Bona nit de nou amigues i amics de Jazz club de Nit, benvinguts tots a un nou programa dedicat als nostres músics i avui també de la mà d’una de les moltes editorials que tenim a casa nostra, FRESH SOUND RECORDS. Editorial dedicada exclusivament al Jazz que es fa aquí i també el que es fa a la resta del món. Jordi Pujol n’és el seu creador i director i se l’ha de felicitar pels molts anys d’història que ja porta a les seves esquenes, que esperem que aguantin la càrrega que suporten.
Comencem doncs el programa amb un dels compositors més en forma, es tracte del contrabaixista Juan Pablo Balcàzar. Vàrem tenir el plaer de tenir-lo entre nosaltres durant el festival de jam sessions de l’estiu passat, acompanyant als músics representants de l’Aula del Liceu. Avui ens presenta el seu treball INVOCATION.
INVOCATION
JUAN PABLO BALCAZAR QUINTET
Fresh Sound Records New Talent FSNT 353
Disc enregistrat per Jordi Vidal als Studis Laietana, Barcelona 14 de març de 2008.
Produït per Juan PAblo Balcàzar, productor executiu Jordi Pujol.
Treball on totes les composicions són de J.P.B. excepte The Weaver of Dreams que és de Víctor Young.
Julian Sanchez, trompeta
Ernesto Aurignac, saxo alt
Enrique Oliver, saxo tenor
Juan PAblo Balcázar, contrabaix
Ramon Prats, bateria
El quintet és una estrofa de cinc versos isomètrics d’art major amb rima constant. Si els versos són d’art menor l’estrofa es diu “quintilla”. La rima es lliure amb només dues condicions: 1) que no apareguin tres versos seguits amb la mateixa rima, i 2) que no acabi amb un “pareado”, tot i que a partir del romanticisme s’admet acabar-ho així. Segons el que hem dir, les rimes per a quintet poden ser: (ABAAB), (ABABA), (ABBAB), (AABAB) o (AABBA); i per a la quintilla. (abaab), (ababa), (abbab), (aabab) o (aabba).
3 The C Major Ornette and Monk Inspiration Blues 3m50s
6 La tia primero 6m18s
Continuem ara amb un disc del premiat Miguel Fernández, acompanyat aquesta vegada per Miguel Villar. El disc es diu EL PERRO.
LA TENSIÓ DEL SILENCI
“Es tant intens el silenci del qual sorgeix aquesta música que sembla brotar aquesta de la distensió d’aquell. Ja des del primer tema, El perro, que dóna títol a l’àlbum, les notes inicials apareixen de manera sigil·losa, pausada, lleugerament i la seva presència es percep amb calidesa, com un lleuger canvi de temperatura. Aquest sigil és signe de la seva íntima relació amb el silenci, relació que es manté en el desenvolupament de cada tema com un diàleg constant".
EL PERRO
MIGUEL FERNANDEZ i MIGUEL VILLAR
FRESH SOUND RECORDS NEW TALENT FSNT 273
Enregistrat per Toni París al’Estudi 44.1, Girona el 22 de desembre de 2005. Produït per Jordi Pujol.
Miguel Fernández, saxo tenor
Miguel “Pintxo” Villar, saxo tenor
Juan Pablo Balcázar, contrabaix
Gonzalo del Val, bateria
I la col·laboració de Gorka Benítez, flauta i Marc Miralta, vibràfon.
Parlant de manera conceptual s’agraeix aquest respecte pel silenci. La música no solament resulta ser més grata, sinó més intel·ligible.
Manegant el silenci d’aquesta manera, mollejat amb l’aire, els magnífics solos i duos apareixen diàfans, clars, discursius, amens, com si l’instrument i el silenci se les veiessin cara a cara. Això ens diu l’Oscar Garcia San Luis en la presentació d’aquest disc.
Em recorda tot aquest discurs a la gran editorial ECM que s’anunciava com la música més propera al silenci.
1 El perro (J.P.Balcázar) 8m24s
2 Los colores de la ambiguedad (M.Fdez-Vallejo) 5m57s
Continuem amb un pianista argentí, Emilio Solla, que ens presenta el seu treball CONVERSAS (al lado del agua) acompanyat del seus afins.
CONVERSAS
EMILIO SOLLA Y AFINES
Enregistrat per Toni París a Estudis 44.1, Girona l’octubre de 2007.
Produït per Emilio Solla
Productor executiu Jordi Pujol
Ens diu l’Emilio Gràcies!!!
Als meus afins, per tots aquests anys de música i amistat.
A Jordi Pujol per haver recolzat aquest projecte des de l’inici, i seguir així.
A la Generalitat de Catalunya per tractar-me com un més de la terra i ajudar-me de manera generosa a emprendre aquesta etapa de la meva vida a Nova York.
A Pablo Aslan, per haver-me obert el camí a Nova York, per portar-se com un vell amic i per confiar en el meu treball.
A Javierin pel curro que s’ha fet amb les fotos!!!!
Gorka Benítez, saxo tenor i flautes
Carlos Morera, bandoneó
Emilio Solla, piano i fender rhodes
David Gonzalez, contrabaix
David Xirgu, bateria
I la col·laboració de:
Aleix Tobies, percussió en el tema 3
Xavier Caselles, veu en el tema 8
Orchestra Tomorrow en el tema 9
Tots el temes estan composats i arranjats per Emilio Solla, excepte el 5 composat per David Xirgu, el 7 composat per L. Delfino i arranjat per Pablo Aslan, mentre que la lletra del tema 8 és de Xavier Caselles.
Tango Changes
Amb un peu en el Tango i l’altre en el Jazz...amb raó em fan malt les cames, i jo que pensava que era el reuma.
1 Tango Changes 7m03s
Bat Grokaren Tzat (una pel Gorka)
Cançó escrita en honor del meu company de ruta des de fa molts anys, Gorka. Sembla que li deu haver agradat molt, perquè després d’assajar-la un parell de vegades, va dir sense mirar-me, “está bien, suena a Bilbao”.
2 Bat Gorkaren Tzat (una pel Gorka) 7m43s
El tercer tema hauria estat Remain Alert però per falta de temps no serà possible. Deixeu-me que us llegeixi el text escrit per l’Emilio sobre aquest tema.....
En el tren 4, que agafo de manera habitual de Brooklyn a Manhattan tenen enregistrat aquest bonic missatge paranoic que, de manera sintètica, insta a estar atent en qualsevol circumstància sospitosa que et passi al tren. “no la guardis per a tu, avisa a un policia...mantinguis alerta, i tingui un dia segur”, així només. I no diu “relaxi’s i que tingui un bon dia solejat”, no “que tingui un dia segur”, així podrà arribar a casa sa i estalvi.
Ja per acabar la sessió Fresh Sound d’avui posarem un disc del José Reinoso & Repique. Es fa referència al South American Jazz a la portada.
És un disc enregistrat fa deu anys, el 2001, però que manté la modernitat adequada per poder-lo sentir ara.
JOSÉ REINOSO & REPIQUE
SOUTH AMERICAN JAZZ
Fresh Sound Records a la secció World Jazz FSWJ 019
Enregistrat als estudis Moraleda, Barcelona el 12 i 13 de setembre de 2001.
Productor executiu Jordi Pujol
El març de 2001 vaig decidir formar un grup per explorar els ritmes de Amèrica del sud i la fusió amb el Jazz. En aquells temps vaig convidar a Aldo Caviglia (que com jo havíem nascut a Uruguay) per ajuntar-se en aquest projecte. Després d’algunes setmanes de sessions a duo (piano i bateria), Gorka Benítez (nascut a Bilbao) i Rai Ferrer (nascut a barcelona) es van unir a nosaltres. Tots dos havien format part de projectes interessants amb música Brasilenya, el Tango i folklore Argentí, treballant amb artistes com l’Emilio Solla, Carme Canela i Lluís Vidal.
Vull deixar ben clar que aquest disc no és “latin jazz” com la majoria de la gent podria considerar escoltant qualsevol ritme sud americà dintre del concepte del Jazz. Amèrica del Sud, barreja i cruïlla de civilitzacions, races i cultures, constitueix una increïble font de música. Aquesta música te, realment, una única identitat pròpia per ella mateixa.
En aquest CD hi trobareu ritmes i estils com l’argentí “Zamba”, “Chacacera”, “Tango”. Uruguaians com el “Candombe”, “Sondombe” (creat per l’Aldo Caviglia). Brasilers, com la “Samba”, “Samba Cançao”, tots ells passats pel sedàs del Jazz. Espero sincerament que gaudiu escoltant-lo tant com jo he fet enregistrant-lo. José Reinoso.
Gorka Benítez, saxo tenor
Rai Ferrer, contrabaix
Aldo Caviglia, bateria
José Reinoso, piano
2 Samba do aviao (A.C.Jobim) 7m55s
3 Contrabajeando (A.Piazzola & A.Troilo) 6m17s
5 Atras da porta (C.Buarque) 5m07s
0 Comments:
Subscribe to:
Comentaris del missatge (Atom)