Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui que un petó ben gran Cifu. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “esfera jazz”, i que al blog hi trobareu l’enllaç. He dit col·lectiva i ara dic també de pirades i pirats del Jazz i ara ja en som més de seixanta entre podcasts i pàgines web totes relacionades amb el món del Jazz.
 
I abans de res dir-vos que aquest passat dissabte 8 de juliol vam inaugurar la 14a edició del Festival de Jam Sessions a SVdH 2023 amb dos combos de grau superior, l’un de l’ESEM Taller de Músics i l’altre de l’ESMUC. Del Taller vam tenir a Pau Mainé, Héctor Tejedo i Pablo Ruiz mentre que de l’Esmuc hi hagué Joan Mominó, Dani Palací, Manuel Luque i Timotheé Kamba. Per descomptat gràcies a la gent que sempre ens dóna suport i esclar, a l’Ajuntament de SVdH. Després us parlaré dels que tocaran el dissabte 15.
 
I ja parlant del programa d’avui, doncs dir-vos que anirà de tres projectes actuals de músics del país o que s’hi van estar força temps i ara s’estan per les amèriques. I sí perquè tindrem el darrer projecte del quartet “NOSTOS”, el trio del guitarrista Miguel Viejo i la darrera joia de l’Emilio Solla & Antonio Lizana, i un micro conte de Carme de la Fuente.


I proposo que comencem amb el projecte del quartet “NOSTOS” publicat per Meidinerz Records. Enregistrat per Horacio García a César Latorre Studios, mesclat per Fernando Arias. Amb Xose Miguélez, saxo tenor; César Latorre, piano;  Horacio García, contrabaix i Flavio li Vigni bateria. Les composicions les comparteixen tots quatre, cosa que ja us comentaré.
 
I ells ens diuen això: Estem encantats d'anunciar el llançament de "Nostos", un nou àlbum que explora el viatge de tornada a casa a través de la lent de la música jazz. L'àlbum és una col·laboració entre el pianista César Latorre, el saxofonista Xose Miguélez, el baixista Horacio García i el baterista Flavio Li Vigni, cadascun dels quals aportant una veu i una perspectiva úniques a aquest projecte internacional. "Nostos" pren el seu nom de l'antiga paraula grega equivalent a la "tornada a casa", i cada tema és una meditació sobre l'experiència de tornar després d'un llarg viatge. Amb "Nostos", esperem portar els oients a un viatge propi, un que evoqui la sensació d'estar al camí i del seu retorn. Creiem que els temes atemporals de l'àlbum, combinats amb el mestratge musical dels intèrprets, faran que la presentació en viu sigui una gran experiència. Gràcies per la vostra consideració. Esperem tenir l'oportunitat de compartir "Nostos" amb vosaltres en algun Festival o actuació.
 
I ja els començarem a escoltar en el preciós tema compost per Xose Miguelez tema que dóna títol al seu darrer projecte personal que ja va sonar al Jazz Club de Nit  i anomenat....
 
1.8.- Contradictio (Xose Miguelez) 4m02s.
 
I aquest tema és el títol del seu darrer disc editat per l’editorial americana Origin Records i que va sonar al Jazz Club de Nit en el Programa 497 de la temporada passada, el de Xose Miguélez, saxofonista gallec que s'ha consolidat a l'escena del jazz internacional, ens diu Hray Attarian, All about jazz. Una molt bonica balada que Xose ha volgut incloure en aquest treball del quartet “Nostos”, on cadascun dels seus membres hi aporta composicions, algunes noves i d’altres, com aquesta, amb una mica de solera. I no m’estranya que l’hagin volgut incloure, car és una delícia de tema. El so càlid del saxo tenor del líder és el més adequat per aquesta balada tan bonica, on ell n’és el quasi total protagonista sense oblidar a la resta de companys que li han donat el seu suport al piano, contrabaix i suaus escombretes de la bateria, ells qua són César Latorre, piano;  Horacio García, contrabaix i Li Vigni bateria.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali Music: http://youkalimusic.com,
Origin Records: https://originarts.com/,
Errabal Jazz:
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
 
I els seguirem escoltant en un altre preciós tema i que titula el disc, car, la majoria de les composicions tenen aquest delicat tarannà, compost per Flavio li Vigni i anomenat....
 
2.1.- Nostos (Flavio li Vigni) 6m53s.
 
I aquest disc ja ho té això, el fet de trobar-nos un parell de temes tan delicats com el de Miguélez, i aquest del baterista, ell, Flavio Li Vigni un dels bateristes més sol·licitats de l'escena londinenca, que ha tocat al Royal Albert Hall i al Ronnie's Scotts, i què és també el director del departament de jazz del Morley College de Londres. Però és que la gestió del pianista en aquest tema ha estat també súper important, en César Latorre, un dels intèrprets al piano més sòlids i versàtils del panorama nacional. Sovint ens dóna una lliçó d'aquesta lucidesa inspirada que manega amb exquisit virtuosisme com acabem d’escolar i que va deixar dit en Marín Estrada, El Comercio. Però esclar que de nou la calidesa del saxo tenor d’en Xose ens ha tornat a captivar, en aquesta bonica composició del baterista Li Vigni. I de quina manera més delicada i suau l’ha començat Latorre en la seva “Introducció” a piano sol, ell que ha estat qui primer n’ha iniciat les improvisacions, i què bonica l’ha fet.
 
I encara seguirem escoltant-los en el tema compost per Horacio García i anomenat....
 
3.4.- Porlafeis (Horacio García) 5m14s.

I aquest tema ha pujat una mica de tempo i alhora amb un Swing a ritme ternari, tema del baixista García, ell que n’ha iniciat les improvisacions i amb quina solidesa l’ha fet. Pulsació, ritme, Swing, afinació i precisió, tot plegat “vestint” una molt bona tasca solista. No s’ha trobat sol, car pianista i baterista han estat al seu costat. Latorre al piano ha continuat la “feina” i hi ha tornat amb la mateixa clarividència que en els temes anteriors, amb les mateixes “bones maneres” i bon gust jazzístic. En Xose igualment ha estat sobri, consistent, i ara amb un so més ple, més present, tot i omplint l’espai amb el seu discurs i llenguatge a tot Jazz, en un altre tema d’aquest col·lectiu Nostos original però del baixista Horacio García, ell posseïdor d’un so al contrabaix  rodó i de gran enganxada, amb un gran sentit del groove, i que sempre abraça en el seu si d’altres instrumentistes regalant-los una llibertat interpretativa úniques.


I ja els acabarem d’escoltar amb el magnífic contrafact que ha fet Xose del conegut tema i ara anomenat...
 
4.2.- Some day my Monk will come (Xose Miguélez) 5m38s.
 
I amb aquest tema on Xose n’ha canviat algunes coses, com per exemple el “príncep” per “Monk” i que n’ha fet un nou arranjament partint de l’original i per tant essent una mena de “contrafact” del primer “Some day my prince will come” compost l’any 1937 per Frank Murphy, música i lletra de Larry Morey, encabit en la pel·lícula de Walt Disney, “Blancaneus” i de la qual en Miles Davis en va fer una de les millors adaptacions en el seu disc homònim. I sí, perquè Monk va ser el “Príncep” i encara ho és per moltes i molts de nosaltres. I el tempo ha tornat a estar contingut, gens viu i sí, de nou amb un Swing brutal i de nou a un ritme ternari, a tot vals. I ells ens han tornat a impressionar per com de bé n’han fet les improvisacions i primer el saxo tenor Xose Miguélez amb una gran sonoritat alhora que llenguatge ple de gom a gom de Jazz. Latorre al piano també ens ha omplert el cap del seu Jazz i sí, ell fent algunes línies típiques de Monk per allò de gens trillades. També el baixista García ens ha captivat amb la seva solitud interpretativa tan consistent. Fins i tot el baterista Li Vigni ha fet els seus “quatres” per ja tornar-hi tots amb la melodia del tema, ideal per ja deixar-los d’escoltar. Gràcies nois, gràcies Xose per fer-me arribar el vostre disc.
 
I després d’aquest projecte sembla un bon moment d’escoltar el micro conte de Carme de la Fuente, ella que ens parlarà de Nostos. Gràcies Carme per la teva dolçor i sempre explicant-nos poèticament les músiques del programa.


I ara seguirem amb el primer treball conjunt de l’Emilio Solla & Antonio Lizana, “El siempre mar”, enregistrat el novembre de 2022 a Big Orange Sheep, Nova York, Estats Units. Enginyers d'enregistrament: Chris Benham i Diko Shoturma. Enginyer assistent: David Turk. Cordes gravades a Ideo, Buenos Aires, Argentina - Enginyer: Pablo Lopez Ruiz. Roxana Amed va gravar a PH211, Miami, Estats Units - Enginyer: Carlos Álvarez. Editat i barrejat per Brian Montgomery a Soundview Studios, Nova York, Estats Units. Masteritzat per Mike Marciano a Systems Two, Nova York, Estats Units. Productors: Denny Abrams, Kabir Sehgal, Emilio Solla, Doug Davis. Co-Productors: Antonio Lizana, Pablo Aslan. Assistent de producció: Eduardo Palacios. Art de Tapa i disseny: Noe Gaillardou. Fotografia: Natalia Chilo. Aquest enregistrament va ser recolzat la Chamber Music America i la Fundació Howard Gilman. Amb Emilio Solla: piano, Antonio Lizana: veu i saxo contralt, Jorge Roeder: contrabaix i Ferenc Nemeth: bateria i percussió. Roxana Amed: veu a #6. Quartet de cordes a #2 i #6: Javier Weintraub: violí I, Cecília García: violí II, Javier Portero, viola i Patricio Villarejo: violoncel.
 
I ara farem un salt musical quasi en el buit sense allunyar-nos del Jazz amb les músiques del con sud americà però afegint-hi el flamenc cantat per l’Antonio Lizana, ell que també és un dels saxos contralts més incisius del país. I aquest és també un disc força íntim amb la majora de temes delicats de tempo i de precioses melodies, com són “Lejos de casa”, “Zamba para no dormir”, “Luna Tucumana”, “Silencio de Cristal” amb l’Emilio amb el Fender Rhodes, “Una realidad diferente”, i “El otro mar”, aquest una mica més vital. I aquests tan suaus us els deixo per a vosaltres una vegada aconseguit el disc, i els escoltarem en els temes més vitals i amb el de l’Astor Piazzola, música, i lletra de la pianista, guitarrista i compositora Eladia Blázquez en el conegut i anomenat..
 
5. 5.- Siempre se vuelve a Buenos Aires (Piazzola & Blázquez) 4m38s.
 
Doncs aquest tema és un dels emblemàtics de Piazzola sense oblidar el “Libertango” que potser ho és més. Aquí la lletra és molt important, pel contingut i també per la reconeguda autora Blázquez, una altra de les estrelles refulgents del país sud-americà. I la versió que ens n’han fet els dos nostres herois Solla-Lizana, Lizana-Solla no s’ha allunyat massa de la original, tema interpretat abastament per tothom del món musical del tango i demés. Versions es poden veure en vídeo i una d’elles bastant actual feta al Teatro Colón el 17 de març del 2021 per La Grela Quinteto & Inés Cuello, ella apareixent a l’escenari amb la “negra mascareta pandèmica”. I l’Emilio l’ha iniciat amb una “Intro” a piano per ja ben aviat aparèixer-ne la melodia cantada per l’Antonio, ells dos solets en els inicis. Amb el solo al saxo contralt d’ell han aparegut la resta de companys i seu suport imprescindible. Si primer Lizana ja ens ha captivat pel seu so, llenguatge i fraseig, després l’Emilio ha aconseguit el mateix, ells dos, les ànimes de tot plegat. I encara han fet uns moments solistes a “quatres” per ja després recuperar-ne la melodia i acabar-la de cop. Brutal tema per començar-los a escoltar.


I seguirem escoltant-los en el súper conegut tema d’Atahualpa Yupanki i  anomenat...
 
6.1.- El Arriero (Atahualpa Yupanki) 4m37s.
 
I Atahualpa Yupanki va ser el més gran en això d’ensenyar-nos el folklore de la seva terra, ell, compositor, guitarrista i esquerrà. I la versió que ens n’han fet els nostres herois també l’han començat ells dos, a piano i veu en els primers moments. I de quina manera més consistent han entrat la resta de companys en la segona estrofa de la cançó, i parlo sobretot del baterista Ferenc Nemeth i del baixista Jorge Roeder. Consistència rítmica que ha donat pas a la improvisació de l’Antonio al saxo contralt, on ja li reconeixem so i fraseig, tot plegat tan característic i personal de Lizana però a tot Jazz. La sobrietat de l’Emilio al piano és de totes i tots ben coneguda i reconeguda, ell, cada vegada més solista, més improvisador sense oblidar la seva gran tasca com a compositor i arranjador. I els moments posteriors amb la veu de l’Antonio acompanyat només pel baixista Roeder han estat sublims, per la pulsió permanent del baixista i la seva veu. Un magnífic arranjament que n’ha fet l’Emilio d’una cançó popular del genial creador Yupanki.
 
El “Siempre Mar” és el disc número 13 de l’Emilio Solla, inspirat en els cants d'anada i tornada que són les varietats de flamenc que van sorgir des del segle XIX amb la immigració i la cruïlla amb la música llatinoamericana. La versió del  “Arriero” d'Atahualpa Yupanqui mostra l'esperit de l'àlbum: una cançó criolla muntada sobre unes buleríes flamenques, amb un ritme de bateria inspirat en l'”huayno andino”, convivint harmoniosament amb el baix i el piano en clau de milonga. El nom remet a un poema de Borges: “abans que el temps s'encunyés en dies, el mar, el sempre mar, ja hi era, ja hi era”.
 
I no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune Records: www.moonjunrecords.com,
Auand Records: https://auand.com/,
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
Tejo Milenario: http://www.tejomusic.com/,
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.


I encara seguirem escoltant-los en el blues de l’Emilio Solla i anomenat....
 
7.2.- Vidalita - Buenos Aires Blues (Emilio Solla) 6m34s.
 
I quin tema més potent acabem d’escoltar. Quina consistència rítmica alhora que melòdica i harmònica, ja d’entrada, i de seguit amb la veu de l’Antonio introduint-ne la lletra i el títol. Després, la melodia a càrrec de Lizana  al saxo contralt i l’energia de la base rítmica amb els acords potents del piano de Solla. Sorprenent la improvisació del baixista Jorge Roeder al contrabaix, ell subtilment acompanyat per piano i baterista, havent fet una tasca solista molt i  molt remarcable, rítmicament potent alhora que melòdica. Velocitat de pulsió i afinació perfecte la de Roeder al contrabaix, quin gran solo. Emilio l’ha seguit amb una gran solvència i notes convincents alhora que amb un “discurs” de lo més Jazzero. I de mica en mica, els de la base, concretament el baterista Ferenc ha anat agafant més i més presència i solo de l’Antonio al saxo contralt i de nou espaterrant per fraseig, per discurs. I la seva veu a duet amb el baterista, amb uns altres moments súper potents, els de les seves dues veus. Brutal tema de l’Emilio.
 
Aquest nou material conté onze temes entre clàssics i composicions de Solla i Lizana, un repertori que mostra la versatilitat dels dos músics i les seves influències variades. La composició i arranjaments de Solla que sap entrellaçar amb mestria els sons tradicionals i els nous; l'elegància de Lizana movent-se entre la força del cant i la seva destacada interpretació al saxo. Hi participen també el peruà Jorge Roeder al contrabaix i l'hongarès Ferenc Nemeth  a la bateria i percussió. A més, l'àlbum compta amb convidats especials: la cantant Roxana Amed i un quartet de cordes argentí integrat per Patricio Villarejo, Javier Weintraub, Cecilia García i Javier Portero.


I ja per acabar-los d’escoltar ho farem amb dos temes seguits i anomenats..
 
8.1.7.- La piedra (E. Solla & A. Lizana) 3m46s.
8.2.9.- Hurry (Hugo Fattoruso) 3m59s.
 
I el primer tema, “La piedra”, dels dos co-líders ens l’han fet amb els aires del flamenc de la seva veu però també amb el flamenc encabit en la mateixa composició. Iniciat amb els acords del piano de l’Emilio per ben aviat la veu de l’Antonio i lletra que ens parla d’històries...”Fui piedra y perdí mi centro, y me robaron el alma”...I després de nou la veu solista de Lizana al saxo contralt, tan personal, com també la del nostre estimat amic i pianista, Emilio Solla. I el darrer tema de Fattoruso l’han fet amb tota la positivat i melodia cantada per l’Antonio alhora que amb la rítmica trencada, ternària a 6x8, a tot vals, d’un tema no massa conegut i força interessant. De fet, us recomano un vídeo on se’l veu a ell i el seu trio interpretant-lo al piano alhora que cantant-lo la mar, la mar de bé. Quina veu que té l’Hugo Fattoruso i com toca el piano. https://youtu.be/0kEDgfkjt6I. I la versió que ens n’han fet els nostres herois ha tingut una “intro” força ben trenada a càrrec dels tres la base rítmica. La veu de l’Antonio ben aviat ha aparegut, captivant-nos de nou per la seva personalitat interpretativa, la mateixa que té ell al saxo contralt, personal i intransferible, per so i llenguatge. Veu de nou i ja per acabar el tema, i nosaltres acabar-los ja d’escoltar, felicitats Emilio i Antonio, felicitats resta de companys.
 
“És un disc que crec expressa el particular vincle entre Espanya i l'Argentina que ens travessa a molts de nosaltres. Rescato les melodies de la meva infància, que és la tradició del folklore, sens dubte les meves influències més primerenques. És el que se sentia a casa meva, una família argentina que alhora té ascendència espanyola. De l'altra banda de l'Atlàntic, Antonio Lizana ve del món del flamenc. I tots dos coincidim en la fascinació pel jazz que ens obre sempre el camí a la improvisació”. Emilio Solla.


I ja acabarem el programa amb el trio del guitarrista Miguel Viejo Trío, “Esto es lo que hay” publicat el 13 de maig de 2023, i no m’ha passat les dades de l’enregistrament. I aquest és un disc autoproduït, amb tot l’esforç que això significa. I aquí hi tenim a Miguel Viejo (guitarra); Olegario Velázquez Sokolov (baix elèctric) i Joan Terol (bateria). I com sempre, dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç al seu bandcamp:
https://miguelviejo.bandcamp.com/album/esto-es-lo-que-hay.
 
I dels set temes, només un és així com delicat de tempo i ritmes i aquest és el primer que escoltarem d’aquest trio, on tots els temes estan compostos pel líder i guitarrista Miguel Viejo i tema anomenat..
 
9.7.- Amor Propio (Miguel Viejo) 4m35s.
 
I de nou hem fet un salt al buit, i ara amb la sonoritat característica de la guitarra de Jazz del líder i compositor Miguel Viejo. Sons eteris, dolços els de  la seva guitarra, duet rítmic a base de baix elèctric i bateria la del nostre amic Joan Terol, ara ja de tornada a casa seva, a Reus, on sembla que també s’hi està el líder i guitarrista i per això aquest disc. I si hem escoltat la melodia d’aquest tema amb la guitarra de Viejo, també n’hem escoltat les improvisacions, i la primera la del guitarrista. La qüestió rítmica sembla també trencada,  a tot vals, coses que hem escoltat clarament. I també hem percebut la solidesa de la improvisació del líder a la guitarra. El so fosc de la seva Gibson també l’hem capturat, car ens ha agradat molt i molt, alhora que també les seves “maneres jazzeres” tot i improvisant. El baixista ens ha clavat també una bona improvisació, continguda, sòbria, rítmica i farcida de llenguatge alhora que bon gust. Un tema molt bonic i interessant, ideal per començar-los a escoltar.
 
Segon àlbum com a líder del músic almuniense Miguel Viejo, set composicions originals en format Trio, amb dos músics molt experimentats com són Olegario Velázquez al Baix elèctric i Joan Terol a la bateria. Miguel Viejo Orna (Guitarra i composició). Després de cursar el Grau Professional de Guitarra Elèctrica i completar la seva formació com a baixista al Conservatori Superior de Jazz de Pamplona de la mà de grans músics com Iñaki Askunce, Mauro Urriza, i Alonso Martínez. Miguel Viejo (L'Almunia de Doña Godina, Saragossa, 1979) ha exercit com a guitarrista i baixista en formacions tan diverses com Blanche Et Les Deveraux a duo amb el pianista Tomas Virgós (teclista a Amarali Oven Hot Club, grup homenatge al mestre del Jazz Django Reinhardt amb què va girar per Espanya i França. El 2010 va gravar el seu primer disc, 'Percepción y Sentido', un treball a guitarra sola amb temes i arranjaments propis. A més, de la mà d'Ayud Jazz Quartet ha actuat a diferents festivals de jazz nacionals, destacant el Festival Internacional de Jazz d'Albacete, Festival Internacional Munijazz (La Rioja), Festival Jazz a La Besteiro (Madrid) i Festival Rondo Jazz ( Saragossa). Va ser el baixista de la gira internacional per la Xina i Hong Kong de FlyMingo Quintet. Durant dos anys (2015 i 2016) va actuar com a director i baixista de la Feeling Big Band. Al gener de 2018 edita el seu primer treball com a líder, "ENCARNACIÓN" (WS Records) amb la formació Miguel Viejo Sextet, presentant-ho a nivell nacional a diversos festivals (Munijazz i Calatayud Jazz i Vi). A l'octubre de 2018 es muda a Reus, participant en diversos projectes: Atzavara Quintet (Jazz Flamenco Fusión), Miguel Viejo Organ Trio (Standards i temes propis) i Iván Sáez Trio (Standards). El 2019 grava com a baixista el disc " A otra cosa" del guitarrista saragossà Isidro Melus.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
23 Robadors:
https://23robadors.com/programacio/,
Jamboree Jazz Club:
https://jamboreejazz.com/agenda/,
Campari Milano:
https://www.camparimilano.com/programacio-musical/,
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
 
I els seguim escoltant a tot funk en el tema anomenat...
 
10.2.- La chispilla de Carlitos (Miguel Viejo) 6m52s.
 
I la “Chispilla de Carlitos” ens l’han fet a tot Blues. I quin tema més simpàtic, més agradable, més ben trenat a partir de l’estructura del Blues de 12 compassos. I si la melodia ens ha agradat força, per com n’està farcida d’arpegis i demés qüestions musicals, més encara ens han agradat les seves improvisacions, i primera la del líder Miguel Viejo. El líder ens ha tornat a mostrar les seves habilitats amb l’instrument, i ara amb un so i llenguatge més “funky” ideal per “vestir” el tema, i també per com de “beat” l’ha acompanyat el nostre amic i gran baterista, Joan Terol. També el baixista Velázquez Sokolov ha brillat de nou amb les tasques de suport rítmic alhora que amb la seva improvisació tant reeixida. També Joan ha fet uns moments a “quatres” amb el guitarrista. Tema rítmicament interessant alhora que harmònicament i de tempo.
 
Olegario Velázquez Sokolov (baix elèctric). Va estudiar Grau mitjà de piano al Conservatori de música de Severodonetsk, Ucraïna, el 1980 i baix elèctric al taller de música moderna de Lugansk amb destacats professors com Sergei Fillipoff, Anatoliy Kogan. En l'àmbit de la música moderna fa més de dues dècades que és membre de diverses formacions: orquestra “Sovremenik”, “Félix Band” [rock fusió] - va participar al festival de música “La Fete de Toutes les Musiques França”, Saint- Etienne (1992), trio “Garbooz” (Folk-Fusió), “Almost Quartet Trio”, “Underwater Funk Experience”, “Why Not Quartet”, “Rom a la Sonda”. Ha participat en diversos festivals: 1 Festival Internacional de Jazz Reus (2003) – “And the Winner is...Quartet”, 16 Festival de Blues de Reus (2006) – “Dimmy Rider Trio”, Festival de Funk de Valls ( 2006) amb “Underwater Funk Experience”, V Festival Internacional de Jazz Reus (2007) amb “Ron a la Sonda” (Latin - Jazz), 7a mostra internacional de Jazz & Blues Cambrils (2015) amb “ Why Not Quartet” (jazz - fusió), 22è 23è Festival internacional de Dixieland de Tarragona (2015, 2016) juntament amb “Pacheco & Ordax Electric Quartet” (jazz), 23è festival Internacional de Dixieland de Tarragona (2016) sent membre de “D'onets Trio” ( jazz fusió), 26 Festival Internacional de Blues de Reus (2016) “Crossroads Blues Band” (blues), Festival Internacional XXIII mostra Jazz Tortosa (2016) “ManteKao L. C” (latin – jazz). Ha actuat al llarg i ample de la geografia espanyola amb músics de la talla de David Pastor, Xavi Reija, Llibert Fortuny, Susana Sheiman, Santiago Ibarretxe, Alfredo Panebianco i molts altres.
 
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz..
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
Nova Jazz Cava:
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
Jazz Club la Vicentina:
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, nosaltres ja no farem concerts a la Sala Xica fins el 15 de setembre, quan inaugurarem la 15a temporada. Abans però, i durant tres caps de setmana, els dissabtes 8, 15 i 22 de juliol quan farem el 14è Festival de Jam Sessions a SVdH, 2023 amb combos de les escoles de música: ESMUC, ESEM Taller de Músics, que ja van tocar el 8, i  amb Conservatori del Liceu i Conservatori de Bellaterra, aquest proper 15 i Escola Superior Jam Session i el Geni Barry Septet el 22. Doncs això, esteu atents a les xarxes.


I encara els escoltarem a tot Swing en el tema anomenat...
 
11.5.- Trafalgar (Miguel Viejo) 6m58s.
 
I quin altre tema més ben aconseguit ens han fet tots tres, i de manera particular el líder i compositor Viejo. I quin “Walking” del baixista Velázquez  més brutal i com l’ha acompanyat el bo del Joan a la bateria ell mateix amb un solo brutal ja acabant el tema. I l’han començat amb la melodia a base de notes soltes i brillants de la guitarra del líder, melodia senzilla que no simple, i també molt bonica, coses que es perceben més en el canvi tonal del pont o la B del tema. I qui primer n’ha iniciat les improvisacions ha estat el baixista Olegario Velázquez ell que ens ha tornat a captivar en la seva improvisació amb el baix elèctric. De quina manera domina la pulsió rítmica alhora que es belluga amb solvència per les línies harmòniques dels acords. I Viejo de nou ens ha corprès per la seva tasca solista tan ben feta i ben trenada. El Swing pel walking del baixista ha ajudat força en aquests moments improvisadors del líder. Temes sobris, sense escarafalls i fets amb molta elegància i musicalitat.
 
Joan Terol Amigó és un músic reusenc que ha desenvolupat la major part de la seva carrera professional com a intèrpret i docent a les ciutats d'Amsterdam i Berlín. Alguns dels projectes més destacats en què participa són Pere Bujosa Trio, Xavi Torres Trio, The BvR Flamenc Big Band, Néstor Giménez Orchestra, Chamber9 i Els Tres Tenors i amb ells el vam veure al Jazz Club la Vicentina en dues actuacions hivernals. Al llarg de la seva carrera ha enregistrat més de cinquanta discos i ha tocat en alguns dels clubs i festivals de jazz més importants d'Europa amb reconeguts músics com Benny Golson, Lee Konitz, Jordi Rossy, Jesse Davis, Maria Schneider, Jesse van Ruller. Joe Magnarelli, Grant Stewart, Ben van Gelder, Reinier Baas, Joris Roelofs, Dena De Rose i Carla Cook. Ha estat premiat a la Dutch Jazz Competition, Keep An Eye International Jazz Award, The Records Award, Getxo Jazz Competition, Premis Enderrock i Premis AMJM. Comença a tocar la bateria als 14 anys amb el professor Àngel Hernàndez a l'Escola de Música el Xilòfon de Reus. Més endavant es trasllada a Barcelona per estudiar a L'Aula de Música Moderna i Jazz amb Quim Solé, i posteriorment, a l'ESMuC amb Jo Krause, Francesc Capella i Joan Monné, on va obtenir el títol de bateria de jazz el 2010. Un any després va decidir traslladar-se a la capital dels Països Baixos per estudiar un màster d'interpretació al Conservatorium van Amsterdam. Actualment és professor de bateria a l'ESEM Taller de Músics de Barcelona i al Conservatori de Música de Reus.
 
I ja els acabarem d’escoltar en el tema anomenat...
 
12.6.- Sin enfadarse se vive mejor (Miguel Viejo) 6m45s.
 
I sí que el títol ens diu una veritat com un temple, “Sin enfadarse se vive mejor”. I el tema està també molt ben compost pel líder. I l’ha començat Joan Terol amb la seva “intro” a la bateria per ja ben aviat la melodia a càrrec del líder. Un tema d’estructura de 32 compassos i de la forma ABAB i tempo força vital. I Viejo ens ha tornat a impressionar molt gratament per la seva bona digitació solista i bon gust jazzero barrejat amb d’altres “perles” musicals. I de nou hem pogut notar la gran feina dels dos de la base rítmica, baix elèctric, Velázquez  subtil i més present la bateria de Terol. El baixista ha fet de nou una tasca solista molt ben reeixida i interpretada, subtil la seva sonoritat, un tan fosca i amagada. Més insistents han estat els ”quatres” fets pel Joan  en els seus moments solistes, ell que n’és un dels millors en això de tocar bateria i percussions. I Miguel ha recuperat el tema per ja acabar-lo després d’una giragonsa repetida dels darrers acords. Bon tema per acabar-los d’escoltar.
 
Doncs després d’aquest altre magnífic tema acomiadem el programa, que com sempre us dic, espero que us hagi agradat tan com a mi. I us recordo que hem escoltat al quartet Nostos, als dos col-líders Emilio Solla & Antonio Lizana i companys, havent acabat com acabem de fer, amb el Miguel Viejo i companys.
 
Us recordo que aquest dissabte 15 hi tornarem amb el 14è Festival de Jam Sessions a SVdH 2023 i ens hi veurem a la Plaça de la Vila Vella on tindrem dos combos dels Conservatoris del Liceu i del Musical de Bellaterra, amb els professors Eladio Reinón, Guillermo Calliero, etc. Us hi esperem.
 
Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |