Enllaç a l'àudio del programa:



Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà  amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
 
I el programa d’avui el dedicaré íntegrament a Fresh Sound New Talent i per això aquests discos són del Productor Executiu Jordi Pujol i gravacions amb © del 2024 de Fresh Sound Records per a Blue Moon Produccions Discogràfiques S.L. Tindrem com a protagonista el saxo alt de na Alden Hellmuth, “Good Intentions”; la bateria del Benjamin Ring, “With Every Step” amb el saxo alt de Devin Daniels, i també el saxo alt de Daniele Germani, “The Alternative is Unthinkable”.


I podem començar pel disc de Daniele Germani, “The Alternative is Unthinkable”. Enregistrat per Peter Karl a Acoustic Recording, Nova York, març de 2023. Mesclat i masteritzat a Sear Sound (NY) per Jeremy Loucas. Produït per Daniele Germani. Amb Daniele Germani (saxo alt #1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10 i 11), saxo soprano #3, 9 i 7), Justin Salisbury (piano), Giuseppe Cucchiara (contrabaix), Jongkuk Kim (bateria). Totes les composicions de Daniele Germani, excepte  #4 de Justin Salisbury, i #7 de Leo Genovese.
I al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/daniele-germani-albums/57294-the-alternative-is-unthinkable.html.
 
Doncs ja els escoltarem en el tema...
 
1.10.- My Folks (Daniele Germani) 6:50.
 
I sí que aquest tema ha estat maco per començar el programa d’avui. És curiós com comença a mode d’Intro i motiu repetitiu i arribar a un “break” i silenci total a partir del qual comença la melodia, una altre melodia. També ha estat divers d’intensitats sonores ja ho haureu notat, car la Intro ha estat dolça, sí, com també la melodia posterior feta pel líder al saxo alt, Daniele Germani. Ara bé, després d’aquests primers moments, la qüestió musical s’ha anat desenvolupant, primer delicadament i ja després amb més contundència, tot això lligat amb la improvisació del líder, que de mica en mica ha anat agafant una determinada trempera. La feina feta pels de la base rítmica ha estat imprescindible, però. El mateix pianista l’ha seguit amb una brillant improvisació i gran suport del baixista i baterista, i tots tres han estat Justin Salisbury (piano), Giuseppe Cucchiara (contrabaix) i Jongkuk Kim (bateria). I de nou recuperen la melodia i l’acaben delicadament.
 
Després del celebrat homenatge a la comunitat en el seu àlbum debut 'A Congregation of Folks' (2021), el profund desafiament en el seu segon disc 'What Reason Could I Give?' (2022), i la reinvenció del so i el jo en el seu tercer àlbum 'They Radiate Energy Outward' (2023), Daniele Germani entra en el que podria anomenar una celebració de la tranquil·litat contra el desconegut amb el seu quart àlbum, 'The Alternative is Unthinkable'. (2024).
 
I seguirem amb el tema que titula el disc, l’anomenat...
 
2.9.- The Alternative is Unthinkable (Daniele Germani) 4:44.
 
I el tema l’ha començat el piano i ja amb la mateixa suavitat del so del seu saxo alt, i ara doblant-se amb el soprano, de nou Daniele ens ha captivat per la melodia i composició que titula el disc. Una primera part amb melodia curteta i ja la improvisació del pianista, digitació ràpida, pura i prístina i llenguatge. Aquí el que copsa és la qüestió harmònica, la cadència dels seus acords. Improvisació brutal del líder ara al soprano, i amb quina dolçor que l’ha fet tot i haver-lo escoltat al registre alt, als més aguts. Afinació perfecte la d’aquest soprano i inversemblant improvisació. Després recuperació de melodia a dos saxos i moments per a gaudi del baterista Jongkuk Kim, mentre Justin Salisbury al piano i Giuseppe Cucchiara al contrabaix l’han acompanyat i ja arribar al final del tema.

 
Aquest disc va sorgir del període artístic de fascinació de Germani pel nostre univers. Durant aquest temps, una gran quantitat d'inspiració va venir de preguntar-nos i aprendre sobre la grandesa de la nostra existència. Crec que aquest enfocament exterior va sorgir després, i potser per culpa, de l'impacte inevitable d'aquella experiència mundial del 2020 que estic cansat de anomenar. Quan estàvem a l'altra banda, m'atreveixo a dir que l'ànima de Daniele no volia mirar cap allà, sinó cap amunt i cap a fora. Així, L'alternativa és impensable va començar a prendre forma [...] —Lía Rivera-Flaviá (extret de les notes interiors del disc).
 
I ja els acabarem d’escoltar en dos temes seguits, i anomenats...
 
3.1.2. Bright Young Star Burn (Daniele Germani) 1:47.
3.2.5. Stellar Nurseries (Daniele Germani) 3:00.
 
I 10 n’hi C aquest primer i curtet tema amb quina trempera melòdica i rítmica ha anat. Un motiu recurrent interpretat a bon ritme, i melodia força interessant feta pel saxo alt i piano, on el baterista té una tasca molt present. Si hi ha poc temps de tema, poc temps hi ha per improvisar, com ha estat el cas. I sí que el següent “Stellar Nurseries” ha seguit també el tarannà de l’anterior. Un tema encara més vital que el líder també ha fet amb el saxo alt, amb un fraseig lligat interpretat a la perfecció tot i la velocitat de l’execució. Els de la base rítmica l’han aixoplugat i ajudat a volar improvisant, ells quatre que han estat Daniele Germani, Justin Salisbury, Giuseppe Cucchiara i Jongkuk Kim ideal per ja deixar-los d’escoltar i felicitar al líder i companys per un treball tan interessant.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club, Barcelona:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz Club, Girona:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.


I ara escoltarem a l’Alden Hellmuth, “Good Intentions”. Enregistrat per Lily Wen a Figure 8 Studio, a Brooklyn, Nova York, els dies 5 i 6 de juny de 2023. Mesclat per Christopher Allen. Masteritzat per Pieter de Wagter. Produït per Alden Hellmuth.  Amb Alden Hellmuth (saxo alt), Josh Evans (trompeta #2, 4 i 7), Yvonne Rogers (piano i Wurlitzer), Lucas Kadish (guitarra), Kanoa Mendenhall (contrabaix), Timothy Angulo (bateria). Convidat: Chris McCarthy (Fender Rhodes #6). I al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/alden-hellmuth-albums/57373-good-intentions.html.
 
Bones intencions, Good Intentions va néixer del conflicte, tant el conflicte intern que experimento com a artista que intenta donar forma i definir la meva pròpia veu autèntica, com els conflictes externs als quals tots ens enfrontem a la nostra feina, amistats i vida. Aquest àlbum és una exploració de la dissonància en absència de resolució i les intencions que ens guien. És un reflex profundament personal i sense disculpes de qui sóc en aquest moment. Aquestes composicions van sorgir mentre vivia a l'estranger l'any 2022, un període marcat per la meva sortida de la convenció cap a una filosofia de l'exploració. L'àlbum recull la meva transformació mentre vaig descobrir nous mètodes compositius i vaig abraçar encara més el meu amor per l'avantguarda. Com a compositora estic profundament inspirada en l'art que és evocador i experimental, i conformat per la meva educació a Hartford, Connecticut, on vaig créixer envoltada del llegat musical del gran Jackie McLean.
 
Comencem escoltant-los en el tema anomenat...
 
4.6.- Personal Saints (Alden Hellmuth) 6:10.
 
I com de maco han començat aquest tema, primer amb el motiu rítmic principal fet per la baixista Kanoa, i posterior melodia a duet dels dos vents, i ja la seva brutal improvisació, amb un so profund el del seu contrabaix. I ja hem pogut escoltar la líder al saxo alt que ens ha enlluernat per com de bonic ha fet la seva improvisació. Modernitat de la seva exposició com la dels companys, per ja recuperar el motiu principal i acabar el tema delicadament, què bonic, ideal per ja començar-los a escoltar.
 
Per a mi, els moments més màgics de la música són aquells moments en què el material anotat i les improvisacions s'entrellacen tant que gairebé no es poden distingir. La música de Good Intentions va ser elaborada amb una flexibilitat i una obertura que convida els intèrprets a crear aquests moments de sinergia. En conseqüència, la selecció de la banda va ser fonamental per donar forma al so d'aquest projecte. Cada part va ser escrita específicament per a aquests músics increïbles, i els estic molt agraïda per donar vida a aquesta visió musical.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 
I un altre magnífic tema d’aquesta jove saxofonista és..
 
5.2.- The Gavel (Alden Hellmuth) 4:48.
 
I ara ha estat el guitarrista Lucas Kadish qui ha estat l’encarregat d’obrir el tema fent-ho amb el motiu principal. La melodia torna a sorgir dels dos vents a duet Alden Hellmuth, saxo alt i Josh Evans, trompeta. I de nou la líder ens ha deixat una bona mostra de la seva qualitat instrumentista. S’ha de dir que el suports dels companys de la base rítmica ha estat imprescindible, piano, contrabaix i bateria. Llarg i inversemblant solo de la líder per ja aparèixer el trompetista Josh Evans fent el seu, i també amb la modernitat més acurada per bandera. Brutal ell i el baterista en aquests moments. I quin “Lick” llarg i més impressionant han fet, arribant ja al final d’aquestes músiques.


Good Intentions està dedicat a tots els meravellosos amics i familiars que han ajudat a fer que aquest àlbum sigui una realitat. Moltes gràcies a Jordi Pujol de Fresh Sound Records pel seu suport; a la meva banda, Lucas Kadish, Yvonne Rogers, Kanoa Mendenhall, Timothy Angulo i Josh Evans, per la seva increïble musicalitat; a Adi Meyerson per la seva presència, suport i orientació durant tot el procés; a Chris McCarthy, Lex Korten, Peter Enriquez i Eli Heath per la seva generosa ajuda en el correu; al meu germà, Nathan Hellmuth, pel seu ànim i assistència; a la meva mare i al meu pare pel seu suport interminable a les meves passions; i a tots els amics que van oferir una orella, una mà i/o una abraçada durant aquest procés. Us estimo a tots. Millors intencions. Això ens ha dit ella mateixa, Alden Hellmuth.
 
I ja l’acabarem d’escoltar a ella i a ells en el tema anomenat...
 
6.8.- Whirl (Alden Hellmuth) 4:30.
 
I què impressionant aquest tema de l’Alden Hellmuth per com l’han iniciat de nou a duet de saxo i guitarra, amb el motiu principal, i ja aparèixer el magnífic so del saxo alt de la líder. De nou la sonoritat, de nou el fraseig, de nou la contemporaneïtat del seu discurs. I sí que hem gaudit també amb el solo del piano de Yvonne Rogers, disc doncs amb força dones com a instrumentistes, la qual cosa està la mar de bé. I recuperant el motiu i melodia principal l’han acabat dolçament, gran tema per ja deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats Alden Hellmuth (saxo alt), Josh Evans (trompeta #2, 4 i 7), Yvonne Rogers (piano i Wurlitzer), Lucas Kadish (guitarra), Kanoa Mendenhall (contrabaix), Timothy Angulo (bateria). Convidat: Chris McCarthy (Fender Rhodes #6).


I ja acabarem el programa amb el disc del baterista Benjamin Ring, “With Every Step”. Enregistrat per Stuart Schenk a UCLA Recording Studio, els dies 12 i 13 de juny de 2023. Mesclat i masteritzat per Maximilian Sink. Coproduït per David Binney i Benjamin Ring. Amb Benjamin Ring (bateria, vibràfon #7), Devin Daniels (saxo alt i soprano), Jake Chapman (vibràfon), Javier Santiago (piano, sintetitzador), Jermaine Paul (contrabaix). I sí que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/benjamin-ring-albums/57374-with-every-step.html.
 
I els començarem escoltant en el tema de Chris Thile anomenat....
 
7.4.- Helping Hand (Chris Thile) 5:10.
 
I quina delícia de tema que acabem d’escoltar, iniciat amb el motiu principal pel piano de Santiago i ja els sons del saxo soprano de Daniels fent el que seria la melodia a duet amb el vibrafonista Chapman, trossejada delicadament pels diferents moments de l’estructura del tema. I el pianista i saxofonista al soprano han  desenvolupat uns moments melòdics i obert després la porta a la improvisació inversemblant del vibrafonista Chapman, amb un bon suport rítmic del baterista Ring. Un nou break rítmic ens ha deixat escoltar les notes profundes i solistes del contrabaix de Paul i de nou crescendo rítmic a càrrec del líder a la bateria, motiu principal inicial i ja per encarar el final del tema amb el delicat so del soprano de Daniels. Bonic tema per començar-los a escoltar.
 
Hi ha una qualitat magnètica en aquest àlbum que poques vegades he experimentat en una primera col·lecció de música original. Les seves melodies juganeres et desarmen. Els seus ritmes creixen i s'allunyen com una font termal que borbolla sota els teus peus; no pots predir el moment en què esclataran, però estàs segur que ho faran. Entre homenatges, reinterpretacions creatives i noves cançons, hi ha moltes històries per descobrir en aquests temes. Les persones i els llocs estimats són evocats constantment amb calor i gratitud. Els crits d'ullet a les forces eminents de l'art (Lyle Mays, Chris Thile, Carole King) aporten un nou creixement a camins ben fressats. I en les seves pròpies composicions, Benjamin deixa petjades profundes i diferents.
 
I ara seguirem amb un tema del líder i anomenat....
 
8.6.- With Every Step (Benjamin Ring) 5:34.
 
I sí que el tarannà d’aquests temes és bastant tranquilet, tot i això aquest tema té una certa consistència rítmica gràcies a la  tasca del líder a la bateria. Una melodia molt agradable, iniciada pel saxo alt acompanyat pel piano de Javier Santiago. I el tema que va agafant trempera de mica en mica, tot i haver-hi diversos breaks rítmics on sembla aturar-se tot, però no. El pianista ha estat el primer en improvisar, i encara amb el tema controlat d’intensitats sonores. Una molt bonica improvisació on tots ells han anat pujant de nivell emotiu, arribant a una mena de clímax impactant gràcies a la tasca del líder a la bateria. També ha improvisat el vibrafonista Chapman i dir-vos que ha estat també molt interessant. El final ens l’hem trobat apareixent la melodia a càrrec del saxo alt de Daniels i ja per arribar al final del tema delicadament.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
A.MA Records: https://www.amaedizioni.it/
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
The Changes Music: https://thechangesmusic.com/
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 
I sí que els acabarem d’escoltar en aquest tema del líder, el més llarg de més de 10 minuts i anomenat..
 
9.9. - Fleet Wee (Benjamin Ring) 10:26.
 
I sí que han fet un canvi brutal en aquest tema llarg de més de 10 minuts, iniciat amb un llarg solo del líder a la bateria. I sí que hem escoltat la melodia del tema a càrrec del saxo alt de Daniels, i amb sons del vibràfon de Chapman i després en la part B del tema, de quina manera s’han estirat, enèrgicament. Un break sonor delicat ha donat pas al solo brutal d’aquest mestre dels vents, en Devin Daniels. Uns moments amb ell, baix i bateria i un piano que ha sonat de tant en tant. La seva improvisació ha crescut d’intensitat amb una rítmica potent, tant com el so general i sense oblidar la gran tasca tècnica i creativa del saxofonista. De nou un break sonor ha deixat pas a la impro de Chapman al vibràfon, encara amb una base continguda, cosa que de mica en mica ha anat creixent en tots els aspectes. Fins i tot amb el Swing brutal a tempo doblat, gràcies a la  gestió del baixista Jermaine Paul i del líder Benjamin Ring a la bateria. Amb aquesta energia ha aparegut el piano de Santiago executant un brutal i brillant solo amb tot el suport dels dos de la base, baixista i baterista. I ja al final, saxo alt i vibràfon han recuperat l’entremaliada melodia i ja per arribar al final d’aquest increïble i llarg tema del líder Ring, ideal per ja deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats nois Benjamin Ring, Devin Daniels, Jake Chapman, Javier Santiago, Jermaine Paul, i nosaltres acabar el programa d’avui que com sempre, espero que us hagi agradat tant com a mi.


Tinc la sort d'haver compartit alguns dels records que representen aquestes cançons: una caminada que vam fer per turons fangosos que gairebé ens van empassar les sabates ("To Lift the Earth"); les tardes passaven amb la mandíbula fluixa mentre els Blue Angels feien pirueta per sobre de la badia de San Francisco ("Fleet Week"). Benjamin transmet l'esperit d'aquests moments de manera meravellosa. Si la música és una imatge de la ment, "With Every Step" fotografia els seus temes amb detall. Però un baterista tocant no es conforma amb capturar fotografies. Es mou en tres dimensions, mirant les idees des de tots els angles concebibles. "She Will Come" expressa un amor profundament personal, però reconeix la influència del dubte. L'optimisme prudent de la cançó principal es basa en la incertesa. És música refrescant i honesta. I encara que les preguntes carnosos poques vegades revelen les seves respostes, és en la reflexió que aquest àlbum guanya a cada escolta. —Julian Ring.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Llibreria Byron: Barcelona
 https://llibreriabyron.com/calendari/
Nova Jazz Cava: Terrassa
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la Vicentina: Sant Vicenç dels Horts
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres el divendres 31 de gener en plena Festa Major, que tindrem al Bernard Van Rossum Quartetn amb ell mateix saxos tenor i soprano; Xavi Torres, piano; Marco Zenini, contrabaix i Joan Terol, bateria, en un esdeveniment organitzat des del Jazz Club Sant Vicenç i patrocinat per l’Ajuntament de SVdH i per això amb l’entrada gratuïta havent de fer però reserva.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |