Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “esfera jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç. He dit col·lectiva i ara dic també de pirades i pirats del Jazz i ara ja en som més de seixanta entre podcasts i pàgines web totes relacionades amb el món del Jazz.
 
Doncs ja hi tornem després d’aquests dies festius, amb un programa dedicat a la nostra discogràfica amiga FSNT i avui amb tres discos amb el Jazz més actual. Escoltarem a l’Andrew Boudreau, “NEON”; el “TREE” amb Govin, Ernault i Bernier i Noé Tavelli & The Argonauts i el seu “INNER STREAMS” i aquesta setmana amb un micro conte de Carme de la Fuente
 
I dir-vos que aquests tres discos han estat editats el 2022 per FSNT amb producció executiva de Jordi Pujol per a Blue Moon Produccions Discogràfiques S.L.


I començarem el programa d’avui amb el disc de l’Andrew Boudreau, “NEON”, enregistrat per David Stoller el 13 d'agost de 2021 al Samurai Hotel, Astoria, Nova York i mesclat per ell mateix. Masteritzat per Eivind Opsvik a Greenwood Underground, Brooklyn, Nova York. Produït per Frank Carlberg. Amb Andrew Boudreau (piano), Neta Raanan (saxo tenor a 1-3 i 5-8), Simon Willson (contrabaix), Eviatar Slivnik (bateria). Totes les composicions escrites i arranjades per Andrew Boudreau. I com sempre, dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc: https://www.freshsoundrecords.com/andrew-boudreau-albums/55233-neon-digipack.html.
 
Doncs aquest és un disc amb 9 temes, on n’hi tenim un parell de ben curtets, suposo a mode d’introducció de d’altres, com són el que titula el disc, “Neon” i “Welcome Oak”, ambdós força subtils. D’aquest tarannà delicat hi tenim també “The Water’s Cold” i “One Day”. Amb un punt més de tempo hi tenim “Maud Lewis”, “Mile Ex”, “Ribbons” i “Ghost Stories”, mentre que el més viu de tempo és “Hopscotch”, tot i que no és massa ràpid. Totes aquestes composicions tenen el nexe comú de qui les ha composat, alhora que es podria dir que formen part d’un conjunt, quasi que d’una suite, per com n’estan d’inter relacionades.
 
Els començarem escoltant en el dolç tema....
 
1.6.- One Day (Andrew Boudreau) 4m32s.
 
Doncs ja heu pogut copsar la manera dolça com hem començat el programa d’avui. Una composició “One Day” de l’ Andrew Boudreau que m’ha agradat força, i com després de la curta melodia inicial a càrrec del saxo tenor Neta Raanan, quasi una “Introducció” al tema, el contrabaixista Simon Willson ha executat ja la primera improvisació. Una tasca la del baixista força mesurada, ben temperada, només acompanyada per dos acords del piano, i les escombretes del baterista Eviatar Slivnik. El líder i compositor l’ha seguit posteriorment, mostrant-nos les seves excel·lents maneres. Modernitat en la seva exposició solista, pulsió força present, digitació nítida i precisa. En fi, se l’ha pogut escoltar molt sòlid. Al final, melodia a càrrec de saxo tenor i piano a duet, per ja arribar al break final a partir del qual l’han acabat dolçament.
 
La música, com l'experimenta la majoria de la gent avui, està desencarnada i dislocada. Ens omple les orelles i les nostres cases; els nostres espais públics i privats. Es transmet a través de grans geografies per satèl·lit, servidors, xarxes wifi i senyals bluetooth: corrents de música creixents que porten poc rastre del músic que no sigui un nom i un avatar. Però la música en si mateixa sempre parla del lloc i de la persona. Pots escoltar la història del món en una cançó si saps escoltar. D'aquí es dedueix que una gravació, com aquesta, és un testimoni.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Tejo Milenario: http://www.tejomusic.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I els seguim escoltant una mica més vius de tempo en el tema...
 
2.2.- Ribbons (Andrew Boudreau) 6m28s.
 
I què ben aviat ha aparegut el Swing, després de la presentació del tema a càrrec del saxo tenor. El tempo ja l’hem copsat a les primeres notes. Una melodia senzilla i curteta però molt engrescadora, també per la qüestió rítmica implícita. El més sorprenent ha estat el canvi ja al final del tema, a partir del qual ja ha aparegut el solo del saxofonista Neta Raanan. Magnífica exposició solista del tenor, que ha comptat amb el suport de la base rítmica de dos, amb el Swing del “walking” del baixista i els copets als plats del baterista, i ells dos han estat Simon Willson i Eviatar Slivnik, sense oblidar els acords puntuals del líder al piano. Ell mateix ha executat un magistral solo, amb una mà esquerra força treballadora fent acords i una dreta lleugera i gràcil, inventant unes magnífiques línies melòdiques farcides de modernitat i tècnica.
 
Diu: "Aquí, va passar d'aquesta manera, i no d'una altra manera. Hem fet aquesta selecció de temes junts, en temps real. Hem fet aquesta música per una raó". Neon és música reflexiva i texturada d'un complex quartet de jazz modern. En 9 temes, el cap i les mans d'Andrew Boudreau fan audibles la biografia i la geografia. Aquí, sense cap ordre concret, hi ha part del que es pot escoltar. Boston, i els diferents camins que van prendre aquests músics —des del Canadà Atlàntic, des de Xile, des d'Israel i els Estats Units— per arribar-hi. Un barri de Montreal en ràpida transició. Art popular idiosincràtic i exuberant de la pintora de Nova Escòcia, Maud Lewis. Una obra tendra, però agre de David Wojnarowicz que eleva i acusa. Sortint del Whitney Museum cap a un dia gris i calorós de finals d'estiu a la ciutat de Nova York. Nits d'acampada al Cap Bretó. Un argentí expatriat a París. La sorra llisca pel colador d'un nen en una trampa per a turistes. L'arbre que es troba sol en un camp, a mig camí entre Halifax i casa. No cal conèixer aquests llocs per estimar aquesta música, de la mateixa manera que no cal conèixer els músics que la van fer. Però escolta-ho bé, i es convertiran en una part de tu. Això és el que pot fer la música. Enregistrat durant la pandèmia, però no d'ella, sense formar-n’hi part,  Neon esberla les fronteres, us arrossega al seu cercle, al seu interior i engrandeix el vostre món. —Tanya Kalmanovitch (novembre de 2021).


I encara els escoltarem en el tema...
 
3.5.- Ghost Stories (Andrew Boudreau) 9m14s.
 
I amb aquest llarg tema de més de 9 minuts ens han regalat magnífiques improvisacions alhora que amb una increïble contundència rítmica, la del baterista Eviatar Slivnik i el baixista Simon Willson. El líder al piano, ha fet també una gran tasca de suport harmònic en els moments que no ha improvisat, amb uns acords molt ben posats. El tema ha començat tranquilet, de nou amb una melodia senzilla a base de notes soltes, les que han fet a duet saxo tenor i piano les més de les vegades, amb el canvi tonal al final del tema. Improvisació inversemblant del pianista, contemporània, amb una mà dreta que ha volat, melodies creades farcides de creativitat, rítmica potent la de la mà esquerra. Escales increïbles, vaja, un brutal solo del líder Andrew Boudreau al piano. Neta Raanan al saxo tenor, de nou ens ha captivat per la seva  sonoritat i llenguatge més que modern, proper al contemporani sobretot amb algunes notes estripades que fa en els greus, però també quan descarrega la pila de notes seguides que fa; què bo aquest noi, en Neta Raanan. I també el baterista Eviatar Slivnik s’ha lluït en la seva improvisació, amb un final brutal d’aquest tema de Boudreau.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
 
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es.

 
I ja els acabarem d’escoltar en el tema....
 
4.8.- Hopscotch (Andrew Boudreau) 7m42s.
 
I amb aquest darrer tema els hem acabat d’escoltar, i de nou l’aspecte de la rítmica ha estat la mare dels ous. Marcat per piano i contrabaix ells dos a duet en els inicis fent el motiu principal, i amb el baterista recolzant-los amb els seus copets al canto de la caixa. I la melodia agosarada ha aparegut de la mà del saxo tenor, i en el pont, el pianista l’ha acompanyat a duet, en el canvi tonal. Un tema on es manté el motiu a càrrec del baixista, rítmicament, mentre el líder Andrew Boudreau ens ha aclaparat al piano per com de persistent i súper modern ens n’ha fet la improvisació. Una improvisació de lo més percussiva alhora que amb molta creativitat que ens ha acabat de confirmar lo bo què és aquest jove pianista. També el saxo tenor Neta Raanan ha tornat a volar amb la seva. Les seves maneres cerquen sons inversemblants, a vegades foscos en els més greus, i sempre destaca el fraseig modern i ràpid, alhora que entremaliat. Un gran tema per acabar-los d’escoltar.
 
I després d’aquest projecte sembla un bon moment per escoltar el micro conte de Carme de la Fuente. Gràcies Carme, per la teva calidesa poètica i sempre plena de les músiques del programa.

 
I seguim amb la música d’un trio que vam veure no fa massa al Jamboree, un dia previ a l’enregistrament del seu darrer disc. Estic parlant del disc “TREE” amb Joachim Govin, Ludovic Ernault i Simon Bernier, enregistrat per Simon Martineau, el 21 i 22 d’abril de 2020 a l’Studio de la Riviére. Mesclat i masteritzat per Antoine Martineau, produït per Joachim Govin. Amb Ludovic Ernault, saxo contralt; Joachim Govin, contrabaix i Simon Bernier, bateria. I al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc: https://www.freshsoundrecords.com/joachim-govin-albums/54946-tree.html.
 
I aquest és un disc bàsicament dedicat als estàndards de Jazz, interpretats però d’una manera molt “sui gèneris”, la de la sonoritat d’aquest trio de saxo, baix i bateria, i no només, car, les seves maneres més que modernes d’improvisar ens fan escoltar els coneguts temes, d’una manera diferent. Semblen ben bé uns altres temes. Una manera exquisida de presentar-los, de reinterpretar-los, la qual cosa ens els fa estimar encara més. Hi ha també dos temes propis, un de Govin i l’altre de Ernault. Per descomptat que els tempos són diversos havent-hi balades tan maques com són “Darn that Dream” i el “Too Young To Go Steady”, aquesta a contrabaix solo de Govin. Delicades de tempo són “Light Blue”, “It’s Been a Long, Long Time”, i una mica més viu i a tot dolç swing hi tenim “Reflections”, “Green” i “Everything I Love”. I creixent de tempo “317 East 32nd Street”, “Sea Birds”, “Sandu”, essent més viu de tempo “Tickle Toe”, i encara més els dos darrers “Aieregin” i “All of Me”.
 
Doncs els escoltarem primer amb una bonica balada composta per Jimmy Van Heusen, la coneguda..
 
5.12.- Darn That Dream (Jimmy Van Heusen) 8m00s.
 
I "Darn That Dream" és un tema popular compost per Jimmy Van Heusen amb lletra d'Eddie DeLange. Va ser publicat el 1939 i va ocupar el primer lloc el 1940 quan Benny Goodman va publicar-lo, en un enregistrament i arranjament d'Eddie Sauter amb Mildred Bailey cantant-lo. Tema que ha tocat tothom i que se segueix interpretant per la seva bellesa. I els nostres herois l’han interpretat dolçament amb la melodia a càrrec del saxo contralt de Ludovic Ernault i del seu so tan cool, el del seu saxo Conn del 1925, una petita meravella. El so que escoltarem ara, és així de pelat, de net, pel fet de no haver-hi piano, cosa que es va inventar el bo de Sonny Rollins a trio, havent-ho fet abans, més o menys, Gerry Mulligan a quartet. Després de la coneguda melodia, Joachim Govin al contrabaix ens ha fet una gran improvisació, a moments vertical, pels acords, i a moments horitzontal seguint l’aspecte melòdic, i sempre amb bon gust, tècnica i afinació. I les escombretes subtils de Bernier sempre al seu costat. Ludovic Ernault al saxo contralt ens ha captivat per com l’ha desenvolupat, per la delicada manera com l’ha fet, pel seu so, pels seus intervals amplis, sovint, i sempre per la seva musicalitat. Una bonica balada per començar-los a escoltar.
 
"La virtut més entranyable de la música d'aquest conjunt és la seva sinceritat i qualitat emocional, que es mostra amb un sentiment càlid sense cap  pretensió  per part de l'excel·lent trio de saxo contralt-contrabaix-bateria. El grup està organitzat pel seu baixista Joachim Govin, sota el nom d'Arbre, TREE. Hi ha una interacció coherent i relaxada dins del trio, ja sigui creant formes de balades en moviment o emocionants patrons de ritme. Reprodueixen una col·lecció d'estàndards coneguts amb abundants recursos tècnics i un enfocament molt honest. Govin mostra un sòlid sentiment basat en el jazz al seu instrument, el contrabaix, produint un flux melòdic que comunica amb contundència infal·lible en tot el conjunt de temes. A part del baix entonat de Govin, Simon Bernier mostra com la bateria pot donar suport i estimular millor la unitat. A més d'afegir emoció rítmica, mostra un ús subtil de sons colorits....”.


I els seguirem escoltant en el tema de Cole Porter, el conegut..
 
6.1.- Everything I Love (Cole Porter) 6m24s.
 
I aquest tema és del 1941, i també va esdevenir un estàndard de Jazz de manera immediata interpretat per tothom entre els quals la Benny Goodman Orchestra i cantat per Peggy Lee, i un llarg etc. El tempo és força viu, considerant els originals que no ho eren tan. Posterior a la melodia, el saxofonista Ernault ens ha tornat a meravellar per la seva manera d’improvisar, a vegades fins i tot amb espurnes de Jazz Contemporani, sempre però amb el seu sentit musical i sonoritat tan característica. El baterista Simon Bernier l’ha acompanyat com també el baixista Joachim Govin, ambdós a tot Swing, quan ha convingut, i abans a tot Groove. El baixista s’ha quedat sol de nou amb el baterista, aquest ara amb Swing dels plats i xarles, tot plegat molt net. La tècnica i afinació de Govin és aclaparadora, alhora que llenguatge modern. En fi, una magnífica improvisació. I després, melodia i final.
 
El tercer membre del grup, Ludovic Ernault, s'ha convertit en un dels saxos contralts importants del jazz. Toca amb un so fresc i un estil directe i melòdic, mostrant swing, gust i imaginació fluida. La seva concepció flueix sense problemes i no sembla que mai s'hagi pensat. Mentre ell fa els solos, Govin i Bernier, mostren la capacitat de complir les intencions lúcides i les direccions musicals d'Ernault, creen una estructura de temps vital i un so de conjunt, a més d'aportar solos inventius. L'estreta comunicació entre els músics, juntament amb la seva musicalitat impecable, donen lloc a un grup de jazz que captiva”. —Jordi Pujol.


I encara els escoltarem en el tema compost per Lester Young, anomenat...
 
7.9.- Tickle Toe (Lester Young) 5m16s.
 
I aquest tema l’han tocat un pèl més lent que la versió que en va fer el mateix Lester Young en el seu disc “Basie Days”. Tot i això, el Swing hi ha estat de totes, totes, per “walking” de baixista i copets al plat de la bateria de Bernier. I la melodia és un pèl entremaliada, i el saxofonista l’ha executat amb solvència. La seva improvisació ha estat de nou reeixida i envoltada de so “cool” amb  grans moments solistes per les seves evolucions i creativitat. Un so que ens recorda el de Lee Konitz més que el de Paul Desmond, pel seu diferent fraseig. Els dos amics l’han acompanyat amb tot el Swing del “walking” del baixista Govin i els copets als plats del baterista Bernier. Ell mateix s’ha quedat ben sol fent el seu solo, el qual ha estat increïble, fet amb tota la solvència del món. Control sobre tots els elements de la seva bateria i alhora gran tempo. Redobles inversemblants, copets al canto de la caixa, alhora que el xarles no ha parat en cap moment. Un tema que han acabat de cop i que ens ha tornat a recordar lo bons que són tots tres.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Campari Milano:
https://www.camparimilano.com/programacio-musical/,
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.


I acabarem d’escoltar-los en el tema de Sonny Rollins, el conegut...
 
8.13.- Airegin (Sonny Rollins) 5m02s.
 
I aquest tema és del 1954, i “Airegin” és “Nigeria” a l’inrevés. És un dels temes característics de Rollins alhora que esdevingué un estàndard de Jazz de manera immediata. Rollins el toca també a aquest tempo, i potser una mica més lent i ho va fer amb Miles Davis, que va ser qui primer el va enregistrar el mateix any amb H. Silver, P. Heath i K. Clarke en el seu disc Miles Davis meets Sonny Rollins. I el tema ha aparegut de manera immediata, i així li hem escoltat la melodia, a càrrec del saxo contralt Ludovic Ernault. Un tema que té una característica de fer una frase i baixar-la de mig to en mig to, en el pont a la B del tema. Joachim Govin al contrabaix ha tornat a brillar amb la seva improvisació, ja ho heu pogut escoltar, lo mestre que és, que ho són tots tres. I sense adonar-nos-en, Ludovic ens ha clavat una altra gran improvisació on ens ha mostrat de nou la seva gran tècnica i bon gust alhora que modernitat del seu fraseig i so “cool” de l’època. Mentrestant, el “walking” del baixista ens ha fet anar a tot Swing. Després, solo del baterista Simon Bernier, esclatant de potència, de control, de redobles, de copets als plats. I tema i final de cop, ideal per acabar-los d’escoltar, en aquest gran tema de Sonny Rollins.


I ja per acabar el programa, seguirem amb el disc de Noé Tavelli & The Argonauts i el seu “INNER STREAMS” ha estat enregistrat els dies 19 i 20 de febrer de 2020 a La Fonderie Studio, Suïssa. Produït per Noé Tavelli. I Noé Tavelli & The Argonauts són: Noé Tavelli (bateria), Matthias Spillmann (trompeta i fiscorn), Francesco Geminiani (saxo tenor), Manuel Schmiedel (piano) i Fabien Iannone (contrabaix). Totes les composicions de Noé Tavelli. I com sempre, al blog hi trobareu l’enllaç de la pàgina web del disc:
https://www.freshsoundrecords.com/noe-tavelli-albums/55289-inner-streams-digipack.html.
 
I aquest CD té un tarannà força vital pel que fa a tempos i ritmes, car dels 8 temes, no en té cap del qual hem puguem dir balada. I un dels temes delicats a tot vals, és aquest...
 
9.7.- Back at It (Noé Tavelli) 4m54s.
 
I amb quina melodia més dolça ens han acaronat, primer trompeta, després saxo tenor i després a duet tots dos en el pont, o la B del tema, en un tema a tot vals. I com el baterista ens ha marcat els copets al canto de la caixa, ell, qui l’ha composat. I aquí hi tenim de nou un piano, el de Manuel Schmiedel el qual ja ha fet la primera improvisació, i s’ha de dir que l’ha clavat. I és que el tema té una trempera determinada i cadències harmòniques molt boniques. En aquest projecte ens apropem a la tradició, a les maneres de tocar els estàndards de Jazz no tan agosarades com hem escoltat abans. Un tema amb improvisacions també del baixista Fabien Iannone, magnífica, i posterior, a mode de col·lectiva, de dos, de trompetista i saxo tenor, Matthias Spillmann i Francesco Geminiani. Al final, també amb un bon solo a càrrec del líder, baterista i compositor, Noé Tavelli. Un bon tema per començar-los a escoltar.
 
Els argonautes són aventurers, exploradors. Sols al mar en el seu capoll de fusta, vela i metall, s'enfronten als elements i a l'inesperat; juguen amb ells. D'aquest viatge heroic, ens queda la història, el contingut narratiu. La música també, com el mar, està plena de sorpreses i imprevistos per als que es deixen portar. Si troben l'equilibri adequat, tot plegat donarà lloc a una història memorable i emotiva. Inner Streams fa referència al viatge interior d'aprendre sobre un mateix, aquell que forja l'artista i li permet navegar per la música mantenint el seu rumb, afirmant la seva intenció. —Noé Tavelli, Ginebra, desembre de 2021, tret de les notes interiors del CD.


I seguim escoltant-los en el tema...
 
10.2.- Bedstuy’s Drone (Noé Tavelli) 5m36.
 
I quin altre gran tema acabem d’escoltar. Tot i la melodia gens entremaliada a càrrec dels dos vents, el ritme sí que ho és, ben marcat pel líder i baterista Tavelli. Es nota que el compositor és el baterista per com va això de la qüestió rítmica, en un tema on ha desaparegut el Swing, i on hi ha hagut moments més nets de sons i harmonies, quan el solo del saxo tenor, sense acords de piano. Però les improvisacions han començat amb la del trompetista Matthias Spillmann i amb quin so més net l’ha fet. El seu fraseig es balanceja per la tradició i espurnes de modernitat, alhora farcit tot de bon gust interpretatiu. Manuel Schmiedel l’ha seguit al piano, i de nou amb una gran elegància i destresa. També ens ha mostrat la seva capacitat creativa aconseguint unes línies melòdiques força reeixides, i modernes. I Francesco Geminiani al saxo tenor ha estat també brutal. I què net el so de fons, el del piano, contrabaix i els copets de la bateria del líder. Melodia de nou i final acabat de cop, el d’aquest altre magnífic tema del líder Noé Tavelli.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
Nova Jazz Cava:
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la Vicentina:
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/.


I encara els escoltarem en el primer track i tema..
 
11.1.- ICN (Noé Tavelli) 5m37s.
 
I en aquest tema iniciat per una “Intro” rítmica, aviat han començat les improvisacions, tan curta n’és la melodia. I Geminiani ha estat qui primer les ha fet. So fresc, brillant com ho han estat les seves melodies creades. Un fraseig magnífic, ple de Jazz, ple de musicalitat. El Swing ha aparegut pel “walking” del baixista que no pel baterista i líder, ell, mantenint la rítmica així com trencada. Després sí, s’immiscirà una mica en el Swing amb els copets als plats. Schmiedel al piano ha estat el segon en improvisar, on ens ha marcat escales inversemblants, ascendents i descendents, alhora que pulsació prístina i pura, la de la mà dreta. I el Swing mentrestant, brutal, tot plegat. Un Break posterior ens ha situat de nou en la melodia a duet dels vents, on ha semblat aturar-se tot, però no, tot ha seguit a un tempo però més tranquilet, per acabar el tema dolçament.


I ja els acabarem d’escoltar i nosaltres el programa d’avui, amb el tema i darrer track del disc, i anomenat....
 
12.8.- W 82nd ST (Noé Tavelli) 5m27s.
 
I en aquest tema no li ha faltat el Swing no, què bo. Quina trempera ja d’entrada, amb la melodia a duet dels dos vents, i ja la qüestió rítmica a càrrec dels dos, contrabaix i bateria amb acords puntuals del piano. El solo del saxo tenor italià Francesco Geminiani ha estat de nou increïble. Notes lligades amb total solvència, alhora que amb unes frases on la creativitat n’és la protagonista. Swing de “walking” del baixista i ajudes del baterista, ell, amb copets als plats i demés. Manuel Schmiedel al piano, de nou brutal, brillant, pulsió ràpida i nítida, la de la mà dreta, que ha volat lleugera i gràcil. Després els típics 8 compassos on el baterista comparteix solos amb els seus companys, saxo tenor i piano, i ja per aparèixer la melodia a càrrec del duet de vents, Matthias Spillmann, trompeta i Francesco Geminiani, saxo tenor, i ja acabar el tema delicadament. Gran tema per acabar el programa d’avui, que com sempre espero que us hagi agradat tan com a mi. I us recordo que hem escoltat tres projectes de FSNT, els de l’Andrew Boudreau, “NEON”; el “TREE” amb Govin, Ernault i Bernier acabant com acabem de fer amb el  Noé Tavelli & The Argonauts i el seu “INNER STREAMS” i aquesta setmana amb un micro conte de Carme de la Fuente.
 
I abans d’acabar us recordo el concert del 21 d’abril on tindrem al gran saxo tenor de Boston, en Benny Sharoni Quartet el qual vindrà amb en Joan Monné, piano; Ignasi González, contrabaix i Xavi Hinojosa, bateria, a les 22h i entrada gratuïta, car està patrocinat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i organitzat des del Jazz Club la Vicentina.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |