PROGRAMA 123 dedicat a Charlie Byrd, Swing Set i Songbook

Bona nit, benvinguts al programa 123 de Jazz Club de Nit...
Avui ens passejarem per les músiques més clàssiques del Jazz de la mà d’una formació de casa nostra, derivada de La Locomotora Negra, el grup Swing Set que fan això mateix, SWING en majúscules, amb molt de gust musical i bones interpretacions gràcies als bons solistes que hi inclou.
El disc és diu:

“ONE WAY”
SWING SET

Enregistrat a l’estudi Laietana de Barcelona el 10 de febrer, 8 de març i 15 d’abril de 2008 per Jordi Vidal.
Editat per Fresh Sound Records en la secció Swing Alley   sa 013
Produït per Jordi Pujol
Disseny gràfic per Pep Rius

La formació la inclouen :
Àngel Molas, saxo baríton i soprano
Miquel Donat, trompeta
Sergio Fructuoso, saxo alt
Víctor González, trombó
Octavi Bañuls, piano
Pep Rius, contrabaix
Olivier Rocque, bateria

4.- Sentimental Journey(Brown, HomerGreen  arr. V.Conzález))         4m10s
8.- The Blues made me feel this way
(Edgard Sampson  arr A.Molas)   3m53s

El Cd que teniu a les mans vol recollir l’esperit que sempre impregna les actuacions de SwingSetn, les emocions que sorgeixen de la sincronia entre els membres i que donen vida pròpia al grup. El resultat d’aquesta interacció s’ha pogut gaudir durant els darrers 10 anys a festivals de Jazz, sales de concerts, places públiques, caves de Jazz, festes privades, i a algunes ràdios i televisions.

9.- June’s Jumpin     (J.Hodges arrang. Victor. González)         4m50s
10.- Loungin at the Waldorf (Fats Waller  arrang A. Molas)       3m58s

Els arranjaments són obra de Víctor González, l’Àngel Molas, Miquel Donat i Pep Rius, i serveixen per donar a la banda la seva empremta particular, un so que beu de les “Big Bands” dels anys 40 i 50 i dels combos que en varen sorgir. La banda pren com a referència els grups creats per components de les orquestres de Duke Ellington i Count Basie (J. Hodges, Buck clayton, Clark Terry, Lester Young...), i inclou en el seu repertori temes de Gerry Mulligan, Miles Davis, Herbie Hancock, Joe Zawinul i fins i tot dixieland, tot recolzat per la forta personalitat del grup.
3.- Bei mi bist du Schön      (Jacob Jacobs  arra A.Molas)        4m04s

Condensar 10 anys en12  temes no és fàcil, però creiem que hem aconseguit un retrat fidedigne de la nostra trajectòria. Després de 10 anys ja tocava....
SwingSet.

2.- Rumble                 (Sy Oliver arran V.González)                      4m42s
1.- All the cats join in (Benny Goodman arrr V.González)          4m18s

 “For Louis”
Charlie Byrd

Enregistrat als Clinton Studios, New York City, el 10 i 11 de setembre de 1999 per Josiah Cluck.
Produït per Gregg Field
Productor executiu Glen Barros

Charlie Byrd, guitarra
Robert Redd, piano
Dennis Irwin, contrabaix
Chuck Redd, bateria

 I la col·laboració de Joe Wilder, trompeta i Steve Wilson, saxos  en la majoria de temes.

6.- The Roof Blues   (Paul Mares, Melrose Walter, etc..)           5m03s
3.- A Kiss to build a dream on (Hammerstein II)              5m03s

Charlie Byrd, guitarrista americà nascut a Suffolk, Virginia el 16-9-1925 i traspassat el 30-11-1999 a Annapolis, Maryland. Tenia 10 anys quan el seu pare, que tocava una pila d’instruments de cordes, li va fer aprendre la guitarra. Es va trobar immers en la segona guerra, i a Europa va descobrir Django Reinhardt. Una vegada desmilitaritzat el 1947, s’instal·la a Nova York i treballa amb el clarinetista Sol Yaged i després amb Joe Marsala. El  1949 ho fa amb la pianista Barbara Carroll i després ho fa amb el pianista Freddie Slack. El guitarrista Bill Harris li parla de Sophocles Papas mestre que ensenya a prop de Washington. Byrd abandona la guitarra elèctrica per seguir els seus cursos  i treballa l’harmonia amb el musicòleg Thomas Simmons.

10.- Indian summer  (Al dublin i Victor Herbert )                         4m03s
9.- Struttin With Some Barbecue (Lillian Armstrong)                  4m47s

El 1954 va marxar a Sienna per estudiar amb Andrés Segovia i fins i tot pensa en abandonar el Jazz. Desprès, des de 1957 a 1959, apareix regularment en les emissions de Televisió tocant al Showboat Lounge  de Washington amb Ketter Betts (contrabaix) i Berstell Knox (bateria). El seu repertori era un hàbil compromis entre el Jazz i la música clàssica. L’èxit aconseguit li va permetre compondre i interpretar la música de “The purification” de Tennesse Williams amb Woody Herman  (clarinetista i líder i director de la seva Big Band) a la primavera de 1959. Ho van fer al Roundtable a Nova York tot just abans de sortir de gira per la Gran Bretanya i Arabia Saudita. Va fer també una gira amb el seu trio per Amèrica del Sud el 1961, esdeveniment subvencionat pel “Departament d’Estat Americà”.


11.- Rosetta              (Earl Hines, Henri Woode)             4m38s

Va ser després d’aquest viatge que va enregistrar el seu disc “Jazz/Samba” en una església de Washington acompanyat de Stan Getz. Malgrat l’anticipació en aquesta àrea de Laurindo Almeida i Bud Shank, aquesta fórmula va iniciar la moda de la “Bossa-Nova” als Estats Units. Byrd  va tornar a Europa amb Les Mc Cann i Zoot Sims i enregistra diversos discos de Jazz, Clàssica i de Bossa-Nova. El 1965 el conviden a tocar a la Casa Blanca. Durant la dècada dels anys 70s, fidel a la seva recepta i catapultat per la seva reputació forma, amb Barney Kessel i Herb Ellis el “The Great Guitars”.  El 1985 es torna a troba per tercera vegada amb Laurindo Almeida per enregistrar un disc al voltant del tango. Contractat per Concord enregistra diversos discos en formats diversos, solo, quartet i fins i tot amb quintet de cordes. Eclèctic per elecció i posseïdor d’una excel·lent tècnica, Charlie Byrd és un “tocador” delicat que tendeix però al manierisme.

1.- Petite fleur           (Sidney Bechet)                                           5m07s

Ell va ser l’introductor de tocar la guitarra de Jazz amb els quatre dits de la mà dreta, que després esdevindria en el “Finger Style” amb guitarristes com Martin Taylor que la va desenvolupar fins l’extrem màxim i després l’altra innovador que va ser Stanley Jordan. Malgrat un interessant joc d’acords en una guitarra clàssica amb cordes de niló,  Byrd fa una música intimista, molt agradable d’escoltar, però sovint, molt marcada per l’esperit del Jazz. Alguns el consideren com un avantpassat llunyà de l’actual Ralph Towner, tot i estar emmarcat aquest darrer molt i molt per l’ona de l’ECM.

Traduït del Dictionnaire du Jazz de Carles, Clergeat i Comolli.


FASCINATING RHYTHM”
SONGBOOK

Gravat als KB studios de Gavà els dies 28 i 29 de març de 2009
Produït per Songbook

Piero Cozzi, saxos alt, tenor i baríton
Kike Angulo, guitarra
Pep Rius, contrabaix

2.- The Man I Love               (G.Gershwin)             3m44s
4.- The Surrey with the fringe on top (R. Rodgers)          4m14s

Songbook, tal i com el nom suggereix, neix de la passió comuna que sentien els seus components per Jazz i per la gran cançó d’autor. La cançó nord-americana, la de Cole Porter, Jerome Kern, George Gershwin, etc...ha estat i segueix sent font d’inspiració per a tots els músics de Jazz, que la utilitzen com a material inesgotable per a llurs interpretacions.

7.- Here’s that rainy day      (J. Van Heusen)        3m37s
8.- Won’t dance                    (Jerome Kern)          5m30s

Música immortal, d’indiscutible qualitat i que, justament per això, encara manté intactes tot el seu encant i frescor. Així doncs, el desig de tenir versions pròpies, amb arranjaments originals d’alguns dels clàssics del “Tin Pan Alley” popularitzats per Sinatra, Nat King Cole i d’altres grans intèrprets, fou el punt de partida que dóna vida a aquest treball, fet amb l’única finalitat de proposar, un cop més, una música que, per la seva bellesa i elegància, mai deixa de resultar moderna.

1.- Fascinating Rhythm        (G.Gershwin) 3m38s
3.- Just one of these things(Cole Porter)  5m10s



0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |