Bona nit de nou, benvingudes i benvinguts al programa de Jazz que fem a Ràdio Sant Vicenç 90.2, a Jazz Club de Nit. El darrer programa que vaig fer fa quinze dies va ésser dedicat a John Coltrane, un dels més grans mestres del Jazz, idolatrat per molts saxofonistes com són ara, Víctor de Diego, Biel Amargant, i un llarg etc. Avui ens dedicarem a un altre monstre del saxo, però aquesta vegada ho serà del saxo alt. La música que sentireu potser ja l’heu escoltat moltes vegades, igual que jo, però això no vol dir que no li puguem retre un homenatge al gran.....Julian “Cannonball” bala de canó, Adderley.
Julian “Cannonball” Adderley va ser un dels més grans saxofonistes que tocaren el saxo alt. Tenia i te quan l’escoltem, un so exuberant, càlid, ple d’energia i fins i tot podríem dir que és un so feliç, agradable. Aquest so es comunicava de manera immediata als oients. Presentava de manera intel·ligent la seva música, ja que fins i tot explicava què és el que anaven a fer ell i els seus músics, ajudant a la gent a entendre la seva música, cosa que el va fer un dels jazzmen més populars.
IN THE LAND OF HIFI
Emarcy 18 de juny de 1956 New York City
Julian Cannonball Adderley, saxo alt
Nat Adderley, corneta
Bobby Byrne, Jimmy Cleveland, trombons
Jerome Richardson, saxo tenor i flauta
Danny Bank, saxo baríton
Junior Mance, piano
Kester Betts, contrabaix
Specs Wright, bateria
It’s Tune (Thomas Turrentine)
I don’t care (Ray Bryant)
SOPHISTICATED SWING
Emarcy 6 de febrer de 1957 N.Y.C.
Julian Cannonball Adderley, saxo alt
Nat Adderley, corneta
Junior Mance, piano
Sam Jones, contrabaix
Jimmy Cobb, bateria
Lover man (Jimmy Davis)
El saxo alt que va tocar Cannonball durant els anys 60’s va ser el de la marca “King” model super 20, mentre que del 1970 al 1975 va tocar amb un “Selmer” model MarkVI, mentre que el seu soprano va ser un “King” model Marigaux.
CANNOBALL’S SHARPSHOOTERS
Emarcy 4 de marc de 1958 N.Y.C.
Julian Cannonball Adderley, saxo alt
Nat Adderley, corneta
Junior Mance, piano
Sam Jones, contrabaix
Jimmy Cobb, bateria
El segon intent del Julian per formar de nou un quintet amb el Nat va ser un exitàs, i el 1959, amb el Bob Timmons, pianista, van aconseguir un “hit” un “èxit de vendes” amb el seu treball “This Here”. A partir d’aleshores, Julian sempre va poder tocar d’una manera estable amb la seva banda. Durant els seus anys a Riverside (del 1959 al 1963) el quintet dels Adderley es va dedicar totalment al Hard Bop, i mentre, Cannonball va arribar a l’excel·lència interpretativa per la tècnica desenvolupada.
CANNONBALL TAKES CHARGE à LP original
Riverside abril I maig de 1959 N.Y.C.
THE CANNONBALL COLLECTION – VOLUME 6 à CD
Landmark enregistrament digital el 1986
Julian Cannonball Adderley, saxo alt
Nat Adderley, corneta
Wynton Kelly, piano
Paul Chambers, contrabaix
Jimmy Cobb, bateria
Serenata (Leroy Anderson)
Julian Cannonball Adderley, saxo alt
Nat Adderley, corneta
Wynton Kelly, piano
Percy Heath , contrabaix
Albert Heath, bateria
Barefoot Sunday blues (J. Cannonball A.)
Durant la dècada del 1962-63, es va incorporar Yusef Lateef, instrumentista que tocava el saxo tenor, la flauta i també l’oboè. També ho va fer el pianista Joe Zawinul, el qual va esdevenir un dels membres més importants de la banda. Riverside va fer fallida i Cannonball va signar per Capitol, i malauradament, els seus treballs discogràfics van anar derivant més i més cap a la música comercial. Charles Lloyd va substituir a Yusef Lateef durant un any (amb menys èxit) i llavors, quan aquest va deixar el grup, va tornar a quedar com a quintet.
THE CANNONBALL QUINTET at The Lighthouse
Riverside 16 octobre de 1960
Volume 5 The Cannonball Adderley Collection
Landmark 1986
Julian Cannonball Adderley, saxo alt
Nat Adderley, corneta
Victor Fieldman, piano
Sam Jones, contrabaix
Louis Hayes, bateria
Sack O’ Woe (J. Cannonball A.)
La composició que va fer Zawinul el 1966 “Mercy, mercy, mercy” va ser un èxit molt important pel grup; Julian va començar a alternar el saxo soprano amb l’alt, i els darrers enregistraments varen emfatitzar llargues melodies, ritmes més funkys i música electrònica. De totes maneres, durant aquest darrer any, Cannonball Adderley, va tornar a recordar el seu passat musical, i amb Phenix, va enregistrar noves versions de molts dels seus temes primerencs. Però abans que pogués evolucionar una mica més la seva música, Cannonball Adderley va morir d’un atac de cor el 1975. Scott Yanow de AllMusic guide.
CANNONBALL & COLTRANE
QUINTET IN CHICAGO
Mercury 3 de febrer de 1959 Chicago
Julian Cannonball Adderley, saxo alt
John Coltrane, saxo tenor
Wynton Kelly, piano
Paul Chambers, contrabaix
Jimmy Cobb, bateria
Limehouse blues (Braham-Furber)
Stars Fell on Alabama (Perkins-Parish)
RAY BROWN WITH ALL-STAR BIG BAND
22 de gener de 1962 a Webster Hall de N.Y.C.
Julian Cannonball Adderley, saxo alt
Nat Adderley, corneta
Joe Newman, Ernie Royal, Clark Terry, trompeta
Jimmy Cleveland, Paul Faulise, trombons
Melba Liston, Britt Woddman, trombons
Melba Liston, Britt Woddman, trombons
Earl Warren, saxo alt
Yusef LAteef, saxo tenor, flauta
Budd Johnson, Seldon Powell, saxo tenor
Jerome Richardson, saxo baríton, flauta
Milt Jackson, vibràfon
Tommy Flanagan, piano
Ray Brown contrabaix
Osie Johnson, bateria
Ernie Wilkins, arranjaments i direcció
Work song (Nat Adderley)
0 Comments:
Subscribe to:
Comentaris del missatge (Atom)