Programa 607: Carlos Medina Quartet, Hilario Rodeiro Quinteto i Baldo Martínez Sexteto, 25 de setembre de 2024.
0 comentarisMolt bona nit a tothom benvinguts al Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà. Aquest és un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz dedicat al nostre mestre, a Juan Claudio Cifuentes, “Cifu” per a les amigues i amics, vosaltres, nosaltres, o sigui que un petó ben gran Cifu. M’escoltareu a mi, Miquel Tuset i Mallol presentant discos, comentant temes i parlant dels músics, i per tant havent fet la selecció de la música que escoltareu, i com sempre amb les novetats de les editorials amigues i dels propis músics, a vegades ells mateixos productors executius dels seus treballs. Un programa que forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”.
Començarem el programa amb “El salt del cavall”, de Carlos Medina Quartet, publicat el 4 d’abril de 2024 per Sedajazz Records. El disc el va gravar Sebastián Laverde els dies 26, 27 i 28 d'octubre del 2023 a Jazztone Studios (València), i va ser mesclat i masteritzat per David Darlington i Brian Seeger a Bass Hit Studios (New York). Disseny i fotografia d´Ana Beltrán. Amb Carlos Medina - guitarra, Víctor Jiménez - saxo alt, ewi, Garry Jackson - baix elèctric i Tico Porcar - bateria i les col·laboracions de l’Albert Sanz - piano i Jesús Gallardo, percussions. Totes les composicions són de Carlos Medina. I com sempre dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç al Bandcamp del disc i també la web de Sedajazz:
https://carlosmedina1.bandcamp.com/album/el-salt-del-cavall.
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
I els seguirem escoltant en el tema anomenat...
I ja els acabarem d’escoltar en el tema vital i alegre anomenat...
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
I ara seguirem amb el darrer disc de l’Hilario Rodeiro, “Pausa”, fent un canvi estilístic bastant heavy, el qual ens portarà ja fins al final del programa i entremig, el darrer disc de Baldo Martínez. Disc d’Hilario publicat per Errabal Jazz el 26 de juny de 2024. Enregistrat als estudis Pottoko de Beasain amb Fredi Peláez a l'enregistrament, mescla i producció, aquesta última, juntament amb el mateix Rodeiro, “Pausa” pren forma després d'un llarg procés de maduració, producte de diverses experiències anteriors i amb l'obligada influència d'artistes com Paul Motian, Bobo Stenson o Paul Bley. I aquí hi tenim a: Juan de Diego, trompeta i fiscorn; Eneko Diéguez, saxo alt ;Julen Izarra, saxo tenor i soprano; Kike Arza, contrabaix i Hilario Rodeiro, bateria i composicions. I al blog hi trobareu l’enllaç a la pàgina web del disc i també la del músic: https://hotsak.eus/es/product/pausa/.
Aquest és un disc amb 11 temes, la majoria d’ells encabits en un Jazz que ben bé es podria situar en el Jazz d’Avantguarda. Tot i això, hi ha també alguns temes curtets i molt melòdics que ens recorden els orígens del líder, la seva Galicia natal. Aquests temes són “....con Mary”, “Si me tuvieras cariño, pausa para mirar fóra”, “No espello” i “Pausa para mirar dentro dun”. També té un tarannà similar “Para ti”, aquest però ja de més de 7 minuts i més contingut en l’àmbit modern de la música, també a tempo Slow. Segueix així de tranquil el tema “Atopeite” però amb melodies més agosarades i certes dissonàncies melòdiques i moments d’improvisacions col·lectives. Amb “As miñas alboradas”, segueix amb l’ona avantguardista del Jazz i sons estratosfèrics conjunts de la banda i certa contundència del líder Rodeiro ja a la meitat del tema i fins el final. I si “Escoitar” comença amb un saxo, ben bé podria ser una gaita, car la seva música recupera les arrels populars. Ell però, amb la bateria, no para de crear i crear en un tema que tindrà un canvi posterior molt interessant. I a les improvisacions, ja ens oblidem de la tradició galega, car estem en l’avantguarda del Jazz, tot plegat a un tempo mèdium. I hi ha dues versions del tema “Perdoa”, una de 7m i una altre ampliada a 13 on, a la meitat del tema barreja el tema “As miñas alboradas”. I sí que hi ha un altre tema curtet iniciat per Juan de Diego encabit en la més estricta modernitat, per concepte i interpretacions. I podríem dir que el tema més potent, a ritme beat en els inicis és “Pausa para un paseo pola tarde”, però també amb aires de modernitat agosarada.
I també els escoltarem en el tema més vital i molt bonic de melodia anomenat..
I ja els deixarem d’escoltar en el tema més potent i anomenat...
I ja encarem el final del programa amb el projecte encara més agosarat, el del baixista també gallec, Baldo Martínez, “Música Imaginaria” publicat per Karonte. Enregistrat el març de 2024 per Pablo Baselga als Infinity Estudios, Madrid, havent també les mescles i masterització. Els temes 3 i 8 enregistrats en directe a Vitòria i Oviedo. Produït per Baldo Martínez. I aquí hi tenim a Julián Sánchez, trompeta i fiscorn; Juan Saiz, flauta, saxo tenor i soprano; João Barradas, acordió; Andrés Coll, vibràfon i marimba; Baldo Martínez, contrabaix i composicions i Lucía Martínez, bateria i objectes sonors diversos i veu. I sí que al blog hi trobreu l’enllaç a la pàgina web de https://baldomartinez.com.
Aquest és un projecte molt generós, per la llargària dels temes i per la durada total propera a una hora d’una música extraordinària. Un d’aquells discos on se’m fa molt difícil la selecció dels temes que hauré de deixar fora del programa. I sí que el tema més curtet i delicat és el que van enregistrar en el concert que van fer a Oviedo on s’escolta la veu de Lucía la flauta de Juan i la berra fregada per Baldo. I un altre tema en viu és el “Ruliña” de més de 10 minuts, amb tota la formació i iniciat dolçament pel vibràfon i marimba d’Andrés Coll. Una posterior entrada dels dos vents, ampliarà el context musical fent-lo més majestuós. Després del solo de Joao a l’acordió, ell sol, hi haurà un canvi de tempo i el ritme es farà un pèl més marcat, amb sons eteris de la flauta, de la trompeta, de l’acordió, en fi una delícia que devien gaudir el públic assistent. I jo diria que “Gaia” és un dels temes més avantguardistes del disc. Tema llarg de més de 9 minuts iniciat per vents i bateria quasi amb una absència total de tempo, o molt lent. Les notes profundes del contrabaix de Baldo ens situaran en un context més melòdic i quasi folklòric. I ja després la rítmica agosarada apareixerà alhora que els sons dels vents tot plegat amb un tempo més vital i màxima avantguarda. I sí que “Todos Fuera” és el tema més rítmic amb marcatge persistent del baterista quasi a tot “beat”. Tot i això, el context és també contemporani, avantguardista, car, hi haurà posteriors “breaks” rítmics on els solistes, primer Julián, després Joao, s’esplaiaran a cos de rei, tema també de lo més avantguardista. En fi, un projecte brutal que espero pugueu aconseguir.
Sí que té un preciós tema a tempo slow anomenat “Luz de marzo”, potser la llum que els va il·luminar quan l’enregistraren. I ja els escoltarem en aquesta...
El contrabaixista gallec Baldo Martínez és un dels músics més representatius del jazz contemporani fet a Espanya, molt a la línia del Jazz europeu actual alterna la seva activitat musical entre el Jazz i la música lliure improvisada. Entre els seus projectes més recents és de destacar el Projecto Miño, un dels més atrevits i innovadors que dirigeix Baldo Martínez, el disc del qual va estar considerat per la revista francesa Jazz Magazine “com un dels 10 millors disc del mes al gener 2008”, Millor disc de l'any 2008 per la revista Cuadernos de Jazz i nominat com a millor disc de Jazz als Premis de la Música. El 2005 va ser cridat pel llegendari pianista alemany Joachim Kuhn per formar part del seu projecte, “Iberia Trio”, amb el qual es van estrenar a la 41a edició del festival de Jazz de Sant Sebastià, amb el clarinetista baix, Louis Sclavis com a convidat. El primer disc de Baldo Martínez, “No país dos ananos”, va ser rebut amb les crítiques més positives, sent considerat per la revista Cuadernos de Jazz com a segon millor disc de l'any 1996. Dos anys després, Baldo Martínez presenta amb el seu grup “Juego de niños” considerat com un dels cinc millors del 1998. Realitza un any després la seva presentació a França, al Festival Internacional de Perpinyà, on obté una gran acollida: “Un cas a part dins del jazz espanyol, Baldo Martínez impregna amb gran elegància i creativitat els camins del jazz europeu”, deia una crítica. També Babelia, el suplement de cultura d'El País, esmentava Baldo Martínez com un dels músics més destacats al panorama del jazz europeu.
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
I encara els escoltarem en el tema....
Baldo Martínez ha portat la seva música per gran quantitat de festivals (Sant Sebastià, Madrid, Matosinhos, París, Lisboa, Rabat, Casablanca, Munic, Colònia, Perpinyà, Faro, etc...). L'abril del 2002 va participar amb el seu grup al Festival Eurojazz a Ciutat de Mèxic, on anualment se celebra aquesta convocatòria de jazz europeu i es mostren els projectes més interessants de l'any procedents del Vell Continent. “El quintet de Baldo Martínez ha aconseguit desmitificar la idea del Jazz Flamenc i enriquir-lo amb la influència de la música popular per crear un llenguatge personal: una música esquitxada de tonalitats ètniques amb apunts contemporanis” (El Heraldo de Mèxic El, abril del 2002). En aquest festival presentà el seu Cd “Nai” (Karonte Records), elegit també per la revista Cuadernos de Jazz com a segon millor disc de l'any 2001.
El 2006 juntament amb Ramón Lopez i Agustí Fernandez formen el grup Triez, amb el seu debut al festival Jazz i Colors de París, un trio del qual la crítica francesa ha dit: “Des del primer moment de l'actuació queda clara la confabulació entre els músics i el “triàleg” es converteix en apassionant”. Amb aquest trio ha participat en diversos festivals a França, Polònia, al Festival de Jazz de Madrid, Barcelo, Sant Sebastià, Berlín. A l'octubre de 2016 es publica el CD amb la música del nou projecte de Baldo Martínez Grupo, “Vientos Cruzados”, i està tenint una gran acollida. Amb el seu projecte Baldo Martínez, Cuarteto Europa el vam veure al Festival de Terrassa.
Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres fins l’octubre amb en Ramón Díaz Quartet en un esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i organitzat des del Jazz Club la Vicentina. Us hi esperem.
Programa 606: Jan Sturiale - Electric Water, Two Roads, Roadmaps i In The Life, dimecres 18 de setembre de 2024.
0 comentarisÀudio del Programa:
Molt bona nit a tothom benvinguts al Jazz Club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 aquí a Ràdio Abrera 107.9 aquí a Ràdio Joventut aquí a Ràdio Molins de Rei 91.2 aquí a Eixample Barcelona Ràdio aquí a Ràdio Celrà. Aquest és un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz dedicat al nostre mestre, a Juan Claudio Cifuentes, “Cifu”, per a amigues i amics, vosaltres, o sigui que un petó ben gran Cifu. M’escoltareu a mi, Miquel Tuset i Mallol presentant discos, comentant temes i parlant dels músics, i per tant havent fet la selecció de la música que escoltareu, i com sempre amb les novetats de les editorials amigues i dels propis músics, a vegades ells mateixos productors executius dels seus treballs. Un programa que forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada “Esfera Jazz”.
El programa d’avui li dedico a la memòria del meu estimat Jesús Getan, que ens va deixar el divendres passat a l’edat de 74 anys. Gran aficionat al Jazz, s’escoltava aquest programa i venia sempre, sempre, amb la meva cosina Teresa Tuset als concerts del Jazz Club la Vicentina, ja des del principi allà pel 2009 i també cada any, al Festival de Jam Sessions. Ell i ella, ella i ell, varen formar part del grup d’amics i col·laboradors gràcies als quals el club va poder subsistir fins als temps on ja ens va ajudar l’Ajuntament de SVdH. Descansa en pau, Jesús i que al cel siguis. Sempre et recordarem i estimarem.
Doncs avui, i tot i
ser només el segon programa de la temporada toca fer un programa especial
dedicat a un gran guitarrista italià que vam poder veure al Jamboree, on, malauradament aquell dia
érem ben pocs, coses que passen, i que no haurien de passar, car la gent
aficionada hauria de cercar informació del músic si és que no el coneix. També
és convenient fer confiança a qui programa, que per això està on està, perquè
hi entén. Parlo de Jan Sturiale.
Aquell dia em vaig presentar abans de començar el concert tot i explicant-li la
meva tasca radiofònica en aquest programa. Com que tenia uns quants discos
sobre el taulell del bar, va voler donar-me’n un, el darrer que presentava, “In The Life”, del 2022, però al final
me’n va donar un de cada dels seus anteriors, l’”Electric Water”, del 2014; “Two
Roads”, del 2016 i “Roadmaps”,
del 2017. O sigui que el programa anirà d’això, de la progressió musical
d’aquest músic iconoclasta, quasi un virtuós de la guitarra i que sembla vol
tothom per enregistrar, vaja, que és també un cotitzat músic de sessió. Per
cert, tots aquests discos els ha publicat DTL
Records.
Començarem pel principi, per l’”Electric Water” publicat el 15 de setembre de 2014. Enregistrat els dies 17 i 18 de juliol de 2013 per Talley Sherwood als Tritone Studios, Los Angeles, CA. Mesclat per John Davis. Masteritzat per Nathan James a The Vault. Fotos i vídeos d'estudi de Valentina De Palo. Portada de l'àlbum i disseny gràfic de David Miklus. Amb Jan Sturiale - guitarra, Bob Reynolds – saxo tenor, Vardan Ovsepian - piano, Damian Erskine – baix, Chaun Duprè Horton - bateria i Tatiana Parra - veu. Tota la música composta, arranjada i produïda per Jan Sturiale (Jan Sturiale Music, BMI). I ja sabeu que al blog hi trobareu l’enllaç al Bandcamp del disc:
https://jansturiale.bandcamp.com/album/electric-water.
I tot i que hi ha un tema què també és molt maco, el “Dark Grey”, els començarem escoltant amb un altre delicat tema que té dues parts i on canta Tatiana Parra amb la seva delicada veu, i anomenat....
2.5.- Do Sonho Azul, Pt II (J. Sturiale) 6:05.
Jan Sturiale va tornar a l'estudi amb una nova formació de quintet. Enregistrat als Tritone Studios, a Los Angeles, aquest és el treball més internacional de Sturiale, tant pels llocs de gravació com pels músics (i la vocalista destacada) que configuren el seu quintet. En aquest disc, Electric Water (Drawtheline Records, 2014), segueix desenvolupant el seu llenguatge compositiu en un de més acurat. Aquesta “Aigua Elèctrica” atrau per la seva senzillesa captivadora, lleugera però plena de sensació de moviment. Hi ha una energia constant irradiada sobretot per la convergència entre la guitarra i el saxo tenor de Reynolds, una personalitat robusta en aquest disc. Tot encaixa aquí de manera natural, des de les estructures musicals fins a les improvisacions mesurades, permetent a Jan Stuariale ser fidel al seu propòsit musical. Marta Ramon va dir això a All About Jazz.
I seguim amb un altre tema, ara ja més potent i anomenat...
I encara els escoltarem en el tema que titula el disc i anomenat...
Fresh Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Temps Record: https://tempsrecord.cat,
http://www.hotsak.com/Errabal-es?set_language=es
UnderPool: https://www.underpool.org
Etc, etc...enllaços que trobareu al blog.
I ja els acabarem escoltant en el magnífic tema anomenat...
I nosaltres seguim amb el següent treball de Jan Sturiale anomenat “Two Roads” i publicat el 28 de juny de 2016. Enregistrat per David Stoller al Samurai Hotel Studos, Astoria, N.Y. l’abril del 2015. Mesclat per John Davis a Bunker Studios, Brooklyn, N.Y. el març del 2016. Masteritzat per Alex DeTurc a Strange Weather Studios, Brooklyn, N.Y. el març del 2016. Amb Jan Sturiale - guitarra, Marko Churnchetz - piano i Fender Rhodes, Audun Waage - trompeta, Joe Sanders - contrabaix i Ziv Ravitz - bateria. Tota la música composta, arranjada i produïda per Jan Sturiale (Jan Sturiale Music, BMI). I com sempre, al blog hi trobareu l’enllaç al Bandcamp del disc: https://jansturiale.bandcamp.com/album/two-roads.
Discordian Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Notami Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune: https://www.dodicilunestore.com/
Segell Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
CRU Records: https://alcrurecords.com/,
I encara els escoltarem en un altre tema d’aquest projecte i anomenat...
I ara toca repassar una mica de la música del seu “Roadmaps”, publicat el 23 de desembre de 2017. Enregistrat per John Davis a Bunker Studios, Brooklyn, Nova York, el març de 2017. Mesclat per John Davis a Bunker Studios, Brooklyn, Nova York, el novembre de 2017. Masteritzat per Alex DeTurc a Strange Weather Studios, Brooklyn, Nova York, el novembre de 2017 Amb Jan Sturiale - guitarra, Jure Pukl – saxo tenor, Marko Churnchetz - piano i Fender Rhodes, Miha Koren - contrabaix i Klemens Marktl - bateria. Tota la música composta, arranjada i produïda per Jan Sturiale (Jan Sturiale Music, BMI) excepte dos temes. I sí que al blog hi trobareu l’enllaç al Bandcamp d’aquest disc: https://jansturiale.bandcamp.com/album/roadmaps.
https://www.jazzimpressions.co.uk/frank-zappa-and-the-mothers-blessed-relief/.
“Com a concertista i instructor de música al Musicians Institute (MI/GIT) durant més de trenta anys, veig molts músics talentosos d'arreu del món. Poques vegades he vist un músic amb la seva barreja de talent i experiència en la música moderna. Els seus coneixements, experiència i originalitat fan que la seva obra sigui excepcional, entén tant la música americana com europea i ha desenvolupat una estètica combinant les dues tradicions.” – Sid Jacobs, guitarrista.
23 Robadors, Barcelona:
https://23robadors.com/programacio/,
https://jamboreejazz.com/agenda/,
http://www.sunsetjazz-club.com/index/BENVINGUDA.html
etc, etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
14.6.- Major Suspension (J. Sturiale)
I ja acabarem aquest especial dedicat a Jan Sturiale amb el disc més recent, el que va presentar al Jamboree aquest juliol passat, l’”In The Life”, publicat el 2022, enregistrat per Matej Gobec a Cosmosonic Studios, Ljubljana, SLO, l’octubre de 2021. Mesclat per John Davis a Bunker Studios, Brooklyn, NY, el desembre de 2021. Masteritzat per Alex De Turk a Bunker Studios, Brooklyn, NY, el desembre de 2021. Portada de Corinne Sturiale. Produït per Jan Sturiale. Aquest disc està dedicat a la memòria amorosa del meu pare Salvatore Sturiale "nonno bubu". Amb Jan Sturiale - guitarra, Francesco Bearzatti – saxo tenor, Francesco De Luisa - piano, Alessandro Turchet - baix, Luca Colussi - bateria. Tota la música composta i arranjada per Jan Sturiale excepte "Black Hole Sun", "A Day In The Life", "Live To Tell", "Fee Fi Fo Fum", "Goodbye Pork Pie Hat" composta per ordre per C.Cornell. , Lennon & McCartney, Madonna & P.Leonard, W.Shorter, C.Mingus. I com sempre, dir-vos que al blog hi trobareu l’enllaç al Bandcamp del disc:
https://jansturiale.bandcamp.com/album/in-the-life.
Us recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on es fa Jazz.. Nota 79: https://www.nota79.cat/events/,
https://www.jazzterrassa.org/ca/programacio/upcoming,
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/, i nosaltres fins l’octubre, que tindrem al Ramón Díaz Quartet en un esdeveniment patrocinat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i organitzat des del Jazz Club la Vicentina. Us hi esperem.
Subscribe to:
Missatges (Atom)