Molt bona nit a tothom, ens retrobem de nou a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el nostre programa avui i cada setmana que el fem. O sigui que “Un petó Cifu”. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, realitza i presenta aquest programa, i com sempre amb les novetats dels nostres músics.


Doncs després d’haver passat un magnífic cap de setmana, un dels més complets que jo recordo, amb el divendres assistint a la inauguració del Sabadell ViJazz Penedès 2018 amb un magnífic Charles Lloyd i resta de grandíssims músics, haver passejat per Vilafranca tot i tastant els seus magnífics caldos i amb la millor companyia, la dels meus amics i bojos aficionats al Jazz com jo mateix, el dissabte vam inaugurar el 9è Festival de Jam Sessions a Sant Vicenç dels Horts amb els combos de l’Esmuc i Conservatori del Liceu, i el diumenge vam anar a Santa Maria de Mirallas a Ca la Mary Gumà en un altre esdeveniment amb una colla d’anys a les seves espatlles, que la Mary organitza a casa seva amb tota una colla de músics professionals consagrats com el Aldo Caviglia, Pau Bombardó, Josep Ma Farràs i d’altres molt més joves i magnífics com l’Òscar Latorre i algun d’aficionat com jo mateix. Esdeveniment gratuït on el públic dels pobles del voltant porta menges i beures per berenar tots plegats després de la primera hora de música. En fi, si us dic que vaig quedar esgotat és ben poc. Esgotat però ple de Jazz.

I parlant del 9è Festival de Jam Sessions dir-vos que aquest dissabte 14 de juliol hi tornarem i ho farem amb el combo de G.S. del Taller de Músics ESEM i els joves del Musical de Bellaterra amb l’Eladio Reynón, Marian Barahona, Jordi Gaspar, Jordi Martínez, Adrian Mateo i amb els músics que vulgueu venir a tocar a la posterior Jam Session

I darrerament amb els amics de Youkali Music i concretament amb el seu director Thomas Shindowsky estem en contacte i així és que em fan arribar alguns dels projectes del seu extens catàleg, o sigui que agrair-li al Thomas la seva col·laboració. Podeu entrar al seu web http://www.youkalimusic.com/ i veure’n tot el seu catàleg.

Doncs ara ja ens podem centrar en el programa d’avui el qual torna a ser temàtic i el dedicarem a dos projectes a trio tot i haver-hi col·laboradors diversos. El primer que escoltareu me’l va cedir Jordi Rossy, com sempre fa quan l’anem a veure als seus concerts, i és el de l’Albert Sanz Trio disc auto editat i produït pel mateix Albert. Després podreu escoltar el darrer treball de Francis Posé contrabaixista editat per Quadrant Produccions i que em va enviar el Josep Ramon Jové a casa. I acabarem el programa amb el darrer treball del contrabaixista Or Bareket disc editat per FSNT en formació base de quartet tot i haver-hi diversos col·laboradors i que s’allunyarà una mica de les músiques primer escoltades. Un disc anomenat OB1 que si ho dieu en anglès seria Oveone i seguiríeu amb Kenobi, ha. I com sempre amb un micro conte, i també per Carme de la Fuente car la Teresa s’ha agafat vacances, ha.

Som-hi doncs amb aquest delicat projecte d’aquest magnífic pianista valencià anomenat Albert Sanz, al qual hem vist algunes vegades al Jamboree.....


“LIVE AT THE BIRD’S EYE”
Albert Sanz Trio

Auto editat
Enregistrat en directe per Andre Fritzsche el març de 2015 i el gener de 2017 al Bird’s Eye Jazzclub a Bassel, Suïssa.
Mesclat i masteritzat per Jorge Pérez
Produït per Albert Sanz

Albert Sanz, piano
Larry Grenadier, contrabaix
Jordi Rossy, bateria i vibràfon

Aquest és un projecte on l’Albert ret homenatge a compositors americans com Cole Porter, Gil Evans i Bud Powell però que també al seu amic i nostre, Perico Sambeat alhora que a Kristos Leontis en el seu tema “Carta a l’exili” tot i afegint-hi un tema propi de l’Albert dedicat a aquest emblemàtic club de Jazz suís, el “Bird’s Eye”.

Comencem doncs amb les músiques i ho farem amb el tema compost pel líder i anomenat...

5.- Bird’s Eye            (A. Sanz)                   9m05s

Doncs d’entrada el que primer capta la nostra atenció en tenir el disc a les mans és la durada dels temes, d’entre 7 i 10 minuts. Un se n’adona que és lo normal si considerem que es va enregistrar en directe al Bird’s Eye Jazzclub tot i no ser-ho tant considerant que “només” i ho poso entre cometes, són tres músics. En aquest tema hem pogut escoltar la combinació que més li agrada a Geni Barry, ell, un dels millors vibrafonistes, i és la de vibràfon, piano i contrabaix. Hem de considerar que el piano i el vibràfon són alhora instruments melòdics, harmònics i rítmics, per tant no sembla imprescindible la inclusió d’un bateria. Hem escoltat un molt bon tema de l’Albert amb un Larry Grenadier magnífic acompanyant amb notes guia, les adequades, mentre Jordi i Albert han desenvolupat els seus solos. Rossy està creixent a passes de gegant com a vibrafonista i el dir “créixer” només vol dir que ha evolucionat i après a manegar-lo i ara ja ho fa com un mestre. El toca a dues masses, per la qual cosa els acords de dues notes no són tan rics com els de quatre, amb les quatre masses. No obstant això, el seu concepte melòdic i harmònic en les improvisacions supera en escreix aquest petit handicap. Jordi és un dels millors músics que tenim, i en tenim alguns més, i no para de sorprendre’ns a cada concert que el veiem. Aquest disc (i un altre) m’el va donar al Nota 79 després de veure’l amb Billy Hart, Javier Vercher, Marco Mezquida i Masa Kamaguchi. Mare de 10 quin concert, i mare de 10 quin tema hem escoltat per a començar.

Abans però dir vos què si entreu al web de Temps Record: https://tempsrecord.cat/ hi trobareu tot el seu extens i divers catàleg. Aquesta és també una editorial de casa nostra amb un ampli ventall d’estils des de Bandes Sonores, a Blues, Boleros i evidentment Jazz, passant pel Flamenc i la Fusió. O sigui que agrair-li al Josep Roig el seu suport i des d’aquí una forta abraçada.

Seguim amb el primer track del disc, tema de Cole Porter anomenat...

1.- I concentrate on you                 C. Porter)                  8m44s

"I Concentrate on You" és una cançó escrita per Cole Porter per a la pel·lícula Broadway Melody de 1940 on va ser cantada per Douglas McPhail. Aquest és un tema fet per a ésser cantat, com la majoria de musicals, havent-ho fet gent com Frank Sinatra, Lena Horan,  Ella Fitzgerald, Tony Bennet, Carmen McRae i una llarga llista, però que també ha estat interpretat de manera instrumental com acabem d’escoltar amb gent com Oscar Peterson, Russell Malone. Els nostres herois ho van fer en aquest directe de manera exquisida amb una perfecció a l’abast dels mestres i ara en el format de trio típic de piano, contrabaix i bateria, en la concepció emprada pel gran Bill Evans on cadascun dels membres del trio són els protagonistes. Amb un tema d’estructura típica AABC de 32 compassos, i desenvolupat sencer pel trio, l’Albert ha iniciat els seus “chorus” en el seu solo, tot i acompanyat amb la màxima delicadesa pel Jordi que sembla toqui la bateria amb les mans, i pel gran contrabaixista Grenadier sí, sí, aquell que acompanyà a Brad Meldhau amb el Jordi durant quasi 10 anys. La compenetració de Grenadier i Rossy és per tant la més sòlida possible i així és que ho anem constatant a cada tema. El magnífic solo que ha realitzat aquest mestre del contrabaix ha estat igualment esclatant, mostrant-nos el domini del tempo constantment, alhora que la seva tècnica i bon gust en la seva interpretació solista.


I acabarem aquest projecte de llargs temes enregistrats en directe amb el tema de Bud Powell anomenat....

6.- The Fruit              (B. Powell)                10m14s

El disc “The Genius of Bud Powell”, originalment anomenat “Bud Powell’s Moods” és un àlbum d'estudi del pianista Bud Powell, es va editar el 1956 per Mercury / Clef, amb dues sessions que Powell va gravar el 1950 i 1951. L'àlbum va ser reeditat en CD per Verve el 1992, amb dues preses addicionals de "Te for Two". Aquestes sessions també apareixen en el box editat “The Complete Bud Powell on Verve” del 1994. En aquestes sessions Powell va anar acompanyat de Ray Brown i Buddy Rich com és el nostre cas, amb l’Albert, Larry i Jordi. Un tema en el més que evident BeBop style, on Powell mostrà la seva vena com a compositor però també com a solista, un dels grans. Aquí l’Albert fa de Powell salvant-ne les distàncies temporals que no estilístiques, car el nostre heroi, tot i estar immiscit en la concepció més actual i moderna del jazz que es fa avui dia, no ha oblidat en cap cas el concepte de la “tradició” que no el “jazz tradicional” que això és una cosa. Sanz es mostra exquisit i ric en idees tot i situant-nos en el Minton’s dels anys 50s del segle passat en plena ebullició Bopper. La veritat és que ha realitzat un magnífic solo, com també magnífics han estat els solos que hem escoltat i com varen ésser tots els de cadascun dels temes interpretats en el Bird’s Eye. El “walking” de Grenadier mentre l’Albert solejava, l’ha permès volar literalment amb la seguretat del suport rítmic del contrabaixista però també del nostre estimat amic Jordi Rossy. Aquest, finalment ha fet els seus “vuits”, o sigui crec que vuit compassos del tema fent solo a la bateria, per després ser Sanz qui també ha fet els seus vuit compassos. Sovint, de vuit passen a quatre i a vegades a dos, acabant la roda i tornar al tema. En aquest cas, acabats els “vuits” han tornat al “tema” i l’han acabat amb els aplaudiments del públic assistent.

Deixem doncs aquest magnífic projecte però abans....
Recordeu que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial de Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta abraçada.

I crec que ara pot ser el moment per a escoltar el micro conte de Carme de la Fuente....
...................
Gràcies Carme per la teva sempre clara i dolça exposició de les teves impressions..

I nosaltres seguim amb el treball anomenat...


“HERMANO”
Francis Posé – Daniel Amat

Editat per Quadrant Produccions
Enregistrat per Manolo Toro a Estudio Puerto Records, Málaga.
Mesclat i masteritzat per Manolo Toro
Produït per Francis Posé i Daniel Amat per a Quadrant Records

Daniel Amat, piano
Francis Posé, contrabaix
Andrés Litwin, bateria
I la col·laboració de
Yamila Terry, veu
Bárbaro Pimienta “Barbi”, percussions
Andrés Litwin i Francis Posé, cors

Aquest és un projecte personal amb tot de temes dels dos líders si n’exceptuem un de Margarita Lecuona. De Francis Posé li vaig posar el seu projecte a trio anomenat Maria editat també per Quadrant essent potser aquest el seu primer fet a duet i col·laboradors diversos. Som-hi doncs amb aquestes també delicades músiques amb el quart track del disc, tema compost per Daniel Amat  i anomenat....

4.- El Kito no quiere a nadie         (D. Amat)                   8m59s

Doncs sí, una de les característiques d’alguns dels temes d’aquest projecte és la de començar-los delicadament i esdevenir després carregats plens de ritmes, llatins o no, com heu pogut comprovar en aquest primer tema llarg de 9 minuts. Daniel al piano, ha iniciat amb dolçor i tendresa una música que poc ens podíem imaginar com seria el seu futur. Han calgut alguns minuts per què es produís el canvi, amb la incorporació prèvia i puntual de Francis amb l’arc, interpretant la preciosa melodia de “El Kito no quiere a nadie”, pobret. El compositor ha omplert de calidesa l’espai i tot d’una, les percussions de Barbi i algun crit de “ritmo” han aparegut i ja no han desaparegut. La compenetració de contrabaixista i pianista és total, tot just amb el solo de Posé, magistral per cert, melòdic i farcit de tècnica i velocitat interpretativa. Gran solo de Francis Posé que ha donat peu al del compositor cubà, tot plegat a “tot ritme latin” amb el suport del jove baterista Andrés Litwin. Daniel Amat no és per a nosaltres un pianista massa conegut, o sigui que la sorpresa ha està majúscula, per les seves idees, pel seu ritme i melodies en aquest el seu primer tema. Després, igualment hem pogut gaudir d’allò més amb el solo del baterista Letwin, magnífic, llarg i molt ben executat també amb el suport de la base de piano i contrabaix, ambdós executant un “riff” repetitiu i amb tot això poder encarar el final sobtat del tema.

Seguim ara amb un “boleret” compost pels dos líders, Daniel Amat i Francis Posé anomenat....

3.- Hermano             (Amat & Posé)                     6m24s

I quina delícia que acabem d’escoltar, oi? I resulta que hem escoltat molts i molts boleros al llarg de les nostres vides, i semblava que ja s’havia dit tot relacionat amb ells, i ja heu vist, heu escoltat que no, que ara mateix ens han acabat d’explicar una història diferent a ritme de bolero, el qual ha anat creixent en força a mida que ha anat vivint el tema. La melodia iniciada pel delicat piano de Daniel Amat ens ha situat en un espai i temps relativament llunyà, però sí que estem rodejats d’aigües clares al mig del Carib. Ben aviat ha encetat el seu precís i reeixit solo, seguint fil per randa l’harmonia del bolero, però amb una elegància magistral. El sentit rítmic de tot plegat ha anat creixent, també amb alguns “riffs” rítmics reconeguts, i ell, mentrestant, ha crescut, i nosaltres amb ells. I quin mestre què és aquest pianista cubà anomenat  Daniel Amat, del qual n’haurem de seguir-ne la evolució. Tot i fer aquest un llarg solo, Francis Posé ha tingut uns moments magistrals per a desenvolupar el seu, curtet, però a un nivell extraordinari. Melodia del bolero, delicada per així encarar el final del tema del contrabaixista malagueny Posé.

També tenim una bona col·laboració amb l’editorial basca Errabal Jazz de la qual en posem les novetats, quan ens les envien, i així és que els hi agraïm el seu suport, o sigui que al blog us posaré l’enllaça a la seva pàgina web..............

I veiem què ens diu Josep Ramon Jové d’aquest projecte.....
De la unió en un projecte comú de dos músics com el contrabaixista malagueny Francis Posé i el pianista cubà Daniel Amat, només podien sorgir fruits interessants. Una afirmació com aquesta no es basa tan sols en l’evidència de dues trajectòries impecables, sorgeix també de la seva habilitat dels dos instrumentistes i compositors a l’hora de submergir-se en un parell de tradicions musicals, l’espanyola i la caribenya, que ells coneixen molt bé i amb les que, com era d’esperar, han volgut relacionar utilitzant el jazz com a denominador comú.


Doncs ja seguirem després amb els savis comentaris del Josep Ramon però ara hi tornarem amb un altre tema de contingut latin, compost pel Daniel Amat anomenat...

6.- Mi Guajira            (D. Amat)                   5m05s

I quina altra demostració d’excel·lència ens han fet aquests dos mestres, tan ben acompanyats pel jove baterista Letwin. Una excel·lència relacionada amb el desenvolupament dels temes alhora que per les seves magnífiques intervencions. Sembla ésser el senyal d’identitat el de començar-los amb la màxima dolçor i anar-ne incrementant la vitalitat arribant a cotes molt altes de clímax, d’èxtasi. Després de fer l’exposició del tema, Francis Posé ha tornat a brillar amb un solo potent, melòdic, carregat de força lírica, tècnica i velocitat. Han fet uns “quarts” entre ells dos, pianista i contrabaixista, mostrant-nos la capacitat de compenetració, mentre baterista els ha acompanyat de manera sòlida. Un Daniel Amat que haurà begut de la saviesa de Bebo Valdés i amb el seu fill Chucho mestre i fill de màster, i tant és així que no deu haver-hi cap pianista cubà que no hi hagi begut, i no només cubà, esclar. Al final ens hem trobat de nou amb el tema i així l’han acabat. I el Josep Ramon Jové ens segueix explicant.....

El disc presenta també a Andrés Litwick, un dels bateries més originals de l’escena espanyola actual i un percussionista totalment idoni per a un projecte on el modern i el contemporani es barregen amb singularitat i atreviment. La música del disc, amb temes signats al cinquanta per cent i una composició compartida (“Hermano”, que van gravar a duo per al projecte), intenta també ser un reflex de diverses experiències, individuals o comuns, viscudes per Posé i Amat. Es tracta doncs d’una feina que li posa so i música a la vida, al pas dels dies i la interpretació de com i què s’ha viscut. Un exercici, al meu entendre molt ben resolt, que en cap moment deixa d’evidenciar la germanor entre dues formes de fer i entendre la música que ells ens fan arribar amb el seu art carregat de bellesa i intensitat.

Acabem el projecte d’aquests dos mestres amb el tema més vital del disc, compost també per Francis Posé anomenat....

2.- Aquí sí sale el sol          (F. Posé)                   7m44s

Doncs aquí també surt el sol cada dia, i aquesta és la música alegre que ens el fa rebre, tot i que nosaltres voldríem compartir aquesta alegria amb els nostres presos i exiliats polítics, alhora que amb els rappers imputats com a terroristes per dir quatre veritats dalt d’un escenari. En fi, des d’aquí un clam per a la llibertat d’expressió i reclamar la llibertat dels empresonats i retorn a casa dels exiliats. I un tema aquest que ha començat a tot tren amb un riff persistent del contrabaixista amb suport melòdic del pianista i amb un baterista controlant a la perfecció la màquina rítmica. Daniel ens ha tornat a impressionar amb la seva mestria i potser encara més en aquest tema tan vital, tot i mostrant-nos les seves i diverses virtuts. Suposo que haureu captat el motiu principal del tema, el que fan el pianista amb la mà esquerra i el propi contrabaixista. Motiu a partir del qual semblen haver desenvolupat tot el tema. De nou Francis al contrabaix ha brillat amb el seu solo ràpid i precís alhora que farcit de ritme, melodia i harmonia, ha, més o menys com són tots els solos. El motiu principal marcat per piano i contrabaix ha servit al baterista per a fer-nos una altra demostració de control tècnic, rítmiques diverses, i precisió milimètrica. Al final, entre Posé i Amat han calmat les aigües i hi ha tornat de nou per a situar-se ja al final d’aquest magnífic i vital tema i així nosaltres acabar aquest projecte.

Deixeu-me que us digui que podeu entrar al web de www.freshsoundrecords.com per veure l’extens catàleg d’aquesta nostra editorial i també podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteban. Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada.

I nosaltres seguim i ho fem amb el treball d’un altre gran contrabaixista anomenat Or Bareket del qual estrenem disc editat per Fresh Sound New Talent el seu primer i sí que n’hi hem posat del seu germà Eden Bareket concretament en el Programa 275, o sigui que som-hi doncs amb el primer disc de Or Bareket editat al seu nom i per tant...


“OB1”
Or Bareket

Editat per Fresh Sound New Talent                FSNT 527
Enregistrat per Luis Bacque els dies 21 i 22 de desembre de 2015 a Bacque Recording, Roselle, NJ.
Mesclat i masteritzat per Ziv Ravitz
Produït per Or Bareket
Productor executiu: Jordi Pujol

Or Bareket, contrabaix
Shachar Elnatan, guitarra
Gadi Lehavi, piano
Ziv Ravitz, bateria
Convidats:
Vitor Gonçalves, acordió
Keita Ogawa, percussió

Totes les cançons compostes per Or Bareket, excepte # 8 per Carlos Aguirre, i # 9 per Shalom Hanoch.

Dir-vos, que a aquest mestre del contrabaix el vam poder veure a un pam de nas al Jamboree tot i acompanyant a algun crac americà del qual ara mateix no en recordo el seu nom, coses d’haver-ne vist uns quants, i de l’edat que no perdona.

I com sempre dir-vos que al blog hi penjaré la pàgina web d’aquest disc de FSNT:


Disposem-nos doncs a escoltar un projecte allunyat dels dos anteriors, amb una proposta delicada gràcies a les composicions del líder Or Bareket però també a la inclusió de la guitarra etèria de Elnatan sonant a lo Metheny en un projecte on la modernitat hi és i el Jazz també en improvisacions i harmonies que per això Fresh Sound Records té la seva filial New Talent, pels nous talents i projectes diversos, tots emparats sota la tutela del mestre i director Jordi Pujol Baulenas qui se’ls escolta tots abans, els aprova i en verifica la seva gravació escoltant-los una vegada editats per a donar-los el vist i plau. Feinada ingent considerant la producció d’aquesta nostra editorial de casa nostra, crec que la més potent, ara per ara, sense desmerèixer-ne cap ni una altra.
Som-hi doncs amb les seves músiques i primer començarem amb el tema més delicat, d’un projecte força vital, tema anomenat...

6.- Misdronoth          (Or Bareket)              5m57s

Doncs ja heu pogut escoltar el salt estilístic realitzat, amb una música delicada, per les composicions però també pel so de la guitarra de Shachar Elnatan. Un quartet de músics israelians, si ens atenem als seus noms, i segurament residents tots a la ciutat mundial del Jazz, New York. Després de la presentació del tema hem pogut escoltar al líder Bareket amb el seu delicat i magnífic solo de contrabaix, i de nou tornar a la melodia principal de la mà de contrabaix i guitarra mentre el pianista Lehavi acaronava les tecles tot i encarant tots plegats el final. Preciosa melodia d’aquest projecte delicat del qual en posarem d’altres temes amb alguna diversitat però sempre amb quelcom que els identificarà al projecte global.

Si voleu escoltar jazz-rock i demés meravelles ja sabeu que podeu entrar al web de www.moonjunrecords.com i veure el catàleg extens d’aquesta editorial dirigida pel Leonardo Pavkovic, qui m’envia des de Nova York les seves novetats i que evidentment en aquest programa posem de tant en tant. Una abraçada Leonardo i gràcies pel teu suport.

Veiem què en va dir Roger Farbey, de Jazz_Journal_Magazine el novembre de 2017:

"Or Bareket va néixer a Jerusalem, es va criar a Buenos Aires i Tel Aviv, però està establert a la ciutat de Nova York des del 2011 i en aquest any va obtenir el primer premi en el concurs de jazz de la Societat Internacional de Baixistes. Ha tocat i enregistrat amb músics com Ari Hoenig, Leon Parker, Aaron Goldberg, Sam Yahel, Rodney Green, Fred Nardin, Camila Meza,  Dan Tepfer, Ziv Ravitz, Shai Maestro, Cyrille Aimee i molts alters, i a les seves composicions s’inclouen elements del folklore mediterrani, sud-americà i nord-africà i amb inclusions modernes pel seu profund coneixement del jazz. OB1 és el disc debut de Or Bareket.

Seguim ara amb un tema preciós amb una mica més de tempo i igual delicadesa amb el també tema del líder, anomenat....

3.- Snosh                  (Or Bareket)              6m16s

I quina delicada composició de Bareket on ens ha captivat el so i els seus ritmes mediterranis, en un tema amb un motiu principal melòdic interpretat pel guitarrista Elnatan el qual ens recorda el primer Larry Coryell i que ha servit per a fer-ne la introducció. Ben aviat ha estat el líder qui ha desenvolupat un magnífic solo reeixit i d’una gran tècnica alhora que melòdic. Després d’ell, i amb un riff repetitiu hem pogut escoltar al baterista Ravitz fent una demostració de control rítmic i de percussions diverses a càrrec de Keita Ogawa. El pianista Lehavi també ha brillat en la seva exposició del tema, amb molt bones maneres i gust musical. Al final, i tots plegats dirigits pel líder, ens han retornat a les melodies primigènies tot i servint-les per a gaudi del baterista, el qual s’ha esplaiat a dojo en una demostració de tècnica, acabant però suaument aquest preciós i melòdic tema anomenat “Snosh”.

La música està principalment, però no exclusivament, dominada pel guitarrista Shachar Elnatan que interpreta en un estil fluid i glitzant a l’estil de Pat Metheny. Però aquí també hi ha un altre virtuós en forma de pianista i què és Gadi Lehavi qui va ser descobert per Ravi Coltrane i el va convidar a tocar al Village Vanguard i a Birdland. El contrabaix ressonant de Bareket proporciona un recolzament sòlid a tots els temes, aportant-ne també uns sòlids i magnífics solos.


I nosaltres encara seguirem amb un parell de temes més d’aquest magnífic contrabaixista i també, ho estem escoltant, magnífic compositor de temes on el folklore està relligat per les concepcions del jazz, i ho farem amb més trempera rítmica amb el tema i primer track del disc amb aires a Jimi Hendrix un tema anomenat...

1.- Patience              (Or Bareket)              6m03s

I no em digueu que no us ha recordat a Jimi Hendrix perquè no m’ho crec. Quasi diria jo que ben bé en podria ser un homenatge, car el motiu principal que es va repetint ben bé ens ho recorda. Tot i això els diversos breaks rítmics fan d’aquest tema una meravella de composició on sembla cabre-hi tot. Com ha passat amb els altres, després de la presentació del tema a càrrec bàsicament del guitarrista, el líder ha desenvolupat de nou un grandíssim i potent solo després del qual guitarrista i pianista han fet un tete a tete magnífic tot i recolzats per la potent base rítmica de contrabaix i bateria. El tempo s’ha disparat amb ells però de nou s’ha calmat arribant al final i tot i abans de tornar a escoltar el motiu principal, primer pel líder i després pel guitarrista en un tema que es va acabant amb els sons de les percussions de Keita Ogawa.

recordeu que si us agrada la lliure improvisació podeu entrar al web de www.discordianrecords.bandcamp.com i veure el catàleg d’aquesta editorial dirigida per l’amic El Pricto on hi trobareu de tot i més relacionat amb la lliure improvisació, conduccions, free jazz, o quelcom inclassificable.

I nosaltres acabarem ja aquest programa d’avui amb el

7.- Joaquin               (Or Bareket)              5m20s

Un tema viu iniciat pel líder marcant el ritme i ja ràpidament escoltant el motiu principal de la mà del sempitern so del guitarrista Elnatan. Després d’entendre com aniria tot plegat, amb melodies i harmonies, ha estat el líder qui de nou ens ha meravellat amb la seva potent intervenció en el seu solo profund, per sonoritat i conceptes. El guitarrista l’ha seguit amb el seu, tot i mostrant-nos de nou la seva versatilitat i sonoritat, la qual no ha canviat en tot el projecte, amb aquest so aeri i delicat, el so d’una estratocaster probablement, no ben bé una guitarra de jazz. Amb una calma momentània ha aparegut el pianista Lehavi amb el seu esclatant solo ben recolzat per contrabaixista i baterista, ambdós, una magnífica i sòlida base rítmica amb qui han arribat al final del tema conjuntament amb les notes del guitarrista. Final de tema, projecte i programa d’avui.

Doncs sí, ja l’hem acabat i probablement sigui el penúltim d’aquesta temporada 2017-2018, 9ena a Ràdio Sant Vicenç, 2na a Ràdio Abrera i 1era a Ràdio Molins de Rei. Si us ha agradat la proposta ja ho sabeu, ens tornarem a trobar el setembre a partir de la segona setmana. I recordeu que avui hem escoltat a l’Albert Sanz Trio, Francis Posé i Daniel Amat havent acabat el programa amb el darrer treball del contrabaixista Or Bareket i amb el micro conte de Carme de la Fuente car la Teresa s’ha agafat vacances, ha.

I de nou recordar-vos que el 9è Festival de Jam Sessions segueix aquest dissabte 14 de juliol i que el farem amb el combo de G.S. del Taller de Músics ESEM i els joves del Musical de Bellaterra acompanyats dels mestres Eladio Reynón, Marian Barahona, Jordi Gaspar, Jordi Martínez, Adrian Mateo i amb els músics que vulgueu venir a tocar a la posterior Jam Session.

Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú.
Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |