Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà  amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç.
 
I el programa d’avui anirà de veus i d’instruments, dues veus femenines acompanyades sí, i dos grups instrumentals, amb discos autoeditats com el de Geraldine amb Ricardo Urrutia, “URDINA” i el del pianista establert a París, Franck Amsallem, “Gotham Goodbye”. De Youkali Music tenim el “Seasons” amb Lady & The Tramps mentre que el de Sedajazz Records és l’”Efímer” de Pep Zaragoza i avui amb un micro conte de Carme de la Fuente.

Començarem delicadament amb Geraldine amb Ricardo Urrutia, “URDINA”, disc que ella mateixa em van enviar. Gravat, mesclat i masteritzat per Juanan Ros als estudis El Cantón de la Soledad de Vitòria Gasteiz. I aquí hi tenim a Geraldine, veu i Ricardo Urrutia, guitarra i arranjaments. I ella es va adreçar a mi d’aquesta manera: “El meu nom és Geraldine, sóc cantant de jazz de Vitòria-Gasteiz, graduada en Cant Jazz a Musikene. Acabo de publicar el meu segon àlbum "Urdina" on combino cançons en euskera, anglès i portuguès. Aquest disc ens convida a reimaginar estàndards de jazz i de bossa nova des d'una perspectiva moderna i innovadora.”
 
I ja els començarem escoltant a tots dos en el tema compost per Djavan. I ells dos l’han fet més o menys com la versió original, afegint-hi però un plus de calidesa, la de la veu de Geraldine i esclar, els arpegis de la guitarra de Ricardo. I el tema és  l’anomenat...
 
1.6.- Sina (Djavan) 4:24.
 
Doncs sí, quina delícia per començar el programa d’avui, amb una cançó brasilera i cantada en portuguès. Bonic tema amb els aires del Brasil.
 
I té uns quants delicats temes, estàndards, però d’altres cançons i estils. I una de les més delicades és l’”Skylark” cantat per ella i arpegis delicats del guitarrista. També és preciós, “The Peacocks” de Jimmy Rowles & Norma Winstone amb un bon arranjament que el modifica una mica, com també passa amb el “Like Someone in Love”, de Jimmy Van Hausen on ella juga amb la veu doblant-se, en un exercici solista on ella ho fa tot fins el moment d’aparèixer la guitarra de Ricardo. I el tema que titula el disc “Urdina” de Djavan i lletra en basc de Geraldine, va a tota Bossa i a un tempo mèdium amb ells dos ja des del primer moment. I “Ibetea” també el canta en basc i està compost per Vanessa Moreno amb lletra d’ella, una cançó allunyada d’estils com el Jazz o la Bossa. I una altra cançó popular en basc és “Urepel”, de Gatibu. I el preciós “My Favourite Things” té una entrada amb arpegis de Ricardo i ja la dolça veu de Geraldine amb un altre bonic arranjament i nova manera de fer, de cantar aquest tema.


I encara un altre tema i també modificat pels arranjaments és el magnífic de Tom Jobim i anomenat..
 
2.2.- Luiza (Tom Jobim) 3:44.
 
I ja heu pogut comprovar quina modificació ens han fet d’aquest tema tan bonic d’Antonio Carlos Jobim. I de ben segur que Jobim li va dedicar a la seva filla Maria Luiza, que també ha seguit el camí de la música essent una cantant de bon renom. I què bonic el “Break” que hi han incorporat, i els demés canvis de tempo afegits. I molt maca la veu de Geraldine i tan ben compenetrada amb el guitarrista Ricardo Urrutia. En fi, que ens han fet una molt bona interpretació d’aquest emblemàtic tema de Antonio Carlos Jobim.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I ja els acabarem d’escoltar en el tema compost per Mongo Santamaria i que John Coltrane va incorporar al seu món, i ell al nostre. Escoltem-los en la seva versió...
 
3.5.- Afro Blue (Mongo Santamaria) 4:12.
 
I sí, quina altra versió ens han fet d’un tema, i aquesta, molt remarcable. I és que Mongo Santamaria va gravar la seva composició "Afro Blue" l'any 1959 quan tocava amb el Carl Tjader Sextet. La primera actuació gravada va ser el 20 d'abril de 1959, al Sunset Auditorium de Carmel, Califòrnia, amb Santamaría a la percussió. John Coltrane la va gravar el 1963 en la seva gira europea amb el seu quartet.
 
I ella i ell ens han acaronat amb la versió que ens han fet, per calidesa de veu però també per com han presentat la qüestió rítmica. El llarg i repetitiu final n’és la mostra. Ella però ha començat ben sola i ja fent la primera part del tema amb aquesta, la seva magnífica veu. Ha improvisat també i ja haureu notat que hi ha doblatge de veus. I el tema és déu-n’hi-do de maco. La seva veu té arestes tot i que no massa remarcables. Una bona demostració de com es poden revisar les composicions de clàssics del Jazz, ideal per ja deixar-los d’escoltar. Felicitats Geraldine i Ricardo.
 
I després d’aquest projecte sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente. Gràcies Carme per acaronar-nos sempre amb la teva dolçor poètica embolcallada de les músiques del programa.


I nosaltres seguim i de nou amb una altra veu encabida en la formació Lady &  The Tramps, “Seasons” publicat aquest 2023 per Youkali Music. Gravat als Fania Estudios per Mario Carrión el març del 2022, etc, etc, més dades de l’enregistrament al blog. Amb Mónica Benito, veu; Adrián Carrio, piano; Rafa Serrano, saxos i flauta; Sergio Fernández, contrabaix i Miguel Benito, bateria. I aquest sembla que els amics de Youkali el venen com a LP què és, i per això la durada dels temes, i els temes que hi ha són els adequats per ficar-los en el vinil, sembla que tres per cara, i per això us poso la seva pàgina web:
https://www.youkalimusic.com/index.php/catalogo/513-seasons-ep-vinilo disc que sembla també es pot aconseguir en CD.
 
I dels sis temes, el que titula el disc “Seasons” té un tarannà força animat i fins i tot un punt de divertit, tema amb aires “pop”. I el que ho és més és “Tell all the world about you”, també molt marxós i amb aires Soul, i tempo viu, amb solo del saxo tenor de Rafa. I dels que he escollit, començaré posant-vos una molt bonica balada composta per Percy Mayfield i que Red Garland  va interpretar, un magnífic Blues, que m’agrada molt i anomenat...
 
4.6.- Please Send Me Someone To Love (Percy Mayfield) 4:40.
 
I déu-n’hi-do de la versió que ens han fet ella i ells, amb espurnes de Gospel pels cors que hi heu pogut escoltar. Red Garland Trio la va gravar en el seu disc anomenat “Red Garland’s Piano el 1957. I els nostres herois han fet una versió més propera al Soul, Gospel i Blues que al Jazz. Tot i així, està força bé. La veu es complementa la mar de bé amb la sonoritat del saxo tenor. I els chors fa que ens pensem que estem dins d’una església.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Tejo Milenario: http://www.tejomusic.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 
I un altre bon tema d’aquesta formació és un que cantà la gran Peggy Lee compost per Kenny Jacobson i Rhoda Roberts i anomenat...
 
5.2.- You Deserve (K. Jacobson & R. Roberts) 4:04.
 
I amb aquest tema a tot Swing ens han agradat força, ella, amb la seva particular veu i els companys. La qüestió rítmica està força ben aconseguida, sobretot per com el contrabaix va marcant les notes en la primera part del tema, on el Swing no és tan evident, què sí ho és en el pont o la B del tema. I Ells han fet dos chorus del tema amb ella cantant-lo, arribant a la meitat del tema, on Sergio Fernández ens ha fet una bona improvisació marcada per la pulsió rítmica també per la feina del baterista Miguel Benito. I la seva germana, Mónica Benito ha fet una bona improvisació en “Scat” i ja per recuperar el tema i acabar-lo.


I ja els acabarem d’escoltar en el tema compost per Mónica Benito i Adrián Carrio i anomenat...
 
6.1.- Swing O’Clock (M. Benito & A. Carrio) 3:05.
 
I quin bon tema ens han fet aquest quintet liderat per Mónica Benito, si més no, ella n’és la veu cantant. Un Swing impressionant pel “walking” del baixista, però també molt reeixida la improvisació de Rafa Serrrano amb el saxo soprano. Tema propi que ben bé podríem situar en algun d’aquells musicals dels any 30 del segle passat. Interessant el canvi tonal i rítmic en el pont o la B del tema. Rafa al soprano ha fet una molt bona tasca tot i improvisant, i també el pianista Adrián Carrio ha deixat la seva empremta abans de recuperar el tema i ja acabar-lo. I aquest és un disc que posa en la contraportada, el tempo dels temes, els bits per minut, o sigui que aquest és un dels més vitals amb tempo = 225 bpm. Felicitats Mónica Benito, Adrián Carrio, Rafa Serrano, Sergio Fernández i Miguel Benito.


I després d’aquets dos projectes amb veus femenines, ara ens centrarem en dos més que són instrumentals. Proposo que escoltem el disc de Pep Zaragoza, “Efímer” publicat aquest 2023 per SedaJazz Records. Gravat per Jorge Pérez als Estudios Elefante el 3 de gener d’enguany. Mesclat i masteritzat per ell mateix als Moma Estudios. I aquí hi tenim a Perico Sambeat, saxo alt i flauta; Albert Palau, piano; Joan Codina, contrabaix; Tico Porcar, bateria; Pep Zaragoza, trompeta i composicions amb Isaac Martín, guitarra en un tema. I
 
I hi ha temes molt impactants com és “El espacio”, força majestuós i tema curtet a mode, potser, d’intro d’un possible següent. I l’Isaac toca la guitarra en el “I’ll Never Stop Loving You”, tema dolç i preciós que han fet a duet de guitarra i trompeta. I una de les boniques balades és “Les tres pedres” amb melodia compatida per saxo alt i trompeta. La “Mama” és una de les delícies d’aquest disc i molt bonica composició de Pep Zaragoza. I “La llar” comença amb el baixista fent el motiu principal per després la melodia a càrrec de Perico i Pep, tot plegat a un ritme i tempo força macos. I el “Ti Tió” té un tarannà vital i iniciat amb flauta i trompeta, fent a duet la melodia.
 
I ja els començarem escoltant en el tema anomenat...
 
7.2.- Growin (Pep Zaragoza) 6:40.
 
Doncs ja heu pogut constatar la qualitat d’aquesta formació liderada pel Pep Zaragoza amb pesos pesants com per exemple el de Perico Sambeat havent tocat aquest tema amb la flauta. I sí perquè ell i el líder han fet la melodia a duet, acaronant-nos per com de bé ho han fet. I el tema té tres trams musicals, el primer i darrer amb la melodia. En el segon hem pogut escoltar la molt maca improvisació del líder a la trompeta. Quin bon so que n’hi extreu, alhora que ho fa amb un llenguatge Jazzístic de primera línia, què bo, en Pep Zaragoza. I després d’ell hem pogut escoltar a Perico improvisant amb el seu magnífic solo alhora que sonoritat i gust interpretatiu. I en aquest segon tram de sons també hem gaudit amb el solo del baterista Tico Porcar per ja recuperar la melodia del tema, ells dos a flauta i trompeta, acabant-lo dolçament.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club, Barcelona:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Sunset Jazz Club, Girona:
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.


I encara els escoltarem en el tema anomenat...
 
8.7.- El jardí de Marta (Pep Zaragoza) 5:19.
 
I quin ritme més maco, el d’aquest tema de Pep Zaragoza sobretot en les dues As del tema, car la B, té un canvi tonal divers. I de nou els dos vents, ara però amb saxo alt i trompeta, la de Perico i Pep. I què maca l’entrada de Pep en el seu solo. Quin bon llenguatge i fraseig més càlid. Aquest és un jove músic que vaig conèixer quan va venir a un Curs organitzat pel Jamboree però de la mà del baterista anglès establert a València, Stephen Keogh. I quin solo ens ha fet el bo de Perico, amb el so del seu King Súper 20, instrument mític i que pocs poden trobar, car no n’hi ha masses, no. I al final unes espurnes de piano amb l’Albert Palau abans de recuperar el tema i acabar-lo, molt bon tema de Pep Zaragoza, com ho són tots o quasi tots.


I els acabarem d’escoltar en el tema vital i anomenat...
 
9.5.- There We Go (Pep Zaragoza) 5:33.
 
I quin bon tema per ja deixar-los d’escoltar, amb quin Swing més brutal en les improvisacions, la primera la del líder. I esclar que us vull comentar la gran tasca del dos de la base rítmica, Joan Codina i Tico Porcar  sense oblidar el piano d’Albert Palau. I què impressionant el solo de  Sambeat al saxo alt. Què brutal l’ha fet, en la seva ona, la del seu so i fraseig. I després d’ell, ha estat Albert Palau el que ha fet una molt bona improvisació, amb el seu estil característic i les seves bones maneres, i manetes. I el ritme d’aquest tema és Latin algunes parts, i amb Swing en d’altres, on ja heu pogut escoltar la bona tasca del baterista Porcar i el brutal “Walking” del contrabaix de Joan Codina, ells dos acompanyant a tots els solistes. I no ens oblidem no, del líder Pep Zaragoza que ha estat qui primer ha improvisat i de nou amb una gran elegància, sonoritat i afinació, tema aquest, ideal per ja deixar-los d’escoltar. Felicitats Pep Zaragoza, Perico Sambeat, Albert Palau, Joan Codina, Tico Porcar i Isaac Martín.


I ara ja encarem el final del programa, i per això, proposo que escoltem el disc del pianista resident a París, en Franck Amsallem. Gravat per Alban Sautour a l’Estudio Sextant el 15 i 16 del 2018, mesclat i masteritzat per ell mateix. I aquí hi tenim a Franck Amsallem, piano; Irving Acao, saxo tenor; Viktor Nyberg, contrabaix i Gautier Garrique, bateria. Totes les composicions són del líder excepte una que és de Harold Arlen.
 
I un dels temes delicats a tempo de balada és el preciós “Hamsa” on el pianista l’inicia amb una llarga “Intro” per després aparèixer la melodia a càrrec del saxo tenor. I també és així de bonic el tema d’Arlen, “Last Night When We Were   Young”, amb un pianíssim del líder força impressionant. I “A Night in Ashland” l’inicia el contrabaixista  i tema també molt delicat i dolç de tempo i melodia molt bonica. I “In Memoriam” és també molt dolç amb una “Intro” del líder a  piano per ja aparèixer la melodia a càrrec del saxo tenor. l’”Standard” comença a “intro” del trio base, on baix i bateria van desgranant el tema, el qual derivarà a un bon Swing. I el tema que titula el disc “Gotham Goodbye” té un tarannà rítmic ternari i maca melodia interpretada pel saxo tenor.
 
I ja els escoltarem en el delicat tema anomenat....
 
10.8.- From Twelfe to Four (Frank Amsallem) 5:50.
 
I si el grup anterior anava a tot Bop, aquest sembla que va tot West Coast per com ha sonat la melodia del tema. I ves per on que ens han sorprès amb aquest tema a tot Blues. I el tema, la melodia l’han fet a duet de piano i saxo tenor, i ben aviat amb un delicat “Walking” del baixista, per ja entrar a les improvisacions, i la primera la de l’Irving Acao al saxo tenor. I què bona l’ha fet, ell, desconegut per nosaltres, com ho són també la resta de companys. Brutal solo del saxo tenor que ha deixat pas al del líder i pianista, Franck Amsallem, el qual es va posar en contacte amb mi a través de Facebook, i enviar-me aquest disc poc després. Se’ns ha mostrat precís per la digitació i segur que també gràcies als dos de la base rítmica, Viktor Nyberg, contrabaix i Gautier Garrique, bateria. Ha fet unes escales descendents inversemblants, alhora que arpegis jugant amb ambdues mans. I al final, quin bon solo del baixista Viktor Nyberg amb una demostració de com tocar vertical, és a dir, a base d’acords.
 
I encara els escoltarem en el tema anomenat...
 
11.5.- Baton Rouge (Franck Amsallem) 4:23.
 
I de nou una gran composició, i  ara marcada per la pulsió rítmica persistent del baixista alhora que la del baterista, això ens els inicis. Melodia encetada pel saxo tenor d’Acau feta a duet amb el pianista, on aquest marca amb acords la mà esquerra. La melodia l’han fet dos “Chorus” i ja ens hem trobat amb les improvisacions, la primera la del baixista Viktor Nyberg el qual ens ha tornat a impressionat gratament. I què bé ho ha fet el saxo Irving Acao ell a tot Funk, com també la base rítmica. Ha tingut uns moments brutals per frases trobades, per gust musical, per tècnica, per tot. Gran tema del líder i pianista.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
Nova Jazz Cava:
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la Vicentina:
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres aquest divendres 15 de desembre que tindrem a Diana Palau & Alejandro Di Costanzo Trio amb Diana Palau, veu; Alejandro Di Costanzo, piano; Paco Weht, contrabaix i Salvador Toscano, bateria, amb l’entrada gratuïta com sempre en un esdeveniment patrocinat per l’ajuntament de SVdH i organitzat des del Jazz Club la Vicentina us hi esperem com sempre a partir de les 22h.


I ja els acabarem d’escoltar en el tema del líder anomenat...
 
12.1.- From Two to Five (Franck Amsallem) 5:47.
 
I quina bona formació la d’aquests músics presumiblement establerts a Paris al menys sí el pianista Franck Amsallem. I ell mateix s’ha posat a improvisar a tot Swing després de la melodia encetada pel saxo tenor Irving Acao. I quina trempera que té el tema a tot Swing en les improvisacions, la primera la del líder. Què brutal i quin bon gust musical, més o menys com el del saxo tenor Acao, el qual de nou, ens ha tornat a impressionar per com l’ha fet, amb un fraseig increïble i sonoritat. I després d’ell, el baterista s’ha esplaiat una bona estona i ja per arribar al final del tema, brutal tema de nou, recuperant la melodia saxo tenor i acabant-lo de cop, poc ens ho esperàvem, ideal per ja deixar-los d’escoltar i nosaltres cloure el programa d’avui, que com sempre espero que us hagi agradat tant com a mi. Felicitats Franck Amsallem, Irving Acao, Viktor Nyberg i Gautier Garrique.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |