Bona nit i molt bon Jazz, amigues i amics de Jazz Club de Nit...Avui hi tornem, hi torno, Miquel Tuset i Mallol amb un nou programa i com sempre, dedicat a presentar-vos les novetats de la nostra escena musical, o de les nostres editorials, a més a més de repassar músics que han estat clau en el desenvolupament d’aquesta música que tan ens agrada, a aquests músics els anomenem “The Jazz Masters’s”, o “Els mestres del Jazz”, masculins i femenins, instrumentistes, cantants i compositors.

Avui us presentaré primer una novetat de l’editorial discogràfica Fresh Sound Records New Talent, després una autoproducció del baixista malagueny Jesús Bachiller, “Bachi” per acabar amb un d’aquells discos que sempre s’han d’anar posant, de tant en tant, el Milestones de Miles Davis.

Recordeu que si voleu adquirir els discos de Fresh Sound Records heu d’anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 al barri de Sarrià-Sant Gervasi...allà hi trobareu els caps de setmana a l’amic Enrique Heredia, gran coneixedor en la matèria....yes.

El disc de Fresh Sound és...



“TABLEAUX”
Jacob Teichroew Quintet

Editat per Fresh Sound Records New Talent           FSNT 419
Enregistrat i mesclat per Aaron Nevezie al Bunker Studio, Brooklyn, NY, el 14 i 15 de juny de 2012.
Produït per Jacob Teichroew
Productor executiu, Jordi Pujol

Jacob Teichroew, saxos
Syberen van Munster, guitarra
Jarret Cherner, piano & Rhodes
Petros Klampanis, contrabaix
Ronen Itzik, bateria
Christina Teichroew, vocals en el tema “Tenet”

Totes les composicions són de Jacob Teichroew. Disc impressionant, que m’ha captivat força, on no hi ha cap tema que m’hagi deixat indiferent. Sovint quan em passa, se’m fa difícil fer-ne la selecció.

Escoltem per començar una magnífica balada anomenada....

6.- Vocalise               (J.T.)               5m47s

Jacob Teichroew és saxofonista, compositor, arranjador, director d'orquestra i professor de música amb seu a Brooklyn, Nova York. Va estudiar saxòfon clàssic amb Steven Jordheim a la Universitat de Lawrence, i jazz amb Antonio Hart al Queens College. Va assistir a la Banff International Jazz de Música Creativa Taller el 2013, on va estudiar amb Vijay Iyer i molts altres.

Ha actuat en tots els EUA i Canadà, Holanda, Itàlia i Uruguai.

Escoltem ara el primer tall del disc amb una melodia inicial preciosista que ràpidament deixa pas al solo d’aquest magnífic saxofonista americà d’ascendència centre europea. En Jarret al piano ens fa la seva interpretació quasi minimalista, per deixar pas a  la coda interpretada pel Jacob i així anar acabant el tema amb una pulsió ben marcada pel contrabaix del Petros, tot i acabant  en Jacob fent una mena d’arpegis.

1.- Pastorale             (J.T.)               6m35s

El seu àlbum debut, Tableaux, va ser editat el 2013 per Fresh Sound Records New Talent. "Hot House Jazz", va escriure: "El saxofonista i compositor Jacob Teichroew és un rar exemple d'un músic de jazz que evoca el to i la precisió lírica d'un músic que podria ser molt més gran que ell. Les composicions de Teichroew juxtaposen melodies precises, artesanals i el joc dinàmic dins del conjunt ... "



A més de treballar com a acompanyant i director d'orquestra, Teichroew ensenya música a l'Escola Secundària KIPP infinit a Manhattan.

Escoltem ara el tercer tema del compacte, marcat per la intro a base de remarcades pulsions rítmiques entretallades de bateria i companys, mentre que la melodia es deixa pel saxo tenor per després tornar-hi amb el entretallat ritme inicial. Guitarra i piano enceten i comparteixen la creació en els seus solos...i tot això i més és el tema..

3.- Why Not?             (J.T.)               9m04s

Vegem què ens deia el George Harris de Jazzweekley el 21 d'octubre del 2013...
" Fresh Sound Records no només es dedica a fer reedicions d’algunes de les sessions històriques més importants de jazz, sinó que també, aquest segell català te la seva secció New Talent per els nous i emocionants talents. Aquí n’hi ha un que us agradarà.



El saxofonista Jacob Teichroew dirigeix ​​un grup de músics a més a més d'una col·lecció d'originals ben construïts. Té un so mel·liflu i càlid al tenor, i amb una mica de treball de platerets creatius del bateria Itzik,  fa que el primer tema sigui força fluid, el "Pastorale". Cherner utilitza les tecles del piano com un saler mentre escampa notes en el malenconiós "Icicle" i la secció rítmica rebota a "Why not?", mentre que Van Munster te l’ocasió de deixar sortir una mica del seu treball amb la guitarra lineal. Com passa sempre amb el tenor, les balades són un punt àlgid, i amb "Vocalise" es posa en relleu el to de Teichroew. Un final de projecte amb "Tenet" que inclou alguns colors impressionistes del teclat i la veu seductora de Christina Teichroew, apuntant a una direcció creativa en el futur. ¡ Un treball molt ben fet ! "
Escoltem ara el darrer tema que he seleccionat d’aquest magnífic disc d’aquest gran saxofonista i el seu gran quintet...el tema és el...

5.- The Time Was Now        (J. T.)              4m19s

Tema iniciat sense swing per entrar-hi de ple a la meitat del tema en ple solo del líder. Després, i seguint amb el swing, en Syberen van Munster ens en fa un de brutal amb una tècnica depurada i una gran sensibilitat. Després d’ell, la coda per tornar als inicis d’aquest temps que va ser ara.
I deixo que pugueu escoltar el darrer tema una vegada adquirit el disc a la botiga de Blue Sounds, un magnífic tema amb la seductora veu de Christina Teichroew.



“BACHI REUNION PROJECT”

Tony Martin, piano i teclats
Jesús Bachiller, baix elèctric
Roberto Albrecia, saxo alto
Nicks Herrera, guitarra
Daniel González, bateria

Tots els temes són composicions de Jesús Bachiller, Bachi.

En un moment de la seva vida, Bachi va escriure aquestes ratlles en una web que es diu bajistasonline.com

Hola, em dic Jesus Batxiller " Bachi ", i bé, aquí estic per presentar-me i fer un petit resum per presentar la meva història bajistica -musical !

Vaig néixer a Màlaga, vaig ser músic des de molt petit quan el meu avi (un trombonista increïble) em va plantar un piano que ocupava tot l'espai de les meves joguines amb només dos anys.
Vaig ser un músic de clàssic al principi ... pianista ... que va deixar la seva "esplèndida" carrera als 12 anys, perquè no em vaig trobar mai còmode amb el sistema ... (cara dels meus pares)

Als 15 vaig reprendre la música amb el baix elèctric, quan vaig escoltar el so del baix de manera propera per primera vegada em va portar de cap i no vaig parar fins que vaig aconseguir el meu. Vaig començar traient la discografia dels Red hot Chili Peppers sense descans i d'aquí cap endavant, Marcus Miller, Wooten, i passant pels grans del baix elèctric, i moltíssims estils de música i gairebé tot orientat al groove i la fusió ! . Llavors es va convertir per fi en el meu pilar vital, el baix i la música com a part de la meva vida.
Vaig començar a pencar molt a Màlaga, tocant tots els estils, i sense deixar de compondre ... en la meva última etapa a Màlaga vaig tenir el plaer de compartir grandíssimes experiències amb amics i increïbles músics del jazz com són Tete Leal, José Carra, Enrique Oliver, Ernesto Aurignac, Alejandro Escales, Luisito, Arturo Serra, i un llarg etc ! !

Fa un any i mig aproximadament, (el febrer de 2013) vaig fer les proves d'accés a l'ESMUC ( escola de musica de Catalunya ) a Barcelona, on dóna classes el tito Willis (Gary) i hi vaig entrar. Vaig conèixer a grans músics, grans companys i amistats. Vaig tenir l'honor de compartir escenaris amb músics com Jeremy Williams, Eladio Reinon, Raynald Colom, Llibert Fortuny, Edu Tancredi, Gergo Borlai, Mathiew Simon, David Gomez, Didak Fernandez, Guillermo Caliero, Dani Dominguez, David Soler ... i un llarg etc que no s’acaba mai !

Llavors vaig muntar la meva banda amb les meves composicions i vàrem tocar al Jamboree !


Després de tot això i molt més, al final vaig deixar l'escola, i m'he traslladat a Madrid fa una setmana aproximadament, per començar la gira aquest any de Canteca De Macao !

Estic darrere de la gravació del meu primer treball en estudi on posaré temes que tinc penjats a Reverbnation per si us ve de gust escoltar:

Així que aquesta és la meva història !

El meu baix és un Fender Jazz Bass Deluxe Americà FMT, cordes Elixir, i l'equip que utilitzo normalment és un combo de Mark Bass de 12, encara que estic buscant alguna cosa nova ara mateix per a la gira ! I bé , m'agradaria penjar alguna foto del baix i tal, a veure que us sembla, només he de saber com posar-la..

¡¡¡¡ ¡¡¡ Salutacions a tots i totes ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Doncs si això és el que diu de sí mateix el Jesús Bachi, jo afegiria que l’he vist unes quantes vegades a les WTF del Jamboree, les que es fan els dilluns, i l’he vist compartint projectes d’amics seus com el del Tony Martin, i el del Roberto Albrecia. A més a més, l’he pogut tractar tot i que no massa però el suficient per veure que és un xaval magnífic, tot simpatia i bon rotllo. A les WTF hi ha anat molt sovint també participant a la Jam Session i sempre ha demostrat el seu talent, que és molt gran, amb el seu magnífic Fender Jazz Bass. L’he vist i escoltat en mogudes diverses, vull dir, temes diversos; se sent còmode  en tots els estils del Jazz, estàndards i d’altres amb més groove i més encara amb temes plens de Funk. En definitiva és un músic que atresora un gran potencial que dia a dia està explotant i exposant en els diferents bolos que fa, liderant o acompanyant a companys en d’altres projectes.

Vegem ara què m’ha dit Bachi de com va anar el projecte i perquè els temes tenen el títol que tenen....
  
Intro ès una introducció a baix solo per després seguir amb el tema Yaslobe que és JAZZ LOVE, un tema que li va posar nom un company (compadre), degut al meu compte de correu electrònic antic ...
De fet Yaslobe és un tema que entra de ple amb el so del saxo, guitarra i piano amb molta força, per després deixar pas al solo del líder sempre acompanyat per la resta de la secció rítmica, Tony i Daniel...després d’ells, l’inici del solo del Roberto amb un magnífic so en el seu saxo alto, carregat de groove, de ritme trepidant, per després tornar a la melodia inicial i ja anar plantejant el final d’aquest magnífic tema..

12.- Intro, Yaslobe                (J. B.)             8m16s

Doncs, m’ha dit en Bachi ... Bachi Reunion, pensa que és un grup de AMICS, que els apassiona la mateixa música, jazz, funk, afro ... etc

i que l'excusa van ser els meus temes, música feta feia ja molts anys, però aquesta va ser l'ocasió Idònia per tocar-los i muntar-los, ni mes ni menys amb la meva estrena a la WTF del Jamboree.

cada tema té una història en la meva vida, Forgiveness per exemple l'hi dedico a la meva exnòvia. Una vida frenètica (la meva), on faig un aturada per demanar disculpes per errors comesos en el passat, i com la meva vida segueix endavant, el tema queda sense resoldre, amb tensions i coses diverses.

Sun Paradise, el mateix nom ho indica, 4 dies de platja, dormint al cotxe, i veient coses tan increïbles de la natura com són les platges de Cadis, i l'últim dia abans de tornar, em va venir una melodia al meu cap com quan a algú li toca un Euromilió. D'aquí al seu desenvolupament en els dies següents a casa meva de Màlaga ...

Hanksper és una barreja de Robert Glasper i Herbie HANKcock, que tant em van aportar en aquesta època, ara farà uns 5 o 6 anys.  Escoltem-lo doncs..

3.- Hanksper             (J.B.)              6m49s

Un tema on la delicadesa del teclat de Tony Martin va de la mà de la música dels seus companys. Després però, ell mateix enceta un riff ben marcat i frenètic que permet a Roberto desenvolupar el seu solo, i mentre, Bachi, Tony i Daniel marcant el tempo entretallat...ideal per les evolucions de Roberto...també Nicks Herrera s’hi apunta però el poc temps per deixar pas al solo a la bateria de Daniel González..i ja amb un quasi silenci total tornar als inicis pels tres solistes amb la melodia i així acabar el tema amb una remarcable intervenció del guitarrista.....magnífic tema.

5 rosas i 1 murciélago vol dir  4 músics (nosaltres) i 1 ratpenat (Pere Aguilar).
El títol l'hi va posar ell mateix a aquest tema. Un tema que vam assajar en 5 minuts a l'estudi i sortí endavant en la primera presa!

Tan perfecta, la vaig fer, i en el seu moment vaig pensar que era la cançó més perfecta que vaig compondre encara que la història bonica podria ser la d'una noia TAN PERFECTA (tots sabem que no hi ha perfecció en cap cantonada de l'univers .. és una utopia de l'ésser humà)

Ens diu en Bachi.... Intromissió és la introducció de Màlaga. i Màlaga no té més explicació que el que sento cap a la terra que m'ha engendrat i d'on sempre em sento, i on sempre comença el meu punt de partida, allà on estigui, el meu arrelament és Màlaga. Escoltem-los tots dos seguits..

45.- Intromissión Màlaga     (J.B.)   10m00s

Ja vegeu quins són els amors d’en Bachi i de quina magnitud vers la seva estimada terra.....i segueix explicant-nos el perquè de tot plegat....

Escoltem ara el Callahan’s Blues que està dedicat al meu professor d'harmonia de l’Esmuc, Josep O'Callaghan, el qual deia que aquest exercici no era vàlid per a la seva classe. Ho vaig fer, i ho vaig gravar, és un blues sense més.

8.- Callahan’s Blues (J.B.)   5m13s

I després d’aquest magnífic blues un tema carregat de swing, el History Fall, va sorgir després d'una nit completa escoltant Monk, a classe d'història a l'ESMUC. El meu cap ja estava per la música que componia i no per les interessants coses que "m’havien d’importar" en aquest moment.

10.- History Fall                    (J.B.)   5m44s

I resumint,  el disc és un disc gravat completament des de l’AMOR entre germans, i es va convertir en una cosa única per a cada un dels que van passar per aquí, en directe, amb els seus errors i amb els seus defectes, però amb amor, moltíssim amor, el més important en la música i en la vida.

I jo acabaré dient que aquest és un magnífic projecte amb un directe impressionant, carregat d’amor i molt “bones maneres interpretatives” d’aquests grans i joves músics, vinguts de Màlaga, les Illes Canaries i Catalunya.

I ara ja ens endinsem en el darrer projecte que us presento de la mà del gran Miles Davis i el seu Milestones...



“MILESTONES”
Miles Davis

Editat per Columbia
Enregistrat el 4 de febrer i 4 de març de 1958 als Columbia Studios del carrer 30 a N.Y.
Tot el procés digital i masterització es van fer als estudis CBS de N.Y.
Enginyer de les mescles del procés digital, Tim Geelan
Productor Teo Macero.

Miles Davis, trompeta
John Coltrane, saxo tenor
Cannonball Adderley, saxo alto
Red Garland, piano
Paul Chambers, contrabaix
“Philly” Jo Jones, bateria

El que es nota immediatament en escoltar aquest “clàssic i únic disc” de Miles Davis, àlbum amb el seu sextet original, és la profunditat de la presència del blues. Encara que és cert que la informació amb la qual s’acompanya el títol de l'àlbum és legítima i se li atribueix la introducció al jazz modal, la música que Davis definirà en els pròxims anys, “Milestones”, “Miles”, és l’únic tema en aquest estil, la resta de temes són blues, magnífics blues de grans compositors.
Per començar hi ha el bebop blues "Dr Jackie", gravat el 1955 en una sessió de Prestige amb Jackie McLean.  Davis es troba encara en el seu paper de mestre de la trompeta  mostrant una musculatura de to que revela alguna cosa més semblant a Roy Eldridge o Louis Armstrong que no pas a Dizzy o Fats Navarro. El ritme és frenètic, el de tots els membres del sextet en els solos a excepció de Jones.
Els saxofonistes fan uns cors en els seus solos que sonen com imatges reflectides dels uns als altres en el  post-bop blues més lent que és "Sid’s Ahead", seguit pel "Two Bass Hit", tema escrit per Dizzy i John Lewis, un blues descentrat amb una àmplia secció central, sens dubte omplerta pel piano de Lewis. Però després ve "Milestones", “Miles” en el disc, amb el seu clar estil modal, on l'harmonia es construeix des del centre cap amunt. És una melodia memorable no només per la seva estructura i com va mostrar la música de Miles sinó també pels pròxims anys del jazz en general. L'àlbum més a prop és "Straight, No Chaser" de Monk, el tema principal del qual es va convertir en un tema estendard  per al sextet, fins i tot quan Garland i Jones van deixar-lo per a ser reemplaçats per Bill Evans i Jimmy Cobb, i més tard Evans per Wynton Kelly. Aquest és el primer sextet de Miles, amb el qual, i amb els canvis comentats enregistraria “A Kind of Blue” només un any més tard.

Escoltem primer el tema modal “Miles” i després el magnífic blues de Monk, “Straight, No chaser”, del qual sempre recordaré el comentari que en feia el nostre estimat Tete Montoliu quan explicava l’anècdota de com l’havien traduït....i deia...”Derecho, no cazador”...

4.- Miles         (Miles Davis)             5m41s

I ara, ja per acabar el programa d’avui el magnífic

6.- Straight, no chaser         (Monk)            10m41s

Doncs això ha estat tot per avui, espero que us hagi agradat el programa que us he preparat amb dues novetats, la primera amb el gran saxofonista i compositor Jacob Teichroew i el seu “Tableaux”, de Fresh Sounds Records New Talent; després amb l’autoproducció de l’amic Jesús Bachiller, “Bachi” i el seu “Bachi Reunion” i per acabar amb dos temes històrics del Jazz amb Miles i la seva troupe.

Recordar-vos que demà tenim concert-jam gratuït amb el Miquel Talavera Trio a la Sala Xica a partir de les 22h i fins les tantes. El concert, prop d’una hora serà de Blues i després la Jam Session serà del que vulguin els músics, Blues i Jazz,..o de Jazz i Blues, tot i que si hi ha algú que vulgui venir a tocar una mica de jazz-rock també ho podrà fer.

Bona nit i bon Jazz en el Jaç de cadascú.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |