Molt bona nit a tothom, ens retrobem de nou a Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com deia el nostre amic Cifu. A ell li dediquem el nostre programa avui i cada setmana que el fem. O sigui que “Un petó Cifu”. Aquí Miquel Tuset i Mallol qui us parla, realitza i presenta aquest programa, i com sempre amb les novetats de músics i editorials.

Doncs ja hi tornem a ser amb un programa farcit de novetats amb tres projectes definits per la qualitat i les seves diferències estilístiques, i és que us proposo escoltar el darrer treball de dos amics nostres, Jose Alberto Medina i Gilles Stoppey i el seu preciós “Conversations” a dos pianos Steinway model D i també amb el Fender Rhodes en dos temes, disc editat per Fabrica Records. Seguirem amb un dels darrers treballs editats de Swit Records i que em va enviar el mateix Ignasi Terraza a casa, disc amb dos líders, ell i el gran saxofonista italià Luigi Grasso, disc anomenat “Looking Back and Moving Forward” i acabarem amb un magnífic treball del guitarrista Valentin Caamaño anomenat ”The Blind Westler”, editat per Tiny Moon Records. I com sempre amb un micro conte i aquesta setmana a càrrec de Teresa Tuset.

Recordeu que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial de Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta abraçada.

Doncs ja sense més preàmbuls començarem el programa d’avui amb el delicat disc dels nostres dos amics anomenat...


“CONVERSATIONS”
Jose Alberto Medina & Gilles Stoppey

Editat per Fabrica Records
Enregistrat per Antonio Miranda el 28 i 29 de juliol de 2016 a l’Auditori Alfredo Kraus, Las Palmas de Gran Canària.
Mesclat i masteritzat per Antonio Miranda
Produït per Gilles Stoppey i Jose Alberto Medina

José Alberto Medina, piano Steinway model D, canal esquerra
Gilles Stoppey, piano Steinway model D, Fender Rhodes (#3 i #8) canal dret.

Aquesta és una unió musical i d’amistats, car sinó no hauria quedat tan maco i rodó. Quasi que diria que aquesta amistat es devia refermar a les WTF del Jamboree o potser ja venia d’abans. El que sí sé és que a les WTF jo mateix vaig conèixer al Gilles el qual hi venia força sovint. El Jose també hi venia, però a ell el vaig conèixer a través del Geni Barry, el qual es feia acompanyar pel pianista canari. També, i  a partir de tot plegat, Jose Alberto i Juan Pablo Balcázar van acompanyar a la meva filla Marina Tuset en el seu segon bolo a la Llibreria Martínez Pérez que gestionava l’amic Manel, ja fa temps malauradament tancada per qüestions aquelles de les immobiliàries. Bé, doncs amb aquesta petita introducció crec que ja podem començar a escoltar la seva música.

I començarem amb el preciós blues de Spencer Williams anomenat...

5.- Basin Street Blues        (S. Williams)             4m14s

Tema compost per Williams el 1928 i enregistrat el mateix any per Louis Armstrong, però també enregistrat per una llarga munió de músics entre els quals Miles Davis que el va incloure en el “Seven Steps To Heaven”, i interpretat a un tempo súper slow en els inicis però després amb un terrorífic swing, tema de més de 10 minuts de glòria. Més slow que en aquesta magnífic interpretació d’aquests dos amics i grans músics. Recordeu que a l’esquerra tenim al Jose Alberto i a la dreta al Gilles, i què bé que ho fan tots dos i quina bona compenetració que ambdós músics i amics tenen. Així dóna gust. Mentre un improvisa, l’altre fa els acords d’acompanyament, i així cadascun té la màxima llibertat per a crear en els solos respectius. Una recreació d’un clàssic d’aquells que encara es toquen sovint a les Jam Sessions i potser no tant en els concerts dels nostres músics.

Jose Alberto té alguns discos editats per FSNT i algun dels quals ja han sonat en aquest programa i recordo un dels primers amb el JAM Trio, formació que ha canviat de contrabaixista amb gent com Juan Pablo Balcázar i Paco Weht. Mariano Steimberg n’era el baterista oficial, i ara recordo que en una de les primeres edicions del Festival de Jam Sessions que fem a SVdH des de fa 9 anys, enguany farem la 9ena edició, doncs això, que el JAM Trio va venir al Festival com a combo de professors del Taller de Músics, ells acompanyant al combo d’alumnes que van venir.

Seguim amb la mateixa delicadesa però amb una mica més de tempo, amb el tema compost pel mateix Jose Alberto anomenat...

9.- Happy Families              (J. A. Medina)           7m12s

Doncs quin tros de tema més ben compost pel Jose. Aires i ritmes delicats on el Funk hi és força evident. La melodia interpretada pel Gilles a la dreta segueix fil per randa el motiu rítmic principal que sembla ser la mare dels ous. Els acords repetitius del compositor per l’esquerra i el ritme inherent són la mare dels ous. Una senzillesa aparent car, amb la melodia i posteriors improvisacions ambdós músics brillen a un molt bon nivell, cadascun d’ells amb les tasques intercanviades de solista i acompanyant, com ja hem escoltat abans i ara abastament, i així serà en tot el projecte. Hi ha però un motiu melòdic principal que fan ells dos a la vegada, preciós, i que han fet a l’inici i també al final d’aquest marxós tema del Jose Alberto.

De Gilles Stoppey dir-vos també, que forma part de diversos projectes i amb alguns d’aquets ha vingut al JCLV i va ser amb el del gran saxofonista colombià Oscar Neira. També està immers en el projecte Walk Tall amb l’Enric Peinado, Giampaolo Laurentacci i Tijn Jans.

Seguim però abans dir vos què si entreu al web de Temps Record: https://tempsrecord.cat/ hi trobareu tot el seu extens i divers catàleg. Aquesta és també una editorial de casa nostra amb un ampli ventall d’estils des de Bandes Sonores, a Blues, Boleros i evidentment Jazz, passant pel Flamenc i la Fusió. O sigui que agrair-li al Josep Roig el seu suport i des d’aquí una forta abraçada.


Seguim ara amb un tema del Gilles Estoppey on també toca el Fender Rhodes anomenat...

8.- Rhodes for Aisha          (G. Estoppey)           3m17s

I quina delicada composició de Gilles, brillant per sons del Rhodes i per la seva preciosa musicalitat. Sembla quasi com una cançó per a un infant, nen o nena, i pel títol, doncs sembla que Aisha sigui nom de noia. La trobo com si d’una “nana” es tractés, una “nana” més rítmica que les habituals, amb una melodia molt maca i interpretada per tots dos amb tot l’amor possible, cosa que es fa palesa ja quasi des dels primers moments. La combinació de piano de cua i Fender Rhodes és magnífica, tot i considerant la sonoritat diversa d’ambdós instruments i més brillant, per amplificada, la del Rhodes. El tema segueix una seqüència harmònica que resulta molt agradable i ves per on que al cap d’una estona ja la tenim interioritzada. Una preciositat de Gilles.

A Gilles Estoppey el vaig conèixer a les WTF del Jamboree, on ell hi anà quasi cada setmana, els dilluns, de la mateixa manera que jo feia. Unes magnífiques Jams coordinades per l’inefable Aurelio Santos, on s’hi aplegaven una bona colla de músics amics residents a casa nostra i alguns músics d’altres països que també venien amb moltes ganes de tocar, impel·lits pel bon nom d’aquestes Jams. Audun Waage, Matthew Shilling, Gabriel Grossi, gran harmonicista del qual li vam posar alguns dels seus discos en aquest mateix programa, etc.

I sí, seguim amb aquest magnífic projecte parit amb la màxima honestedat i humilitat, la de dos grans amics i músics com són Jose Alberto Medina i Gilles Stoppey, i ho fem amb el tema una mica més vital també de Medina anomenat...

2.- El Chorilo                        (J. A. Medina)           3m09s

Doncs amb estris percussius de la terra, els autòctons de les illes canàries, suposo, han començat aquest tema original però que en algun punt em recorda trossets del món musical del cinema mut, amb aquells pianos que acompanyaven a les primeres imatges en moviment, algunes frases, i no tot, evidentment. Tema vital, alegre fins i tot, que ja ens fa falta, ja. Les arrels autòctones sembla que també hi sonen, i també hi són escrites, i ho dic pel títol, “El Chorilo”. La combinació i compenetració dels dos pianos, a moments a l’uníson, és total i executada a la perfecció.

I seguint amb el Jose Alberto Medina, dir-vos que va arribar a Barcelona amb 18 anys, més o menys. Que va estudiar al Taller de Músics, passejar-se per totes les Jams d’aleshores i fins que va tornar a les Illes Canàries, entremig fent amics a dojo, enregistrar una bona colla de projectes, propis i d’altres companys músics, tocar en força projectes com va fer amb Geni Barry en una de les moltes Jams que vam fer a la Sala Xica, i on per descomptat hi va cantar la meva filla Marina. Gran músic i millor persona, Jose Alberto va tornar a la seva terra després de molts anys d’estar-se amb i entre nosaltres, i allà on és des de fa tres o quatre anys, va muntar m’imagino amb molts esforços i sobretot voluntat, la Fàbrica La Isleta, a Las Palmas de Gran Canaria, espai multicultural on s’imparteixen ensenyaments artístics però des d’on organitza festivals com el que està fent ara mateix dedicat al món del piano, El Mundo en un piano on hi ha col·laborat pianistes amics nostres com el Marco Mezquida, Rodrigo G. Pahlen, Mark Aanderud, Lluís Coloma i segurament alguns més.

I ja acabem aquest magnífic projecte dels nostres amics Jose Alberto Medina i Gilles Estoppey amb el tema compost per aquest darrer

6.- Bright Night        (G. Estoppey)           3m31s

Doncs ja heu pogut escoltar quin bon tema, melòdicament i rítmica, de l’amic Gilles Estoppey. Tema curtet, com n’hi ha alguns més, però amb una vitalitat i tempo que ens mantenen en una constant alerta tot i bellugant el cap, seguint el ritme i quasi a punt de ballar-lo, i una altra demostració de “molt bones maneres” relacionades amb el concepte genèric del tema, és a dir, molt bona composició i molt bones interpretacions solistes dels dos amics. Un tema brillant per a una nit brillant, com així diu el títol. Un tema brillant per a un projecte brillant, aconseguint transmetre emocions, sense escarafalls i amb tota la humilitat possible. Un projecte de dos amics per a tot el públic amic de la bona música, del bon Jazz, l’actual, el que componen els nostres músics ara mateix.

Bé, doncs deixem el projecte de Jose Alberto Medina i Gilles Estoppey...

I nosaltres seguim però......deixeu-me que us digui que podeu entrar al web de www.freshsoundrecords.com per veure l’extens catàleg d’aquesta nostra editorial i també podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteban. Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada.

Doncs sembla que ara és un bon moment per escoltar el micro conte de Teresa Tuset...
.................................
Gràcies Teresa per la teva magnífic exposició, ens escoltem d’aquí quinze dies.

I nosaltres seguim ara amb el projecte de l’amic Ignasi Terraza amb el gran saxofonista italià Luigi Grasso, anomenat....


“LOOKING BACK, MOOVING FORWARD”
Ignasi Terraza & Luigi Grasso

Editat per Swit Records
Enregistrat per David Casamitjana el 20 de maig de 2017
Productor executiu, Míriam Guardiola

Ignasi Terraza, piano
Luigi Grasso, saxo alto
Horacio Fumero, contrabaix
Esteve Pi, bateria
i la col·laboració de
Enrique Oliver, saxo alto en els temes #6 i #10.

Totes les composicions són de l’Ignasi Terraza excepte un parell de temes que són de Monk i Reid.

Ja fa uns anys que Míriam i Ignasi es van embolicar creant una discogràfica, Swit Records, m’imagino que amb l’ànim de promocionar els projectes propis de l’Ignasi. L’assumpte és que el seu catàleg va creixent i no només de projectes propis i també de projectes de músics amics com és el cas dels discos, que per cert també hem posat aquí, de Jordi Rossy & Michael Kanan, Guillem Arnedo & Celeste Alias i alguns més. Així és que al blog us posaré l’enllaç a la seva pàgina web on podreu copsar tot el seu catàleg: http://www.switrecords.com/index.php/es/catalogo

Poques coses podrem dir que no sapigueu del gran pianista Ignasi Terraza tot i això alguna us en diré jo, però qui més ens explicarà el projecte i qui és Ignasi Terraza serà en Pere Pons qui ha estat el que ha fet una gran i precisa explicació del projecte en el llibret del disc. Dir-vos però que aquest disc està ple de música, d’aquella d’abans però amb la mirada posada al futur, i aquesta és la música del present composta per l’Ignasi. Un disc amb 11 temes, amb quatre magnífiques balades, dues de pròpies, una de Monk i una altra que interpretà Charlie Parker. Tres temes a mig tempo, dos de més viu amb una bossa inclosa i dos a tempo fast, i excepte les quatre balades, el swing està servit en safata de plata. O sigui que comencem amb les músiques magnífiques d’aquest disc tan i tan personal de l’Ignasi i ho farem amb la preciosa balada que interpretà Parker tema de Billy Reid anomenat...

11.- The Gipsy         (B. Reid)        4m26s

I quina magnífica balada hem pogut escoltar i que Bird va enregistrar la mateixa sessió de Dial en que ho va fer amb “Loverman” i amb músics com Howard McGhee a la trompeta entre d’altres. Quina preciosa sonoritat la del saxo alto Luigi Grasso en un tema a piano i saxo alto amb una magnífica interpretació d’aquest gran saxofonista italià. Però és que després, l’Ignasi al piano ho ha brodat. Grasso s’hi ha afegit en el “pont” del tema, després que Terraza ha fet la seva delicada improvisació. Aquesta és la musicalitat que tindrem a partir d’ara però amb l’afegitó imprescindible de la base rítmica amb l’Horacio Fumero i Esteve Pi.

I veiem què ens en diu el Pere Pons....
El jazz brolla a les mans d’Ignasi Terraza amb la mateixa naturalitat que l’aigua baixa per les muntanyes, clara, neta, transparent. Deixant entreveure al seu pas tot el rocallam que li serveix de llit i concedint una refrescant sensació al paisatge sonor que l’embolcalla. La font de la que es nodreix  atresora l’essència d’un llenguatge que te més de cent anys d’història, però que als seus dits dilueix la noció espai temps i emergeix amb la vitalitat del present i la honestedat de qui es mostra tal com és. El pas de la seva pròpia evolució la deixa reflectida en aquest enregistrament amb la recuperació d’alguns temes ja editats anteriorment (“Temps de canvi”, “Anna”, “Noies, jacints i futbol” i “Six Times Ten”) injectant-los nova vida a través de la base rítmica amb la qual els ha anat transformant els darrers anys i, molt especialment, amb la participació del saxofonista italià Luigi Grasso com a solista. Dels músics europeus, Grasso és possiblement un dels millors exponents de la tradició bopper a través del so i la dinàmica del seu alto.

I nosaltres seguim amb més música i amb el problema que moltes vegades us he comentat, el d’haver-me de decidir per quines músiques posar i quines no, car, totes en tindrien el dret, i amb totes gaudiríem. Dit això, us convido a fer un moviment endavant en l’aspecte rítmic en el tema de l’Ignasi anomenat..

4.- Benny’s Tune    (I. Terraza)                5m50s

Una magnífica composició de l’Ignasi amb un ritme a mig camí del swing i del funk, amb una melodia que t’atrapa a la primera. Però és que el canvi rítmic en el pont, així com un mica latin i com doblat de tempo li dóna una riquesa absoluta. El solo del saxofonista italià, magníficament recolzat pel lleuger swing de l’Horacio Fumero ha esta esclatant per sonoritat i llenguatge, però és que la seva tècnica és increïble. El SWING amb majúscules ha aparegut sí, amb el solo de l’Ignasi amb un Fumero fent un “walking” impressionant, a l’hora que amb un Esteve Pi ple de swing per tots els costats. Ignasi ha desenvolupat un precís solo amb un “gust” interpretatiu exquisit i swing en la seva interpretació alhora que demostració de creativitat i tècnica. Ha farcit de tot tipus de recursos el seu solo, melòdics però també amb els acords finals. Després d’ell, hi ha tornat de nou amb el tema per així acabar-lo delicadament. No oblidem que l’Ignasi és el pianista de la BJO i que van fer un disc amb el desaparegut Phil Woods dedicat al gran Benny Carter, “Our man Benny”, però tot i això, no ve d’aquí ve el nom del tema “Benny’s Tune” car l’Ignasi li ha dedicat a un dels més grans pianistes actuals, Mr. Benny Green.

I en Pere Pons segueix dient-nos...
La participació a més del malagueny Enrique Oliver amb el  tenor a dues de les peces (“Six Times Ten” i “Wess Coast”) referma encara més la salvaguarda entre els nous valors d’un llenguatge que va ser revolució i que ara, més de mig segle després, és cèl·lula indissociable dins l’adn del jazz més absolut. La complicitat de dos veterans bregats en mil i una batalles com són el contrabaixista Horacio Fumero i el baterista Esteve Pi poleixen l’acabat de forma impecable. En aquest recorregut, que s’obre pas amb la peça original “Terrific” –tota una declaració de principis a la memòria del seu admirat Clark Terry–,  Terraza ha volgut deixar palés alguns  dels referents que han marcat el seu camí. Ja sigui a través de composicions pròpies inspirades en ells com les que dedica a Tete Montoliu (“Blues for Tete”), Tom Jobim (“Jo vinc”), Benny Green (“Benny’s tune”) i Frank Wess (“Wess Coast”), o amb revisions de clàssics com “Round Midnight” de Thelonious Monk o l’estandar “Gipsy”, seguint el patró que va deixar Charlie Parker.


I seguim amb una mica més de tempo, i ara comptant amb la col·laboració del gran saxo tenor Enrique Oliver en un gran tema de l’Ignasi Terraza, tot i recordant-nos a l’Horace Silver en l’anomenat...

10.- Six Times Ten              (I. Terraza)                4m58s

Doncs els aires Funk de Silver hi són plenament en aquest un homenatge que presumiblement li deu haver fet l’Ignasi. Una melodia força ben trobada i que t’enganxa a la primera volta. Però és que la magnífica interpretació solista de l’Enrique Oliver ha donat més color al projecte. D’aquest saxofonista malagueny ja n’hem parlat més d’una vegada i es què és un dels tenors del país amb més projecció, motiu suficient perquè l’amic Joan Chamorro l’hagi convidat en diverses ocasions tot i presentant els projectes dels seus joves músics. I si dic Chamorro també dic Ignasi Terraza i Esteve Pi. Sis vegades 10 és el nom del tema, i d’aquests 60, n’hauríem d’esbrinar el significat. Pel que sigui, aquest és un gran tema de l’Ignasi on ha deixat volar de nou la imaginació del jove Grasso. El seu solo ha seguit l’estela brillant dels anteriors, però és que en cadascun dels que fa ens enlluerna i impressiona. Ignasi ha aparegut com a “alter Horace” fent un solo magnífic que ens ha recordat el magnífic “The Song of my Father”, tema icona entre molts altres del gran pianista americà que va “inventar” el concepte Funk i el va aplicar amb gran èxit i qualitat al Jazz.

I Pere Pons ens acaba dient què...
És la particular manera que te el pianista català de mirar enrere per anar endavant i establir una línia que situa el seu treball en el que es podria anomenar, des de paràmetres jazzístics, el mainstream del segle XXI. De ben segur que el responsable d’aquest terme, el productor britànic Stanley Dance, se sentiria orgullós de veure com 60 anys després de les seves llegendàries gravacions pel segell Felsted, hi ha un músic com Ignasi Terraza que manté vigent aquell esperit i aquell llegat. Fidel als mestres que van eixamplar les vores d’un camí principal, per on convergia el swing, la improvisació i l’enrenou del bop primigeni, des de Hank Jones i Billy Strayhorn fins a Earl Hines i Tommy Flanagan, passant per Coleman Hawkins i Buddy Tate, entre molts d’altres, Terraza signa un disc que és pura celebració del jazz més genuí.
Pere Pons, programador i crític musical.

I darrerament amb els amics de Youkali Music i concretament amb el seu director Thomas Shindowsky estem en contacte i així és que em fan arribar alguns dels projectes del seu extens catàleg, o sigui que agrair-li al Thomas la seva col·laboració. Podeu entrar al seu web http://www.youkalimusic.com/ i veure’n tot el seu catàleg.

I acabem el projecte amb el tema de Terraza magnífic blues anomenat...

6.- Wess Coast Blues                     (I. Terraza)                5m37s

I quin magnífic tema per acabar el projecte de l’Ignasi Terraza & Luigi Grasso, i és que acabar amb un Blues és la millor manera de fer-ho. Aquest és un homenatge divers, i aquesta és la meva interpretació, i és que seria un homenatge a la música de la West Coast considerant que també ho és, i potser en primera instància a la música que van compartir Frank Wess amb la Barcelona Jazz Orchestra i una de les vegades va ser en el Festival de Jazz de San Sebastian l’agost de 2008 amb l’Ignasi al piano, Susana Sheiman a la veu i amb tota una colla d’amics nostres a les diferents seccions d’aquesta, la més reconeguda i professional Big Band de casa nostra. Per cert, en el tema “September in the rain”, amb Susana a la veu, en Sergi Vergés va fer un magnífic solo, tot just abans del que va fer el gran Frank Wess. El swing d’aquest tema ha aparegut ja a les primeres notes. Graciosa és la melodia principal i magnífiques les improvisacions començant amb la magnífica de l’Ignasi, farcida de swing i bon gust amb un “walking” immens de l’Horacio i swing del Ride i Xarles de l’Esteve Pi. Què dir-vos del solo de Luigi Grasso sinó que ha estat extraordinari, com el de l’amic Enrique Oliver. Ambdós han fet un “tete a tete” increïble i súper adequat per a un final de tema i projecte per acabar el tema amb la melodia inicial. Magnífic projecte de l’Ignasi Terraza & Luigi Grasso i la colla de magnífics músics que hi ha participat i que nosaltres hem gaudit abastament.

I nosaltres seguim i com que .....
També tenim una bona col·laboració amb l’editorial basca Errabal Jazz de la qual en posem les novetats, quan ens les envien, i així és que els hi agraïm el seu suport, o sigui que al blog us posaré l’enllaça a la seva pàgina web..............

I ara sí que encarem la recta final del programa amb el treball d’un músic del qual no fa gaire us vaig dir que li havíem de posar el seu projecte....i aquest és el Valentin Caamaño i el seu...


“THE BLIND WRESTLER”
Valentin Caamaño

Editat per Tiny Moon Records

Valentin Caamaño, guitarra
Alfonso Calvo,contrabaix
Lar Legido, batería
Xosé Miguélez, saxo tenor en #1 y #4

Escoltem doncs el primer tema de Caamaño on també canta, en l’anomenat....

3.- Turn The Screw             (V. Caamaño)          3m56s

Doncs ja heu pogut escoltar quin bon tema per a començar el seu projecte, cantant força bé i amb un tema farcit de swing, delicat i “soft”, ideal per a començar. I ves per on que el swing no l’hem abandonat i ja ho heu pogut escoltar. El so de la seva guitarra el podem situar en l’ona del so més jazzero amb espurnes de Montgomery però també de músics on la delicadesa del so i la música en són el paradigma com pugui ser Jim Hall. Valentin Caamaño a més a més canta força bé, cosa gens fàcil, alhora que composa temes de gran qualitat i molt bona empremta jazzística.

I deixeu-me que us recordi que per aquesta setmana tenim uns magnífics concerts al Jamboree i per això us posaré al blog l’enllaç als concerts del nostre estimat club, i com a mostra un botó i ja us parlo del concert del divendres i dissabte amb la magnífica Natalie Williams London’s Queen of Jazz Soul.


Valentí Caamaño Tubío és guitarrista, vocalista i compositor. Nascut a Santiago de Compostel·la. Va començar a tocar la guitarra a la infantesa a Oviedo, però la seva carrera musical començà ja vivint a Santiago, en diferents formacions com Clan Moriarty, Space Drapes, Southbound o Francis Kaners. Va finalitzar estudis de Diploma Professional en Jazz i Música Moderna a l’Estudi Escola de Música a Santiago de Compostel·la, dirigit per Paco Charlín i Suso Atanes i amb professors com el guitarrista Marcos Pin i el vocalista Ramon Bermejo. Ha participat en diverses edicions del Seminari Permanent de Jazz de Pontevedra, dirigit per Paco Charlín i en Master Classes de músics com Logan Richardson, Demian Cabaud, Juanma Barroso, André Fernandes ...

Si voleu escoltar jazz-rock i demés meravelles ja sabeu que podeu entrar al web de www.moonjunrecords.com i veure el catàleg extens d’aquesta editorial dirigida pel Leonardo Pavkovic, qui m’envia des de Nova York les seves novetats i que evidentment en aquest programa posem de tant en tant. Una abraçada Leonardo i gràcies pel teu suport.

Seguim amb un altre magnífic tema anomenat..

4.- 6.26 AM   (V. Caamaño)          8m16s

Magnífic tema aquest “6.26 AM” que ja ha començat a un tempo mig i amb sonoritats soft, i fins i tot enquadrades en l’”Smooth Jazz”. El so predominant de la guitarra, so fosc i profund de caixa ample, i electrònica pura i simple, la del so de les pastilles i sense passar per cap sedàs que en modifiqui la seva sonoritat, la qual cosa s’agraeix i dóna valor al propi guitarrista. Els canvis rítmics hi ha aparegut diverses vegades, essent-ne la mare dels ous del tema. Entremig, un reeixit solo del contrabaixista Alfonso Calvo, amb el delicat suport de la resta de companys, però ben aviat, de nou el canvi rítmic i ara amb el molt bon solo del guitarrista i ja ho veieu que també, bon compositor. Després del swing en el solo del guitarrista, ens hem situat en el del baterista Legido, per cert, un molt bon solo amb el qual han acabat el tema de cop.

Amb el seu projecte de Valentín Caamaño Trio presentà una primera proposta de jazz que s’entronca en la tradició però a través de la seva personal relació amb el seu instrument. Aquesta proposta ha estat plasmada en "The Joy", enregistrament editat al desembre de l'any 2014 en format CD, a través del segell FreeCode Jazz Records. El trio el completen dos músics excepcionals, d'àmplia experiència en el panorama jazzístic nacional: Alfonso Calvo al contrabaix i LAR Legido a la bateria. Un projecte posterior va ser el del Green With Envy i el darrer és aquest que esteu a punt d’escoltar, on Valentin Caamaño canta en tres dels temes, dels quals hem posat el primer que heu escoltat.

recordeu que si us agrada la lliure improvisació podeu entrar al web de www.discordianrecords.bandcamp.com i veure el catàleg d’aquesta editorial dirigida per l’amic El Pricto on hi trobareu de tot i més relacionat amb la lliure improvisació, conduccions, free jazz, o quelcom inclassificable.


Seguim amb un altre tema amb nom de Blues, anomenat...

6.- May Your Blues             (V. Caamaño)          3m49s

Doncs amb aquest magnífic Blues, Caamaño ens ha mostrat la seva versatilitat i “molt bones maneres” interpretatives. Li hem pogut copsar un molt bon llenguatge Jazzístic i resulta estar molt ben acompanyat pels membres del seu sòlid trio, Alfonso Calvo,contrabaix i Lar Legido, batería. La introducció al tema inicial no ens feia presumir com anirien les músiques posteriors, les quals han estat farcides de bon Blues i Swing. En el solo del líder així ho hem pogut copsar per la seva molt bona interpretació i creativitat. Calvo al contrabaix ha demostrat igualment la seva capacitat en un solo melòdic i farcit de recursos. Els “quatres” finals amb el baterista han acabat un tema de manera “normal”, com solen executar-se, solos de cadascun i “quatres” amb del baterista amb guitarrista i contrabaixista.

Doncs nosaltres acabem el projecte de Valentin Caamaño i programa d’avui amb el tema que dóna títol al projecte i primer track del disc...

1.- Blind Wrestler     (V. Caamaño)          4m55s

Doncs ja heu pogut escoltar de quina manera hem acabat projecte i programa, amb aquest tema farcit de swing ja des dels inicis i ben aviat amb la magnífica melodia d’aquest gran tema. Ja ben aviat hem pogut gaudir amb el bon solo del saxo tenor Xosé Miguélez, en un tema bopper per tempo i melodies. Un walking magnífic del contrabaixista i ride del baterista ens han mantingut a tot swing durant tot el tema, també amb el magnífic solo del líder a la guitarra, Valentín Caamaño qui hem va enviar aquest projecte de manera digital, amb un previ missatge de salutació i amb ganes que li posés en aquest programa, com ja ha sonat en d’altres de companys i amics, els quals també l’han valorat positivament, com jo també he fet. Magnífic projecte d’aquest guitarrista gallec el qual ens ha presentat el seu darrer i tercer treball i ja heu pogut escoltar de quina magnífica manera l’hem acabat, a tot swing. Gran treball Valentín Caamaño, sempre endavant i gràcies per fer-me’l arribar.

Doncs ja hem acabat el programa d’avui amb les músiques del darrer treball de dos amics nostres, Jose Alberto Medina i Gilles Stoppey i el seu preciós “Conversations” per després escoltar el darrer treball de l’Ignasi Terraza & Luigi Grasso, disc anomenat “Looking Back and Moving Forward” i acabar amb el magnífic treball del guitarrista Valentin Caamaño anomenat ”The Blind Westler”, i com sempre amb un micro conte, aquesta setmana a càrrec de Teresa Tuset.

Doncs ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es i jo mateix Miquel Tuset i Mallol qui l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú.
Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |