Enguany se celebra el 50é aniversari de l’enregistrament del disc considerat el millor de la història del Jazz, KIND OF BLUE, “una mena de tristor”.

Estem parlant del millor disc i d’una de les millors formacions que va organitzar el Miles Davis. Els músics van ser:
Miles Davis, trompeta
Bill Evans, piano menys en el tema Freddie Freeloader
Wynton Kellly, piano al tema Freddie Freeloader,
John Coltrane, saxo tenor
Cannonball Adderley, saxo alt
Paul Chambers, contrabaix,
Jimmy Cobb, bateria

A més a més de la orquestra de Gil Evans amb el Flamenco Sketches.

El VOLL-DAMM festival de Jazz de Barcelona, en la seva 41ena edició, celebra també aquest aniversari de diverses maneres. Jimmy Cobb, bateria en el disc original, és un dels músics que ve al festival de Jazz de Barcelona acompanyat del seu quartet per fer també la seva celebració, que segur que la deu fer també a nivell mundial.

El Festival de Jazz de Barcelona visitarà també New York de la mà del Nacho Domínguez amb el “Duende de Kind of Blue” per així continuar amb l’homenatge.

També l’Omar Sosa sextet i Jerry Gonzalez ens mostraran la cara Afrocubana del Kind of Blue en aquest festival.

Nosaltres no volem ser menys i com que, per a mi, també és el millor disc de Jazz i que l’escolto des de ja fa una pila d’anys, li farem també el nostre homenatge.

Nosaltres ho farem escoltant l’evolució de la música del Miles des de l’inici amb Charlie Parker fins arribar justament al Kind of Blue.
COMENTARIS DELS TEMES DEL 8-10-09
OUT OF NOWHERE (Bird of Paradise) 1946-1947
Solistes principals: Charlie Parker i Miles Davis
BOPLICITY (The Birth of the Cool) 1949
Arranjaments del Gil Evans
Formació a més de la orquestra del Gil Evans:
Lee Konitz, Max Roach....
Solistes: Miles, Gerry Mulligan
BLUES Nº 2 (Circle in the Round) 1961 (posterior a Kind of Blue, ai ai)

Formació:

Miles Davis: Trompeta
Wynton Kellly, piano
Hank Mobley, saxo tenor



Philly Joe Jones, bateria
Paul Chambers, contrabaix

Solistes: Miles i Hank Mobley

‘ROUND MIDNIGHT (`Round Midnight) 1955

Formació:
Philly Joe Jones, bateria
Paul Chambers, contrabaix
Red Garland, piano
John Coltrane, saxo tenor
Miles Davies, trompeta


LOVE FOR SALE de Cole Porter (Something Else -- Cannonball Adderley) 1958

Formació:
Miles Davis: Trompeta
Hank Jones: Piano
Sam Jones: Contrabaix
Art Blakey: Bateria
Cannonball: Saxo Alt

SUMMERTIME de George Gerswing (Porgy and Bess) 1958

Arranjaments del Gil Evans.
Formació a més de la orquestra del Gil:
Cannonball: Saxo Alt
Paul Chambers: Contrabaix
Jimmy Cobb: Bateria
Miles: Trompeta

KIND OF BLUE 1959 -1960
SO WHAT de Miles Davis

Paul Chambers comença aquest tema amb el contrabaix, per després entrar el Miles amb un solo minimalista i que ja és la quintaessencia del Jazz Modal.
Solistes: Miles, Coltrane, Cannonball i Bill Evans

FREDDIE FREELOADER de Miles Davis
La introducció és simple amb els tres vents i posteriorment s`hi incorpora la secció rítmica. Bàsicament és un Blues
És l’únic tema que toca el Wynton Kelly, però fa un solo inicial que és de llibre i que ha fet càtedra. És un solo llarg on desenvolupa diversos recursos també dintre del món del Jazz Modal.
Solistes: Wynton Kelly, Miles, Coltrane, Cannonball i Chambers
ALL BLUES de Miles Davis

És un 6/8 rítmic i amb estructura bàsica de Blues de 12 compassos.
El tema està construït sobre la melòdica i brillant trompeta del Miles.
Aquest tema és una mena de testament d’un Jimmy Cobb fluid i brillant, i també com a membre més vital del grup.
Solistes: Miles, Coltrane, Cannonball, Bill Evans


Ben avait hi podreu sentir-hi també el so del programa. De moment hi he posat només la música.
Gràcies per escoltar-nos i visitar-nos.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |