Bona nit, benvingudes i benvinguts a Jazz Club de Nit. Comencem el programa nº 145 corresponent ja a la 5ª temporada, deu nido....i tot gràcies a vosaltres, amigues i amics que ens seguiu cada dijous....

Avui us presentem el darrer treball de l’amic i pianista Albert Caire. L’Albert ens acompanya des de fa dos anys a les Jam Sessions que fem el darrer divendres de mes, tot i que en aquest mes, ho hem avançat al dia 15 de novembre. Motiu? Doncs l’actuació de la vicentina Marina Tuset al Palau de la Música Catalana dins el marc del 45é Festival de Jazz de Barcelona, el Voll Damm Festival, on compartirà escenari amb la Gemma Abrié i Susana Sheiman, totes tres convidades per la Locomotora Negra i al seu director i millor persona, Ricard Gili.



“TIME AFTER TIME”
ALBERT CAIRE TRIO

Editat per PSM Music.
Enregistrat a Estudi Laietana, Barcelona, el 2 i 3 de juliol de 2013 per Jordi Vidal.
Produït per Albert Caire.

Albert Caire, piano
Jaime Duran, contrabaix
Carles Domingo, bateria

Aquest és un disc on es barregen temes del món pop passats pel sedàs del Jazz amb d’altres dins del món del Jazz, que jo diria que s’han tocat força vegades a les Jam dels Jazz Club La Vicentina amb l’Albert, el Geni Barry, Carles Pineda, Quico Mampel i Felipe Muñoz...oi Albert?

Jo he escollit precisament aquests darrers, ja em perdonaràs Albert, deu ser deformació amateur....o sigui que comencem amb el primer tema, composat per Richard Rodgers i lletra de Lorenz Hart que van escriure el 1937 per una comèdia musical anomenada “I’d Rather be Right”.

1.- Have you met miss Jones         (R.R & L.H.)   3m19s

Després d’aquesta delicada exposició d’aquest estàndard, ens endinsarem amb un tema que va composar en Joe Zawinul, el magnífic Mercy, mercy, mercy. Un tema que van interpretar en viu el Cannonball Adderlery Quintet al Club deLisa a Chicago el 1966.

2.- Mercy, mercy, mercy                  (J.Z.)               4m57s

Un tema força preciós amb molt bones interpretacions de tots tres.....
Ara seguirem amb un tema amb força ritme, força swing, un tema del gran, gran Charles Mingus; tema que  interpretat per la seva Big Band una pila de vegades, totes en honor a la seva vida i figura musical, composat pel mestre però allà pels anys____. El mateix Mingus va realitzar un doble LP anomenat “Nostalgia in Times Square/ The immortal 1959 Sessions, tot i que abans va interpretar-lo en el disc Mingus in Wonderland, també el 1959 amb Booker Ervin entre la resta del quintet.



3.- Nostalgia in Times Square       (C.M.)             5m19s

Magnífic tema i interpretat amb molt de swing pel trio de l’Albert....
I acabem amb un dels temes que hem tocat més vegades al Jazz Club, el tema bandera de l’Horace Silver, composat el 1965 i incorporat en el disc homònim i amb els Horace Silver Quintet, amb Joe Henderson, Blue Mitchell i Junior Cook, entre altres...

4.- The Song for my father              (H.S.)              5m50s

Tema amb una molt bona intro i que segueix amb el típic ritme funky, en aquest cas, força suau, però ple de sensibilitat. Bon solo de l’Albert i molt ben acompanyat pels seus amics i companys. En Jaume també es mostra consistent en el seu solo i força melòdic.
De fet, en aquest disc es nota que hi ha una sòlida compenetració entre tots tres, que per això són amics i col·legues en diversos projectes...

Bé, deixem aquest bon disc de l’Albert Caire Trio i felicitem-lo per haver tingut el coratge d’embrancar-se en la seva producció, que tal i com estant els temps, deu nido els riscos i problemes que tots tenim...abraçada Albert.

Ara ens endinsarem en el darrer projecte del saxofonista francès Gael Horellou i el seu darrer treball també anomenat



“TIME AFTER TIME”
GAEL HORELLOU

Editat per Fresh sound Records New Talent           FSNT 422
Enregistrat per Jean Taxis el 5 de juliol de 2011 a “Studio Val d’Orge”, Epinay sur Orge, França.
Produït per Gael Horellou i Jordi Pujol
Productor executiu Jordi Pujol

Perico Sambeat, saxo alt
Gael Horellou, saxo alt
Albert Sanz, piano
Nicolas Moreaux, contrabaix
Antoine Paganotti, bateria

Aquí tenim un disc ple d’estàndards amb un parell de temes propis, l’un del Gael i l’altre de Nicolas. Un disc amb la vitalitat de finals dels 50s, inicis dels 60s, carregat de post bop, swing i amb una selecció de temes que se’m fa força difícil fer-ne la selecció...

Començarem pel darrer tema del disc, de Sammy Cahn i Jule Styne, la coneguda

8.- Time after Time   (S. C. & J. S.)            8m14s

Després d’aquesta delicatessen per començar, ens endinsarem en la resta de temes, que excepte el “Moonlight in Vermont”, tenen tots una potència rítmica important...seguim amb el segon tema del disc de F. Grofe...que podria ser un trosset de la The Gran Canyon Suite de Ferde Grofé...

2.- On the trail           (F.G.)              6m55s



Després d’aquesta exquisidesa anem amb el primer tema del disc de Gigi Gryce. Tema que va enregistrar per primera vegada Clifford Brown a París el 8 d’octubre de 1953. Tema interpretat per milers de músics i milers de vegades; estem parlant del

1.- Minority                (G. G.)            7m00s

Seguirem amb un tema original del Gael, un Blues, el blues de...

4.- Le Blues de l’Ermite       (G. H.) 4m16s

I ja per acabar amb aquest magnífic disc ho farem amb un estàndard de L. Hart i Richad Rodgers, el no massa conegut...
 5.- There’s a small hotel      (L.H. & R. R.) 6m19s


Bé, ara és el moment de passejar-nos pels anys 50s-60s per acabar aquest programa i ho farem amb un disc del 1962 amb dos grans tenors, Gene Ammons i Sonny Stitt amb dos discos emblemàtics, el primer el Boos Tenors in Orbit, i el segon el Soul Summit....escoltem alguns temes del primer...



“BOSS TENORS IN ORBIT”
GENE AMMONS & SONNY STITT

Editat en vinil per Verve
Enregistrat el 18 de febrer de 1962 a New York.
Edició actual de Fresh Sound Records      FSR-CD 788

Gene Ammons, saxo tenor
Sonny Stitt, saxo tenor i alt
Paul Weeden, guitarra
Donals Patterson, orgue
William James, bateria

Comencem amb el magnífic tema de Jerome Kern i lletres de Oscar Hammestein composat el 1929 i escrita pel “show” anomenat Sweet Adeline. Músics que l’han interpretat han estat Sonny Rollins, Kenny Burrell & John Coltrane, entre cantants com Billie Holiday i Ella Fitzgerald, etc,etc...
2.- Why was i born?             (J. K. & O. H.)            8m20s

Tot i que Gene Ammons i Sonny Stitt eren com una mena de torres bessones del món del saxo tenor; tot i així es tenen força respecte mutu considerant la diferència entre els seus estils. En Gene Ammons, ple de soul-jazz i en Sonny Stitt carregat de bop, engranen bé sigui tocant estàndards, interferint en les melodies familiars, o en forma de balada.

Seguim ara mb un tema de Ray Henderson i lletra de Mort Dixon i, composat el 1926 i enregistrat per primera vegada el mateix any per Gene Austin. Estem parlant del

5.- Bye Bye Blackbird          (R. H. & M. D.)          9m58s

En aquest enregistrament se'ls veu una mica restringits però, es van associar amb brillant organista Don Patterson, el guitarrista totalment fosc, en Paul Weeden, i el gran bateria Billy James. Hi ha un cisma en termes de la separació estèreo, ja que cada saxofonista aconsegueix el seu propi canal, però en ocasions toquen junts. Alguns talls més llargs permeten Patterson relaxar-se i prendre les regnes, però és majoritàriament un acompanyant en aquesta data de 1962. No hi ha una veritable lluita pel territori aquí, mentre la rivalitat està redactada, ells dos fan torns sense cap mena d'egoisme. Stitt canvia a l’alt per aconseguir contrast, i els dos saxofonistes toquen junts en el bon tema de Miles, "Walkin’”, sempre com una mena de Jam, però més escurçada aquí, amb la melodia bàsica tocada una sola vegada, amb Ammons afegint una mica d'harmonia en el procediment.

Escoltem ara el magnífic tema interpretat per Miles Davis, i composat per Richard Carpenter. Miles va enregistrat el disc homònim el 3 i 29 d’abril de 1954 amb una formació de septet on també hi havia el magnífic tema, aquest sí de Miles, el Solar. Intenten fer frases curtes en el tema "Why was I born?”, mentre Stitt fa una ràfega de notes bebop. Mentre que "John Brown’s body" és la quinta essència del soul-jazz en el seu millor moment primigeni, ells s'estenen en el llarg tema de deu minuts, el  "Bye Bye Blackbird".....etc...
I acabem amb el magnífic tema de R. Carpenter....

1.- Walkin’                 (R. C.)            5m21s

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |