Molt bona nit a tothom des d’aquí Ràdio Sant Vicenç i el programa Jazz Club de Nit....Aquest programa i tots els programes de JCdN, estan dedicats a la persona que ens va ensenyar el Jazz, Juan Claudio Cifuentes, “Cifu”, pels amics, que ens va deixar un malaguanyat dimarts 17 de març de 2015 després de tota una vida dedicada al Jazz. Pioner i mestre, serà insubstituïble.

El seu Jazz entre amigos a TVE2 què és aquesta sintonia que heu escoltat i els programes de ràdio “Jazz Porque Sí” i “A todo Jazz”, són el seu llegat que mai oblidarem. Ja sabeu que aquest programa el fem els dimecres i els diumenges en diferit a la mateixa hora. Ens podeu escoltar en directe per online a radiosvh.info i des d’allà prement el botó del directe. Qui us parla, Miquel Tuset i Mallol mirarà de fer-vos gaudir amb la selecció de músiques improvisades que avui escoltareu a Jazz Club de Nit, amb l’ajuda imprescindible de Lluís Vela als controls.

Doncs avui hi tornem com sempre amb les novetats dels nostres músics i de les nostres editorials amb tres projectes dos dels quals van passar pel JCLV el mes passat, Metrinova i Anunnakis. El primer va ser presentat en el concert-jam del 26 de febrer pel seu creador i líder de la formació en quartet, l’Ildefons Alonso, mentre que el segon el va presentar l’Ernesto Aurignac amb el seu quintet també al JCLV el 12 de febrer. He hagut d’esperar que l’Ernesto acabés la gira peninsular i que tot m’anés bé per presentar també el de l’Ildu com finalment avui farem. El tercer projecte, no en discòrdia, és el del trio Stream amb el Yago Vázquez i amics. Dos discos de Fresh Sound New Talent i un de Underpool.

Recordeu però que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial del Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta abraçada...

Comencem ara mateix amb el primer projecte de la nit l’anomenat....


“STREAM”
Yago Vazquez, Scott Lee & Jeff Hirshfield

Editat per Fresh Sound New Talent                FSNT 472
Enregistrat per Max Ross al Systems Two Studios, el 12 de setembre de 2014 a Brooklyn, N.Y.
Produït per Yago Vazquez, Scott Lee & Jeff Hirshfield
Productor executiu Jordi Pujol

Yago Vazquez, piano
Scott Lee, contrabaix
Jeff Hirshfield, bateria

Hi ha composicions del Yago i de l’Scott i un parell de col·lectives.
Aquest és un projecte delicat ideal per començar el programa, amb tot un seguit de temes que ben bé us acaronaran des del primer fins el darrer. Un projecte col·lectiu on prima sobretot la comunió entre els tres membres i no tant les seves individualitats tot i ser-hi en les improvisacions bastides només per donar cos al projecte comú, difícil per qui us parla el decidir quins temes no sonaran.

Comencem amb el primer de tema l’Scott Lee anomenat....

5.- 456           (S. Lee)          4m32s

Doncs un tema que ens ha situat en l’univers sonor d’aquest concept jazz trio tot i que en els inicis la música i el lick del contrabaix com a motiu principal ens situaven en un entorn així com una mica tenebrós, el tema s’ha desenvolupat seguint una mena de profunditat i transcendència sonora a la vegada que persistència rítmica, on hem escoltat moments intensos a base de reiteracions per així arribar a punts de clímax. Relaxació però amb el solo del compositor en Lee i posterior embranzida per arribar al final.

Parlarem de qui en coneixem més coses tot i que no gaires en motiu de la gira que va fer en Yago Vazquez, músic de Vigo establert a Nova York, i on des del País Galícia deien això..

Ser músic de jazz i viure a Nova York és un luxe que no molts es poden permetre, però el pianista de Vigo Yago Vázquez és un d'ells. Aquests dies ha tornat a Galícia per oferir una sèrie de concerts com el que ahir el va portar al pub Contrabajo de Vigo i dimarts que ve al cafè Latino de Ourense, dins el cicle de jazz 1906 que se celebra durant aquests mesos en diverses sales de la comunitat autònoma.

Malgrat viure lluny, Vázquez manté el contacte amb músics, com Xacobe Martínez i Max Gómez, amb els quals torna a reunir-se una vegada cada any per tocar a la seva terra d'origen. A més, el seu disc Chorale, que ara presenta en directe, ha estat editat per la discogràfica gallega Free Code i produït per Paco Charlín.

Seguim amb la música i ara amb un altre tema de l’Scott Lee anomenat...

3.- F World    (S. Lee)          4m42s

Notes puntuals i soltes del piano inicien el tema que més aviat sembla com si d’un quadre impressionista amb matisos diversos es tractés. I així segueix de manera delicada el pianista gallec Yago Vazquez....mentre l’aixopluc dels dos companys és perenne, el del baterista precís i el del contrabaixista inventiu, que li servirà  per iniciar el seu solo al contrabaix. Ja cap el final, amb un retorn als orígens.....i final.

"El millor de viure a Nova York és que hi ha molts músics de jazz amb els quals pots tocar. Jo he tingut l'oportunitat de tocar amb gent tan important com Reggie Workman, que va actuar amb llegendes com John Coltrane o Wayne Shorter. El problema és que la competència també és brutal perquè hi ha molts bons músics ", explica Vázquez, que ja porta cinc anys vivint a Nova York i de moment seguirà instal·lat a la ciutat nord-americana per "tocar amb tots els grans músics que pugui ".

Sobre l'escena del jazz a Galícia, Vázquez apunta que cada vegada hi ha més moviment i s'han obert les portes per als músics de llocs com Porto i el País Basc, on hi ha conservatoris on molts músics gallecs estan ampliant estudis, la qual cosa afavoreix els intercanvis musicals amb aquests llocs.

A part dels concerts que està oferint al capdavant del seu grup, Vázquez tocarà amb el grup de Fernando Sánchez divendres que ve en el Clavicémbalo de Lugo i dissabte al pub Xancarallás de Vigo. Les seves últimes actuacions abans de viatjar des de Nova York a Galícia van ser en un teatre de Broadway, on van posar música a una obra sobre García Lorca patrocinada per l'ambaixada espanyola.

Endinsem-nos ara amb la composició del pianista Viguès establert a Nova York en el tema que dóna nom al disc i al trio....

1.- Stream     (Y. Vázquez)              3m20s
Doncs de les diverses accepcions d’aquesta paraula em quedo amb les de “corrent, xorro” i similars...de fet hi ha moments d’un vertader xorro de notes, però també hi noto un permanent corrent que fa que aquest tema no sembli  que s’hagi d’aturar en cap moment. La urgència aparent ja cap el final del tema amb acords i les notes principals al contrabaix es veuen acompanyades per la constància rítmica del baterista amb els seus cops al plat i demés.

I per parlar-nos d’aquest projecte només cal escoltar i quedar-te bocabadat per la exposició senzilla, aparent, però d’una gran volada dels temes i la manera com els presenten...i deixem que ens ho expliquin des de “All About Jazz”.

De tant en tant, en un estudi de gravació es pot trobar l'esperit i la sensibilitat d'un concert en viu en un club. Stream, disc homònim del trio format pel pianista Yago Vázquez, el baixista Scott Lee, i el bateria Jeff Hirshfield, fa precisament això. Realitzen el repertori com ho han fet en els innombrables clubs on han portat la seva música. De producció pròpia, fan el que millor saben fer. Aquesta és una exposició sonora de composicions originals posades en pràctica amb singular eloqüència.

Començant amb el tema que dóna nom al disc, amb el seu ritme de joc brusc, el trio estableix l'estat d'ànim i la direcció de cada peça. Scott Lee, amb les seves línies de baix reflexius, defineix les balades "On your own," i "Nocturno", on s'aventura en els seus solos ben seguit pels seus associats. Ens mostra el domini de la tècnica de l'arc en el blues barroc "Blue Country" i el sincopat "Times Square", encara que amb diferents tempos, les cançons t’atrapen amb facilitat, i ens mostren tota la seva la diversitat. Lee ha compost la meitat de les cançons en el disc, i la seva cohesiva aportació musical és immensa.

Continuem amb més música d’aquest Jazz-Trio amb el tema de composició col·lectiva anomenat...

10.- Times Square               (Stream)        2m49s

Aquí és l’arc del contrabaixista el que domina la introducció d’un tema també un tant crepuscular. Posteriorment es condensa en els sons i acords del piano mentre l’arc va d’un cantó a l’altre i la frescor del so dels plats contrasta amb la més greu i profunda del piano. Un tema curtet a mode d’experiment sonor estrany a la música d’aquest treball. I per què no.

Yago Vázquez porta una història de fons interessant al seu darrera per a aquesta formació. Provinent de Galícia, és de formació clàssica, i va arribar a la ciutat de Nova York per submergir-se en el jazz actual i més modern. La seva obra per a piano en cançons com "Same but Different," i "Brake Tune, indiquen immersions en el be-bop, mentre que "Miniatura", es remunta a la seva herència espanyola romàntica, afectant només les seves competències exclusives alhora que ens mostren un músic força notable.


Amb la seva exuberant interacció i tan talentós i versàtil com Lee i Vázquez són, tenim a l’astut i gran bateria en Jeff Hirshfield que arrodoneix aquest magnífic trio. Un veterà sincer bregat en nombrosos enregistraments de jazz i milers de concerts, amb un sentit innat i polit del tempo digne dels millors mestres, músic que compleix amb el seu paper com a cronometrador, sense necessitat de flashos personals o solos gratuïts, i aquest es el bateriste rar que és més un membre integral del conjunt que ho fa tot en nom del tema, en nom del grup.

I ja anem acabant tot i que no encara....i ara us proposo que escoltem el tema també de l’Scott Lee ara ja amb un tempo prou viu on ens mostren el seu magnífic swing, una cançó anomenada....

12.- Brake Tune        (S. Lee)          2m48s

Una mica més de vida rítmica és la que hem tingut amb aquest tema també curtet. En un tempo viu hi poden conviure diverses figures rítmiques així doncs contrabaix i bateria comparteixen figura mentre que el pianista va ben bé amb figures llargues i més pausat. El solo del contrabaix ben al mig no entorpeix el procés que seguirà fins al final en un altre tema que més aviat sembla només una mera introducció de quelcom més llarg, i que així deu ser en els directes.

Aquest es el trio de jazz dominat per un pianista i que ha estat tradicionalment una de les formulacions més populars en el gènere, amb els més alts estàndards establerts per figures icòniques com Bill Evans i Oscar Peterson, per citar dos exemples lluminosos. El que diferencia Stream dels esmentats i molts altres no esmentats és l'equilibri i el respecte que hi ha entre els tres membres, ja que són tots tres els líders, no hi ha un líder, perquè són una sola veu. Tot i ser aquesta la seva primera producció, s'han establert en aquest segment petit però exclusiu del jazz-trio amb autoritat i musicalitat exemplar.

Això ens ha dit en JAMES NADAL  de "All about jazz".
Acabem ara sí aquest projecte amb el tema també del contrabaixista Lee anomenat...

7.- Same but Different         (S. Lee)          4m02s

I ara de nou ens hem tornat a trobar amb el concepte del tema anterior d’una secció rítmica de contrabaix i bateria anant doblats al menys i respecte al pianista el qual no es despentina i no te cap pressa en anar al mateix tempo viu. Acarona les tecles en tot moment mentre els altres dos se’ns emporten ben lluny i més ràpid. Ja el títol ens ho diu, Igual però Diferent. I quins grans músics que tenim, que ens envolten, que se’n van però que sovint tornen, en el cas del Yago, a Galícia. Sembla que els qui arriben a port amb una bona preparació, el desenvolupament posterior els impedeix tornar, i diríem que potser deuen dir que “ni ganes”. En aquest tema hem pogut gaudir en un solo del bateria, rar per únic, d’un baterista el més dedicat al grup i a la música que hem pogut escoltar en molts dels programes de Jazz Club de Nit.

Seguim ara amb el projecte editat per la editorial Underpool creada i dirigida pel Sergi Felipe, gran saxo tenor i compositor, instigador cultural mitjançant aquesta editorial de la qual hem posat els projectes que han anat fent en aquests darrers anys...i potser me’n falta algun, dels Underpool X...

Un projecte de l’amic Ildefons Alonso i el seu quartet tot i presentant-nos “Metrinova” Vol. 1...projecte que ens van presentar en el Concert-Jam de febrer al JCLV...


 “METRINOVA VOL. 1”
Ildefons Alonso

Editat per Underpool        UNDP-14
Enregistrat per Joan Pons el maig i juliol de 2015 a Guissona al “Teatre de Ca l’Eril”.
Masteritzat per Ferran Conangla
Produït per Underpool.

Ildefons Alonso, bateria
Dani Comas, guitarra
Lucas Martínez, saxo tenor
Marc Cuevas, contrabaix

Totes les composicions són de l’ildefons Alonso Valls.

I comencem ja amb un primer tema d’aquests joves músics nostres, amics tots i que ens van acompanyar en el concert-jam del 26 de febrer al JCLV en un tema on el mateix ildefons em va dir...

Pòtols Rítmics, en referència als "Pòtols Místics" de  Jack Kerouak. Aquells paios que travessaven els EUA de punta a punta i de dalt a baix... i predicaven el Budhisme i anaven de festa i pujaven muntanyes.

2.- Els pòtols rítmics (The Groovy Bums)  (I. Alonso)      5m37s

Doncs comencem també amb una certa relaxació no tan evident i el motiu és la qüestió rítmica la qual és la mare dels ous d’aquest projecte. No oblidem que són temes propis de l’Ildu i que les melodies, la d’aquest tema, és força interessant...a notar el canvi de so molt més agressiu del tenor en el que podria ser el pont i que dóna pas a la intervenció de l’amic Dani Comas a la guitarra, electrificada i quelcom més amb sons quasi esotèrics. Lucas hi ha tornat amb so estripat en el pont per tornar al seu so més mel·liflu seguint la melodia del tema...

Ildefons Alonso Valls es llicencià en piano clàssic l'any 2007. Tres anys més tard la seva passió per la bateria el porta una altra vegada a l'Esmuc per estudiar en l’especialitat de Jazz. Aquest 2015 presenta el seu projecte “Metrinova”, el quartet de jazz que lidera, on aboca, tan en interpretació com en composició, tots els coneixements adquirits aquests anys d'estudi i d’intèrpret. Mestres com Jo Krause, David Xirgu, Joan Monné, Giulia Valle, Elisabeth Raspall, Ignasi Terraza o Lluís Vidal li han obert la porta al llenguatge del Jazz i a la possibilitat de tocar i gravar amb músics de l'escena actual del jazz català com Dani Comas, Albert Cirera, Pol Padrós, Marc Cuevas… Ildefons Alonso Valls enceta una nova etapa després d'haver assaborit l'èxit amb projectes que s’emmarquen en altres estils de música més propers al folk i al pop. Actualment toca amb El Petit de Cal Eril amb qui ha gravat l’últim disc “La Figura del Buit” i participa en diversos projectes de Jazz.

Seguim amb un tema que va de regal, ja que no hi surt en els títols..el motiu? Doncs amb paraules del mateix Ildu després de preguntar-li-ho, Jeje. El últim és una versió de Footprints en la que toquem la clave d'en Guillermo Klein. . . Com que és l'únic tema que no és original vam pensar que estava bé posar-lo com a regalet en el cd.

8.- Footprints             (Arrang sobre W. Shorter)              7m04s

Doncs quina magnífica versió fan del tema de Shorter amb la “clave” del Guillermo Klein, gran amic del Jordi Rossy. Una revisió d’un magnífic tema que l’Ildefons aconsegueix remodelar i reconvertir quasi en un d’altre i no és la intenció. La harmonia és tan clara i la progressió d’acords que tot i la modificació rítmica s’ha de passar i es passa pels mateixos llocs harmònics i de quina magnífica manera ho fan en Dani i Lucas, dos brillants solistes, l’un amic i alumne allà per la Banyoles de fa uns anys del pare de l’altre, o sigui el César Martínez.


Metrinova és el quartet de jazz liderat pel bateria Ildefons Alonso. Les seves composicions pendolen entre la mirada a la tradició del jazz i la passió per investigar formes rítmiques poc habituals. Al costat de Dani Comas, Lucas Martinez i Marc Cuevas, Ildefons Alonso presenta el seu primer disc Metrinova Vol 1 editat pel segell Underpool. La interpretació aferrissada d’aquests quatre músics dóna vida a unes peces de caràcter excepcional, plenes de connotacions extra-musicals.

Seguim amb la mateixa i controlada energia amb el tema del qual ens en diu...

És un tema en homenatge a la cultura Afro Americana i a, per una banda, la influència que ha tingut en el jazz, i per altra a la resiliència del poble afroamericà al llarg de totes les putades que ha hagut de patir. No és estrictament un blues però si que hi ha coses de blues, tant en la harmonia com en la estructura. I també en la melodia...No té 12 compassos, vaja. Però tot lo altre si...

3.- Responsorial       (I. Alonso)                  6m15s

I de quina manera ha començat aquest tema més impressionant. I com és de magnífica la melodia a saxo tenor per després entrar ja en ple Blues amb la guitarra del Dani. Un blues revisitat com tot el que escoltem en aquest projecte. Ritmes modificats, mètrica nova de Metrinova, i on el líder és el que gestiona més la “seva” mètrica a la vegada que també els companys, primer amb el solo del guitarrista eteri com quasi tots i per després el del tenor del jove crac de només 22 anyets, enguany acabant el seu Grau Superior a l’Esmuc. Després del seu gran solo hi tornen tots amb el “tema” per acabar-lo....un magnífic Blues en algunes coses...

A part de Metrinova, el seu projecte de jazz, Ildefons Alonso participa com a sideman en projectes d’altra gent. Recentment acaba de finalitzar la gira de “La Figura del Buit” amb El Petit de Cal Eril. També ha participat tocant i composant per al tercer volum dels “Underpool Sessions” de la discogràfica Underpool Records. Des de l’any 2000 ha sigut bateria habitual de l’escena de folk i tradicional tocant amb El Pont d’Arcalís, Marc del Pino, La Font de la Carota i Les Violines. Membre dels guanyadors del Sona 9 2006, Xazzar, amb qui va enregistrar dos discs.

Seguim ara amb un parell de temes més vius i ja seran els darrers i primer ho farem amb el primer tall del disc del qual ens en diu...

És el tema en forma de Rhythm Changes que vol ser un homenatge al Bebop.

Anomenat doncs....

1.- Ten & Changes               (I. Alonso)                  5m10s

I ja hi hem tornat amb un tema on la mètrica és força treballada i diversa alhora que la melodia que també ho és, on després del primer chorus ens hem trobat amb el  sòlid so del magnífic contrabaixista Marc Cuevas. Tema a ritme que es podria situar en mars càlids pel clave latin existent i on en Dani i Lucas brillen abastament en les seves intervencions. El mateix líder demostra la seva habilitat sonora obtenint música de la seva bateria, quasi més que ritme en el seu solo i sí el ritme després en tornar-hi tots i iniciar el chorus definitiu que ens porta al final.

Bateria també a Angelina i els Moderns el grup de versions de ieié en català. En la vesant més rockera ha estat diversos anys tocant i gravant amb Abono pa la Tierra (funk-metal), Mínnim (pop d’autor) i recentment amb Cataplàusia (power-rock psicodèlic). També ha treballat al teatre amb Dagoll Dagom a “La Nit de Sant Joan” al costat de Xavi Lloses amb qui també ha col·laborat amb l’Escolania de la Quadratura del Cercle i en l’enregistrament en directe de “Espriu a Sinera” el concert de commemoració del centenari del naixement de l’escriptor.

I acabem amb el darrer tema, viu i curtet, d’aquest magnífic projecte anomenat...

6.- XpreSS    (I. Alonso)                  2m40s

Doncs i com no podia ser d’una altra manera, aquest és el tema més viu d’aquest projecte tema d’ona bopper amb una gran pulsió del Marc al contrabaix, seguit pel líder amb bona empenta rítmica. El saxo tenor del Lucas s’esplaia i després ho fa el líder amb un precís solo per tornar-hi amb el tema i acabar-lo....en un tema esclat d’energia i que no ens farà oblidar els altres, menys ràpids però farcits de creativitat mètrica i melòdica. Un gran projecte que vam poder gaudir el 26 de febrer en el nostre Concert-Jam, esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts. I ja per acabar vegem què ens diu l’Ildefons Alonso del seu projecte.....

Metrinova és el joc que ens hagués agradat tenir quan érem petits. Aquell laboratori inofensiu on pots provar a veure què passa quan barreges una mica del compàs de toTA la vida amb un pessic de QUELcom que no saps ben bé què és...Després, Mica en mica, a cop de balança, càlcul iimaginació, del fum que en surt i les taques que queden a la taula després de jugar, t’inventes històries que s’han explicat mil vegades però que segurament és el primer cop que s’expliquen així....

Doncs deixeu-me que us digui que podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteban. Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada...

I acabem el programa amb un altre projecte que vam poder el 12 del mes passat al JCLV, el presentat pel gran saxo alto i compositor Ernesto Aurignac i el seu quintet, treball enregistrat al Jamboree el juny de 2015 i editat per Fresh Sound New Talent i que s’anomena....


“ANUNNAKIS”
Ernesto Aurignac Quintet

Editat per Fresh Sound New Talent    FSNT 487
Enregistrat per Luis Torres Aguilera el 28 de juny de 2015 al Jamboree, Barcelona, excepte el darrer tema enregistrat per Miquel Roger als Anacrusi Estudi.
Mesclat i masteritzat per Ferran Conangla i Ernesto Aurignac als Estudis FCM.
Producció artística de Ernesto Aurignac
Producció executiva de Jordi Pujol

Ernesto Aurignac, saxo alto i composicions
Jaume Llombart, guitarra
Roger Mas, piano i teclats
Dee Jay Foster, contrabaix
Joao Lopes, bateria

Escoltem ja el primer tema i que mirarem que sigui el més delicat i si pot ser una balada doncs millor....en el tema anomenat...

4.- El giro del cíngulo           (E. Aurignac)             7m23s

Doncs ja vegeu com hem començat, amb un tema preciós iniciat de manera delicada. Una melodia curta interpretada pel saxo alto, líder i compositor i que posteriorment ha desenvolupat el magistral Jaume Llombart en un solo on ja li hem pogut escoltar el so profund de la seva magnífica guitarra i de quina manera ell l’ha anat creant, un músic integral que també remena piano, contrabaix i bateria. Roger Mas al piano ha estat igualment genial amb un riff inicial delicat. Ben recolzat per la seva secció rítmica a bossa-nova obra i gràcia del Dee Jay i en Joao, mentre ell ha brillat suaument. El glissando inicial del líder ens situa en el so d’aquest gran del saxo alto peninsular, el qual ens va honorar amb la seva saviesa musical i humana en el concert de la Sala Xica. Després del solo, la melodia conjunta i així acabar aquest el primer tema d’aquesta magnífica formació.

Seguim amb un altre magnífic tema, que com tots els que estan enregistrats al Jamboree tindrà l’estructura d’un directe amb tot de solos de més o menys tots els companys i així ho veurem en aquest magnífic i potent tema de l’Ernesto anomenat....

3.- La órbita de venus          (E. Aurignac)             10m36s

La introducció és ben bé la d’un tema orbital, espacial, que ben aviat el líder desenvolupa a base d’un solo recolzat per una harmonia amb acords creixents inicialment, etc...i se’m fa quasi impossible comentar tot un tema enregistrat en directe amb tot de solos i de més de 10 minuts....jo crec que amb aquest projecte hauré d’abdicar alhora de comentar aquests temes llargs i tant magnífics. Tot i dir sí, que resumint-lo, aquest s’ha desenvolupat partint d’una cèl·lula melòdico-rítmica complexa que s’ha vist alleugerida en la consecució dels solos posteriors, on els canvis harmònics han possibilitat seguir-ne les evolucions tot i entenent els canvis amb una certa claredat. Un Roger Mas increïble amb una total compenetració amb l’ànima del tema, si és que n’hi ha és la que ell mateix canta mentre fa el solo. Una passada de tema i de interpretacions, per acabar.

Ernesto Aurignac és avui dia un dels saxofonistes i compositors més destacats del panorama del jazz a Espanya.

Neix a Màlaga on es llicència en saxòfon clàssic en una molt primerenca edat al Conservatori Superior de Màlaga. A continuació s’instal·la a Barcelona on estudia jazz, harmonia moderna i improvisació de forma autodidacta. Ha actuat al llarg i ample de la geografia espanyola tot i recollint sempre èxits de crítica i públic. També ha actuat a Nova York, Finlàndia, Polònia, Equador, França, Xile, Austràlia, Rússia, Alemanya, Portugal, Anglaterra, Canadà i Mèxic.


 Imparteix classes a Seminaris de Jazz Nacionals i Internacionals com a professor de saxòfon, iniciació al jazz, combos i Harmonia Moderna. Ha compartit elenc de professors amb músics de la talla de George Garzone, Seamus Blake, Dave Kikoski, Peter Berstein, Bob Gullotti, John Lockwood o Steve Grossman.

I acabem amb el projecte de l’Ernesto amb el tema més curtet també al Jamboree i seguint amb títols de temes relacionats amb el seu món oníric i interior en l’anomenat....

5.- Bienvenidos al Inframundo        (E. Aurignac)             4m51s

En un clar homenatge als més boppers, als més post boppers, als més innovadors com l’Eric Dolphy per parlar de només un. Una animalada de tema i de interpretacions a un tempo endimoniat i on el líder es mostra immens, a la vegada que els companys i el so del teclat de l’inframundo a les mans del nostre amic Roger Mas...

Ha treballat en multitud de formacions amb músics de la talla de Chano Domínguez, Perico Sambeat, Joachim Kühn, Daryl Hall, Gilad Hekselman, Eric Alexander, Cedric Hanriot, Albert Bover, Javier Colina, Marc Miralta, Alain Pérez, Albert Sanz, Anders Christensen , Alexi Tuomarila, Mike Mossman, Ramon López, Massa Kamaguchi, Deejay Foster, Andre Sumelius, David Mengual, Ramon Prats, Bob Sands, Bobby Martínez, Jesús Santandreu, Pablo Martín Caminero, entre altres, i amb figures del flamenc com Gerardo Núñez, Antonio Rei, el Rubio de Pruna, el Piraña, Jesús Méndez, Sandra Carrasco, Raspall, La Tremendita, La Genara i Israel Fernández.

Actualment resideix a Màlaga, forma part de l'elenc de músics de l'Espectacle "Flamenco Hoy" del cineasta Carlos Saura sota la direcció musical de Chano Domínguez. L’Ernesto és fundador i vicepresident de l'Associació de Jazz de Màlaga i professor de saxòfon, harmonia I combos del Centro de Artes y Música Moderna ‘Maestro Puyana’ (CAMM).

Doncs després d’aquest magnífic tema i projecte hem acabat el programa d’avui en un clar ascendent rítmic i que ens ha situat finalment sota l’òrbita d’aquest genial músic. No ens oblidem però del projecte inicial, més pausat però també molt modern del trio Stream amb el pianista gallec Yago Vazquez i amics, i del posterior carregat d’estructures i mètriques noves amb temes interensantíssims de la mà del jove amic Ildefons Alonso. Per arribar a aquest apoteòsic final de la mà del més gran saxo alto del sud, del nord, de l’est i  l’oest, l’Ernesto Aurignac.
Bé, espero i desitjo que hàgiu gaudit d’aquest programa 239 de la mateixa manera en què jo ho he fet i dir-vos que tornarà a sonar el diumenge a les 22h i encara més aviat ja el podreu escoltar des del blog del programa jazzclubdenit.blogspot.com.es.

Ara sí, gràcies per ser-hi aquí o al blog i bona nit i bon Jazz club de Nit en el Jaç de cadascú.
Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |