vuitanta-vuit tambors afinats" (en referència a la quantitat de tecles en un piano estàndard). També ha estat comparat amb "Art Tatum pel que fa les  tendències contemporànies clàssiques ».

Escoltem el primer tema de la cara 1, tema de Monk i Best...

1.- Bemsha Swing    (T.M. – D.B.)  7m26s

Seguirem amb la biografia..
Va créixer en un ambient influenciat per les inquietuds culturals de la seva mare d’ascendència  india, que tocava el piano, parlava francès i alemany i li interessava el teatre. Amb nou anys va començar els estudis de música amb una professora de música veïna, i després de percussió amb el marit d’aquesta professora amb l’ànim de poder tocar com ho feia Chick Webb. Els oncles van ser cabdals perquè el Cecil escoltés les Big Bands de swing, la del Jimmie Lunceford i la de Cab Calloway, tot i això, prefereix d’altres Big Bands i les exhibicions dels bateries. Posteriorment l’interessa la dança i acompanyarà a balladors de claqué. Amb 13 anys es mor la seva mare i renuncia al piano deixant pas a les seves activitats esportives. Després, amb un amic bateria, es presenta a un concurs radiofònic i del qual n’obté un premi. L’emissió del programa l’escolta un director d’orquestra que li fa fer una audició i el contracte. El primer bolo en un gran hotel dels Monts Catskill, no el pot fer pel fet de ser negre. El 1951 marxa a Boston i el curs següent s’inscriu al New England Conservatory. Durant tres anys estudia arranjament i harmonia i ha de suportar els prejudicis racials del professor  de composició. Gràcies al company i saxofonista Andrew McGhee descobreix el Bebop. Aquest li presenta els millors Jazzzmen de Boston: Gigi Gryce, Jaki Byard, Charlie Mariano, Herb Pomeroy, Sam Rivers i Serge Chaloff. També coneix al crític musical Nat Hentoff el qual el convida al seu programa de ràdio. El mateix any d’arribar a Boston va poder veure per primera vegada a Charlie Parjer al Club Hi-Hat.



I ara escoltarem un tema de Cecil Taylor 

2.- Charge ‘Em Blues          (C.Tayor)       11m15s

Cecil Taylor va ser un pianista molt influenciat per Lennie Tristano. Posteriorment, i després d’escoltar “Un Poco Loco” es va convertir fan de la música de Bud Powell. Si fem una repassada als pianistes que el van influir en aquella època podríem començar per Erroll Garner, Mary Lou Williams (amb la qual tocaria a duo vint-i-cinc anys més tard al Carnegie Hall, 1977), l’obscur Sam Broadnax (per les seves espesses textures harmòniques), Dave Brubeck (igualment per l’opulència harmònica de la seva música en octet), Dick Twardzik (Cecil tindrà l’ocasió de tocar davant d’aquest), Horace Silver, Thelonious Monk i el més important, Duke Ellington.
I ara ja posem el darrer tema per avui, un tema de Duke Ellington, el magnífic Azure.

3.- Azure                                (D.Ellingon)   7m35s

Abans de plegar m’agradaria dir-vos que el Jordi Pujol (el Presi del Jazz) ha editat una selecció de 11 compactes mai editats abans amb el nom de The Keynote Collection 1941-1947 amb enregistraments que mai han vist la llum. Ja sabeu on ho podeu trobar això i molt més? Doncs al carrer Benet Mateu 26, barri de Sarrià-Sant Gervasi que és on hi la botiga de Blue Sounds.

Bé, doncs això ha estat tot per avui, espero que us hagi agradat el programa i ja quedem pel proper dijous 12 de desembre amb més música i novetats. Bona nit i bon Jazz en el Jaç de cadascú.

 

blogger templates |